Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 11 Elo 2008 21:58

Tänään päätin olla lukuvuoden ensimmäisen koulupäivän kunniaksi ajoissa koululla, sillä pahoihin tapoihini kuuluu aamuinen panikointi ja viime tipassa kouluun saapuminen. Pidinkin siis tänä aamuna erityistä kiirettä murtaakseni pahan tapani. Kiireessä koitin epätoivoisesti kuivata pyöräni satulaa, jota myös linnut olivat mitä ilmeisimmin pitäneet käymälänään edellisenä yönä. Sotkin pyörälläni vastatuuleen kasvoja piiskaavassa sateessa vain huomatakseni, että olin saapunut koululle tuntia liian aikaisin. :keijo:

Lupaava alku. :keijo:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Elo 2008 03:00

Ja miksei erotiikkamessut voi olla työmatka?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ti 12 Elo 2008 11:22

Maija kirjoitti:Sotkin pyörälläni vastatuuleen kasvoja piiskaavassa sateessa vain huomatakseni, että olin saapunut koululle tuntia liian aikaisin. :keijo:

Lupaava alku. :keijo:


No eipä Maija sitten ainakaan myöhästynyt :keijo:

Mulla sen sijaan ei mene nyt niin hyvin:
Koulu alko pe, se oli ehkä elämäni pisin koulupäivä. Yhtä kidutusta. Ja eilen ma oli myös aika tuskllinen. Tuntuu kuin tämä viikkoo olisi kestänyt jo ainakin sata vuotta, ja siltikin on vasta tiistai. Huoh, tämä viikko ei sitten lopu ikinä! Ja sitäpaitsi, motivaatio tähän kouluun/alaan on tällä hetkellä n. -50000, joten ei kehumista. Päätin kyllä vaihtaa laa niin pian kuin suinkin, olisimpa vain tehnyt sen päätöksen kesällä, olis helpompaa. Tai sitten koitan saad jostai ihan mitä tahansa töitä. En oikein tiedä. Tällähetkellä ei poiselu maistu. Tänäänkin päätin jättää koulun väliin. Olen hyvä elävä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun valitsee väärän alan. :ei:
Ja sitapaitsi näin yöllä liian paljon liian outoja unia, ja olo on edeleen sekainen, enkä ole kovin varma etteikö tämäkin voisi olla unta. Eli opiskeluun liittyviä päätöksiä on turha yrittää tehdä, vaikka niitä tänään piti miettia oikein totaalisesti, pitkään ja hartaasti.
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 12 Elo 2008 11:56

Lyyra kirjoitti:Ja miksei erotiikkamessut voi olla työmatka?
Harvemmin sinne lippuja varaillaan jos duuniin on menossa...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Elo 2008 12:41

theia kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ja miksei erotiikkamessut voi olla työmatka?
Harvemmin sinne lippuja varaillaan jos duuniin on menossa...

Ai. Jotenkin käsitin että sulta varailtiin jotain majoitusta ja ohimennen mainittiin että erotiikkamessuille ollaan menossa. Mun huono. :hullu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ti 12 Elo 2008 12:47

Lyyra kirjoitti:Ai. Jotenkin käsitin että sulta varailtiin jotain majoitusta ja ohimennen mainittiin että erotiikkamessuille ollaan menossa. Mun huono. :hullu:
Kyl sie ihan oikein käsitit, mutta... no, siis, kuitenkin. En mä osaa selittää. Oon palikka. :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 12 Elo 2008 17:08

:norsu:

Mua niin syövyttää tämä viikko. Viimeinen viikko (tietääkseni) kesän tuurauksia jäljellä ja lomilta palannut työtoveri ottaa niin aivoon - muistin tänään miksi mietin alun alkaenkaan näiden tuurausten tekemistä. Miten joku niin huolimaton voi olla olevinaan esimiehen asemassa? Jättää kaikki auki ja sopii ja lupaa mitä sattuu, ja sitten kaikki sotku jää mun hoidettavaksi ja sumplittavaksi ja ratkottavaksi. En mä ole mikään superihminen (enpä) joka hoitaa omien hommien lisäksi kaikkien muidenkin työt. :epäilevä: Onhan se sieltä aamuvuorosta hyvä sopia ja jättää hommat puolitiehen, kukas muu niistä sotkuista sitten vastaa ja setvii ja saa paskat niskaan, kuin iltavuorolainen? Jeij. :norsu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 12 Elo 2008 21:39

Eikö teillä ole mahdollisuutta delegoida kakkaa yövuorolle? :raps:

--

Yleisesti kaikki "meiän vuoro - teiän vuoro" -keskustelut menevät melko nopeasti syyttelyksi ja sen kautta suoraksi huudoksi, jossa ihminen huutaa yleistä tuskatilaansa julki.

Oikeasti kaikki ovat lähinnä väsyneitä ja rasittuneita, mutta syyllisen ajatteleminen auttaa, koska pahuus saa kasvot.

En siis vähättele millään lailla shaanan työkaverin kusipäisyyttä, mikä varmaan pitää paikkaansa, mutta vähän tämäntapaisia tulee itsellä ajateltua, kun nykyinen työpaikka on vähän sellainen, joka korostaa sitä, että kannattaa tehdä homma itselle mukavaksi ja kaverille epämukavaksi. Saa itse paremmat tehopisteet -> enemmän palkkaa. Yhteisten asioiden hoitaminen taas vie aikaa -> vähemmän palkkaa. Johtopäätös: etuile.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 12 Elo 2008 22:05

Kun tuo kyseinen tyyppi olisikin jotenkin kusipää, mutta se vaan on sellainen herttainen hölmöläinen, ei se tahallaan mitään tee, mutta kyllä mua kuitenkin ottaa aivoon toisten sotkujen selvittely ihan yleisesti. Ja meillä ei ole yövuoroa, paitsi eräillä saattaa joskus kulua aikaa iltavuorossakin johonkin aivan käsittämättömään ja nuohoavat sitten yötä myöten hyvät överit. Mä yritän pelata samaan pussiin kundien kanssa, mutta viimeksikin tuuratessani saatiin hyvät sopat aikaiseksi, kun pojat ei kestä multa yhtään kritiikkiä - keväällä mä sanoin pomolle etten tee näitä kesän tuurauksia kun kundit kävelee yli, koko kesänä ei mitään ongelmaa, mutta tää viikko. Onpa turha marmatusviesti joka tuskin kellekkään aukenee, mutta kuitenni. :friikki:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 13 Elo 2008 20:06

Suunnittelin tuossa ens syksyn opintoja. Äiti kysyi, että paljonkos mulla on opintopisteitä kertynyt viime vuoden aikana. Katsoin netistä ja huomasin, että kesätentistä oli tullut tulos. Pääsin läpi. :jami: Kolmas kerta toden sanoi. :D Kirjaimellisesti hypin onnesta huomattuani tuon. Tentti oli taas mielestäni todella vaikea.

Nyt on siis suoritettu tuo kurssi, joka oli ainoa, josta en ekana vuonna päässyt läpi. Tästä on hyvä jatkaa toisen vuoden opintoihin. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 14 Elo 2008 03:00

Nyt kyllä lopetan työt keskiviikon osalta ja jatkan vasta aamulla. Kauheesti tuli lisähommaa kahden työntekijän estyttyä tekemästä hommia ja deadline lähenee uhkaavasti...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 19 Elo 2008 20:35

Hitto kuinka hienoa kun pääs vaihteeks tekemään ns. ihan oikeita hommia. Hitto kaikki ahdistus haihtu lähestulkoot samantien pois, eikä työpäivän jälkeen oo henkisesti ihan loppu. Vaikka tää moottorin vaihto oli ihan persereikä paikassa, niin ei sillä tuntunu olevan yhtään mitään väliä :superhymy:

No eiköhän se hymy vielä jossain vaiheessa hyydy :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 19 Elo 2008 23:28

Duunit menee alta vuoden vaihtuessa, ainakaan tossa paikassa ei ole tulevaisuutta. Jännittää vaan että miten tässä käy.
Ja tulevat yyteet väsyttää, raastaa ja vituttaa jo valmiiksi.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 20 Elo 2008 19:43

Töissä menee pitkää päivää ja duuni tuntuu kummittelevan yölläkin. Lisäksi ilmeni ihan perseestä oleva juttu, josta ei kuitenkaan passaa puhua enempää. Muutamalla on vähän ikään kuin paskan maku suussa - ja ihan syystäkin. Jos en olis näin väsynyt, voisin olla vihaisempi.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 21 Elo 2008 02:45

Projekti meidän osalta valmis. Nyt pidän ruhtinaallisesti koko loppuviikon lomaa ennen eteläsuomeen muutamaksi viikoksi rynnistystä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Pe 22 Elo 2008 15:02

:ahihi:
Pääsenkin soveltuvuuskokeeseen paikkaan, johon lähetin hakemuksen. Iih :superhymy: . Luulin jo ettei sieltä kuuluisi mitään, mutta kuului kuitenkin. Nyt vaan pidän jalat maassa, laitan jäitä hattuun ja yritän valmistautua testiin jotenkin. Tein jo yhden soveltuvuustestin, jonka piti olla superhelppo muttei sitten ollutkaan (testi oli ihan pirun tylsä, ja ihan totta, en olisi soveltunut siihen työhön ikipäivänä), joten nyt pitää keskittyä. Mutta jee silti. Pitää silti varmuuden vuoksi mennä taas lukemaan työpaikkailmoituksia. Ja sitten pitää hakea se tutkintotodistus ja sitten pitää miettiä mitä laitan päälle ja ja... Kivaa!
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » La 23 Elo 2008 18:06

Ihanaa, kahden päivän vapaa. Tulee kyllä tarpeeseen, oon taas vaihteeksi niin kurkkuani myöten täynnä mun työtä. :epäilevä: Onneksi sopimusta on jäljellä enää kuun loppuun asti.. tai no, onneksi ja onneksi, uutta hommaa ei ole vielä tiedossa, mutta just nyt ei kiinnosta, tuonne en enää jää! Pitänee poiketa ens viikolla henkilöstövuokrausfirmoissa kyselemässä että mitä olis tarjolla, kyllä varmaan tekevälle aina töitä löytyy..
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 24 Elo 2008 00:41

Ens viikolla alkaa opiskelut. :sekopää: Jänskättää vähän jo nyt. :hullu: Mutta ihanaa nähdä opiskelukaverit pitkästä aikaa ja bileitä tulee olemaan taas syksyllä ihan kiitettävästi. Opiskelujen alkaminen on aika kivaa. :)

Loman aikana unirytmit ovat menneet sekaisin ja herään 11 maissa aamuisin. Tiistaina pitäisi herätä jo noin 6.30. Pitää varmaan ottaa tulitikut mukaan luennoille. Jospa niiden avulla sais silmät pysymään auki. :keijo: 8.15 on epäinhimillinen aika aloittaa luento. Ja nyt joku tulee kuitenkin valistamaan siitä, kuinka hän menee töihin jo viideltä. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 24 Elo 2008 13:21

marenkienkeli kirjoitti:Ja nyt joku tulee kuitenkin valistamaan siitä, kuinka hän menee töihin jo viideltä. :epäilevä:

Jep! :keijo: Tai no ei nyt sentään niin aikasin tarvii. Viideltä pitää kyl herätä. Mut miepäs oonkin nukkunu kahteentoista asti. Paitti tänään nukuin yhteen :keijo:

Ei miulla maanantai koskaan tunnu missään. Se on tiistai kun väsyttää ihan vietävästi :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 24 Elo 2008 13:25

marenkienkeli kirjoitti: 8.15 on epäinhimillinen aika aloittaa luento. Ja nyt joku tulee kuitenkin valistamaan siitä, kuinka hän menee töihin jo viideltä.


Luento kahdeksalta ja töihin viideltä eivät ole vertailukelpoisia, koska luennolla pitäisi myös aivojen olla hereillä.

Itse ilmoittauduin tänään venäjän kurssille, kun satuin kerrankin
a. muistamaan ja
b. uskaltautumaan

8. syyskuuta se sitten alkaa. Monta kertaa on pitänyt, mutta jäänyt pelkäksi pitämiseksi. Nyt tuntuu vähän, että äkkisyvä, mutta ei se mitään. :D Eihän mulla penniäkään ole kiinni kyseisessä kurssissa. Ranskaakin voisi jatkaa, jos siltä sattuisi tuntumaan. Viimeksi mulla oli tavoitteena lähinnä oppia nimien perusääntämys. Opin ja sitten se vähän jäikin, kun en saanut verbitaivutuksiin sanottavampaa tolkkua.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 24 Elo 2008 13:31

En mie muista tiiä, mutta kyl aivo pitää olla hereillä jo työmatkalla jos meinaa selvitä töihin asti, eikä ojaan. Siks mie heräänkin aamulla senverran aikasin, että ehdin heräämään edes kohtuullisesti. Töissä saa sit ollakin kyl vähän jäässä verrattuna siihen, että pitäis sisäistää jotain uutta tietoa. Tulee mieleen seiskalta alkavat tehtaiden omat turvallisuuskurssit, jotka on normaalisti vielä ihan asian vierestä olevaa tappotylsää tehtaan itsekehua. Ja kun pitäs edes näyttää siltä, että kuuntelee :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Su 24 Elo 2008 19:32

Kuolo kirjoitti:En mie muista tiiä, mutta kyl aivo pitää olla hereillä jo työmatkalla jos meinaa selvitä töihin asti, eikä ojaan.

Eikä tarvi. :keijo: Toistaiseksi on töihin selvitty ja takasikki vielä, vaikka hereillä ei ihan välttämättä oo oltukkaan. *koputtaa puuta*
Kyllä aina joku jalankulkija/orava/siili/fasaani/rekka-auto herättää ratista sen verran, ettei ojaan aja...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 24 Elo 2008 22:18

On sitä joo joskus oltu kohtuu koomassa auton ratissa aamulla, mutta koitan välttää moista ihan viimeseen asti. Sillon vaan kun ei työpäivien välissä yksinkertasesti ehdi nukkua kunnolla. Sitä kun on kuitenkin työkaveri kyydissä, eli on suoraan vastuussa toisenkin terveydestä sekä mahdollisesti jonkun muun jos ei sitten vaan puhtaasti ojaan pyyhkäse. Yleensä vastuulla on myös firman omaisuutta ja jos rojauttaa firman pakun aamulla ojaan, niin tulee firmalle tappiota siitäkin, että ei olla sit töissä eikä siis voi laskuttaa niitä tunteja. Vastuuntuntoinen aikuinen :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Elo 2008 19:28

Mä olen ainakin oman kokemuksen pohjalta tullut siihen tulokseen, että luento tai muu opiskelua vastaavaa aivotyötä vaativa homma on aamukahdeksalta tuhannesti vaikeampaa kuin töissä oleminen - riippuu siis työstä, mutta ainakin joku rutiinipuheluihin vastaaminen ja paperityöt sujuvat putkiaivoisen suoraviivaisesti puoliunessakin. Paitsi jos nyt sitten sattuu tulemaan joku monimutkainen puhelu, mutta ainakin siinä viimeistään herää.

Mulle sataa näköjään taas hommia ovista ja ikkunoista. Syksy alkaa olla jo melko täyteen buukattu. Toivon että kukaan ei enää kysy haluatko tehdä, en nimittäin osaa sanoa ei. Sääli kylläkin, että vain murto-osa hommista on sellaisia, että niistä maksetaan edes jossain määrin kohtuullinen korvaus. Itsepä olen tähän lähtenyt, vaikka tiedän, että tietyistä hommista lopputuloksena voi olla kahden viikon lähes palkaton täyspäiväinen stressi ja hammastenkiristys. Silti aina siinä vaiheessa kun hommaa tarjotaan, olen innosta kirkuen lähdössä tekemään. Mutta kun tätä kaikkea mä aina halusin tehdä! Pitkään odotin kauhulla juuri tätä syksyä ja mietin, että mitä sitten tehdään, onko mulla mitään tekemistä. Ja ainakin just nyt on vaikka mitä. Mitä pienistä siis. :keijo: Mutta tuun varmaan taas muutaman kerran sitten foorumille valittamaan stressiä. Foorumille on hyvä valittaa, kun ei tarvitse kuormittaa ketään yhtä ihmistä erikseen ja silti voi elää siinä illuusiossa, että joku kuuntelee.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 27 Elo 2008 17:05

Alkaa vähitellen kaduttaa, että päätin kirjoittaa bilsan keväällä. Ei oikein jaksaisi riittää motivaatiota. Perinnöllisyysjutut ja ihmisen biologia kiinnostavat, mutta muu ei niinkään. Tietenkin voisin vieläkin pyörtää päätökseni tuon kirjoittamisesta, mutta tieto siitä, että on käynyt kaikki bilsan kurssit turhan takia, ei oikein sekään innosta. Ruotsiakaan en oikein jaksaisi opetella, vaikka kirjoitukset lähenevät lähenemistään.

Miksi juuri nyt motivaationi piti kadota? :epäilevä:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron