Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 26 Touko 2011 21:26

Shaylle jaksuja :paijaus:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Touko 2011 22:33

Shay kirjoitti:Kiitos paijauksista. :hymyhali: Ei kai tässä voi kuin yrittää jaksaa jatkaa, vaikka voimia ei ole. :huoh:
Jos tämä itku ja tuska joskus loppuu...

Muista, että sulla on myös lupa olla pakottamatta itseäsi mihinkään.
Anna surulle ja kaikille sen mukana tuleville tunteille tilaa ja vapautta.
Sun tunteet, joihin sulla on oikeus. Oli ne mitä tahansa.

Itkujen aiheita tulee varmasti vielä tulevaisuudessa ja tuskakin hiipuu.
:paijaus:

Ikävälläkin on taipumus laantua ja muuttaa muotoaan.

Etkä ole asiasi kanssa yksin - tukea on aina saatavilla :hymyhali:

(ja se joka sanoo "told you so" on aikamoinen epäkypsyysnäyte :epäilevä:
Niin ei pidä sanoa ikinä!!)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » To 26 Touko 2011 22:50

Elämän käänteitä.
Hurjan kurjaa.
Pidä kiinni sydämestäsi. Se on sinun.
Yksi mies koitti mua lohduttaa sydänsuruissa sanoen, että jos sydämeen sattuu, niin kivusta tietää, että se ei ole mennyt rikki.
Siihen kuuluukin sattua, jos joutuu opettelemaan olemaan erossa ihmisestä, jota rakastaa.
Hyräilyjä ja kaunita lauluja sinun sydämellesi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 27 Touko 2011 07:30

Voi Shay. Jaksamista. :paijaus:

Olen itse ollut lähes identtisessä tilanteessa joskus enkä silti osaa sanoa mitään, mikä lohduttaisi.
Jotenkin sitä toivoi, että omalle kohdalle osunut olisi ainoa, mutta näköjään heitä on enemmänkin. :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Touko 2011 09:08

Voi Shay :paijaus: täällä kuunnellaan ja ollaan tukena, jos vaan sitä haluaa :hymyhali:

Ja
Kibaya kirjoitti:(ja se joka sanoo "told you so" on aikamoinen epäkypsyysnäyte :epäilevä:
Niin ei pidä sanoa ikinä!!)

Mulla ei tullut mieleenkään, että kukaan täällä sanoisi noin tai edes harkitsisi sanovansa. Tuntuu oudon alleviivavaalta edes todeta, ettei noin saisi sanoa :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 27 Touko 2011 11:06

Shay :(

Paljon jaksamisia ja voimia. Ole itsellesi armollinen ja anna surulle aikaa. Tee asioita, jotka tuottavat sinulle iloa ja anna itkun parantaa. :paijaus:
Maija

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 27 Touko 2011 13:21

Shay :paijaus: :halitus:
Eowyn

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 27 Touko 2011 14:59

Shay :paijaus:

Tuskinpa kukaan olettaakaan, että täällä kukaan sanoisi "I told you so". Mutta ilmeisesti Shaysta itsestään tuntuu siltä, että olisi pitänyt arvata. :( Ei kannata ajatella sitä tuolta kannalta kuitenkaan. Sitä vaan turhaan ottaa syytä omille niskoilleen sen sijaan että antaisi itselleen oikeuden surra tapahtunutta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Pe 27 Touko 2011 17:39

Shay :paijaus:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » La 28 Touko 2011 11:00

Lyyra kirjoitti:Ihan tyhmää tuollainen, että annetaan juttujen muhia omassa pääkopassa vain, eikä kerrota toiselle mitään. Mun ymmärtääkseni parisuhde on kuitenkin kahden kauppa. Pitää kertoa toiselle, missä mennään, eikä vaan tuolla tavalla pudottaa pommia toisen niskaan. Ois se tyyppi voinut edes yrittää vähän.

Tämän aamun päällimmäinen tunne on viha.

Haluaisin laittaa ex-kullallen s-postia ja kertoa hänelle kuinka parisuhteen pitäisi olla tiimityötä ja
ei ole oikein päättää toisen ihmisen kohtalosta ja elämästä tuolla lailla omassa päässään kuukausia
pohtien. :viha: En vain halua pilata hyviä jäähyväisiä. :P Ehkä kerron hänelle, jos joskus tavataan...

Tuntuu vain ihan hirveältä ajatella, että ehkä tämän ei olisi tarvinnut mennä tähän pisteeseen
asti, jos toinen olisi heti kertonut ahdistuksistaan ja niistä olis voitu puhua. Keskustelemalla
pääsee joskus melko pitkälle. Ehkä vikaa on itsessänikin, kun en itsekään osannut ottaa
vakavia puheenaiheita pöydälle, kun pelkäsin niiden pilaavan hyvän jutun.

Kaikkein pahinta on, että ainoa ihminen, joka tätä oloa voisi helpottaa ja jonka kanssa tästä voisi puhua,
on se, joka sen on aiheuttanut ja sille pitäisi antaa aikaa kuukausia kai, ennen kuin voisimme jälleen jutella
ilman itkua ja ahdistusta. Mulla on sitä järkyttävä ikävä. :pillitys:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Touko 2011 11:35

Shay kirjoitti:Tuntuu vain ihan hirveältä ajatella, että ehkä tämän ei olisi tarvinnut mennä tähän pisteeseen
asti, jos toinen olisi heti kertonut ahdistuksistaan ja niistä olis voitu puhua. Keskustelemalla
pääsee joskus melko pitkälle.

Sepä se. En kyllä ole itsekään maailman avoimin ihminen siinä mielessä, mutta voi mahdoton kuinka paljon helpompaa elämä sitten on, kun saa suunsa auki ja mieltä kevennettyä. Oon itse ollut vähän vastaavassa tilanteessa. Suut oli molemmilla tiukasti kiinni niin pitkään, ettei ollut enää mitään pointtiakaan avata niitä. Match made in heaven, sanoisin.

Shay kirjoitti:Mulla on sitä järkyttävä ikävä. :pillitys:

:paijaus: Kyllä se ajan myötä helpottaa, kun annat tunteiden vain päästä ulos.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » La 28 Touko 2011 12:15

Täytyykin tässä päivittää omaa tilannettani. Tapailin kivaa poikaa, mutta se ei oikein napannut ja olin kauhean ahdistunut siitä, etten ole kiinnostunut siitä kunnolla. Lopetin sitten meidän jutun ja samantien elämääni käveli eräs vanha tuttavani. Viime keväänä tapasin tuon tutun ensimmäistä kertaa, se oli hillitöntä ihastusta ensisilmäyksellä. En voi edelleenkään vastustaa kyseistä poikaa, voi ne silmät, hymy, olemus, kaikki! Ja tässä taas mennään, koitetaan josko meiän juttu toimisi nyt. Enpä ole mitään niin pitkiin aikoihin toivonut kuin sitä, että tästä nyt tulisi jotain kunnollista. Ihan hyvät puitteet tässä on, ei meillä ollut mitään älyttömän isoa ongelmaa kun viimeksi tapailu lopetettiin, se ei vaan ihan sopinut sen hetkisiin kuvioihin. Toivottavasti molemmat on nyt valmiita tekemään enemmän tämän jutun eteen. :hymyhali:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Touko 2011 21:14

Voi Shay. Toivottavasti :hymyhali: täältä käsin piristäisi.

Kuulostaa mukavalta damn. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 01 Kesä 2011 19:31

En nyt oikein muuta ohjetta osaa antaa kuin että ulos vain ja ystävien seuraan. Eroasiat on aina niin vaikeita, etenkin jos tulee itse jätetyksi.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 03 Kesä 2011 12:05

Citymarketissa ei ainakaan ollu ystäviä myytävänä. Elämätki oli poistuneet valikoimasta...

Ex-miekkonen (ei siis ex-kulta vaan sitä edeltävä) erosi just naisestaan, jonka pisti paksuksi jokunen vuosi
sitten samoihin aikoihin, kun vokotteli mua takasi. Ei, se ei ole peluri. Se on vaan melko yksinkertainen...
Se on pistäny mulle viestiä muutamaan otteeseen. En tiedä haluaako se reboundia edellisestä vai mitä helvettiä.
On se kiva jutella jonku kans, edes sen, mutta ei todellakaan kiinnosta tällä hetkellä muut miehet eikä kiinnosta
se muutenkaan. Se juttu oli nääs tuhoon tuomittu ennen kuin alkoikaan. No match. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Kesä 2011 23:53

Shay kirjoitti:Citymarketissa ei ainakaan ollu ystäviä myytävänä. Elämätki oli poistuneet valikoimasta...

K-marketissa oli viimeaikaisten päivitysten myötä nähtävillä sekasortoa, epävarmuutta ja lisää otsalla naulojen seinään kiinnittämistä (aka :kops: ).

Voisko tunteisiin saada jonkun sellaisen off-nappulan, joka väliaikaisesti pysäyttää niiden tehosekoittimen. Käytettävissä vain hätätilanteissa - kuten tässä. Että vois lyödä pelin seis ja selvittää korttejaan rauhassa. Eikä vaan olisi jatkuvasti vaan pahemmassa ja pahemmassa solmussa.

Taidan ottaa käyttöön sen AA-kerhon käytännön, että sitten vasta kun pysyy huonekasvi hengissä pidempään kuin kuukauden (niillä kai on vuosi? ) voi ajatella mitään ihmissuhteita. Ei tarttis ajatella, kun ne noi huonekasvit ei pysy täällä hengissä. A) tapan ne itse tai B) kissat viimeistelee tuloksen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kermit » Ti 07 Kesä 2011 07:58

Kibaya kirjoitti:Taidan ottaa käyttöön sen AA-kerhon käytännön, että sitten vasta kun pysyy huonekasvi hengissä pidempään kuin kuukauden (niillä kai on vuosi? ) voi ajatella mitään ihmissuhteita. Ei tarttis ajatella, kun ne noi huonekasvit ei pysy täällä hengissä. A) tapan ne itse tai B) kissat viimeistelee tuloksen.

Höpsis. Se, mikä huonekasvi selviää sekä sun että kissojen käsittelyssä on ihan yhtä sattuman kauppaa kuin se, kuka se elämän manteli lopulta on. Ei ole mitään, millä tätä voisi yrittää ennustaa. Se on kirous, koska nauloja voi seinään kertyä melkoinen installaatio. Se on siunaus, koska jokainen tunti ja jokainen päivä on uusi ja ihan mitä vain voi tapahtua. Päivästä riippuu, onko kirous vai siunaus voitolla.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Shay » Su 12 Kesä 2011 16:16

Mää en jaksais. :huoh: Ex-miekkonen pistää jatkuvasti viestiä ja uhkaili tulevansa käymäänkin ja
ottavansa vielä pian lapsensakin mukaan. :töktök: Mää en oikeasti jaksais mitään ihmisiä nyt. :huoh:
Sanoin, ettei ny oikein sovi, ku en jaksa enää polttaa siltoja joka suuntaan. Se ei ole kai tietoinen siitä
kuinka tuore homma mun ero on. Ois kai se joskus ihan mukava nähä niinku ihmisinä, kavereina, mutta
ei mua kyllä muuten kiinnosta sen seura. Olen sille jo aikoinaan sanonu, ettei meillä oo mitään yhteistä
eikä siitä tulis mitään.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 13 Kesä 2011 22:17

Kai ilmaisit riittävän selkeästi, ettei nyt nappais?
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 13 Kesä 2011 22:28

Aranwe kirjoitti:Kai ilmaisit riittävän selkeästi, ettei nyt nappais?

Vähän vaikea sanoa toiselle, ettei kiinnosta, jos toinen ei anna ymmärtää, että kiinnostais.
Tosin, eihän suomalaiset miehet ikinä. Ei niistä ota erkkikään selvää. :töktök:

En kyllä mitenkään ole antanut ymmärtää, että kiinnostais mikään muu kuin ystävyys. Kyllä sekin
jotain mainitsi, ettei halua suhdetta vielä pitkään aikaan, joten ei kai se halua semmosta munkaan
kanssa. Molemmilla taitaa olla vaikea ero takana. Kiva kai sillekki, että on joku, jolle voi puhua jotain.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 13 Kesä 2011 23:04

Ihmiset on niin erilaisia ettei voi koskaan tietää onko sellainen vanha suola janottaa-tapaus, jonka käyttäytymistä ohjaa toiveajattelu, vaiko sitten vilpittömästi pelkkää ystävyyttä ja henkistä tukea tarjoava. Tietysti jos jo pelkkä tiiviimpi yhteydenpito rassaa, niin miksei silloinkin voi lyödä jo jarrua päälle?

No, eipä näissä asioissa voi / kannata oikein neuvoa, kun kaikki on niin yksilöllistä ja jokainen tekee omat päätöksensä.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 13 Kesä 2011 23:14

Mulla ei ole ketään. Eikä mun kannattais velloa masennuksessa jatkuvasti. Pitäs olla ihmisten kanssa aina,
kun siihen on mahdollisuus, vaikka ei tekis mielikään ja vaikka se ihminen on entinen poikaystävä. Jos sille
tulee parempi mieli siitä, että se voi jutella mun kans niin hyvä. Suhdetta siitä ei tule ja sen aion tehdä
selväksi, jos siihen on tarvetta.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kermit » Ti 14 Kesä 2011 07:41

Shay kirjoitti:Mulla ei ole ketään. Eikä mun kannattais velloa masennuksessa jatkuvasti. Pitäs olla ihmisten kanssa aina,
kun siihen on mahdollisuus, vaikka ei tekis mielikään ja vaikka se ihminen on entinen poikaystävä. Jos sille
tulee parempi mieli siitä, että se voi jutella mun kans niin hyvä. Suhdetta siitä ei tule ja sen aion tehdä
selväksi, jos siihen on tarvetta.

Miksi pitää olla ihmisten kanssa, jos ei tee mieli? Vitutus näkyy naamasta ja käytöksestä eikä ketään kiinnosta tavata sua enää toiste. Olen ollut ymmärtävinäni, että tämä ei ole kuitenkaan sun tavoite.

Miksei voi sanoa ettei nyt sovi. Ja olla sortumatta mihinkään verukeselittelyyn. Jos joku inttää syytä vaikket selvästi aio kertoa, sille voi suoraan sanoa että just nyt en ole sillä tuulella, että jaksan olla sosiaalinen. Ei se sitä tarkoita, että ihmiset olis tavattavissa ja tavoitettavissa heti, kun sua alkaa taas ihmiset kiinnostaa, mutta harva meistä pystyy täysin erakkona elämäänsä elämään ellei todella ponnekkaasti siihen tähtää.

Liekö se sitten hyvinkin harvinaista, mutta meillä päin kyllä tavataan sanoa nämä asiat suoraan kavereiden kesken. Ei sitä ole kukaan koskaan ihmetellyt. Kaikillahan niitä päiviä on, kun ei huvita sanoa kellekään mitään.
kermit

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 14 Kesä 2011 10:18

Jos en oo ihmisten kanssa, istun kaikki päivät yksin kotona ja itken. :friikkipeukku: Kyllä se sitten, kun pääsee
ihmisten ilmoille ja seuraan niin huomaa kuinka paljon parempi siellä on olla eikä tule ajateltua surua ja masista.
Mun tavoite ei oo olla erakko vaan yrittää olla olematta. Pitäis pakottaa itsensä soittamaan tutuille ja kavereilla
ja hakeutua ihmisten seuraan eikä vetäytyä aina omiin oloihin ajattelemaan, että maailma on mua vastaan.

Ja en sanonut sille (vaikka niin kirjoitinkin), että ei sovi vaan, että en kaipaa seuraa nyt, haluan mököttää yksin.
Tapoihin ei kuulu valehdella.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kermit » Ti 14 Kesä 2011 12:31

Se, että sanoo ei sovi, kun oikeasti tarkoittaa ettei huvita tai on jotain muuta menoa, ei mielestäni ole valehtelemista. Ei sovi on minusta hyvin neutraali ilmaisu kertomaan, että ei nyt. Syy siihen, miksi ei sovi, on kunkin oma asia. Ei kaiken tarvitse sopia vain siksi, että on sopinut jotain jonkun kolmannen osapuolen kanssa.

Ihmisten ilmoilla oleminen tekee varmasti hyvää ja antaa aivosoluille muutakin tekemistä kuin murehtimisen. Silmätkin varmaan tykkää pitää vähän taukoa punoituksesta eikä kaikki rahat mene nessuihin. Joskus on vähän pakotettava itsensä uusille urille eikä se aina ole ihan helppoa nähdä milloin pieni pakottaminen on hyväksi ja milloin pitäisi olla itselleen vähän armollisempi. Itselläni on vaikeimpina aikoina toiminut se, että itken ja ryven itsesäälissä niin pitkään, kunnes rypeminen alkaa tympäistä jo itseänikin. Sen jälkeen olen hiljalleen koittanut kömpiä ihmisten ilmoille ja järjestää kotiin kivoja ja iloa tuottavia asioita, että ne ajat kun kotona on oltava, voisi keskittää hetkeksi huomionsa johonkin mukavaan ja parkua ja rypeä itsesäälissä sitten sen mukavan jälkeen. Jos edelleen tekee mieli. Nykyään on mukavaa kun on nämä tekniset härpäkkeet. Toisinaan kun jopa puhelu ystävälle tuntuu vähän turhan työläältä ja raskaalta puhumattakaan kasvokkain tapaamisesta, niin on voinut aloittaa sen kömpimisensä tekstiviestillä tai sähköpostilla. Joskus yksi pieni "moi, mitä sulle nykyään kuuluu"-viesti jollekin ja siihen saatu vastaus voi olla yllättävän iso ja tukeva köysi rantaan hinautumisessa.
kermit

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö