Forelock kirjoitti:(teknisesti eilen)
Tuosta casuaalista en sitten alakkaan... [epaileva][/epaileva] [/kop]Shay kirjoitti:[kop]Forelock kirjoitti:(teknisesti eilen)
*hakee veihten Psykon suhkukohtaus -hengessä ja lähtee Foriksen perään*
Vai toimiiko Foren tietokone väärässä ajassa, joten tuo tekninen ihme näyttää
eilistä, vaikka onkin tämä päivä.Tuosta casuaalista en sitten alakkaan... [epaileva][/epaileva] [/kop]
Ihan tosi rasittavaa muuten on sellanen jokaisesta pikkuasiasta nillittäminen.Crux kirjoitti:Shay kirjoitti:[kop]Forelock kirjoitti:(teknisesti eilen)
*hakee veihten Psykon suhkukohtaus -hengessä ja lähtee Foriksen perään*
Vai toimiiko Foren tietokone väärässä ajassa, joten tuo tekninen ihme näyttää
eilistä, vaikka onkin tämä päivä.Tuosta casuaalista en sitten alakkaan... [epaileva][/epaileva] [/kop]
Hä? Tänään aamuyöllä kirjoitettu viesti. Jos siihen aikaan puhutaan keskiviikkona tapahtuneesta asiasta niin periaattessa se silloin on "eilen". Vai etkö tajuu?
Ihan tosi rasittavaa muuten on sellanen jokaisesta pikkuasiasta nillittäminen.

Shay kirjoitti:Technically, that would work in English, but I believe she was using Finnish language
in which that kind of expression doesn't work.
Crux kirjoitti:Shay kirjoitti:Technically, that would work in English, but I believe she was using Finnish language
in which that kind of expression doesn't work.
Miten niin? Minä ymmärsin, sinä ymmärsit ja ei taida kovin montaa täällä olla jolle sanan merkitys tässä yhteydessä jäi epäselväksi.

Shay kirjoitti:Muttaku sei oo suomia. Ruvetaanx me sit bamlaan jotain kinda språåkki, jollei
oo mitn välii, ku kaikki snaijaa kuitskii kaiken.
Crux kirjoitti:Shay kirjoitti:Muttaku sei oo suomia. Ruvetaanx me sit bamlaan jotain kinda språåkki, jollei
oo mitn välii, ku kaikki snaijaa kuitskii kaiken.
Voi hyvä jumala. Ei liene ihan siitä kyse? Jos haluat takertua noin pahasti lillukan varsiin niin ole hyvä mutta sillon sun itsesikin tulee kirjoittaa likipitäen täydellisesti. IMAO.

Shay kirjoitti:Yritän kirjoittaa suomen kieltä käyttäen ja välttää väärin käytettyjä lainasanoja.
Kukaan ei oo täydellinen, muttei epäkohtia huomata, jos niitä ei kukaan esille tuo.
ja katsomaan kieroon [epaileva][/epaileva]. Kas kun se tuntuu ihan pikkasen vaan alentuvalta ja ylimieliseltä.Emilia kirjoitti:Mä en vieläkään ymmärrä, miksi "teknisesti eilen" ei ole suomea. [keijo][/keijo]
Lumikki75 kirjoitti:Emilia kirjoitti:Mä en vieläkään ymmärrä, miksi "teknisesti eilen" ei ole suomea. [keijo][/keijo]
Se on suomea, mutta huonoa sellaista, koska se on http://fi.wikipedia.org/wiki/Anglismi
Jos muuten nillittämään ruvettaisiin, niin shayn englanninkielisestä tekstistä löytäisin useammankin virheen. Mutta ei ruveta, eihän? [kauriinsilmat][/kauriinsilmat]
Emilia kirjoitti:Ja se sanottaisiin "oikealla" suomella miten?
Lumikki75 kirjoitti:Emilia kirjoitti:Ja se sanottaisiin "oikealla" suomella miten?
"Tai siis oikeastaan eilen", "Jos tarkkoja ollaan, niin eilen" tai jotain vastaavaa.
Omaan korvaani tuo ei hirveän pahalta kuulostanut, mutta jotkut muut anglismit kyllä riipii korvia (niin kuin vaikka "pitkässä juoksussa").
Lumikki75 kirjoitti:Emilia kirjoitti:Mä en vieläkään ymmärrä, miksi "teknisesti eilen" ei ole suomea. [keijo][/keijo]
Se on suomea, mutta huonoa sellaista, koska se on http://fi.wikipedia.org/wiki/Anglismi
Jos muuten nillittämään ruvettaisiin, niin Shayn englanninkielisestä tekstistä löytäisin useammankin virheen. Mutta ei ruveta, eihän? [kauriinsilmat][/kauriinsilmat]

theia kirjoitti:...whattahell.

Sippura kirjoitti:Tein eilen voileipää, ja natkutin itsekseni siitä, että Jälkiuunipalat on
nykyään tosi tiukasti toisissaan kiinni. En saanut niitä irti toisistaan
ilman, että leivänpuolikkaat hajoilivat palasiksi.
Avokki taisi kuulla harmistukseni, sillä aamulla leipäpussin kaikki lei-
vät oli irroteltu toisistaan siististi eikä minun tarvinnut enää tapella
niiden kanssa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa