Forelock kirjoitti:Yksi tuskaisimmista asioista on myös se jatkuva itsesyyttely. Ne kokemukset, joita olen joutunut käymään läpi, ovat sattuneet monelle muullekin, ei ehkä kaikki yhdelle ihmiselle, mutta kuitenkin. Sitten alkaa tuntua siltä, että miksi minä olen sellainen luuseri, joka traumatisoituu niistä niin paljon enemmän kuin muut. Näinhän ei tietenkään saisi ajatella, ihmiset ovat yksilöitä ja se on niin monen asian summa, miten lopulta reagoi eri asioihin ja mitä niistä kantaa mukanaan.
Sama täällä. Olen kuljettanut mukanani hirveän määrän traumoja luultavasti jo kauan sitten valmiiksi lyttyyn lyödyn itsetunnon takia ja monesti
katkeruutta myös. En ole uskaltanut antaa itsestäni paljoakaan toisille, koska olen kai pelännyt alitajuisesti jonkinlaista torjuntaa kuitenkin.
Että eihän mun jutut tai tekemiset voi olla mitään. Mutta pikkuhiljaa oman oppimisen ja toisista ihmisistä huomaamien asioiden perusteella
olen alkanut päästä irti näistä jutuista. Tunnen erään ihmisen, joka suorastaan piehtaroi katkeruudessa ja elämänsä traagisuudessa ja sitä on
suorastaan tuskallista katsella ja kuunnella. Noina hetkinä olen päättänyt, etten tule toistamaan tuota käytöstä, koska se syö elämää ja
energiaa aivan turhaan. Ja sairauteni takia olen oppinut elämään vain yhden päivän kerrallaan, hyvin harvoin suunnittelen huomista pidemmälle,
hyvä jos sitäkään. Ja olen huomannut, miten paljon helpompi näin on elää, eilinen on mennyt ja huomista on turha murehtia.

Mutta asiaan: Miehen kanssa ollaan siis vaihdeltu sähköposteja suht tiuhaan. Viime viikolla selasin lehteä ja huomasin, että lauantaina (eli eilen)
olisi eräs konsertti, jossa esiintyvää artistia ja yhtyettänsä en ole hirveämmin kuunnellut, mutta tuli sellainen olo, että tuonne voisi mennä
miehen kanssa. Kappas vain, seuraavana päivänä tuli mieheltä sähköpostia, että mentäiskö konsertiin, juuri siihen samaiseen.
Lauantaina sitten soiteltiin, vaihdettiin kuulumisia ja sovittiin, että hän hakee minut. Jutustelu oli heti ihan luontevaa eikä hiljaiset hetket
tuntuneet millään lailla vaivaannuttavilta. Konsertin puoliajalla haettiin kahvit ja suolapalat ja istuttiin pöytään vastakkain, puheltiin niitä näitä
ja tuijoteltiin silmiin. Mies alkoi nauraa ja minä kyselin, että mitä, se sanoi, ettei mitään. Minua alkoi sitten naurattaa ja mies kyseli, että mitä,
ja minä sanoin, että on niin mukava olla. Sisällä kupli. Konsertti jatkui ja yhtäkkiä mies otti kädestä kiinni ja siinä kädessä mun käsi sitten pysyi
koko loppukonsertin ajan. Lähdettiin sitten kävelemään autolle ja hoksasin yhtäkkiä, että mies sanoi: Missäs se meijjän auto onkaan

Käytiin kaupungilla syömässä pikkupurtavaa (tai hemmetin iso lautasellinenhan sitä salaattia ja kananrintaa oli) ihan kaikessa rauhassa (paitsi että
parkkitalo meni klo 23 kiinni ja mä olen hidas syömään, niin siinä vitsailtiin, että syö ihan rauhassa, kunhan nyt äkkiä lapat suuhusi ne einekset).
Sitten uskalsin ehdottaa, että piipahdetaan mun luona. Istuttiin sohvalla ja juteltiin ja katsottiin Deep Sea Bluen loppu ja Saw:n alku ja naurettiin,
että onpa romanttista, ihan unohtumatonta. Mutta sain olla lähellä ja kainalossa ja siinä oli niin hyvä olla. No, hyvä on, sitten pusuteltiin aika
pitkä tovi, taisi Sawitkin mennä täysin ohi (eikä varmaan hirveästi haitannut).
Tänä aamuna ollaan tekstailtu ja mä kerroin, että peilistä mua katseli nainen, joka hymyili ihan pöljänä, että kenen lienee syy?
Möyks: Unohdin mainita erään jutun, jonka takia meinasin melkein pistää pisteen tämän ihmisuhdejutun kehittymiselle; miehen ikä. Hän on mua 8 vuotta nuorempi. Mutta eipä kai se mitään haittaa, näemmä.