Big Brother 2009

Re: Big Brother 2009

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 29 Syys 2009 15:38

Jorssi kirjoitti:Ei Sampo mikään mukava ole. Se on kaikessa sveitsiydessään todella laskelmoiva tyyppi, joka tämän hetken asukkaista "pelaa peliä" kaikkei eniten. Lisäksi se on todella tylsä ja myös jotenkin tyhmän oloinen. Ainainen suu auki -ilmekin ärsyttää.

Mielipideasioitahan nämä loppupeleissä ovat.

No niinpä todella tuntuu olevan. Mä en oo nähnyt Sampossa mitään pelaamisen elkeitä. :täh: Ja mun mielestä se on sydämellinen ja mukava.

Sitä paitsi Sveitsi on tosi kiva maa. Paljon kivempi ku Saksa. :virne:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 29 Syys 2009 15:42

Mun mielestä Sampon "pelaaminen" on sitä, että se haluaa olla kaikkien kaveri. Eli nään kyllä sen käytöksessä tiettyä miettimistä, mutta mulle se ei näytä pelaamiselta, vaan halulta miellyttää. Eikä sekään pakosta ole laskelmoitua, vaan osa luonnetta.
Purple

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 29 Syys 2009 15:47

Jorssi kirjoitti:Eikös se Kätlin kuitenkin EsaA:lta ottanut vastaan, kun Sami ei "sormikivultaan" voinut hieroa? Sitä ei vaan näytetty koosteessa.

Olihan se koosteessakin, kun Esa A. hieroi Kätliniä slummin osassa olohuonetta ja Sami ja Justiina vetivät sikeitä slummin pahnoilla kuin porsaat vierekkäin. Alkuperäinen Samin ehdotushan oli käsittääkseni sellainen, että Esa hieroo Kätliniä, joka on kasvot kohti yhdessä nukkuvia Samia ja Justiinaa. Tähän sitten Kätlin kivahti: "Sä oot tylsä."
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 01 Loka 2009 23:40

Ninon jättämä aukko tuntui tänään ammottavalta. Hänen mukanaan lähti valtavasti ääntä ja tilaa ja myös fiilistä. Jotenkin tuntui vähän tekemällä tehdyltä asukkaiden toistensa virkistysyritykset. Väkinäisyyttä tunnelmassa.

Niin ikään tuntuu, että paratiisi/slummijako ei enää tuo samanlaista dramatiikkaa. Yhtä kuollutta molemmilla puolilla, toisilla tekemistä, toisilla alkoholin odotusta.

Ja kyllä jonkin verran tuli mieleen, että ihan oikeasti Esa A:kin on kyllä varmaan suurina annoksina varsin tylsää seuraa. Esa on kontrastihenkilönä riehujiin loistava, mutta nyt kun jäljellä alkaa olla rauhallisimmat tyypit, niin ei Esa oikein tunnelmaa kohota.

Nyt ryhmän pitäisi tässä after-Nino-tilassa kokea jotakin yhdistävää, kun sidehenkilö on poissa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kati » To 01 Loka 2009 23:49

Pascal Lemoix kirjoitti:Niin ikään tuntuu, että paratiisi/slummijako ei enää tuo samanlaista dramatiikkaa. Yhtä kuollutta molemmilla puolilla, toisilla tekemistä, toisilla alkoholin odotusta.

Niin ja kun ei sillä jaolla tunnu olevan sitä ilmeisen toivottua pelote merkitystäkään asukkaille. Slummi oli pelote Ninolle, joka ihan varulta skitsoili sen mahdollisuudesta paratiisinkin puolella. Nykyisistä Esa J on ainoa, joka ottaa slummin raskaasti, muiden suhtautuminen on paikoin jopa välinpitämätöntä. Slummi sinänsä ei ole paha, vaan se, että naapurissa on alkoholipitoisia juomia.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Pe 02 Loka 2009 12:18

Taas ollaan siinä tilanteessa Suomen BB:ssä, että kaikki värikkäät/ärsyttävät/hauskat jne ovat pois talosta ja talossa on vain kynnysmattoja.

Ninon poistaminen on nyt tuonut eloa muihin, kaippa noi talikot tajus, että nyt finaalissa tilaa, joten ainakin Jesa ja Aso ovat selkeesti nyt pirteempiä, varsinkin kun nyt heidän inhokkinsa on poissa.

Omat perustelut Ninon poistamisesta löytyvät forden BB-24/7 ketjusta. Samossa oli osasyytä, koska olisi voinut aikaisemmin pyytää vaikka BB:tä puuttumaan Ninon toimiin, Sampo sen lisäksi selvästi lämmitti Ninoa, mutta tämä on tietenkin oma tulkinta.

Kausi on kyllä tahmea ja ainakin minulla on joskus vaikea seurata koosteitakin, koska ne ovat todella tylsiä. Tämän vuoden teema on näemmä että koosteissa keskitytään sosiaaliseen soosiin ja lässyttämiseen ja esim. kilpailut jätetään vähemmälle.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 03 Loka 2009 00:14

Pascal Lemoix kirjoitti:Ninon jättämä aukko tuntui tänään ammottavalta. Hänen mukanaan lähti valtavasti ääntä ja tilaa ja myös fiilistä.

Ihan kuollutta. Ninon mukana lähti liian paljon.

Saa nähdä, laittaako BB jättiremontin taloon. Nyt siihen olisi sopiva paikka, Ninon jättämä tyhjiö. Tosin, Extrassa puhuttiin vain yhdestä lähtijästä. Näillä näkymin se on Esa J. Talon uusimmat ovat seuraavina pölkyllä.

Niin ikään tuntuu, että paratiisi/slummijako ei enää tuo samanlaista dramatiikkaa. Yhtä kuollutta molemmilla puolilla, toisilla tekemistä, toisilla alkoholin odotusta.

Ihan kuollutta. Esa J:n siirto - epäoikeudenmukaisesti - takaisin Slummiin oli viimeinen yritys saada jotain irti tästä väsyneestä jaosta.

Ja kyllä jonkin verran tuli mieleen, että ihan oikeasti Esa A:kin on kyllä varmaan suurina annoksina varsin tylsää seuraa. Esa on kontrastihenkilönä riehujiin loistava, mutta nyt kun jäljellä alkaa olla rauhallisimmat tyypit, niin ei Esa oikein tunnelmaa kohota.

Kun Justiina sanoi nimeämisissä nokka pystyssä "Esa A on tylsä", repesin. Sillä näinhän se on loppujen lopuksi: Esa A on tylsä. Tylsä, tylsä, tylsä. Tuotannon puolelta on tosin pieniä viitteitä siitä, että Esa saisi enemmän tv-aikaa nyt kun Ninon aika on ohi. Tämäniltaisessa loppukohtauksessa olikin kivasti miksattu Justiinan lapsikerhon temmellystä Esan ja Samin pohdiskeluun. Ja ihan kuin Esa A olisi nykyään nauravaisempi. Kauhistuin ihan kun Esa näytti itse asiassa aika hyvältä hymyillessä.

Justiinasta ja Tonista tulee seuraavissa bileissä pari.

Sampolla oli idiootti hattu tänään.

Mitenköhän kukaan jaksaa katsoa vielä kaksi kuukautta BB:tä? Minusta tämä on jo nähty.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 03 Loka 2009 00:24

Mä toivon, ettei Esa J. tipu vielä. Kyllä siellä pitää olla ihmisiä, joilla on näkyviä tunnereaktioita, ja joita on kiva vähän inhotakin.

Kätlin on mun suosikki nykyään. Justiina on nousussa ja ottamassa osansa tilasta. Esa A. on todellakin laskussa.

Tonin mukana lähtisi mielestäni vähiten. Markoa pitää vielä nähdä, hänen pudottamisensa olisi liian helppo ratkaisu.

Sami on sellainen, että mulla palaisi hänen kanssaan hermot 4-5 kertaa päivässä. Eli silloin, kun alkaa mantra: "Mut ei näit kannata miettii. Eihän täss oo mitään, täähän on lasten leikkiä vaan. Ei kannata miettiä. Ei kannata spekuloida. Ei millekään voi mitään." :kiro: On Samilla kieltämättä joskus hyviäkin juttuja seassa ja joskus aidosti viihdyttää, mutta minä en sopisi hänen kanssaan.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Sade » La 03 Loka 2009 14:05

Tuotanto voisi kyllä näiden jo perinteisten seksiskandaalien keskellä katsoa peiliin. Ottaen huomioon mitä talossa noin yleensä on katsottu läpi sormien. Ja ottaen huomioon, miten BB yrittää koko ajan "hienovaraisesti" ohjailla asukkaita seksin suuntaan sviiteillä ja asukasvalinnoilla.

Esimerkiksi Toni. Tyyppi on niin selvästi valittu taloon sen takia, että naistenmies sekoittaisi Kätlinin ja Samin suhdetta. Saatoin sieluni silmin nähdä, kuinka Tuotannossa livottiin huulia ja kuolattiin rinnuksille, kun Kätlin ensimmäisinä päivinä kehui Tonin ruuanlaittotaitoja. Hirveä pettymys, kun mitään ei kehittynytkään. Mutta jee, Sami ja Justiina "ovat viihtyneet toistensa läheisyydessä", tästä saadaan vielä jotain aikaan. :kuola:

:haukotus:

Toni on ihan turha. Mutta en ole kyllä Justiinastakaan saanut yhtään mitään irti. Marko on loppujen lopuksi uusista asukkaista mielenkiintoisin kaikessa puhisemisessaan ja änkytyksessään. Tuollainen hiljaiseen huumoriin ja vähäeleisyyteen perustuva persoona ei vain voi talossa menestyä. Mutta minusta yksi harvoista sympaattisista hetkistä viime aikoina oli se, kun Marko kertoi, kuinka oli tavannut miehensä. Sellaista leppoisaa ja kainoa tarinointia, että aivan itsekin herkistyi. :hullu:

Sami on edelleen ärsytyslistani kärjessä. Mies on niin peluri, ettei vahingossakaan päästä yhtäkään negatiivista tunnetta pintaan, ettei voitto vain menisi sivu suun. Ja sitten se rokkarihabituskin on niin päälleliimatun oloinen. Kunnon H&M-rokkari, joka kuuntelee Mambaa ja Uniklubia. Rok!

Esa J. on sentään rehellisesti urpo juntti, joka ei tunnu tajuavan, että rangaistukset napsahtelevat hänelle ihan vain sen takia, että hän reagoi niihin.

Minnasta olen alkanut jossain määrin pitämään. Minnan rento asenne tuntuu aidolta, ja hänessä on myös reiluutta, mikä näkyi mm. siinä kun Minna puolusti Ninoa Esalle.

Ihmettelen sitä, että niin moni asukas on sanonut, ettei ymmärrä Esa A:n puheita. Ymmärrän sen, että Esaa voi pitää tylsänä, mutta ovatko Esan jutut muka oikeasti niiiin vaikeaselkoisia?

No, perus-BB-asukas ei kai turhia ajattele. Minusta oli esimerkiksi hassua, kun Kätlin parikin kertaa sanoi, ettei ymmärrä, mikä hänessä ärsyttää muita asukkaita. Itse kun kuvittelisin, että jokainen ihminen osaisi sanoa ainakin pari asiaa, jotka hänessä voisivat muita ärsyttää, jos nyt on yhtään itsereflektiota harrastanut - kaikissa meissä kuitenkin on omat ärsyttävät piirteemme. BB-asukkaiden perusselitys nimetyksi joutumiselle tosin on se, että "kun mä on niin suorapuheinen". Eli ehkä tämä ihmistyyppi joka useimmiten taloon päätyy, ei turhia tuhlaa energiaansa miettimällä asioita: ainahan voi kuitenkin turvautua kuluneisiin fraaseihin tai heittäytyä tyhmäksi, jos jotain pitää jostakin sanoa.
Sade

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 04 Loka 2009 10:40

Kyllä tuo paratiisin ja slummin jako sittenkin näyttää olevan vielä iso juttu. Oikeudenmukaisuudesta puhutaan lämpimikseen ja sitten lasketaan päivät ja varmaan tunnitkin, että kuka siellä on ollut ja kuinka kauan. Esimerkiksi Samillehan ei ole muka mitään väliä, millä puolella on, mutta ei se oikein uskottavalta tunnu, kun katselee miestä, joka on kuin pikkupoika karkkikaupassa päästyään paremmalle puolelle.

Sitten vielä mennään sillä asenteella, että missäs ne meiän viinat nyt on. Ja Esa J. :ei: Voi sitä omahyväisyyden ja itserakkauden määrää! Tälle jätkälle kun aukeaa hiemankin menestystä, niin jo lirahtaa sata litraa kusta päähän. Jos tänä vuonna tulisi tehtävä, jos mitattaisiin sadistisuutta, niin Esa J. varmaan veisi voiton.

Esimerkiksi Aso laukoo ilkeitä kommentteja ajoittain, mutta jotenkin silti tuntuu, että hän erottaa oikean ja väärän. Tietää itsekin, ettei aina pysy oikean puolella, mutta edes jotenkin yrittää. Esa J:lle oma menestys on oikein ja muiden menestys vääryys. Ja Sami on kanssa yksi, jolla on aina ketunhäntä kainalossa.

Oli siis kyllä oikein herkullinen lähetys ärsyttävyydestään huolimatta. :)

Nino puolestaan videolla näytti tosiaan hyvältä ja tarkoitan siinä mielessä, että kun ihminen pääsee tuolta pois ja vähän puhaltamaan, niin heti on kuin uusi mies. Pari nukuttua yötä alle ja kummasti saavat isommat asiat merkitystä kuin se, että noitten ryhmä sai nyt kaksi NamiNami-vanukasta enemmän kuin meidän ryhmä.

Pientä vinkkiä Tuotannolle, että juuri noin nuo jäähyväisvideot kannattaisi aina tehdä eikä silloin, kun asukas on vielä talon tilanteessa kiinni.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Sade » Su 04 Loka 2009 21:01

Juu, oli kyllä hupaisaa seurattavaa se Esan ja Samin oikeudenmukaisuuden peräänkuulutus. "Joo, kyllä tämä slummijako pitäisi tehdä reilusti ja sen mukaan, kuka on eniten päiviä missäkin viettänyt...Mutta Tonin voisi kyllä jättää paratiisiin, kun se on niin hyvä jätkä. Ja Minna voisi kanssa olla paratiisissa, kun se on mun petikaveri."

Esa J:n omahyväinen virnistys on sietämätön. Paljon mieluummin tyyppiä katsoo murjottavana ja kiukutelevana kuin tyytyväisenä.
Sade

ViestiKirjoittaja Kati » Su 04 Loka 2009 22:30

Jes!
Esa J:n lähtö tuli asukkaille niin puun takaa kun luulivat polot, että heidän ajatuksissa heidän mielestään tylsät fiksut ja rumat homot lähtee ensin. Esa J puolestaan luuli oikeasti olevansa prätpitt, mutta olikin vain omahyväinen ja siksi sokea sille, mitä käyttäytymisellään sai aikaan. Ja luuli kai panevansa itsensä finaaliin.

Nyt Minna joutuu etsimään uuden panon eli käytännössä yrittänee paluuta Samiin, jonka iholla nuhjasi pari ekaa bileiltaa. Vai voisiko se Asoa? Ei kai sentään Tonia?

Justiinan "tuskin, tehän olette slummilaisia" oli hieno, mutta sitäkin parempi kyllä ehdottomasti "tulkaa seuraavan biisin aikaan ulos, meidän kunniaksemme". Jestas.
Kati

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 04 Loka 2009 22:35

Siis ei pohjanoteeraus. Mitä ihmettä ne on eilen duunannu tuolla. Siis joo, kaikki kyllä näki, että duunasivat toisiaan. Voi oksennus.
Sami on helvetin oksettava kokonaisuudessaan. Minna ja EsaJ olivat ihan oma lukunsa mut jos eivät ite tajua, niin eikö joku muu
voinu sulkea sitä makuuhuoneen ovea? Mä en ymmärrä, kun en ite pystyis tossa yhteissängyssä edes nukkumaan jos tietäisin et siellä
joku paneskelee harva se yö. Ääää...

Ite äänestin Esa J:n puolesta, mutta jostain syystä viestit ei menneet perille. Mulla on siis oikeus valittaa väärästä valinnasta. :p Vähän ihmettelin, miten Markokin oli niin kovin joutumassa ulos. Ennemmin olisin noista kuudesta heivannut Tonin, joka ei ole antanu talolle mitään enkä usko, että hirveästi antaa jatkossakaan.

Justiina : peukku alaspäin:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 04 Loka 2009 22:46

Kyllä mä luulen, että Minna nusaisee seuraavaksi Tonia. Aso tuskin lähtee mukaan, vaikka pyydettäisiin, kun Minna on juuri pannut viereistä kaveria. Samista nyt en tiedä, ihan sama.

Se "Panee, panee" -hetki oli kyllä aika koominen kaikkine Kummeli-mielleyhtymineen.

Vappu oli jälleen kerran järkyttävä. Siis ihmisethän puhuu paremmin, kun niille vittuilee. Ja vielä asioista, joista he eivät edes tiedä heille vittuiltavan. Siis olinko? *aavikkopallo pyörii*

Sama se on niiden BB:n tylytys/kovistelujuttujen kanssa. Lähinnä niiden seurausta ovat kireät ilmeet ja yksisanaiset vastaukset. Kun oikeastihan päiväkirjahuonemateriaali olisi paras väylä noihin ihmisiin, jos heidät saataisiin puhumaan vähänkään enemmän ja ilman pelkoa ilkeästä vastauksesta. Joskus se tylytys voi olla paikallaan, mutta ei aina, ei läheskään. Puolustautuva ihminen vaikenee ja nostaa muurit suojakseen. Miten tätäkään asiaa ei tajuta? Onko ne BB:t liian kyllästyneitä työhönsä, vai mitä hemmettiä.

Eli tuotannolla olisi ihan oikeasti nyt asenteenmuutoksen aika. Ei jippoja, vaan keskustelevampi ote. Mutta onhan ilkeily tietenkin ihan mielettömän hauskaa ja palkitsevaa, onhan. Ei.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 04 Loka 2009 23:01

Talk shown sankari oli Sampon kaveri, Nino. Laittoi luun kurkkuun Ragnarille, niin sitä pitää!

Kyllä mua vähän riipaisi Esa J:n lähtö - kaikesta huolimatta. Ihan kuin Esa olisi vähän liikuttunut, kun näytettiin kuvia, missä pusuttelivat Minnan kanssa Slummin lattialla. Ei mun mielestä Esa nyt niin paha ihminen loppujen lopuksi ollut.

Katin kanssa olen samaa mieltä, että Esan lähdössä nautinnollisinta oli juuri asukkaiden reaktiot. Kyllä oli Sami huuli ymmyrkäisenä. Vaikka kuinka yritän tykätä Samista, en pysty. Feikki. Taktikko. Enkä tykännyt Samin paneskeluistakaan. Dumppasi Kätlinin ensimmäisen tilaisuuden tullen.

Sen sijaan Minnan paneskelut olivat mahtavuutta! Minna on retee, mutkaton mimmi, mä tykkään. Minna on noussut uudeksi suosikikseni (tosin hyvin haaleaksi Ninoon verrattuna).

Tällä viikolla yksi kommentti talossa nousi ylös muiden. Esa A sanoi ihanasti Sampolle Ninon jäähyväisvideon jälkeen. Sampon asema talossa on heikentynyt aika lailla. Ensin lähti Lotta ja sitten Nino. Nyt Sampo on yksin ja orpona. Miten tämä näkyy Sampon suosiossa?
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 04 Loka 2009 23:04

Pascal Lemoix kirjoitti:Eli tuotannolla olisi ihan oikeasti nyt asenteenmuutoksen aika. Ei jippoja, vaan keskustelevampi ote. Mutta onhan ilkeily tietenkin ihan mielettömän hauskaa ja palkitsevaa, onhan. Ei.

Olen ajatellut niin, että tämä ilkeily on osa formaattia. Aivan samalla lailla kuin asukkaiden tyypitys. En usko, että Vappu tai tuotanto ovat päättäneet tästä linjasta.

Muoks. Kuka arvaa, missä mä näin tänään viime vuoden Teron? Kampin Lidlissä. Kassakonetta naputtelemassa!
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 04 Loka 2009 23:18

Tr*ina kirjoitti:
Olen ajatellut niin, että tämä ilkeily on osa formaattia. Aivan samalla lailla kuin asukkaiden tyypitys. En usko, että Vappu tai tuotanto ovat päättäneet tästä linjasta.

Kyllä mä näkisin, että neljäs ja viides kausi on monilta osin ollut sellaista, että haetaan aiemmin toimineita hittejä. Esim. kuuluisa Saulin tylytys hiihtoviikolla oli hauska juttu silloin, mutta vaikeasti uusittavissa.

Ei voi missään formaatissa olla, että asukkaiden kuuluu pelätä päiväkirjahuoneessa. Nyt näin on ainakin Danan osalta enkä Minnankaan kohdalta taida muistaa yhtään pk-tilannetta, joka ei olisi tenttausta seksitouhuista tai nimeämispisteiden antoa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 05 Loka 2009 01:58

Emilia kirjoitti:Minna ja EsaJ olivat ihan oma lukunsa mut jos eivät ite tajua, niin eikö joku muu
voinu sulkea sitä makuuhuoneen ovea?

Asukkaat eivät taida saada ovea ollenkaan kiinni päiväsaikaan eli sulkemispäätöksen olisi pitänyt tulla tuotannon porukalta ja eihän ne nyt semmoista mene tekemään, kun menee "hyvä" tilanne sivu suun...

Katselin koko viikon BB-annoksen perjantain ja sunnuntain välillä, kun oli vähän kiire viikko. Aika pitkälti kelailuksi meni, niin paikoilleen jämähtänyttä tuo toiminta on.
Eniten huvitti se, kun nimeämisissä annettiin Esa A:lle pisteitä sillä perusteella, että ei ymmärretä mitä se puhuu. Sekö on sitten Esan vika, jos ei sivistyssanoja tajuta (kun sen ulosanti on kuitenkin ihan sujuvaa)? :töktök:

Ninoa jäi sillä lailla ikävä, että poistuminen jähmetti tilannetta vielä entisestään, mutta toisaalta en olisi oikeastaan enää jaksanut Ninon lapsellisuuksia katsellakaan. Nyt ei sentään ole Danalla kaveria, jonka kanssa puhua sitä lässytyskieltä. (Yök.)

Esa J:n sijaan olisi mun mielestä saanut tänään lähteä Toni tai Sampo. Toisaalta en jää tuotakaan poistumista hirveästi suremaan.

Laitetaan tähän nyt vielä toppilistakin:
1. Esa A. - Sarkastinen huumori puree muhun, ja lisäksi mensalaisen ulkokuoren sisällä on selvästi hyvä sydän ja paljon empaattisuutta. Miinuspuolina ajoittainen tylsyys, kun eihän noin rauhallisesta ihmisestä oikein telkkarihahmoksi pidemmän päälle ole.
2. Kätlin - Ihanan valoisa ja iloinen nuori ihminen. Miinuspuolena vähän liiallinen itsensä laittaminen ja vähissä vaatteissa keimailu. Plus se ällö-Samin kanssa kiehnäily.
3. Marko - Mukavan, ystävällisen ja empaattisen oloinen ihminen. Miinuspuolina ujous, kyvyttömyys laittaa itseään likoon (toivotaan, että tämä ajan kanssa muuttuu - johan siitä jotakin merkkejä nähtiin esim. siinä kertomuksessa miehensä tapaamisesta) ja huono ulosanti.
4. Minna - Rempsakka ja eläväinen nainen. Miinuspuolena se, että epäilen koko Esa J -jutun olleen kuitenkin äänien kalastelua ja pelkään mäkin pahoin, että seuraavaksi hyökätään jonkun jäljelle jääneen miehen kimppuun.
(Tässä kohdassa muuttuukin sitten vaikeaksi, koska koko loppukööri on oikeastaan pelkkää latteutta tai ärsyttävyyttä.)
5. Sampo - Mies, jolla ei ole mielipiteitä tai selkärankaa eikä oikein mun silmissä persoonallisuuttakaan. Plussapuolena se, että tulee kaikkien kanssa juttuun varmaan juuri edellisten miinuspuolien vuoksi.
6. Justiina - Ennen eilisen tapahtumien näkemistä olisi sijoittunut korkeammalle, koska ajattelin olevan mukava ja persoonallinen tyttö. Nyt on enää vain persoonallinen.
7. Aso - Hyvinä hetkinä tosi kiva, huonoina hetkinä v*ttumainen, suurimman osan aikaa sulautuu taustaan.
8. Sami - Mies, jolla on aivan liikaa mielipiteitä ja aivan liian ruusuinen kuva itsestään. Lisäksi mustakin koko miehen olemus on päälleliimattu rooli. Rasvainen jätkä.
9. Dana - Sulautuu taustaan silloin, kun ei huuda, lässyttele tai ravaa pk-huoneessa pyytämässä lisää juomista. Täysin yhdentekevä ihminen.
10. Toni - Sulautuu taustaan vielä pahemmin kuin Aso tai Dana. En vieläkään muista automaattisesti edes miehen nimeä, vaan joudun aina miettimään, mikä se olikaan. Näin ollen ei ole mielikuvaa suuntaan tai toiseen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 05 Loka 2009 10:18

Vappu, Vappu, Vappu. Viikko toisensa jälkeen se alkaa ärsyttää enemmän. Keinotylytystä en jaksa ollenkaan, jos se edes olisi jotenkin älykästä kettuilua, mutta kun ei. Se, että sanoo Plaaplaaplaa sen jälkeen kun toinen on vastannut kysymykseen, on pelkästään typerää ja epäkohteliasta. Kysymys pikkujouluista oli taas niin tyypillinen, miten asiakkaat muistaisivat satunnaisen heiton, joka on tehty monta päivää sitten keskellä väsynyttä tehtävää. Ei ne muista, ei vaikka sitä kysyisi monta kertaa ja vaikka heitto tarkasta tavarasta sopisi miten hyvin Vapun tarkoituksiin.

Kovasti ihmettelen, miten ne jätti herkullisen tilanteen täysin käyttämättä. Kerrankin talossa oli tapahtunut jotain yllättävää, jota muut asukkaat eivät tienneet. Jotain, joka voi vaikuttaa monenkin ihmisen keskinäisiin suhteisiin. Sami lienee ollut suosittu muiden asukkaiden keskuudessa, koska nimeämispisteitä ei ole ropissut. Miten käy nyt, kun Sami liittyi talon, tai ainakin Slummin, uuden inhokin Justiinan porukkaan? Saako Sami miinusta Justiinan kyljessä? Tekikö Sami muiden mielestä törkeästi Kätliniä kohtaan? Miten Kätlin reagoi?

Kaikki tämä potentiaalinen draama ohitettiin Talk Showssa. Menikö Vapulla konseptit sekaisin kun Sami tunnustikin asian jo ensi vihjaisusta vai oliko kyse vain siitä, että yöllinen kohtaaminen tapahtui tosiaan yöllä, ja koska tapahtumat on ihan pakko mennä läpi aikajärjestyksessä, ei lähetysaikaa riittänyt enää asian käsittelyyn? Vai onko kyse yksinkertaisesti siitä, että kun kuvissa ei varsinaisesti näkynyt varsinaisesti mitään, ei vilahdellut privaattiosia peiton alta, niin mitäs siitä sitten sen enempää. Eihän ihmissuhteiden ja kemioiden kehittyminen ja muuttuminen ole ollenkaan niin mielenkiintoista kuin paljas pinta.
Purple

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Ma 05 Loka 2009 10:35

Tämän kauden ehdoton teema on nuo tunnetilat ja kuiinka tuotanto yrittää manipuloida esiin. Aiemmissa kirjoituksissa on forden väki näistä kirjoittanut joten en toista.

EsaJ lähtö oli ylläri mullekin, eka sellainen, Samikin meni sekaisin ja taisi muillakin mennä askelkuviot ristiin. Mutta samalla Jesan ulostaminen avaa peliä edelleen.
Toni oli yllättävän vahva äänestyksessä ja voi kokkitaidoillaan roikkua vielä viikkokaupalla talossa, kun talossa on vielä niin monta ulosheitettävää, kuten Justiina, Marko ja Dana

Jo Ninon poistaminen toi porukkaa esiin, ja nyt ainakin Aso ja Sami tajuaa, että on kaikkien aikojen mahis päästä esiin,

Justiinan kommentit ovat tämän kauden helmiä, samalla nainen liimasi itsensä kyllä häätöäänestykseen.

Sammon olisi aika jo tulla enempi esiin, nyt varmasti nähdään uusi Minna joka ottanee paikkansa talon johtavana naaraana.

Pascal jo otti kiinni tosta slummi/paratiisijaosta, vaikka kuinka porukka sitä vähättelee, niin kyllä noita siellä vahditaan ja lasketaan, että onko tehtävät yhtä rasittavia ja kuinka monta päivää kukin on ollut slummissa.
Pahin laskija oli yhtenä päivänä juuri Sami, ja Samihan melkein suuttu Sammolle pe kun tuli jotain kuittia bileistä. Että tuntuu se ottavan kovastikin kupoliin.

Vappu oli eilen taas nollatasoa, kyllä toi Talk juttu voisi olla lyhyempi ja jotain parempaa voisi kehitellä.

Tuotanno asioihin palaan myöhemmin, tuo Pascalin ehdotus että noi jälkivideot tehtäisiin muutaman päivän kuluttua, on hyvä.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Sade » Ma 05 Loka 2009 18:11

Kati kirjoitti:Justiinan "tuskin, tehän olette slummilaisia" oli hieno, mutta sitäkin parempi kyllä ehdottomasti "tulkaa seuraavan biisin aikaan ulos, meidän kunniaksemme". Jestas.

Tämä oli hieno hetki, paljon hienompi kuin Vapun niin hehkuttamat paritteluhommat. Justiinan mairea virnistys - Danan, Sampon ja Markon ällistyneet ilmeet ja Markon hihityskohtaus. BB:tä parhaimmillaan. :peukku:

Jos minä olisin saanut päättää, talosta olisi eilen poistunut Toni. Mutta kun kamppailu kerran käytiin Markon ja Esa J:n välillä, niin toivoin Esan lähtöä: Marko on symppis ja hauska ja vähän erilainen BB-asukki. Esoja sen sijaan on vuosien varrella nähty ihan riittävästi. Ja Esan häädöstä teki tosiaan hienon se, että asukkaille häätö tuli yllätyksenä: on aina hauskaa seurata, kuinka talossa järkytytään, kun "sisäpiiriläinen" ei olekaan äänestäjien lemmikki.

Vappu on tällä kaudella ollut ihan kamala. Extraa juontaessaan Vappu oli (muutaman näkemäni jakson perusteella) esim. häädettyjä asukkaita haastatellessaan sähläyksestään huolimatta lämpimän ja positiivisen oloinen. Ja vielä ensimmäisellä talk show -kaudellaan Vappu oli paljon lempeämpi kuin nykyään. Tällä kaudella Vapun haastattelut ja taloyhteydet ovat olleet silkkaa tylyttämistä, kettuilua ja pilkkaamista. En ymmärrä, mitä viihdyttävää siinä on, että poljetaan juuri talosta häädetty ihminen maanrakoon. :sori:

En usko, että kyse on formaatin säännöistä, koska ei ainakaan Britti-versiossa tuolla tavalla pilkattu asukkaita. Voi tietysti olla, että Tuotanto on hakenut esimerkkiä juurikin Britti-BB:stä ja yrittää harrastaa sellaista lempeää vittuilua, joka briteillä on ihan olennainen osa kulttuuria. Mutta Tuotanto ei vain osaa ja tulos on mitä on...
Sade

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 05 Loka 2009 23:58

"Kännipano, siinä ei ollut tunteita mukana."
muahahahah!
"Ajattelitko Kätliniä?" "Ajattelin."

Sami taisi pelata Kätlinin aika pitkälle tässä pelissä.

Tylyttämisestä. Se katsokaas antaa pätskyn kuvan. Sitä on niinkö kovemmankin luokan journalisti kun pistää vastapuolen selkä seinää vasten. Revolverihaastattelua. Kutia toisen perään.
Harmi vaan, kova tekniikka toimii ammattilaisen haastateltavan kanssa, harvoin tottumattoman. Sellainen menee vain lukkoon.

Noissa talo-osuuksissa asukkaat jännittävät sitä tilannetta. Nehän on televisiossa, kaikki katsoo! Lisäksi se tilanne on kumma, puhua nyt ilmalle. Vappu näkee asukkaat ja voi puhua heille kuin olisivat kasvotusten. Asukkaat puhuvat kaikuvalle ilmalle. Siihen jännitykseen yhdistetty piikittely ei ole kovin hedelmällistä.
Joskus liven parhaat hetket ovat tulleet lempeillä, liki huomaamattomilla kysymyksillä. Asukkaat eivät edes hoksaa, että ei ole pakko oikeasti sanoa mitä ajattelee, vaan voisi liirumlaarumoida. Epähuomiossa sitten vain lipsauttavat totuuksia.
Kati

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 06 Loka 2009 00:37

Jokohan olisi Sami seuraava tippuja? Tunnusti Justiina-keissinkin juuri sillä lailla mahdollisimman leuhkasti vaatimattomuutta epäonnistuneesti tavoitellen. Löi kortin pöytään kuin kauan odotetun ristikutosen Kiusassa.

Se vielä tuo selitysosasto. Ei mitään tunteita Justiinaa kohtaan (Kannattaako sanoa ääneen?) Ja juu, edelleen rakastaa Kätliniä ja on ihan ehdottomasti yhden miehen nainen (lehmien lentäessä taustalla). Ajankohtaankin vain "ehem, ähemn, öö, en muista, oli yö eiku ei ollu..."

ja sitten Esa A. kylmänviileästi: "Sillä aikaa, kun Kätlin oli päiväkirjahuoneessa." :isosilmä:

Busted big time!!!!

--

Justiina suihkussa :ahihi:

:vihellys:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja skray » Ti 06 Loka 2009 12:34

Oli kyllä pakko laittaa tyyny naaman eteen kun näyttivät petihommia. Siis ei hyvänen aika mun siveellinen pääkoppani tuollaista kestä. Ei tuollaista saisi näyttää telkkarissa noin aikasin illalla. :kukkahattutäti:

Asukkaiden keskuudesta alkaa nyt ilmetä lisää ärsykkejä, kun kaikki räikeimmät ihmiset on poissa. Luulin aiemmin, että Justiina olis kiva asukki, mutta oli kyllä sen kommentit pitkälti ihan hulluja, kun slummilaiset istui penkillä sisällä paratiisin bilettäessä ulkona. Aso on taas nostanut pisteitään mun silmissä, alussa kun en tykännyt Asosta ollenkaan. Voin kuvitella, että Aso on aika hyvä ihmistuntija. Tai sellaisen kuvan tässä viime viikon aikana olen luonut hänestä.

Loppuisi jo jako slummiin ja paratiisiin ja keksisivät jotaki muuta kivempaa. Ehdotuksia ei tosin ole.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja tahris » Ti 06 Loka 2009 15:31

Samin selitysosasto oli niin onnetonta kuin vain voi olla. :nolo:
Samoin Justiinan ja Samin hihitykset ja muka morkkikset, ihan kuin typerien yläasteelaisten käytöstä.
Kätlin taitaa tuntea olonsa jollakin tavalla petetyksi, vaikka onkin ilmaissut, ettei aio harrastaa seksiä talossa. Silti Samin ja Justiinan "lemmenhetki" varmasti painaa.
Eikä Sami taatusti saa Kätliniä enää niin lähelle kuin ennen, se on menetettyä.
Justiina taas :töktök: pissikö sillä on noussut päähän päällikköasemasta ja paratiisissa olosta. Ne kommentit slummilaisille tiputti Justiinan tosi alas.
Eikä se raasu itse edes tajunnut. Markon repeäminen oli piste iin päälle. Ropisee nimeämispisteitä Justiinalle, jos slummilaiset saa nimeämisoikeuden.
Justiinan käytös on todella muuttunut päällikköyden myötä. Nainen tepastelee nenu pystyssä, kuvittelee olevansa jotain ja hakee huomiota sen kun ehtii. :friikki:

skrayn tapaan en todellakaan tykännyt Jesan ja Minnan pornoilusta. Minusta oli todella hyvän maun alitus, että se näytettiin Talk-showssa, kun ei sitä näytetty
24/7:n tilanneillekaan. Kauhea haloo, kun Jesan ja Minnan aikaisempi pornoilu näkyi 24/7:ssa, "tällaista ei olisi pitänyt tapahtua" ja nyt ei paljon selvemmin ja varoittamatta
olisi voitu näyttää suorassa lähetyksessä (kuinkahan monta pilttiä siellä nyt oli tv:n ääressä?). Jesan ja Minnan touhuista meni maku molemmista pärsoonista täysin. :umpfh:
Olen kerran joutunut tilanteeseen, jossa pikkukämpässä ensin yksi pari harrasti seksiä ja sitten toinen. Yritin selin kaikkiin sormet korvissa saada nukuttua. :ei:
Joskus myöhemmin kämppikseni kertoi, että toinen pojista oli sanonut, ettei onneksi ole koskaan mokannut itseään minun silmissäni. Kämppikseni oli vain viitannut
makuualkovia kohti ja poika oli mennyt noloksi...

Pudotuksessa loppuun asti veikkasin Markon tippuvan (koska mun veikkaukset menee yleensä aina väärin :virne: ), niin sitten tippuikin Jesa. Jee! Olinpa mielissäni.
Tosin Jesan putoamisvaara oli yllätys minullekin, koska ajattelin, että ns. BB-peruskatsoja antaa plussia tälle jampalle, mutta onneksi niin ei käynytkään.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv