Simpsonit

Simpsonit

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Kesä 2008 17:21

Olen löytämässä uudelleen tämän mainion sarjan, jota toki tuijotettiin 90-luvulla niin maan perkeleesti ja tasaseen. Nyt Sub tarjoilee isoja annoksia, arkipäivisin tulee yksi jakso ja viikonloppuisin monta sarjassa. Viikonlopuissa on menossa yhdeksäs kausi. Lisäksi uusia jaksoja on ollut, mutta ne lähtivät kesätauolle.

Eilen nähtiin Simpsonit 24-tunnelmissa ja se oli loistava :rotflmao: Tämän päivän jaksossa muisteltiin kaukaista 90-lukua, jolloin Marge opiskeli yliopistossa ja sydänsuruinen Homer keksi uuden musiikkityylin ja nimesi sen - grungeksi :pepsodent: Yhtyeen nimi oli Sadgasm. "Se on ainakin selvää, että Clintonia huonompaa presidenttiä meille ei voi tulla." :peukku:

Subin uusinnoissa ei ole valtavasti logiikkaa. Arkipäivien jaksoja nähdään ensi viikolla esim. 1. ja 3. kaudelta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Simpsonit

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 15 Kesä 2008 19:10

Loisto sarja joo, ollut boxit keräilyssä jo jonkin aikaa, vaikkakin kohta jo puoli vuotta jäässä. Futurama tieten myös samoilta tekijöiltä :virne:
Pascal Lemoix kirjoitti:Subin uusinnoissa ei ole valtavasti logiikkaa. Arkipäivien jaksoja nähdään ensi viikolla esim. 1. ja 3. kaudelta.

Tämä on tosi. Jaksoja uusitaan mielivaltaisessa järjestyksessä, sitä on jo tehty pitemmän aikaa :/ lisäksi pöllökanava itse esittää/esitti lauantaisin ykkös/kakkoskauden uusintoja ja heti perään "uuden jakson" eli ennen esittämätöntä materiaalia. Sunnuntaina puolestaan taisi tulla peräkkäin kolmannen ja neljännen kauden jaksot. Tämä muuten oli syy, miksi laatikoita aloinkin keräämään, mutta jos ne vain toteuttavat Matt Groening lausahdusta siitä, että kohta simpsoneita on jakso per päivä karkausvuosi mukaan lukien :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Kesä 2008 19:35

Tässä sarjassa tosin ei taida juuri jatkuvajuonisuutta olla. Piirrosjälki saattaa tietysti hieman vaihdella, jos monta vuotta on välissä.

Oliko se jakso 356, jota juhlittiin suurena spesiaalina? Vai maaginen 365?
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » Su 15 Kesä 2008 21:29

Vaikka jaksoja tulee joka kanavalta ja joka kaudelta, niin silti tuntuu, että kaikki jaksot
on nähnyt ainakin kolmeen kertaan jo aikaisemmin. :friikki: Ekan kauden jaksot on kuitenki
ollu mukavaa piristystä uusimpien kausien höttöjuoniin, joissa on melkein jokaiselle perheen
hahmolle joka jaksossa oma, typerä juoni. :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 15 Kesä 2008 22:13

Hieno sarja kyllä. Olen tosin ihan pihalla siitä, mitä kautta milläkin
kanavalla näytetään ja milloin. Sitten ärsyttää, kun näkee jonkun
jakson taas miljoonatta kertaa, kun se on vähän aikaa sitten tullut
juuri toiselta kanavalta ja tulee uusintana taas toiselta kanavalta. :friikki:

Yksi suosikkijaksoistani on se, jossa Michael Jackson oli äänenä hahmolle,
joka luuli olevansa Michael Jackson.

Huomasin, että ensimmäisen kauden jaksoissa päähenkilöiden luonteet
olivat ihan erilaiset kuin uusimpien kausien jaksoissa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 15 Kesä 2008 23:02

Suvi kirjoitti:
Yksi suosikkijaksoistani on se, jossa Michael Jackson oli äänenä hahmolle,
joka luuli olevansa Michael Jackson.

Tämä "Mies vaaleanpunaisessa paidassa" nähdään aivan pian.

Itselläni katselu hyytyi jossakin vaiheessa 2000-lukua melko olemattomalle tasolle. Jaksot olivat sinänsä hyviä, mutta rakenne ja hahmot tuntuivat liian samoilta. Nyt muutaman välivuoden jälkeen maistuu taas paremmin ja kiinnostaa enemmän.

Elokuvakin tuli viime kesänä käytyä katsomassa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 16 Kesä 2008 17:45

Simpsoneita tuli nuorempana katsottua vallan aktiivisesti. Siis silloin kun simpsonit tuli vain sunnuntaisin. :tilt: Nyt en pysy enää yhtään mukana milloin menee ja mikä tuotantokausi. Osaan aina katsoa sellaisia jaksoja, joita olen jo nähnyt. :pepsodent:

Nykyään telkkarin katseluni on muutenkin olematonta, mutta jos sattuu simpsonit menemään telkkaria vilkaistessani, katson. :tilt:

Lempi (kamalin) jaksoni on se sellainen vanha jakso, missä Bartille ja Lisalle tulee lastenhoitaja, joka onkin murhaaja! :kauhistunut: Bart ja Lisa piileskelevät sitten kellarissa rappusten alla hillopurkkien keskellä ja yrittävät saada yhteyttä vanhempiinsa. Tämä oli ainoa jakso, mikä meiltä videolta löytyi aikoinaan kauan sitten, ja pienenä tuijotinkin sitä kauhusta kankeana ja olin onnellinen, ettei meillä ole lastenhoitajaa. :tilt:

Sitäpaitsi se lastenhoitaja muistutti silloista tuttuamme. :O:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 17 Kesä 2008 13:05

Minä en kovin ahkerasti seurannut silloin aikaisemmin Simpsoneita, enkä vieläkään osaa sitä niin käsi sydämellä odottaa. Loistava sarja, miellyttävät ja vaihtelevat jaksot hahmoineen, hyvää läppää. Tallentavalle boksille tuli tallennettua aikamoisia määriä, Simpsoneita kun voi katsoa hiprakassa tai sunnuntaisin peiton alta, ihan milloin vaan. Elokuvan kävin minäkin katsomassa ja hyvin siihen oli saatu ykättyä juttua, eikä sarjan jaksoja pitkäkestoisempana puuduttanut lainkaan. Kyllä tänä päivänä listaisin suosikkiohjelmiini Simpsonit, vaikken silloin nuorna ymmärtänyt sarjaa tai sen katsojia niin.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 17 Kesä 2008 13:45

Katsoin aikoinaan ehkä 13-14 ensimmäistä kautta (lopussa en ihan kaikkea), mutta sitten tuli stoppi. Juonet menivät ihan älyttömiksi eikä enää naurattanut yhtään. Sen jälkeen olen tyytynyt katsomaan vain ensimmäisten kausien DVD:ita, joita on hyllyssä nyt viisi. Leffan katsoimme, mutta sekin jätti aika kylmäksi. Magia on mennyt!

BTW: Katsoin aikoinaan myös Tracey Ullman Showta, jossa Simpsonit saivat alkunsa. Siitäkin on jo 20 vuotta!
Fantsu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 17 Kesä 2008 19:23

Veljeni on Simpsonit-fani, joten kotikotona ollessani näen tv:stä aika usein Simpsoneita, mikä ei haittaa minua yhtään. Hauska piirretty kyseessä. Muulloin Simpsoneita ei tule katsottua juurikaan, sillä en omista tv:tä. Veljeltäni löytyy hyllystä muutama Simpsonit-dvd-boksi, joita on mukava silloin tällöin katsella.

Leffankin kävin katsomassa, mutta se ei oikein iskenyt. Luulin hetken jopa nukahtaneeni kesken kaiken, kun loppu tuli niin yllättäen. "Tässäkö tää nyt oli. Ei kai se voi vielä loppua? Eihän tässä vielä edes tapahtunut paljon mitään. Mihin jäi loppuhuipentuma?"
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 17 Kesä 2008 23:28

Minuakaan ei Simpsonit leffa oikein hetkauttanut. Olihan siinä muutamat hauskat jutut, mutta muuten se ei ollut niin hieno, kuin olin sarjalta odottanut.

Oma ajatuksenjuoksuni toimii juuri niin sekavasti, että pidän näistä myöhempien tuotantokausien sekojuonista enemmän, kuin aikaisemmista.

Kaiken kaikkiaan yksi parhaista piirrossarjoista.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 18 Kesä 2008 08:20

Pidän. Pitäisin kyllä selkeämmästä lähetyslogiikasta Pöllökanavilla enemmän. Ei ole mitään käryä, minkä kauden olen viimeksi nähnyt kun ei tiedä koska tulee uusia jaksoja ja koska uusintoja, saatana. Lopputuloksena en ole aktiivisesti katsonut moneen vuoteen, mutta satunnaisesti olen jotain jaksoa vilkaissut ja joskus iloisena itselleni uuden jakson bongannut. Ei niitä vanhimpia jaksa enää, koska ne on nähty jo kerran pari liikaa.

Itse pidän enemmän uudemmista jaksoista, juuri niistä joita kritisoidaan juonen puutteesta. Alle puolen tunnin piirrosshow ei ole formaatti, jossa olisi mun mielestä kovin kiitollista seurata pidempää juonenkehittelyä tai suurempaa hahmojen kasvatusta jaksosta toiseen. Mä olen täysin tyytyväinen, jos sen saman ajan voi bongata populaarikulttuurisia viittauksia ja ihmetellä muita pieniä vitsejä joita on tungettu ohjelma täyteen. En siis jaksa kiinnostua siitä, kuinka perhe hankkii koiran vaikka varallisuus on tiukilla mutta sydän lämmin, vaan nautin suunnattomasti siitä, että jossain taustalla vilahtaa pari sekuntia siirtolava, jolla viedään lehmiä teuraaksi ja lehmien seassa seisoo Ralph.

Futurama on melkeinpä parempi ohjelma, vahinko että se jäi neljään kauteen. Ja iloa, että nyt tulee neljä elokuvapituista jaksoa joista Bender's Big Score jo lähimmässä kaupassasi kautta maan :$$$:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 18 Kesä 2008 11:47

Olen jokusen tunnin elämästäni viettänyt Simpsoneita tapittaen :superhymy:

Mulle ne alkukaudet ovat myös olleet sitä kulta-aikaa. Sitten hyytyi. Ei vain enää naurattanut samalla lailla. En ole tarkemmin pohtinut syitä, lopetin vain katselun. Nyt tietty ei ole vuoteen nähnyt vahingossakaan, joten voisi olla aika virkistävää katsoa jakso tai pari :tilt:

Meillä on pari jotain Simpsons-DVD:tä kotosalla, ainakin joku "Too hot for TV" tms. Non ihan kelpoja katsella, mutta alkaa kyllästyttää jo useamman katselukerran jälkeen. Leffakin tuli katsottua, sekin oli ihan ok, muttei mitenkään hurjan hyvä.

Futurama :hymyhali: Elokuvapituisetjaksot :o: :täpinä:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 18 Kesä 2008 13:30

Galileo kirjoitti:Futurama on melkeinpä parempi ohjelma, vahinko että se jäi neljään kauteen. Ja iloa, että nyt tulee neljä elokuvapituista jaksoa joista Bender's Big Score jo lähimmässä kaupassasi kautta maan :$$$:

Futurama on ihana. :hymyhali: Siitä vois ihan hyvin hankkia kaikki kaudetkin, kun niitä ei
tuon enempää tehty. Harmi, että se jäi subin aamuista tauolle. Nyt näytetään sieläki
Simpsoneita.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 27 Maalis 2009 14:12

Simpsoneitakin näyttää puskevan tuutin täydeltä Subilta. 20.30 arkipäivisin. Jonkun otsikon jossain näin, että uudet jaksot alkavat ja sitten aprikoin, että noinko ne niitä tuhlaa, mutta kaiketi tämä ovat pari vuotta vanhoja jaksoja. Melko uusia niiden täytyy olla, koska keskiviikkona tulleessa Takku oli baseball-pelaaja, joka käytti steroideja, mutta jäi kiinni. :) Lisäksi viitattiin Wikipediaan.

Tuli noita hahmojakin selailtua netin kautta ja huomasin vasta nyt, että Flandersin perheen äiti on kuollut. Tämä oli tapahtunut kaudella 10 tai 11. Mennyt ohi.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Maalis 2009 14:54

Ja eilen taisi tulla Halloween-jakso, repesin ihan täydellisesti jakson alulle kun Marge laittoi dr. Housen mikroon. :virne:

En muista millon viimeksi olisin ääneen nauranut yksin... :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 27 Maalis 2009 22:32

Nuo vanhat jaksothan ovat vielä 4:3 muodossa.
Nyt on simpsonitkin siirtyneet muutama viikko sitten 16:10 muotoon ja uusineet alunkin samalla.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 22 Joulu 2009 01:32

Kannattaa Simpsoneista tykkäävien henkilöiden todellakin seurailla tapahtumia, koska runsaalla kädellä jaetaan tätä sarjaa nyt. Joka päivä jakso ja aattona ja joulupäivänä mukavat 10 jakson maratonit/päivä. :kuola:

Tallennusvälineiden käyttöä suositellaan, koska kuka nyt joulunsa noihin tuhlaa... tai no, jaa... jos sitä pari jaksoa kurkistaisi. :raps: Ei muutenkaan kannata ehkä kenellekään lahjaksi antaa Simpsonien kausiboksia juuri nyt :virne:

Isojaon syynä Simpsonien 20 vuotisjuhlat.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 28 Touko 2010 12:10

Simpsoneissa on menossa uudet jaksot, jotka Sub polttaa pikatahtia pois (kolme jaksoa viikossa), että pääsee nopeammin näyttämään kolmoskauden uusintoja. Mutta siis silmää auki, jos tykkää sarjasta. Esityspäiviä on ainakin ma ja pe (klo 20.30).
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 28 Touko 2010 15:04

Hyvältä nämä uudetkin jaksot ovat vaikuttaneet, ei kulu loppuun millään tämä sarja. En tosin pitänyt siitä jaksosta, jossa Homer ja Marge esitettiin nuorenaparina 1990-luvulla, sillä 80-luvullahan he ovat tavanneet!

Oma suhde Simpsoneihin alkoi jo ala-asteikäisenä 1990-luvun puolivälissä. Silloin sitä ei kuitenkaan vielä tajunnut suurinta osaa sarjan yhteiskunnallisista viittauksista ja ironiasta. Simpsonien katsominen jäi kokonaan lukioikäisenä vuosituhannen vaihteen jälkeen, mutta löysin sarjan uudelleen Subin uusintojen myötä. Samalla olen huomannut, miten paljon enemmän irti aikuinen katsoja sarjasta saa.

Eniten vuosien saatossa on muuttunut Homerin hahmo. Ensimmäisten tuotankokausien aikana Homer oli perheen johtaja ja perinteinen isähahmo. Marge on kuitenkin jo usea tuotantokausi sitten ottanut paikan Simpsonien johtajana ja Homerista on tullut tyhmä, vaikkakin aina jaloilleen putoava epäonnistuja.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » Pe 28 Touko 2010 17:22

Uusia jaksoja esitetään ma,ti ja pe (ke-to on putouksen uusinnat :norsu: ).

Aikuisiällä tosiaan saa paljon enemmän irti jaksoista.
Mä en muista katsoneeni Simpsoneita kovin nuorena, mutta teini-iästä asti oon tykänny kyllä kaikista kausista. Tylsimpiä ovat mielestäni perinteiset kauhujaksot. Mieluummin katson vaan tavallisia.

Ja ehdottomasti paras hahmo on mielestäni Ralph. :virne:
Turhan harvoin hän vaan on mukana jaksoissa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 28 Touko 2010 18:08

Hahmotkin ovat pyörähtäneet sikälikin ympäri, että alkuaikojen jaksoissa Bartin oli tarkoitus olla se hauska hahmo, mutta sittemmin Homer on ajanut kirkkaasti ohi ja nykyään varmaan jo Maggiekin. :) Itse olen eniten tykännyt päähahmoista Homerista ja Lisasta.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Paluu Leffa.tv