Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 13 Elo 2008 10:28

Asuimme (ainakin minä ja vanhempi pikkuveljistäni) korkeassa kerrostalossa Helsingissä. Olimme aluksi rannalla ja huomasimme, että tsunami oli tulossa. Juoksimme kotiimme ja odotime, kunnes ensimmäinen aalto oli mennyt ja lähdimme junalla pakoon Vantaalle. Päädyimme johonkin aivan toiseen kaupunkiin, jossa olin muka käynyt aiemmin ystävieni kanssa.

Yhtäkkiä olinkin jonkun tytön luona. Menimme pihalle peiton kanssa ja noh...harrastimme seksiä ihan kadun vieressä. :friikki: Kumpikaan ei ollut oikein tyytyväinen. Sitten paikalle tuli kaksi kaveriani, jotka vain jotain juttelivat meille. Heitä ei jostain syystä ihmetyttänyt, että olimme alasti peiton kanssa tien vieressä. :epäilevä:

Hämmentävä uni.

Miksi mä ees kerroin tän? :friikki:

Muoks. Kysymysmerkki...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 13 Elo 2008 14:49

Ehkä joku muutama viikko sitten näin todella hämärän unen.

Pikku-G oli mukana olutmainoksen kuvauksissa. G:n rooli mainoksissa oli olla kuminen merenneidon pyrstö päällään lavasteisiin rakennetussa vesialtaassa. Ensin sitä inhotti se kuminen pyrstö, vikisi vastaan ym; Kuvauspaikalla vesi oli kylmää ja limaista, ja siinä oli jotain kummia limaisia sattumia, joista Pikku-G sai lisää vettä valitusmyllyynsä. Ruikutuksesta huolimatta homma kuitenkin toimi ja mainos saatiin purkkiin. Lähes koko päivä siihen kuitenkin upposi.
Kun mainos oli purkissa, tuotantotiimi nautti hyvin ansaitut oluset, mainoksen aiheena olleen olutmerkin laskuun tietenkin. Pikku-G vikisi sieltä lavasteista tapansa mukaan, ihmettellen miksi hänelle ei tarjota kaljaa, olihan hänkin ollut mukana mainoksen teossa. Kukaan tuotantoporukasta ei kuitenkaan tähän reagoinut juuri mitenkään.
Kun oluset oli nautittu ja kuulumiset vaihdettu, kuvausporukka laittoi kameransa ja valonsa pakettiin ja valmistautui lähtemään kotiin. Pikku-G:n valitukseen kukaan ei vieläkään kiinnittänyt minkäänlaista huomiota. Viimeisenä studiosta poistunut sammutti valot ja lukitsi oven. Pikku-G jäi istumaan pimeään studioon lavasteen kylmään ja limaiseen veteen inhottava kuminen kalanpyrstö jaloissaan, tapansa mukaan valittaen.

Ylivoimaisesti oudoin uni piiiitkään aikaan... :p
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 13 Elo 2008 15:17

Emeritus. :rotflmao:

Tämä on niin paras ketju. :virne:

Itselläni ei ole tänään raportoitavaa. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 13 Elo 2008 16:26

Lähdin kamun kanssa reisuun,Ranskaan. Mulla oli ihmeellinen vaatetus, baskeri päässä ja kamulla oli unessani oudot epäsymmetrisesti leikatut viikset. Elettiin 1960 lukua.Vaimolla oli essu ja hän marmatti viime tippaan pakkaamisesta.Koko ajan unessa oli hektinen meno.Meillä oli kiire bensa-asemalle, minuuttia ennen sulkeutumista päästiin tankkaamaan auto (luottokorttia ja bensa-automaattia ei ole 1960 luvulla?) Lentokentällä oli kiire potkuri koneeseen. Ranskassa oli kiire, meidän reissu oli samaan maahan mutta eri kaupunkeihin. Minun piti löytää luotijunan asema, se sijaitsi eri paikassa kuin kaverin diesel junanasema. Sitten tuli unen homoeroottinen osio,matkani juna-asemalle meni munkkien asuttaman korkean punatiilisen kirkon vierestä.Aivan kirkon ulkoseinästä alkoi tiheä puistikko.Kuljin tuota puistikkoa rauhallisesti, minulla olikin yllättäen aikaa ja reitti junalle oli selvä. Argh, siellä puistikossa ne kirkon munkit nussi toisiaan, aloitin juoksemisen mutta törmäilin munkkeihin jotjka tiuskivat ja jatkoivat pusikko puuhastelujaan. Loppu-uni oli yhtä miesten erilaisia asentoja, kunnes onnkesi heräsin klo 4.15.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 13 Elo 2008 18:58

Mä näin unta, että tein töitä :friikki: Samaa puuduttavaa hommaa. Ainoana erona oli, että siitä jaettiin parhaille olympiamitalit.

Kun aivot eivät saa tarpeeksi materiaalia, niin mistä ne mielenkiintoiset unetkaan syntyisivät.

--

Dnd:n kuvauksen myötä pyörähti päässä soimaan Hectorin "Tuli kaapista karhu, mutta minä söin sen."
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 13 Elo 2008 20:42

No mie oon edelliset kolme ja puol viikkoa tehny unissani töitä sekä yöllä, että päikkäreitä vetäessä :friikki: Kaks päivää vielä.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 13 Elo 2008 22:02

Minä näin kanssa työunta eräänä aamuna. Työaikani on yleensä jotain 10-21 välillä ja joskus voi mennä paljon myöhempäänkin, joten oli painajainen kun jouduin sopimaan työmenoa aamu kuuden jälkeen, mutta juttu täytyi olla tehty ennen aamu kahdeksaa...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 15 Elo 2008 11:46

Olen Helsingin keskustassa ja näen vilaukselta ystäväpoikani. Junassa huomaan, että hänkin on siellä. Juttelemme vähän ja otan häntä kädestä kiinni. Sovimme, että lähden hänen kanssaan johonkin tapahtumaan.

Junasta päästyämme ystäväpoikani lähtee juhlapaikalle ja minä käyn kotona vaihtamassa vaatteet. Sataa vettä kaatamalla.

Lähden "kotoani" pyörällä juhlapaikalle, mutta lähdenkin väärään suuntaan. Yhtäkkiä olenkin paikassa, joka muistuttaa kovasti kotikotimme lähellä olevaa uimapaikkaa. Lähden seuraamaan "Vantaa-jokea" ja ylitän joen kohdassa, jossa vettä on ehkä 5cm ja pohjassa on laatoitus. :friikki:

Saavun juhlapaikalle. Siellä on erilaisia telttoja ja kojuja. Aikalailla markkinameininkiä. Pysähdyn kohtaan, jossa on maassa ympyrä. Jään seisomaan ympyrän sisään ja kuuntelen ihmisten juttuja. Minulle selviää, että ympyrän sisällä olijoilla on oltava vähintään yksi kirpparilta ostettu vaate päällä. Siirryn äkisti ympyrän ulkopuolelle ja selitän, ettei mulla ole päällä mitään kirpparilta ostettua. "Kumpparit sulla on kuitenkin jalassa." "Joo, mutta ne mä oon ostanut uutena."

Siirryn kojulle, jossa on menossa joku outo peli. Ystäväni liittyy seuraani. Seuraamme peliä, jota pelaa eräs lukioaikainen luokkakaverini ja myös myyjä oli samalla luokalla lukiossa. Ilmeisesti myös kojussa olevassa isossa akvaariossa on kolmas samalla luokalla lukiossa ollut poika. Oli tippunut sinne, kun kojun myyjä oli hävinnyt pelin. Peli vaikutti melko monimutkaiselta. Kojun myyjä selitti sen sääntöjä. Ilmeiseti kymmenentä noppaa siinä käytettiin ja säännöt olivat todella sekavat.

Lähdimme ystäväni kanssa kävelemään kohti alueen keskiosaa. Siellä istui maassa ringissä parikymmentä nuorta ja vähän sivumpana pari aikuista. Kaverini menee miespuolista henkilöä kohti. Mies sanoo:"Tässä on nyt sitten se..." Ystäväni kättelee häntä ja kertoo nimensä. Mies jatkaa: "jaa. Ei tää ollutkaan se." Kävelin miehen luo ja kerroin nimeni. "Hei kaikki, tääsä on nyt se tyttö, josta Janne (nimi muutettu) on niin paljon puhunut." Minä:" :O: :nolo: :hullu: "

Ystäväpoikani on vähän kauempana hopeinen mitali kaulassaan. Kultamitalisti on hänen vieressään ja pronssimitalisti vähän kauempana taka-alalla. Minua harmittaa, etten nähnyt heidän juoksukilpailuaan, mutta olen todella onnellinen hänet nähdessäni. Sitten kuitenkin heräsin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » La 16 Elo 2008 11:07

Eilisen Bones-jakson innoittamana näin unta muurahaisista. Bonesissa tulimuurahaiset tulivat
syömään Bonesin manageria. Mun unessa vähän tv-kaimojaan kapiampana polkuna marssivat
kekomuurahaiset kuistin portaita ylös, sisälle ja mun komeroon, jonne ne rupesivat tekemään
pesää. :pahis: Sitten mun joku hyönteismyrkkypurkki sattui olemaan just siinä komerossa ja
rupesin ronkkimaan sitä sieltä yrittäen varoa murkkuja. Sitte heräsin onneksi... :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 16 Elo 2008 11:44

Viime yönä olin jonkinlaisessa koulussa vaihteeksi taas siskoni, serkkuni ja joidenkin
muiden tyyppien kanssa. Olimme tulossa jostain, ilmeisesti välitunnilta. Matikantunti
oli alkamassa. Koulu oli iso, vanha rakennus, joten päätimme mennä hissillä tunnille.
Hissi oli myös iso ja vanha ja tämän myös lisäksi rikki. Olinkin ihan paniikissa,
kun hissi lähti liikkeelle. Päätin hypätä pois, heti kun ovi seuraavan kerran avautuu.

Hissi oli kolmannessa kerroksessa, ja hyppäsin suunnitelmani mukaisesti pois hissistä.
Huomasin, että muut olivat vielä jääneet sinne. "Ei se mitään. Löydän sen luokan
itsekin", ajattelin ja päätin mennä portaita. Kuitenkin päädyin yhä uudestaan ja uudestaan
ala-asteen käytävään. (Ilmeisesti ihan kaikki koululuokat olivat samassa koulussa.)

Yritin hakea apua koulun opastetaulusta. Menin takaisin ja ensimmäisen kerroksen aulaan
(sinne löysin helposti). Opastetaulu oli kuitenkin ihan käsittämätön: aineiden nimet oli
kirjoitettu ihan oikein, mutta siinä missä olisi pitänyt lukea, missä kerroksessa mikäkin
luokka sijaitsee, olikin joku kuvio. Matematiikan luokan perässä luki vain X. Myöhemmin
huomasin että siinä oli myös kolmion kuva ja sen perässä luki = kbes. :friikki: Kuitenkin
jotenkin sain selville, että koulussa onkin yhdeksän kerrosta, vaikka olin luullut niitä
olevan vain kolme.

Hetken pähkäiltyäni huomasin liukuportaat (!), ja menin niillä ylöspäin. Liukuportaissa
tapasin siskoni, joka oli myös hypännyt pois hissistä. Sitten aloimme keskustella hernekeitosta,
sillä selvisi, että luokkaan olisi pitänyt tuoda hernekeittoa. Ilmeisesti keitot oli tarkoitettu tutkittavaksi,
ei evääksi. Löysin onneksi kassistani hernekeittoa pussikeiton muodossa (ei sellaista varmaan oikeasti
olekaan :riips:). Siskoni oli tuonut perinteistä purkkihernekeittoa, koska "siitä riittää enemmän."
Taisin herätä, kun loppujen lopuksi olin päässyt luokkaan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 19 Elo 2008 00:18

Olin paikassa, joka muistutti kovasti paikkaa, jossa meillä oli aikoinaan riparin teoriatunnit. Siellä oli porukkaa, jonka muka tunnin ja kova suunnittelu oli meneillään. Pelastusliivejä etsittiin ja soviteltiin ja sitten lähdettiin kohti joen rantaa. (Tässä kohdassa uni alkoi pikkuisen muistuttaa Kaljakelluntaa.) Saavuimme joen rantaan ja hyppäsimme paattien kyyttiin. Suurin osa veneistä oli muovisia (muistuttivat pikkuisen vauvankylpyammetta) tai puisia. Minä matkustin muutaman muun tyypin kanssa muovisella veneellä.

Poliisit yrittivät kovasti sanoa ihmisille, ettei kannattaisi lähteä kellumaan ja itsekin ihmettelin, miksi jotkut lähtivät niin huonoilla paateilla kuin heillä oli.

Minä kokeneena kellujana ( :jaaha: ) selitin eräälle tytölle, mistä kannattaa mennä. Jossain kohdassa olisi pitänyt meloa vastavirtaan, joten sieltä ei tietenkään kannattanut mennä (tämä tyttö olisi välttämättä halunnut mennä sieltä. :epäilevä: Tyttö oli siellä hyvän ystäväni kanssa ja heillä oli puinen lankuista kyhätty lautta, johon oli kiinnitetty sellaisella tarralla, jota on esim. tarralenkkareissa, joku tavarapussukka.

Jossain vaiheessa meidän veneemme pohjaan tuli noin 5cm halkaisijaltaan oleva reikä ja patti alkoi upota. Paatin tyhjentäminen vedestä ei auttanut. Se täyttyi heti vedellä uudelleen, kun sen laittoi veteen. Siirryimme kaikki siis toisiin paatteihin. Sitten ystäväni ja sen toisen tytön lautta meni rikki. Autoin korjaamaan sen ja siirryin lautalle hyvän ystäväni tilalle ja hän siirtyi johonkin toiseen paattiin. Vauhti oli kova ja välillä oli sellaisia leveää vesiliukumäkeä muistuttavia putouksia. Meno oli mahtavaa. Tähän kelluntaan ei kuitenkaan kuulunut juopottelu.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 19 Elo 2008 20:27

Olin jossain ainejärjestömme juhlissa. Sieltä piti lähteä jonnekin Helsingin puistoon, jossa oli iso konsertti. Mulla vaan ei ollut aavistustakaan missä kyseinen paikka on (, mikä nyt ei yhtään yllätä. Oon aina hukassa). Lähdin kuitenkin kävelemään ja tapasin matkalla vuotta nuorempia lukiosta tietämiäni tyyppejä. He olivat aivan tohkeissaan menossa konserttiin, mutta en liittynyt heidän seuraansa.

Jäin jollekin kadulle, jossa oli pöytiä valmiiksi katettuna (Juu. Ne pöydät oli siinä kadulla.) ja mukavan oloisia tyyppejä. Liityin heidän seuraansa ja aloimme syödä. Tanssimusiikki kuului hyvin puistosta ja osa porukasta jammaili mukana. Yhtäkkiä mummani veli tuli pyytämään minua tanssimaan. :virne: Hän kumarsi minulle ja minä niiasin takaisin. Tanssin hänen kanssaan valssia aikamoisella vauhdilla. Pöytäseurani oli ihmeissään, kun palasin pöytään. Selitin, etten ollut kehdannut kieltäytyä. Kyseessä on sentään mumman veli.

Yhtäkkiä olin rakennuksessa, jossa oli jonkinlaiset messut. Kiertelin meesupöytiä ja en nähnyt mitään mielenkiintoista. Vähän sivummalla oli kuitenkin huone, jossa oli lasiset seinät. Astuin huoneeseen, jossa oli nuori nainen, jolla oli siellä monia tauluja. Eräästä taulusta hän selitti mulle ja eräälle miehelle, kuinka hän osti sen 240:lla, mutta vuoden päästä sen arvo on jo 11000. :jaaha: Mies yritti ostaa taulun, mutta nainen ei myynyt sitä.

Toista viime yönä näkemääni unta en enää muista.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » To 21 Elo 2008 11:24

Ne erittäin vähäiset pätkät, jotka olen viime aikoina nukkunut, olen nähnyt vaikka mitä painajaisia rahattomuudesta, työttömyydestä ja epäonnistuneista työhaastatteluista. Viime yönä unissani seikkaili vaikka mitä värvääjiä, jotka kuitenkin vain nauroivat räkäisesti minun vähänkin mielenkiintoani osoittaessani.

Uni, vaikka sitten kemiallinen, olisi varmaan ihan jees. :friikki:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 22 Elo 2008 13:01

Viime yönä oli taas vauhti päällä.

Olin menossa naimisiin, mutta sulhona oli miekkosen sijaan semmoinen pitkä, kookas mies, joka vaikutti ihan mukavalta hepulta. Olimme vanhempieni kotona ja vihkiseremonia oli käsillä. Joka puolella tehtiin viime hetken järjestelyjä. Keittiössä laitettiin kahvia tarjottavineen valmiiksi, kameroita tarkistettiin, minun hiuksiani laitettiin ja vihkipaikkaa vielä koristeltiin.

Paikalle oli tuotu myös baaritiski ja liityin tiskin äärellä juttelevien ihmisten seuraan. Miekkonen seisoi vierelläni ja esitteli hillitöntä nippua viisisatasia minulle. Hän oli saanut ne häiden takia lahjaksi. Hymyilin miekkoselle, kiedoimme kädet toistemme hartioille ja olin vähällä suudella miekkosta, mutta muistin meneväni naimisiin ihan toisen miehen kanssa. Kävelin pois paikalta ja mietin kuumeisesti mitä tekisin. Jos en menisi tämän toisen miehen kanssa naimisiin, miekkonen ei saisi pitää rahoja. Enkä toisaalta halunnut tai uskaltanut kieltäytyä alttarilla, sillä aiheuttaisin kaikille mielipahaa. Päätin mennä naimisiin, erota muutaman kuukauden päästä ja palata miekkosen luo.

Sen jälkeen uni muuttui täysin. Olin miekkosen ja ystäväni kanssa automatkalla, joka pian osoittautui pakomatkaksi. Ystäväni ajoi auton kaupunkialueelle ja pysäytti kadun varteen. Miekkonen lähti kauppaan tekemään ruoka- ja tarvikeostoksia. Minäkin halusin hieman jaloitella ja kävelin vähän matkan päässä kasvaneeseen metsikköön. Yllättäen jouduin jonkun natsipampun kuulusteltavaksi pieneen mökkiin metsikön vieressä. Kesken ovelan ystävälliseen sävyyn käydyn kuulustelun natsipamppu meni mökin perälle juttelemaan toisen natsin kanssa. Näin tilaisuuteni tulleen ja ryntäsin ulos.

Pääsin autolle ennen kuin natsit ehtivät ulos mökin ovesta. Kauhukseni en mahtunutkaan auton takapenkille istumaan, sillä jalkatila oli kengilleni liian pieni. Ystäväni ja minä olimme kauhistuneita, mutta viime hetkellä keksin loistavan valeasun. :keijo: Haroin hiukseni erilaiseen jakaukseen ja natsit juoksivat karjuen ohitsemme. Sydän pamppaillen siirsin etupenkkiä eteenpäin, istuin takapenkille ja odotimme miekkosen kyytiin ennen kuin jatkoimme matkaamme. Pakomatkamme jatkui synkeässä yössä auton valokiilojen lakaistessa kosteaa asfalttia.

Seuraavaksi päädyimme ystäväni kanssa junaradan varressa olevalle niitylle, jota reunustivat kuusimetsät. Ystäväni viittoili jollekulle selkäni takana ja arvelin miekkosen olevan siellä. Huomasin, että radanvartta pitkin lähestyi sotilas. Viittilöin ystäväni maahan ja kuikimme huolissamme pitkän heinikön välistä huomaisiko sotilas meidät. Kauhuksemme sotilas kääntyi ja lähestyi meitä ase kourassa ja häntä seurasi toinen sotilas. Juuri kun luulin elämämme päättyvän siihen tajusin sotilaiden olevan suomalaisia nuorukaisia. Pojat istahtivat viereemme ja tupakoita kaivaessaan alkoivat jutella kanssamme huolettomasti keventääkseen tunnelmaa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Elo 2008 12:37

Olin erään kaupungin keskustassa noin itseni ikäisen tytön ja pojan sekä ala-asteikäisen pojan kanssa. Pakenimme jotain miestä ja huomasimme eräässä ostoskeskuksessa alaspäin menevät liukuportaat, joihin piti syöttää oma painonsa ennen kuin meni niihin. Siihen oli kiinnitetty hirveät varoistuskyltit siitä, ettei painoa kertoessaan kannata huijata. Syötin painoni ja liuin ala, sillä se olikin jonkinlainen liukumäki. Syötettyjen painotietojen avulla liukumäki pysäytti ihmisen oikeaan kohtaan ja pääsi pois ehjin nahoin. (Jos olisi laittanut liian pienen painon, olisi ilmeisesti liukunut liian pitkälle ja jalat olisivat joutuneet nopeasti kapenevaan kohtaan ja pahimmassa tapauksessa ne olisivat voineet vahingoittua. :kauhistunut: Pääsimme ehjinä alas ja piilouduimme liukumäen edessä olevan seinämän taakse. Pelkäsin kokoajan miehen näkevän varjomme, mutta hän juoksi onneksemme toiseen suuntaan ja pääsimme pakoon.

Yhtäkkiä olimme jossain auton ja kärryn välimuotoa olevassa kulkuneuvossa :virne: ja pakenimme pitkin metsäteitä. Nyt mukanamme oli myös kaksi aikuista. Ilmeisesti kuitenkin takaa-ajajiakin oli enemmän. Pitkää metsäteitä ajeltuamme pääsimme lopulta moottoritielle ja sitä kautta turvaan.


Seuraavassa unessa oli meneillään joku rastien kierto -juttu. Rasteja oli viisi ja jokaiselta rastilta oli mahdollisuus saada maksimissaan 5 pistettä. Joukkueessani oli eräs tyttö tuutor-ryhmästäni ja kaksi poikaa. Ensimmäisellä rastillamme oli jonkinlainen tietokilpailu Helsingistä ja sen jälkeen näytelmä. Tietokilpailussa saimme täydet pisteet, sillä yksi joukkueemme jäsenistä oli asunut koko ikänsä Helsingissä. Sitten oli näytelmä osuus.

Sitten juoksimme seuraavalle rastille, jossa piti tehdä joku erikoinen ruoka. Teimme jauhelihamakaronilaatikkorullan, jonka sisään laitoimme meetvurstia. :friikkipeukku: Kaikki tuomarit olivat haltioissaan. Menimme katsomaan pistetilannetta. Ekalta rastilta oli tullut 3 pistettä. (Näytelmämme oli ilmeisesti todella huono) ja seuraavalta rastilta 5-. Voi sitä katkeruutta. "Varmaan tuo yksi tuomareista antoi tahallaan noin vähän pisteitä. Petaa tyttöystävänsä joukkueelle voittoa. :norsu: " ( Kauhea kriisi 0,25 pisteen menettämisestä. :jaaha: )

Seuraavalla rastilla piti ilmeisesti heitellä jotain tavaroita maalitauluun. Tässä vaiheessa kuitenkin heräsin, enkä kerinnyt nähdä kahta viimeistä rastia. Enkä saanut tietää miten meidän lopulta kävi. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 24 Elo 2008 12:45

Viime yönä olin ratsastusreissulla.

Aluksi olin jossain maalla (tai ainakin luulin olevani), ja olin menossa sukulaisten luo.
Matka oli sen verran pitkä, että sinne piti kuitenkin mennä bussilla. En tiedä tarkoitusta, miksi
olin siellä, mutta serkun kanssa aloimme miettiä, mikä olisi järkevin tapa päästä sieltä pois.
Bussilla ei ollut jostain syystä järkevää mennä, ja kävelyyn menisi "ainakin tunti". :jaaha:
Jostain saimme hevoset ja päädyimme ratsastamaan niillä. Mukaan lähti serkkuni ja itseni
lisäksi joitain satunnaisia keijoja sekä kaksi ratsastuksenopettajaa, jotka eivät auttaneet
yhtään. ( :jaaha: )

Sain itseni vaivalloisesti hevosen selkään, ja koko ratsastusreissun ajan pelkäsin että satula putoaa,
tai että jalkani lipsuvat jalustimista. Oli koko ajan epävarma olo, vaikka ratsastinkin hevosella mm.
kierreportaita ylös ja normaaleja portaita alas. :keijo: Jossain vaiheessa satula vain liukui irti, vaikka
satulavyö (onhan se oikea sana :riips: ) olikin kiinni. :friikki: Jäin vain keskelle tietä istumaan pelkän
satulan selässä. Siinä vaiheessa ns. opettaja tuli auttamaan minut ylös, kiinnitti satulan ja taas matka jatkui.
Tajusin sitten, että olimme ilmeisesti kuitenkin Helsingissä, sillä mietimme että menisimmekö ratsastamaan
Hakaniemeen Toiselle Linjalle. :p

Lopulta päädyimme pieneen sievään kartanoon, joka oli samalla kahvila. Siellä ei ollut ketään muita kuin me,
ja istuimme jonkinlaisessa salongissa kahvilla ja teellä. Kun olin hakenut toisesta salista teetä ja keksiä, palasin
takaisin salonkiimme. Silloin tajusin että kaikki muut olivat jättäneet hevosensa pihalle. Minun hevoseni oli ainoa, joka
oli seuranamme salongissa. :keijo: Olin kuitenkin sentään laskeutunut sen selästä. Siellä se seisoi keskellämme,
ja kaikki rapsuttelivat sitä kuin koiraa.

Matka jatkuin taas jonnekin päin. Siinä vaiheessa toinen ratsastuksenopettaja tuli korjaamaan jalustimieni asentoa,
ja aloin vasta tajuta, miten ratsastetaan. Tähän mennessä olin vain pitänyt suitsia jotenkin ja huudellut välillä: Ptruu!
Hevonen ei ollut ottanut käskyjäni kuuleviin korviinsa, mutta oli onneksi sen verran kiltti ja rauhallinen, että pysähteli
muuten vain vähän väliä. :keijo:

Tuli seuraava päivä, ja istuin metrossa. Tapasin siellä työkaverini, ja kävi ilmi että olimme menossa siihen samaan kartanoon,
jossa olin ollut eilen kahvilla. Suuri yllätys oli se, että tämä sama kartano sijaitsi ihan lähellä Kalasataman metropysäkkiä. :hullu:
Meillä oli siellä kartanossa jonkinlainen korkopalaveri. Onneksi työjuttuja ei tullut tuon enempää, sillä heräsin.

Mainittakoon vielä, että oikeasti olen ratsastanut hevosella kerran joskus 10-vuotiaana, ja sitä ennen muutaman kerran ponilla.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » To 28 Elo 2008 08:17

Mä näin unta verkkosukkahousuista. Halusin kovasti sellaiset, väriltään punaiset, mutta ne olivat liian lyhyet pitkille sorkilleni, eikä pidempiä ollut olemassa. Revittiin sitten normisukkiksista reikäset viritykset, olihan hienot. :keijo:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 28 Elo 2008 10:51

Eräs yö näin unta, että asuin talossa, jossa oli pelkästään entisiä luokkalaisiani.
Osa näistä oli kämppiksiäni. Harmi kun en muista enempää unesta. Siinä oli
kuitenkin ihan mielenkiintoinen "juoni". Muistan vain, että ihan lopussa olin
syömässä pari päivää vanhaa täytettyä patonkia tai sämpylää. Se kuitenkin
ällötti niin paljon, että heitin sen roskiin. :p Otin uuden leivän kaikkien yhteisestä
leipävarastosta keskeltä kämppäämme. Varasto muistutti kaupan leipähyllyä.

Viime yönä menin vapaaehtoisesti töihin kesken lomani. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emilia » To 28 Elo 2008 14:28

No hei jee, kiva nähdä kesälomalla työunia. :epäilevä:
Unessa pomo motkotti, että oon laiska enkä pääse tavoitteisiin vaikka kuinka yrittäisin. Mun mielestä se puhui palturia, koska olin huhkinut aivan sairaasti viime aikoina. Koska olin pomon mielestä hoitanut huonosti työni, se antoi mulle palkanalennuksen, mistä sitten ratkesin itkemään. Muutama tyyppi meiltä (sellaisia, joiden kanssa en ihan hirveästi ole edes tekemisissä) tuli lohduttamaan ja antoivat mulle lahjaksi kolme hikinauhaa. Sellaisia ranteessa pidettäviä. Yhdessä saattoi olla joku Hello Kitty -kuva, en oo ihan varma.. Jotain BB-fläsärejä vissiin..

Joo, kiviäkin kiinnosti, mutta tulipa kerrottua. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » To 28 Elo 2008 17:59

Suvi kirjoitti: Kun olin hakenut toisesta salista teetä ja keksiä, palasin
takaisin salonkiimme. Silloin tajusin että kaikki muut olivat jättäneet hevosensa pihalle. Minun hevoseni oli ainoa, joka
oli seuranamme salongissa. :keijo:



Eeeeh! Tälle repesin :virne:

Viimeisen viikon aikana olen nähnyt ihan hirveitä ja ahditavia unia, johtuen varmaan flunssasta. Tosin vain yhdestä unesta muistan jotain:

Unessa olin Vammalan S-marketin vieressä, en ihan siinä pihalla, mutta kävelytiellä joka kulkee siitä Ässän vierestä. Siinä sitten vastaan tuli joku, joka oli menossa kauppaan. Pysäytin tämän miehen (joka oli muuten unessa suht. pitkä ja ahdistavan laiha, todella ruipelo) ja pyysin josko hän voisi puolestani ostaa kaupasta Mynthonin omenapastilleja. En muista mitä mies vastasi, mutta sen jälkeen katsoin lompakkoon ja siellä oli yksi viiden ja yksi kymmenen euron seteli. Ojensin kymppiä miehelle ja kysyin josko hän voisi ostaa samalla tupakkaa. Tämä oli unessa todella hämmentävää, koska en edes polta, enkä ole koskaan polttanutkaan :kauhistunut:
En muista miten siinä sitten kävi, mutta pyörin jossain vaiheessa unta Vammalassa pitkit liikenneympyrää.

Ja jostain syystä tuo uni oli ahdistava. Heräsin keskellä yötä enkä enää saanut unta ja oli flunssainen sekainen olo.
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 06 Syys 2008 23:55

Crazy_Clown kirjoitti: Ojensin kymppiä miehelle ja kysyin josko hän voisi ostaa samalla tupakkaa. Tämä oli unessa todella hämmentävää, koska en edes polta, enkä ole koskaan polttanutkaan :kauhistunut:



Muistan hyvin, että silloin kun en ollut ikinä polttanut, näin hirveästi unia siitä, että
poltan. Näissä unissa tupakatkin olivat ihan omituisia... Ylläri. :p

Vaihteeksi näin taas suhteellinen outoa unta viime yönä:

Uni alkoi sillä, että olin menossa jumppaan jonne en ikinä päässyt. Odotin bussia tien toisella
puolella jumppapaikasta. :friikki: Lopulta en jaksanut enää odottaa, vaan päätin, että ehkä on
kuitenkin järkevämpää kävellä sinne asti. En ikinä löytänyt koko paikkaa, vaan huomasin kulkeneeni
ympyrää, ja olin taas bussipysäkillä. :friikki: No, päätin sitten että en kuitenkaan pääse sinne jumppaan
ikinä, niin teenpä kävelylenkin.

Jonkun aikaa käveltyäni tajusin olevani lapsuuden maisemissani. Unessa ne tietenkään eivät
muistuttaneet todellisia paikkoja, mutta tiesin kuitenkin olevani siellä. Olin entisen kouluni
pihalla, tarkemmin sanottuna ala-asteen pihalla. Siellä istuivat keinuissa Pasi Heikura ja Simo
Frangén. :pepsodent: Tyypit lausuivat tai lauloivat jotain jouluparodia-tyyppistä runoa keinuissa
keinuen. Keinujen vieressä oli mökki tai koulun lisärakennus, jonka kuistilla oli mustahiuksinen
laiha pikkutyttö, jolla samanlaiset lasit kuin Frangénilla ja joka tanssi ko. runon tahtiin. Ihmettelin,
että kuvataanko tässä jotain ohjelmaa ja pelkäsin olevani tiellä. :friikki: Yritin etsiä kameroita,
mutta helpotuksekseni näin vain hieman kauempana jotain Ylen tuottajaporukkaa, jotka huusivat
innoissan Heikuralle ja Frangénille: "Tämä on aivan loistava ohjelmaidea. Tämä me hyväksytään!" :pepsodent:

Matkani jatkui, ja päätin lähteä käymään vanhemmillani, mutta hieman pidempää reittiä kuin yleensä.
Päädyinkin johonkin Haaskamäki-nimiseeen Helsingin kaupunginosaan. (Tai en ole varma oliko se juuri
tuon niminen, mutta pointti oli se, että sellaista kaupunginosaa ei ole Helsingissä.) Tämä Haaskamäki
osoittautui todella prameiden kartanoiden paikaksi. Kuljin siellä ja näin vain ylhäällä mäellä toinen toistaan
isompia ja upeampia luksushuviloita. Ne vaikuttivat kaikki olevan ihan kuin sadusta. Joidenkin parvekkeella
näin suuria patsaita, esim. sfinksejä. Seuraavaksi luinkin lehdestä, että näitä huviloita omistivat suomalais-
julkkisten lisäksi myös ulkomaalaiset tähdet, mm. Martha Wainwright. ( :raps: )

Uni jatkui tai vaihtui. Olin muuttunut mieheksi, joka oli mennyt naimisiin naisen kanssa. :raps: Asuimme juna-aseman
lähellä. Ilmeisesti tein samoja töitä kuin nyt, mutta vain kotona. Olin lounastauolla ja söin vaimoni valmistamaa
herkullista ateriaa, mutta kesken aterian päätin kuitenkin avata koneen ja tarkistaa jonkun työjutun. :läps:
Samassa tietokoneen ruudulla näkyi, että joku asiakas soittaa. :läps: Klikkasin asiakkaan nimeä (sillä sekin näkyi
ruudulla) ja huomasin näin vastanneeni puheluun. :läps: En löytänyt edes asiakkaan nimeä muualta koneelta ja
jouduin selaamaan vanhoja päiväkirjojani ( :p ), jotta löytäisin jotain asiakkaan tietoja. Samalla juoksentelin
välillä sinne juna-asemalle, ja kun palasin takaisin, joku oli aina sotkenut työpöytäni järjestyksen. Jouduin aina
aloittamaan koko paskan alusta. Välillä soitti joku toinen asiakas, ja en voinut valita vastaanko puheluun vai en.
Jotenkin asiakkaan soittaessa vastasin tavallaan automaattisesti, vaikka en olisi halunnut. :friikki:
En koskaan saanut syödä lounastani loppuun. :(

Viime viikolla, näin myös unta siitä, että olin menossa kaverini kanssa Korkeasaareen, ja matkalla sinne
näin julisteen, jossa oli erilaisia rottatyyppejä. Julisteessa myös kerrottiin kuinka fiksuja rotat ovat.
Näiden lisäksi kerrottiin myös muun muassa, että mitä tapahtuu jos rotat syövät anabolisia steroideja... :friikki:

Lisäksi olen nähnyt unta Madonnan pirattilevyistä. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 07 Syys 2008 13:43

Näin todella inhottavaa unta.

Unessa olin viimeistä päivää työharjoittelussa paikassa, missä oikeastikkin olin ollut. Pointti on siinä, etten oikein viihtynyt siellä, enkä siis unessakaan. Minun piti aluksi maalata mustaksi joitan tukirakenteita, enkä tajua miksi, koska niiden päälle ruuvattiin kuitenkin levy, eli ne jäivät kokonaan piiloon.
Sen jälkeen olin yhtäkkiä kotikyläni leikkikentän vieressä. Mukana oli iso kasa pensseleitä, erivärisiä maaleija ja palikoita. Niin, ja pino kopiopapereita. Sitten minun piti laittaa laatat oikeaan järjestkseen väriopin mukaisesti, ja tunnistaa niistä, oliko kysessä lämmin vai kylmä sävy. Tunnistus ja asettelu piti tehdä sekä palikoista, että maaleista maalaamalla kopiopaperille hieman niitä värejä.
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 09 Syys 2008 12:05

Viime öinen uni oli suurimmaksi osaksi ahdistava ja se jatkui aina vain. Vaikka välillä heräsin ja katsoin kelloa, uni jatkui heti kun suljin silmäni.

Alussa olin paikassa, joka oli välimuoto nykyisestä talosta, jossa asun ja edellisestä talosta. Olin varastossa ja huomasin, että joku oli jättänyt peiton varaston lattialle. Päättelin, että joku aikoo viedä sen keräyksen, johon voi laittaa vaatteita. Menin ulos ja huomasin, että keräyskontille oli hirvittävä jono. Osa ihmisistä toi muun muassa vanhoja huonekalujaan kyseiseen vaatekeräykseen. :friikki: Siispä vein peiton samaan paikkaan, josta se otinkin.

Lähdin kävelemään pois ja olinkin kotikotini pihassa. Yhtäkkiä olikin talvi, vaikka edellisessä osassa unta oli kesäinen ilma. Kävelin lumikasan päällä, kun yhtäkkiä aloin vajota. Lumi oli kuin juoksuhiekkaa. Jos yritti rimpuilla, vajoaminen vain nopeentui. Vajoaminen vain jatkui ja jatkui ja yritin huutaa apua, mutta kukaan ei tullut auttamaan. :( Yhtäkkiä tipuin lumionkaloon, joka vaikutti jonkin eläimen rakentamalta. Kömmin pois onkalosta ja isäni tuli paikalle ja totesi onkalon olevan suden rakentama. (Aivan niin kuin se nyt olisi ihan normaalia, että kotipihassa on suden pesä. :kauhistunut: ) Isä sai jostain tulta ja sytytti lumionkalossa olevat puut palamaan. Hitaasti mutta varmasti ne paloivat ja lumionkalo tuhoutui samalla.

Loppu-unen ajan kuitenkin kokoajan pelkäsin suden tulevan kostamaan. Vaikka unessa tapahtuneet asiat olivatkin hauskoja, kokoajan oli hirveä ahdistus päällä. Välillä esimerkiksi leikin jotain hipan tapaista joessa. Se oli hauskaa, mutta kokoajan pälyilin ympärilleni sutta peläten.

Ahdistava uni. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Syys 2008 12:00

Näin taas ahdistavaa unta.

Olin tulossa jostain autolla kotikotiin. Istuin taka penkillä. Äiti taisi ajaa ja veljeni istui apukuskin paikalla. Yhtäkkiä takana tulleesta autosta alettiin ammuskella meitä. Kaksi luotia meni taka lasista läpi, mutta onnekseni ne eivät osuneet. Loppumatkan vietin sikiöasenossa takapenkillä.

Auto ei enää loppumatkasta seurannut meitä, joten tulin autosta ulos. Taas alkoi ammuskelu. Tällä kertaa vastapäätä olevan naapurin verannalta yritti joku mies ampua mut.

Myöhemmin unessa selvisi, että kyseinen mies oli naapurissa asuvan naisen veli. Se ei kuitenkaan selvinnyt, miksi hän minut halusi tappaa. Uni jatkui samaa rataa. Välillä yritin käydä pihalla tai olla auton kyytissä, mutta aina mut yritettiin tappaa. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja tahris » Ke 10 Syys 2008 15:18

Viimeöisessä unessani olin Jari Sillanpään oikein hyvä ja läheinen ystävä. Jari oli niin ihana ja valloittava, mutta luultavasti pilasin lämpimän ystävyytemme luulemalla samoin kuin (uskoakseni) jotkut hänen faninsa, että kyllä minun "hoidossani" homon sisäinen heterous lopulta löytyy :löööv:
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
Avatar
tahris
 
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 20:59

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron