LazyBastard kirjoitti:Jotkut ovat esimerkiksi katkaisseet täysin suhteensa toiseen vanhempaan ihan tietoisesti, toiset taas tulevat molempien kanssa toimeen. Ja tämä voi vaihdella ihan perheen sisälläkin.

Deni kirjoitti:Mun vanhemmat on edelleen naimisissa, mikä tuntuu nykyään olevan enemmän poikkeus kuin sääntö. Muistan
kyllä, että ajatus vanhempien erosta oli tosi pelottava lapsena, kun vanhemmat riiteli - vanhemmiten on vasta ymmärtänyt,
että riitely oli ihan normaalia ja parisuhteeseen kuuluvaa, eikä nuo koskaan ole tosissaan edes olleet eroamassa, vaikka äiti
sillä aina joskus isää on uhkaillutkin (mun äidillä on tosi epäreilu tapa käyttäytyä riidellessä, myönnetään.)
Tosin meillä ei avioerosta ikinä oo puhuttukkaan. Nähtävästi ainainen mekastaminen vaan kuuluu avioliittoon. 
Deni kirjoitti:Mun vanhemmat on edelleen naimisissa, mikä tuntuu nykyään olevan enemmän poikkeus kuin sääntö. Muistan kyllä, että ajatus vanhempien erosta oli tosi pelottava lapsena, kun vanhemmat riiteli - vanhemmiten on vasta ymmärtänyt, että riitely oli ihan normaalia ja parisuhteeseen kuuluvaa, eikä nuo koskaan ole tosissaan edes olleet eroamassa, vaikka äiti sillä aina joskus isää on uhkaillutkin (mun äidillä on tosi epäreilu tapa käyttäytyä riidellessä, myönnetään.)
Vaikka meillä siihen onkin aina kuulunut korkeintaan huutoa ja kiroilua.

Piti oikein miettiä, että kuka on eronnut. No, yhden kaverin aviomiehen vanhemmat. Ja veljen vaimon veli. Enempää en saanut kasaan, vaikka kuinka skannasin lähipiiriä ja vähän kauempaakin. No, töissä on pari tapausta. Sinänsä ihmeellistä, kun miettii, kuinka paljon erotaan. Tuntuu, ettei ilman omakohtaista kokemusta voi puhua aiheesta, kun ei siitä mitään tiedä. Kouriin-, tai oikeammin sydämeentuntuvammin avioeron synkät puolet sain kuitenkin kuulla kummipojan 6 v. suusta (erillinen keskustelu, ei aikuisten avioliitto/avioerokeskustelu, se käytiin lasten ollessa nukkumassa). Em. veljen vaimon veljen vanhempi lapsi, kummipojan serkku, ei ole enää kummipojan mielestä kivaa leikkiseuraa. Syyksi sanoi, että serkku haluaa nykyään leikkiä vain kakka- ja pissaleikkejä, piirtelee ulosteita, puhuu niistä jne. Veljen vaimon mukaan se serkku tosiaan oirehtii avioerosta niin. Teki pahaa, molempien lasten puolesta 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa