Forden adventtikalenteri!

Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 30 Marras 2015 00:07

:joulukeijoi:

Päätin nyt tehdä tämmöisen kun tuntuu, ettei aika ja aivot riitä kahteenkymmeneenneljään luukkuun. Tein nyt sitten adventtikalenterin, johon postaan vain adventtisunnuntaisin jotain. :joulukeijo: Tietenkin bonuksia ja ylläreitä voi tulla jos löytyy jotain sopivaa. Otan myös vanhaan tapaan ehdotuksia mielelläni vastaan. :D

Aloitetaan kevyesti. Ensin rokkibiisejä jouluisina versioina:

Bob Riversin versio Black Sabbathin Iron Manista: I Am Santa Claus

Samaisen Riversin AC/DC -pastissi: Jingle Hells Bells :virne: (Jostain syystä My Favorite Things on jenkeissä suosittu kappale joulualbumeilla.)

Enter Santa, joka kuulostaa ihan kuin Bloodhound Gangin laulaja olisi laulamassa Metallicaa, eikä ole kovin hyvä, mutta Smells Like Christmas Spirit on rautaa! :D

Stairway To Christmas, jossa Led Zeppelinin Stairway To Heavenissa on tällä kertaa sanoituksia ja kohtia joulubiiseistä. :D

:rokrok: :rokrok:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 01 Joulu 2015 23:05

Ensimmäinen bonus:

This is Finland -sivuston emoji-joulukalenteri.
(Mun mielestä nämä suomalaiset emojit ovat hauskoja. :D )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 06 Joulu 2015 02:12

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :D

Ensin L-S sanoin: "Laita Finlandia soimaan, ja sit kun mä flippaan, Suomi on irti!" :kailotus:

Ei laitetakaan sitä perinteistä orkesteriversiota (Voitte sitten itse etsiä sen Youtubesta tai Spotifysta.)

vaan Joan Baezin versio, joka maailmalla tunnetaan myös A Song of Peace -nimellä. :hullu:

Ja sitten toinen ihan järkyttävän hieno ja erilainen versio. En vieläkään oikein saanut selvää, mikä tuo soitin (tai lähinnä mikä se on suomeksi) on, mutta yritän googlettaa sen aamulla. :D

Kalevi Kiviniemi soittaa uruilla Finlandian Kuusankosken kirkossa vuonna 2008. (Urut ovat hieno, mutta vähän pelottava soitin. Tulee välillä jotenkin Oopperan kummitus mieleen.)

Olisi hauskaa löytää Finlandiasta muutenkin näitä vähän erilaisempia versioita, esimerksiksi vaikka intialaiseen perinteiseen tyyliin soitettuna. (Ja joku voisi minun puolestani tehdä siihen uudet suomenkieliset sanat vähän tuon Song of Peacen tyyliin. :) )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 13 Joulu 2015 19:04

Tänään olisi Lucian päivä, mutta en mä keksi siihen mitään. :D Sen sijaan tarjoan tänään reggae-joululauluja! :inkkari: Olkaa hyvä! Luciahan tulee latinan sanasta lux, joka tarkoittaa valoa, niin ehkä reggaella voi tuoda vähän valoa pimeyteen. :D

Aloitetaan (ehkäpä) maailman versioidummalla joululaululla. :D Bob Marley & The Wailersin varhainen levytys White Christmas.

Lee "Scratch Perry & Sandra Robinson - Merry Christmas, Happy New Year

Ja tämän vuoden kovin joulubiisilöytöni (vaikka sekin on vanha): Ini Kamoze - All I Want For Christmas :inkkari:

John Holtin cover mun lemppari-pop/rock -joululubiisistä Lonely This Christmas

Yellowman - We Wish You A Reggae Christmas

:jami: :jami: :jami: :jami: :jami:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 21 Joulu 2015 00:12

Neljäs adventti ja ensimmäinen yleisön ehdotus. Pitäähän se tietenkin laittaa tänne:

Kauko-ohjatut jouluvalot :D Wildis voi sitten antaa näistä enemmän lisätietoa. :joulukeijo:

Sitten vielä joulumashuppeja :joulukeijo:

Ihan järkyttävän hyvä Rudolph (You Don't Have To Put On The Red Light :virne: :jami:

Michael Jackson vs. Michael Bublé -mashup :D :jami:

A Cappella -mashup: All Want For Christmas Is You/I Want You Back :hullu: :sydän: :jami:

Mashup Beatlesin fan clubilaisilleen tekemistä joulutervehdyksistä :D

Tässä muuten mun tekemä joulusoittolista Youtubessa: Joululista. Siinä olisi tarkoitus olla sellaisia biisejä, joita ei löydy Spotifysta JA/TAI videoita, jotka ovat mahdollisimman korneja tai muuten vaan hauskoja. Hymynaamat, itkettävyys (tai ainakin sen yritys), lumi, punaisuus ja porot ovat plussa. Biisienkin pitää olla siedettäviä tai ainakin hauskan keijoja ja mielellään jotain rokkia/poppia, tai hauskoja covereita perinteisistä joululauluista. :D Saa ehdotella. :virne: :joulukeijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 21 Joulu 2015 23:59

Vanhan kansan mukaan joulu ja joulunodotus alkaa Tuomaan päivästä. Sitä paitsi tuli niin kovia linkkejä vastaan, että pakko laittaa tänne. :virne:

MacGyverin jouluterveiset vuodelta 1989

MacGyverin joulukortti vuodelta 1991

:joulukeijo: :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden adventtikalenteri!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 22 Joulu 2015 11:16

Suvi kirjoitti:Kauko-ohjatut jouluvalot :D Wildis voi sitten antaa näistä enemmän lisätietoa. :joulukeijo:


Wildishän kertoo. Jos et vielä avannu tota linkkiä niin suosittelen. Tuolla perheellä on ulkona kauko-ohjattavat valot joita internetin käyttäjät voi ohjata. Parhaimmillaan käyttäjiä on monta sataa joten valojen välke on taattua. :D
Tuolta löytyy myös perheen haastattelu jossa kertovat että ensimmäisellä kerralla valot olivat sisällä ja heti ekan päivän jälkeen heillä meni hermo siihen välkkeeseen. :virne:

Hauska idea silti. :joulukeijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56


Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron