Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Kesä 2013 16:42

Nyt muistan, mikä pyöräilyn aloittamisessa on kaikkein vaikeinta. Jalkojen väsyminen ei niinkään haittaa vaan se, että kankut kipeytyvät istuinluitten kohdalta. :pahis: Ei paljon tee mieli lähteä pyöräilemään kotiin. :keijoei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 03 Kesä 2013 17:07

marenkienkeli kirjoitti:Nyt muistan, mikä pyöräilyn aloittamisessa on kaikkein vaikeinta. Jalkojen väsyminen ei niinkään haittaa vaan se, että kankut kipeytyvät istuinluitten kohdalta. :pahis: Ei paljon tee mieli lähteä pyöräilemään kotiin.

Niin. Edellisen viestisi luettuani mietin salaa, että olisikohan sinun kannattanut aloittaa vähän rauhallisemmin kuin 26 km päivittäisellä pyöräilyllä? :virne:
Olisit voinut vaikka parin viikon ajan pyöräillä puoleen väliin bussireittiä, ja hypätä siitä kohtaa bussiin. :keijo:

Itse olen tehnyt pari kertaa sellaisen hassun 7 minuutin pikakidutustreenin, jonka bongasin jostain nettilehdestä. Se liittyy tähän HIIT-treenivillitykseen (high intensity interval training). Kamalaa kidutusta se n. 10 min (koska mun tauot venyy pidemmiksi kuin saisi :pahis: ), mutta eipähän kestä sen kauempaa. :keijo:
Ekalla kerralla olin asteittain pahenevan kivun vallassa seuraavat 5 päivää. Toka kerta oli eilen. Katsotaan, miten tilanne etenee. :popkorni:

Mietin tässä, että josko kävelisin kotiin, etteivät jalat pääsisi ihan täysin jumahtamaan sen vuoksi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 03 Kesä 2013 21:23

Mulla on ekaa kertaa elämässäni ihan oikea liikuntamotivaatio! :superhymy:

Aloitin joskus huhtikuussa lenkkeilyn juoksuohjelman mukaan, tavoitteena olisi tänä kesänä pystyä juoksemaan 5 km ja miksei pidempääkin lenkkiä jos tuntuu sujuvan. Tuo ohjelma vaikutti lähtevän mulle sopivan helposta, kun koko talvi on tullut lähinnä maattua paikallaan ja lähtötaso on aika nollassa. Tällä hetkellä menen toistamiseen ohjelman kolmatta viikkoa, välillä oli parikin viikkoa taukoa vappujen ja reissujen ja muiden flunssien takia, ja kun on jäänyt välillä muutenkin lenkkipäiviä väliin, niin olen sitten seuraavalla viikolla ottanut saman viikko-ohjelman uusiksi. Ei tässä mikään kiire sinne tavoitteeseen ole, ennemmin yritän pitää motivaatiosta kiinni ja juosta niin että tuntuu kivalta.

Alussa pisti niin ettei hommasta meinannut tulla mitään, olen tainnut ainakin oppia hengittämään vähän paremmin kun enää ei pistokset pahemmin vaivaa. Koivet meinaa kipuilla milloin mistäkin kohdasta, tällä hetkellä vaivaa nilkat. Toivon mukaan ovat lähinnä tottumattoman alkuhankaluuksia. Pitäisi kyllä opetella venyttelemään, se tuntuu ehkä vaikeimmalta koko touhussa. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 04 Kesä 2013 12:06

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Nyt muistan, mikä pyöräilyn aloittamisessa on kaikkein vaikeinta. Jalkojen väsyminen ei niinkään haittaa vaan se, että kankut kipeytyvät istuinluitten kohdalta. :pahis: Ei paljon tee mieli lähteä pyöräilemään kotiin.

Niin. Edellisen viestisi luettuani mietin salaa, että olisikohan sinun kannattanut aloittaa vähän rauhallisemmin kuin 26 km päivittäisellä pyöräilyllä? :virne:
Olisit voinut vaikka parin viikon ajan pyöräillä puoleen väliin bussireittiä, ja hypätä siitä kohtaa bussiin. :keijo:

Olisi. :keijo: Mutta sitten pitäisi ostaa se bussimatka. Ja kun tarkoituksena on myös säästää bussimatkarahat. Olishan sitä voinut vaikka muita matkoja pyöräillä aiemmin, jos olisin vain saanut aikaiseksi laittaa pyörän kuntoon. Mutta kun en saanut aikaiseksi.

Ei tuo kankkujen kipeytyminen nyt kovin paha juttu ole. Kipukin menee ohi (tai sitä ei enää huomaa), kunhan saa muutaman kilometrin pyöräiltyä. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 04 Kesä 2013 13:16

Kvatin juoksuohjelma vaikuttaa kyllä sopivan helpolta, pitäisiköhän itsekin kokeilla? :raps:

Jotain liikuntaa joka tapauksessa pitäisi saada aikaiseksi nyt kesällä, muutakin kuin joogaa. Viime aikoina olen rajoittunut siihen (ja hyötyliikuntaan eli työkävelyyn/-pyöräilyyn), muuta en jaksa kun se tuntuisi vaativan aina ylimääräistä, kuten jumppavaatteiden raahaamista mukana, kulkemista erikseen liikuntapaikoille tai ylipäänsä lähtemisen vaivaa. :keijo: Kesällä juoksemaan voisi olla sentään sopivan helppo lähteä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 04 Kesä 2013 13:35

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Olisi. :keijo: Mutta sitten pitäisi ostaa se bussimatka. Ja kun tarkoituksena on myös säästää bussimatkarahat. :

Niin, tarkoitinkin, että olisi kannattanut aloittaa ennen sen bussikortin umpeutumista.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 04 Kesä 2013 14:25

L-S kirjoitti:Jotain liikuntaa joka tapauksessa pitäisi saada aikaiseksi nyt kesällä, muutakin kuin joogaa. Viime aikoina olen rajoittunut siihen (ja hyötyliikuntaan eli työkävelyyn/-pyöräilyyn), muuta en jaksa kun se tuntuisi vaativan aina ylimääräistä, kuten jumppavaatteiden raahaamista mukana, kulkemista erikseen liikuntapaikoille tai ylipäänsä lähtemisen vaivaa. :keijo: Kesällä juoksemaan voisi olla sentään sopivan helppo lähteä.

Toi lähtemisen vaiva on mullakin aina suurin ongelma, jos töistä tullessa vaihdan kotivaatteet päälle ja istun alas niin en pääse kyllä enää tasan mihinkään. Nyt olen tehnyt niin, että juon töissä pitkin päivää vettä, syön iltapäiväkahvin kanssa pari kourallista pähkinöitä tms. välipalaa jotta kotiin mennessä ei ole niin kiljuva nälkä, ja heti kotiin päästyäni vaihdan lenkkivaatteet päälle ja lähden melkein saman tien ulos. Siitäkin toi ohjelma on hyvä, että on melkein joka päivä vähän jotain, joten syntyy rutiini. Mulle on ihan uutta, että vapaapäivinä sitten ihmettelee mitä tekisi, kun ei olekaan sitä lenkkiä siinä. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 04 Kesä 2013 17:05

Kävin tänään maauimalassa uimassa. Ajattelin, että voisin ehkä yrittää saada siitä jotain rutiinia kesälle.
Muahan ei haittaa kylmä sääkään, eikä sade. Maauimalan plussapuoli on ehdottomasti ulkoilma. Äänet eivät kaiu ja aiheuta hermojen menetystä. Vähän kyllä ehkä haittaa meidän maauimalan pienuus. Yksi rata kuntouimareille on aika vähän. Ensi kerralla täytyy ottaa juoksuvyö mukaan, niin uskallan ehkä mennä sille kuntoradan toiselle puolen, jossa voi sitten vaikka kiertää ympyrää :keijo:

Nyt on ihan poikki, kun perään oli vielä fysioterapia :friikki:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 04 Kesä 2013 17:25

marenkienkeli kirjoitti:Olishan sitä voinut vaikka muita matkoja pyöräillä aiemmin, jos olisin vain saanut aikaiseksi laittaa pyörän kuntoon. Mutta kun en saanut aikaiseksi.

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Olisi. :keijo: Mutta sitten pitäisi ostaa se bussimatka. Ja kun tarkoituksena on myös säästää bussimatkarahat. :

Niin, tarkoitinkin, että olisi kannattanut aloittaa ennen sen bussikortin umpeutumista.

Ja minä yritin epäselvään kirjoitustyyliini yllä kertoa, että olisin toki joitain matkoja aiemminkin pyöräillä (mukaan lukien noi työmatkapätkät), jos vain olisin rassannut pyörän ajoissa kuntoon. Mutta sain pyörän siis kuntoon sunnuntai-iltana ja maanantaina ei bussikortilla ollut kautta ja pyöräilykausi alkoi. :keijoei: (Olen ollut ehkä hiukan saamaton tuon pyöräasian kanssa. :pahis: )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 05 Kesä 2013 20:10

Sain vihdoin ostettua itselleni pyöräilykypärän ja pääsin ekaa kertaa varmaan kolmeen vuoteen ajamaan työmatkat pyörällä! :D
Matkaa yhteen suuntaan on joku 4,4 kilsaa, joten melkein yhdeksän kilsaa ajoa tuli ekalle päivälle. Ei paljon mitään verrattuna vaikkapa marengin suoritukseen, mutta ihan tarpeeksi mun hanurille. :virne: Kesän jälkeen on toivottavasti tasaisesti taana kilsoja ja reidet edes hieman paremmassa kunnossa. Ärsyttää kyllä hieman, ettei duunipaikalla ole suihkumahdollisuutta, joten aamumatkat menee maisemia katellessa ja himmaillessa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 05 Kesä 2013 21:22

Em, todella hyvähän tuokin on. :superhymy:

Mun hanuri alkaa tottua pyöräilyyn. Tänään ei sattunut enää juuri yhtään. Jes! Muutenkin on ollut tosi hyvä fiilis pyöräilystä, kun ei ole tarvinnut olla missään minuuttiaikataululla niin liikennevaloihin ei ole vielä muodostunut kovinkaan voimakasta vihasuhdetta. :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » La 08 Kesä 2013 16:22

Hyvä te!
Kesä on mahtavaa aikaa liikkumiselle. Valoa riittää, uiminen ja pyöräily on helppoa. Ihan parasta!
Olen kanssa yrittänyt vähän juosta, mutta jokapäiväistä kipittelyä jalat ei kestä ja epäsäännöllinen yksinharrastaminen on vaikeaa pitää yllä. Joogailua olen tehnyt päivittäin yksin tai yhdessä. Säännöllisyys on auttanut kovin. Kun illalla on tullut mieleen, ettei tänään mattoa ole kulutettu, niin olen aloittanut lyhyestä harjoituksesta ja fiiliksen mukaan jatkanut.
Hyvä minä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 13 Kesä 2013 19:02

Meni hermo. Ja päätin että liityn huomenna tohon läheiselle 24h-salille. Eipähän tarvitse miettiä vieläkö sali on auki eikä matka salillekaan ole mahdoton, n. 200m.

Ny loppu tekosyyt. Erästä tyyppiä lainatakseni: "sä tsiigaat voittajaa!". :norsu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 11:52

Minä olen löytänyt Porin kaupungin juoksukoulua (ks. Kvatin aiempi viesti) vastaavan punnerruskoulun. Ekan viikon harjoitukset on nyt tehty. Kaipa siitä on jotain iloakin ehkä ollut. Teen puolipunnerruksia, koska kokonaisia en saa ainuttakaan. Ehkä jatkan sitten myöhemmin kokopunnerruksillakin sinne sataan, jos nyt saan edes tämän ekan "kurssin" loppuun asti.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 26 Kesä 2013 13:59

Vaihteeksi liikuntakausi: viime viikolla kävin puistojumpassa, jonka jälkeen oli lihakset kipeinä monta päivää (huomaa, etten ollut aikoihin tehnyt muuta kuin joogaa, tosin siellä tehtiin aika paljon toistojakin). Eilen kävelylenkki ja tänään pyöräilyä pari tuntia, tosin siinä välissä vietin suurin piirtein kolmannen tunnin vielä rauhallisesti käyskennellen ja katsellen erinäisiä paikkoja, joita matkan varrella oli. 702 kaloria kului sentään. :keijo: Ja nyt ei pääse suihkuun, koska vesi on vieläkin katkaistu. :läps:

Varmaan tämäkin liikuntainnostus kestää korkeintaan ensi viikolle taas, mutta jos nyt edes siihen asti.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 28 Kesä 2013 14:59

Kokeilin tällä viikolla tota punnerrusohjelmaa. Oma taso valikoitui tietysti sen vaikeimman sarakkeen mukaan ja ei oikein tahtonut mennä läpi nuo. Pitänee ottaa ens viikolla eka viikko uusiks. Eiköhän se siitä. Viimeistään syyskuussa sata punnerrusta sitten, ehkä.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Heinä 2013 13:54

Edistystä havaittavissa. Tänään meni ekaa kertaa työmatkan pahin mäki melko helposti - tai ainakin helpommin kuin koskaan aiemmin. Kunto lienee siis parantunut, mutta myös huomion kiinnittämisestä hengitystekniikkaan taisi olla hyötyä. :superhymy: (Myös inhimillisestä säästä oli apua. Pieni tuulen vire ja 18 astetta lämmintä oli aika ihanteellinen pyöräilysää. :) )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 10 Heinä 2013 18:13

Kokeilen tänään joogaa toista kertaa. Edellinen ei oikein vastannut käsitystäni siitä, että se olisi rauhallista temmoltaan ja sisältäisi jonkinlaista yhteyttä mieleenkin. Pikemminkin se oli sellaista jumpanrytkettä, että neljän liikkeen sarjakin piti tehdä uloshengitys/liike. Jos puuskuttaa jo, niin kiire tulee :hiki:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 12 Heinä 2013 18:25

Pascal Lemoix kirjoitti:Kokeilen tänään joogaa toista kertaa.

No, miten meni? Oliko kokemus parempi kuin edellisellä kerralla?
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 14 Heinä 2013 14:44

Oli parempi, jo vetäjän ääni oli miellyttävämpi. Hän oli oman joogaopetuksen pitäjä, joka on Elixian vakituissijaisia. Liikkeet olivat melko samoja ja mua korjattiin muutaman kerran, mutta jostain pitää lähteä. :)

--

Tänään ohjelmassa: Terve selkä -tunti.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 15 Heinä 2013 23:46

Jos joogaa haluaa, niin suosittelen kokeilemaan jotain muuta kuin kuntosalien (elixian) tunteja. Siellä se on jumppa. Muualla voi olla muutakin.
Hengityksen ja liikkeen yhdistäminen ei ole aina helppoa. Usein joogassa on tarkoitus pidentää uloshengitystä, eli huohotuksen hetkellä on hyvä paikka tarkastella hengitysrytmiä ja tapaa.
Mutta tärkeintä että on liikkeellä! Jee jee ja hyvä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 16 Heinä 2013 23:58

Kyllä tuo siltä on vähän vaikuttanut. Mun mielestäni joogassa pitäisi melkeinpä kyetä unohtamaan koko tiukka aikakäsitys. Tai jotain sen kaltaista toivoisin.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » To 18 Heinä 2013 21:04

Jos muuta haluaa kokeilla, niin tsekkaa facebookista Yoga goes outdoors ryhmä. Siellä kerrotaan ilmaisista ulkojoogista Helsingissä. Taisi olla jokunen järjestetty espoossa kanssa. Ulkona on ihanaa. Ilmaisesta tunnista ei ole paineita, että onko ope hyvä... pääsee kokeilemaan eri opeja ja eri tyylejä. Jos ei ole omaa joogamattoa, niin iso pyyhe mukaan, jonka päällä voi taiteilla asanoita. Mulla on yleensä mukana matto ja pyyhe, että saa vedettyä peittoa päälle, kun ollaan enemmän paikallaan.
Niin ja jotta pääsee mukaan niin kannattaa olla alusta asti mukana, että hengitysharjoitukset eivät jää välistä. (opelle saa mainita, että on ekaa kertaa mukana)
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 07 Elo 2013 21:35

Edellinen liikuntakausi kestikin sitten tosiaan sen pari viikkoa. :pahis: Sitten tuli lomamatkoja ja kaikenlaista menoa niin ei muka kerennyt. Heinäkuun liikunta rajoittui ehkä muutamaan satunnaiseen lenkkiin. Eräs päivä oli sellainen, että ensin kävin soutamassa ja sitten lenkkeilemässä mäkisellä pururadalla metsän keskellä. :hymyhali: Ihan toista kuin kaupunkikeskustalenkkeily.

Nyt arjen ( :epäilevä: ) alettua pitää taas tehdä jotain että pysyy järjissään ja jotenkin hyvinvoivana. Hartioihinkin sattuu jo muutaman työpäivän jälkeen. :läps:

Kalliiseen kuntosaliketjuun sai kuukauden jäsenyyden huimaan alennushintaan ilman pidempiä sitoumuksia, joten nappasin sellaisen. En olekaan käynyt kuntosalilla sitten viime vuoden kevään. Olisi tuolla jotain tuntejakin. Yhden salikerran kävin jo. On niillä ainakin kivat saunat ja pukuhuonetilat siellä. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Elo 2013 23:33

Olen rakastunut pilatesrullaani. :tipahdus:
Suosittelen sitä lämpimästi kaikille! :sydän:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu