Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Huhti 2021 17:03

Mä en ole katsonut BB:tä ekan kauden (joskus 2000-luvun alkupuolella) jälkeen, mutta voi olla että joudun Ridgen takia vilkaisemaan. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 19 Huhti 2021 00:23

Kibaya kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Siellä on huhuttu olevan mukana Ronn Moss! Ridge meidän takapihalla, perskuta!

Onks kiikarien linssit kiillotettu? :keijo:

Onko tää nyt se, että pitäisi mennä tienvarteen kytikselle varmuuden vuoksi?

On! Ja huutamaan "voi Ritke minkä teit taas Ruukelle!". :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 02 Touko 2021 23:01

Ei tullu Ritkeä Big Brotheriin. :(

Pari tubettajaa, pari urheilijaa, pari toimittajaa, pari tyhjäntoimittajaa, kielinainen, missi, laulaja, näyttelijä, poliitikko, yökerholainen, Nina Mikkonen. Unohdinkohan jonku? :P

Noh, tää kausi kestää vain 19 päivää joten pakkohan se on seurata enivei. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Touko 2021 12:11

Ei tullu Ritke, ei.
Kaks pääsi yöksi ulos, kävi vähän kateeksi vaikka vissiin valittivat että oli kylmä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 03 Touko 2021 14:26

Kibaya kirjoitti:Kaks pääsi yöksi ulos, kävi vähän kateeksi vaikka vissiin valittivat että oli kylmä :keijo:

Mäki olisin voinu mennä nukkumaan niiden kanssa. :virne:
Ne oli ilmeisesti saanu BB:ltä ensin liian ohuet makuupussit ennenku saivat kunnolliset.

Alkais ny kunnon tehtävät!
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Touko 2021 11:00

Wildchild kirjoitti:
Alkais ny kunnon tehtävät!

No niinpä! Vituttaa jatkuva älämölö.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 08 Touko 2021 10:15

Olikohan Ridge-huhut peräisin jostakin sellaisesta, että "Lama-Suomen suosituin tv-kasvo nähdään BB:ssä. Monet seurasivat häntä päivittäin ja lähettivät ihailijapostia." Luultiin Ridgeksi, saatiin Janne Porkka :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 08 Touko 2021 21:50

Pascal Lemoix kirjoitti:Olikohan Ridge-huhut peräisin jostakin sellaisesta, että "Lama-Suomen suosituin tv-kasvo nähdään BB:ssä. Monet seurasivat häntä päivittäin ja lähettivät ihailijapostia." Luultiin Ridgeksi, saatiin Janne Porkka :keijo:

Luultavasti vihjeenä on ollut entinen saippuasarja-tähti. Eli Salkkareista tuttu Markku Pulli eli "Joonatan". :keijo:

Niin tai näin, on tää ollu silti omalla tavallaan viihdyttävää. Sedu kyykyttäny nuorempia fyysisellä kunnollaan mennen tullen ja Sanna taas paljastanu ettei osaa mopata lattioita. :isosilmä: Toi viimeksi mainittu oli ehkä mulle sellanen wtf-hetki. Miten voi olla nainen päässy lähes viiteenkymppiin ilman että osaa pestä lattioita? :isosilmä: Ei pelkkä siivoojan käyminen selitä asiaa. :keijo:

Tänään taas yksi kotiin. Toivottavasti laiska-Sanna. :keijotäpinä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 08 Touko 2021 23:02

Wildchild kirjoitti:Sanna taas paljastanu ettei osaa mopata lattioita. :isosilmä: Toi viimeksi mainittu oli ehkä mulle sellanen wtf-hetki. Miten voi olla nainen päässy lähes viiteenkymppiin ilman että osaa pestä lattioita? :isosilmä: Ei pelkkä siivoojan käyminen selitä asiaa. :keijo:

Oivoi, tiedän paljonkin ihmisiä joilta ei luonnistu lattioiden pesu. Erityisesti silloin, jos on jotain muuta kuin muovimatto mille voit käytännössä tehdä mitä vaan märkäkäsittelyä ilman että se menee huonoksi. Parkettia tai jotain hyvin herkkää laminaattia ei monikaan osaa pestä oikein.

Mun kämpän lattiat pitää pestä joko tosi kuivankostealla, mutta parhaiten toimii öljypohjaisten siivousliinojen kanssa kuivapyyhintä. Vain jos on likaa lattiassa, se pitää pestä. Se öljyliina jättää lattian paljon puhtaammaksi mitä mikään kosteapesuun soveltuva aine. En ihmettele ettei Ukkola osaa pestä lattioita, semmosia rahvaan hommia, hyi.

Itsehän siis nauroin räkänaurua Rosan tyyliin kun näin miten lattioita "pestiin".

Pari viimeistä päivää on mennyt sillä että selailen koosteen kautta jälkikäteen. Tänään katoin 24/7 kautta päivätehtävää ja nyt oli kyllä aivan huikea tehtävä! Janne Porkka oli äiti, muut saivat roolit tiputellen ja tällä mentiin kunnes BB kuulutti homman olevan paketissa. Siellä oli kaks vauvaa, kolme teiniä jne.
:keijotäpinä: :virnei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 29 Loka 2021 23:50

Karppi, kausi 3.

Katsoin Karpista kaksi kautta ns. "myöhäisherännäisenä".
En ollut silloin kovin vakuuttunut, joten miksi katsoin sen kolmannen kauden? Ehkä halusin antaa sille vielä mahdollisuuden, koska naispääosalliset sarjat on kuitenkin vähemmistössä. Toki nyt tuli C-Moreen Maria Kallio, mutta se on maksumuurien takana.
Samaan aikaan nelosella mainostetaan Koskinen sarjaa, missä on taas maailman runtelema mieshahmo pääosassa (tiedän sen pohjautuvan kirjoihin, mutta silti).

Nomutta kuitenkin. Fiilis on sellainen, että siinä on haettu Siltaa kaikkineen, mikä ajoittain onnistuu kuvauksella, valaistuksella ja musiikilla. Käsikirjoitus itsessään on ihan kökkö. Kolmannessa jaksossa ärsyynnyn, että jos rikosmysteeri on nyt ratkeamassa sillä mitä annetaan katsojan ymmärtää niin kässäri on tehty jonkun viisikon päälle. Ja tämä pysyy. Juoni ja "käänteet" on tosi ennakoitavia ja stereotyyppisen tylsiä. Alan ennakoida. "Noni, toi kuolee seuraavaksi" ja sitten ko. tyyppi kuolee.
Rikosmysteereiden lisäksi on saatu sekaan vielä päähenkilön "romanssi" väkisin, samoin myös tutkinta mikä ei liity rikoksiin ja aivan täysin turhien henkilöhahmojen tuonti sarjaan. Ja kun ei osattu kirjoittaa sitä juonikuviota mukaan, niin miten homma ratkeaa? No tappamalla se porukka ja sillä selvä! Hahmot eivät sinänsä edes liity päähenkilöön, eikä pääosissa oleviin rikoshommiin.

Näyttelijäsuorituksiin en jaksa edes kiinnittää huomiota. EIhän se heidän syy ole, että dialogit on kökköä ja hahmoilla ei tunnu olevan mitään motiiveja asioille. Lisäksi loppuratkaisu vedetään vielä juosten kasaan ja vikan jakson viimeset 10 minuuttia on kuin sadan metrin aidat, mutta niin että ei hypätäkään yli, vaan juostaan ne siellä missä ei ole niitä aitoja. Juuri kun alkoi kiinnostava ja jännittävä loppuhuipentuma, se lässähtää sormia napauttamalla. Ihan kuin olisi unohdettu monenko jakson verran on sopparissa esitystilaa ja sitten olisi materiaalia ollut vielä kahteen jaksoon ja se vedetäänkin viimesten minuuttien aikana kasaan. Eihän se silloin kovinkaan onnistunut ole.

En suosittele katsomaan jos ei sitten halua katsoa esimerkkiä siitä kun käsikirjotus feilaa, ei sitä pelasta oikein mitään.

Rahaa on kuitenkin saatu poltettua erilaisiin efekteihin räjähdyksestä linnanraunioihin ja erittäin tyylikkäisiin photoshop-kuviin. Green screeniä on myös käytetty aika hyvin.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 01 Marras 2021 11:39

Mä katsoin joku aika sitten pari jaksoa tuota uutta Maria Kallio -sarjaa. Kirjat ovat mulle erittäin tuttuja, joten aluksi meni hetki tottua siihen, että sarja ei ole hirveän uskollinen kirjoille edes päähenkilöiden kohdalla. Tätä toki osasinkin odottaa, mutta se vaikutti kuitenkin harmillisesti kokonaismielikuvaan. Jaksot olivat jotenkin mitäänsanomattomia, eikä niihin oltu saatu sellaista jännitettä, jota toivoisi. Yhtäkkiä vain päästiin loppuratkaisuun. En usko, että katson lisää jaksoja.
kmaria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 01 Marras 2021 14:12

kmaria kirjoitti:Mä katsoin joku aika sitten pari jaksoa tuota uutta Maria Kallio -sarjaa. Kirjat ovat mulle erittäin tuttuja, joten aluksi meni hetki tottua siihen, että sarja ei ole hirveän uskollinen kirjoille edes päähenkilöiden kohdalla. Tätä toki osasinkin odottaa, mutta se vaikutti kuitenkin harmillisesti kokonaismielikuvaan. Jaksot olivat jotenkin mitäänsanomattomia, eikä niihin oltu saatu sellaista jännitettä, jota toivoisi. Yhtäkkiä vain päästiin loppuratkaisuun. En usko, että katson lisää jaksoja.

Olen tykännyt kuunnella Maria Kalliota, mitkä on ihan kohtuullisia dekkareita.
Ainakin kun vertaan Lehtolaisen Hilja Ilveskero-sarjaan, mikä on ihan hirveää tahkoamista. Toki Ilveskeroissa ei ole sitä rikosta, vaan jännitteet syntyy muista asioista, mutta niiden laatu on aika heikkoa noin muuten kun vertaan sitä nimenomaan Kallio-kirjoihin.

Sääli ettei siitä ole saatu tehtyä kunnollista sarjaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 03 Marras 2021 11:18

Kibaya kirjoitti:Olen tykännyt kuunnella Maria Kalliota, mitkä on ihan kohtuullisia dekkareita.
Ainakin kun vertaan Lehtolaisen Hilja Ilveskero-sarjaan, mikä on ihan hirveää tahkoamista. Toki Ilveskeroissa ei ole sitä rikosta, vaan jännitteet syntyy muista asioista, mutta niiden laatu on aika heikkoa noin muuten kun vertaan sitä nimenomaan Kallio-kirjoihin.

Samaa mieltä, en ole päässyt Ilveskero-kirjoissa paria ekaa osaa pidemmälle. Nyt kun uusin osa julkaistiin, mietin pitäisikö näille antaa toinen mahdollisuus. Mut sitten taas on niin paljon muitakia toivottavasti parempia kirjoja lukulistalla.
kmaria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Maalis 2022 13:34

Oscarit 2022

Katsoin viime yönä oscarit, kuten tapoihin usein kuuluu.

Ennakkoon olin katsonut 17 ehdokasta, mikä on ihan kohtuullinen luku. Ennakkoon suosikkejani on vaikea sanoa, kun en ollut nähnyt tarpeeksi verrokkeja.
Esimerkiksi miespääosan osalta en ollut nähnyt kaikkia, joten en osaa sanoa olisiko jossain näkemättä jääneessä leffassa parempia vaihtoehtoja kuin nyt palkitulle Will Smithille.
Näkemättä tosin jäi vain yksi ja tässä seurassa jo palkinnon olisi ansainnut joku muu kuin Smith.

Naispääosa meni ansaitusti, samoin kaikki Codan palkinnot. Dyyni vei myös aika monta, muttei sentään kaikkia. Iloitsen scifin menestyksestä, vaikkei se nyt niin ihmeellinen ollutkaan.
Cruellan puvustus oli todella ylivoimainen, vaikka leffa itsessään ei ollutkaan kummoinen.

Mutta eniten on puhuttanut Will Smithin käytös.
Chris Rock saapui lavalle ja heitti "vitsin" Jada Pinket Smithin ulkonäköön liittyen. Smith meni lavalle ja mätkäisi Rockia päin pläsiä. Lisäksi huusi vielä päälle, että Rock pitäkööt hänen vaimonsa nimen pois suustaan. Noniin.
Spekulaatiot lähtivät heti jo liikkelle oliko tämä sovittu vai ei. Missään ei näkynyt turvahenkilöstä, kukaan ei tullut mitenkään väliin ja "oscareissa voi tulla mitä vaan"-tilanne. Mutta sitten samalla Rock jäätyi lavalle, ihmiset olivat hämmentyneitä ja tunnelma muuttui sormia napauttamalla. Ei sellaista voi käsikirjoittaa. Jos se oli kirjoitettu, niin äärimmäisen huonosti tehty.
Koomikot ovat huolissaan omasta tulevaisuudestaan, kun joku haluaa olla seuraava "willsmith" ja suuttuu vitsistä. Toki se "vitsi" ei ollut vitsi, vaan suoranaista pilkkaa. Myös Smithien ja Rockin historiassa on samanlaista pilkkaa, joten vielä huonompi rako vetää hänet heittämään tämmöistä.
Oli se sitten käsikirjoitettu tai ei, niin penkinalle meni. Molemmilta. Roastaaminen toisen sairaudella on kuvottavaa ja halpamaista touhua ja siihen saa reagoida, mutta väkivaltainen touhu ei ole koskaan hyväksyttävää. En näe tätä mitenkään hyväksyttävänä "vaimon puolustamisesta" kun siihen liittyy fyysistä väkivaltaa. Jos Smith olisi mennyt väliin ja huudellut? Ehkä se olisi silti ollut riittämätöntä?
Inhottaa väkivallalla itsensä ilmaisu. Vaikka olenkin sitä mieltä ettei tuollaisia vitsejä tulisi enää olla olemassa.
Tämän jälkeen vielä Smith voitti miespääosan oscarin.

Mutta hyvää oscareissa oli juontajat ja heille kirjoitetut vitsit, monipuoliset ehdokkaat, vaikka diversiteetin lisääntyminen näkyy hitaasti.

Mutta nyt on vielä ehdokaselokuvia katsottavana. Useammassa kategoriassa ollut Flee ja Drive my Car odottavat.
Lisää tulee varmasti elokuvakriitikko-ketjuun.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Elo 2022 20:55

Viaplaystä Sijainen

Rooleissa Maria Ylipää, Pamela Tola, Olavi Uusivirta, Eero Saarinen, Sara Paavolainen jne.
Ylipään hahmo on raskaana. Palkataan sijainen. Tapahtuu tragedia ja alkaa psykologinen trilleri. Erittäin hyvin ja tarkasti näytelty, ohjattu ja ihan kohtuullinen käsikirjoituskin. Tolan esittämä sijainen on kylmäävä ja välillä oli pakko vain huutaa kotona kun katsoin ja kommentoida. Trilleri on erittäin hyvin rakennettu ja minisarjana hieno. Kokonainen joku 10 jakson sarja olisi ollut ihan liian pitkä.

Sijainen on myös naispää- ja sivuosiin rakennettu. Mieshahmot ovat sivurooleissa, eivätkä ollenkaan niin keskiössä kuin naiset. Pidän tästä lisääntyvästä trendistä. Pidän myös miten Ylipää ja Uusivirta eivät näyttele itseään nuorempia tai vanhempia, vaikkei ikiä suoraan mainitakaan. Ei ole lähdetty kuitenkaan nuorentamaan tai vanhentamaan kumpaakaan, mikä on positiivinen tekijä.

Suosittelen, vaikkei ole aihepiiriltään kevyt. Jonkin verran jopa ahdistava ja siinä hyvin onnistunut. Musiikki on myös onnistunut tunnelman rakentajana ja ilman sitä ei trilleri oikein onnistuisikaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 20 Elo 2022 14:56

Mä katsoin myös Sijaisen. Jostain syystä en ihan hirveästi innostunut siitä. En jotenkin päässyt kiinni tunnelmaan tai saanut kiinni henkilöhahmoista, vaikka voi olla että en jotenkin jaksanut keskittyä kun katsoin sitä muuten kiireisen viikon lomassa aina iltaisin jonkun jakson. En myöskään ole koskaan erityisesti pitänyt Maria Ylipäästä näyttelijänä, en tiedä miksi. Tola oli rooliinsa sopivasti ärsyttävä myös. :keijo: Mutta hyvin näyteltyhän tämä oli ja muutenkin hyvin tehty.

Ehkä mua häiritsi erityisesti jotenkin se, että alussa tunnelmaa luotiin musiikilla jo silloinkin, kun ei omasta mielestäni ollut erityistä syytä epäillä, että tässä olisi jotain outoa. Kyllähän se siitä sitten kehittyi. Loppuratkaisu olisi omasta mielestäni ollut ehkä kiinnostavampi, jos se olisi ollut toinen. Mutta kannatti tämäkin katsoa.

Viaplayn minisarjoista suosittelen myös Poikani Joelia. Se oli mielestäni tosi toimiva, trillerimäinen sekin. En yleensä katso mitään rikossarjoja, mutta tämäntyyppiset toimivat.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Elo 2022 19:17

Jossain haastattelussa Ylipää sanoi, että eihän hän trilleriä näytellyt, vaan se tehtiin jälkikäteen muilla keinoin ja viittasi sillä vissiin musiikkiin. Itseäni se häiritsi välillä myös, mutta sitten katoin sitä sen verran hiljaisella ja tekstitettynä, että ei se enää häirinnyt.
Mä en ehkä ihan ymmärtänyt lopputulosta, mutta se ei vaikuttanut kokonaisuuteen :keijo:

Sitä ei kannata tehdä, että katsoo ensin Pahan Väri:n ja Eero Ritalan hienon roolisuorituksen ja sitten kuuntelee äänikirjana Ritalan lukemia Hulluja Satuja :keijoei: Menee ihan sekaisin siinä ihminen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 10 Tammi 2023 23:19

LIsää trillereitä, tai jotain sen tapaista. Nimittäin Munkkivuori.

Suurin osa ihmisistä varmaan katsoi tämän kovasti ylistetyn Jani Volasen sarjan jo silloin kun se tuli, olikohan ehkä marraskuussa, mutta itse olin ilmeisesti siinä vaiheessa liian marraskuuväsynyt tai jotain, niin se jäi jokusen jakson jälkeen kesken. Nyt sitten vuodenvaihteen jälkeen jatkoin ja pääsin vihdoin hommaan sisään. Tämähän on sellainen, että vaatisi kyllä oikeastaan sen, että katsoo tarkasti eikä vaikka neulo tai pelaa Candy crushia samalla. :keijo:

Aluksi en tajunnut tästä yhtään mitään, kun en jaksanut hirveästi keskittyä ja ärsytti myös se, etten saanut ihmisten puheesta paljoakaan selvää. Etsin turhaan mahdollisuutta tekstitykselle. No, periaatteessa tietysti se, ettei aina ihan saa selvää on osa sarjan ideaa, koska tarina kerrotaan lapsen näkökulmasta ja lapsi kuuntelee paljon aikuisia, jotka vaikkapa riitelevät toisessa huoneessa tai muuten puhuvat jostain, kun luulevat, ettei lapsi kuule. Ja toisaalta lapset puhuvat nopeasti ja innostuneesti. Lapsinäyttelijät olivat kyllä tässä sarjassa tosi taitavia.

Tässäkin kyllä samoin kuin yllä mainitsemassani Sijaisessa luotiin ajoittain tunnelmaa hyytävällä musiikilla, mutta onneksi myös muuten. Ekat jaksot jäivät vähän hahmottomiksi itselleni, mutta loppua kohden pääsin kiinni tarinaan ja tuijotin loppuratkaisua yllättyneenä. Sen jälkeen teki mieli alkaa katsoa tätä uudestaan alusta, koska siinä vaiheessa vasta tajuaa mihin kaikki epäselviksi jääneet yksityiskohdat viittaavat ja mitä niistä rakentuu. Niinpä sitten teinkin niin, ja toisella kerralla voi jo paremmin samalla neuloa. :keijo: Toka katselu on nyt vielä kesken. Sarjassa on hienoja yksityiskohtia ja upeasti luotua 80-luvun ajankuvaa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 16 Tammi 2023 13:26

Marraskuussa Munkkivuori oli ahdistava.
Oli ahdistavaa myös miten sitä peilasi omaan 80-luvun lähiöön.
Me asuttiin Koivukylässä ja ihan samalla tavalla pihan kakarat silloin juoksenteli. Oli se outo naapuri ja ne naapuritalon idiootit, joiden pihalle ei kannattanut mennä.
Meidän pihassa oli kolmen talon lapsia. Naapuritalon hissiin murhattiin tyyppi ja meiltä kiellettiin hissin käyttö joksikin aikaa. Osattiin piirtää verijäljet ja joku veti siihen ketsupilla tahrat uusiksi pelotellakseen muita. Kellareihin ei saanu mennä ilman aikuisia, mut luulen et tää oli vaan koska ei sinne tarttenu mennä leikkimään.

En tiedä pystynkö katsomaan sarjaa uusiksi. Hienoja roolitöitä oli ajoittain kiva katsoa, vaikka sarja ahdistikin.

-

Kaikki Synnit viimeinen kausi.
Muutama todella onnistunut jakso, muutoin vain pitkitettyä venyttelyä. Muutamaa jaksoa ei meinannut jaksaa katsoa kokonaan kerralla.
Kummallisia juonesta ohimeneviä asioita, jotka jäi lopussa myös auki ja koko kauden kestävä klaffivirhe yhden roolihenkilön kohdalla.
Vähän tarpeettoman oloinen suurimmaksi osaksi. Ja tylsä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Tammi 2023 19:49

Kibaya kirjoitti:Marraskuussa Munkkivuori oli ahdistava.
Oli ahdistavaa myös miten sitä peilasi omaan 80-luvun lähiöön.
Me asuttiin Koivukylässä ja ihan samalla tavalla pihan kakarat silloin juoksenteli. Oli se outo naapuri ja ne naapuritalon idiootit, joiden pihalle ei kannattanut mennä.
Meidän pihassa oli kolmen talon lapsia. Naapuritalon hissiin murhattiin tyyppi ja meiltä kiellettiin hissin käyttö joksikin aikaa. Osattiin piirtää verijäljet ja joku veti siihen ketsupilla tahrat uusiksi pelotellakseen muita. Kellareihin ei saanu mennä ilman aikuisia, mut luulen et tää oli vaan koska ei sinne tarttenu mennä leikkimään.

En tiedä pystynkö katsomaan sarjaa uusiksi. Hienoja roolitöitä oli ajoittain kiva katsoa, vaikka sarja ahdistikin.

Varmaan kyllä tosiaan eri tavalla häiritsevää, jos oma lapsuus on ollut samankaltainen. Itsehän olen pikkupaikkakunnan omakotitaloalueelta, jossa meno oli erilaista kuin pääkaupunkiseudun kerrostaloissa. Ei ehkä välttämättä mitenkään parempaa, mutta erilaista. :keijo: Ainakaan yhtä isoja porukoita ei siellä muodostunut. Kavereita lähistöltä toki löytyi, mutta hengattiin paljon pienemmissä porukoissa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 10 Maalis 2023 15:19

Pohjoisen tähti, YLE

Pohjoisen tähti-sarjassa Saara Kotkaniemi esittää Rovaniemen poliisissa työskentelevää poliisia, joka on entinen ammattinyrkkeilijä, elikkästen nyrkkeilytähti.
Päärooleissa on isoja ja merkittäviä nimiä; Eero Saarinen, Iina Kuustonen, Katariina Kaitue, Sari Siikander, Stella Leppikorpi, Heikki Ranta yms.
Olen nähnyt ristiriitisesti mainoksissa painotettavan nyrkkeily-hahmoa ja poliisi-hahmoa. Ihan alkuun ajattelin että Kotkaniemellä on jokin outo kaksoisrooli. Sarjan on ohjannut Teppo Airaksinen.

En ole ihan kaikkia jaksoja saanut katsottua.
Idea sinänsä on ihan kiva. Tuntuu vain että näitä poliiseja pohjoisessa (tai missä ikinä) on nähty jo aika paljon ja tämä ei poikkea niistä mitenkään. Eikä erotu joukostakaan mitenkään uuden ideansa tai erinomaisen käsikirjoituksensa puolesta. Aika paljon on kuvattu muualla kuin Rovaniemellä. Paljon studiossa kuvattuja sisäkuvia, missä studio on yhtä luonteva kuin putouksen lavasteet. Samaan studioon on todennäköisesti lavastettu niin poliisilaitos, tyyppien kodit kuin nyrkkeilyharjoituspaikkakin. Lisäksi syke-sarjan studiota on käytetty kun on asiaa lääkäriin, missä tietysti on käytävä kun kaksi henkilöä on siellä töissä. Lisäksi on autoon painottuvia kuvia, koska pohjoisessa on pitkät matkat. Yhtäkkiä Rovaniemen poliisi on Kittilässä tai Kolarissa, hups vaan. Tai siis, varmaan voi ollakin, mutta kököt green screenille kuvatut ajokohtaukset on vielä kökömpiä kuin ne studio-kodit. En ole pohjoisessa asunut, enkä todellakaan mikään asiantuntija, mutta ihan en osta tätä kuvastoa mitä Pohjoisen Tähti yrittää myydä. ”Rikostutkijalle” sanotaan että saa mennä tekemään paperitöitä, kun ei kukaan ”täällä asti” tee niitä vakavia, tutkittavia rikoksia, mutta sitten kuitenkin kohta on tuhopolttoa ja ties mitä.

Ajoittain käsikirjoitus on nasevaa, ajoittain ihan puuta heinää ja puuduttavaa kuunneltavaa.
Siikander tekee roolin, missä on samassa vähän Leea Klemolaa, Sisäilmaa-sarjan Saria ja Repomiestä. Sinänsä ihan kiva, mutta en hetkeäkään usko tätä hahmoa poliisien pomoksi. En edes poliisiksi.
Iina Kuustosen hahmo on mulle ensimmäiset jaksot täysi mysteeri, että kuka se on! On vissiin vasta kolmas jakso, missä hänen roolia perheessä tarkennetaan ja sanotaan ääneen hänen asemansa. En silti hetkeäkään usko tähän rooliin, niin päälleliimattu se on. Kuustonen tekee roolissaan yhdistelmän Ivalo-sarjan hahmoaan, Syke-Iiristä ja kaikkia niitä rooleja missä hänet on viimeisen kahden vuoden ajan nähty. Hahmo tuntuu tyhjältä, sisällöttömältä kuorelta, eikä mikään mitä hän sanoo tunnu uskottavalta. Sama koskee kyllä Kotkaniemen hahmoa aina ollessaan vuorovaikutuksesta Kuustosen kanssa.
Eero Saarisen ja Katariina Kaitueen näyttelemät vanhemmatkin ovat jotenkin outoja.
On jotenkin sääli, ettei näin nimekkäästä sakista tunnu vakuuttavalta kuin Stella Leppikorpi, toinen sarjassa näyttelevistä lapsista.

Kaipa näitä jaksoja voi katsella, mutta laatua en odottaisi. Ajoittain Siikanderin hahmon koomiset heitot ja karrikoitu tyyli naurattavat, mutta muuten on aika väsynyttä.
Jokaisessa jaksossa vilahtelevissa sivurooleissa on muutama herkullinen hetkensä, mutta ei sarja jaksa kantaa niidenkään varassa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 14 Huhti 2024 20:16

Miksi Tähdet Tähdet tuntuu vain julkkisten epämääräiseltä karaokelta?
Ei se nyt mikään ilmoitusluontoinen ole, lähinnä yhden ja puolen jakson mittainen havainto.

Miksi mä katson tätä?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 21 Huhti 2024 16:08

No, eihän sitä pakko ole katsoa. :P Itsekin ihmettelin kyllä ns. muiden julkkisten suurta määrää osallistujissa. Mielestäni parempi olisi, jos ohjelmassa olisi ammattilaulajia, jotka sitten voisivat kokeilla erilaista oman mukavuusalueen ulkopuolelta. Riku Nieminen tosin yllätti ainakin ensimmäisessä jaksossa ja lauloi todella hienosti. Palefacen esityksiä on myös mukava katsoa. Vähän tylsää sekin, että ohjelmassa eivät saa äänestää katsojat livenä, vaan studioyleisö vain äänestää. Toki en itse varmaan siltikään viitsisi käyttää siihen sitä euroa, mutta silti. :keijo: Viime vuonnakin ohjelman seuraaminen taisi jäädä minulta kesken, mutta katsotaan nyt vielä hetki. Tänään taitaa olla Euroviisujakso.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 21 Huhti 2024 21:01

L-S kirjoitti:No, eihän sitä pakko ole katsoa. :P Itsekin ihmettelin kyllä ns. muiden julkkisten suurta määrää osallistujissa. Mielestäni parempi olisi, jos ohjelmassa olisi ammattilaulajia, jotka sitten voisivat kokeilla erilaista oman mukavuusalueen ulkopuolelta. Riku Nieminen tosin yllätti ainakin ensimmäisessä jaksossa ja lauloi todella hienosti. Palefacen esityksiä on myös mukava katsoa. Vähän tylsää sekin, että ohjelmassa eivät saa äänestää katsojat livenä, vaan studioyleisö vain äänestää. Toki en itse varmaan siltikään viitsisi käyttää siihen sitä euroa, mutta silti. :keijo: Viime vuonnakin ohjelman seuraaminen taisi jäädä minulta kesken, mutta katsotaan nyt vielä hetki. Tänään taitaa olla Euroviisujakso.

Tähdet tähdethän ei tule suorana lähetyksenä, siksi emme voi katsojina vaikuttaa :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 21 Huhti 2024 22:06

Joo, olen huomannut kyllä, ettei se ole suora, mutta tylsää sekin. :keijo: Tai miksei katsojat saa äänestää postikortilla niin kuin ennen vanhaan? :keijo:
L-S
Tohtoripissis

Edellinen

Paluu Leffa.tv