Ensitreffit alttarilla

Ensitreffit alttarilla

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 12 Tammi 2015 18:09

Tämä on kanssa ihme sarja. Olen katsonut ensimmäisen osan ja tulen katsomaan seuraavankin. Ensimmäisessä osassa muodostettiin asiantuntijavoimin kolme paria ja seuraavassa osassa pitäisi päästä naimisiin asti. Saa nähdä, loksahtaako leukoja.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Ensitreffit alttarilla

ViestiKirjoittaja skray » Ma 12 Tammi 2015 18:38

Mä näin tuosta pätkän ja jotenkin vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta silti en oikein jaksanut katsoa. Jännittävintä olisi mielestäni se, jos joku pari tuntisikin toisensa jo entuudestaan ja se selviäisi vasta alttarilla. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 12 Tammi 2015 21:51

Mäkin katsoin tämän jälkikäteen, kun joku väitti, ettei se ollut ollenkaan niin paha kuin voisi luulla. Ja eihän se ollutkaan, ei toistaiseksi mitään skandaalin- ja sekoilunhakuista tosi-tv:tä, vaan valittiin järkevän oloisia ihmisiä, joilla oli tavoitteena jotain pysyvämpää, mutta ei syystä tai toisesta vaan ollut puolisoa. Jostain syystä, kai siksi että kyseessä oli mainoskanavan hääohjelma, oletin mainosten perusteella tosiaan kyseessä olevan jotain sekoilua. Vielähän tässä tietysti ehtii, mutta alkuvaikutelma oli kuitenkin lupaava, kun mukana oli psykologia ja pappia ja ties mitä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 14 Tammi 2015 22:50

Olen nyt katsonut kaksi ensimmäistä jaksoa ja yllätyin positiivisesti. Lähtökohtaisesti mulla ei ole mitään järjestettyjä avioliittoja vastaan, JOS molemmat osapuolet lähtevät sille tielle omasta tahdostaan. Länsimainen avioliitto on kuitenkin lähinnä sopimus, joka koskee rahaa/omaisuutta ja muutamia käytännön asioita, joten en näe estettä sille, että kaksi toisilleen tuntematonta ihmistä vihittäisiin. Avioliitto (tai mikä tahansa muu pitkä suhde) vaatii aina sitä, että sen eteen tehdään töitä. Pelkällä rakkaudella ei pitkälle pötkitä...

Ei, en tarkoita, että väheksyisin avioliittoa. Symbolina se on mielestäni edelleen voimakas ja romanttinen juttu. :hullu:

Pari kertaa meinasi 2. jakson aikana tulla tippa linssiin. Enpä olisi uskonut ennen sarjan alkamista. Ehkä ainoa häiritsevä tekijä oli mainonta, jossa annettiin ymmärtää, että pappi on parit vihkimässä (mistä "tosiuskovaiset" tietysti älähtivät). Nykyajan skandaaliuutisointi. :ei: No, ainakin saivat julkisuutta ja todennäköisesti huomattavasti enemmän katsojia kuin ei-harhaanjohtavalla mainonnalla.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 21 Tammi 2015 14:55

Olen katsonut ohjelmaa, ihan mielenkiintoinen. Mä niin toivon että edes joku noista pareista onnistuisi. :virne:

Jussista ja Piasta kyllä näin heti että ei tule onnistumaan, jotenkin niin selkeesti erilaisia että en ymmärrä miksi heidät on edes yhteen laitettu. Olli ja Mia taas olivat heti häissä niin ihastuneen oloisia, mutta kolmannessa jaksossa Olli olikin vähän ottanut takapakkia. Esa ja Viola vaikuttavat siltä että ehkä voisivat onnistuakin.
Eowyn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 21 Tammi 2015 15:06

Eowyn kirjoitti:Mä niin toivon että edes joku noista pareista onnistuisi. :virne:
:femmat:

Eowyn kirjoitti:Jussista ja Piasta kyllä näin heti että ei tule onnistumaan, jotenkin niin selkeesti erilaisia että en ymmärrä miksi heidät on edes yhteen laitettu. Olli ja Mia taas olivat heti häissä niin ihastuneen oloisia, mutta kolmannessa jaksossa Olli olikin vähän ottanut takapakkia. Esa ja Viola vaikuttavat siltä että ehkä voisivat onnistuakin.

Hyvin tiivistetty. Pidän todennäköisimpänä, että Esan ja Violan juttu onnistuu. Toivoisin, että myös Ollin ja Mian. Jussin ja Pian avioliiton kestävyyteen en oikein usko.

Spoilasin itseni jo kahteen kertaa siitä, mikä parien tilanne on nyt, mutta koska nytkin piti googlata parien nimet, ei ole pelkoa, että tietäisin, mikä tilanne on nykyään. :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 26 Tammi 2015 18:23

Mielestäni myös Jussi ja Pia ovat koko ajan olleet ihan fyysisestikin kauimpana toisistaan ja kakunleikkaamisessa meni vaatteille jne. Pia selittää jatkuvasti sensuuntaisia, että hermot ovat menneet aika isosti ja tavallaan vain kätkee sitä kiukkua. Jussi valuu jotenkin mukana.

Ollin ja Mian suhde on näyttänyt koko ajan siltä, että vahvatahtoisempi Mia on vienyt alussa, mutta aluksi Olli oli innostuneempi ja viime jaksossa lähinnä murahteli jotakin ja antoi toisen päättää kaikesta.

Esan tilanne näyttäisi siltä, että hän on ollut jopa ylisäntillinen ja Violan läsnäolo saisi elämää aikaan. Viola vaikuttaisi aika sopeutuvalta ja ylipäätään ihmiseltä, joka sitoutuu helposti. En enää muista, mikä hänen suhteitaan oli kariuttanut.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 28 Tammi 2015 20:38

Mun mielestä tää on ihan huikea sarja. :D

Ennakkomainosten perusteella ajattelin, että "ei hitto, niin sairasta että on pakko katsoa". :D Mutta täähän onkin ihan järkevä, jos tolla idealla nyt voi mitään järkevää saada aikaiseksi. :D Ekassa jaksossa selvisi, että mukana on myös entinen duunikaveri. :virne:

Olen koukussa. Toivottavasti joku pari edes pysyy kimpassa. Uskoisin, että Esa ja Viola on aika vahvoilla.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 29 Tammi 2015 10:06

Emilia kirjoitti: Ekassa jaksossa selvisi, että mukana on myös entinen duunikaveri. :virne:

Kuka kuka kuka? :keijotäpinä:

Mä olen jäänyt koukkuun tähän. Kuten Emilia, mietin myöskin mainoksen nähtyäni että nyt on niin keijo ohjelmaidea että pakko katsoa. Ja ei siinä loppujen lopuksi olekaan mitään keijoa. Paitsi toki että tapasivat alttarilla ja menivät samantien naimisiin. :P Mutta hyvin on osattu tehdä.

Ja kyllä tässä vaiheessa jo näkee mitkä parit toimii ja mitkä ei. Sanoisin että Miia&Olli ja Viola&Esa voisivat jatkaa sen viiden koeviikon jälkeen yhdessä, mutta Pia&Jussi ei vaan ota kipinää alleen. Nätisti sanottuna Pia on liian maanläheinen ollakseen Jussille sopiva. :keijo:

Viola&Esa on muuten ainoat, jotka pusuttelee jo kuin ns. vanha pari. Ihanaa että sitä hellyyttäkin löytyy jo tässä vaiheessa. :hullu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Tammi 2015 10:25

Mä en oo kattonut tätä, erityisemmin ei kiinnosta koko ohjelma, mutta sosiaalinen media tuntuu olevan kovin kiinnostunut.

Alkuun ehkä särähti ohjelmaideassa se, että kaksi tuntematonta ihmistä saa ja voi mennä naimisiin, mutta esim. pitkään yhdessä ollut homopari ei. Mutta lakialoite menikin läpi, niin ei mulla kai oo tätä mitään vastaankaan :keijo: :blah:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Tammi 2015 13:16

Noin muuten en ymmärrä miksi ohjelman kohdalla on valitettu siitä, että se suurin piirtein halventaa avioliittoa. Tai en ole kauhean tarkkaan näitä kommentteja lueskellut, mutta jotain sensuuntaistakin olen jossain päin internetiä nähnyt. Ei vaan mene jakeluun mikä asetelmassa voisi olla vikana, varsinkin jos ja kun molemmat osapuolet ovat järjestettyyn avioliittoon suostuvaisia. Mielenkiintoinen kokeilu sinänsä, ja tosiaan asiallisesti tehty ohjelma, ei ollenkaan keijo.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 29 Tammi 2015 13:42

Mä olen kattonut yhdestä jaksosta ehkä vartin. En vaan pysty. Asiallinen, joo, mutta joku mun sisällä ei saa pakotettua mua katsomaan kokonaista jaksoa.
Mainokset kestän, niistäkin tulee mun mielestä se asiallisen ja ihan siedettävän oloinen kuva, ei keijo tai halventava, mutta silti en vaan taivu.
Mutta ei mun tarttekaan. En silti voi sanoa sen suurempaa mielipidettä puolesta tai vastaan :keijo:
En mielestäni voi ruveta dissaamaan jos en saa jaksoakaan katsottua :keijo:

Järjestetyt avioliitot on vähän ristiriitainen juttu muutenkin. On olemassa mielipiteitä siitä, että järjestetyt liitot toimivat paremmin kuin ns. rakkausavioliitot, mutta en tiedä minkälainen faktapohja tai vertailukelpoisuus asialla on, kun järjestettyjen avioliittojen taustalla on myös avioerokielto ja järjestämättömät avioliitot voidaan solmia hetken mielijohteesta las vegasissakin. Mutta kaipa järjestetyssä avioliitossakin on hyvät puolensa siinä missä huonotkin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 29 Tammi 2015 13:52

L-S kirjoitti:Noin muuten en ymmärrä miksi ohjelman kohdalla on valitettu siitä, että se suurin piirtein halventaa avioliittoa. Tai en ole kauhean tarkkaan näitä kommentteja lueskellut, mutta jotain sensuuntaistakin olen jossain päin internetiä nähnyt. Ei vaan mene jakeluun mikä asetelmassa voisi olla vikana, varsinkin jos ja kun molemmat osapuolet ovat järjestettyyn avioliittoon suostuvaisia.

Koska perinteisesti on menty naimisiin rakkaudesta ja Jumalan armosta tms. :blah: Ei järjestetty liitto vaan käy. :nirppa:

Näiltä hurskastelijoilta tosin unohtuu, että ns. rakkausliittojen suhteellisen suuri osuus on vasta nykyaikaa. Ei ennen menty kovin helposti naimisiin eri yhteiskuntaluokkaan kuuluvan kanssa. Monesti mentiin naimisiin siksi, että tuleva morsian tuli raskaaksi. Ei siinä kyselty, rakastettiinko vai ei. Ainakin Pohjanmaalla on ollut perinteistä, että avioliittoon asti ei ole jaksettu odottaa. :P Vahingoista on siis ainakin siellä päin moni liitto (olipa sitten rakkausliitto tai ei) saanut vauhtia alleen. :tilt: Ja varmasti monet liitot ovat olleet ainakin jossain määrin järjestettyjä. Ainakin naimisiin menevien vanhemmilla hyväksytettyjä. (Eli käytännössä järjestettyjä liittoja ovat. :P ) Nyt vain järjestelijä on joku muu kuin henkilön vanhempi.

Varmasti monille uskonnollisille ihmisille kovin paikka on ollut se, että pappi on kyseisessä ohjelmassa mukana. Toisaalta jopa minä sitä vähän ihmettelen, vaikka olenkin uskonnollisesti liberaali. Toisaalta edes vihkiminen ei tapahtunut kirkossa, joten ei kai se nyt kristillistä avioliittoa halvenna... :hämillään:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Tammi 2015 17:18

Niinpä, järjestetyillä avioliitoilla on pitkät perinteet ja rakkausavioliitto melko tuore keksintö. Siksikään en ymmärrä näitä puheita "avioliiton halventamisesta" ylipäänsä, en tässä yhteydessä enkä silloin kun syksyllä keskusteltiin sukupuolineutraalista avioliitosta.

Avioliitolla on kuitenkin ollut erilaisia muotoja vuosisatojen varrella ja eri yhteiskunnissa. Mikä se siis on, mitä halvennetaan, jos mitään alkuperäistä ei edes ole? Tai ehkä mä en vaan tajua, kun en ole avioliitossa ollut. :keijo:

En osaa myöskään närkästyä edes papin mukanaolosta, mun mielestä oli sen sijaan ihan virkistävää, että pappikin oli lähtenyt mukaan. Ohjelmassa asiantuntijat ovat esittäneet kiinnostavia näkemyksiä siitä miten parisuhteet toimivat tai eivät toimi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 29 Tammi 2015 22:08

Tämä voisi olla jopa parempi formaatti, jos ei mentäisi heti naimisiin, vaan asiantuntijat valitsisivat parit ja he ihan vain deittailisivat. Avioliitto on vähän sellainen, että kun ne eivät ole tavallaan oikeasti naimisissa kuitenkaan.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Tammi 2015 22:33

Mutta se olisi heti ihan eri ohjelma. Se, että mennään heti naimisiin, tuo kuitenkin jonkinlaista vakavuutta siihen hommaan, että on uusi, yhteinen tilanne, jossa pitää miettiä, että mitenkäs tässä nyt toimitaan, kun ollaankin yhtäkkiä naimisissa. Jos vaan kevyesti deittailtaisiin, niin helppoahan se kai olisi. Tai jos ei helppoa, niin helpompaa. Sitä paitsi deittailua vartenhan meillä on jo Maajussille morsian, tosin siinä asiantuntijat eivät taida valita pareja. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 11 Helmi 2015 21:21

-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 11 Helmi 2015 22:14

Ei, Yle, ei. :ei: Ei kuulosta läheskään yhtä kivalle ajatukselle kuin tämä Ensitreffit alttarilla oli.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Ke 11 Helmi 2015 23:19

Oli pakko kurkata sitä lomaketta, aika lailla noita kysymyksiä :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 11 Touko 2015 13:18

Tällä hetkellä seurannassa "Ensitreffit alttarilla Ruotsi", joka on varsin mielenkiintoinen. Joskus mietityttää matchaukset, koska yhdessä parissa miesosapuoli Bert ei oikeastaan edes halua koskettaa naisia... :hämillään: Kaverilla lienee muutenkin joku diagnoosi.

Yhdessä parissa puolestaan mies haluaa perheen ja nainen ei halua lapsia, niin on sekin aika heikolla pohjalla.

Kolmas pari on sitten sellainen söpöstelypari :hullu: :sydän:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Touko 2015 21:56

Pascal Lemoix kirjoitti:Tällä hetkellä seurannassa "Ensitreffit alttarilla Ruotsi", joka on varsin mielenkiintoinen. Joskus mietityttää matchaukset, koska yhdessä parissa miesosapuoli Bert ei oikeastaan edes halua koskettaa naisia... :hämillään: Kaverilla lienee muutenkin joku diagnoosi.

Ei kai siihen välttämättä diagnoosia tarvi. Ehkä Bert on aseksuaali?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 02 Kesä 2015 17:52

No, on sekin melko outo valinta tuollaiseen ohjelmaan, jos aseksuaali otetaan.

--

Torstaina alkaa sitten "Ensitreffit alttarilla USA". :keijo:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 02 Kesä 2015 18:29

Miksi outo? Kai nyt aseksuaalikin voi haluta kumppanin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 02 Kesä 2015 18:40

Ehkä siksi outo, että on aika epätodennäköistä, että juttu kestää, jos toinen on ei-aseksuaali. Toki, jos kaksi aseksuaalia olisi naitettu, tilanne olisi eri. :tilt: Saa haluta kumppanin, mutta hieman outo valinta niiltä henkilöiltä, jotka parin ovat valinneet.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 02 Kesä 2015 20:03

Juuri noin. Jos toinen hakee kumppania sillä ajatuksella, että suhde on seksuaalinen ja toinen kumppania muuten vaan, niin luultavasti menee metsään.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Seuraava

Paluu Leffa.tv