Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Syys 2017 18:20

Kävin uimassa ekaa kertaa vuosiin. Ja tajusin, että ekaa kertaa maidottoman ruokavalion aikana. Hitsi, että on ihanaa uida, kun ei ole limaa kurkussa. Hengittäminenkin on aika paljon helpompaa uidessa, eikä tule sellaista ahdistavaa oloa siitä limaisuus+kloori-yhdistelmästä. Jee! Uiminen ja vesijuoksu. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 08 Syys 2017 09:55

Mä olen ihan rakastunut kellumiseen. Fysioterapiassa ollaan kellutettu jo pitkään, mutta nyt viime kerralla rakastuin siihen vielä enemmän kun sain kellua ihan vaan omillani jonkun aikaa.

Vesijuttu :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Shay » La 09 Syys 2017 07:07

Kelluminen on kyllä mahtavaa! Parasta oli, kun kerran merellä oli ihan tyyntä ja sai kellua rauhassa taivasta katsellen. :pilvi:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 13 Syys 2017 20:39

Mä siis rrrakastan vettä. :hymyhali: Olin hydrobicissa ja ennen sitä ja sen jälkeen vesijuoksin. Tämä pitäisi ottaa (jälleen) tavaksi. Vesi on elementtinä vaan niin paras. :hymyhali: Nyt on vähän tööt olo, hyvällä tavalla.

Jotenkin se hydrobic oli muutenkin hyväntuulinen. Musiikkina siellä tuli esim. kaksi biisiä Antti Tuiskulta ja lopussa Captain Jack. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 13 Syys 2017 21:58

Mäkin rakastan vettä elementtinä, mutta uimassa käyminen on olevinaan niin vaivalloista (uimahallille kulkemiseen kuluva aika, vaatetuksen ja pyyhkeen mukana kantaminen, vaatteiden vaihto, hiusten kuivaus... :P), että ei tule juuri käytyä. Tänä kesänä jäi sattuneesta syystä talviturkkikin heittämättä. :keijo:

Olisinpa rikas ja asuisin jossain, missä voisi pitää omaa uima-allasta. :keijo: (Okei, olisihan se tuhlausta... mutta hypoteettinen tilanne ei onneksi kuluta vettä ja energiaa).

Liikunnan suhteen olen ollut laiska, en ole tehnyt mitään muuta kuin joogaa pitkään aikaan. Ehkä monipuolisuuskin voisi olla hyväksi (mutta säännöllinen jooga pitää mut järjissäni ja pahimmat kivut poissa :keijo: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 14 Syys 2017 19:40

Mä oon löytänyt taas cyclingin. :D

--

Toisaalta venyttely on kaiketi ollut sen verran vaatimatonta tasoa istumisen määrään nähden, että meinaa olla taas puutumisoireita jaloissa... :( Mut nyt mä ainakin tiedän, mitä ne on ja millä ne lähtee. Lonkat tässä on eniten jumissa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 23 Joulu 2017 23:56

Marras-joulukuussa pysyi vähintään kerran viikossa salilla -tahti. Eikä sitä juuri kyllä enempääkään tainnut olla... :jaaha: Mutta hyvin on vakiintunut.

Tämä on sellaista ylläpitoa. Paremmin pääsisi eteenpäin, kun saisi kahtakin kertaa per viikko, mutta yleensä se jää utopiaksi. Tai sitten tulee kipeäksi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja damn » Su 28 Tammi 2018 17:33

Minä olen ottanut taas tavoitteeksi tehdä lihaskuntotreeniä kahdesti viikossa. Tämän lisäksi olen nyt säännöllisesti käynyt lenkillä ja harrastanut kotona pilatesta ja joogaa. Jonkun kerran oli jopa hyvä hiihtokelikin ja kävin kiduttamassa itseäni ladulla. Hiihtäminen olisi kivaa, mutta näköjään siinä vaadittaissin enemmän kuntoa, mitä minulla on tällä hetkellä. Odotan kovasti pääseekö tänä talvena luistelemaan järven jäälle jääradalle. Mikään ei ole parempaa, kuin 10 kilometrin luistelulenkki kauniissa talvisäässä :virnu:.

On kyllä aina niin paljon parempi olo, kun jaksaa urheilla säännöllisesti, mutta luistelua lukuunottamatta odotan kyllä kevättä ja kesää jolloin pääsee luontoon vaeltelemaan ja pitkille pyörälenkeille. Useimmiten syksyisin/alkutalvesta urheilu jää aina hiukan vähemmälle, kun on kaipuu menneeseen kesään, eikä vielä pääse edes talviurheilemaan.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 07 Huhti 2018 19:25

Hankin itselleni ns. fitness-trampoliinin, eli sellaisen sisätrampan reilun metrin halkaisijalla. Kokeilin sitä ekan kerran toissapäivänä ja vatsalihakset on edelleenkin todella kipeät. :keijoei: Toki silläkin voi olla vaikutteensa että luin vasta jälkikäteen suosituksen että aikuiset aloittaisivat ensin 5min hyppimisellä, ja nostaisi kestoa vähitellen. Mä hypin heti ekalla kerralla puoli tuntia. :töktök:

Mutta vaikuttaa silti tehokkaalta ja jahka saan hieman lisää varmuutta hyppimiseen, tuolla pystyy varmasti tekemään erilaisia hyppyharjotteita jotka tukevat etenkin vatsa- ja selkälihaksia eli just niitä mitkä ovat mulla kaikista heikoimmat. :raps:

Tramppa :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 25 Marras 2018 00:28

Syksyn kahdestoista cyclaus takana. Siellä on ollut voittopuolisesti hauskaa, ei se tunnu mitenkään ahdistavasti treenaamiselta. Helppo on lähteä, mukava on olla. Kiitin tänään vetäjää loistavasta työstä, koska hänestähän se fiilis tarttuu ja välittyy. :virnu: Kerran on vielä tällä nykyisellä ohjaajalla tunti, sitten hän lähtee luomaan uutta elämää.

Yhden kerran olin toisella ohjaajalla enkä tullut kuin vihaiseksi, kun hän soitti musaa liian kovaa eikä niissä kappaleissa ollut yhtään sellaista, mistä olisin ammentanut voimaa. Jostain musiikillisesta draamankaaresta nyt puhumattakaan.

Toivottavasti löydän seuraavaksi ohjaajaksi taas jonkun hyvän.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 27 Tammi 2019 17:55

Pyöräilyssä vaihtui vetäjä, niin se jää mulla nyt vähän taka-alalle. Olen tykännyt Body for Lifen vetäjästä, joten miksi en kävisi niillä tunneilla.

Lisäksi olen kokeillut kerran pilatesta ja annan vielä ainakin toisen tilaisuuden, vaikka osa liikkeistä on toivottoman vaikeita. Toisaaltahan ei voi olettaakaan, että menen sinne ja -PUM- osaan kaiken jo valmiiksi. Eli jos voin edistää, opin. :lanppu:

Mitään erikoisempaa tammikuun spurttia en sinänsä ole pyrkinyt tekemään. Perustavoite on edelleen se, että joka viikko tulisi ainakin yksi treenikerta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 25 Helmi 2019 19:10

Nyt Body for Life vakiintunut jumpaksi, jos vain pystyvät järjestämään. Välillä ollut haastavampi Cardio Energy, mistä ei ihan niin hyvä fiilis ole tullut.

Viikottainen liikunta onneksi säilynyt.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 24 Maalis 2019 20:00

Kyllä tuo Cardio Energykin on ollut opittavissa. Ylivaikeat liikkeet kun jättää tekemättä, niin ihan hyvä. Jotkut haarahypyt ovat sellaisia, että mieluummin pidän kiinnipysyvät akillesjänteet. En myöskään pysty hyppäämään ykkösellä niin, että käännyn 180 astetta. 90 menee jotenkin. Mutta kunhan siellä nyt hosuu sen verran, että tulee runsas hiki ja menee puoli litraa Vichyä, niin ihan varmasti edistää asiaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 17 Kesä 2019 17:24

Kesän urheilut tähän asti:

5 kertaa uimassa
2 kertaa BodyBalancessa, joka on joogatyylinen jumppa

Nyt on samalla päivitetty uintirannekkeeseen lisää uinteja ja 9 jäljellä, kun tänään meni eka. Jotakin hyötyä olla Espoon kaupungilla töissä. :virnu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 11 Heinä 2019 17:39

Olen päässyt jo kahdesti ihan maauimalan 50 metrin ulkoaltaaseen, kun aurinko on malttanut pitää taukoa paistamisesta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 26 Huhti 2021 15:50

Käyttääkö kukaan älykelloa liikkumisen tukena?

Kehu tai hauku kelloasi. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Huhti 2021 10:32

Mulla on Garmin Vivoactive 3. Olen tykännyt kyllä, hauska nähdä lenkillä suoraan ranteesta sykkeet ja askelmäärät ja kilometrimäärät, ja välillä tulee ilmoituksia siitä että päivän askeltavoite tuli täyteen tai kerroksia on noustu hyvä määrä. Kyllä se jotenkin kannustaa liikkumaan myös vähän enemmän, kun voi lenkillä katsoa, että nyt jos kävelisi vielä vähän, niin tulisi täyteen joku tietty kilometrimäärä tms.

Garminissa on lisäksi puhelinsovellus, josta näkee tarkempia tietoja ja tilastoja liikkumisestaan ja sykkeistä ja lepoajoista. Siellä on lisäksi erilaisia "merkkejä", joita voi saada eri saavutuksista, esim. kun on tehnyt kävelysuorituksia jonkun tasaluvun tai myös kaikenlaisia erikoisempia (vaikkapa tallenna suoritus vuoden ensimmäisenä päivänä, ja erilaisia haasteita).

Sovelluksesta sai ladattua myös ilmaisen juoksuohjelman, jota olen tässä nyt parin viikon ajan yrittänyt. Sillä saa näkymään kellossa suoraan sellaisen intervalliharjoituksen, että kävellään viisi minuuttia ja sitten juostaan pari, jne. Saa nähdä kauanko jaksan sitä. :keijo:

Miinuksena se, että unitilastot eivät ole ehkä kovin tarkkoja. Ainakaan sitä se ei tunnista jos makaan sängyssä hereillä, mutta en ole noussut, vaan luulee helposti, että olen nukkunut jos olen sängyssä ollut, vaikka näyttääkin kivasti kyllä erilaisia vaihteluita, syvän unen ja rem-unen määrää tms. Mutta en tiedä millaisia nämä ovat muissa kelloissa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja kmaria » To 29 Huhti 2021 12:20

Mulla on Polar Ignite, joka on mun peruskäyttöön ihan passeli. Seuraan jonkin verran aktiivisuutta päivän aikana (näin etätyössä on välillä aika vähäistä...) ja tallennan varsinaiset liikuntakerrat. Muakin kellon käyttö kyllä jotenkin kannustaa liikkumaan enemmän, mikä on vaan hyvä. Sykkeitä voisi seurata myös, tästä näkee sykealueet ja kaikenlaista muutakin tietoa, mikä ei mulle ole niin olennaista. :virne:

Treeniohjelmia on saatavilla, ja unen määrää ja laatua kello mittaa myös. Unitilastoihin en niin hirveästi luota, sillä kuten L-S:kin mainitsi, myöskään tämä kello ei välttämättä tunnista hereilläoloa. Mutta olen ajatellut, että voihan unen määrää ja muita lukuja kuitenkin suhteessa toisiinsa katsella, vaikka esimerkiksi unen määrä ei olisikaan oikein.

Synkronoin kellon tiedot Polar Flow-palveluun, jota käytän yleensä puhelimen sovelluksella, mutta sitä voi käyttää myös selaimella. Sieltä löytyy työkaluja seurantaan ja suunnitteluun. Fyysisenä esineenä tää kello on musta ihan näppärä. Ennen tämän käyttöönottoa en ollut käyttänyt rannekelloa lähes 10 vuoteen, mutta totuin tosi nopeasti tähän. Huonona puolena mieleen tulee, että kosketusnäyttö ei aina reagoi tarpeeksi hyvin tai nopeasti.

L-S kirjoitti:Sovelluksesta sai ladattua myös ilmaisen juoksuohjelman, jota olen tässä nyt parin viikon ajan yrittänyt. Sillä saa näkymään kellossa suoraan sellaisen intervalliharjoituksen, että kävellään viisi minuuttia ja sitten juostaan pari, jne. Saa nähdä kauanko jaksan sitä. :keijo:

Oon myös käyttänyt vastaavaa ominaisuutta Ignitessa. Minä, joka en ole koskaan harrastanut hölkkää tai juoksua, aloitin juoksukoulun. :isosilmä: Jo kaksi treeniä takana. :keijo:
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Edellinen

Paluu Urheilu



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron