Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 25 Maalis 2011 14:17

Tänään menen pitkälle lenkille. Kirjoitan sen tänne ihan siksi, etten kehtaa sitten olla toteuttamatta lupaustani.
Pitäisi oikeasti aloittaa terveellisempi elämä, ihan kauheaa tämä nykyinen. Hyötyliikuntaa saan kyllä jonkin verran, kun kävelen päivässä about tunnin aina jos meen kouluun, kaupungin suuntaan yms, mutta siinäpä se minun liikunta lähinnä onkin, muuten istun baarissa ja juon. Tänä viikonloppuna koitan ottaa etäisyyttä baareihin ja urheilla. :hullu:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 25 Maalis 2011 19:13

Mää kävin lyhyellä lenkillä. Oli pakko jättää kesken, kun tuuli niin maan perskuleesti, että korvat paleltu
aivan täysin. :( Ei, en tiedä, mikä on pipo. Korvaläpät olivat tavoittamattomissa. Jos sitä lähtis huomenissa
hiihtämään... :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » La 26 Maalis 2011 00:12

Mä en tänään osin laiskutta osin liukkauden takia lähtenytkään kävelylle, mutta onneksi illalla reipastuin ja jäin töiden jälkeen kuntosalille. 20+10min sotkemislaitteita ja sitten laitteita päälle. Tosin otin vähän kevyemmin pumppausosaston kanssa, sillä haluaisin olla huomisissa tansseissa iskussa.

Reenin päälle sauna ja hiusten pesu... Nyt on ihana mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ti 29 Maalis 2011 08:17

Kuva
KILOMETRIKISA 10.5.-30.9.2011

Toukokuun 10. päivä starttaa Kilometrikisa. Samaisena päivänä on Pyörällä töihin -päivä!

Nyt vaan pyöräilevät fordelaiset joukkuetta pystyyn ;) . Piensarjassa alle 25 pyöräilijää, Suursarjassa sitä enemmän ja jos tuntuu että on Pro-meininki niin aina on tehosarja :viileä: . Tällä hetkellä näyttäs olevan 158 joukkuetta kasassa ja osallistujia 1061. Odotettavissa räjähdysmäisiä kasvukäyriä osallistujamääriin H-hetken lähestyessä.

Osallistua voi yhden joukkueen kilometrien kerryttämiseen per nenä, joten allekirjoittanut on pois laskuista tänä vuonna kun erehdyin ilmottautumaan yhteen Tehosarjan joukkueeseen :pahis:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 29 Maalis 2011 11:15

Wigs :superhymy:

Ilmoitin Forden joukkueen. Sinne saa liittyä (Osallistu-napista) koodilla 9483721. En sitonut meitä siihen hyväntekeväisyysjuttuun, koska sit meidän ois kai pitäny maksaa SPR:lle 0,25e/km (tai niin ymmärsin). Ois kyllä ollu kiva, jos Wiggin ois voinu tulla mein joukkueeseen, nii ois ollu jotain mahkuja pärjätäkin. :P

Edit: Pitänee kertoa, että ilmeisesti teidän sähköpostiosoitteet sit näkyy mulle, jos osallistutte. En aio levitellä niitä mihkään kellekään. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Maalis 2011 16:03

Hienoa! :superhymy: Mää voisin osallistua, kun oli tarkoitus lumien sulettua... sulattua... sulatessa.. :riips:
ruveta säästämään bensaa ja kulkemaan töihin pyörällä.

möks. Tai sitten ei. Voishan sinne pistää fordenimen, mutta oma nimi on yksityisomaisuutta eikä se kuulu tänne. :sori:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 05 Huhti 2011 16:28

Lumet sulavat. En pääse enää hiihtämään. :(
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Huhti 2011 19:28

Lumet sulavat. Pitäisi alkaa kunnostaa pyörää, että pääsee pyöräilemään taas. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 05 Huhti 2011 19:38

skray kirjoitti:Lumet sulavat. Pitäisi alkaa kunnostaa pyörää, että pääsee pyöräilemään taas. :)

:femmat: Vähän CRCtä kettinkiin ja eiku menoksi. :keijo:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 06 Huhti 2011 10:05

Tiet suli! :woohoo:

Eli crossivanteet nastakumeilla vaihtuivat kevyisiin kesävanteisiin ja slikseihin. Pyörä keveni pari kiloa, keskinopeus nousi syksyn lukemiin ja rullaus jotain ihan järjetöntä :tulipää: Kävin kesävarusteilla kiskaisemassa 55 ja 45 kilsan lenkit ja oli kyllä mahtavuutta! :D Pirunmoinen vastatuuli yritti hyydyttää fiilistä mennessä mutta kotia päin ajellessa myötäinen karisti moiset pahat ajatukset.

Eipä ole talvea ikävä ei.. :kesä:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Huhti 2011 19:02

Shay kirjoitti:
skray kirjoitti:Lumet sulavat. Pitäisi alkaa kunnostaa pyörää, että pääsee pyöräilemään taas. :)

:femmat: Vähän CRCtä kettinkiin ja eiku menoksi. :keijo:

No mä tartten uudet sisä- ja ulkokumit, muutamat pinnat lisää tai ehkä jopa kokonaan uudet vanteetkin, ketjujen kunto pitää tarkistaa ja ja ja.. mitä vielä.
Jos keksis jonkun hyvän värin mitä muilla ei oo, niin maalaan koko pyörän.. Nyt mun pyörä on sellanen neonvihreä ja niitä on nykyään joka kulmilla tulossa vastaan. Vielä viitisen vuotta sitten niin ei ollut. Haluan aina pyörääni sellaisen värin, mitä ei muilla ole. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 12 Huhti 2011 10:11

Vähänkö oli huippua, kun olin eilen töihin mennessä laiskuuttani laittanut verkkarit jalkaan ja eteisessä päätin goretex töppösten sijaan laittaa juoksulenkkarit. Töistä palatessa aurinkoinen oli laskemassa ja tajusin että jätän vaan kassin kotiin, vaihdan takin ja lähden testaamaan miten pohje kestää. Ja olihan se jo parantunut niin että juoksentelu onnistui. Koitin ottaa kevyesti, jotta intoa säätyisi myöhemmällekin. Toivotaan että saisin lähdettyä juoksentelemaan kerran-kaksi viikossa.
Tänään iskä tulee tuomaan mulle äitin tai jonkin muun pyörän. Omasta oli takapyörän pinna katkennut pyörävarastotalven aikana. Illalla pääsee siis hankkimaan istuinluut kipeiksi polkasemalla tanssimaan.

Aurinkokin paistaa niin kauniisti. On niin kiva, kun vähän pääsee liikkeelle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Huhti 2011 10:21

Ei oo kilometrikisaan keijoja kuulunut. En mä kyllä mitään yhden hengen joukkuettakaan ala. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 15 Huhti 2011 15:34

Mä haluaisin osallistua, mutta ei mulla ole fillaria :keijo:
Eikä vielä lupaa pyöräillä luonnossa. Jollain kuntopyörillä kyllä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 16 Huhti 2011 13:58

Mun pitäisi saada aikaiseksi alkaa taas liikkua. Semmoinen puolitoista kuukautta tässä on ollut taukoa niin, etten ole muuta kuin kävellyt töihin. Ensin oli tietysti se käsi kipsissä, mutta sen jälkeen olen laiskotellut muuten vaan. :p Ensi viikolla toivottavasti saan lähdettyä jumppaan nyt kun niitä vielä on. Kohta vähenee jo tunnit kesäaikataulun myötä. :epäilevä:

En ole edes aloittanut työmatkapyöräilyä vielä. Ehkä sitä voisi jo ensi viikolla. TIedä sitten kumpi olisi tehokkaampaa liikunnallisesti, mennä se matka reippaasti kävellen vaiko pyörällä. Pyörässä on lähinnä ajansäästöetu.

Kilometrikisastakaan en tiedä viitsinkö osallistua, kun pyöräily todennäköisesti tulee rajoittumaan siihen työmatkapyöräilyyn (n. 4 km / päivä :p ). Ehkä saatan kesällä jonkun kerran pyöräiilä lähiseuduilla, mutta ne ovat varmaan ihan satunnaisia reissuja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » La 16 Huhti 2011 21:55

L-S kirjoitti:En ole edes aloittanut työmatkapyöräilyä vielä. Ehkä sitä voisi jo ensi viikolla. TIedä sitten kumpi olisi tehokkaampaa liikunnallisesti, mennä se matka reippaasti kävellen vaiko pyörällä. Pyörässä on lähinnä ajansäästöetu.

Pyöräiletkö matkan kaupungin halki vai sivuteitä? Jos menet kaupungin läpi, niin on varmaan helpompi kävrellä. :keijo: Muuten joka risteyksessä pitää hidastaa, pysähtyä valoihin tai muuten vaan hidastella muiden ihmisten takia. Maailman ärsyttävintä ehkä. Muutenhan pyöräily on tosi kivaa, kun töistä päästessä pääsee nopeasti kotiinkin sitten. :) Varsinkin jos saa polkea matkalla oikeasti, eikä vain mutkitella ihmisten ohi tai seistä liikennevaloissa pyöränsä kanssa. :epäilevä:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Su 17 Huhti 2011 11:44

Totta, että kaupungin halki pyöräily on ärsyttävää. :p Suorin tie kulkee mulla periaatteessa kaupungin keskustan halki, mutta erilaisia reittivaihtoehtoja on sentään useita. Jos ei ole mitään asioita keskustassa, pyrin valitsemaan hitusen pidemmän mutta vähemmän liikennevaloihin pysähtelyä vaativan sivureitin. Se on ihan näppärä oikeastaan. Pitäisiköhän joskus jaksaa testata sykemittarin kanssa, paljonko kaloreita menee kävellen vrt. pyörällä... :raps:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 26 Huhti 2011 22:28

Pyörä on ihana!
Pääsee kivasti liikkumaan melkein yhtä nopeasti kuin julkisilla. Jonnekin nopeammin, toisaalle aavistuksen hitaammin ja nyt kun mulla on pyöräkori, niin tavaroitakin saa mukaan. Hikihän siinä polkiessa helposti tulee, mutta se on useimmiten vain positiivista.
En ole saanut vielä liityttyä kilometrikisaan,sillä en ole avannut tietokonetta pitkään aikaan. Tämmöiset on parempi hoitaa oikealla näppiksellä.

Eilen nauttiskelin vielä auringon laskusta juostessa Töölönlahden ympäri. Pikkuinen iltapysähdys on välistä paikallaan. Tänään ei enää jaksa, mutta uusin jolkottelun vielä tällä viikolla.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 26 Huhti 2011 23:34

Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa lenkillä. Kävely/hölkkä oli tekniikkana. Matkaan meni 1h 11min. Melko hapoilla oli jalat tänään. No tietääpähän tehneensä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 26 Huhti 2011 23:47

Huippua, että pää on saatu auki!

Happojalat vaan taitaa kuulua tähän liikkumishommaan. En tiedä miten voisi helpottaa lihaksen raskautta liikunnan jälkeen. Jääkiekkoilijat menevät kuulema jääkylpyyn pelin jälkeen, minä olen vähän kylmänarka... Mielelläni kokeilisin muut temput ennen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » La 30 Huhti 2011 10:38

Lyyra kirjoitti:Ei oo kilometrikisaan keijoja kuulunut. En mä kyllä mitään yhden hengen joukkuettakaan ala. :huoh:

Mun pitäisi ensin saada pyörä sellaiseen kuntoon, että sillä voisi ajaakin. On tässä vielä 10 päivää aikaa. :D
Oon kyllä muutenkin ajatellut tänä keväänä, että voisin pyöräillä enemmän. Joskus alle 20-vuotiaana pyöräilin aina kaikkialle mut sen jälkeen, kun kotoa muutin ja pyörä jäi kotikotiin en ole juurikaan pyöräillyt. Pari vuotta sitten sain äiteeltä jonkun vanhan mankelin, joka on seisonut kellarissa, koska en enää osaa mieltää itseäni pyöräilijäksi. :hullu:

Ehkä käyn joku päivä katsomassa, onko se pyörä ylipäätään enää tallella. :raps:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Su 01 Touko 2011 20:00

En oo muutamaan viikkoon päässy lenkille ja alkaa jo sapettaa. Ensin oli kuumeflunssatauti ja köhää, sitten tuli viisaudenhammasleikkaus ja viikon liikuntakielto sen mukana. Nyt kun taas vois käydä lenkillä, niin koppasin oikean isovarpaani töissä yhteen tolppaan ja tuntuu siltä, että kynsi lähtee pian irti tai jotain. Kengät ahdistaa, eikä pysty kunnolla kävelemään. Tää koppaus tapahtu lauantaiaamuna, enkä sit lähtenyt lauantaikiireessä työterveyteen, vaan ajattelin vasta huomenaamulla mennä.. toivottavasti eivät sano, että kynsi pitää repiä irti tai jotain muuta yhtä kamalaa. :bubbles:

Ehdin jo tottua siihen, että käydään ulkoilemassa työkaverin kanssa, mutta nyt on niin pitkä tauko ollut, että oikein on ikävä lenkille jo. :huoh:
Kivaa on se, että huomaan kaipaavani ulkoilua. :)
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 13 Touko 2011 15:02

Laiskamato tässä terve!
Tällä viikolla olisi ollut mahdollisuus tehdä vaikka mitä, mutta loppui puhti kesken ja käytin ajan pitkälti nukkumiseen. On sekin on tietysti tarpeen, mutta voisi sitä kai pikkasen puristaa välistä.
Lempeällä asenteella suhtaudutaan liikuntaan täällä.
Lempeästi ajattelin kesäpuuhailuna aloittaa punnerrusharjoituksen. Tavoitteena on saada muutama täydellisen siisti niiaus käsivarsista napa tiukkana, pylly alhaalla, varpaat ja kämmenet lattiassa. Ei onnistu meinaan vielä. Toivottavasti jo kesäkuussa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Touko 2011 22:10

Viime viikolla urheilin kotona ja olisin halunnut päästä tänne kertomaan, mutta foorujumi oli voimissaan. Joten nyt.

Poljin kuntopyörällä 15km! Eikä tehnyt edes tiukkaa. Aluksi ajattelin polkea kevyesti 5km, sitten se muuttui kymmeneksi. Sitten kävi mielessä 12km ja lopulta päädyin 15 km:n matkaan. Huomenna olisi illalla aikaa taas polkaista, jos ei tule kutsua lenkille. Joka tapauksessa lupaan nyt pyhästi, että huomenna aion jotenkin liikkua töitten päälle.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 31 Touko 2011 00:19

Miten olikaan hienoa lauantaina taas löytää tanssi. YleXn klubi ja nelisen tuntia tanssia lähes putkeen. Välistä kevyemmin välistä hyppien. Jotain puolen biisin juomataukoja tuli välillä pidettyä, mutta takapuoli ei kertaakaan koskenut penkkiin.
Pitää löytää Helsingistä semmoisia paikkoja joihin voi mennä yksin tanssimaan. Siis että voi olla yksikseen ilman, että jää täysin yksin ja eristyksiin. Tavastian lauantaidiscossa olen kokeillut samaa, mutta siellä tuli tunnin jälkeen sellainen olo, että on eristyksissä ja jos joku kontakti muodostuu, niin se on vähän negatiivinen.
Olisi huippua vaan saada leikkiä, tanssia, pelleillä ja liikkua koko ilta.
Se tuntuisi käyvän myös liikunnasta, huomaan aristavista lihaksistani.

Pitää ruveta etsimään...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu