Mä en perjantaina ehtinyt kotiin ajoissa nähdäkseni jakson alun ja se on edelleen katsomatta
Niin paljon kinostelee tapahtumat. Biisit oon kuunnellut spotifysta ja niiden perusteella mun suosikki on Jenni tuolta päivältä. Juha Tapio on hyvänä kakkosena. Toni on too much Apista (en koskaan ajatellut voivani sanoa näin!) ja Sannin maneerit ärsyttää. Kaija Koo on "ihan kiva" ja Siltsukin jotenkin ei vaan iske.
Ajattelin että katson pelkät alkupään vedot erikseen ja kommentoin vaan niitä
Sanni: Voihan maneerit

Sen tyyli on mulle liikaa. Ääntämiset sattuu (mm. "sängynlai-DALLA") mun ihoon.
Omissa sanoissa on kuitenkin hyviä pointteja ja ymmärrän niiden kautta nuorison suosion, mutten silti koe että saisin biisistä mitään irti.
Tonin energia videossa nostaa biisin kuitenkin eri levelille mitä pelkkä spotifyn ääniraita. On se edelleen Apista, mutta jotenkin kääntyy videolla punkimpaan suuntaan mitä ilman videota. Tykkään ihan törrrrrkeesti!

Hell yeah! Pelkkänä biisinähän Fiiliksissä on aika tylsä (ja ärsyttää se perkeleen Diandra

) ja monotoninen, mutta Tonin Fiilikset on just semmoset mitä mulla usein on! Joo! Perkele!
Kaijan vedon näin ekana, näin jostain sen alusta koko lähetyksen, mutta koska päätin katsoa kaikki videot uusiksi niin sillä mentiin. Kätevästi ruudussa videot tulee automaattisesti.
Kaijan valinta ei mun mielestä osunut nappiin. Olisin ehkä kuitenkin kaivannut jotain "uutta". Mä oon KaijaKoo-tyttöjä henkeen ja vereen. Tässä tulee tosi hyvin esiin Kaijan äänen herkkyys ja moniulotteisuus. Laulajanahan Kaija on ihan mieletön! Kaikki vaikeat sävelkulut ja tekniset jutut sen omissa biiseissä on joskus tosi vaikeita, joten tosi rispektit tälle versiolle ja sille, että se laulaa tän yksin! Ihana Kaija, vaikken niin syty tälle biisille. Ulottuvuus tulee mulle siitä herkkyydestä mitä tähän tulee ihan eri tavalla mitä ennen. Videon aikana tulee myös tosi hyvin esiin Kaijan ja Jaren ystävyys, mikä luo siihen kyllä oman siivun.
Juha Tapio on ihan tosi makee

Paikalle raahatut Brädi ja nais"kuoro" on selkeä peliliike, mutta se toimii. Vasta toisella kerralla huomasin että Brädillä ja JT:llä (

) on tsiik- ja profeetat-paidat päällä

Ihan parasta miten tähän on löydetty sitä uhoa, vaikken siitä kauheasti muuten pidäkään. "Miks mun pitäis räppää kun mä osaan laulaa"
Jenni

Jennin ääni on niiiiiiiiiiin kaunis. Niin kaunis! Wildiksen kauhuksi luulen että Keinua luukutetaan Cheekin biiseistä eniten.
Mun mielestä Jenni tekee tälle kappaleelle paljon hyvää. Se nostaa sen ihan toisenlaiselle tunnelmalle, mitä kappale tarvitsee. Mun mielestä Keinun kautta tulee esiin se, että kun räpistä pudottaa turhat pois, niin siitä todella voi jäädä jäljelle jotain tosi kaunista. Se vain jää sen egoilun ja muun jalkoihin, mikä Jenniltä on karsittu pois. Jennille sopii kyllä muutenkin se sellainen herkkyyttä korostava versio. Parasta on vain sen ääni
Siltsu. Parempi mies. Mietin mitä tästä sanoisi. Ehkä sen, ettei tässä laiteta itseään mitenkään likoon. Ehkä siellä on taustalla jotain Siltsun omaa mikä ei avaudu mulle. Toisaalta, ekalla kaudella Siltsu räjäytti potin niin omanlaisellaan versiolla että sitä on hänen kohdallaan vaikea ylittää. Onhan Siltsulla sitä samaa herkkyyttä omassa esiintymisessään mitä Jennillä. Onko se sitten karismaa, ehkä. Ehkä sekin jättää kaiken tyhjäksi, kun ei versiossa ole sinänsä mitään erilaista alkuperäiseen verrattuna. Jotain kyllä, semmoisia pieniä juttuja, mutta sitten taas ei. Se vain on.
En halua spoilaantua ensi viikosta, mutta täytyy ehkä vältellä somea sitten enemmän