Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja Maija » To 26 Syys 2013 17:39

Wildis :paijaus:

Voimia teille kaikkeen ja toivottavasti asiat järjestyvät.
Maija

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 26 Syys 2013 18:59

Voimia Wildikselle vaikeaan tilanteeseen! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin, tavalla tai toisella. :paijaus:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Emilia » To 26 Syys 2013 20:43

Wildis :paijaus:

Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 26 Syys 2013 23:37

Lumikki75 kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Ärsyttää ja inhottaa olla näin kuilun partaalla mutta mieluummin sekin kuin siellä pohjalla. Kai.

Ehkä se vähän lohduttaa, että on kuitenkin sata kertaa parempi, että yritätte yhdessä tehdä asialle jotakin kuin että olisitte heittäneet saman tien pyyhkeen kehään.

Jaksamista. :hymyhali:

Tämä on totta. Toivoa on kun molemmat yrittää.

Jaksamista myös täältä. :hymyhali:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Dnd » To 26 Syys 2013 23:52

Wildchild: May the force be with you :paijaus:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Loka 2013 20:16

Lyyra kirjoitti:Olen ajatellut lähestyä yhtä vanhaa ja rakasta ystävää viestillä, jossa selitän, miksi katkaisin yhteydenpitomme. Mulla on jo pidemmän aikaa ollut tunne, että haluan selitellä toimintaani ja pyytää anteeksi kun käänsin selkäni.

Kirjoitin jo luonnoksen. Onko kellään kokemuksia tällaisista tilanteista? Haluan mieluummin katua sitä, että asiamme menivät pieleen, kuin sitä, etten edes yrittänyt korjata välejämme.

Ärsyttää ihan suunnattomasti tehdä tämä Facebookissa, mutta kun deletoin hänen puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitekin lienee jo muuttunut.. :friikki:

No niin. Kai tässä jonkinlainen keskusteluyhteyskin on mahdollinen. Lähetin hänelle Facebookissa kaveripyynnön ja hän hyväksyi sen aika lailla saman tien. Ja ainakin hän on käynyt kommentoimassa jotain päivityksiäni vanhaan tuttuun tyyliinsä, joten ei tässä kai mitään mykkäkouluakaan pidetä.
Toivottavasti me saadaan käytyä joku isompikin keskustelu tässä joskus. Se pitkä viesti tuntui jotenkin liian teatraaliselta eleeltä, joten en ole lähettänyt sitä. Katsotaan nyt sitten päivä kerrallaan tai jotain. Pitäisi varmaan sopia joku juttuhetki tai jotain. Me asutaan eri kaupungeissa, joten fyysinen kahvihetki on ehkä vähän liikaa vaadittu vielä tässä vaiheessa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 08 Loka 2013 19:00

Mie lähetin tossa jokunen vuos sitten yhen pitkän sähköpostivuodatuksen. Selittelin vähän ja pyysin anteeksi kun tuli teininä oltua vähän tyhmä. Ei kyllä kaduta yhtään, että moisen viestin kirjotin ja lähetin. Sai kaivelemaan jääneen asian käsiteltyä ja sain jopa anteeksikin :)
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 08 Loka 2013 19:46

Yks ystävä, joka yhtäkkiä lopetti yhteydenpidon minuun vuosia sitten, pyysi mua kaveriksi Facebookissa. En hyväksynyt. Pisti se viestiäkin, johon nihkein sanoin vastasin.

Kerran nuorena ja tyhmänä lupasin rakastaa häntä, vaikka hän menisi sekaisin, eikä tykkäisi musta enää. En pystynyt pitämään tuota lupausta. Ei neuroottista, psykoottista sosiopaattia voi rakastaa. Ehkä mun pitäisi pystyä kuitenkin antamaan sille itsekeskeiselle paskiaiselle anteeksi, vaikka hän ei anteeksi pyytäisikään. En vain osaa vielä olla niin joustava, että pystyisin unohtamaan petoksen ja kaikki ne kerrat, kun hän manipuloi minua ja yritti työntää minut maanrakoon. Sääli on sairautta eikä sosiopaattia kannata sääliä... Saa nyt nähdä... Ehkä sen kanssa voisi päästä inhimillisiin väleihin. Olihan sen kanssa kuitenkin kiva jutella syvällisiä aikoinaan. :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Loka 2013 20:00

Mä en luvannut rakastaa, mutta lupasin olla ystävä.
En vain pystynyt enää siinä kohtaa kun koko elämältä romahti pohja. Luotto oli liian mennyt ja olihan siinä muitakin yksityiskohtia mukana.
En mä silti ole katkera tai vihaa sitä ihmistä. En kyllä säälikään. Välillä suutun itselleni siitä sinisilmäisyydestä missä elin pitkään.
Jos hän ottaisi jotenkin yhteyttä en todennäköisesti vastaisi siihen mitenkään. En nihkeillä, enkä ystävällisillä sanoilla. Olen onnellinen etten ole hänen kanssaan missään tekemisissä. Muutamissa paikoissa huomaan aika-ajoin muistelevani niiden vuosien aikaisia paskoja juttuja, mutta ilman mitään sen suurempia tunteita. Olen todennut, että semmoista se nyt vaan oli ja that's it. Mä pääsen eteenpäin, eikä mun tartte miettiä mitään siihen toiseen ihmiseen liittyviä asioita, se kuitenkin on osa mun elämää ja iso osa mun historiaa. Ehkä mä olen niiden tapahtumien johdosta erilainen, epäileväisempi, enkä niin helpolla luota ihmisiin, mutta ainakin mä osaan arvostaa ystäviä entistä enemmän :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 09 Loka 2013 09:06

Tyttöystävä ilmoitti aamulla töihin lähtiessäni että hän on ajatellut asioita ja tahtoo jutella kun palaan töistä.

Voi olla että huomenna palaamme asiaan kohdassa "Sinkkuna olemisesta". Noh, olihan meillä hetkemme, ei muistella pahalla jne.

Taidan käydä jo valmiiksi suklaata ostamassa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 09 Loka 2013 09:40

Smitti :paijaus:

Meidän tilanteeseen ei ole mitään lisättävää. Hitaasti eteenpäin.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 09 Loka 2013 10:47

Kiitos ja tsemppiä sinnekin :paijaus:
----
Nyt keskustelimme puhelimessa ja kyseessä on tyypillinen LOHMOEO-skenaario l. luulin-olevani-hauska-mutta-oikeasti-en-ollut.
Heitin aikoinaan jonkun huonon vitsin (luonteeni peruspilari, tavaramerkki haussa). Nyt sitten IRL tapahtui jotain joka viittasi siihen ja sitten ollaankin kriisin partaalla. Ja taas saan selitellä että kultapumpuliseni, se ihan aikuisten oikeasti oli vain huono vitsi :keijo:

Olenko maininnut kuinka ihanaa seurustelu onkaan ja kuinka en koskaan mieti miten helppoa jotkut asiat olivat sinkkuna? :pöpi:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 09 Loka 2013 11:33

Smith :paijaus: Toivottavasti asia selviää.

Yleisesti ottaen ihmettelen miksi ihmiset tapaavat sanoa, että haluan jutella kun tulet töistä. Eikö se ole vähän turhaa toisen kiduttamista, eikö asian voi mainita vasta sitten kun juttelemiseen on aikaa? :keijo:
No, ei mulla tosin taida olla varaa sanoa tähän mitään, omat suhteettomuuteni kun ovat mitä ovat. :epäilevä: Enkä toki tunne kyseistä tilannettakaan, eikä se kuulu mulle, olen usein vain miettinyt tätä esimerkiksi katsoessani televisiosarjoja, joissa näin tehdään usein. :keijo:

Ja hyvä että Wildiksestä kuitenkin tuntuu siltä, että "hitaasti eteenpäin", eikä niin että asiat juuttuisivat paikoilleen. :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ke 09 Loka 2013 12:22

Smitti :paijaus:

Mä mietin L-S ihan samaa - miksi kertoa että "meidän pitää jutella... myöhemmin" - sitten sitä miettii koooooko ajan että mistä. Ja varsinkin jos kyse ei olisikaan mistään übervakavasta, ja mieli ehtii sitten kuvitella kaikki kauhuskenaariot asiasta a asiaan y. Onkohan se sitten oman mielenrauhan vuoksi, että saa itse päätettyä että nyt puhutaan ja itselle siis lisäaikaa asian miettimiseen? :P

Musta tuntuu että usein kaikki riidat jne on vaan huonoa kommunikointia. Jos sitä jotenkin oppisi juttelemaan kaikesta avoimesti ja käsittelemään asiat juuri sillä hetkellä kun ne tapahtuvat olis elämä helpompaa. Kaikissa (ihmis)suhteissa. Mut eeeei, vaan asioiden pitää eka muhia ennen kun suunsa saa auki - jos silloinkaan.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 09 Loka 2013 12:25

Ehkä sillä "jutellaanko töitten jälkeen?" -kysymyksellä haluaa varmistella, että toisella on aikaa?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 09 Loka 2013 13:46

L-S kirjoitti:Yleisesti ottaen ihmettelen miksi ihmiset tapaavat sanoa, että haluan jutella kun tulet töistä. Eikö se ole vähän turhaa toisen kiduttamista, eikö asian voi mainita vasta sitten kun juttelemiseen on aikaa? :keijo:

:femmat: Mulla ainakin menisi tuollaisesta niin pahasti pasmat sekaisin, että koko työpäivä menisi neuroottisesti pohtien kauhuskenaarioita tulevaan keskusteluun liittyen. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 09 Loka 2013 13:52

Hunajamuffinssillani on vaan uskomattoman huono ajoituskyky: ei ole ensimmäinen kerta kun on keskusteltu mahdollisimman huonoon aikaan eli esim. illalla juuri kun minulla on aikainen aamuvuoro :virne: (kyllä, osaan ottaa tämän jo huumorilla).
Hän nyt vaan on välillä tuollainen, eli alkaa mielessään käydä läpi jotain juttua ja ei sano mitään (usein kirjaimellisesti) ja sitten yhtäkkiä töksäyttää että meidän tulee jutella.
La donna è mobile :virne:

Mutta hei, ainakin jutellaan asiat selväksi eli kommunikaatio toimii. Enkä voi sanoa ettenkö olisi välillä antanut keskusteluun aihetta :pepsodent:
Joskin saatanpa hyvinkin ottaa esille asialistalle kohdan "jos mokaan, sano heti, äläkä murjota" ;)
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 09 Loka 2013 13:58

Eli teillä on kuitenkin edelleen asiat ok? Vai luenko rivien välistä ihan omiani?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 09 Loka 2013 15:18

Uskoakseni meillä on asiat ok :virnu:
En tosin tiedä ennen kuin vasta töiden jälkeen, mutta ainakin pikaisen puhelinkeskustelun perusteella ollaan vielä kimpassa.
Tuntuu että tämä sama episodi on käyty tavalla tai toisella joka kuussa sitten tapaamisen jälkeen näinä samoina päivinä :salaliitto:

Mutta koska nainen on aina samalla tuulella, vian täytyy olla minussa ja/tai kalenterissani :kauhistunut:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 10 Loka 2013 09:59

Hyvät uutiset: kaikki on ok ja kommunikaatio on todellakin hyvä asia. Tulipahan nyt sitten puhuttua taas asiat selviksi.
Oikeasti tykkään näistä hetkistä, koska opin sellaisia asioita joita en koskaan sinkkuna ole tullut ajatelleeksi ja/tai huomanneeksi :raps:

Hyvät uutiset II: uusi lempinimeni on Tarzan, koska olen ilmeisesti viettänyt koko tähänastisen elämäni apinoiden keskuudessa, päätellen ainakin sosiaalisisten kykyjeni syvyydestä (ja siitä että tykkään banaaneista) :virne:

Juu, huomattavasti hauskempaa kuin sinkkuna :ahihi:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 17 Loka 2013 10:23

[Aiempi keskustelu Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset-ketjussa]

Lyhyesti niille jotka eivät jaksa linkkiä lukea: tyttis ei tykkää tykkäämisistäni, mutta en oikein osaa selittää miksi pidän mistä pidän, ja oikeastaan en enää edes pidä siitä mistä pidän :hämillään:

Sitten luin "Choice blindness" and how we fool ourselves-artikkelin.

Kukaan ei siis välttämättä osaa sanoa mistä hän oikeastaan pitää, ja miksi esim. hän seurustelee jonkun sellaisen kanssa joka ei täytäkään ns. asetettuja odotuksia.
Yritin meinaan katsella sellaisia naisia joista pidin aiemmin, mutta nyt tyttöystäväni myötä...en enää ymmärrä mitä näin heissä :keijo:

Lisäksi tajusin miksi k.o. asia on siksi niin kipeä kohta: koska hunajakyyhkyseni on niin ylpeä kyseessä olevasta ominaisuudestaan.
Vähän niin kuin olisit kuluttanut koko elämäsi mestariteokseesi, ja sitten joku tulee sanomaan "meh, olen nähnyt parempia ja itse asiassa kaverisi teki paremman viidessä minuutissa" :raps:

Eli kyllä tämä tästä pikkuhiljaa alkaa avautua :)
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 20 Loka 2013 23:00

Voi miten kiva kuulla, että asia tuntuu selviävän :hullu: Mä tunsin näitä päivityksiä lukiessani jotenkin ahdistusta itsessänikin. Siis kun tuli mieleen se tunne, kun ajattelee, että tässä nyt on se loppuelämän ihminen ja sit tuleekin epäilys, että jos se ei musta enää tykkääkään. Enkä sano, että sulla/teillä olisi ollut tällaista, mutta itselläni sytytti jonkun muistijäljen. Ja rupesin miettimään, onkohan siinä(kin) syy, miksi olen yhä vapaalla jalalla. Että jos musta huokuu sellainen karkoittava fiilis, koska pelkään ihastua, koska siinä voi satuttaa itsensä. Toivottavasti ei.

Ja yritän edelleen ajatella, että oikeasti se johtuu vain siitä, että olen niin täydellinen ettei kukaan uskalla lähestyä mua :nirppa:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 21 Loka 2013 13:54

Mitä voi tehdä, jos kumppanilla on erittäin omistushaluinen kaveri? Tämä kaveri on antanut minun hyvin selvästi ymmärtää, että häiritsen heidän kaveruuttaan pelkällä olemassaolollani. Tämä kaveri aina tilaisuuden tullen (ts. silloin kun poikaystäväni ei ole näkemässä) piikittelee mua hyvin ikävään sävyyn ja suorastaan vittuilee. En voi väittää, että olisin yleensä kovin mukava ihminen, jos mulla auotaan päätä, mutta kumppanin vuoksi olen pitänyt mölyt mahassa, sillä tiedän tämän kaverin olevan erittäin hyvä ystävä kumppanilleni enkä haluaisi tämän muuttuvan.

Viikonloppuna tilanne kuitenkin meni liian pitkälle, kun näimme kivan illan päätteeksi tätä poikkiksen kaveria kaupungilla. Jäimme jossain vaiheessa iltaa kahdestaan tämän kaverin kanssa ja tänä aikana hän vitsin muotoon piilotettuna sanoi minulle tosi loukkaavia asioita. Minun iltani meni täysin pilalle ja kotiin tullessamme itkua nieleskellen kerroin poikaystävälle, mitä oli tapahtunut. En halua laittaa itselleni rakasta ihmistä valitsemaan minun ja hyvän ystävän välillä, mutta mua ahdistaa ihan hirveästi ajatus siitä, että tulen näkemään tätä tyyppiä tulevan muuton takia jatkossa useammin. Mitään syytä en ole antanut ansaitakseni tällaisen kohtelun, sillä tätä on jatkunut ihan ensimmäisestä tapaamisesta lähtien.

Miksi ihmissuhteet on niin vaikeita? :huoh:
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 21 Loka 2013 14:03

:paijaus: Maija, onpas tuo tyyppi inhottava. :viha: Toivottavasti asia selviää mahdollisimman pian.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 21 Loka 2013 14:21

Maija :paijaus:

Todella ikävä tilanne! Miten kumppanisi suhtautui, kun hänelle kerroit?
lumikukka

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö