American Idol

Re: American Idol

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 21 Maalis 2011 18:25

Jorssi kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Ennen semifinaaleja (joita itse en ole vielä nähnyt) miehissä on useampia voittajasuosikkeja kun taas naisista ei ole yksikään säväyttänyt.
No vilkase semit, niin saatat olla jo eri mieltä. Tytöt veti pirun hienosti ja kokonaisuutena poikia paremmin mun mielestäni, tosin poikien joukosta löytyi se paras veto.

No aika tavalla meni 50-50 onnistujat naisten ja miesten kesken. Mutta kyllä noiden semien perusteella Jacob Luskin suosikkiasema Laaksos-listalla vain vahvistui. Aivan huikea A House is Not a Home! :palvoo:

Myös Pia Toscanon I'll Stand by You oli tähtiluokan suoritus.

A-listalle nousevat Casey, Karen, James, Scotty ja Lauren.

Edellä mainittujen lisäksi itse pidän kovasti myös Paulista, Stefanosta ja Thiasta.

Muut ovat toistaiseksi vielä itselleni "ihan sama"-osastolla.

Mutta taso on jälleen aivan järjettömän kova, kun semifinaalilähetyksessä kuullaan jo maailmanluokan esityksiä. :parsakaali:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 28 Maalis 2011 13:44

Kolme tyttöä oli putoamisvaarassa. Haleyn siellä oloa en ymmärtänyt ja hänen tilallaan olisi mielestäni pitänyt olla Stefano. Muuten menivät ihan ok. Taso oli mielestäni varsin hyvä. Casey on tällä hetkellä mulle ihan ylivoimainen suosikki. Tyttöjen puolella suosikkeja ovat Thia ja Pia. Ashthon putosi ihan ansaitusti, mutta putoaja olisi yhtä hyvin voinut olla Karen.

Jorssi-ranking:
1. Casey Abrams
2. Pia Toscano
3. Thia Megia
4. Jacob Lusk
5. Scotty McCreery
6. Haley Reinhart
7. Lauren Alaina
8. Paul McDonald
9. James Durbin
10. Karen Rodriguez
11. Naima Adedapo
12. Stefano Langone
(13. Ashthon Jones)

Karen on varmasti vaikeuksissa ensi viikollakin, jos ei paranna huimasti.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 28 Maalis 2011 15:47

Ai niin, enpä ole itsekään muistanut käydä kommentoimassa näitä viime esityksiä.

Oma veikkaus bottom 3:ta meni täysin oikein ja myös putoaja eli Ashton meni oikein, joten ei juurikaan valittamista.

Pia veti taas aivan järjettömän hyvin. Sinänsä ei tuonut biisiin juuri mitään uutta, mutta kun pystyy matchaamaan Celine Dionin lauluun, niin eipä voi juuri valittaa.
Jacobilla meinas mennä vähän kiljumiseksi ja vähän veti nuotin vierestä, mutta loppujen lopuksi suu oli kuitenkin auki ja iho kananlihalla. Casey ja Paul ovat niin erilaisia, että ovat todellisia piristysruiskeita. Ja molemmat ovat niin aitoja tyyppejä. Casey laulajana selvästi parempi ja siksi korkeammalla listalla. Selkeitä inhokkeja ei ole. Tykkäsin Naiman Umbrealla-sovituksesta, mutta silti hän ei nouse listalla korkeammalle. Lauren Alaina ei ole esittänyt mitään miksi hänestä pitäisi enemmän pitää. Haley ei ole vielä vetänyt niin hyvin, kuin hänen äänensä ehkä antaisi mahdollisuuksia. Karen oli viimeksi aika huono, mutta myös hänellä olisi potentiaalia parempaan. Saako itsestään kuitenkaan irti tarpeeksi?

Laaksos-ranking:
Tämä siis kokonaisuudessaan, ei viime kerran suoritusten perusteella.

1. Jacob Lusk
2. Casey Abrams
3. Pia Toscano
4. Scotty McCreery
5. Paul McDonald
6. James Durbin
7. Thia Megia
8. Stefano Langone
9. Karen Rodriguez
10. Haley Reinhart
11. Lauren Alaina
12. Naima Adedapo
(13. Ashthon Jones)
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 05 Huhti 2011 14:37

EDIT: Ai niin, maanantaisin tulee uusi lähetys. Tämä oli minun analyysini oli siis viime viikon maanantain lähetyksen perusteella tehty. Itse elän sunnuntaiajassa, kun maanantaisin tulee jotain muutakin ohjelmaa, niin ei riitä tallennuspaikat digiboksissa.

Topfieldin digipaska, eiku digiboksi rupesi ryttyilemään ja jäi isot osat suorituksista tarkastamatta, joten piti käydä YouTubettamassa suoritukset. Niiden perusteella ranking:

1. Jacob
2. Pia
3. James
4. Casey
5. Scotty
6. Stefano
7. Lauren
8. Haley
9. Thia
10. Paul
11. Karen
12. Naima

Veikkasin Bottom 3:n oikein vaikka eivät suoritusten valossa kolme huonointa olleetkaan. :peukku:

Ehkä kuitenkin veikkailin Naiman putoavan, mutta ei mikään shokkipudotus ollut Karenin lähtö. Ihan symppiksen oloinen flikka, mutta ei hän mikään tähti ollut, joten ihan hyvin meni pudotus.
Viimeksi muokannut Laaksonen päivämäärä Ti 05 Huhti 2011 16:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Huhti 2011 14:56

Missä vaiheessa näitä tuloksia oikeen paljastellaan sitten? Koska ei eilisessä lähetyksessä ainakaan mitään semmosta ollu. Tai sitten en vaan kattonu. Katoin kyllä mielestäni koko systeemin. :riips:

Jacob :tipahdus:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Huhti 2011 15:05

Taitanee toi tuloslähetys tulla meillä keskiviikkona :tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Huhti 2011 16:15

Joo, maanantaisin tulee esitykset ja keskiviikkona tulokset. Ja seuraavana sunnuntaina tulevat kummatkin peräkkäin uusintana. :)

Casey. :sydän:
Haley. :sydän:

Aluksi en tykännyt Haleystä oikeastaan ollenkaan, mutta joka kerta se on jotenki ihanampi ku ennen. Tuossa porukassa se ei kuitenkaan ole oikein päässyt esille ja luulen, että hänelle käy niin, että ihmiset "unohtavat" äänestää ja hän tippuu, ellei ensi kerralla tule jotain todella siistiä ja suurenmoista esitystä, joka muistetaan vielä ensi vuonnakin. Joka kerta tähän mennessä Haley on ollut bottom 3 -porukassa ja pysyykin ehkä siellä kunnes on hänen vuoronsa lähteä. :(

Paul. :friikki:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 05 Huhti 2011 16:33

skray kirjoitti:Joka kerta tähän mennessä Haley on ollut bottom 3 -porukassa ja pysyykin ehkä siellä kunnes on hänen vuoronsa lähteä. :(
Enpä usko, että tällä kertaa on, sen verran likka paransi viime kerrasta.

Mun suosikkini Casey oli aika vaisu ja saattaa olla aiemmista suorituksista huolimatta putoamisvaarassa keskiviikkona. Thia ja Stefano pitäis olla automaattisesti bottom3:ssa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Thia on ihan mukava likka ja ääntäkin löytyy, mutta kyllä hän liian nuori vielä on. Parin vuoden päästä uudelleen kokeilemaan.

Jacob ja James laulavat toki hyvin, mutta heidän esityksensä menee välillä niin pahasti yli, että menevät varsin korneiksi. Paul ei ole mielestäni esittänyt mitään erikoista missään vaiheessa ja ihmettelen, jos hän vielä monta viikkoa tuolla roikkuu, mutta uskon kuitenkin raspikurkun vielä pysyvän mukana. Stefano oli oikeasti sen verran paska, että hänen kuuluisi pudota, mutta tuollaisilla dreamy eyesilla on ennenkin menty kohtuu pitkälle, joten tuskinpa on vielä hänen aikansa poistua. Pahoin pelkään, että Thia putoaa, jos ei sitten tule jättiylläriä ja Jenkit äänestävät pelkästään tällä kertaa pieleen menneen esityksen perustreella Caseyn kotiin. (Tai siis on äänestämättä.)

Jorssi-rank:
1. Pia
2. Casey
3. Lauren
4. Haley
5. Scotty
6. Jacob
7. James
8. Thia
9. Naima
10. Paul
11. Stefano
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 06 Huhti 2011 21:49

En oo muistanu kattoa ollenkaan, mutta tänään katoin tuloslähetyksen. Onneksi Casey pelastui
ja sen reaktio oli kyllä näkemisen arvoinen. :virne:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 07 Huhti 2011 19:42

En tiedä miten tuo kokonaisjärjestys muotoutuisi, mutta Haley ja Pia ovat hyvin vahvoja voittajakandidaatteja. Caseylle ja Jamesille toivoisin putoamista ihan ennen loppua, että pääsevät vapaammin tekemään musaa. Vaikka samassa bändissä!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Sippura » To 07 Huhti 2011 23:40

Tämän vuoden AI on ihan huippu! Oon tykännyt ihan hirveesti että tuomaristoa on tuuletettu
ja mukana on uusia naamoja. Mä jopa jossain määrin tykkään Jaytsi Lo:sta ja Steven Tyler on
aivan hurmaava :D En ihmettele että noin symppiksen esiintymisen jälkeen Aerosmithin levyjä
imutetaan esim. iTunesista hillitöntä vauhtia tätä nykyä.

Kilpailijoista mun lemppari on James Durbin. Mahtava ääni, lavakarisma ja mukavan oloinen
heppu. Tytöistä tykkään siitä Alaina-mimmistä, jotenkin se on vaan kiva. Naimakin on mielen-
kiintoinen tapaus, erilainen.

Meh-osastoa on Stefano ja Thia.

Mutta eniten ihana on Steven :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Huhti 2011 11:52

Tää on nyt ehkä vähän :keijo: varoitus, mutta älkää menkö tuoreimman Adam Lambert / Sauli -uutisoinnin perässä lukemaan Adam Lambertin Twitteriä. Se spoilaa siellä seuraavan tippujan.

:keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 11 Huhti 2011 21:12

Haley oli ihan pirun hyvä tänään. Muita onnistujia olivat Lauren ja Casey. Hyvin lauloivat Pia, Scotty, James ja Thia. Ihan OK:sti vetivät Paul ja Stefano. Jacob alkaa nyt pikkuhiljaa ärsyttämään, kun vetää viikosta/genrestä toiseen ihan samalla kaavalla kaikki biisit. Menee usein yliesitetyksi huutamiseksi. Naima oli paska ja putoaa lähes satavarmasti tuolla "esityksellä". Toinen putoaja lienee Stefano tai Thia.

Jorssi-rank:
1. Haley
2. Casey
3. Lauren
4. Pia
5. Scotty
6. James
7. Thia
8. Paul
9. Stefano
10. Jacob
11. Naima
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Huhti 2011 21:48

Mä missasin aika suuren osan jaksosta, mutta tuubista tarkasteltuna Haley kyllä taisi tosiaan viedä show'n kotiin tänään. Haley on ehkä mun musta hevonen. Tykkään sen soundista tosi paljon, ja tosiaan tämän jakson esitys näytti, mihin se tyttö halutessaan pystyy. Myös kestosuosikkini Casey oli tasaisen varma. Rakastan Your Songia, ja ei siihen juuri tuon enempää tarvitse. Piano ja laulu riittävät, kunhan tulkinta on tarpeeksi hyvä.

Jacob Lusk meni tosiaan vähän liian pitkälle, sen vähän perusteella, mitä kerkesin hänen esitystään seurata. Harmi sinänsä, kun se Motown-veto oli niin timanttisen hyvä (fiilistelin sitä vielä tänäänkin). Motownissa se tajusi pitää sen revittelyn aisoissa, mutta nyt karkasi taas vähän heppa käsistä. Kun se oppii hallitsemaan sen, eikä laula yli, siitä tulee vielä todella hyvä jonain päivänä. Jos vain saa mahdollisuuden.

Scotty McCreary on myös yksi suosikeistani. (Piti tarkistaa tuubista, kun en tv:stä nähnyt.) Vanhana country-fanina nää sen vedot ei vaan mee mun kohdalla ohi, varsinkaan tolla laulusoundilla. Ja lapsteel! Maailman kaunein soitin! :sydän: Pidemmän päälle kisaa ajatellen kuitenkin.. en tiedä kuinka pitkälle tää pelkkien kauntribiisien laulaminen kantaa. Tosin, se on ainakin selvästi oman juttunsa tekijä. Ja hyvin tekeekin! Ja no, onhan kyseessä Jenkki-Idol, joten kauntri voi kantaa hyvinkin pitkälle. :virne:

Stefanon esityksen näin osittain, ei sytyttänyt. Stefano ei muutenkaan kauheesti sytytä. En oo nähnyt yhtään kiinnostavaa esitystä siltä. Joku siinä mättää, ei vaan herätä tuntemuksia. Ihan taitava se teknisesti on, mutta :sori:

Pia veti balladin tasaisen varmaan Pia-tyyliin, mutta itsekin kaipaisin siltä jotain muuta välillä. Olisi ottanut vaikka I'm Still Standingin. :virne: Siinä on biisinä sellasta Celine-vibaa, että ois voinut onnistuakin. No, ehkä kärjistän, mutta kuitenkin. Jotain nopeampaa ja iloisempaa siltä kaipaisi välillä.

Niin ja hammas-Paul (kuten Aukku sen nimesi). Sen soundi on ärsyttävä. Ja biisivalinta niin jotenkin ennalta-arvattava. En mä oikeen jaksais tätäkään tyyppiä. Mun puolesta Stefano ja tää vois vaikka lähteä.

Koosteessa Durbin näytti aika hurjalta liekkipianonsa kanssa. :virne: Naiman reggae-juttu olisi ollut kiva nähdä, mutta en tiedä kiinnostaako tarpeeksi, että tarkistaisin tuubista. Saa nähdä miten tytön käy. Oon yleensä ihan tykännyt sen jutuista (kun se edes vähän koittaa haastaa tota systeemiä, ja tehdä omankuuloisia sovituksia). Lauren & Thia on olleet mulle vähän tylsiä, samaan tapaan kuin Stefano. Taitavia laulajia (kuten tuolla kaikki), mutta kosketuspinta on jäänyt vähäiseksi. Kummankaan esitystä en tänään nähnyt, eikä kauheesti kiinnosta tarkistaakaan. :sori:

Tiedän toisen putoajan, mutta en kerro siitä aiheesta sen enempää. Hankala kyllä veikata kuka se toinen olisi, kun niin paljon jäi näkemättä, ja sekin vähä mitä näin, meni vähän ohi muiden huomionvarastajien takia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 11 Huhti 2011 23:59

Lyyra kirjoitti:Tiedän toisen putoajan, mutta en kerro siitä aiheesta sen enempää.
Jos tarkoitat sitä Adam Lambertin Twitteri-jutskaa, niin toisaalta olen saanut sellaista infoa, että se Adamin paljastama putoaja putoaa meillä vasta ensi viikolla, eli ettei olisi kumpikaan nyt lähtevistä, mutta en sitten tiedä.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Huhti 2011 00:12

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Tiedän toisen putoajan, mutta en kerro siitä aiheesta sen enempää.
Jos tarkoitat sitä Adam Lambertin Twitteri-jutskaa, niin toisaalta olen saanut sellaista infoa, että se Adamin paljastama putoaja putoaa meillä vasta ensi viikolla, eli ettei olisi kumpikaan nyt lähtevistä, mutta en sitten tiedä.

Tarkoitan nimenomaan sitä. Mä en tiedä kuinka pitkällä viiveellä nää tulee meille, mutta oletin että toi ois ollut se tän jakson putoaja. Voihan se toki olla seuraavakin. Mä en oo mitään muita huhuja siitä kuullut, enkä uusien spoilausten pelossa lähde tarkistamaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 12 Huhti 2011 12:28

Onhan tämä hieman hölmöä kommentoida viikon myöhässä näitä juttuja, mutta toistaiseksi mennään Laaksosen-osalta siis näissä merkeissä. Koittakaan pysyä mukana. Eli itse katsoin eilen sen viime maanantaisen shown ja täten arvioin Motown-viikon suorituksia.

Jorssi kirjoitti:Mun suosikkini Casey oli aika vaisu ja saattaa olla aiemmista suorituksista huolimatta putoamisvaarassa keskiviikkona. Thia ja Stefano pitäis olla automaattisesti bottom3:ssa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Thia on ihan mukava likka ja ääntäkin löytyy, mutta kyllä hän liian nuori vielä on. Parin vuoden päästä uudelleen kokeilemaan.

Jacob ja James laulavat toki hyvin, mutta heidän esityksensä menee välillä niin pahasti yli, että menevät varsin korneiksi. Paul ei ole mielestäni esittänyt mitään erikoista missään vaiheessa ja ihmettelen, jos hän vielä monta viikkoa tuolla roikkuu, mutta uskon kuitenkin raspikurkun vielä pysyvän mukana. Stefano oli oikeasti sen verran paska, että hänen kuuluisi pudota, mutta tuollaisilla dreamy eyesilla on ennenkin menty kohtuu pitkälle, joten tuskinpa on vielä hänen aikansa poistua. Pahoin pelkään, että Thia putoaa, jos ei sitten tule jättiylläriä ja Jenkit äänestävät pelkästään tällä kertaa pieleen menneen esityksen perustreella Caseyn kotiin. (Tai siis on äänestämättä.)

Alkaa olla taas radikaaleja näkemyseroja Jorssilla ja mulla. Eipä siinä mitään, makuasioitahan nämä ovat ja täten tällaisen kilpailun suola, mutta miten.. MITEN kukaan voi olla sitä mieltä, että Lauren JA Haley ovat Jacobia tai Jamesia parempia?!?!? :täh:

Hyvä on, mä voin ymmärtää sen, että joidenkin korvaan J & J:n esiintyminen saattaa kuulostaa kirkumiselta ja överiksi vetämiseltä. Mutta mun korvaan he osoittavat äänellään sellaista virtuositeettia, jota ihan jokaiselta kaverilta ei löydy. Ja vaikka mun mielestä molemmat ovat oppineet kisan aikana myös käyttämään harkiten niitä korkeita ääniä. Heittämällä mielenkiintoisempia ja taitavampia kuin tylsimykset Lauren ja Haley.

Ymmärrän hyvin miksi Paul pärjää ja olen hyvin mielissäni hänen menestyksestään. Hänen suurin vahvuus on persoonallisuus. Vaikka ei ole teknisesti lähimainkaan laulajien kärkipäätä, niin erittäin persoonallinen ääni vie pitkälle. Motown-veto oli häneltä kaikin puolin todella hyvä. Todellakin Artistin esitys. Ei tylsää karaokea vaan oikeasti ehjä kokonaisuus. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, ettei hän kovin pitkään varmaankaan enää tuolla porskuta. Mutta itse toivon hänen vetävän vielä ainakin neljä viikkoa tuolla. Hauskanoloinen tyyppi muutenkin.

Stefano on todella sympaattinen kaveri ja laulajanakin todella hyvä. Ehkä hänen laulussaan kuuluu tietynlainen yliyrittäminen liikaa. Ääni menee helposti aika kireäksi ja se keikkuu kauniin ja epämielyttävän rajoilla. Kuitenkin tuossa porukassa hän saa vielä jatkaa.

Laaksosen Motown-ranking:

1. Jacob - Luonnollisesti Jacob veti kierroksen parhaan esityksen. Kaverin ääni jotain jumalaista. Matalalta korkealle ja ääni vaan soi kirkkaasti. Todella vahvaa laulamista, maukkaita mausteita pitkin biisiä, rentoutunutta esiintymistä jne. Kirkkaasti paras!

2. Pia - Tästä me käydään kotopuolessa avokin kanssa kovinta vääntöä. Hänelle ei riitä Pian ilmiömäinen ääni. Vaan hänen mukaansa Pian esitykset jättävät kylmäksi. "Ei mitään tunnetta", hän sanoo. Ehkä olen hieman samaa mieltä, mutta Piakin esittää sellaista virtuositeettia äänellään, että pakko on antaa anteeksi esiintymisen pientä kylmyyttä ja jatkuvaa balladien laulamista. Tuloslähetyksen vapaapainisessiot olivat Pian kannalta edulliset. Hän on esiintymisten perusteella jäänyt etäiseksi, mutta tuo Paulin, Jamesin, Stefanon ja Pian hölmöily painin merkeissä esitteli aivan uuden puolen Piasta. Ja onhan hän upea ilmestys myös visuaalisesti.

3. James - Alun alkaen mua häiritsi Jamesissa samankaltaisuus Adam Lambertin kanssa. Kyllähän heidän äänensä ovat samankaltaiset, mutta selkeästi aivan erilaiset tyypit ovat kyseessä. Hulvaton, hyvä esiintyjä ja hemmetin taitava laulaja. Motown-viikon veto oli kaikin puolin tasapainoinen, todella hyvä suoritus.

4. Paul - Oikeastaan yllä on sanottu kaikki tarpeellinen.

5. Casey - Ei ollut kyllä millään muotoa parasta Caseyta. Hänen laulunsa on muutunut hieman röyhkeämmäksi, joka ei mun mielestä toimi ihan niin hyvin. Tosin kyllä siihen selkeästi on kiinnitetty laulutuottajien toimesta huomiota. Hieman pelkään, että kotimatka odottaa pian, jos tahti ei muutu...

6. Scotty - Scotty on kehittynyt kisan aikana todella paljon. Totta on se, että hänen vahvuus on matalissa äänissä ja se on se hänen juttunsa, mutta hän on kehittynyt korkeissa äänissään myös paljon. Sen käyttö tuo variaatiota lauluun, joka ei koskaan huono juttu.

7. Stefano - Hänestäkin on ylhäällä jo tilitetty. Ehkä eniten häiritsi esityksessä tekstin sovitus. Se oli jotenkin ihan väärin aseteltu siihen biisiin.

8. Haley - Mulla on kyllä sellainen fiilis koko ajan, että Haleylla olisi enemmän annettavaa, mitä hän saa itsestään irti. Ja ne murahdukset eivät kuulosta mun korviin hyviltä. Ne kuulostaa vaan siltä, ettei ääni riittäisi muuten niin sitten muristaan. Ehkä myös pientä negativiisuutta aiheutti se fakta, että Haley näytti tuossa stailissaan aika paljon mun exältä...

9. Thia - Todella symppis tyttö, mutta siinäpä se ongelma onkin. Äänin väri on kyllä edelleen todella puhdas!

10. Lauren - Mä en saa mitään otetta Laurenista. Hirmuisen tylsä.

11. Naima - Ihan raikas ja ok esitys. Naima on vain tuossa sakissa laulajana vain ihan ok.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 18 Huhti 2011 21:03

Nyt oli aika mahtava taso American Idolissa. Kaikki vetivät mielestäni hyvin. Parhaat olivat kuitenkin Casey, Haley, Pia ja James. Koska taso oli näin kova, sieltä voi lähteä ihan kuka vaan ja tyttöjähän sieltä on tukku tiputettu, joten sama varmaan jatkuu vieläkin valitettavasti. Jacob sais mun puolestani lähteä kotiin tuolta. Mä en vaan jaksa kuunnella sen laulua.

Jorssi-rank:
1. Haley
2. Casey
3. Pia
4. Lauren
5. James
6. Scotty
7. Paul
8. Stefano
9. Jacob
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 18 Huhti 2011 21:32

Jacob ja Man in the Mirror
Tasaisen varmaa Jacobia. Biisivalinta oli ehkä vähän huti, koska toi on aika kaluttu biisi tällaisissa karkeloissa. Ei mitään suurempia yllätyksiä. Hyvin lauloi.

Haley ja Piece of My Heart
Ihan järkyttävän hyvä. Sopi Haleyn äänelle todella hyvin, kylmät väreet meni selkäpiissä. Ja tosiaan Haley on noussut viime aikaisten esitystensä perusteella yhdeksi mun suosikeista. Hankala uskoa, että tippuisi.

Casey ja Have You Ever Seen the Rain?
Myös tasaisen varmaa Caseytä. Biisivalinta oudoksutti vähän, mutta ihanan version hän oli siitä tehnyt. Ja sen kontrabasson kanssa ei voi oikein mennä metsään. Silti jäi tällä viikolla keskivertojen sarjaan, koska tuli niin monta yllättävän hyvää.

Lauren ja (You Make Me Feel Like) A Natural Woman
Edelleen vähän mitäänsanomaton ja vaisu mulle. Biisikin on aika loppuunkaluttu näissä kehissä. On kyllä järkyttävän hieno biisi, mutta siksi se pitäisikin sitten vetää niin hyvin, että oksat pois. Lauren ei nyt vakuuttanut.

James ja While My Guitar Gently Weeps
Ihana nähdä Jamesia laulamassa välillä. Monet sen vedoista on menneet vähän huutamiseksi (eikä niin vähänkään), ja tässäkin se loppukiljunta oli vähän päälleliimatun ja turhan oloinen. Silti pidin tästä paljon. Teki omalla tavallaan kunniaa Harrisonille, ja tunteet tulivat pintaan.

Pia ja River Deep, Mountain High
Todella hyvä biisivalinta, tappavan tarkkaa laulua. Tykkäsin todella paljon. Tähän mennessä Pia on ollut vähän yhden jutun tyttö niiden balladiensa kanssa, mutta tämä meni nappiin. Ääni sopii siis myös revittelyyn. Tässä tytössä ois kyllä aineksia vaikka mihin.

Scotty ja That's Alright Mama
Päivän ehdottomasti paras. Poika sai melkein 60 vuotta vanhalla biisillä teinitytöt ryntäämään lavalle kirkuen halaamaan, ja ymmärrän tasan tarkkaan, miksi. Scotty is todellakin in it to win it.

Stefano ja When a Man Loves a Woman
Stefanon olemassaolo hämmentää mua edelleen. Miten se ei ole vieläkään tippunut? En kauheesti välitä tosta Percy Sledgen biisistä (eikös se oo vähän yhden hitin ihme? miksi se on R&RHoF:ssä? :riips: ), enkä kauheesti välitä Stefanon lauluäänestä tai fraseerauksesta tai habituksesta tai mistään. Ei tää nyt vakuuttanut edelleenkään.

Paul ja Folsom Prison Blues
Illan toinen yllättäjä. En ole pitänyt Paulista feikkivirnuineen missään vaiheessa erityisemmin. Tänään oli ihan mainiossa vireessä! Otti yleisön mukaan ja jammas kitaristin kanssa ja tapututti jengiä. Todella, todella hyvä. Kähisevä äänenvärikään ei häirinnyt, kun lauloi oli tarpeeksi räkäistä rockia. Aika Casey-mäinen esitys jopa. :O:

Todella tasokas jakso tää Rock and Roll Hall of Fame. Vanhat suosikit meinas jäädä jalkoihin. En sitten tiennytkään viime kierroksen tippujaa, joten se tippuja taitaa olla tästä jaksosta. Tai sit seuraavasta? En mä vaan tiedä. Tiedän, että se tyyppi tippuu jossain vaiheessa. :keijo:

Tän jakson rankkaus mun kirjassa:

Scotty
Haley
Pia
Casey
Paul
James
Jacob
Lauren
Stefano
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 18 Huhti 2011 22:51

Katsoin tämän päivän esitykset juutuupista, kun olin töissä ohjelma-aikaan. Casey, Haley, Jacob ja Scotty oli tosi hyviä. Haley ja Casey on aina huippuja, Jacob oli nyt hyvä, kun piti äänensä kurissa, eikä kiljunut. Scottyn uudet tuulet puhalsi kyllä tosi siististi. :D
Piakin oli hyvä. Kiva kuulla vähän nopeampaa musiikkia häneltä.

Stefano ja Lauren sais mun puolesta tippua. Kummatkin on tylsiä, varsinkin Stefano, kun se edelleen laulaa silmät kiinni suurimman osan ajasta.
Paul ei oo alun alkujaankaan ollut mun mieleen ja en olisi sitä edes finaaleihin päästänyt, mutta tuolla se on edelleen. :huoh:

James oli aika tylsä, vaikka se on ollut tähän asti tosi hyvä oikeastaan joka kerta. Toivottavasti ei käy niin, että Jamesia unohdetaan äänestää.
skray

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 19 Huhti 2011 12:57

Ensin nopeasti Elton John-viikon ranking:

1. James
2. Pia
3. Haley
4. Jacob
5. Scotty
6. Casey
7. Stefano
8. Lauren
9. Paul
10. Thia
11. Naima

Meni kyllä jälleen noi pudotusuhkajutskat täydellisesti omaan mieleen. Heikoimmat ulos.

Nyt kun Poliisit jäi tauolle, niin pystymme avokin kanssa seuraamaan tätä hieman enemmän reaaliajassa. Joten Rock'n'roll Hall of Fame-viikko Laaksosen silmin.

Vaikka muuten olin suhteellisen paljon samaa mieltä Lyyran kanssa, niin siitä olin hieman eri mieltä, että tämä olisi ollut jotenkin huikea kierros. Totesin jossain vaiheessa ääneen, että onpa vaisu kierros.

Pia vetää tasaisen hyvin ja hänen kannaltaan oli hyvä, että balladien lisäksi hän veti nopean biisin ja ennen kaikkea veti sen onnistuneesti. Stefano oli kierroksen kovin yllättäjä. Todella koskettava esitys. Yleensä sen ääni menee vähän kireäksi ylä-äänissä. Tuolla kierroksella ei ollut ongelmaa sen suhteen. Paul veti myös erinomaisesti. Oikeastaan Paul on vetänyt koko ajan periaatteessa noin hyvin. Nyt biisi osui täysin kohdalleen ja esitys oli kuin suoraan Paul McDonaldin keikalta. Vaikka Jacob oli taas hyvä, hän ei loistanut ja sen vuoksi kokonaisuus jäi vähän vaisuksi. Kyllä tuo taso on sen verran hyvä, että todella vaikea on tyyppejä laittaa järjestykseen. Haley ja Lauren molemmat vetivät hyvin, mutta kuitenkin kokonaisuutena he sijoittuvat meikäläisen kirjoissa jäännössijoille. Laureniin ei meinaa saada mitään kontaktia ja se on hänen suurin ongelmansa tällä hetkellä.

Ja loppuun kierrosranking:

1. Pia
2. Stefano
3. Paul
4. Jacob
5. James
6. Scotty
7. Casey
8. Haley
9. Lauren

Kyllä tässä alkaa meikäläisen kirjoissa olemaan todella vähän helppoja pudotettavia, kun taso on niin kova ja muutenkin vaikuttavat olevan niin hyviä tyyppejä. Lauren on ehkä vähiten tehnyt vakuutusta meikäläiseen ja sen vuoksi pudottaisin hänet. Tosin jos veikkailemaan lähdetään, niin uskoisin bottom 3:n olevan Casey, Stefano & Paul ja Paul joutuu pakkaamaan kimpsunsa.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 19 Huhti 2011 14:31

Tää on niin ameriikkaa :sydän:

Mä olen innosta piukeena seurannut AI:n esityksiä. En ole koskaan ennen innostunut tämmöisistä. Nyt kolahtaa. Hieman on häirinnyt se, että en ole tiennyt, koska näitä jodlailuja tulee töllöstä (no nyt, ma ja ke), ja toisekseen meidän pikku sinappikoneen iltapuhteet on häiritsevästi just niihin aikoihin, kun se tulee :p

Eilinen jakso jäi välistä, koska en vain muistanut katsoa. Jauhan siitä huolimatta. Kotona tarkastetaan eiliset suoritukset tuubista.

Vitsit. Mulla ei ole varsinaista suosikkia, pikemminkin on vain pari tyyppiä, joiden en soisi voittavan. Kaikki muut vetää niin mahtavasti, etten osaisi paremmuusjärjestykseen laittaa, vaikka aseella uhattaisiin. Tai no, kyllä ne inhokitkin hyvin vetää, en vain henkilökohtaisesti tykkää niistä ja niiden tyyleistä.

Inhokit on siis hammas-Paul ja joiku-Jacob. Ehkä kamalin on Jacob, Paulin käheää ääntä nyt sentään sietää kuunnella. Muu tyyli sitten ei iske millään asteella. Ja sen vitivalkoiset hampaan häiritsee kerta kerralta vaan enemmän :aukku: Jacobissa häiritsee Laulutyyli. Biisit. Olemus. Asenne. Oikeastaan siinä ei ole mitään, mistä tykkäisin. No, instrumenttinan tyypin kurkku on kultaa, mutta muuten. Gghhhh.

Sitten iih-aah osastoon. Pian laulanta saa aina kylmiä väreitä aikaan. Oijoi, ihanaa :D Ihanaa, ihanaa. Kaunis, upea ääni, jonka hän tuntuu hallitsevan aivan mestarillisesti. Toinen, joka saa äänellään jalat alta, on tietty Scotty :ahihi: Tykkään myös kantrista, ja Scotty vetää niitä ihan huikean upeasti, niin ei voi olla tykkäämättä. Haley puolestaan kuoriutui kotelostaan viime viikon maanantaina, minkäs tuo nyt lauloikaan. Ei muisti riitä niin kauas :keijo: Enivei, tykkään kovastikin siitä käheähköstä äänestä ja muutenkin, yleisesti asenteesta ja ja ja kaikesta kiharoita myöten. Tykkäsin jo aiemminkin, mutta nyt kun sai yhden biisin vedettyä erinomaisesti, niin on vahvasti suosikeissa.

Ketäs sitten? James! James rokkaa :D Sitä on hauska seurata, ja osaa tuo toki laulaakin. Jeebus niitä korkeita ääniä :D :D Tykkään siitä, että James, vaikka vetäisikin välillä vähän överiksi, kuitenkin esiintyy. Esim. Jacob ja Stefano pönöttää tuskallisen tarkasti lavalla aiemmin määritellyssä paikassa. Jamesissa häiritsee ehkä jonkun verran se kiekuminen, mutta oletettavasti johtuu ihan siitä, että välillä tekee sitä väärään aikaan, väärässä paikassa. Mutta kun se osuu kohdilleen, niin kivalta tuntuu ja hyvältä kuulostaa :keijo:

Lauren on keskikastissa, söpö ja suloinen tyttö, joka osaa kyllä laulaa. Ei iske ihan samalla volttimäärällä kuin Pia tai Haley, mutta onhan tuo niin kovin, kovin nuorikin. Kyllä siitä vielä kasvaa huikea artisti :sydän: Casey on myös mulla keskikastissa. Tykkään kyllä, vetää hyvin ja vaihtelevasti, mutta No, Nirvanaa vetäessä tuntui, ettei jätkä osaa laulaa ensinkään. Mun korviin se ainakin kuulosti ihan kamalalta. Mainittakoon nyt tässä kuitenkin, että mulla on todella huono kuulo. Siis ihan oikeasti, ja joskus jää joitain ääniä kuulematta ja biisit saattaa kuulostaa oudoilta, jos ei töllö huuda niin, että naapuritkin kuulee :pahis: Mutta näillä korvilla mennään ja niihin Casey kuulostaa joskus epävarmalta äänensä kanssa.

Thia (ei kai se ole vielä tippunut?), niin järkyttävän fantastinen ääni kuin hänellä onkin, on tylsä ja joikaa niitä balladeja. Suloinen toki, mutta samaa vikaa kuin Laurenilla. Liian nuori. Kyllä se siitä, kunhan vähän kasvaa ihmisenä ja artistina.

Naima on ehkä teknisesti (niin kuin mä sellaisesta oikeasti tietäisin mitään :D ) kaikkein huonoin näistä, mutta jotain siinä on. Karismaa. Tykkään myös siitä, että hänkin pyrkii tekemään shown pikemminkin kuin vain lauleskelemaan laulunsa.

Yleisesti näistä joikauskisoista sen verran, että tykkään tuomareista :sydän: Steven :sydän: Jenniferkin sai mut puolelleen, kun 24 parhaan sakkia valittaessa oli ihan hajalla. Ensin ajattelin sen olevan teatteria, mutta sitten alkoi harmittaa oma asenne. Ehkä se oli teatteria, ehkä ei, mutta päätin, että Jenniferin tuli oikeasti paha mieli pistää niin ihania tyyppejä kotimatkalle. Sit tykkään siitä juontaja-miehestä. Heppu on ihan hauska :D Muutenkin koko shöy on ihan mielenkiintoisesti rakennettu. Kivaa viihdettä!

Lisäys! Mun piti valittaa siitä, kun toisille tuomarit nassuttaa, kun ne keskittyy liiaksi johonkin tiettyyn tyyliin. Sit joillekin ne suitsuttaa, että olet löytänyt tyylisi, tuossa olet parhaimmillasi, älä muuta sitä. Scottykin jämähti ihan totaalisesti kantriin, oletettavasti siitä syystä, että tuomarit niin käski. Sit kun esim. Thia laulaa sitä, missä on parhaimmillaan (balladit), niin siitä saa kritiikkiä. Emmä tiä. Ärsyttää vaan tuollainen.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Pe 22 Huhti 2011 16:32

Olipa kamala tiputus keskiviikkona. Ja Paul ja Stefano on edelleen siellä. :gaah:
skray

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 25 Huhti 2011 15:31

Oli kyllä melkoinen shokki. Oikeastaan koko pohjakolmikko oli hämmentävä. Stefano veti mun mielestä todella hyvin ja Pia ja Jacob tuntuvat olevan liian hyviä, että porukka heitä jaksaisi äänestää. Tuomareiden kommentit ja yleisön reaktio kertoi paljon. Stefanokin oli todella yllättynyt loppuratkaisusta. Ihan selvästi kanssalaulajatkin olivat sitä mieltä, että Pian lahjoilla olisi pitänyt taistella tosissaan koko kilpailun voitosta, eikä pudota jo tässä vaiheessa.

Tyhmät ihmiset!
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 28 Huhti 2011 12:14

Alkaa taso olla niin kova, ettei kenelläkään ole enää mitään sanottavaa...?

Tämä on kyllä kaikkien aikojen paras Idol! En olis uskonut ennen kauden alkua, ku Simon (ja lähes koko tuomaristo) lähti lätkimään, mutta niin vain tuomaristokin on hoitanut hommansa todella hyvin. Vaikka noissa laulajissa ei ole David Cookin tai Chris Daughtryn - tyylistä laulajaa, joista itse pidän eniten, niin ovathan nuo laulajat ihan äärimäisen hyviä. Ja mikä tuossa porukassa on ollut miellyttävää on se, että he ovat erityylisiä Artisteja. Lähes jokainen heistä voisi alkaa tehdä samantien menestyvää uraa ja varmasti löytäisivät oman kuulijakuntansa.

Elokuvasävelmät oli siis teemana ja vaikka biisit sinänsä olivat paikoin tuntemattomia, niin se ei haitannut pätkääkään. Useita huippusuorituksia nähtiin silti.

Ranking by Laaksonen:

1. Jacob Lusk: Bridge Over Troubled Water - Raketinlailla takaisin kärkeen! Ei varmaan kenelläkään voi olla pahaa sanottavaa tuosta vedosta? Uskomatonta äänenhallintaa. Jokainen nuotti oli harkittu, mutta silti tunne välittyi (kuten lähes aina Jacobin kohdalla) niin että todella tuntui. Jälleen mentiin matalalta TODELLA korkealle ja nyt ne ei kuulostaneet edes hitusenkaan kirkuvalta ne korkeat äänet. Aivan huikea!

2. James Durbin: Heavy Metal - Tämä on kyllä kans huikea kaveri. Alun alkaen häiritsi samankaltaisuus Adam Lambertin kanssa, mutta kisan edetessä on käynyt selväksi, että ovat todella erilaisia, vaikka äänialat onkin melko lähellä toisiaan. Ehkä hieman epäreilua muille, että yks maailman kovimmista metallikitaristeista oli biisillä mukana. Ihan valmis pakkaus on Jameskin.

3. Casey Abrams: Nature Boy - Alkoi hieman huterasti ja bossanovamaisesti (ja uskoisin, että Simon olis lytännyt biisin alkupuolen), mutta loppua kohden biisi kasvoi todella upeaksi. Mahtavaa taituruutta niin soitossa kuin äänenkäytössäkin. Upea esitys!

4. Stefano Langone: End of the Road - Olen aika selkeästi forumin ainoita, jonka mielestä Stefanolla on rahkeita tässä kisassa. Varmasti moni täälläkin lyttää hänen suorituksen, mutta olihan tuo kaikinpuolin erittäin ehjä suoritus. Ei ole soundillisesti mun suosikkeja, mutta kelvollinen kyllä. Ja veti tuon biisin todella hyvin.

5. Lauren Alaina: The Climb - Laurenissa on kyllä potentiaalia, mutta on ehkä niin nuori vielä ettei sitä saada tämän kisan aikana mankeloitua hänestä ulos. Jotenkin tuntuu, ettei luota itseensä ja ääneensä vielä tarpeeksi ja sen vuoksi jää vähän valjuksi joka kerta. Laurenia on vertailtu Kelly Clarksoniin ja oli mahtavaa kuulla tuloslähetyksessä kun Kelly näytti miten ääntä pitää käyttää. Jos Lauren saa avattua padot, niin kuka tietää...

6. Scotty McGreery: I Cross My Heart - Alkaa vähän olla jo nähty Scotty. Valmis pakkaus hän on ja ei muuta ku kiertämään amerikan raittia countrykeikoilla, mutta tämän kisan puitteissa eväät on jo syöty, vaikkakin selkeää kehittymistä Scottyssa on tapahtunut. Nyt hän meni jo omalle epämukavuusalueelle ja veti melko korkealta pitkän (joskin hieman horjuvan) nuotin. Siitä pisteet.

7. Haley Reinhart: Call Me - Haleyssa on selkeästi hirveästi potentiaalia, mutta hän on biisien sisällä aivan älyttömän epätasainen. Call Me oli huono valinta ja tuloslähetyksessä vedetty biisi Caseyn kanssa antoi suuntaa siitä millaista kamaa hänen pitäisi laulaa. Olisiko esim. Burlesque-leffassa ollut joku biisi, jonka hän olisi voinut esittää?

8. Paul McDonald: Old Time Rock'Roll - Hirveän sympaattinen kaveri ja hän on myös valmis artisti, joka tullee tekemään kivan uran. Tuskin tulee miljoonia myymään, mutta varmasti elättää itsensä musiikilla. Hieman samat sanat pätee Pauliin kuin Scottyyn. Tämän kisan puitteissa tie kävi vain pystyyn. Vaikka pidin Paulista, niin tämä oli nyt hyvä pudotus.

Itse olisin veikkannut bottom 3:n oikein (vaikka itse toivoin siellä olevan Laurenin ja Stefanon olevan turvassa) ja myös putoajan, joten siinä mielessä oli jälleen mukava tuloslähetys.
Laaksonen

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv