"Voitko etsiä mulle polkkabändejä lähistöltä
"-viestiä vaan tulemaan, mä kaivan.theia kirjoitti:Se mikä stressaa, on kaikki tää järjesteleminen! Miljoona asiaa hoidettavana. En oo koskaan järkännyt ees synttärijuhlia, niin nyt sitten häät järjestettävänä... Isommat ja pienemmät asiat vaan pyörii päässä minkä kerkeää. Mitä ohjelmaa? Mistä bändi? Missä vihkiminen? Milloin kuvat? Mitämissämilloinmiksi?!? Kukat? Ohjelmat? Vieraskirjat? Mitä kirjoittaa kutsuihin? Hääsviitti? APUA
Mulla ihan sormet syyhyää, tekisi niin kovasti mieli osallistua

), kuvia häälehtisistä, firmoja, joihin ottaa yhteyttä, et cetera
Tai sama Exceliin (
), jos ei ole tarvetta hipelöidä ja kanniskella "hääraamattua". Voit myös vaikka printata itsellesi häiden muistilistan esimerksiksi naimisiin.info:sta, ja ruksailla siitä jo tehdyt/hoidetut hommat kun ne etenee.
Ei kun esitetään tilanne ja ne ammattilaisina auttaa siitä eteenpäin. Mulla meni huikeat vartin verran, kun kaupunnilla ohi kulkiessa kävin kyselemässä yhdestä kukkakaupasta ideoita ja heidän näkemystään. Heillä oli hyviä ideoita, löytyi sopivat kukat ja saivat ne mahtumaan mun budjettiin, joten tilasin saman tien. Sen jälkeen oli kimppu ja vieheet hoidettu.
Sitähän varten ne on!
Tai pistä vaikka fordella kilpailu pystyyn, kuka suunnittelee teille hienoimmat kutsukortit
Voittaja saa mainetta ja kunniaa 

) ja oli ihan huippukivaa kaasojen + kaason kämppiksen kanssa! Joten seuraava askartelukerta (ohjelmat, menut?) mennee ihan yhtä kivuttomasti

theia kirjoitti:Ja tietenkään en ole järjestämässä mitään häihini vain sen takia "koska häissä kuuluu olla jotain". Jos on useamman tunnin pirskeet, on varmaan ihan kivaa, että siellä on jotain ohjelmaa (esim. musiikkia).

), ja lupaavalta vaikuttaa! Vihkijä varattu, tosin saadaan tietää joulu-tammikuussa että saadaanko se paikalle vihkimään. Ja tärkein eli puku hankittu
Toka puku mitä sovitin oli the puku. Ekassa liikkeessä sovitin kahdeksaa pukua, joista oli kaksi potentiaalista mutta kuitenkin se oli helppo sanoa kumpi oli se oikeampi vaihtoehto. Aikaa meni 20 min ja se myyjäkin oli ihan hämmentynyt siitä vauhdista. Tokassa liikkeessä meni aikaa samat 20 min ja sovitin varmaan seitsemää pukua, joista yksi oli hienoin - se kuitenkin karsiintui pois hopeisen kirjailunsa takia. Vaihtoehtoja ei ollut lieemmin kun oli musta puku hakemassa, joka varmasti nopeutti prosessia.
Ei tosissaan mennyt ihan niinkun elokuvissa - Töölöläisessä juhlapukuliikkeessä sain kuulla juuri sen nimenomaisen puvun olevan myynnissä... Messukeskuksessa I love me -messuilla. Joten eikun messukeskukseen, jonne onneksi pääsin kuitenkin ilmaiseksi ja pukukin oli vielä edullisempi kuin eilen!

Lumikki75 kirjoitti:Nätti puku!
Vaikka olenkin sitä vanhakantaista koulukuntaa, jonka mielestä morsiuspuvun pitää olla valkoinen.
On kyllä nätti puku. theia kirjoitti: Ja tärkein eli puku hankittuToka puku mitä sovitin oli the puku. Ekassa liikkeessä sovitin kahdeksaa pukua, joista oli kaksi potentiaalista mutta kuitenkin se oli helppo sanoa kumpi oli se oikeampi vaihtoehto. Aikaa meni 20 min ja se myyjäkin oli ihan hämmentynyt siitä vauhdista. Tokassa liikkeessä meni aikaa samat 20 min ja sovitin varmaan seitsemää pukua, joista yksi oli hienoin - se kuitenkin karsiintui pois hopeisen kirjailunsa takia. Vaihtoehtoja ei ollut lieemmin kun oli musta puku hakemassa, joka varmasti nopeutti prosessia.
Samis, miä sovitin vissiin neljää vai viittä ja olin puolessa tunnissa ulkona liikkeestä, puku varattuna.
Ja jotkut väittää että hääpuvun valinta on vaikeeta. 

'annastindeli kirjoitti:Samis, miä sovitin vissiin neljää vai viittä ja olin puolessa tunnissa ulkona liikkeestä, puku varattuna.
Ja jotkut väittää että hääpuvun valinta on vaikeeta.

Mulla myös on mun atooppinen ihottumani, joka osaa temppuilla - varsinkin stressin alla - enkä tahdo elää pelossa että sotken puvun tärkeänä päivänä esim. vereen (how grim!)... Mustassa se ei sitten ainakaan näy
Ja toisaalta kun kirkkohäitä ei oo tulossa niin ei oo perinteiden velvotteitakaan.
theia kirjoitti:Mun puolesta kaikki saa pukeutua minkä väriseen pukuun tahtovat.
theia kirjoitti:Mä oon nyt melkeinpä innostunut tästä järkkäilystä... oon zoomaillut pöytäkoristeita (ja löysin loissstavan nettisaitin)

Täältä löytyi (lähes) kaikki tarpeellinen mun vision täyttämiseksi pöytien koristelun suhteen... Saman suuntaista ideaa oli tosin niiden blogissakin 

It's all coming together now 
(Mullakin on siis sama kuin Lumikilla, että itselle haluan ehdottomasti valkoisen puvun, mutta olen ylpeä niiden puolesta, jotka uskaltavat rikkoa rajoja, jos kerran valkoinen ei miellytä.) Theian hääjutut kuulostavat oikein hyvältä.
Itsellekin tulee hirmuinen hinku katsella kaikkia kivoja hääjuttuja. 
Saatiin myös kivoja ideoita juhliin kuvaajalta, hän kun - yllättäen - on muutamia häitä nähnyt
Kerrottiin myös suunnitelmista sen verran mitä meillä on - se vähän tuuletteli kun kerrottiin että musiikin osalta tuskin tulee olemaan mitään iskelmää tai valsseja
Mutta siis positiivinen yllätys oli kyllä!
Mutta ehkä silti aion ostaa jotkut korottomat varakengät, kriisien välttämiseksi.
Tosin mun sormusta ehkä-toivottavasti kavennetaan, ja timangin väri muuttuu - jos se vaan onnistuu niin. Siitä saan infoa piakkoin 

Heti liikkeeseen kun vaan kerkiää. Maistraattihepun kanssa treffit vasta 5-3 viikkoa ennen häitä.. IIh! Me *so* excited!

Ens perjantaina olis tarkoitus käydä juhlapaikkaan tutustumassa, sen jälkeen pääsee taas ostelemaan

theia kirjoitti:Mua ehkä iiihan vähän ahdistaa, kun ihmiset ei ilmoita tulostaan!! Onhan tässä siis vielä aikaa kolmisen viikkoa ilmoittautua, mutta kuitenkin. Lupaan ja vannon että jos/kun saaadaan hääkutsu niin ilmoittaudutaan heti!
Mä olin just sellainen pahimman sortin pahis, joka ilmoittautui ystävän kihlajaisiin 2. viimeisenä mahdollisena päivänä.
En vaan saanut aikaiseksi aiemmin.theia kirjoitti:Kuinkakohan nopealla toimitusajalla on mahdollista tilata oikeita kukkia

theia kirjoitti:ne tulee jenkeistä. AAARGH!
)
Samoin myöhemmin esiintyneellä bändillä. Häätanssi oli charlestonia.

Tuli siinä muutama kyynel vieräytettyä. 2015 kesällä pääsen siis kaasoilemana. Jännää. 
Olen kyllä ihan täpinöissäni. Unikaan ei meinannut tulla pe-la yönä silmään, kun hääasiat pyörivät päässä. Onneksi sunnuntaina päästiin käymään läpi suunnitelmia, joten olo on myös helpottunut. Homma ei tule olemaan vaatima ja yllättävän hyvällä mallilla suunnitelmat ovat. Hääbändikin on jo varattu, teemavärit päätetty ja aikataulutuksia hoidettavista hommista tehty. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa