Taivaan tulet

Taivaan tulet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 16 Joulu 2010 18:39

Kari Väänäsen ohjaamassa ja kirjoittamassa korkealaatuisessa sarjassa on paljon kehuttavaa yleensäkin, mutta eilistä jaksoa tekisi mieli suositella kaikille ihan yksittäisenä jaksona :D Mitä tapahtuu, kun tehtaanjohtaja toteaa työstään, että "Tää on ihan perseestä" ja päätyy pohtimaan, mikä elämässä on tärkeää.

Hulvattoman hauska :virne:

Mukana myös Ilkka Heiskasen riipaisevaa luonnenäyttelyä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Taivaan tulet

ViestiKirjoittaja Nugat » To 16 Joulu 2010 19:24

Taivaan tulet. :hymyhali: Pidin ensimmäisestä kaudesta kovasti ja epäilin kovasti, että kuinkakohan toinen kausi onnistuu. Yleensä jatkot kun eivät peittoa alkuperäistä. Mutta hyvältä näyttää. :D Juoppojen reaktiot vauvaa kohtaan oli riemastuttavaa ja hyväntuulista seurattavaa, kuten myös eilinen "Tää on ihan perseestä"-jakso. :virne: Parasta näissä jaksoissa on ollut yllätyksellisyys, eipä esimerkiksi tehtaanjohtajasta voinut kuvitellakkaan, että hänestä voisi tulla tuollainen.

Kohtausten leikkaus menee mun mielestä liian nopeasti. Eilisessä jaksossa se häiritsi pahasti. Kohtaus tätä ja viuh toiseen kohtaukseen ennen kuin ehtii mitään edes ajatella. Ehkä liikaa tavaraa yhteen jaksoon. Tai sitten olen vain hidas. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 17 Joulu 2010 03:07

Taivaan tulet on kyllä kamalinta tuubaa mitä töllöstä voi tulla!

Ja jostain syystä mun mies haluaa katsoa sen aina. Äänet mahdollisimman isolla, niin että ne karseat musiikit raikuu oikein railakkaasti keittiöön asti, missä mä yleensä piileksin. Kerrassaan ala-arvoisen dialogin ylittää ainoastaan ne surkeat näyttelijäsuoritukset... ilmeisesti sitä tehdään aika paljon amatöörivoimin? Toivottavasti, siltä se ainakin näyttää ja kuulostaa.

Nyt kertakaikkiaan hyi.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 17 Joulu 2010 03:18

Mä jotenkin oon tykänny TT:stä. En vaan muista katsoa sitä säännöllisesti. Pakko varmaan joskus ostaa DVD. Puliukkokööri on jotenkin niin herkkää.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 17 Joulu 2010 17:11

Deni kirjoitti: Kerrassaan ala-arvoisen dialogin ylittää ainoastaan ne surkeat näyttelijäsuoritukset... ilmeisesti sitä tehdään aika paljon amatöörivoimin? Toivottavasti, siltä se ainakin näyttää ja kuulostaa.

Amatööreihin sanoisin "ei". Jos nimet Ismo Alanko, Kari Väänänen, Juha Veijonen, Sari Havas, Ilkka Heiskanen, Ria Kataja ovat amatöörejä, niin ei taida Suomesta paljon ammattilaisia löytyäkään.

Toki sarjassa on paljon mukana kemijärveläistä paikallisväriä, mikä nostaa mukaan myös tuntemattomampia näyttelijöitä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Joulu 2010 18:44

Meillä oli juuri keskustelua koulussa tästä sarjasta.
Tähän mennessä sarjasta on nähtävissä muutamien jaksojen kohdalla sen, että on tullut kiire. Kiire kuvausaikataulussa, kiire näyttelemisessä ja kiire kaikessa. Ja sitten on niitä jaksoja, joihin on ehditty panostamaan, hiomaan ja ne on todella hyviä!

Minun mielestä siellä on selkeästi nähtävissä kuka on käynyt ammattimaista koulua näyttelemiseen liittyen ja kuka ei. Ammattinäyttelijöiden ohella on paljon avustajia ja esim. Saanaa näyttelevä tyttö on harrastaja. Ja valitettavasti se näkyy - varsinkin ykköskaudella suurin osa Saanasta on kamalaa katsottavaa, kun taas mielestäni Siniä näyttelevä tyttö on eläytyväisempi ja "aidompi".

Taivaan tulet on onnistuessaan helvetin hyvä.
Epäonnistuessaan se on alaa opiskelevalle parasta opintomateriaalia mitä on salkkareiden ohella :D
Esimerkiksi kun katsoo hyvin, hyvin tarkasti Viherkoskien häät-jaksoa niin oppii kameratekniikasta vaikka ja mitä. Ja näyttelijäntyöstä kameran edessä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Deni » La 18 Joulu 2010 02:30

Kibaya kirjoitti:Minun mielestä siellä on selkeästi nähtävissä kuka on käynyt ammattimaista koulua näyttelemiseen liittyen ja kuka ei. Ammattinäyttelijöiden ohella on paljon avustajia ja esim. Saanaa näyttelevä tyttö on harrastaja. Ja valitettavasti se näkyy - varsinkin ykköskaudella suurin osa Saanasta on kamalaa katsottavaa, kun taas mielestäni Siniä näyttelevä tyttö on eläytyväisempi ja "aidompi".

Juuri tätä mä tarkoitin. Toki mä tiedän ja tunnistan mukana olevia ammattilaisnäyttelijöitä, mutta etenkin se Saanan näyttelijä on ihan kauhea. Ja näyttää tosiaan siltä ettei ole ollut aikaa tehdä juttuja ihan kunnolla eikä näitä harrastajia ole hirveästi osattu ohjata, meininki on melko tönkköä ja se sitten pilaa yleiskuvasta ison osan.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ma 16 Tammi 2012 09:09

Kakkos kausi taisi loppua viime vuonna näihin aikoihin (helmikuussa?) ja minä ajan hermolla kulkeva tv-nörtti sain sen just boksilta katottua loppuun :keijo:

Mutta joo.. täälläpä olikin näköjään kaikki olennaisin sanottu. Mutta jaaritellaan silti. Tuo amatöörimeininki, mikä ekalla kaudella oli piristävä lisä, oli tällä kakkoskaudella jo silmiinpistävän häiritsevää. Kun meininki kuitenkin oli välillä ihan ammattimaista (niinkuin tuolla pääjoukolla pitäisikin olla) niin se kesäteatterimeininki löi sitten vastapalloon heti seuraavassa kohtauksessa. Aiheutti lähinnä vaivaantunutta kiemurtelua kotisohvalla. Ymmärrän kyllä Väänäsen suhteen kotikuntaansa ja sen että haluaa tehdä kaikkensa sen selviytymisen eteen, mutta ehkä tää juttu on nyt lypsetty loppuun. Kolmatta tuotantokautta vissiin aletaan vääntämään tänä vuonna. Odotukset ei ole kovin korkealla..
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

Paluu Leffa.tv