shaana kirjoitti:Mä nyt ajattelin lueskella tän läpi ja ihmetellä asiaa itekseni kans vähän, kon joku sanoi ettei nyt niin löyhämoraalinen ole, että varattujen kanssa pelehtisi. Onko se "toinen" oikeasti niin löyhämoraalinen? Munsta se, joka pettää, on roisto, jos sellainen tarvitaan.![]()
(Nuoruuden juttuja
) Eikä mua ole mun tietääkseni koskaan petetty. En kyllä ole koskaan ollut niin pitkässä suhteessa, että toiseen olisi kerennyt oikeasti tylsistyä. En usko, että itsekään pettäisin pitkässä suhteessa, mutta useamman vuoden/vuosikymmenen suhteessa uskollisuus punnitaan ihan erilailla kuin lyhyemmässä suhteessa.Minä sen taisin sanoa. Ja Shay jo sanoikin sen, mitä olisin itsekin kommentoinut.Shay kirjoitti:shaana kirjoitti:Mä nyt ajattelin lueskella tän läpi ja ihmetellä asiaa itekseni kans vähän, kon joku sanoi ettei nyt niin löyhämoraalinen ole, että varattujen kanssa pelehtisi. Onko se "toinen" oikeasti niin löyhämoraalinen? Munsta se, joka pettää, on roisto, jos sellainen tarvitaan.![]()
Jos tietää, että toinen on varattu, niin kyllä se melko ilkeämielistä/insert negative adjective here mennä pelehtimään sen kanssa. Pettäjä on tietenkin aina pahempi roisto ja syypää kaikkeen, mutta eipä pettäjän rikostoverikaan ihan viaton ole.

Emilia kirjoitti:Minä sen taisin sanoa. Ja Shay jo sanoikin sen, mitä olisin itsekin kommentoinut.Shay kirjoitti:shaana kirjoitti:Mä nyt ajattelin lueskella tän läpi ja ihmetellä asiaa itekseni kans vähän, kon joku sanoi ettei nyt niin löyhämoraalinen ole, että varattujen kanssa pelehtisi. Onko se "toinen" oikeasti niin löyhämoraalinen? Munsta se, joka pettää, on roisto, jos sellainen tarvitaan.![]()
Jos tietää, että toinen on varattu, niin kyllä se melko ilkeämielistä/insert negative adjective here mennä pelehtimään sen kanssa. Pettäjä on tietenkin aina pahempi roisto ja syypää kaikkeen, mutta eipä pettäjän rikostoverikaan ihan viaton ole.
Musta se nyt vaan on aika alhaista piirittää parisuhteessa olevaa ihmistä, kun maailma on miehiä/naisia puolillaan. Voihan sen sanoa, jos on tosi rakastunut toiseen, mutta tarkoituksellinen viettely on vaan jotenkin törkeetä.

Parempi siis olla tämänkin takia ihan keskenään.Lyyra kirjoitti:Mä en oo koskaan kokenut mitään tän ketjun aiheista omakohtaisesti (sivusta olen seurannut kerran), mutta jotenkin muutamien viestit tuntuvat kovin mustavalkoisilta. Pettäjä (eli ilmeisesti parisuhteen osapuoli, joka harhautuu toisiin miehiin/naisiin) on aina roisto ja syypää kaikkeen. Kuulostaa todella jyrkältä.![]()
. Kuva on lisätty tilaisuuden jälkeisenä päivänä.

Mutta onnekseni läheisin juttu oli se, että itkin hänen olkaansa vasten pahaa oloani. 
Suhde tosin oli jo tuolloin ihan pystyyn kuollut (kai se oli sitä alkujaankin), mutta tajuan/tajusin kyllä kuinka väärin tein. Kerroin kyllä seurustelustani heti, kun kyseinen poika yritti lähestyä minua ensimmäisen kerran, mutta lopulta olin kuitenkin heikko ja taivuin suudelmaan (ja lopulta muuhunkin).
Soimasin itseäni kyseisestä asiasta vuosikausia suhteen loppumisen jälkeenkin. Olinhan rikkonut omaa periaatettani vastaan ja tehnyt myös toisia kohtaan väärin. 
). Minua ei tuomittu menneisyyteni tähden, mistä olen äärimmäisen kiitollinen. Vasta tuon keskustelun jälkeen pystyin vähitellen hyväksyä tapahtuneen ja antaa itselleni anteeksi. Mutta tiedän, että en enää ikinä toimi samalla tavalla kuin silloin toimin! En enää ikinä halua repiä itseäni vuosikausiksi palasiksi pettämällä olinpa millaisessa suhteessa tahansa.
Pettämiseen ei todellakaan tarvita aina kahta ihmistä.
Nääh mitä näitä pohtimaan...
Ja tämä on taas vain yhdeltä istumalta yhteen putkeen näpyteltyä omaa ja omiin kokemuksiin liittyviä pohdintoja ja tunnetiloja, jotka ovat todennäköisesti muilla erillaiset ja siitä on taas hyvä tapella. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa