Jalkapallon MM-kisat 2014, Brasilia

Jalkapallon MM-kisat 2014, Brasilia

ViestiKirjoittaja Suvi » To 26 Kesä 2014 18:36

Mua on hämännyt hirveästi kun tästä ei ole täällä ketjua. :3 En ole mikään urheilufanaatikko, mutta tämän tason futista on kiva katsoa. Matseja en ole hirveästi katsonut, mutta jonkin verran kuitenkin.

Viisaammat keskustelkaa! :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

Re: Jalkapallon MM-kisat 2014, Brasilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 26 Kesä 2014 19:52

Mulla mielenkiinto on vähän vaihdellut. Joinakin päivinä katsoo oikein rautaisannoksen ja seuraavana ei välttämättä yhtään.

En tiedä oikein suosikkia, Ranska jonkinlainen kestosuosikki ja Costa Rica on hurmannut näissä kisoissa. Kovasti on ollut Etelä- ja Väli-Amerikan juhlaa. Afrikalta toivoin kovempaa panosta, Norsunluurannikon tippuminen oli ehkä dramaattisimpia hetkiä tähän asti.

Euroopan maista on pudonnut jo Espanja, Englanti ja Italia, mutta Kreikka jatkaa, samoin Sveitsi ja kaiketi Belgia. Espanjan täydellinen sulaminen on herättänyt huomiota.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » To 26 Kesä 2014 23:16

Suvi! :hymyhali: Mua mietitytti tän ketjun puuttuminen myös, mutten enää ite viitsinyt kesken kisojen alkaa perustamaan. Toivottavasti saadaan kuitenkin vielä hyvää pulinaa aikaiseksi. :)

Ei mullakaan ole ollut näissä kisoissa mitään varsinaista suosikkia, joten siinä mielessä on jäänyt vähän puolivaloilla seuraamiseksi. Pikkuhiljaa käännyn ehkä Hollannin puolelle, koska tahdon kuitenkin olla jonkun "lähinaapurin" puolella ja Saksan tyyli on vähän tylsä mun makuuni. Toki jännään Klosen maaliennätyksen puolesta, tuleeko sitä vai ei. :D

Alun tuomarisekoilut on jääneet mieleen ja herkät pilkkutuomiot vielä alunkin jälkeen. Luis Suarez varmaan nyt puhuttavin tapaus tällä hetkellä. Ihme hyypiö sekin, olisi sietänyt saada vaikka vuoden toimintakieltoa. :töktök:

Selostajista on taas ollut puhetta, ainakin Twitterissä. Taisin yhden Kaj Kunnaksen selostaman matsin katsoa ja tavallaan ymmärrän, miksei jengi ihan diggaa. Omastakin mielestäni Kunnas sopii paremmin 10paikka-tyylisiin keskustelujuttuihin. Mutta ei mulla ole häntä mitään vastaan. Suosikkiselostajani on Tero Karhu. Tyyppi on niin fiiliksissä jo kansallislaulujen aikaan, ettei siitä vaan voi olla pitämättä! :virne: Milloinkohan saadaan ensimmäinen naisselostaja kisoihin? Tai edes kommentaattori? Suomellakin käsittääkseni ihan hyviä naisia futaajina, jotka varmasti lajia voisivat kommentoida jo näissäkin kisoissa. Ei sillä, että välttämättä tarvitsisi mutta tuli vain mieleen, että miksei. Nonih... Pisin kappale liittyi sit selotukseen, heippa vaan mulle. :P
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 04 Heinä 2014 21:04

Luin huvikseni neljän vuoden takaista MM-jalkapalloketjua, ja olen näköjään seurannut pelejä silloin tarkemmin kuin nyt. Nämä vuoden 2014 kisat eivät ole kiinnostaneet ihan niin paljoa tai on ehkä ollut muutakin tekemistä kuin kisojen seuraaminen, vaikka ottelut menivät melkein täysin toiveideni mukaan, kunnes Saksa sitten nyt pudotti ykkössuosikkini Ranskan. Kakkossuosikkini Hollanti ehkä kuitenkin selviää neljän joukkoon? Todennäköisin ehkä on finaali BRA-ARG, jonka Brasilia vienee, ellei Messille satu täydellistä iltaa.

Selostajista huomasin tykkääväni Kaj Kunnaksesta, myös Karhu ja Härkönen ovat hyviä. Jari Litmasen kommentointi oli todella mahtavaa kuunneltavaa, ei sellaisia huomioita vaan kukaan muu kuin huippupelaaja osaa pelistä tehdä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 10 Heinä 2014 16:30

Brasilia ja Hollanti ulkona finaalista! Tukehtukaa pronssiinne! :muahaha:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 11 Heinä 2014 15:03

Mä olen katsonut kisoja jotenkin viileästi. Oikein sellaisia turnaussuosikkeja ei ole noussut ja pudotuspeleissä on nähty hirveästi yli 90 minuutin pelejä, mikä taas jotenkin koittelee jaksamista.

Hollannin ja Argentiinan peleissä varsinkin tuntuu olevan se 90 minuutin alkuverryttely. :virne:

Brasilian ryhmää kohtaan aloin kisojen edetessä tuntea sympatiaa, koska tietää, millaisten paineiden alla he turnauksessa ovat. Ja kun se joukkue on Brasiliaksi ollut melko vaatimaton. Toivoisin heille edes pronssia jo siksi, että kansakunnalle jäisi vähän parempi mieli.

Hollannin nollanollailu ja vastustajien provosoiminen pilkkukisassa ei ole mitään sympatiapalkintoa tuottanut. Arjen (ja juhlan) Robbenin kaatuma-show'kin välillä tympäisee.

Finaalissa kutkuttaa jotenkin Argentiinan voitto, kun Saksalla on kaikki mennyt kuin raiteilla tähän asti. Algeria ja Ghana ovat pahimmin päässeet Saksaa edes haastamaan. Portugali ja Brasilia menivät ihan lihamyllystä läpi ja Ranskalla ei usko montaa minuuttia riittänyt. USA-peli taas oli sopivan tuloksen hieromista eikä siinä oikein kumpikaan kilpaurheillut.

Kisojen tähänastinen helmi niinkin yllättävä peli kuin Kreikka-Norsunluurannikko. :P Kaikkiaan otteluista olen nähnyt varmaan noin puolet ja kisatunnelma on välillä tihentynyt ja välillä tuntunut ihan joutavalta touhulta. Jos ei olisi siviilielämää, niin paremmin pääsisi elämään kisoja sykkeessä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Paluu Urheilu