Tää on niin ameriikkaa

Mä olen innosta piukeena seurannut AI:n esityksiä. En ole koskaan ennen innostunut tämmöisistä. Nyt kolahtaa. Hieman on häirinnyt se, että en ole tiennyt, koska näitä jodlailuja tulee töllöstä (no nyt, ma ja ke), ja toisekseen meidän pikku sinappikoneen iltapuhteet on häiritsevästi just niihin aikoihin, kun se tulee

Eilinen jakso jäi välistä, koska en vain muistanut katsoa. Jauhan siitä huolimatta. Kotona tarkastetaan eiliset suoritukset tuubista.
Vitsit. Mulla ei ole varsinaista suosikkia, pikemminkin on vain pari tyyppiä, joiden en soisi voittavan. Kaikki muut vetää niin mahtavasti, etten osaisi paremmuusjärjestykseen laittaa, vaikka aseella uhattaisiin. Tai no, kyllä ne inhokitkin hyvin vetää, en vain henkilökohtaisesti tykkää niistä ja niiden tyyleistä.
Inhokit on siis hammas-Paul ja joiku-Jacob. Ehkä kamalin on Jacob, Paulin käheää ääntä nyt sentään sietää kuunnella. Muu tyyli sitten ei iske millään asteella. Ja sen vitivalkoiset hampaan häiritsee kerta kerralta vaan enemmän

Jacobissa häiritsee Laulutyyli. Biisit. Olemus. Asenne. Oikeastaan siinä ei ole mitään, mistä tykkäisin. No, instrumenttinan tyypin kurkku on kultaa, mutta muuten. Gghhhh.
Sitten iih-aah osastoon. Pian laulanta saa aina kylmiä väreitä aikaan. Oijoi, ihanaa

Ihanaa, ihanaa. Kaunis, upea ääni, jonka hän tuntuu hallitsevan aivan mestarillisesti. Toinen, joka saa äänellään jalat alta, on tietty Scotty

Tykkään myös kantrista, ja Scotty vetää niitä ihan huikean upeasti, niin ei voi olla tykkäämättä. Haley puolestaan kuoriutui kotelostaan viime viikon maanantaina, minkäs tuo nyt lauloikaan. Ei muisti riitä niin kauas

Enivei, tykkään kovastikin siitä käheähköstä äänestä ja muutenkin, yleisesti asenteesta ja ja ja kaikesta kiharoita myöten. Tykkäsin jo aiemminkin, mutta nyt kun sai yhden biisin vedettyä erinomaisesti, niin on vahvasti suosikeissa.
Ketäs sitten? James! James rokkaa

Sitä on hauska seurata, ja osaa tuo toki laulaakin. Jeebus niitä korkeita ääniä

Tykkään siitä, että James, vaikka vetäisikin välillä vähän överiksi, kuitenkin esiintyy. Esim. Jacob ja Stefano pönöttää tuskallisen tarkasti lavalla aiemmin määritellyssä paikassa. Jamesissa häiritsee ehkä jonkun verran se kiekuminen, mutta oletettavasti johtuu ihan siitä, että välillä tekee sitä väärään aikaan, väärässä paikassa. Mutta kun se osuu kohdilleen, niin kivalta tuntuu ja hyvältä kuulostaa

Lauren on keskikastissa, söpö ja suloinen tyttö, joka osaa kyllä laulaa. Ei iske ihan samalla volttimäärällä kuin Pia tai Haley, mutta onhan tuo niin kovin, kovin nuorikin. Kyllä siitä vielä kasvaa huikea artisti

Casey on myös mulla keskikastissa. Tykkään kyllä, vetää hyvin ja vaihtelevasti, mutta No, Nirvanaa vetäessä tuntui, ettei jätkä osaa laulaa ensinkään. Mun korviin se ainakin kuulosti ihan kamalalta. Mainittakoon nyt tässä kuitenkin, että mulla on todella huono kuulo. Siis ihan oikeasti, ja joskus jää joitain ääniä kuulematta ja biisit saattaa kuulostaa oudoilta, jos ei töllö huuda niin, että naapuritkin kuulee

Mutta näillä korvilla mennään ja niihin Casey kuulostaa joskus epävarmalta äänensä kanssa.
Thia (ei kai se ole vielä tippunut?), niin järkyttävän fantastinen ääni kuin hänellä onkin, on tylsä ja joikaa niitä balladeja. Suloinen toki, mutta samaa vikaa kuin Laurenilla. Liian nuori. Kyllä se siitä, kunhan vähän kasvaa ihmisenä ja artistina.
Naima on ehkä teknisesti (niin kuin mä sellaisesta oikeasti tietäisin mitään

) kaikkein huonoin näistä, mutta jotain siinä on. Karismaa. Tykkään myös siitä, että hänkin pyrkii tekemään shown pikemminkin kuin vain lauleskelemaan laulunsa.
Yleisesti näistä joikauskisoista sen verran, että tykkään tuomareista

Steven

Jenniferkin sai mut puolelleen, kun 24 parhaan sakkia valittaessa oli ihan hajalla. Ensin ajattelin sen olevan teatteria, mutta sitten alkoi harmittaa oma asenne. Ehkä se oli teatteria, ehkä ei, mutta päätin, että Jenniferin tuli oikeasti paha mieli pistää niin ihania tyyppejä kotimatkalle. Sit tykkään siitä juontaja-miehestä. Heppu on ihan hauska

Muutenkin koko shöy on ihan mielenkiintoisesti rakennettu. Kivaa viihdettä!
Lisäys! Mun piti valittaa siitä, kun toisille tuomarit nassuttaa, kun ne keskittyy liiaksi johonkin tiettyyn tyyliin. Sit joillekin ne suitsuttaa, että olet löytänyt tyylisi, tuossa olet parhaimmillasi, älä muuta sitä. Scottykin jämähti ihan totaalisesti kantriin, oletettavasti siitä syystä, että tuomarit niin käski. Sit kun esim. Thia laulaa sitä, missä on parhaimmillaan (balladit), niin siitä saa kritiikkiä. Emmä tiä. Ärsyttää vaan tuollainen.