Vain Elämää!

Re: Vain Elämää!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 23 Huhti 2017 14:11

Suvi kirjoitti:Mitäs mieltä olette uudesta kaudesta? Mun mielestä tässä oli aluksi keijointa, että oltiin jossain Espanjassa. En ole seurannut muuta kuin, että tämä ratkaisu tehtiin "yleisön pyynnöstä", muuten en ymmärrä, että miksi tätä ei olisi voinut näyttää vasta syksyllä ja kuvata Suomessa kesällä.

Muuten tosi mielenkiintoinen artistikattaus, mutta Lindholm saa mut ärsyyntymään jo pienellä hetkellä Voice of Finlandin katselulla. Siksi en ole vielä uskaltanut tuota jaksoakaan katsoa. En juuri nyt kestä sekuntiakaan Lindholmia. :umpfh:

"Yleisön pyyntö" taitaa olla ennemminkin artistien pyyntö. Suurin osa suomalaisista huippuartisteista kiertää koko kesän keikoilla ja yrittää jostain repiä aikaa myös perheelle ja lepäämiselle. Ei siinä hässäkässä ole oikein aikaa tai halua lähteä viikoksi kuvaamaan ohjelmaa.

Suvi kirjoitti:Se mitä muistan tämän jakson keskusteluista, Olli kuitenkin puhui ihan fiksuja, ja eikä minulla ole varsinaisesti itse henkilöä kohtaan mitään antipatioita.

:raps: Eli on olemassa pieni mahdollisuus, että en ärsyyntyisikään täysin Lindholmista.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Huhti 2017 14:20

marenkienkeli kirjoitti:
"Yleisön pyyntö" taitaa olla ennemminkin artistien pyyntö. Suurin osa suomalaisista huippuartisteista kiertää koko kesän keikoilla ja yrittää jostain repiä aikaa myös perheelle ja lepäämiselle. Ei siinä hässäkässä ole oikein aikaa tai halua lähteä viikoksi kuvaamaan ohjelmaa.

Totta, ihan järkeenkäypä perustelu. Itse asiassa mietiskelin samaa vasta sen jälkeen, kun olin jo lähettänyt viestin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Huhti 2017 19:00

Katoin ekaa jaksoa puolikkaalla silmällä. Tai yritin.
Lähinnä katoin vaan biisit.

En ite oo koskaan kuunnellut Yö:tä, mutta kun meillä kunneltiin iskelmäpainotteista radiota tai jotain semmoista missä soi vain kotimainen musiikki niin pakkosyötettyhän sitä on.
(Seuraa avautumista henk.koht. asioista, joten jos et kestä rankkoja juttuja - skippaa seuraava kappale). Mä kuuntelin Joutsenlaulua kun halusin eniten kuolla. Eniten opiskeluaikoina pahimpien masennuskausien aikana tuli valvottua ja kuunnteltua Joutsenlaulua ja mietittyä miten tästä elämästä pääsis pois. Joutsenlaulun loppu kuitenkin toi siihen aina lohtua, koska "taas hetken lähempänä kuolemaa" oli mulle lupaus siitä että joku päivä mä en enää ole täällä. Se biisi osuu vahvasti niihin tunteisiin ja muistoihin. Niin nytkin. Ei mitään positiivisia, ellei ajattele että mun ei tartte enää palata niihin asioihin.

Mua ärsytti Robinin maneerit. En vaan päässyt niistä yli ja biisi meni vähän ohi myös. :sori:

Ihmisen pojan kertosäe kolahti muhun kovaa. Mietin mun ja äidin suhdetta ja sen nykyistä tilaa.

Muutoin en ensinäkemältä saanut juuri mitään irti. Johtui ehkä väsymyksestä ja siitä keskittymättömyydestä :keijo:

Petran päivää vähän jännitän. TikTakilla on paljon semmoisia biisejä millä on itelle väliä, mikä on vähän yllättävää. En ole koskaan kuunnellut niiden kokonaisia levyjä ja mm. Heilutaan on ihan älyttömän ärsyttävä. Se on tosi, tosi, tosi ärsyttävä ja ärsyynnyn siitä myös. En pitänyt TikTakista niiden aloittaessa. Melkeinpä vihasin sitä niiden tyyliä esiintyä ja haastatteluita oli tosi vaikea katsoa. :keijo:

En ole yhtään innoissani tästä kaudesta kuitenkaan. Enkä siitä huhutusta "all stars" -jutustakaan. Kas kun ei Plan- tai SPR- tai jokumuuhyväntekeväisyysjärjestö teemakausi? :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Huhti 2017 20:19

Mä oon oikeastaan tyytyväinen, jos se "all stars" -kausi on viimeinen kausi. Mun mielestä on/olisi vaan hyvä, jos osataan lopettaa ajoissa.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 31 Touko 2017 12:54

Nythän ne kuvaa sitä all starsia Hirvensalmella! :keijotäpinä: Mukana siis ekalta kaudelta Cheek, Kaija Koo ja Siltsu, tokalta Juha Tapio, kolmannelta Jenni Vartiainen ja Toni Wirtanen, ja neljänneltä kaudelta Sanni.
Paljon on ihmetelty esim. Paula Koivuniemen tai Vesalan puuttumista, mutta toisaalta kaikkea ei voi saada. Jos Eriniä ei lasketa, ekalta kaudelta on mukana mun lempparit. :hullu: Kolmannelta kaudelta olisin kyl mieluusti korvannut Jennin Paula Koivuniemellä, mutta kaikkea ei voi saada. :tilt:

Tää ny telkkarissa pyörivä Epsanjan-kausi on ollut ihan kiva, olen katsonut niitä ny vähän jälkijunassa ja olen menossa vasta Irinan viikossa. Eniten olen ollut yllättynyt siitä miten vähän Olli on ärsyttänyt. Mulle se on ollu jo pidemmän aikaa sellainen vanha rokkikukko jonka parasta ennen oli jo aikoja sitten ja se ei ite sitä vaan tajua. Mutta nyt siitä on nähny jopa sitä ihmis-puolta ja se onkin ihan ok. Ja myönnän nauraneeni Frontside Ollielle. :keijoei:

Suvi kirjoitti:Olenko se sitten minä vai Samu, joka on kehittynyt ihmisenä, mutta Samukaan ei ärsytä mua samalla tavalla kuin joskus ennen.

Kyllä se on Samu koska mietin samaa. Veikkaan että Samulle nousi kusi päähän yhdessä välissä aika huolella koska se ihminen tuntui ärsyttävän yhtä jos toista. Ehkä jonkin sortin nöyryyttä on sittemmin tullut mukaan koska nythän hän vaikuttaa tosi kivalta ja missä välissä siitä on tullut komeakin? :keijoei:

Mietin vain että raaskiskohan mennä siihen VE-konserttiin elokuussa. :raps: En olekaan ollut VE-konsertissa sitten ekan kauden konsertin. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 31 Touko 2017 13:55

All stars vaikuttaa kyllä hyvältä. Ketään muuta en kaipaa kuin Vesalaa (vaikka Sannin tilalle). Cheekin tilalle olisin toki voinut Elastisen ottaa.

Nykyistä kautta en ole vieläkään saanut aloitettua. Ollin takia riman aloituskorkeus on ollut melkoisen korkealla ja Niken ällöttävät heitot (joista on uutisoitu) ovat nostaneet riman korkeutta entisestään. Vielä en ole saanut rimaa ylitettyä. (Ja Ihollakin on vielä kesken.)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 01 Kesä 2017 12:10

Mä olen kattonut tota Espanjan kautta tosi huonosti, lähinnä siksi että en vaan oo sattunut telkkarin ääreen just siinä hetkessä kun se tulee tai on tullut jotain "parempaa". :keijo: Muut asiat on menneet ohi, kun aiempina kausina se ei ollut mahdollista. Ruutu-palvelua taas en pysty käyttämään, kun se jumittaa mun koneen ja mitään sovellusta en lähde lataamaan :jaaha: :kieli: Uusintojakin toki tulee, mutta kun vaan plääääh :sori:.

All stars vaikuttaa kiinnostavammalta kuin nyt menevä kausi :virne: Olisin toki halunnut jomman kumman Paulan ja Juha Tapiokin on mulla siinä ja siinä. Ois voinu olla se Robbari ja Vesala/Koivuniemi.

Parasta on kuitenkin että tuo formaatti on sitten all starsin myötä siinä. Ainakin toivon että lopettavat siihen. Julkaiskaa vaikka joku dvd-boksi tai muu semmoinen missä on sitten kaikki jaksot ja biisit :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 01 Kesä 2017 12:56

Kibaya kirjoitti:Julkaiskaa vaikka joku dvd-boksi tai muu semmoinen missä on sitten kaikki jaksot ja biisit :virne:

Joo! :täpinä:
Mulla on noi kaudet kyl "tallessa" mutta ne katoaa sieltä parin vuoden kuluessa. :norsu:

DVD-boksi siis kehiin! :täpinä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja kmaria » To 01 Kesä 2017 16:13

Mulla ei ollut suuria odotuksia nyt meneillään olevan kauden suhteen, mutta musta se on ollut hyvä. Ensimmäinen jakso ei ehkä vielä vakuuttanut, mutta sen jälkeen on mennyt parempaan suuntaan. Kuvausympäristö on ollut ihan jees, eikä mukana olijoista kukaan ole kovasti ärsyttänyt ennakkoluuloistani huolimatta. Esityksistä mieleen on jääneet etenkin Ollin Frontside Ollie ja Petran Pokka, tosin vähän eri syistä.

Wildchild kirjoitti:- - missä välissä siitä on tullut komeakin? :keijoei:

No tätä mäkin mietin! :keijo:
kmaria

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 01 Kesä 2017 18:45

Mä katoin nykyistä Petran ja Ollin varsin mielellään, heistä kun artistinakin eniten tiesin. Robinin jaksoja vilkuilin ja vähän kelasinkin. Joitakin on tallessa ja ehkä ajan lisääntyessä vähän vilkuilen.

Mutta onhan tässä vähän se, että miksi tuo täytyy niin kaavamaisesti tehdä samalla tavalla (vaikka nyt kuvauspaikka välillä onkin eri). Mun mielestä keskusteluissa on ollut huomattavan tiheä leikkaus tällä kaudella ja iltapäivälehdistö on tehnyt kaikkensa spoilatakseen jaksot. Vanhoja kohuja on hämmennelty uudestaan ja ne Niken "limakommentit" taidettiin kanssa aika isolla tavalla tuoda julki.

Jos nyt verrataan vaikka toiseen formaattihittiin, niin Putous on mun mielestä paremmin uusiutunut, kun VE:n käyrä on ollut isossa kuvassa laskeva. Vain omat suosikkiartistit ovat tuoneet siihen nostetta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 04 Kesä 2017 11:15

Mä tajusin, etten ole ensimmäisen jakson jälkeen katsonut yhtään tämän kauden jaksoja. Jotenkin ne on aina "unohtuneet" tai ei ole vain tehnyt mieli katsoa telkkaria. Mä haluaisin kyllä katsoa kaikki jaksot vaikka sitten putkeen, mutta en tajunnut ottaa niitä mihinkään talteen, kun ei niin paljon kiinnostanut. Pitäisi yrittää katsoa jaksot Ruudusta, niin kauan kuin ne ovat vielä siellä.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wiggin » Pe 09 Kesä 2017 12:12

Tunnustan katsoneeni kaikki :pepsis:

Oikeastaan kaudesta jäi mieleen parhaiten Petra. Eikä kyllä missään hyvässä mielessä. Kovastihan nuo muut kannustivat ja ihmettelivät miksei ura ole lähtenyt nousuun. Mutta kun biisit on yyber tylsiä, laululahjat ei riitä ja minkäänlaista karismaa ei ole niin saahan sitä ihmetellä. Enkä usko että tästäkään ohjelmasta tuli apuja. Haukottelin sen biisit läpi aika huolella.

Eikun jäihän mulle yks toinenkin juttu mieleen. Totesin ennen kauden alkua että "Joka päivä on Ollin päivä". Ja siltä se sitten näyttikin :virne:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 09 Kesä 2017 23:03

Oon nyt katsonut 3 ekaa jaksoa. Ollin päivästä jäi mieleen lähinnä Irinan Ihmisen poika. Se oli todella paljon toiveikkaampi ja ihanampi versio kuin Yön versio. Siitä puuttui se Ollin katkeruus omaa isäänsä kohtaan.

Petran päivästä ei jäänyt oikein mitään mieleen. Tiktakin monet biisit on meneviä ja kivoja bilettää, mutta nyt ei lähtenyt lentoon.

Robinin päivä. :sydän: Tykkään hyvin monesta Robinin biisistä ja tähän päivään oli valikoitunut vain niitä, joista tykkään. :hullu: Ollin veto oli hyvällä tavalla hulvaton. En olisi viesteistänne huolimatta uskonut, että tää jäis positiivisessa mielessä mieleen. Itseironiaa siitä löytyi yllättävän paljon. Toki se kilpailuhenkisyyden peittely paistoi aika voimakkaasti läpi. (Se on se yksi juttu, mitä en meinaa Ollissa Voice of Fnlandissa sietää. Aina on naamana: :norsu: , jos jonkun muun suojatti vetää hyvin ja sitten tulee typeriä kommentteja.) Onneksi tässä ohjelmassa on aika vähän kilpailua. :helpotus: Niken ällöttävyys alkaa ikävästi puskea esiin. Miksi pitää naimisissa olevaa naista (tai ylipäänsä ketään, jota ei kiinnosta) tuolleen ahdistavasti vikitellä? :umpfh: Irinan veto oli ohjelmassa paljon parempi kuin 2 viikkoa sitten livenä Maailma kylässä -festareilla. Lauran meininki oli ihana. Samukin oli aika hyvä. Hyvät biisit auttavat pitkälle.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 10 Kesä 2017 23:09

Irinan päivä, Niken päivä ja Samun päivä:

Mitäs tästä jäi käteen?

Irina handlaa biisin kuin biisin vähintäänkin hyvin. "Bang, bang matta fakka. ii-är-ii-än-aa." Taas biisi, joka ei keikalla oikein säväyttänyt, mutta Vain elämää -versiona jää oikein kivasti soimaan päässä. Samunkin päivänä tykkäsin Irinan versiosta.

Korneimmasta versiosta vastasi Olli. Sellaista peruskäännösiskelmää, joka kuulostaa käännökseltä.

Samun päivänä Petra oli mielestäni yllättävän hyvä, mutta muuten olen kyllä samaa mieltä Wigginin kanssa siitä, että ei se ihme ole, että Petra ei ole menestynyt.

Robinin vedoista haluaisin tykätä enemmän kuin tykkään. Onhan se raukka vähän pulassa tuolla, kun haluaisi ehkä heittää läppää, mutta onneksi ei ole lähtenyt kusipäisyydessä Justin Bieberin linjalle, vaikka vähän sellainen meidä Justin onkin. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 17 Kesä 2017 11:05

Lauran päivä ja duettopäivä.

Turnauskestävyys meinasi loppua. Huonohkoja jaksoja kumpikin. Ei oikein jäänyt mitään erityistä mieleen.

Tää oli vähän tällainen täytekausi, mikä oli kyllä aika harmi. Olisivat vaan lopettaneet, kun oli vielä kivaa. No, onneksi on enää (toivottavasti) se all stars -kausi jäljellä. En tosin odota sitä kovinkaan innoissani, sillä tämä kausi söi kaiken Vain elämää -innostuksen. :sori:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 21 Kesä 2017 18:18

Suvi kirjoitti: Pitäisi yrittää katsoa jaksot Ruudusta, niin kauan kuin ne ovat vielä siellä.

Ne ovat muuten siellä noin parisen vuotta. :lanppu:

Mä katoin koko kauden noin parisen viikkoa sitten ja nyt laitoin taustalle pyörimään ensimmäisen kaikki biisit -jakson.

Mä oon samaa mieltä, että tämä kausi oli liian täytekauden oloinen, mutta kyllähän sen nyt katsoi ja minua se ainakin piristi väsyttävän viikon ja sadepäivien keskellä. Robinista mulle tuli vaan entistä positiivisempi kuva. Petrasta jäi mieleen, että hän haluaisi tulla arvostetuksi omana itsenään ja muusikkona, mutta hänen omat biisinsä ovat ihan pirun tylsiä! Samu on ärsyttänyt mua jossain vaiheessa ihan pirusti. Oliko se sitten se Samun "kusipäävaihe", vai mikä, mutta hän on saanut iän myötä rutosti karismaa ja vahvuutta lauluääneen. Lisäksi hän vaikuttaa tosi mukavalta ja kannustavalta. Nikestä en ole oikein koskaan tykännyt, mutta hänestä paljastui jotain ujoutta ja herkkyyttä (Petran vikittelyn lisäksi :epäilevä: ). Olli on hauskempi kuin luulin. Irinasta ja Laurasta mun mielikuvat ei oikein muuttuneet. Lahjakkaita artisteja kummatkin. Irinan Bang Bang on versioista paras. Tai sitä olen kuunnellut ihan vapaaehtoisesti Spotifystakin.

Mutta joo, tämän kauden olisi voinut jättää tekemättäkin. Olen edelleen samaa mieltä, että toivottavasti all stars -kausi on todellakin viimeinen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 17 Elo 2017 17:12

"All stars" -kausi. Mukana:

Jari Sillanpää
Kaija Koo
Cheek
Juha Tapio
Toni Wirtanen
Jenni Vartiainen
Sanni

En tiedä, miksi juuri nämä. Hakematta tulee mieleen teemaksi ohjelman vaikutus artisteihin ja samalla koko Suomen musiikkikenttään, joka mylläytyi vuosiksi erityisesti ykköskauden myötä. Saattaa olla, että vilkaisen, saattaa olla, että en.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » La 09 Syys 2017 11:43

Yllämainittu laimea asenne tuntuu nykyään jotenkin yleiseltä, joten epäilin olevani eilen ainoa suomalainen, joka katsoo Vain elämää. :keijo: Mutta tuskin sentään. Kieltämättä itselläkin oli alkuun vähän laimea fiilis, tuntui hassulta että nyt muka tulee taas Cheekin päivä, kun sehän meni jo viisi vuotta sitten (eikä tunnu kyllä yhtään, että siitä olisi niin kauan :friikki: ). Enkä muutenkaan ollut oikein sopivissa fiiliksissä.

Myös keväällä tullut kausi oli itsellenikin vähemmän kiinnostava kuin aiemmat. Osan jaksoista katsoin vasta pitkälti myöhemmin tallenteena, kun aiempien kausien jaksot piti katsoa aina ensi tilassa. Ja Kaikki biisit -jaksoa en ole katsonut vieläkään.

Eilisen jakson kolme ensimmäistä versiota eivät niin säväyttäneet, mutta Juha Tapion veto räjäytti potin. :virne: Tällainen yllättävyys on juuri parasta, että voidaan kuulla Juha Tapio räppäämässä ja vieläpä uskottavasti. Brädi ja naiskuoro olivat hyviä oivalluksia, samoin kuin monet uudelleenkirjoitetuista räpeistä.

Miksei Toni Wirtasenkin versio ollut hyvä ainakin jälkikäteen uudestaan kuunneltuna - sosiaalinen itsemurha oli hauska laini - mutta biisinä se oli niin jotenkin perus-Apulannan tuntuista, ettei siinä ollut oikein mitään uutta.

Jenni Vartiaisen Keinu oli kaunis, miten joku voikaan osata laulaa noin (tai tietysti voi, mutta... no, mitä tähän nyt sanoisi). Joten eiköhän tästä pari biisiä jää käteen kuunneltavaksi ainakin, vaikka VE-innostus onkin vähäisempää kuin joitakin vuosia sitten.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 09 Syys 2017 18:44

Mä taas olen aivan liekeissä. :tulipää:

Jotenki niin hienoa että siellä on taas Siltsu ja Kaija ja Jare, koska mun lemppari VE-kausi on edelleenkin ensimmäinen. Juha Tapiota epäilin näistä kaikista eniten, mutta JT vetikin parhaiten. :tipahdus: Mainio veto napata Brädi eli Jaren hyvä ystävä mukaan. :peukku:

Kaikki on hehkuttanu Jennin Keinua. Mulle Keinu on kuitenkin niin henkilökohtainen että vaikka Jenni vetikin ihan hyvin, en pysty kuuntelemaan sitä useampaa kertaa. Toivottavasti radiot ei ota sitä voimasoittoon.

Kiitos mieheni Ruutu+ -tilauksen, katsoin myös seuraavan jakson eli Siltsun päivän heti perään. Siltsu on edelleenkin Siltsu. :sydän: Ja jos et halua spoilaantua vielä tulevasta jaksosta, älä lue seuraavaa lausetta. :keijo: Mä en ole ikinä itkenyt Cheekin biisin takia, en ikinä, mutta nyt se tapahtui: biisi oli mahtava ja vei Siltsun biisin ns. nextille levelille. :hullu:

Odotan innolla loppukautta. :keijotäpinä:
Viimeksi muokannut Wildchild päivämäärä Su 10 Syys 2017 00:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja kmaria » La 09 Syys 2017 22:00

Mäkin katsoin Ruutu+:sta toisen jakson heti perään. :) Näiden jaksojen perusteella on tulossa kiva kausi. Tykkäsin ekassa jaksossa siitä, miten paljon rennommalta Cheek vaikutti nyt verrattuna ekaan kauteen. Aika paljon kyllä ehtinyt tapahtuakin tässä välissä. Ekan päivän vedoista mieleen jäi mullekin Juha Tapion mahtava esitys ja Toninkin kyllä myös.
kmaria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 10 Syys 2017 20:31

Mä en perjantaina ehtinyt kotiin ajoissa nähdäkseni jakson alun ja se on edelleen katsomatta :virne:
Niin paljon kinostelee tapahtumat. Biisit oon kuunnellut spotifysta ja niiden perusteella mun suosikki on Jenni tuolta päivältä. Juha Tapio on hyvänä kakkosena. Toni on too much Apista (en koskaan ajatellut voivani sanoa näin!) ja Sannin maneerit ärsyttää. Kaija Koo on "ihan kiva" ja Siltsukin jotenkin ei vaan iske.

Ajattelin että katson pelkät alkupään vedot erikseen ja kommentoin vaan niitä :keijo:

Sanni: Voihan maneerit :huoh: Sen tyyli on mulle liikaa. Ääntämiset sattuu (mm. "sängynlai-DALLA") mun ihoon.
Omissa sanoissa on kuitenkin hyviä pointteja ja ymmärrän niiden kautta nuorison suosion, mutten silti koe että saisin biisistä mitään irti.

Tonin energia videossa nostaa biisin kuitenkin eri levelille mitä pelkkä spotifyn ääniraita. On se edelleen Apista, mutta jotenkin kääntyy videolla punkimpaan suuntaan mitä ilman videota. Tykkään ihan törrrrrkeesti! :rokrok: Hell yeah! Pelkkänä biisinähän Fiiliksissä on aika tylsä (ja ärsyttää se perkeleen Diandra :epäilevä: ) ja monotoninen, mutta Tonin Fiilikset on just semmoset mitä mulla usein on! Joo! Perkele!

Kaijan vedon näin ekana, näin jostain sen alusta koko lähetyksen, mutta koska päätin katsoa kaikki videot uusiksi niin sillä mentiin. Kätevästi ruudussa videot tulee automaattisesti.
Kaijan valinta ei mun mielestä osunut nappiin. Olisin ehkä kuitenkin kaivannut jotain "uutta". Mä oon KaijaKoo-tyttöjä henkeen ja vereen. Tässä tulee tosi hyvin esiin Kaijan äänen herkkyys ja moniulotteisuus. Laulajanahan Kaija on ihan mieletön! Kaikki vaikeat sävelkulut ja tekniset jutut sen omissa biiseissä on joskus tosi vaikeita, joten tosi rispektit tälle versiolle ja sille, että se laulaa tän yksin! Ihana Kaija, vaikken niin syty tälle biisille. Ulottuvuus tulee mulle siitä herkkyydestä mitä tähän tulee ihan eri tavalla mitä ennen. Videon aikana tulee myös tosi hyvin esiin Kaijan ja Jaren ystävyys, mikä luo siihen kyllä oman siivun. :hullu:

Juha Tapio on ihan tosi makee :keijo: Paikalle raahatut Brädi ja nais"kuoro" on selkeä peliliike, mutta se toimii. Vasta toisella kerralla huomasin että Brädillä ja JT:llä ( :virne:) on tsiik- ja profeetat-paidat päällä :täpinä: Ihan parasta miten tähän on löydetty sitä uhoa, vaikken siitä kauheasti muuten pidäkään. "Miks mun pitäis räppää kun mä osaan laulaa" :rolf: :muahaha: :virnei:

Jenni :sydän: Jennin ääni on niiiiiiiiiiin kaunis. Niin kaunis! Wildiksen kauhuksi luulen että Keinua luukutetaan Cheekin biiseistä eniten.
Mun mielestä Jenni tekee tälle kappaleelle paljon hyvää. Se nostaa sen ihan toisenlaiselle tunnelmalle, mitä kappale tarvitsee. Mun mielestä Keinun kautta tulee esiin se, että kun räpistä pudottaa turhat pois, niin siitä todella voi jäädä jäljelle jotain tosi kaunista. Se vain jää sen egoilun ja muun jalkoihin, mikä Jenniltä on karsittu pois. Jennille sopii kyllä muutenkin se sellainen herkkyyttä korostava versio. Parasta on vain sen ääni :sydän:

Siltsu. Parempi mies. Mietin mitä tästä sanoisi. Ehkä sen, ettei tässä laiteta itseään mitenkään likoon. Ehkä siellä on taustalla jotain Siltsun omaa mikä ei avaudu mulle. Toisaalta, ekalla kaudella Siltsu räjäytti potin niin omanlaisellaan versiolla että sitä on hänen kohdallaan vaikea ylittää. Onhan Siltsulla sitä samaa herkkyyttä omassa esiintymisessään mitä Jennillä. Onko se sitten karismaa, ehkä. Ehkä sekin jättää kaiken tyhjäksi, kun ei versiossa ole sinänsä mitään erilaista alkuperäiseen verrattuna. Jotain kyllä, semmoisia pieniä juttuja, mutta sitten taas ei. Se vain on.

En halua spoilaantua ensi viikosta, mutta täytyy ehkä vältellä somea sitten enemmän :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 16 Syys 2017 11:20

Eilisessä Vain Elämää -jaksossa oli pieni ristiriita, kun miettii, että Vain elämää oli ensimmäistä kertaa tullessaan tapetilla juuri siksi, että tuntui, että siinä artistit olivat uudella tavalla avoimia ja laittoivat tunteet peliin, ja tämähän kiteytyi juuri Jari Sillanpäässä. Nyt kun katsoi häntä, mielessä kävi väkisinkin, että tuossakin on taustalla vielä kaikkea, mistä hän ei puhu.

Mutta sinänsä ihan hieno jakso kuitenkin ja miellyttäviä tulkintoja. Cheekin Sinä ansaitset kultaa ei ollut yllättävä biisivalinta, enkä tiedä oliko versiossa sinänsä mitään erityisen uutta, mutta vaikutuksen teki kuitenkin Jaren eläytyminen ja ilmeet esityksen aikana. Kaijan versio oli kaijamainen, ihan hauska. Toni Wirtasella oli ehkä illan paras versio, siinä oli hauskat kompit ja sävelkulut taustalla.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 16 Syys 2017 11:44

Siltsun päivä.
Olin kotona ajoissa, oli herkkuja ja hyvä fiiliskin. Internets-katsomossakin väkeä ja niin edelleen.
Jutut oli ihan ko, mutta odotin vain biisejä.

Kaija Koo heti ekana. John Travolta-biisi on jo alkuperäisenä ihana ja kuullessani sen olevan Kaijan valinta rupean täpisemään. Insertissä esitellään Kaijan vaatteita ja täpisen vielä enemmä. Kaija on nero! (tai se tiimin tän idean takana on :keijo: )
Ekat nuotit olen vähän epäilevänä. Voiko tätä biisiä pistää paremmaksi? NO VOI! Tuulikoneen kohdalla kiljahtelen ja vedet valuu silmistä! Vaatteet on kuin ysärin alusta, biitissä on vähän jotain Boney M:ää ja muuvssit on hallussa. Puhumattakaan että Kaijan ääni pääsee tässä kyllä niin omille vesille kuin vain voi. Kaija jyrää! :rokrok: Tuntuu myös että Kaija revittelee itsekin ja nauttii tästä version esittämisestä! :jami: :keijotäpinä:

Jenni. Olen ihan fiiliksissä Kaijan vedosta, joten Jenni menee vähän ohi. Biisivalinta on ihan ok, näkökulman ymmärrän myös, mutta en jaksa innostua. Oot täydellinen on jo valmiiksi aika yksioikoinen, eikä ole sinänsä mitään monitulkintaista tasoa. Vaikken innostukaan, niin silti pidän biisiä Jennin omana tulkintana ja versiona. Jää positiivinen fiilis, vaikka etäisyys ei poistukaan missään vaiheessa. Jenniä katsoessa sitä miettii taas että hänkin on ponnistanut alkuun jostain musiikkikilpailusta ja Gimmelistä. Huhhuh mikä tyyppi!

Cheek. Biisivalinta aika itsestäänselvä. Siis jollekin, ei välttämättä Keekille. Tai sitten on, en tiedä. Ennen biisin alkua huomaan että ajattelen että kohta ne kaikki tyypit itkee. Yritän löytää versiosta sitä wildiksen mainitsemaa nextiä leveliä, mutten saa siitä kiinni. (Katsoin version äsken uudestaan ja ei vieläkään löydy leveleitä :sori:) Säkeistöt on tehty "omiksi", esityksessä on tulkintaa, mutta se ei saavuta minua. Uusintakierroksella mietin että jengi liikuttuu ehkä siitä että siinä on jotain hyvin omakohtaista, toiveita, haaveita, muistoja tai jotain muuta, ei voi tietää. Alkuperäinen biisi sen sijaan liikutti mua silloin tullessaan ja sitten se on kulutettu ihan puhki. Kyllästyttää koko kappale, joka ehkä heijastuu nyt tähän. Silti versio tuntuu mulle vain keskinkertaiselta karaokelta. Hohhoijaa. Neeext!

Sanni. Yritän olla ennakkoasennoitumatta Sannissa mua ärsyttäviin maneereihin ja ääntämiseen. Let it flow, yo! Ysärivaatteet sattuu mua silmiin, joten vain kuuntelen. Ysärifiilis sattuu korviinkin, mutta on siinä jotain tarttuvaa. Outo artikulaatio sattuu muhun edelleen, mutta ei se sitten niin haittaakaan. Versio on tosi Sannin näköinen, mutta bilefiilis tarttuu ja huomaan että alkuperäisen keijous nousee biisistä kyllä ja se riittää mulle. Silti Panflutesistersin versio Sodikseen on edelleen paras!

Toni Wirtanen on wekkuli kaveri. Versio on jotekin elokuvallinen, mikä on sinänsä hauska veto kun sanoittajana on Johanna Vuoksenmaa :keijo: Tykkään kyllä mahtipontisuudesta mikä biisiin on saatu ilman mitään apismaisuutta. Pieni pala iskelmällisyyttä siellä taustalla ja vieressä mahtipontisuus ja sellainen suurten areenoiden tuntu. Versio on alkuperäiseen nähden erittäin onnistunut! Samalla vahva, mutta herkkä. Haavoittuva ja haavoittaja. Mitä näitä termejä nyt onkaan.

Juha Tapio. Mun mielestä Suurempaa alkuperäisenä on niin voimakas, että Juha Tapio jää jalkoihin. Tämäkin on semmoinen kiva karaokemainen versio. Ei eroa alkuperäisestä ja häviää massaan. On ehkä karsittu sitä alkuperäisen mahtipontisuutta vähän pois ja tietty Siltsun maneerit, mutta biisi itsessään toimisi melkein kenen tahansa esittämänä. Mikä on tietty ongelma jos pitäisi tehdä erilainen ja oma versio toisen biisistä, missä on jo niin vahva oma voima. Se pitäisi kääntää kokonaan päälaelleen, mitä Kaija onnistuu tekemään ihan täysin! Versiossa on myös samalla jotain gospel-tyylistä. Eli Juha Tapiota itseään. Ja loppua kohden se ehkä vähän kasvaa, mutta huomaan etten väsyneenä jaksa keskittyä. (Eikä se uusintakierroksellakaan muutu...)

Koskahan se näiden konserttipäivämäärä julkistetaan :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Syys 2017 14:30

Sannin päivä.

Sanni on semmoinen artisti mille en ole kauheasti lämmennyt. Jotain hyviä biisejä on, muttei sellaisia mistä innostuisin. Lisäksi se Sannin ominainen ääntäminen sattuu muhun. Olikin kiva heittäytyä siihen muiden tulkitsemiseen. Tällä kertaa jätin läppärin pois, tsättäsin kännykällä ja vähän oli muutakaan häiritsemässä keskittymistä. :keijo:

Siltsu veti pleipäkkinä :epäilevä: :haukotus: Ehhehe, mukahauskaa, ei naurata, eikä edes innosta. Haluan kuulla biisin pelkkänä biisinä ilman esiintymistä. Sori Siltsu, oli ehkä jopa vähän mautonta. :norsu:

Kaija Koo! Jumalauta! Aina kun päädyn ajattelemaan voiko Koo olla vielä kovempi, se on. Polvet tutisee ja karvat on pystyssä. Mulla ei ehkä ole mitään omakohtaista tarttumapintaa biisin aiheeseen itseensä, mutta tulkinta tunteella on siinä! Kaijalla on selkeästi tarttumapintaa ja se tuntuu mulle sohvan selkänojaan asti. Toivon että Kaija ja Sanni ovat saaneet käytyä aiheesta sen keskustelun mikä jää nyt kameroiden välityksellä vain ilmaan. Ihan mieletön Kaija Koo! :sydän: :sydän: :sydän:

Sitten tulee Wirtanen ja lyö turpaan! :keijo:
Ärsyttää kuvaus mikä on leikattu jaksoon. Psykedeelisyyden tavoittelu kuvaamalla epäselvän lampun läpi on ärsyttävää ja vie multa huomion biisiltä. Veto on kuitenkin semmoinen mistä tykkään. Ehkä vähän Apista, muttei liikaa. Haluan päästä huutamaan tätä keikalle! Koska mennään? Muutenkin just tommoinen räminä-huutaminen ja silti melodiassa pysyminen sytytää mua. :rokrok:

Cheek. Olen unohtanut mitä Cheek veti :keijo:
:jaaha: Muistan että se lauloi paremmin mitä ennen sen lauluosuuden. Räppiosuudessa ei sanottu oikein mitään ja halusin kovasti käydä jääkaapilla Keekin vedon aikana. :keijo:

Juha Tapion biisi menee mulla iholle, muttei sen alle. Tulkinta on vahva ja mun mielestä alkuperäisen sanomakin tulee paremmin esille. Lyyrikkona Sanni on kyllä mun mieleen, mutta ne omat tulkinnat jää johonkin niin kauas että se sanoma ei välity. JT saa sen välittymään paremmin. Oon ehkä vähän vanhanaikainen :keijo:

En ole kuullut Jennin vetämää Trampoliinia aiemmin. Sannin oma tarina tuo kappaleeseen syvyyttä ja erilaisen pinnan. Mietin mun ihmisiä ja sitä, kuka on mulle trampoliini, kuka pinnalla kelluva uimapatja ja kuka kuusen kärjessä oleva apukäsi. Ja mahdollisesti kenelle on itse niitä samoja. Hieno tulkinta kyllä, herättää ajatuksia ja tunteita vaikkei se alkuperäinen olekaan tuttu.

Ensi viikko jännittää vähän. Toni ja sen biisien merkitykset mulle jännittää. Kaija Koo vois periaatteessa laulaa oman biisin :virne: Se oiskin vasta jotain :keijotäpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » La 30 Syys 2017 13:31

Katselin aamulla vähän aikaa Tonin päivää. Vartiaisen Mato-cover oli huikee! :superhymy:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv