Kuolo kirjoitti:Gaffa kirjoitti:Haluaisiko joku muuten kertoa, miksi teinit(varsinkin tytöt) ovat toisilleen niin ilkeitä?
Haluasin, mutta en voi, koska en tiiä. Mie oon itekin miettiny, että mistähän se johtuu että lapset ja nuoret osaa olla ihan järettömän julmia. Kehittyykö omatunto tosiaan niin hiton myöhään?
Ainakin epävarmuus luo sellaista lyö-tai-tulet-itse-lyödyksi -asennetta. Oman minän pönkitys on helpointa muiden kustannuksella. Murrosiässähän usein epävarmuus oikein kukoistaa. Kuin myös tietynlainen mustavalkoisuus ja ehdottomuus. Eikä ole vielä mm. kokemuksen ja itsetuntemuksen tuomia välineitä kaikkien niiden tunteiden käsittelemiseksi. :täti:

Tuli eilen juotua oikein antaumuksella. Krapula ei ole ollut loppujen lopuksi hirveänm paha siihen nähden, kuinka paljon join. Olin väsyttänyt ja ruokahalut meni täysin. Oon pystynyt syömään tänään vain pari pientä palaa kurkkua, puolikkaan kirsikkatomaatin ja kolmasosan kananugetista.
Ruokahalut on vieläkin kateissa. Päiväunia olen nukkunut noin viiden tunnin edestä. Seittemän maissa äiti sanoi, ettei ehkä kannata enää nukku, että saa sitten yöllä nukuttua.
Juomisestakaan hän ei sanonut mitään, vaikka yleensä jotain kommenttia tulee, jos olen juonut niin paljon, että on tullut paha krapula.

Hyvin sitä silti teltassa uskalsi nukkua, eikä karhukaan tullut talsimaan sitä kumoon. 
olisin voinu jäähä vielä pariksi päiväksi kotia

(Oon kesän nimittäin lorvinu lähinnä täällä porukoilla...)
Muutenkin tuo paikka on mahollisuuksia täynnä! Oli oikea ratkasu lähtä tonne.
Ja vaikka tiesinkin tilanneeni nimmaroidun (ja huom. en oo koskaan välittäny erityisemmin nimmareista) niin...
"

. Nyt se on ohi.