Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 18 Heinä 2008 22:01

Kuolo kirjoitti:
Shay kirjoitti:Työkaverit
ei halua tajuta mistään mitään ja niitä ei kiinnosta miten virmalla menee, kunhan saavat
palkkansa. Eihän heille makseta muusta kuin työnteosta.

No eipä niille maksetakaan. Ja maksetaanko siullekaan? Jos ei, niin mitäs stressaat. Tee vaan oma työs ja anna muitten juttujen olla, niin vähemmin stressiä.

Kyllä mie ymmärrän työmoraalin ja ammattiylpeyden, mutta jossain tule se piste vastaan, että alkaa olla henkisesti loppu tai sit vastaavasti hyväksikäytettävissä ja kyllä työnantaja ihan saletisti käyttää hyväksi sen jos joku ilmasta työtä tekee.

Jos joku on vaivautunu mulle töitä antamaan, niin työaikana sille kaikkeni annan tai ainakin
aika hiton kovasti yritän. Vituttaa, kun toisia ei vois vähempää napata työt ja aina ollaan
vinkumassa, että 'en tee tuota' ja 'taasko mun pittää tehä tätä'. Sitten jonotettaan kellokortin
kanssa viis minuuttia ennen vuoron loppua, että päästään heti lähtemään kotia eikä vietetä
hetkeäkään kauempaa, vaikka kiirettä ois edelleen... Kymmenen minuuttia omasta ajasta
virman (ja oman työryhmän) puolestahan on aivan liikaa pyydetty.

Ehkä mulla on kuitenkin vähän eri suhtautuminen asioihin, koska tähtään korkialle ja haluan
tulevaisuudessa saaha enemmän vastuuta ja olla niitä ihimisiä, jotka oikiasti on vastuusa
tärkeistä asioista tai jotain.

---

Tännään oli kuitenkin mukava saaha kiitosta, kun jäin muutamaksi minuutiksi avittamaan
vastuussa olevaa työkaveria viime hetken kiireessä. :) Muutenkin on viime aikoina tuntenu
olonsa ees vähä tärkiäksi ja tarpeelliseksi, kun kesälomien aikaan oon ollu jonkin sortin
asiantuntija joissain asioissa, mutta yksi todellisista asiantuntijoista palaa lomilta ensi
viikolla, joten mun päällepäsmäriyttäkkään ei taijeta ennää paljo tarvia. :huoh:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 19 Heinä 2008 01:24

Tänään oli töissä aika GAAH-päivä (GAAH= Gynekologin Ajatukset Arkisessa Hommassaan = VITTU!) sitten kuitenkin.

Ajattelin, että nyt mennään perjantai uudella työfilosofialla. Taakse jääköön kiire, kiroilu ja stressi, koitetaan pehmeämpää lähestymistapaa. Toimi se ehkä kahteentoista asti, mutta sitten tuli hankalampi homma ja mentiin back to kiroilu. Pakko oli yrittää nostaa tempoa, jotta poiskin pääsisi ja silti meni 11 minuuttia pitkäksi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 22 Heinä 2008 14:19

Ei. Voi. Olla. Näin. Vaikea. Saada. Ulkomaan. Päivärahoja. Sekä. Matkakuluja. Korvattua.

:gaah:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 22 Heinä 2008 15:35

Tänään alkoi taas kuulua koulua. Meikä saa leikkiä Jupiter 8:lla tänä keväänä.
Huomenna kuuluu lisää. Toivottavasti saan tiputtaa yhden kurssin pois, että saan vähän helpotettua stressiä jo etukäteisesti.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 23 Heinä 2008 12:27

Mikä siinä on, että kun alle 30-vuotias nainen kysyy jotain, ihan mitä tahansa
työhön liittyvää asiaa n. 50-vuotiaalta mieskollegalta, niin vastaukseen on pak-
ko, ihan pakko liittää X-määrä vittuilua tai muuten vaan kuittailua?

Onko se niin s**tanan vaikeeta vastata niinkuin toiselle ihmiselle, onko?

:raivo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 23 Heinä 2008 22:03

On kyllä ollut k*rpä otsassa koko viikon töiden suhteen.
Ei kohta enää jaksa. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kun olisi pokkaa lähteä kävelemään "pitäkää tunkkinne" -meinigillä.
Pitäisi etsiä uusi työpaikka ja se(kin) stressaa.

Odotin kesää, että vähän rauhoittuisi, mutta sitä kivaa aikaa kesti ehkä viikon.

Viikonloppu kohta, onneksi.


Muoks. Déjà vu -fiilis. Ihan kuin kirjoittaisin koko ajan samoja asioita. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 24 Heinä 2008 01:40

Mä sain sellaisen vihjeen, että joka päivän kohdalta kirjoittaa vihkoon ylös työpäivän vitutukset/riemut ja lyö sitten kannet kiinni, niin ei tarvitse koko aikaa piehtaroida työmurheiden keskellä. Olen yrittänyt tätä, mutta ei se nyt ihan sataprosenttisesti onnistu. Mutta noin periaatteena se voi toimia ohjaavana mielikuvana, jotta sen asian saa omasta päästä johonkin muuhun paikkaan.

Itselläni työ on helpottanut alkukesään nähden. Koeaika loppuu huomenna eivätkä ole vielä erottaneet. :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Heinä 2008 04:31

Pascal Lemoix kirjoitti:Mä sain sellaisen vihjeen, että joka päivän kohdalta kirjoittaa vihkoon ylös työpäivän vitutukset/riemut ja lyö sitten kannet kiinni, niin ei tarvitse koko aikaa piehtaroida työmurheiden keskellä.

Tuohan on vähän ku päiväkirjan pito. Mulla ainakin päiväkirjaan purku auttaa kovasti iltavitutukseen. Saa unen päästä paljon paremmin kiinni.


Koulukuulumisia sen verran, että kurssit vaikuttaa mielenkiintoisilta ekojen luentojen perusteella. Työmäärä hirvittää edelleen. Joka paikkaan pitää kirjoittaa esseitä ja päiväkirjoja ja lukea ja keskustella ja esitellä ja olla fiksu. Ketuttaa kun en oo fiksu. Pääsin hädin tuskin suomalaiseen yliopistoon sisään. Miksi aina pitää vaatia iteltään liikoja? :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 24 Heinä 2008 09:16

Mä huomasin, etten jaksa duunissa oikein mistään valittaa. Oon suhteellisen tyytyväinen. Toiset valittaa kun on niin monotonista työtä, toiset inisee kun on niin pieni palkka, toiset avautuu kun duunikaveri tekee asiaa x tai y, ...

Mä en jaksa vaan :sori: Työasiatkin osaan melkein jättää töihin, joskus saatan vähän avautua jostain tosiärsyttävästä asiakkaasta, mutta yleensä en jaksa työjutuista jauhaa.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » To 24 Heinä 2008 18:32

Oma-aloitteiset kesätyöntekijät. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 26 Heinä 2008 23:25

Maistuu puulle. Voi tosin johtua osittain siitä, että välillä joku tampio pöllyttää puupölyä paineilmalla :epäilevä: Koivupöly ei oo millään tapaa vaaratonta hengittää, vaan se tekee pahasti hallaa limakalvoille.

Toinen syy siihen miksi maistuu puulle on todennäkösesti se, että myöhän ollaan nuo samat hommat tehty jo viime kesänä. Sen lisäksi siellä osastolla, missä myö hääritään, ei tunnu olevan ketään muuta. Hiljanen halli, eikä meillä keskenämme oo enää juurikaan mitään puheenaiheita.

Pitäs vissiin ettiä joku ihan kokonaan toisenlainen työ :huoh:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 28 Heinä 2008 08:07

Tältä varmaan tuntuu selviytyjän huono omatunto :huoh:

Muut paiskivat vieläkin 11:llä töitä helpdeskillä, mutta meitsi pääsi kursseille ja pois puhelimeen vastaamisen ihanuudesta.
Nyt en enää kykene käymään edes moikkaamassa kavereita koska tulee niin huono omatunto siitä, että on oikeasti aikaa käydä moikkaamassa kavereita (tiedän, seko :töktök: ).

Asiaa ei auta se, että minulla ei ole mitään tekemistä. Jep, huolimatta kurssista ja uuteen työpisteeseen siirtymisestä minulla ei ole mitään töitä :friikki:

Muut täällä ovat käyneet softapuolen kurssit ja hoitavat softapuolen ongelmia, mutta minä kävin rautapuolen kurssin.
Tuntuu kuin kaikilla muilla olisi lusikka-haarukka-yhdistelmä, ja minulla kasa cocktail-tikkuja :pepsodent:

Lisäksi ainoat ihmiset jotka voisivat tietää mitä minulla tehdä, ja selittää tämän homman logiikan ovat lomalla :gaah:

Tämä on taas niin tätä :friikkipeukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 28 Heinä 2008 08:43

Smith :paijaus:

Olen käynyt jo liian monta kertaa valittamassa tähän ketjuun työasioista, mutta vielä tämän kerran. Mullakaan ei ole mitään tekemistä. Istun tyhjän panttina vielä seuraavat kaksi viikkoa. Puhelin ehkä joskus soi, mutta sitäkään kautta ilmeneviä asioita en juuri voi auttaa, lähinnä käsken odottamaan kunnes se-ja-se tulee lomalta tai käännytän ne johonkin toiselle luukulle. :friikki:

Hauskinta on etten kehtaisi oikein netissäkään kamalasti pyöriä, kun "ne" kuulemma tarkkailevat tätä tietoliikennettä ja valittavat, jos on käyty liikaa työhön liittymättömillä sivustoilla. :epäilevä: Luulisi, että niillä olisi parempaakin tekemistä. Onneksi voin sentään yrittää lukea omia juttuja, niiden kanssa alkaa tulla kiire. Tosin ei niihin täällä ole niin kovin helppo keskittyä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 28 Heinä 2008 08:53

:femmat:
L-S kirjoitti: Hauskinta on etten kehtaisi oikein netissäkään kamalasti pyöriä, kun "ne" kuulemma tarkkailevat tätä tietoliikennettä ja valittavat, jos on käyty liikaa työhön liittymättömillä sivustoilla. :epäilevä: Luulisi, että niillä olisi parempaakin tekemistä.

Ei suinkaan me olla työskennelty samassa Pimeyden Sydämessä® ?

Joka tapauksessa sinnekin :paijaus:

Minä sentään (ainakin toistaiseksi) saan surffailla miten haluan.
Jonka ansiosta selvitin äsken itselleni mikä ero on ata:lla ja s-ata:lla.

:pepsodent:/:kehittyvä nörtti:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Heinä 2008 09:17

Mr. Smith kirjoitti::femmat:
L-S kirjoitti: Hauskinta on etten kehtaisi oikein netissäkään kamalasti pyöriä, kun "ne" kuulemma tarkkailevat tätä tietoliikennettä ja valittavat, jos on käyty liikaa työhön liittymättömillä sivustoilla. :epäilevä: Luulisi, että niillä olisi parempaakin tekemistä.

Ei suinkaan me olla työskennelty samassa Pimeyden Sydämessä® ?


Täälläkin on "ne", joiden silmä välillä vilahtaa tuolla alareunassa jos lukee verkkolehtiä :epäilevä:. Se on kuulopuheiden mukaan merkki siitä, että "niille" on ilmoitettu :epäilevä:.

Täällä kuumuus rassaa kaikkien hermoja. Jokainen tuntuu valittavan ja lähes kaikesta. Meinasin jo kysyä, että onko sulla todella noin pahasti kalsarit persvaossa. Jätin kysymättä yleisen rauhan vuoksi.

Ja täällä porataan edelleen :huoh:. Virallisen tiedoituksen mukaan ne piti jo lopettaa, mutta harvoin ne tiedotteet on oikeassa olleet. Pah.

Jotain positiivista. Räjäytysten hälytysääni ei kuulu meille :virne:. Onneksi räjäytykset ajoittuvat 8, 12 ja 15 aikoihin kun itse olen töissä. Vähän kuin uutiset, jotka tulee ajallaan. Tietää koska lähteä syömään ja kotiin :virne:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » To 31 Heinä 2008 15:42

Mummo jää lomalle - vihdoinkin. Töissä haaskatusta ajasta tulee vähän siedettävämpää, kun tuota kiusankappaletta ei tarvitse väkisin silmissään sietää. En käsitä, kuinka hän ei voi ymmärtää olla lässyttämättä ja nöyristelemättä, olisi mielummin hiljaa vaikka aina. No, jäi tuossa tänään pois ja toivotin hyvät lomat ihan vain sen vuoksi, että sain hänestä lomaa.

Saikkuja taas täällä ja huomenna tarjoutui tilaisuus älyvapaaseen duuniin inhimillisempään aikaan. :) Mikäs siinä, aina sitä perjantaina mielummin lopettaa iltapäivällä, kuin Handelin sulkemisajan jälkeen.

Vähän pitää napistakin, sukulaisista. Heitä pidetään välillä päivä työttömänä ja sitten palkataan uudestaan. Jostain nämä Pomon kullannuput silti lomia kerryttävät. En todellakaan usko, että olisivat palkattomalla. :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kääpiö » To 31 Heinä 2008 16:54

Mun työmotivaatio on kadonnut täysin enkä usko, että se maanantaihin mennessä jonkun laatikon pohjalta löytyy. Siksipä olenkin ahkerasti selaillut työkkärin sivuja ja eilen pistin jopa jo hakemuksenkin menemään. Vaikuttaisi juuri mulle sopivalta hommalta. Pitäkää peukkuja. Olisi vieläpä ihan vakkariduuni. :o: Haastattelukutsua odotellessa siis.
Avatar
kääpiö
 
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 19:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 31 Heinä 2008 21:10

Loma alkoi tänään. :jami: Ei vain vielä yhtään tajua, ettei huomenna tai ens viikolla jne. tarvi enää töihin. Vihdoinkin saan rentoutua kunnolla. Tosin ens viikonloppu on kyllä aivan täyteen buukattu, mutta sen jälkeen.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Pe 01 Elo 2008 00:47

Melkein jo luulin, että töiden hakeminen on helppoa ja kivaa. Sitten palasin maan pinnalle. Eli en saanut yhtä hakemaani työtä, vaikka olin hölmö ja kuvittelin, että sitä ei olisi kovin vaikea saada. Tyhmä tyhmä tyhmä tyhmä tyhmä minä. Mutta nytpähän alan taas elää tässä todellisuudessa ja unohdan hölmöt haihattelut. :huoh: Sitten elän tulevan syksyn alkuperäisten suunnitelmieni mukaan, mikä on toisaalta ihan ok.
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Elo 2008 10:38

Hihhei, työsuhde muuttuu vakinaiseksi syyskuussa. :superhymy:

Pomon kanssa juteltiin n. kaksi minuuttia - "joo, sulle vakituinen paikka, jos vaan haluut. Työmoraali on sulla kohdallaan. Ei me muista olla vielä juteltu, mutta susta kyllä."

Jeejee :D :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 04 Elo 2008 10:44

Vau, onnea theia! :D

Enää 4 työherätystä ennen lomaaaaaaa.... :sekopää:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 04 Elo 2008 10:48

Onnea theia! :hymyhali:

Vähän jänskättää mennä töihin, kun perjantaina siellä lämpesi vähän kaikilla tunteet ja lomailevalle pomollekin otettiin kiivasta puhelua. Itse en ollut ketään sättimässä ja syyllistämässä, mutta ilmapiiri on mahdollisesti hieman kireähkö tänään. :tilt: Toisaalta mä menen niin myöhään ja olen niin myöhään, etten joudu norsunaamoja katsomaan montaa tuntia.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 04 Elo 2008 11:57

Onnea, theia! :D

Ei mulla muuta...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Elo 2008 12:16

Kiitokshia kaikille :D

...onhan tää jos samassa duunipaikassa toinen vakituinen, välissä oli pari määräaikaista.. :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 04 Elo 2008 14:54

Onnea theialle! :D :D

Itselläni loma lähenee loppuaan. Ei pitäisi valittaa, kun kuitenkin pitkästä vapaasta olen saanut nauttia, mutta... Ei se kivaa ole. Ei ihan vielä tee mieli palata arkeen.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa