Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 22 Touko 2018 10:14

:tulipää:

Löydettiin kämppä, joka on ihana, ihanassa paikassa ja lähellä mun äitiä. Työmatkakaan ei ole aivan mahdoton ja onnistuisi kohtuullisessa ajassa julkisilla. Tänään näyttö.

Pelkään aivan hulluna, et joku muu vie sen asunnon meidän nenän edestä. Voi myös olla et joku tarjoaa pyyntihintaa suuremman summan, jonka jälkeen me ollaan äkkiä ulkona kisasta. En ole ennen ostanut asuntoa, sormet syyhyää päästä prosessissa eteenpäin.

Aaaagh... en pysty keskittymään töihin nyt. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 25 Touko 2018 18:07

Huii. Tehtiin tarjous siitä asunnosta. :ahihi:
Ei se varmaan läpi mene mut ehkä seuraava jo meneekin. Oletin, et tulis kauhea kilpailu mut jostain syystä ei. Ehkä se sit on niin kallis muuhun asuinalueeseen nähden, etteivät paikalliset innostuneet.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja theia » Pe 25 Touko 2018 18:09

Uu jee! Toivotaan et meniskin eka tarjous läpi! :superhymy:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 25 Touko 2018 19:10

Pidetään peukkuja!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Touko 2018 14:26

Se ahdistus, kun lapsi ihan vakaalla äänellä sanoo selän takana "Noi n*****it on sitten tyhmiä" tarkoittaen tummaihoista ihmistä.
:kops:
Ensin reagoin välittömästi korottamalla ääntä ja tuomalla ilmi ettei noin sanota kenestäkään. Sitten matkattiin hetki vielä taksissa ja perillä istuttiin alas ja keskusteltiin rasismista ja historiasta. Orjuus, sorto, tasa-arvo ja etuoikeudet tuli käytyä läpi. Sanoja oli vähän niinkuin että jaahas, jaahas ja toinen lapsi melkein väänsi kyyneleitä kun kerroin orjuuden synnystä. Tuli ehkä vähän kaukaa alustettua, mutta ainakin käytiin perusteellisesti läpi asioita. Melkein tunti keskusteltiin aiheesta ja lopulta molemmat lapset sanoivat etteivät halua muille pahaa. Keskustelu ahdisti, mutta ehkä vähän helpotti sen keskustelun aikana. Laitoin sen jälkeen mun veljelle ja sen avopuolisolle viestit missä vähän ranttasin tästä asiasta.

Kevyttä ja helppoa olemista lasten kanssa? NO EI TOD!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 26 Touko 2018 15:55

Viesti meni luultavasti perille ja lapsi ei luultavasti edes ymmärtänyt mitä sanoi. Lienee oppinut sen muilta.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Touko 2018 20:39

Ihan järkyttävää! Meidän töistä yksi nuori poika oli viikonloppuna kuollut kotona nukkuessaan. Hänen vanhempansa olivat yrittäneet herättää häntä, mutta hän ei ollut herännyt. En oikeastaan tuntenut häntä (nähnyt vain pari kertaa toimistolla ja laittanut sähköpostia), mutta tunnen hänen vanhempansa. Nukuin viime yönä ehkä enintään tunnin ja kun kuulin tästä tapauksesta, tuli entistä epätodellisempi olo. Ihan kauhea tilanne koko perheelle. :( Kyseessä oli siis ihan perusterve nuori mies, niin tämä tuli kyllä kaikille yllätyksenä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 05 Kesä 2018 21:34

Ahdistaa taas, kun haluaisin olla mukava, sosiaalinen ja kiva ihminen, mutta onnistun vain olemaan täysi mulkku. On välillä helvetin raskasta yrittää täyttää sosiaalisia tarpeitaan, kun ei vaan jaksaisi kuunnella ihmisten juttuja tai puhua niille. Olisi siis kiva olla osa yhteisöä ja jutella ihmisten kanssa, mutta toisaalta ei jaksa yrittää keskittyä tuohon sosiaaliseen toimintaan, kun se vaatii jostain syystä muka niin kovia ponnisteluja. :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Kesä 2018 19:22

Festarikrapula ja Sodis-ikävä ei ota laantuakseen. Suruprosessi ei oikein taida edetä, kun vain huokailuttaa ja haluan vain tuijottaa ikkunasta ulos. Nyt on Tuusi kylässä, se vähän helpottaa.

Kaipaan ihmisiä, tunnelmaa ja raikasta ilmaa. Vihreyttä, välittömyyttä ja Vilimivestari-rakkautta.

:huoh:

Epätodellinen olo.

Ens viikolla Pride, eikä kinost yhtään.
Voinko vaan makata kotona ja kattoa tymää jalkapalloa, mikä ei innosta myöskään. Silti katson sitä, miksi?
Yhtään elokuvaa en voi katsoa, koska Sodis.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 23 Heinä 2018 23:05

Huhhuh mikä päivä!

Meidän suunnitelmat muuttui veljen lapsen kanssa, kun joku Aikuinen tollosilmä ei kattonut kunnolla miten pupu- ja kissakahvila on tampereella auki :läps:
No, saatiin siirrettyä sitä suunnitelmaa, mutta haluttiin pitää kiinni siitä että tehdään jotain. Päätettiin lähteä pelaamaan pokemon go:ta. Lapsen äiti toivoi että jos löydetään legginsejä tai shortseja tms. housuasioita samalla.

Tuo 8-vuotias on silminnähden eläinrakas, muiden tunteille herkkä ja erittäin tarkkasilmäinen ympäristöönsä. Oltiin Forumissa etsimässä housuasioita, kun jonotettiin pukukoppia. Siinä meidän edessä pyöriskeli varmaan keski-ikäisempi äiti kurkkien kolmeen koppiin. Yhdestä kopista astui ulos varhaisnuoreksi arvioitu lapsi, neulepaidassa ja kysyi mitä äiti tykkää. Äidin vieressä seissyt sisarus rupesi nauramaan ja äiti kysyi "et kai sie tohon meinaa pukeutua julkisesti". Lapsi nolostui, silitti paitaa ja olisi ilmeisesti halunnut sen. Vieressä seissyt lapsi mielessä totesin ääneen että kukin pukeutuneet mihin tykkää. En ole varma kuuliko se äiti tätä, mutta nuori ja muut lapset kuulivat. Oltiin sen shoppaajalapsen kanssa puhuttu aika pitkään siitä, että miten hän tykkää mustasta, mutta äiti haluaisi pukea hänet pinkkiin ja väreihin. Hipellettiin vaatteita, vertailtiin kankaita, kuoseja ja puhuttiin siitä miten vaatteista voi keskustella kavereiden kanssa, että mitä kannattaa sanoa ja mitä ei. Tätä keskustelua jatkettiin kaikissa kaupoissa.

En tiedä miten lapsi suhtautui tähän aikuisen kommenttiin tai jäikö hän miettimään sitä, mutta mä jäin. Kyseessä oli lapsen äiti! ÄITI!
Ehkä hän halusi suojella lastaan joltain, mutta tuollainen tapa kommentoida ja tavallaan nöyryyttää lasta keskellä vaatekauppaa oli kyllä todella vahingoittava ja vaan niin väärin! Ehkä äiti oli itse saanut kuulla samanlaista kommentointia tai en mä tiedä, mutta olen järkyttynyt edelleen, järkyttynyt ja pahoillani sen nuoren puolesta.

:huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 13 Loka 2018 18:18

Olisi kiva, kun saisi välillä hyviäkin uutisia. :( Nyt lähti viimeiselle matkalleen Cisu-kissa ja appiukkokin on sairastunut vakavasti. :(

Jos tänä syksynä ei ketään ihmistä kuole, niin se olisi eka since 2015, että toivotaan parasta... :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 14 Loka 2018 19:54

Voi Pascal :paijaus: Mä niin tiedän miltä susta tuntuu. Iskän kuolemasta tulee nyt näinä päivinä vuosi ja mä oon edelleen tosi herkkä sille, että jos ihmistä ei saa kiinni pariin päivään tai muuten vaan hänestä ei kuulu mitään. Alan vähän liian helposti pelkäämään pahinta. Nytkin olen yrittänyt soittaa tädille perjantaista lähtien noin kerran päivässä ja aina mennyt vastaajaan... Tiedän, että hän voi olla pitkiäkin aikoja metsässä kuvaamassa lintuja, ja silloin ei todellakaan mihinkään puheluihin vastata, mutta silti.

Mulla on ollut vuodesta 2014 "putki" sukulaisten kuolemien suhteen. Tosin 2015 ei mun sukulaisista tainnut kukaan kuolla, mutta vuonna 2016 kuolikin kaksi. Toivottavasti saataisiin edes ukin kuolinpesän asiat kuntoon ennen kuin kukaan kuolee, ettei tarvitsi aloittaa koko pask... prosessia uudestaan ja päästäisiin vihdoinkin hoitamaan isän kuolinpesä loppuun.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 14 Loka 2018 22:17

Pascalille ja Suville :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 14 Loka 2018 22:37

Kiitos L-S :hymyhali:

P.S. Soitin tädille uutisten jälkeen ja hän vastasi. Oli vaan ollut koko viikonlopun kaverinsa mökillä ja unohtanut vaan kännykän himaan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 15 Loka 2018 17:10

Pascal ja Suvi. :paijaus:

Kuolema on luonnollinen osa elämää, mutta kyllä se aina satuttaa. Vaikka lähtijä pääsisi pois jatkuvista kivuista. Eikä se ikävä katoa. Muuttaa vain muotoaan.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 25 Huhti 2019 18:21

Välillä tuntuu, ettei tee käytännössä mitään muuta kuin töitä ja käy kotona huoltamassa itsensä seuraavaan päivään.

Ja sitten jos yrittäisi tehdä jotakin ylimääräistä, niin stressi taas kasvaa ja se voi mennä tasoihin virkistysvaikutuksen kanssa. :hämillään:

Seuraavana tiskit... :epäilevä: ( :jaaha: )
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 13 Syys 2019 20:17

Ihana olo, kun pitkästä aikaa selvisin perjantai-illan treeneistä kunnialla! :D Kauan olen jo kärsinyt väsymyksestä ja muusta masispaskasta, mutta nyt on hyvä fiilis. Minulla todettiin pari kuukautta sitten, ah, niin muodikas, alhainen ferritiini eli varastorauta. Olen vetänyt nyt kaksin käsin rautalisää ja näyttää toimivan.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 01 Kesä 2020 09:24

Tämän vuoden ensimmäinen yö, kun nukkuessa ei voinut käyttää peittoa :keijo:
Oli viltti, mutta sekin vain tossa lantion päällä kun oli niin prkleen kuuma :keijo:
Sisällä puoli neljän aikaan 24.5 astetta lämmintä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Syys 2020 21:30

Fysioterapeutti vei mut järvelle.
Menin uimaan.
Ensin vesi tuntui jännältä. Ei tuntunut yhtä kylmältä mitä Norjassa, mutta ei se lämmintäkään ollut. Mutta sitten kun pääsin pidemmälle ja pidemmälle, niin totesin että se on tasainen se kylmyys, eikä että pohjassa olisi kylmempää kuten kesällä.
Ainoastaan kämmenet eivät tykänneet. Sormet jäätyivät heti ja vain nostamalla ne pois vedestä kesti olla. Yritä siinä sitten uida :virne:.

Käytiin vielä toisellakin rannalla ja sieltäkin uin ja kävelin loput, koska ranta oli niin matala.

Nyt on ollut siitä asti todella rentoutunut olo. Villatakki ja villasukat tuntuu ihanalta, samoin viltti on ollut jaloilla tässä sohvaillessa.

Haluan tätä lisää.
Keksispä jonkun, joka vois lähteä mukaan kerran viikossa johonkin missä on luonnonvettä.
Tää rentous on ihan toisenlaista kuin se voimattomuus mikä tulee uimahalliasioiden jälkeen.

Aika :pilvi: oli se tunne heti uintien jälkeen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 30 Syys 2020 23:13

Järviuinti kuulostaa hienolta. :D Oon kerran käynyt avantouinnilla, ja siitä tuli kyllä tosi jännä olo. Jos asuisin lähempänä, voisin lähteä seuraksi. :P Mutta ei se nyt taida onnistua...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 09 Loka 2020 17:02

Lomalle lompsis - taas kerran kuin loppuun piiskattu hevonen.

Mutta ainakaan ei ole pakko viikkoon tehdä töitä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja L-S » La 10 Loka 2020 12:02

Hyvää syyslomaa Pascal!

Olisipa mullakin syysloma. Hommia on riittänyt. Viime viikonloppuna pidin yhden päivän vapaata, mutta tänä viikonloppunakin olisi taas syytä tehdä töitä. Sentään viikonloppuisin pyrin aloittamaan myöhemmin, en ole vielä tehnyt mitään...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Edellinen

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa