Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 01 Maalis 2011 17:22

theia kirjoitti:Samaan aiheeseen liittyen; mä jotenkin hinkuisin kihloihin. En tiiä oikeastaan miksi :sori: Tai siis, mä niiiin tiedän, että tää mies on mulle oikea, ja että niiiin mennään naimisiin sitten joskus, mutta mikä kiire mulla on - sitä en tajua. Ollaan kuitenkin ihan sitouduttu toisiimme, en mä siitä noin periaatteessa mitään sormusta tarvitsisi "vahvistukseksi". Ja myöskin tiedän, että haluan ehdottomasti, että tuo toinen kosii ja haluaa mua kosia, ja oma-aloitteisesti. Ja näin ollen myös tiedän, että siinä tulee menemään aikaa, kun toinen on enemmän harkinnan ja mietinnän miehiä.

Jos ihan järkevästi ajattelee, parempihan se on odotella rauhassa. Kun ei ole mikään kiire. Paitsi mulla vähän henkisesti :hullu:

En tiiä, ketä olis pitänyt lainata, koska halusin vain kertoa oman näkökulmani tähän vanhempaan aiheeseen. :pepsodent:

Joku aika sitten hinguin kihloihin Pojan kanssa, mutta en enää. Ei sillä, ettenkö rakastaisi tai haluaisi elää hänen kanssaan elämääni, mutta jotenkin ajatus kihloista, naimisiinmenosta ja omasta yhteisestä kodista ahdistaa. Olen miettinyt, että jos menen naimisiin, haluan palata häähumusta omaan kotiin - en kenenkään toisen nurkkiin tai remontin keskelle. Oma pirtti on kuitenkin niin sitova asia, joka tarkoittaa sitä, että pitäisi vallan jäädä tietylle paikkakunnalle suht turvattuun työhön. Ja koska avioliitto ja kihlat kytkeytyy mun mielessäni niin vahvasti toisiinsa, en todellakaan halua miettiä asiaa vielä. Haluan elää vielä nuoren elämää. Ajatukset lähtivät siitä, kun olen Facebookin kautta katsellut vanhojen luokkakaverien pariutuvan, lisääntyvän (no en sitä itse tapahtumaa!), ostavan taloja ja asettuvan aloilleen. Ei, se ei ole mua varten - vielä. Tai no, lapsista en osaa sanoa vielä mitään, että haluanko edes koskaan niitä.

Tykkään siis asioista juuri niin kuin ne ovat tällä hetkellä, ja on helpottavaa tietää, että myös toinen puolisko ajattelee samoin. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Mooch » Ti 01 Maalis 2011 19:13

Onnea kaikille niille, joilla on ehania vuosipäiviä ja kihloja ja naimiaisia ja kaikkea senmoiseja! :virne:

Ja sitten :paijaus: niille kaikille, joilla ei ole ihan niin kivasti asiat.

Oma pienimuotoinen ilmoitukseni tälle rintamalle on hyvin yksinkertainen. Munsta tuli viikonloppuäiti koirille.
Laitettiin lusikat jakoon ja kantapäät vastakkain miehen kanssa. Ainaki näin väliaikasesti, vaikka epäilenkin,
ettei tää ainakaan omalta osalta oo väliaikaista. Totean tähän vain, että elämä on ja välistä mennään
alas ja välistä ylös. Aika näyttää kai. :)
<Miki> Mooch: Ei se oo se koko vaan se karäktääri.
Mooch

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 01 Maalis 2011 22:41

Mooch. :halitus: Toivottavasti kaikki sujuu lopulta hyvin, tarkoittipa se mitä tahansa.

Kotiväki ja mumma kyselevät kovasti, koska tulen käymään. Viimeksi eilen mumma totesi, että kai minä synttäreikseni kotiin tulen? :huoh: Olin jo aiemmin sanonut, että en ole tulossa, mutta eipä tuo muistanut ja/tai halunnut muistaa. Muutenkin stressaa opiskeluhommat ihan tarpeeksi. En haluaisi ottaa lisästressiä siitä, koska ehdin käymään jossain. Ei millään jaksaisi olla ulkoisten odotusten kohteena, kun jo opiskelujen suhteen omien odotusten kestämisessä on jaksamista. :huoh: No, ehkä tää taas tästä, kun saa taas tenttejä alta pois ja kirjoitusurakan loppuun.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 02 Maalis 2011 01:28

Note to self: Ei enää koskaan jatkoajalle. Ei koskaan enää uutta yritystä sen jälkeen, kun on kerran jo päättänyt, että homma oli tässä ja piste.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Maalis 2011 10:15

marenkienkeli kirjoitti:Mooch. :halitus: Toivottavasti kaikki sujuu lopulta hyvin, tarkoittipa se mitä tahansa.

Niinpä. Jaksamista. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Maalis 2011 06:37

Miksi aina, ku nainen haluaa puhua vakavia, mies mykistyy? :huoh:

Yritin eilen kysyä jotain ja sain vastaukseksi 'en tiiä', mikä on kuin 'ihan sama' tai
'ei kiinnosta', mikä on kuin puukko selkään. Joskus mää epäilen tunteeko miehet mitään.

Mää näytän ihan Rockylta matsin jälkeen, kun itkin koko eilisen illan. Nytki tuntuu,
että kyyneleet kihahtaa silmiin hetkenä minä hyvänsä, kunhan jonkun pienenkin
ärsykkeen saisivat. Ei jaksais lähteä töihin. :huoh:

Vastauksia tai niiden puutetta saanee lisää vasta perjantaina. Siihen asti joutunen
kiduttamaan itseäni. :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 29 Maalis 2011 23:16

Ehkä mies ei oikeasti tiedä tai pikemminkin ei juuri nyt halua käsitellä / kohdata vakavaa asiaa, vaan haluaa ensin ajatella sen itse rauhassa läpi. Yleensä ei varmaankaan kannata jäädä odottamaan, että reaktio muuttuisi, vaan viedä homma kerralla läpi ja painottaa, että "nyt oikeesti tai ei koskaan". Ennusmerkkinä IMHO huono (been there done that).
Aranwe

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 29 Maalis 2011 23:17

...ja lisäyksenä vielä, että kannattaa valita oikea hetki. Lempilätkäjoukkueen matsin aikana, suosikkibändin keikalla tms. ei ole oikea aika ja paikka.
Aranwe

ViestiKirjoittaja damn » Ma 04 Huhti 2011 14:41

Minä voisin koko ajan kirjoitella tähän ketjuun, kun tilanteet ja olosuhteet muuttuu koko ajan. Pikkuihastus-ketjun söpöstä pojasta ei ole mitään kuulunut sen jälkeen kun se kysyi, voiko minua pyytää treffeille. Se vähän masensi, mutta en kyllä jää odottelemaan ikuisuuksia. Kävi nimittäin semmonen homma, että viime viikolla tapasin kivan miehen. Ensin en edes varsinaisesti kiinnostunut siitä, vaikka varsin mukava ja hyvännäköinen onkin. Mutta vietin sitten kuitenkin kolme päivää sen seurassa ja ihastuin sinä aikana, kun siihen pääsi oikeasti tutustumaan :jaaha: . En uskalla liikoja toivoa, mutta hirmu kivaa on kyllä ollut ja toivottavasti olisi vielä jatkossakin...
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 04 Huhti 2011 20:44

Kai vika on lähinnä omassa päässäni. :friikkipeukku: Ja siinä, että jotku miehet ny vaan on tommosia... :epäilevä:

Kun mää oon kullan kans, oon niin onnellinen, etten halua pilata sitä keskustelemalla siitä, miten onneton oon, ku
oon ilman sitä. Kaukosuhteilu ei vaan sovi mulle... Oon niin mahottoman epäluottavainen ja vainoharhainen.
Sen siitä saa, kun erehtyy aina luottamaan vääriin ihmisiin tai luottamaan kehenkään. Ihmiset ei enää oikeasti
välitä toisistaan. Ihmissuhteet on kertakäyttötavaraa niin ystävyydet kuin rakkaussuhteetkin. Kai vika on minussa...
Kun rakastan, rakastan täysillä...

Eikä mullakaan varmaan olisi näin paha olla, jos mulla ois kavereita, joitten kans hengata ja pitää hauskaa kaikki
päivät. Mulla ei oo. Ei oo ollu vuosiin. Ja oon joutunu kestään sen ja elämään sen kanssa. Ei siihen koskaan totu,
mutta yksinkin pystyy olemaan, elämään, harrastamaan ja pitämään hauskaa. Enkä todellakaan rupea avautumaan
yksinäisyydestäni kullalle, kun se ei sitä kuitenkaan ymmärrä. En halua sen luulevan mun olevan joku säälittävä
riippakivi, jonka täytyy elää sen ja sen kavereiden kautta, kun mulla ei oo omaa sosiaalista elämää. On mulla silti
elämä. Se on vaan vähän erilaista ilman kavereita.

Elämä jatkuu taas. Välillä itkien. Välillä nauraen. Kai pitää opetella olemaan vellomatta surkeudessa. Oon vaan
niin hiton hyvä siinä. :keijo: Mää elän elämääni täällä ja se elää siellä. Välillä polkumme kohtaavat ja ollaan
yhdessä huolettomina ja onnellisina ilman arkipäiväisiä riitoja ja tympääntymisiä. :sydän: Tai jotain...

On se kiva, kun voi tänne avautua. :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Huhti 2011 15:10

Shay. :paijaus:

Mulla on sellainen kokemus, että aina kannattaa yrittää jutella. Mä oon tosin meistä se huonompi puhumaan, joten ehkä mulla on siksi helppo tilanne. Mieheke kyllä keskustelee mielellään.

Mulla ja miehekkeellä menee mukavasti. Yhteiselo on ihanaa saman katon alla. :sydän: (muoks. ei ollut tarkoitus vääntää veistä Shayn haavassa. :( )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » To 07 Huhti 2011 17:02

marenkienkeli kirjoitti: Mulla ja miehekkeellä menee mukavasti. Yhteiselo on ihanaa saman katon alla. :sydän: (muoks. ei ollut tarkoitus vääntää veistä Shayn haavassa. :( )

:hymyhali:
Mukava kuulla, että jollakin menee hyvin. :tilt: Tuntuu, että kaikki vaan eroavat nykyään...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Huhti 2011 17:09

Kibaya kirjoitti:
Olen onnistunut kehittämään jotain ehkä täysin mielikuvituksellista erästä toista tyyppiä kohtaan.

tilannekatsaus with Kiba and :kops:-tyyppi...

:pepsodent:
Juna meni jo!

Tyyppi on mukava edelleen.
Ehkä mä saattaisin olla kiinnostunutkin, mutta viime aikaisten tapahtumien valossa päätin, että olokoot. Mielenkiinoinen kaveri se on edelleen, sitä nyt ei muuta mikään.
Kylmän olkapään tarjoaminen ei ole mulle mikään vetoava temppu. Ei ole koskaan oikeastaan ollut.
:sori: Enhän mä voi täysin varma olla, mutta hyvin vahvaa viestiä ollut ollut aistittavissa ja muutos siihen mitä se oli - niin pitäkööt tunkkinsa :nirppa:

Mä voin sillä aikaa vaikka ihastua yhteen rinnakaiskurssin tyyppiin :läps: :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 27 Huhti 2011 15:33

Treffeille tänään :ahihi:. Kevättä selvästi ilmassa, kun miehet pyytelee niin tiuhaan treffeille, en oo tottunut tämmöiseen niin olen ihan hämilläni :nolo:. Ystävät ovat sanoneet, että minua ei ole viimeseen puoleen vuoteen nähnyt niin iloisena ja onnellisena kuin nytten. Totta, hirmusen hyvä fiilis ja se kai näkyy uloskin päin kun ihmiset tulee enemmän juttelemaan ja viihtyy mun seurassa. Jei. Saisi kyllä jatkua tämä olo kauan, en jaksaisi taas rypeä pohjamudissa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja theia » Ke 27 Huhti 2011 18:30

Mä taas oon tyhmä :friikki:

Mä en vieläkään jotenkin osaa suhtautua yksin olemiseen. Tai siis, jos molemmilla on vapaapäivä (tai molemmilla aamuvuoro), oon tottunut, että sitten ollaan yhdessä. Nyt tuo Toinen on alkanut viritellä uudestaan musiikkiharrastustaan, joka on ihan oikeasti ihanaa ja kivaa - jos toinen on onnellinen, niin mäkin olen. Tai niin se menee kun järjellä ajattelen, mutta toteutus onkin sitten vaikeampaa. Ja to-dellakin tiedän, että on oikeasti vähän lapsellista, itsekästä ja tyhmää kun on naama nurinpäin kun oon ollut yksin illan kotona, kun toinen on harrastamassa. Mutta minkäs mä fiiliksilleni voin :sori: Yritän järkeillä tätä koko ajan, silti päässä vaan huutaa se mun "hohhoijjaa, taas vaihteeksi oon yksin himassa" - kun muutenkin oon yksin himassa suurimman osan illoista.

Ja joo, kyl mä tajuan, että pienistä asioistahan mä napisen, ja ymmärrän myös, että aina elämä ei mee mun aikataulujen mukaan.

Vielä kun keksisi, miten mä osaisin taistella irti näistä fiiliksistä. Ollaan kyllä puhuttu näistä, yleensä jälkikäteen, kun oon saanut fiilikseni järjelliselle tasolle. Ja toinen ymmärtää mua myös. Ja sitten mulla on hirveen huono omatunto, kun syyllistän toista yksinäisyydestäni.

Voi että että osaa olla kyllä turhat huolet! :p
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Huhti 2011 19:25

theia, mulla on välillä ollut samanlaista. Oon ollut muun muassa surullinen siitä, kun Mieheke lähti lapsuudenkotiinsa ja mä en töiden takia päässyt mukaan. Lisäksi mun piti lukea tenttiin, joten en olisi muutenkaan voinut lähteä. Oli sellainen hylätyksi tulemisen tunne, vaikka järjellä ajateltuna ei ollut edes syytä murehtia.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Huhti 2011 22:28

theia, voisko siihen auttaa se, ettet istuiskaan yksin kotona koko iltaa vaan menisit myös johonkin edes osaks ajasta? Kävisit jossain kaverilla, lenkillä, harrastamassa jotain.. ihan mitä vaan, kunhan ei tarvitsisi koko iltaa istua kotona.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Huhti 2011 09:20

Auttaahan se, mutta yleensä vaan ei oikein ole ketään, kenen kanssa tehdä :sori:

Pitäis varmaan opetella just lenkkeilemään tai muuta, niin olis jotain omaa harrastusta.

Ja veikkaisin, että jos meillä olisi samankaltaiset työajat, ei tästä tulisi edes mitään ns. ongelmaa, mutta viikosta oon yleensä yksin iltaisin kolmesta viiteen iltaan, joka sitten jossain kohti vaan tuntuu kovin raskaalta.

Huoh, auttaa jo päästä avautumaan! Saa ajatuksia kirjalliseen muotoon ja pääsee tutkailemaan niitä vähän objektiivisemmin. Tai jotain.

Onhan tuo mun tyyppi aivan ihana - lueskelin jotain iltapäivälehden "7 merkkiä suuresta rakkaudesta", ja niistä seitsemästä täyttyi seitsemän :sydän: ...siksi ehkä kaipaisinkin vähän enempi perspektiiviä. Tuntuu tyhmältä valittaa näin pienestä (taaaaas) :(
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja heartless » To 28 Huhti 2011 11:45

Toi on kyllä rasittavaa, kun työajat menee ristiin eikä ehdi näkemään ja olemaan yhdessä. :( Meillä miehellä on säännöllinen työaika ja mulla oli aikaisemmassa työpaikassa työajat miten sattui, useimmiten iltaa ja viikonloppuja joten yhteinen aika oli kortilla. Toisaalta kiva, kun mies ehti harrastamaan omia juttujaan silloin kun olin töissä, mutta yhteistä aikaa ei juurikaan ollut. Lähinnä moikattiin pikaisesti, kun tulin illalla töistä ja mies meni silloin nukkumaan.

Nykyisin mullakin on arkipäiville sijoittuva päivätyö niin ehditään näkemään ja tekemään paljon enemmän juttuja yhdessä ja oon vaan iloinen kun mies lähtee välillä omien harrastustensa pariin, silloin mäkin ehdin paremmin puuhastelemaan omia juttujani.

Harmi kun asut Theia niin kaukana, mä olisin muuten ruvennut sulle tylsien iltojen lenkkiseuraks. :D
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Touko 2011 10:34

Kibaya kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Olen onnistunut kehittämään jotain ehkä täysin mielikuvituksellista erästä toista tyyppiä kohtaan.

tilannekatsaus with Kiba and :kops:-tyyppi...

:pepsodent:
Juna meni jo!

Juna myös tuli takaisin :halitus:
Nolottaa myöntää miten pihalla mä olen tässä.
Silti siinä on myös etunsa. Yllättyä toisesta ihmisestä aina uudestaan.

Kibaya kirjoitti: Mä voin sillä aikaa vaikka ihastua yhteen rinnakaiskurssin tyyppiin :läps: :virne:

Onneksi se ei missään kohtaa ollut todellista :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 08 Touko 2011 00:07

Tuplat :keijo:

--

:ahihi:

Ei kai tässä muuta.
Vähän ehkä omalta osalta :läps: - osastoa. En vaan osaa.

Vähän että oho!
Miten tässä nyt näin kävi.

:ahihi:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 11 Touko 2011 21:24

Piti olla kullan kanssa 'nettitreffit' toissapäivänä. Reilun tunnin odottelin sitä koneelle, kun
tasan tarkkaa aikaa ei oltu kuitenkaan sovittu. Ei tyyppiä kuulunu, mutta kun olin sulkenut
koneen ja painunut pehkuihin tuli soitto ja kulta pahoitteli, että oli ollut niin tohkeissaan pelistä,
että oli unohtanut meijän rehvit. :epäilevä: Tuli tosi tärkeä olo... Meinas se, että otetaan
uusiksi tässä joku päivä, mutta tuntuu, että ei sillä ole ikinä aikaa minulle. :huoh:
Kaverit ja tietokone on aina tärkeämpiä kuin minä...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 11 Touko 2011 21:39

No onneksi sentään vielä muisti pahoitella.
Minä jotensakkin yritän vähän saman tyyppisen ajatuksen kanssa painia. Että haluaisin tulla enemmän huomatuksi, kuin tulen. Välistä yritän, välistä onnistun, mutta joskus taas odotan ja petyn.
Miten erottaa rakkaus halusta ja tarpeesta? Miten rakastaa itseään, ettei jää roikkumaan semmoiseen ajatukseen joka ei tee itselle hyvää?

Ehdotan, että ensi kerralla tunnin odottamisen ja odotuksen kasvattamisen sijaan soitat kaverille ja iloisesti ehdotat että hän ottaa yhteyttä sinuun kun hänellä on hyvä hetki.
Roikkuminen ja mielenkiinnottomaksi itsensä tunteminen ei tee hyvää.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 11 Touko 2011 22:28

Pvi kirjoitti:Ehdotan, että ensi kerralla tunnin odottamisen ja odotuksen kasvattamisen sijaan soitat kaverille ja iloisesti ehdotat että hän ottaa yhteyttä sinuun kun hänellä on hyvä hetki.
Roikkuminen ja mielenkiinnottomaksi itsensä tunteminen ei tee hyvää.

En viitsinyt soittaa juuri sen takia, että en jaksa olla aina se, joka ottaa yhteyttä tai joka ehdottaa,
että pidettäis useammin yhteyttä. Mietin, että huomaakohan tuo ollenkaan, että jotain on unohtunut...
Eikä tuo odottaminen ollu niin pahasta, kun en odottamalla odottanut vaan pidin koneen päällä
värkätessäni muita hommia, kun tiedän, että tyyppi ei ole niin tarkka aikatauluista kuin minä.

Miehet ny on tommosia joskus... Soittakoon sitte, jos tulee ikävä... :huoh:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Suvi » La 14 Touko 2011 04:12

:friikki: :friikki: :friikki:

En tajuu. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö