Jääkiekon MM-kisat 2012 - Helsinki ja Tukholma

Jääkiekon MM-kisat 2012 - Helsinki ja Tukholma

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 29 Huhti 2012 22:24

Nyt on sitten Suomen joukkue valittu ja ensi viikolla alkavat pelit. Itsellä on viiteen peliin liput, joista neljään pääsen itse. Perjantaina pelattava USA-Ranska klo 12.15 on liian aikaisin. En siis tee lipulla luultavasti mitään, joten ilmoittakaa, jos olette vapaita tuolloin.

Eniten puhetta herättää Suomen menestymättömyys kotikisoissan. Varsinkin 1997 ja 2003 on suurena maana epäonnistuttu selvästi. Nyt Suomi on vielä hallitseva mestari, joten epäonnistumiseen on vielä paremmat mahdollisuudet.

Lähtökohdat nyt muuten ovat aika samat kuin joka vuosi eli Suomi, Ruotsi, Venäjä, Tsekki ja Kanada lienevät kovimmat maat ja USA lähellä näitä, mutta ei menesty. Seuraavaa ryhmää muodostavat sitten Sveitsi, Saksa, Slovakia, Norja ja Tanska. Valko-Venäjä ja Latvia ovat arvoituksia. Lähimpänä turistiluokkaa ovat todennäköisesti Ranska, Italia ja Kazakstan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Jääkiekon MM-kisat 2012 - Helsinki ja Tukholma

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 30 Huhti 2012 09:09

Se tosiaan alkaa tällä viikolla! :sekopää:

Eniten mua ärsyttää noi lippujen riistohinnat. Kummola on kyllä yks sanonko mikä. :viha: Olisi ollut niin loistavaa
käydä katsomassa edes yksi matsi livenä, mutta ei näillä hinnoilla. :ei:
Mutta canalin kanavat on hankittu että näkee Suomen matsit Mertarannan selostuksella. :virnu:

Ja tottakai pitää toivoa Suomelle menestystä, mutta pahoin pelkään että uutta mestaruutta saadaan taas odottaa vuosia.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 05 Touko 2012 13:26

Eilen tuli nähtyä kaksi ottelua. Hirveällä kiireellä suoraan töistä otteluun Kanada-Slovakia. Noin 6 minuuttia oli ottelun alkuun, kun pääsin katsomoon. Ja yhtäkkiä siinä luistelee kandalaisia maailmantähtiä... Bouwmeester, Corey Perry, Getzlaf... :tipahdus: Toisella puolella Satan ja Zdeno Chara, josta ei tarvitse nähdä numeroa, on sen verran iso, että erottuu.

Slovensko-faneja on paikalla runsaasti. Kanadaa kannattaa ani harva minun lisäkseni. Mutta on se silti hienoa, että slovakialaisilla on tunnelmaa ja bileet. Kanada kiekottelee välillä todella näyttävästi, repäisee 3-1-johdon, jonka Slovakia kaventaa maalin johdoksi. Sitten kanadalaisittain pellit kiinni liikaa passivoitumatta eikä Slovakia ole kauhean lähellä tasoitusta.

Tämän jälkeen piti lähteä junalle kissoja ruokkimaan. Ostan lähikaupasta ohikulkiessa monta olutta ja yhden maidon. Ei siis puhettakaan deekiksestä... :p Juon yhden oluen ja lähden taas takaisin.

Leijona-tunnelmaan kuuluvasti moni on aika kännissä. Monia murteita kuuluu ja hotellijärjestelyistä puhutaan. MM-kisat on monelle suomalaisellekin lomamatka myyttiseen Helsinkiin. Avauspuheita ovat pitämässä Rene Fasel, Kalervo Kummola ja Sauli Niinistö. Sauli on kisojen suojelija, mutta ei hän ainakaan ole korkeilta lipunhinnoilta onnistunut kisoja suojelemaan... Kummolan takertelevalle puheelle buuataan, ei ole Suomen suosituin mies. Fasel on opetellut suomea: "Nyt, poika saunoo!" ja myrskyisät aplodit. Myös "Hyvä Sauli!" -huutoja kuuluu spontaanisti. Pelaajat seisovat luultavasti puutuvin jaloin siniviivoilla nämä alkuseremoniat.

Ottelun aluksi Suomi painaa vahvasti päälle. Maalia ei meinaa tulla ja tunnelmakin alkaa hieman lässähtää. Lopulta Niskala täräyttää ja tunnelma kohoaa. Siinä olikin ottelun maalit, vaikkemme sitä vielä tiedä.

Ensimmäisellä erätauolla palvelujonot ovat toivottoman pitkiä. Jonosta lähtee pois ihmisiä, kun "emmä ehdi juoda enää". Itse saan lopulta tuopin käteen ja vaikka en sitä paljon jää maistelemaan, myöhästyn toisesta erästä viitisen minuuttia. Yhdentekevyys nostaa päätään. Myös peli vaisuuntuu tapahtumaköyhään suuntaan. Lyhyt erä ja uusi katko, jolloin palvelu pelaa paljon paremmin, ehkä porukka on jo vähän hajaantunut muutenkin.

Kolmannessa erässä Valko-Venäjä painaa päälle ja oikeastaan ansaitsisi tasoituksen. Se olisi myös jännittävyyttä lisäävä seikka. Mutta loppuun asti mennään 1-0-lukemin. Mielialat ovat yleisesti vähän pettyneet, mutta kuitenkin muistutellaan, että voitto on voitto. Mutta ei ilmaveivejä... :p

Tänään vuorossa Sveitsi-Kazakstan :viileä:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Touko 2012 14:11

Wildchild kirjoitti: Mutta canalin kanavat on hankittu että näkee Suomen matsit Mertarannan selostuksella. :virnu:

Eilinen ottelu näkyi kyllä ihan ilmaiskanavallakin Mertarannan selostuksella.

Puolittain olen kateellinen Pascalin Kanada-Slovakia-livekokemukselle. :nolo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 05 Touko 2012 20:37

Lyyra kirjoitti:
Wildchild kirjoitti: Mutta canalin kanavat on hankittu että näkee Suomen matsit Mertarannan selostuksella. :virnu:

Mä oon käsittänyt, että vain kaksi matsia näkyis kisojen aikana ilmaiskanavilta (tai onko ne nyt ilmaisia, kun tv-lupa pitää maksaa, jos tv:n omistaa) Mertarannan selostusten kera. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Touko 2012 20:40

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

Mä oon käsittänyt, että vain kaksi matsia näkyis kisojen aikana ilmaiskanavilta (tai onko ne nyt ilmaisia, kun tv-lupa pitää maksaa, jos tv:n omistaa) Mertarannan selostusten kera. :(

Kyllä ne näkyy ilmaiseksi, vaikkei tv-lupaa maksaiskaan. :P

Itse olen edelleen ihan käsittämättömän vahingoniloinen, että kaikista maailman selostajista juuri Mika Saukkonen on valittu tilalle. :rotflmao:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 05 Touko 2012 22:19

Kyllä se Mertarannan selostus kaikkine puujalkavitseineen on kovin kulunutta. Nykyään oikein keskittyy viljelemään niitä: "tämähän on kuin siinä kuuluisassa entisessä elokuvassa, että..."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 05 Touko 2012 22:28

Joillekinhan se selostus on tärkeämpi kuin itse pelien katsominen. Muistaakseni Elävän arkiston Facebook-sivulle oli joku kommentoinut, että hän ei voi enää katsoa kisoja lainkaan, kun Mertaranta on vain maksukanavilla. :töktök:

"Harmittaa niin riskisti ku mm kiekko on mun lempi laji mutta nyt en enää näe niitä.. Päätin etten enää koskaan kato lätkää jos en saa katsoa sitä Mertarannan selostamana! Ja en taatusti hommaa mitään kanavapakettia sen takia! "

Varsinainen lempilaji. :töktök:
Viimeksi muokannut Lyyra päivämäärä La 05 Touko 2012 23:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 05 Touko 2012 22:52

Mä en jaksanut yhtään kuunnella Mertarantaa. Siksi ihan hyvää vaihtelua, että tulee joku muu.
Mutta olisi kiva katsoa niitä muita pelejä jotenkin, mutta en todella aio hankkia mitään kanavapaketteja :sori:
En nyt, enkä ensi kerrallakaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 05 Touko 2012 23:00

Siinä Valko-Venäjä-pelissähän Mertaranta oli ihan poikkeuksellisen paljon sienissä. Epäillään, että nyt maksullisena selostajana hän oikein pyrkii lisäämään sitä "huumoria" niihin juttuihin.

Mullahan taas näkyy kaikki pelit ja osaan on pääsyliputkin, mutta ei tästä tuu mitään, kun näitä pelejä on ihan liikaa. Kahteen päivään on pelattu mukavat 10 peliä :pepsodent: Huomenna pelataan taas kuusi ottelua... :ei:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » Su 06 Touko 2012 11:23

Olin niin innoissani, kun Mertsi selosti ensimmäisen Suomen matsin, mutta se oli nähtävästi ainoa.
Saukkonen ja joku tuntematon tyyppi selostavat sitten loput matsit AVAlla. :( Tymää. :(
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 06 Touko 2012 14:37

Shay kirjoitti:Olin niin innoissani, kun Mertsi selosti ensimmäisen Suomen matsin, mutta se oli nähtävästi ainoa.
Saukkonen ja joku tuntematon tyyppi selostavat sitten loput matsit AVAlla. :( Tymää. :(

Mertsi selostaa yleisellä puolella vielä toisenkin matsin, viikon päästä sunnuntaina. :paijaus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 06 Touko 2012 18:42

Ranska-Kazakstan -ottelussa oli protestitunnelmaa, koska siinä pyrittiin vastustamaan korkeita lipunhintoja. Niin ikään oli tarkoitus kannustaa Ranskaa ja Kazakstania ikään kuin kostoksi.

Itse satuin miellyttävään ranskalaiskatsomoon ja kannustin itsekin Ranskaa (totta kuin nimeni on Pascal :viileä: ). Enemmistö kannusti Kazakstania ja on se hauskaa, että siinä pystyi syttymään ihan kuin mihin tahansa otteluun, jos on itse pienenä vierasvähemmistönä.

Ranska onkin alussa hyvä ja voittaa avauserän 3-1. Toisessa se pääsee jo 4-1-johtoon, mutta Kazakstan tasoittaa. Ranskalainen taklaa kazakkia päähän ja lentää suihkuun. Viidellä kolmea vastaan Kazakstan tulee maalin päähän, mutta ei lopulta lähemmäs, kun Ranska onnistuu kahdesti päätöserässä.

Protestoivat lakanat on tarkoitus kerätä yleisötä pois. "Borat"-lakana on päässyt sisään ja jokainen voi päätellä, kuka on tämän tarinan Borat :p Boratin kätköistä kaivetaan kolmannessa erässä esiin "Kummola out, prices down" -lakana. Viitisen minuuttia ennen pelin loppua järjestysmiehet kehottavat poistamaan lakanan. Katsojat eivät suostu, joten heidät heitetään ulos lakanoineen päivineen. Tätä on sananvapaus Karpon jälkeisessä Suomessa! :kauhistunut:

Tosiaan katsomoissa on sallittua ainoastaan positiivinen kannatus. Lakanat voidaan poistaa, jos "niissä on rikollinen viesti" eli niissä esitetään Kalervo Kummolasta jotakin herjaavaa. Aiemmasta ottelusta on poistettu lakana, jossa luki vain "Kal£" :töktök:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 07 Touko 2012 19:29

Wildchild kirjoitti:
Shay kirjoitti:Olin niin innoissani, kun Mertsi selosti ensimmäisen Suomen matsin, mutta se oli nähtävästi ainoa.

Mertsi selostaa yleisellä puolella vielä toisenkin matsin, viikon päästä sunnuntaina. :paijaus:

Ja just silloin en pääse telkkarin ääreen. :( Pitää kuunnella matsi radiosta. (Varoitus tiellä liikkujille!)
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 08 Touko 2012 14:11

Lyyra kirjoitti:Joillekinhan se selostus on tärkeämpi kuin itse pelien katsominen. Muistaakseni Elävän arkiston Facebook-sivulle oli joku kommentoinut, että hän ei voi enää katsoa kisoja lainkaan, kun Mertaranta on vain maksukanavilla. :töktök:

"Harmittaa niin riskisti ku mm kiekko on mun lempi laji mutta nyt en enää näe niitä.. Päätin etten enää koskaan kato lätkää jos en saa katsoa sitä Mertarannan selostamana! Ja en taatusti hommaa mitään kanavapakettia sen takia! "

Varsinainen lempilaji. :töktök:

Mulle selostuksella on ihan oleellinen vaikutus siihen, viitsiikö peliä katsoa vai ei. Jääkiekko on munkin "lempilaji", kiinnostus näihin kisoihin vaan ei alun alkaenkaan ole ollut mitenkään huimaa erinnäisistä syistä. Mutta Mertsin puuttuminen on ollut se, miksi ei ole vaivautunut edes vaihtamaan kanavaa pelille, vaikka töllön ääressä olisi muuten ollutkin.

Hyvä selostus tuo sen tunnelman. En mä mielelläni mene livenäkään katsomaan mitään pelejä, koska tunnelma on selostuksen puutteen vuoksi mun mielestä lattea. Huono selostaja (vaikka Saukkonen, tosin olen kuullut ettei hän nyt _niin_ surkea ole ollut) taas saa aikaan vaan ärsytystä ja halun vaihtaa kanavaa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 08 Touko 2012 14:18

Mulla otti ekan ottelun aikana vähän päähän Mertarannan selostus, koska se viljeli tosi paljon kaikenlaisia sutkautuksia, ihan kuin sille olisi sanottu, että nyt pitää olla sitten erityisen hauska. Ei niissä sutkauksissa muuten mitään vikaa, mutta kun niitä tuli sellasissakin kohdissa, kun ei ollut tarvetta ja vähemmänkin hehkuttava asenne olis riittäny vallan mainiosti. :sori:
Saukkonen osoitti toisessa ottelussa olevansa hyvä selostaja. Paljon selkeämpi kuin Mertaranta ja hehkuttaa vain silloin kun sille on tarvetta. :virne: Mä tykkään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 08 Touko 2012 15:02

Aurora B. kirjoitti:Hyvä selostus tuo sen tunnelman. En mä mielelläni mene livenäkään katsomaan mitään pelejä, koska tunnelma on selostuksen puutteen vuoksi mun mielestä lattea.

Yksi naiskatsoja tokaisi ottelussa Suomi-Valko-Venäjä, että outoa, kun ei kukaan selosta. Omasta mielestäni se on vain hyvä, koska jos on eri mieltä selostajan kanssa, niin se tuntuu vain siltä, että joku idiootti huutaa mielipidettään joka väliin. Ei mahdotonta ottelutapahtumassakaan, mutta... :jaaha:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 08 Touko 2012 16:21

Mulle oli ihan mahtava uutinen, että Mertsi meni maksukanaville. En ole voinut sietää sitä enää moneen vuoteen. Tosiaan tuossa Suomen avauspelissä oli oikein ylikorostettu niitä täysin peliin kuulumattomia typeriä puujalkasutkautuksia. Sanotaan Saukkosesta sitten mitä muuta vaan, mutta ainakin hän keskittyy peliin, eikä yritä keksiä jotain elämää fiksumpaa sanottavaa.

Mulle sais maksaa, että ottaisin jonkun Canal-paketin ja kuuntelisin Mertarantaa yhtään enempää kuin on pakko.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 08 Touko 2012 23:17

Ennen en voinut sietää Virpi Salmen kolumneja, mutta viime aikoina sillä on ollut muutama ihan hauskakin. Tämä uusin kertoo jääkiekosta.

Mertarannasta olen aika lailla samoilla linjoilla Jorssin kanssa. Kun kuulin hänen siirtymisestään maksukanaville, aloin jopa harkita, että kisojahan voisi katsoakin välillä. Mutta jos se korvaaja on kaikista maailman selostajista juuri Mika Saukkonen, niin en kyllä voi sanoa hirveästi surevani, että kisat jää näkemättä. :keijo:

Vaikka toki peliin keskittyminen on selostajalta iso plussa. Itse olen vanhan koulun selostajien ystävä: selostaja kertoo, mitä kentällä tapahtuu, jotta hitaampikin keijo pysyy matkassa. Taustatiedot voi tuoda siihen mukaan, jos on aikaa, mutta jääkiekossa harvemmin on ainakaan muulloin kuin tauoilla. Mertarannassa ärsyttää eniten juuri se peliin kuulumaton puujalkavitsimaraton, jonka aikana kentällä saattaa tapahtua vaikka ja mitä. Ja sitten yhtäkkiä kesken ylipitkän "huumoritykityksen" keksitään, että "herramunjee nehän teki maalin!" :töktök:

Onneksi en ole yksin ongelmineni. Jorssi. :femmat:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 12 Touko 2012 14:17

Näistä kisoista ei kyllä millään keinolla katso jokaista ottelua eikä edes kovin lähelle jokaista. Boksia saa jatkuvasti tekohengittää ja silti pelejä jää paljon katsomatta. Melkein täytyy vain katsoa suoria lähetyksiä silloin, kun on kotona. Sitten kun osan noista haluaisi vielä säästää, niin vaikeammaksi menee.

-

Suomi on pelannut varsin pitkälle odotusten mukaan. Enää USA ja Kazakstan ja sitten tiedetään vastustaja ensimmäiseen kuolemanpeliin. USA on aika todennäköinen vastustaja siihen peliin, koska Suomi on ilman ihmeitä toinen tai kolmas lohkossaan. Ja USA luultavasti myös.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 13 Touko 2012 20:35

Pascal Lemoix kirjoitti:Siinä Valko-Venäjä-pelissähän Mertaranta oli ihan poikkeuksellisen paljon sienissä.

No aijaa! Se oli ihan kauheaa kuunneltavaa. Hirvee myötähäpeä koko pelin ajan, ja monessa pelissä sen jälkeen. :hullu:

Ei nyt ole yhtään samanlaista kisahuumaa kuin viime vuonna. Toivon vaan, ettei tulis ihan yhtä pahasti turpaan kuin viime kotikisoissa. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Ma 14 Touko 2012 10:13

Ihan kuin leijonat ei olisi osanneet luistella enää ollenkaan eilisen pelin perusteella. :huoh:
Usa oli selkeesti parempi joukkue eilen ja ansaitsi voittonsa.

Salmelan taklaus näytti todella pahalta, inhotti katsoa. Tosin taklattu pelaaja oli myös hassussa asennossa, kaartamassa tai kaatumassa tms, mikä myös vaikutti lopputulokseen. Joka tapauksessa kamala tilanne ja huonosti käyttäytyi Salmela myös poistuessaan kentältä. Ei noin saisi käyttäytyä edustustehtävissä, vaikka menis kuinka perseelleen kaikki. :(
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 17 Touko 2012 22:29

Aika konkreettisessa paikassa tuli taas muistutus siitä, että pelataan loppuun asti.
8 sekuntia peliaikaa jäljellä ja tyyppi laittaa kiekon reppuun.
Ei tarttennu jatkoaikaa, eikä sitä spekuloitua rankkarikisaakaan. Vähän ärsytti, kun yritin kuunnella matsia ja ne siellä selostamossa jo sitä kenen on kannattava ampua rankkareita :epäilevä:

Harmittaa ettei meillä näy maksuttomilta kanavilta niitä muita matseja.
Nyt just tekis mieli kattoa ruotsin iltapeli :keijo:
Saiskohan sen kaivettua sillä samanlaisella ranskankielisellä selostuksella millä mun veli oli löytänyt matsit työreissussa ollessaan :virne:

edit. klo 23:41.
Tsekki pudotti Ruotsin 4-3 :woohoo:
Kolmannen erän alussa tilanne oli Tsekille 3-2, kun Ruotsi tasoitti alle minuutissa kiekon putoamisesta jäähän.
Erä olikin sitten todella kaunista jääkiekkoa, taidokasta pyöritystä molemminpäin ja hyvin laadukkaita tilanteita.
Pariinkin otteeseen hämmästelin molempien joukkueden pelaajien puoliakrobaattisia venymisiä.
Vääntö olikin tiukkaa ja loppua kohden vauhi niin kovaa että siellä lensi maalit pois paikoiltaan puolin ja toisin.
Ja sitten! 29sekunttia aikaa jäljellä ja Tsekki saa aikaan maalin.
Villi Ruotsin viimeinen pyöritys. Maalivahti pois, ylivoima päälle, melkein koko joukkue sinne maaliin sen kiekon kanssa, mutta ei vaan onnistu.
Ruotsi jää kotimaahan!!
:D :D
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 19 Touko 2012 02:14

Niin, oliko Ruotsin putoaminen sitten hyvä juttu vai ei? Mitään muuta maata Suomi ei ole finaalissa voittanut.

Suomen klassinen tie on taas auennut, USA puolivälierissä, Venäjä välierässä. Koko Meidän peli on kehitetty voittamaan Venäjä välierissä. Varma voitto. Varma kulta.

Vai? Nämä ovat pelejä, kun ei kannata oikeastaan puhua enää mitään. Kansa ottaa lajin pois jääkiekon seuraajilta, jotka jäävät marginaaliin. Suomen kansa ei rakasta urheilua, se rakastaa menestystä. Heti, jos menestystä ei tule, laji palautetaan jääkiekkofaneille tyyliin "Pitäkää paskanne".
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja skray » La 19 Touko 2012 09:42

Ruotsin putominen on hyvä juttu. :muahaha: Ollaanpa ainakin parempia kuin ne, mutta olisi varmaan ollut kiva tavoitella mahdollisessa kultaottelussa juuri Ruotsia vastaan sitä kultaa, niinku aiemminki. Ruotsia vastaan pelattavat pelit vaan on jännittävämpiä kuin muut, koska kyseessä on naapurimaa, jonka kanssa ollaan aina kilpasilla lajista riippumatta. Vaikka Venäjäkin on naapurimaa, en näe, että heitä vastaan pelattava ottelu olisi yhtään sen jännittävämpi kuin vaikkapa jenkkejä vastaan pelattavat ottelut, siinä vaan ei oo sitä samaa jännitystä kuin ruotsalaisia vastaan. Jännittävää toki on nähdä, millasessa iskussa Venäjän joukkue on, kun en oo nähny mitään muita pelejä kuin ne mitä ilmaiseksi näkyy. Lisäks en oo kerenny seuraamaan telkkarin ulkopuolista jääkiekkoelämää, kun on niin paljon muuta tekemistä. Jännityksellä siis odottelen, mutta en samanlaisella kuin jos vastassa olisi Ruotsi. :keijo:

Samahan se toisaalta on ketä vastaan pelataan, koska kaikki jäljellä olevat joukkueet on hyviä, ovathan ne kisojen neljä parasta.
skray

Seuraava

Paluu Urheilu