), sellaisessa tunnelmassa on jotain ihmeellistä. Voi, pitäsköhän 

Mitäs kivaa saitte häälahjoiksi, vai toivoitteko rahalahjoja? Tai oliko lahjatoivelista?
Mitään kovin erikoisia tunteita kuva ei herätä - mieluummin katselen oikeaa kuin kuvan Miestä.

Talvihäät. 

Itse asiassa olen minäkin hieman hämmästynyt, kuinka vaivattomasti kaikki on lutviutunut.
Maistraatin tädille sopi lauantaivihkiminen meidän haluamissa tiloissa. Tila on keskustan alueella sijaitseva lounasravintola, joka saadaan tietty omaan käyttöön lauantaiksi. Ruoka siellä on erinomaisen herkullista, ja tykkään paikasta muutenkin, joten kun heille sopi meidän haluamat järjestelyt, niin sekin lyötiin lukkoon. Eilen oltiin puljaamassa ruokalistaa, ai juku voi jee tulee hyvät sapuskat meikäläisen häihin
He hoitavat myös juomapuolet ja kakun.
), mutta ottivat kuitenkin vastaan, kun oli just silloin lyhyt vapaa väli ajan varanneiden morsioiden välillä. Esitin asiani, että olen vain katselemassa, että onko edes valmispuku mahdollinen. Toi jonkun kauhean valkoisen kaavun (varmaan tarkoituksella aloitti tuollaisella shokilla
), jonka mielessäni torppasin saman tien. Huomautin, että en niin välitä siitä valkoisesta, kun viattomuuskin on kuitenkin jo aika selkeästi mennyttä, niin toi näytille aivan ihastuttavan vaalean vihreän puvun
Mä tiesin jo sovittamatta, että se oli SE. Ja sovitus vahvisti käsityksen. Puku on spagettiolkaiminen, empirevyötäröllinen, hulmuavahelmainen luomus, ihanaa laskeutuvaa mattakangasta, jossa tosiaan on vatsanseudulla varaa kasvaa vaikka kuinka. Vähän pitää lyhentää ja nipsasta yläosasta extraa pois. Otin sen saman tien, ja sovin jo ompelijan kanssa sovituksenkin vajaa parin viikon päähän häistä.
Voin pistää kuvaa jossain vaiheessa kehiin. Paperinarusta haaveilen tekeväni myös pöytäkoristeet, väreinä nuo edellä mainitut. Testaamastani paperinaruruususta tuli ainakin ihan kivan näköinen. Koristeita ei ole tarkoitus olla paljoa, joten onnistuu ihan helposti itsekin tehdä lyhyestä valmistautumisajasta huolimatta.
Säilyisi ainakin muistona hyvin. Toisaalta kyllä joku tiivis, valkoisista oikeista ruusuista tehty kimppukin voisi olla ihan ok. En ole vielä päättänyt, kahtellaan tässä.
Oli järkevän hintainenkin. Tekisi mieleni tyytyä sellaiseen. En mä halua mitään 800 euron timanttisormusta. Pelkäisin ihan höpönä koko ajan, että se tippuu ja katoaa
Ja muutenkin, kun en koruista juuri perusta.

Äidilläkin on niin monta veljeä (7) ja tuntuisi
Ei ole onneksi ajankohtaista. 

Mä oon tässä toivonut jo pidemmän aikaa ihan samaa - onneks uuden parisuhteen myötä on kesällä tiedossa kahdetkin häät. Jeejee!Sippura kirjoitti:Voi kun joku tuttu meniskin naimisiin tänä vuonna, ois niin kiva päästä taas pitkästä aikaa
juhlimaan häitä.

Soffikselle tulee ihan perinteinen sileä, pyöristetty, puolileveä keltakultainen sormus. Mulle tulee sitten loppujen lopuksi kivetön sormus, tämä. Kuvassa näyttää aika massiiviselta, mutta ei sitä oikeasti ole. En kyllä ihan noin leveää meinannut, mutta kun se näytti hyvältä sormessa. Ja tuo valkokultainen vyö tuo leikkauksineen kivaa pientä bling-blingiä siihen, ettei ole tylsä
Hintakin oli passeli. Olen erittäin tyytyväinen 

Mutta saatte olla sitten hengessä mukana, melkein yhtä kivaa

Aurora B. kirjoitti:Muokkis, unohdin sanoa, että tottakai kaikki fordelaisetkin olisivat tervetulleita, jonsei olisi tuo kutsulista tosiaan niin tiukkaan pakattuMutta saatte olla sitten hengessä mukana, melkein yhtä kivaa
![]()

Tietty pientä säätöä on vielä, mutta ei mitään sellaista, mitä ilman ei pärjäisi. Isoin sellainen lienee valokuvakansio, johon kerätään molempien elämän varrelta otettuja kuvia, sitten yhteiskuvia pari, ja... polttarikuvat
Juupa juu. Kaverit ovat kieli poskella odotelleet mun naimisiinmenoilmoitusta, että saavat järkätä mulle polttarit. Mä kun ajattelin masukin suojaavan mua sellaiselta! Pöh. No, ilmeisesti mun tilani ja painava mainintani, etten osallistu mihinkään nöyryytyspolttareihin _varsinkaan_ selvin päin, on otettu huomioon. Vähän silti jännittää, mitä ne on keksineet mun päänmenoksi 
Ei muuten, mutta että saadaan siitäkin polttarikuvia siihen kansioon... 

Haasteelliseksi musavalinnat tekee se, että sen pitäisi olla meidän kuuloista, mutta kuitenkin sen verran kevyttä, että vieraatkin jaksaa. Ja rokkiballadeista yllättävän monessa on häihin kenties huonohkosti istuvat sanat, tyylillä sä jätit mun, nyt yksinäisyyteeni tuhoudun
Me toivotaan, ettei kukaan kuuntele/ajattele sanoja niin tarkkaan, kun se on vain taustamusiikkina tunnelmaa luomassa
Illemmalla sitten rokataan vähän vauhdikkaammin.
Toinen, vakavampi, isä on taas vähän huonossa kunnossa, ja joutuu pari päivää ennen häitä käymään sairaalassakin tutkimusoperaatiossa
Kyllä isä pääsee häihin osallistumaan (näillä näkymin...), mutta silti tuo painaa mieltä. Yritän olla ajattelematta asiaa, koska sille ei mitään voi. Pieniä muutoksia tuli järjestelyihin, mutta ei mitään mullistavaa sentään.
Aurora B. kirjoitti:Häämusiikin valinta oli melko haasteellista. Otetaan omat vehkeet mukaan, ja Spotifyn kautta soitetaan ennalta valikoidun soittolistan mukaan musaa. Ja tarvittaessa voi sitä muuttaakin sitten itse tilaisuudessa![]()
...
Pari juttua meinaa varjostaa häitä, kuten aiemmin povailinkin. Ensinnäkin elintarvikealan lakko, mahtaako meidän juhlien päätähden (=ruoka) esiintyminen onnistuaToinen, vakavampi, isä on taas vähän huonossa kunnossa, ja joutuu pari päivää ennen häitä käymään sairaalassakin tutkimusoperaatiossa
![]()
Kyllä isä pääsee häihin osallistumaan (näillä näkymin...), mutta silti tuo painaa mieltä. Yritän olla ajattelematta asiaa, koska sille ei mitään voi. Pieniä muutoksia tuli järjestelyihin, mutta ei mitään mullistavaa sentään.
Ja eiköhän ruokaa aina jotakin löydy.
Mulle kävisi sellainenkin hääruuaksi
Voi olla, että täyslihansyöjät pettyisivät, mutta mä tykkäisin
Ja muutenkin. Noilla on päteviä yhteyksiä maakuntien pieniin tuottajiin, kyllä ne jostain ruuat kaivaa.
Tai vaikkei olisikaan. Ei tänne kuitenkaan mitään viestitungosta ole, joten uusi viesti on aina iloinen asia
Juhlamekon sopivuus on mun mielestä kiinni siitä, kuinka juhlava tilaisuus noin muuten on. Kun omalta kohdaltani ajattelen... Olisi se vähän outoa, jos joku kaveri olisi meidän häissä juhlapuvussa, kun kutsussa oli maininta pienimuotoisista häistä, mutta toisaalta mun puolesta kaikki saavat pukeutua justiinsa niin juhlavasti kuin haluavat
Eli ensihämmennyksen jälkeen en luultavasti edes ajattelisi asiaa. Varsinaisesta etiketistä ei ole hajuakaan, ja olen myös huono juhlapukeutumisessa, joten mun mutuihin ei paljoa kannata luottaa 
Mutta muutoin tietysti häät ovat iloinen asia 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa