Lemmikkiaiheista ilmoittelua

Re: Lemmikkiaiheista ilmoittelua

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 29 Tammi 2017 20:52

Mä rakastan mun kissoja tosi paljon :sydän:
Ihan jotenkin niin paljon että sydämestä usein ottaa.
Nyt taas tän muuton keskellä oon vaan rakastunut noihin enemmän.
Shinya nukkui tänään pakkaushääräysten ajan vessassa ja oli ihan että peace and love aina kun siellä kävi. Tais se piipahtaa kattomassa että mitä me tehdään, mutta palasi sitten sinne nukkumaan.
Myyy piilotteli molempien päivien pakkauksen ajan sohvan alla tai vaatehuoneessa, mutta heti kun hommat loppui niin se tuli tarkastamaan mitä tapahtuu. Eilen ja tänään se on ollut ihan mun vieressä, puskenut ja kehrännyt ja pitänyt tassuja mua vasten. Aika symbioottista, mutta ei se haittaa :sydän:
Yritän vaan koko ajan vakuutella että kaikki on hyvin, vaikka asiat ympärillä muuttuu. Vähän on ollut stressipesemistä ja semmoista raivopäistä nuolemista, mutta sitten kun oon keskeyttänyt ja vaan pitänyt kättä esim. kyljen päällä niin se on rauhoittunut. EIlen Myyyyy nukahti niin että sen kylki oli mun olkapäätä vasten. Se sätki ja näki jotain uniakin, eli nukahti kunnolla. Aina noissa hetkissä mulla jättää sydän yhden lyönnin väliin. Ne on niin erityislaatuisia ja herkkiä hetkiä.

Ei nää todellakaan oo mulle vaan lemmikkieläimiä, vaikka monelle kotieläimet sitä on. En vertaa että kissan kanssa eläminen ois sama kuin lapsen, tai että se menis niin överiksi (no vähän pitää lelliä), mutta nää on mun perhettä. Siskon koiraakin pidän perheenjäsenenä, vaikka se onkin "vaan" koira.

Eläimet :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 06 Kesä 2017 22:10

Mun vanhemmilla on just nyt tällä kirjotushetkellä kaksi koiraa. Toinen on muutaman kuukauden ikäinen pentu, toinen on mun edesmenneen koirani jälkeläinen, 12-vuotias vanhus. Pentu on ollut talossa nyt aikalailla tasan kuukauden ja on kietonut vanhemmat siihen pentumaailmaan todella tiukasti. Joka puhelussa on mainittu jotain pennusta, vanhuksesta joutuu aina kysymään että miten se voi. Vanhuksella on ollut lonkkien kanssa jotain pientä vikaa, kuten ihmisvanhuksillakin tahtoo olla, mutta siihen se on kuitenkin saanut jotain kipulääkettä. Muuten se on silti ollut pirteähkö (jos ny noin voi sanoa).

Koko ajan mulla on kuitenki ollu sellanen fiilis että pennun taloon tulon jälkeen vanhus on ollut vain tiellä. Että ku "ei se jaksa mitään" ja pennusta on iloa ku on energinen. Äsken äiti sit soitti että he miettivät vanhuksen lopettamista. Kivut kuulemma lisääntyneet kun "holeeraa" koko ajan eikä malta asettua paikalleen ja läähättää koko ajan vaikka olisi justiinsa tullut ulkoa sisälle. Ja kipulääkitys on jo nostettu maksimiin. Mun mies näki vanhuksen nyt männä pääsiäisenä ja sanoi että sillä (ei silloin maksimi)kipulääkityksellä se jaksoi mennä kuin nuorempikin koira eikä siitä nähnyt mitään erikoista. Että olisi ongelmaa vaikka porukat yritti jo silloinki hokea että onko kipuja onko onko, vaikka toinen oli just juossu metsässä lumihangessa. Ja nyt sitten yhtäkkiä olis tullu jo vaikka mitä.

Miten musta tuntuu että mun vanhemmat vaan näkee vanhuksen rahareikänä ja haluaa siitä mahollisemman nopeasti eroon voidakseen keskittyä pentuun? :friikki:
Miten niille vois sanoa nätisti että odottakaa ny hitto vie vielä kuukausi-pari?
Olen ite menossa sinne tän kuun lopulla ja kyllä, itsekkäästi elättelen toivetta nähdä vanhus vielä kerran. Toki ymmärrän että jos on oikeasti kipuja, mutta porukoiden puheet tuntuu vaan siltä että vakuutellaan vähän itsellekin että sillä on kipuja ja sillä tavoin annetaan itelle parempi omatunto päästä vanhuksesta eroon.

Voi hitto. Äh. Se on vaan koira. Mutta se on niin rakas. Vaikka asuukin toisella puolen maata. :huoh:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja damn » La 27 Tammi 2018 13:04

Meille muutti tiistaina kanivauva :hymyhali:. Otettiin se tuolle kolmevuotiaalle kanille kaveriksi. Katsoo nyt tuleeko ne edes koskaan toimeen. Molemmat on siis uroksia, joten voihan se olla, ettei ne ikinä siedä toisaan. Toisaalta taas vanhempi kani ja selkeästi nuorempi kani saattavat kyllä hyväksyä toisensa ja tuo vanhempi uros on leikattu. Leikkautetaan tuo pikkuinenkin sitten, kun se on tarpeeksi vanha. Molemmilla on siis tällä hetkellä oma häkki ja tutustutetaan varovasti. Muutamassa päivässäkin on vähän muutosta tapahtunut ja pikkupupu on muutenkin rohkaistunut ja kotiutunut. Jospa tästä vielä hyvä tulis.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Su 10 Kesä 2018 00:30

Tammikuussa otettu kanivauva on nykyään rohkea aikuinen. Ideana hyvä ottaa kaveri vanhemmalle kaniherralle, mutta harmi että toteutus ei toiminut.

Nämä kaksi kania on luonteeltaan ihan erilaisia ja vihaavat toisiaan. Vanha herra on leppoisa ja tulisi toimeen, mutta pikkupupu muuttuu itse saatanaksi kun päästetään ne yhdessä vapaaksi. Tilanne päättyy aina siihen, että pikkuisella on suu täynnä toisen karvaa voitonmerkkinä tappelusta. Täytyy pitää niitä eri aikaan vapaana, mikä hiukan hankaloittaa arkea etenkin silloin, jos aikaa ei ole kauheasti, mutta näillä mennään.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Touko 2020 10:38

Shinya siirtyi eilen sateenkaarisillalle.
Kirjaimellisesti. Kotimatkalla pilvien välissä pilkotti pieni pala sateenkaarta ja se oli juuri sillä suunnalla mistä tuntiin.

Päätös oli samalla vaikea, mutta helppo. Edellisenä päivänä olin aivan varma etten ikinä pysty tekemään sitä päätöstä ja etten kestä edes ajatusta.
Kuitenkin eläinlääkärin kanssa puhuessa päätös toi tullessaan keveyttä ja lämpöä. Olisihan sitä voinut tutkia oireita ja antaa lääkkeitä, mutta miten paljon se olisi nostanut kissan elämänlaatua. Omaani se olisi laskenut, vaikka tiedän että Shinyan lääkintä olisi ollut helppoa. Höpsö mummo :sydän:. Samalla kuitenkin se, että tuon ikäisen kissan lääkinnän teho ei olisi ollut mitenkään ennustettavissa. Siitä olisi voinut olla hyötyä vuodeksi, kahdeksi tai viikoksi.

17-vuoden mittainen yhteiselämä oli hyvä, antelias ja Shinya hurmasi niin monta ihmistä.
Vielä viimeisessä hetkessäänkin hän sai kehuja kauneudestaan.

Ikävä on ihan järjetön.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Touko 2020 16:39

Myyyyyy :sydän:
Suru tai muutosstressi näkyy. Mikään vanha ruoka ei kelpaa, eli mikään mitä oon aiemmin antanu ei kelpaa. Kastiketta pitäis olla, mutta kun oonhan mä antanut kaikkia kastikeruokia mitä lähistöltä saa. Ei käy. Gourmetin Soup-pussit (pienet ja kalliit) kelpaa. Kissan tonnikala kelpaa. Keitetty sei ja katkaravut kelpaa.
:huoh: Ja kämppiksen paistama broileri kelpas.
Nii'i, aivan.

Selkeästi tänään oli myös toisenlainen päivä ja Myyyyy nukkui keskellä olkkaria pitkin pituuttaan, sikeästi, auringossa. Nojaillen leluihin ja siirtyen sen läikän mukana.
Aamupäivällä me leikittiin yhdessä ja pelattiin palloja. Leikkiminenkin on vaisumpaa. Lähtee leikkiin hyvin, mutta sitten kun havahtuu ettei toista kissaa tule mistään, lopettaa. Tavallaan odottaa että Shinya tulisi jostain, ja kun ei niin käy, lopettaa.

Musta tuntuu etten osaa olla vain yhden kissan kanssa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 08 Elo 2020 09:54

Meidän vanha rouva (kissa) on alkanut saamaan kouristuskohtauksia. Alkaa aina nukkuessa jolloin hän sitten mätkähtää sohvalta lattialle ja kouristelee 15-30s ennenkuin tokenee, mutta senkin jälkeen meno on huteraa.

Tiedän että ens viikolla on mentävä eläinlääkäriin, mutta pelottaa. Rouva on kuitenkin jo 14, vuoden lopulla 15, ei siis mikään teini enää. Mitäs jos siellä selviää jotain mitä en haluais kuulla? :huoh:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » La 08 Elo 2020 21:04

Voi ei :( Wildis :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 12 Elo 2020 14:25

Voi ei Wildis! :(
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 13 Huhti 2021 21:33

Kävin katsomassa 9 viikkoisia kissanpentuja :ahihi:
Pieniä ja hilmuisia :ahihi:

Sain naarmuja käsiin ja jalkoihin ja yksi nukahti syliin :pilvi:
Lisäksi äitin koiran sain hämmennyksiin kun en kertonut hänelle meneväni saunaan. Oli raukka käynyt etsimässä mua ojasta :virne:
"Ohhoh, hooman puuttuu, juoksen ojaan etsimään ja itken siellä kun en löydä. Joo. T. Koira"
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 23 Huhti 2021 01:05

Vanha rouva lähti autuaammille maille kerjäämään rapsutuksia ja herkkuja. :(

Nuo männä elokuussa mainitsemani kohtaukset helpottivat, mutta hengitys rohisi yhä useammin ja kun syliin nostaessa rouva jäi ikään kuin haukkomaan happea, ymmärsimme että nyt on mentävä lääkäriin. Röntgenistä löytyikin pahimmat mahollisimmat uutiset: laajalle molempiin keuhkoihin levinnyt kasvain, mahollisesti levinnyt jopa aivoihin asti.
Päätös ei lopulta ollut edes kovin vaikea, vain oikea. Ja hyvin surullinen. Maailman mahtavin kissa on poissa. :huoh:

Nyt yritän pitää itseni koossa jotta voin lohduttaa rikki mennyttä esikoistani. Hälle rouva oli koko elämä. :sydän:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 23 Huhti 2021 22:20

Otan osaa suruunne! :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Huhti 2021 11:55

Wildis :paijaus: :sydän:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » La 24 Huhti 2021 13:51

Otan osaa, Wildis :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 25 Huhti 2021 16:02

Kiitos! :sydän:

Pari päivää itkettiin, nyt muistellaan jo mukavia juttuja. :hullu:

Koko ajan sitä kuitenkin odottaa koska hyppää sohvalle ja painautuu aivan kylkeen kiinni. Tai tulee kulman takaa maukumaan. Ja koko ajan sitä kuvittelee näkevänsä katin makoilemassa sohvalla tai norkoilemassa partsin oven edessä. 15 vuotta on kuitenkin pitkä yhteinen taival.

Jännästi meillä kotona on alkanut kuulua rapinaa ja kolinaa sieltä ja täältä kattisen poismenon jälkeen (enkä ole ainoa asian huomannut, myös muut perheenjäsenet ovat mm. heränneet öisin kolinaan). Mutta se on eri juttu se. :P
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Huhti 2021 17:09

Osanotto täältäkin :sydän:

Isoja asioita, pitkiä suhteita.

Shinyan kuolemasta tulee ens viikolla vuosi täyteen. Tuntuu että suren edelleen, sen verran iso kolaus se sitten oli.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Touko 2021 21:39

Viikko sitten lauantaina kotiini asteli Tyyne.
Hänen Karvainen Korkeutensa (HKK) Tyyne Lystinlapsi Miinankissa Viides, eli Tyyne V.
Viikko on totuteltu a)mitä on elämä kissanpennun kanssa ja b)miten nukkua kissanpennun kanssa.
Kyllä sitä 18 vuodessa unohtuu mitä elämä on kissanpennun kanssa ja useammankin kerran tullut mietittyä että mihinkäs helvettiin sitä on taas ryhtynyt. Sitten kuitenkin se haihtuu kun molemmat kissat on niin upeita.
Tyyne saapui irsissäkin tutuksi tulleiden dearSagan kautta. Saga on mulle muita kautta tuttu ja piti pentujen ajan kissanpentuliveä. Vasta kun pennut oppivat juoksentelemaan liveä oli hankalampi pitää päällä. Tai sisältöä oli tosi vähän :keijo:.

Myyyyyn totuttaminen Tyyneen on oma projekti ja prosessi. Viikossa on kuitenkin päästy mm. siihen että Myyyyy on itsenäisesti käynyt nuuhkimassa Tyyneä ja muutaman kerran ollut sähisemättä. Sähinä ei sinänsä mua häiritse, eikä Tyyneäkään. Tyyne väistää ja menee pois jos Myyy vetää korvia alas. Tyyne haluaisi ihan hirveästi leikkiä Myyyyn kanssa, mutta Myyyy ei todellakaan leiki lapsen kanssa. Sen sijaan Myyyy on leikkinyt mun kanssa ja näyttänyt että osaa hypätä yhtä lailla kuin pentukin.

Jos tässä olisi viikon aikana ollut ihan mahdotonta ja sellaista ettei yhtään voisi ajatella heidän kykenevän elämään samassa taloudessa olisin huolissani. Kissan sopeutuminen toiseen voi kuitenkin viedä useammankin kuukauden, joten ihan vielä en heitä pyyhkeitä kehään. Toisen yön jälkeen kun Tyynen mielestä parasta oli pureskella mun persiitä olin jo ihan varma ettei tästä mitään tule, mutta onneksi se oli vain väsynyttä epätoivoa puoli neljältä yöllä. Hyvä tästä tulee, se vie vain aikaa ja vaatii hermoja. Onneksi on aikaa...
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Kesä 2021 14:10

Tyyne V (Tynnister, Vitun Tyyne, Tynkster, Tyny...) on nyt ollut vähän päälle kuukauden.
Myyyy ja Tyyne viettävät aikaansa samoissa tiloissa ja ajoittain se menee hyvin, ajoittain tarvitsee pistää Tyyne jäähylle eri huoneeseen, että Myyyyy saa rauhallista aikaa. Yleensä tämä tulee siinä hetkessä kun ovat leikkineet ja Myyyy ei enää jaksa, mutta Tyyne ei osaa lopettaa ja mun huomionkääntämisyritykset ei riitä. Tyyne lopettaa Myyyyn tökkimisen kyllä kun sille rapisuttaa tai kilistää jotain lelua, mutta menee sen jälkeen hetikohta takaisin. Koska kaverin kanssa olisi kivempi leikkiä pitkään.
Myyyy kyllä itse hakee Tyyeä leikkiin ja leikkii ihan kunnolla, ettei sellaista näkyvää pakenemista ole kuin tosi harvoin.

Myyyhän sitten lopulta päästi Tyynen osaksi laumaa ihan itse. Kävi avaamassa oven aina kun vein Tyynen makkariin ja katsoin että se on tarpeen. Lopulta jätin oven auki ja se oli siinä, Myyyy ei sähissyt.
Ainoa missä on vielä kehitettävä jokin ratkaisu, on vessa. Tyyne kun menee härkkimään helposti Myyyn mennessä vessaan ja tästä syntyy sitten tilanteita ettei Myyyy ehdi tehdä asioitaan kunnolla. Olen miettinyt yhden vessan sijoittamista muualle kuin kylppäriin, mutta sen muoto on vielä mietinnässä.

Tyyne vierastaa alkuun melkein kaikkia. Paitsi mun avustajaa Tyyne ei vierasta yhtään. On vain ollut kiinnostunut että mikäs se tämä on. :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Joulu 2022 23:08

Myyyyn terveyshuolet.

Myyyy oli loka-marraskuun vaihteessa kummallinen. Yski ja aivasteli, ihan kuin hengitysteissä olisi ollut jotain, mutta kuitenkaan ei kakonut tai mitään. Madotettu oli alkusyksystä, joten en siihenkään jaksanut uskoa, joten otin ja vein eläinlääkäriin.
Meillä on tosi kiva kunnallinen eläinlääkäri ja en edes jaksanut pohdiskella sen enempää "mikä olisi hyvä". Lisäksi se on huomattavasti edullisempi verrattuna alueen muihin paikkoihin. Joku Evidensia on tässä niin isona toimijana ja niiden hinnat on aivan taivaissa.
Ell kuunteli, teki pari tutkimusta ja totesi että eniten epäilee Herpes- tms. virustartuntaa. Ei koronaa, koska kissoillakin koronassa olisi jotain eriteitä nenästä, mitä Myyyllä ei ollut. Kuhan rohisi ja aivasteli ja oli vetäytyvä.
Sain hoito-ohjeet, noudatin niitä ja pari viikkoa se kesti.
Viikon verran meni jo ihan hyvin, kunnes yhtenä sunnuntaina ihmettelin hänen pienempää pupillia. Ja seuraavana aamuna siinä silmässä oli vilkkuluomi puoliksi esillä.
Kissoilla vilkkuluomi on normaalisti silmän auki ollessa täysin piilossa ja sen tehtävä on suojata silmää ulkoisten luomien lisäksi. Varsinkin tapellessa se on vielä lisänä siinä silmän päällä jos ulkoiset luomet ottaa osumaa. Usein myös internetin ( :keijo: ) mukaan sen esillä olo kertoo että on jotain vialla.
No, ensin varasin etälääkärin, mikä oli tosi hyvä. Laitoi pari päivää ihan tavallisia silmätippoja Myyyyylle muutaman kerran päivässä ja kun ei se vaikuttanut mitään, mentiin taas lääkäriin. Lääkäri tutki sen mitä pystyi, eli ettei ole mitään haavaumia tai joku verkkokalvo irti ja veikkasi että sillä marraskuun alkupuolen aivastelulla on osuutta asiaan. Saatiin sieltä kortisonitipat ja jos ei viikossa auta, niin sitten pitää mennä erikoislääkärille, joka on silmälääkäri.
Eläinten silmälääkärit ne vasta halpoja on.

Tein selvittelyjä ja seurasin Myyyyn vointia. Eniten vitutti selkeästi että mä otan syliin.
Lopulta varasin suositusten perusteella meille ajan silmälääkärille Eläinsairaala Aistiin. Myös koska se oli lopulta helpoiten selvitettävissä onko vapaita aikoja. Aistin ajat näki netistä!

Panikoin myös millä rahalla mä maksan sen arvokkaan keikan. Myin Myyyyn joulutervehdyksiä lopulta ja onneksi myin!
Ensimmäinen käynti tuntui ikuisuudelta. Lääkäri tutki vaikka millä laitteella ja lampulla ja laitto sitä tippaa ja tätä tippaa ja huuhteli ja katto toisella lampulla ja Myyyy vaan korvat luimussa oli hoidettavana. Selvisi, että toisen silmän kyyneleen oma tuotanto on loppunut ja sillä on jotain tekoa asian kanssa. Kuivasilmäisyys on toki yleistä vanhoilla kissoilla muutenkin, mutta harvemmin siihen liittyy pienempi mustuainen ja vilkkuluomen omalaatuinen toiminta. Saatiin lopulta kaksia erilaisia tippoja ja keinokyyneltä. Keinokyyneltä Myyy saa silmäänsä niin kauan kuin hän elää, mutta kaksi muuta tippaa oli tuomaan muita asioita. Toinen oli antibiottitippa ja toinen joku muu. Ei mitään hajua mikä sen tarkoitus on, mutta minähän tiputtelen.
Hoitona kolme viikkoa, kolme tippaa päivässä. Kissalle, joka vihaa sylittelyä. Jeppistä jeejee.

Sitten me Myrmyn kanssa kolme kertaa päivässä käytiin keskusteluja siitä, kuka määrää otetaanko syliin vai ei. Muutaman päivänä hävisin ja sain vain kahdesti kiinni, mutta loppua kohden Myyyn vastustelu myös väheni. Siis pakenemis-vastustelu, ei muu. Ihan kamalinta paskettahan se on syliin joutua edelleen. Lääpittäväksi ja tippoja varten varsinkin.

Käytiin ennen joulua kontrollissa. Vaiva on edelleen olemassa. Jonkin verran silmässä on kuitenkin muutosta siihen, miten luomi välillä vetäytyy paikalleen ja välillä on tosi paljon esillä. Pupilli elää myös miten sattuu ja välillä silmät on ihan eri paria. Silmälääkäri kuitenkin sanoi että hän ei keksi siihen syytä, että sitten se on neurologi seuraavaksi, jos sitä haluaa selvitellä.
Enkä tiedä haluanko. Lompakko sanoo ettei selvitellä mitään, mutta samalla on mielessä että onko siitä kuitenkin kissalle kipuja.

Kontorollin jälkeen Myyyy on mököttänyt vielä enemmän, jos mahdollista. Jouluaattona sain sähinää osakseni ja päivisin kun olen liikkeellä, hän vain tuijottaa etäältä. Kaivan hänet väkisin esiin tippahommiin ja hän on kuin alistunut joka kerta.
Seuraava kontrolli on vasta kahden kuukauden kuluttua ja saamme siihen mennessä lopettaa kaikki muut tipat paitsi keinokyyneleen.

Helmikuun loppuun asti aikaa keksiä mitä sitten myydä, että saa kerättyä sen pari sataa kontrollilääkärikäyntiä varten :epäilevä: :jaaha: :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 26 Joulu 2022 14:38

Voi Myyyy. Mutta eikös Myyyyn ystävänpäivätervehdys olisi hyvä idea? :D
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Touko 2023 18:53

Olen kirjoittanut fordelle 26.8.2008 seuraavaa "Uskon kuitenkin että siitä tulee ihan priima meidän perheen elikko."

Tulihan siitä :sydän:

En muista tarkkaa Myyyyn kotiutumispäivää, jossain elokuun alussa se mielestäni oli.
Eilen hän poistui toiseen ulottuvuuteen, sateenkaarisillan taa, Shinyan kanssa herkuttelemaan ikuisille kastikekipoille ja riehumaan sateenkaaripallojen keskelle.

Jos Neleya oli mun kumppanikissa, Shinya se kissa joka valloitti kaikki ja joka kasvatti mua, oli Myyyy mun opas ja sielun kissa.
Myyyn kanssa myös tein eniten töitä kissan kanssa kommunikaation opettelemisessä. Musta tuli parempi kissan ihminen Myyyn kautta. Myyyy myös hoiti mun rikkinäisiä sielun palasia paremmaksi ja toi maailmaani kauneutta mille ei löydy sanoja. Meidän yhteinen elämä oli täynnä hienoja hetkiä. Hyllykissasta sylikissaksi ja seuralliseksi kaverikissaksi oli meidän yhteistyön tulos.
Olen siitä hyvilläni, että vielä lopussa hän sai kokea mitä on riehua toisen kissan kanssa oikein kunnolla.

Marenkienkelin Hepun ottamassa kuvassa näin miten hänen alaleuka roikkuu, eikä se ole kissoille normaalia.
Se vielä tuki päätöstä päästää Myyyy pois.

Ikävä on aivan hirveä.
Toki ei niin musertava mitä Shinyan ja Neleyan kanssa, nyt olin ehtinyt tehdä surutyötä jo jonkin aikaa. Koen myös että ihmiset ehtivät hyvästellä Myyyytä.
:itku:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 17 Touko 2023 19:22

Kibs :paijaus: :halitus:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Touko 2023 21:27

Kibs, otan osaa! :sydän: Kauniisti kuvattu sun tärkeiden eläinten merkitystä!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » To 18 Touko 2023 12:47

Otan osaa, Kibs. Todella kauniisti kirjoitettu elämäsi kissoista. :sydän:

Minäkin sain antaa Myyylle rapsutukset sunnuntaina ennen lähtöä. Ihan hirveästi en Myyytä tavannut, mutta oli hän mukava kissa. :sydän:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Joulu 2023 16:48

Tyyne oli ensimmäistä kertaa hoidossa. Hänen kuljetettiin huudon saattelemana Helsingin kaupunkiresidenssiin ja sieltä hän tarkasteli tätä uutta valtakuntaansa pörheänä.
Ensimmäisen hän oli huudellut ja pitänyt palveluskuntaa vähän hereillä.
Uusi ihminen sai osakseen myös toistuvaa naaman haistelua ja hiuksiin tuhinaa. Tyyne oli tunkenut naamansa aivan korvan viereen ja tuhissut sinne niin että ihminen oli naurahtanut. Se oli pöyristyttävää! Myös partaa oli nuolaistu (hei oikeesti hei) ja sitten tuijotettu pahasti kun se oli karhea.

Muutaman päivän aikana Tyyne kyllä kotiutui aivan tosi hyvin. Oli nuoleskellut talouspaperia ja jättänyt siihen omat kynnenjälkensä (kirjaimellisesti). Hän myös sulki projektorin jos oli katsonnassa liian jännät leffat. Ei mitään predatoreita katsota, jos taloudessa on paikalla Apex Predator.

Kyllähän se sitten kotiinpalatessa oli tarinaa kerrottava ja vielä tänään aamulla sain osakseni aika kovaa komentoa.

:virne:

Ps. menomatkalla hän huudahti niin kovaa, että kuljettajaa myöden kaikki autossa olleet ihmiset säikähti. Sietikin. :nirppa.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä