Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 17 Tammi 2012 17:36

Oikeampi kysymys lienee, että kauanko kestää, ennen kuin Murdoch omistaa Suomen muunkin median? :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 17 Tammi 2012 22:04

No onneksi on YLE.

Ja Conan on käsitääkseni TBS:llä eli Turner Brodcasting System jonka omistaa Time Warner.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 18 Tammi 2012 10:51

@gen.fi kirjoitti:Ja Conan on käsitääkseni TBS:llä eli Turner Brodcasting System jonka omistaa Time Warner.

:läps: No niinpä tietenkin, niinhän siinä sanotaan jo alkuspiikissä.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 20 Tammi 2012 09:35

Olisi suht' hyviä/huonoja uutisia ja hyviä uutisia.

Suht' hyvät/huonot uutiset:
"Osalla Areenan käyttäjistä on esiintynyt medioiden uudelleenbufferointia kesken toiston. Käyttäjälle tämä näkyy niin, että median toisto pysähtyy ja playerin ylänurkkaan ilmestyy teksti "Pieni hetki...", ja joidenkin sekuntien jälkeen toisto taas jatkuu. Asia on noussut vahvemmin esiin viime vuoden lopussa.

Mediajakeluun ollaan valmistelemassa korkealla prioriteetillä merkittäviä muutoksia, joiden odotetaan parantavan tilannetta. Muutokset tulevat käyttöön ensin Areena betaan alkukevään aikana. Muutos tulee muihin palveluihin käyttöön tämän jälkeen. Koska nykyinen Areena on poistumassa oleva palvelu, muutosta ei tehdä enää sinne."

Eli sietokykyä koetellaan alkuvuosi...:epäilevä:

Hyvät uutiset:
"Doctor Who ja Tardis lentävät pian taas myös Suomessa! Yle on ostanut esitysoikeudet sarjan kausiin 1-6. Sarjan ensimmäinen kausi on esitetty aiemmin YLE TV2:ssa, viimeksi syksyllä 2007." :superhymy:
Linkki uutiseen.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 20 Tammi 2012 22:26

Mr. Smith kirjoitti:Suht' hyvät/huonot uutiset:
"Osalla Areenan käyttäjistä on esiintynyt medioiden uudelleenbufferointia kesken toiston. Käyttäjälle tämä näkyy niin, että median toisto pysähtyy ja playerin ylänurkkaan ilmestyy teksti "Pieni hetki...", ja joidenkin sekuntien jälkeen toisto taas jatkuu. Asia on noussut vahvemmin esiin viime vuoden lopussa.

Mediajakeluun ollaan valmistelemassa korkealla prioriteetillä merkittäviä muutoksia, joiden odotetaan parantavan tilannetta. Muutokset tulevat käyttöön ensin Areena betaan alkukevään aikana. Muutos tulee muihin palveluihin käyttöön tämän jälkeen. Koska nykyinen Areena on poistumassa oleva palvelu, muutosta ei tehdä enää sinne."

No on aikakin. :epäilevä: Mun mielestä Areena on tehnyt tuota jo pitkään, viime aikoina ehkä pahemminkin varsinkin jos ei ole mikään supernopea yhteys. Juurikin tänä aamuna yritin katsoa eilistä vaalikeskustelua, mutta ajatukset jäivät aika katkonaisiksi, kun joka lauseen kesken tuli se "pieni hetki". Monia muita nettivideoita olen sen sijaan pystynyt katsomaan ihan ongelmitta, Netflixkään ei pätki juuri koskaan.

Ei mulla tähän ketjuun ole muuta asiaa, halusin vain purnata. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Tammi 2012 22:32

Kai kaikki on huomanneet The Voicen komediaputken joka ilta klo 21 alkaen? Muilla ei niin väliä, kunhan katsotte Seinfeldiä. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 23 Tammi 2012 21:21

Huomasin kivan ohjelman Avalla. Lauantaisin Elvis Costello ja tähdet klo 23:50. Ainakin Elton John -jakso oli tosi hyvä! :D Jossain lehdessä (Nytissä?) oli ihan hyvä vertailukohde: Jools Holland Show, paitsi että tässä näköjään nähdään yksi vieras per jakso ja puhetta on (ehkä) enemmän kuin musiikkia.

Meitsi diggaa. :hymyhali:

(Ava taitaa muuten vieläkin näkyä vain kaapelitalouksissa, mutta onneksi Katsomosta tämän voi katsoa, jos jotakuta kiinnostaa.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 24 Tammi 2012 00:51

Suvi kirjoitti:(Ava taitaa muuten vieläkin näkyä vain kaapelitalouksissa, mutta onneksi Katsomosta tämän voi katsoa, jos jotakuta kiinnostaa.)
Helmikuun alusta alkaa näkymään myös antennitalouksissa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 27 Tammi 2012 11:20

Tajusinpa vasta eilen hetken mielijohteen guuglettelun avulla, että Sons of Anarchyn Jax Teller oli alunperin homosarja Queer as Folkin (Älä kerro äidille) Nathan. :O:

Ennen:

Kuva

Jälkeen:

Kuva

:ahihi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 27 Tammi 2012 12:29

Lyyra kirjoitti:Tajusinpa vasta eilen hetken mielijohteen guuglettelun avulla, että Sons of Anarchyn Jax Teller oli alunperin homosarja Queer as Folkin (Älä kerro äidille) Nathan. :O:
...
:ahihi:

...
Jos tuntisin vanhempaa sarjaa yhtään paremmin kuin pelkkänä nimenä, niin voisi se ehkä luoda Jaxille hieman uskottavuusongelmia, vähän kuin tyyliin Al Bundy kivenkovana poliisina... Mutta nooh, hyvät naurut tässä ainakin sain.

Btw, toi olisi muuten varmaan ollu loistava Masters of Movies kysymys...
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 27 Tammi 2012 15:58

Tuli itelläkin mieleen, että olisi varmaan ollut hyvä kyskä leffavisaan, mutta en mä sitten kuitenkaan olisi muistanut sitä. :keijo:
Queer as Folkista on kuitenkin sen verran jo aikaa, että ei se ainakaan mun silmissä Jaxin uskottavuutta vähennä (ja onhan miehelle ikääkin tullut jo sen verran). Ainoa, mikä pelottaa, on, että alan kuuntelemaan Jaxin jenkkiaksenttia ylettömän kriittisellä korvalla ja kuvittelen koko ajan kuulevani sen alkuperäisen brittiaksentin sieltä läpi. :keijo:
Jenkeissäkään uskottavuusongelmaa tuskin on, koska he tekivät QaF:sta oman vesitetyn versionsa, jossa oli jenkkinäyttelijätkin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 29 Tammi 2012 14:05

Lyyra kirjoitti:Tuli itelläkin mieleen, että olisi varmaan ollut hyvä kyskä leffavisaan, mutta en mä sitten kuitenkaan olisi muistanut sitä. :keijo:

Niinno.... Sehän tällä hetkellä odottaa sinulta kysymystä...
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 29 Tammi 2012 14:15

Yabba kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Tuli itelläkin mieleen, että olisi varmaan ollut hyvä kyskä leffavisaan, mutta en mä sitten kuitenkaan olisi muistanut sitä. :keijo:

Niinno.... Sehän tällä hetkellä odottaa sinulta kysymystä...

Eikä odota. :tp:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » To 02 Helmi 2012 15:28

Mä odotin ehkä vähän että Game of Thrones olisi ollut tylsähkö, kun eka kirja ei vienytkään mua ihmeelliselle fantasiamatkalle, mutta sehän on ihan loistosarja :D kirjojen fiilis on siellä mukana, mutta ilman niitä jaaritteluita.

Ehkä nyt uskaltaisi lukea seuraaviakin osia paremmalla menestyksellä :raps:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 02 Helmi 2012 15:43

Sitähän nuo muutkin ovat sanoneet että turhat rönsyt ja sivuhahmot on häivytetty tv:tä varten.
En ole kirjoihin koskenutkaan mutta sarja rulettaa :peukku:

Lisäksi olen ymmärtänyt että jos sarja saadaan vietyä kunniakkaasti loppuun asti, kirjailija on kertonut tekijöille miten asioiden tulisi kehittyä vielä julkaisemattomissa kirjoissa (eikös niitä kaksi ainakin vielä puutu?)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » To 02 Helmi 2012 15:52

theia kirjoitti:Mä odotin ehkä vähän että Game of Thrones olisi ollut tylsähkö, kun eka kirja ei vienytkään mua ihmeelliselle fantasiamatkalle, mutta sehän on ihan loistosarja :D kirjojen fiilis on siellä mukana, mutta ilman niitä jaaritteluita.

:riips: Jaarittelua? Ai, mie taas tykkään kirjoista sen takia koska siinä on aikahyppyjä/kerronnanvaihtelua lukujen välillä, sopii paremmin siihen "keskiaikaiseen" maailmaan ja mikä parasta matkakertomukset jne. on jätetty pois ja kerronta keskittyy tapahtumahetkiin. Minun mieli näkee kirjojen kerronnan eräänlaisena kirjeenvaihtona, ikään kuin koko Tulen ja jään laulu (tämän pitäisi olla sarjan nimi, siis jos se käsittelee kaikki kirjat :p ) koostuisi asianosaisten toisilleen lähettämistä kirjeistä tai päiväkirjamerkinnöistä.

Sarjaa en ole vielä katsonut, vaan ekat jaksot on vielä boxilla, en tiedä odottavatko että loput seitsemän tulevat ulos, ja katsoa sitten putkessa vai alanko vilkuilla aiemmin. Sama kaava on näemmän myös Broadwalk empirellä menossa :virne:

Mr. Smith kirjoitti:Lisäksi olen ymmärtänyt että jos sarja saadaan vietyä kunniakkaasti loppuun asti, kirjailija on kertonut tekijöille miten asioiden tulisi kehittyä vielä julkaisemattomissa kirjoissa (eikös niitä kaksi ainakin vielä puutu?)
Ömm... kaksi joo, kolme jos puhutaan suomennetuista.. Itse asiassa Lohikäärmeiden tanssin pitäisi ilmestyä tänävuonna, ainakin ensimmäisen puolikkaan.
Yabba

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 02 Helmi 2012 16:47

Yabba kirjoitti:Sama kaava on näemmän myös Broadwalk empirellä menossa :virne:
Boardwalk Empire. Kuva

Mulla on tuo Boardwalk Empire jäänyt boksille vielä toistaiseksi, mutta Game of Thronesit olen kyllä katellut aika pikaseen esityksen jälkeen pois.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Yabba » To 02 Helmi 2012 21:21

Jorssi kirjoitti:
Yabba kirjoitti:Sama kaava on näemmän myös Broadwalk empirellä menossa :virne:
Boardwalk Empire. Kuva
Katohan perhana! Mä oon aina aatellut ja lukenut sen Broadwalkiksi :virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 07 Helmi 2012 14:02

Simpsonit jatkuvat uusin jaksoin tänään klo 20.30 Subilla.

Teitä on varoitettu.
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 07 Helmi 2012 14:33

Mr. Smith kirjoitti:Simpsonit jatkuvat uusin jaksoin tänään klo 20.30 Subilla.

Teitä on varoitettu.

NÖöyy! Miten me selviämme ilman uusintoja!
Yabba

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 07 Helmi 2012 17:41

Yabba kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Simpsonit jatkuvat uusin jaksoin tänään klo 20.30 Subilla.

Teitä on varoitettu.

NÖöyy! Miten me selviämme ilman uusintoja!

Noh älähän nyt :paijaus:

Äkkiäkös Sub näyttää nuo putkeen, ja sitten päästään taas toistelemaan Bartin puheenvuoroja ennen häntä.
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 08 Helmi 2012 14:12

Ja tänään äänivieraana Simpsoneissa Mark Zuckerberg eli mies facebookin takana.

Tänään olisi myöskin tapaaminen kaveri kanssa. Eikä tallentavaa digiboksia. Perunko tapaamisen?

Meh.

Jos koko tuotantokausi on yhtä huttua kuin eilinen jakso (joskin Flight of the Conchords-jätkät olivat kiva yllätys)...taidanpa odottaa uusintakierrosta ja/tai seuraavaa Simpsonit-maratonia.

Nykyään kaapelikanava-firmat ovat muutenkin suunnilleen ainoita jotka tekevät katsottavaa ohjelmaa.
Blue Bloods-sarjakin (löytyi yllättäen Nelosen netistä, josta muuten ISO kiitos Neloselle) vetäisi NIIN Deus ex machina-ratkaisun että kipeää teki. Oikeasti? Koko kausi jännättiin miten juniori pärjää isoa pahista vastaan, mutta sitten kun juniori meni sanomaan isille asiasta, hän laittoi stopin koko hommalle yhdessä jaksossa. Ja vieläpä nopeammin, helpommin ja sulavamin kuin minä selviän työpäivästäni.

Alan taas muistaa miksi suosin dvd-bokseja :epäilevä:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 08 Helmi 2012 14:30

Mr. Smith kirjoitti:Blue Bloods-sarjakin (löytyi yllättäen Nelosen netistä, josta muuten ISO kiitos Neloselle) vetäisi NIIN Deus ex machina-ratkaisun että kipeää teki. Oikeasti? Koko kausi jännättiin miten juniori pärjää isoa pahista vastaan, mutta sitten kun juniori meni sanomaan isille asiasta, hän laittoi stopin koko hommalle yhdessä jaksossa. Ja vieläpä nopeammin, helpommin ja sulavamin kuin minä selviän työpäivästäni.

Sanoppa muuta, ihan ok sarja, eikä edes Marky Markin veli häirinnyt niin pahasti, mutta tuo loppuratkaisu oli kyllä oikeasti kunnon vesitys. Tosin toisaaltaan, hemmetti kerrankin oli realistinen lopetus, ei ne konnat olleetkaan mitään yli-ihmisiä :virne: Mutta joo, vissiin on jo liian tottunut siihen, että se salaliitto jatkuu ainakn kymmenen kautta :epäilevä:

Tosin jäi tuosta jaksosta myös semmoinen tuntuma, että olikohan tehty varmanpäälle, jos jatko oli vielä epävarmaa (nythän on ainakin IMDb:ssä merkitty kakkoskausi)...
Yabba

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 08 Helmi 2012 16:02

Yabba kirjoitti:Tosin jäi tuosta jaksosta myös semmoinen tuntuma, että olikohan tehty varmanpäälle, jos jatko oli vielä epävarmaa (nythän on ainakin IMDb:ssä merkitty kakkoskausi)...

Onhan tuossa tuo pointti, mutta jos maalaillaan isolla pensselillä salaliittoa, sitä ei pitäisi kyetä siveltimellä peittää.

Tosin minusta muutenkin tv-sarjoissa on perustavaa laatua olevana ongelmana se, että ne eivät noudata perinteistä tarina-kaavaa: alku, keskikohta ja loppu.

Jos sarja menestyy, sitä jatketaan vaikka levynneula meni jo loppuun ja kuuluu gramofonista vaan rutinaa.
Jos se ei menesty, se tapetaan nykyään heti ja julkaistaa netissä säälistä.

Noh, siksi luenkin kirjoja nykyään mieluummin kuin katselen tv:tä.
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 22 Helmi 2012 15:06

TV5 petraa komedian osalta.

Ensinnäkin tänään alkaa Musta kyy (2.tuotantokauden jaksoilla) klo 20.30.

Lisäksi illan ensimmäisen elokuvan jälkeen tänään klo 23.05 tulee "Call me Fitz" eli hauskin tv-sarja jota ette vielä katso. Siinä täysin moraaliton autokauppias saa riesakseen miehen, joka väittää olevansa tämän omatunto ja auttaa Fitziä tekemään parannuksen.

Pikkaisen on kaikuja "Eastbound and out"-sarjasta, mutta tässä sarjassa on

A) hauskempi dialogi
(Fitz yrittää vokotella baarissa sihteeriään, mutta tämä torjuu lähentely-yrityksen.
Sihteeri: Sinä et koskaan ajattele miltä minusta tuntuu jälkeenpäin!
Fitz: Täydeltä?)

B) Päähenkilö on oikeasti aikasta kus*pää eli ei mitään lieventäviä puolia, paitsi että

C) Fitziä näyttelee Jason "Beverly Hills 90210" Priestley :virne:

Kolmas jakso tulee tänään, mutta mukaan ehtii vielä.
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv