Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja DarkSide » To 11 Syys 2008 00:08

Yabba kirjoitti: tosin jos nuo ei paljon maksa niin...

No, ovathan ne aika kalliita...
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 11 Syys 2008 01:04

DarkSide kirjoitti:
Yabba kirjoitti: tosin jos nuo ei paljon maksa niin...

No, ovathan ne aika kalliita...

Hui kauhia, nuohan ovat kyllä aivan älyttömän kalliita, ei varmaan tällaisella opiskelijanretkulla ole varaa eres yhteen tolaseen :( :piru:

Kiitoksia, tietää mihin tuhlata massiiviset melkein kokonaisen 5 euroa :pönde:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 11 Syys 2008 09:56

Yabba kirjoitti: Relluun (Laguna Break 96/97)


Hiano auto. :femmat:

:tilt:
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 11 Syys 2008 10:30

LazyBastard kirjoitti:
Yabba kirjoitti: Relluun (Laguna Break 96/97)


Hiano auto. :femmat:

:tilt:

Näin on, aivan mahtava, sillon vielä kun mäntiin autokauppaan, en ollut oikein farkun perään mut... :sydän:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 11 Syys 2008 14:19

LazyBastard kirjoitti:
Yabba kirjoitti: Relluun (Laguna Break 96/97)


Hiano auto. :femmat:

:tilt:

Vanha ku taivas :ei:

Jos siitä mittaritaulusta on kaikki polttimot pimentyny ja kaikki samaan aikaan, niin ei todennäkösesti vika edes ole polttimoissa. Palaako kojetaulussa/napeissa ym. valot? Tossahan se ns. satelliittinäyttö jo kojelaudassa? Palaako siinä valot? Palaako yleensäkään mikään, mikä toimii himmentimen kautta?

Kannattaa sitten muuten varautua ainakin 20 ja 25 kokosilla torx-avaimilla kun tuota lähtee purkamaan. Relluissa on kaikki kiinni torxeilla.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 11 Syys 2008 19:00

Kuolo kirjoitti:
LazyBastard kirjoitti:
Yabba kirjoitti: Relluun (Laguna Break 96/97)


Hiano auto. :femmat:

:tilt:

Vanha ku taivas :ei:

Ei se ikä, vaan ranskalainen, epäeettisesti testattu turvallisuus ja laatu... Kuten patongissakin :virne: Sitä paitsi, ei se opiskelijan budjetti oikein taipunut uudempaan (semmosta amerikanlootaa/itänaapurin ihmettä en olisi ottanutkaan). Tosin omissa unelmissa elää edelleenkin 60-luvun mustangi, tosin taitaapi seuraava vielä olla uudempi laguna, mutta ehkä sitten...

Jos siitä mittaritaulusta on kaikki polttimot pimentyny ja kaikki samaan aikaan, niin ei todennäkösesti vika edes ole polttimoissa. Palaako kojetaulussa/napeissa ym. valot? Tossahan se ns. satelliittinäyttö jo kojelaudassa? Palaako siinä valot? Palaako yleensäkään mikään, mikä toimii himmentimen kautta?

Oli todellakin siis artikulaatiossa vikaa eilisiltana. Eli unohdin sanoa, että mittariston sulakkeessa ei ole mitään vikaa (muuten kaikki toimii normaalisti) ja saman sulakkeen takana oleva kello toimii edelleen (tiedän tämän, koska kyseisen sulakkeen olen kerran vaihtanut). Valot myös ovat palaneet tasaiseen tahtiin n. vuoden sisällä, eli aluksi sammui mittariston toinen puoli, ja jokin aika sitten sammui toinen puoli. Lamput oli tarkoitus jo aiemmin vaihtaa, mutta silloin ei ollut oikeanlaisia avaimia... Nyt on hankittu nivaska näitä ja isällä pitäisi olla toinen nivaska jossain, joten eiköhän sitä nyt saada jo auki :virne:

Ja mikä hemmetti on sateliittinäyttö? :riips: Normi mittaristolta tuo minusta näyttää :virne: (kuten sanoin, olen käsi)

Kannattaa sitten muuten varautua ainakin 20 ja 25 kokosilla torx-avaimilla kun tuota lähtee purkamaan. Relluissa on kaikki kiinni torxeilla.

Useammastakin karvaasta kokemuksesta selvinneenä, voinen sanoa että näinhän se on :virne: Samoin kaikista ongelmista (jotka ovat suurempia kuin ikkunanpesunesteen vaihto, tosin sillekkin suotavaa :virne: ) olisi syytä käydä korjauttamassa kalliissa merkkihuollossa :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 11 Syys 2008 20:41

Yabba kirjoitti:Ja mikä hemmetti on sateliittinäyttö? :riips:

Satelliittinäyttö on se näyttö, joka sijaitsee kojelaudassa noin suurinpiirtein keskellä. Yleensä se toimii radion näyttönä ja miulla siinä on sen lisäks kello ja lämpömittarin näyttö ja pari merkkivaloa. Ilmeisesti tossa ei vielä moista kapistusta sit ole jos kerran kello on mittaristossa.

Joku piiri voi olla pimeenä ilman sulakkeen palamistakin jos maadotus on poikki (mutta jos kerran polttimot yks kerrallaan pimentyny niin..). Ei oo kerta, eikä ensimmäinenkään kun jostain autosta on joku johto menny poikki syystä tai toisesta. Miun lagunassa oli palomiehet innoissaan onnistunu repimään yhen johdon liittimestä irti. Bemarissa taas oli oveen menevistä johdoista kaks poikki.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 11 Syys 2008 21:41

Kuolo kirjoitti:
Yabba kirjoitti:Ja mikä hemmetti on sateliittinäyttö? :riips:

Satelliittinäyttö on se näyttö, joka sijaitsee kojelaudassa noin suurinpiirtein keskellä. Yleensä se toimii radion näyttönä ja miulla siinä on sen lisäks kello ja lämpömittarin näyttö ja pari merkkivaloa. Ilmeisesti tossa ei vielä moista kapistusta sit ole jos kerran kello on mittaristossa.

Aaaaaaaaaaa..... Se siis on sateliittinäyttö :virne: No onhan meilläki sellainen :p Se on juurikin se kello mitä tarkoitin :virne: ja se dikitaalikello siinä on tosiaan saman sulakkeen takana kuin ne lamppuset siinä mittariston takana :virne:

Ja en minä johtovikaakaan ole sulkenut poijes (tosin jos sellainen on, toivottavasti on helposti korjattavissa :virne: ) mutta ite pidän sitä vaan epätodennäköisenä (eikä olisi eka kerta kun oon väärässä).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 12 Syys 2008 00:58

No jos ne valot on yksitellen ja nimeomaan mittaritaulusta pimentyneet, niin sillon on todennäkösesti tullu polttimoiden käyttöikä vastaan. Ei pitäs olla paha homma purkaa auki ja vaihtaa. En tiiä ihan tarkkaan miten ton ikäsen Lagunan kojelauta on kasassa, mutta -99 meganessa kojelaudan päälliosa on jopa kahdella ruuvilla kiinni. Sen jälkeen pitää vaan uskaltaa käyttää vähän voimaa.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 12 Syys 2008 07:24

Meillä on kakkos autona -96 megane.Ranskiksia mollataan kovin vikaherkiksi. Omassa ongelmia jotka johtuvat huonoista komponenteista taikka puutteellisesta suunnittelusta on ollut etujousituksessa. Siellä on "väärässä" paikassa kääntölaakerit ja toinen jousi napsahti ilkeästi poikki. Venttiilikoneisto luovutti 220 tkm kohdalla, rallia harrastava kamu korjasi sen. Sähköjärjestelmän puolat meni vaihtoon.Siinä on ollut tuon tyyppiviat ja mittarissa on 240 tkm.Kuluvia osia ei auttaisi luetella. Niitä olen uusinut itse,sillä periaatteella että katsastumies on antanut uusittavan kohteen,pistetään nyt osa noista:
- jarrut
- takaiskarit
- pakoputkisto
- mittarivalot, itse asiassa kaikki lamput ohjaamossa
Omia mokia
-toisen avaimen hukkasin, sapettaa 150 eur edestä

Eipä sillä.Uudehkolla autolla ajelu ei tule halvemmaksi jos otetaan huomioon arvon alenema.Renu on varmaan alentunut 2000 eur nurkille ja vuotuinen arvonalenema on vähäisempää kuin vm.2006 citikassa. Citikkaa ressaa 20 tkm välein tehtävä 400 eur hintainen huolto. Kakkonen tuntuu ihan kohtuu peliltä. Vaikka sen ylläpitoon tee-se-itse korjauksineen uppoaa rahaa.
- - -
kirjoitin lähinä siksi että opiskelu aikoina oli haave ajaa uudehkolla autolla,kuten Yabballa.Nyt kun on uudehkoa on pankin kanssa yhdessä omistanut, voisin luopuakkin siitä,jos työajoa ei olisi näin paljoa.Renu tosiaan testasi aluksi ihmisetn ruumillla, jopa lasten, kolariturvallisuutta.Lienee ollut kaameaa puuhaa työskennellä ko osastolla.
- - -
Naapurin Mazda 6 on pahemmassa ruosteessa kuin Meganeni.Ovet lähtikorjaukseen ja samalla takapyörää ympäröivät pellit,jo,ikin sauma. Tosin suojautuin Meganen vuonna 2000 kun sen ostin.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 12 Syys 2008 14:00

Ei uudempikaan auto oo sen kummempi huoltaa. Oma -03 laguna tosin pitää vissiin käyttää ihan merkkihuollossa, niin saa leiman kirjaan ja arvo säilyy edes vähäsen. Noin muuten se ei oo sen kummempi kun mitä on toi -99 megane, johon huollot oon tehny ihan oman käden kautta. Vikoja ei oo tarvinnu juurikaan korjata.

Lagunassa on onneks 30 tuhannen huoltoväli, eli ei kovin tiuhaan tahtiin tarvii kallista huoltoa maksaa.

Miulle oli uutta tietoa, että Mazdallakin on korin saumojen kanssa ongelmia, mutta uudemmissa Fordeissa ainakin on ollu phojakin ongelmia. Joku on vissiin saanu halvalla korikittiä kun on niin huokosta, että tosiaan ainakin oven saumat ruostuu ihan hetkessä. Niitä onkin sit vaihdettu ihan urakalla uusiin tai korjattu. Eikä mitkään kotelosuojat tossa auta kun sauma on huokonen.
Mokia sattuu ja autokauppa on aina riski.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 12 Syys 2008 14:34

Mazda 6:sta oli oikein juttukin, oliskos ollut TM tai Tuulilasi, ruostekukki ovien alareunassa tasopinnalla ja myös alareunasta pokkaus oli puhki. Mooottoritilassakin oli ruostetta. Ruostetta oli liiaksi alustassakin. Mersun A kukkii focuksien ja mondeoiden tapaan ovien alareunojen pokkauksista, työkamun C mersu myös.Veho korjasi kamun C mersun nopsaan ilman mutinoita ja focuksiebn kanssa ongelmattomasti vuoroansa jonotellen on naapurin sedän asia edennyt. PVC kittaukset puhallettiin/rapsuteltiin/hiottiin mun meganesta alustan saumojen päältä pois. Ne oli kovettuneet ja hapertuneet alustassa neljässä vuodessa siten että ne keräsi vain kuraa itseensä muhimaan.Toki sitten maalattiin ja massattiin.Autosta tuli mukavan hiljainen.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crux » Ke 24 Syys 2008 13:17

Löytyykö netistä mitään tietopakettia missä kerrottaisiin tiivistettynä kaikkien Suomen hallitusten hallituskausien aikana tehdyt toimet? Tai ainakin viime aikaisten hallitusten.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 24 Syys 2008 13:26

Crux kirjoitti:Löytyykö netistä mitään tietopakettia missä kerrottaisiin tiivistettynä kaikkien Suomen hallitusten hallituskausien aikana tehdyt toimet? Tai ainakin viime aikaisten hallitusten.

http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/ed ... aukset.htx
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 30 Syys 2008 20:32

Tietääkö kukaan saako Nosturissa polttaa tätä nykyä missään?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 30 Syys 2008 22:32

Nosturissa ei mun mielestä saa ollenkaan tupakoida sisällä. Siinä sisäänkäynnin vieressä on joku tupakkikarsina.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pampula » Ti 07 Loka 2008 12:48

Kattoiko kukaan sunnuntaina Subilta sellasta ohjelmaa kuin Hauskat mainospätkät (BBC:n tuottama, alkuperäiseltä nimeltään Commercial breakdown)? Siinä oli ihan "simohauska" mainos, joka mainosti dogsittereitä. Siinä joku tyyppi ravisteli kusevaa koiraa (ei tainnut olla ihan oikea koira) kerrostalon ylimmästä ikkunasta ja sitten ääni kysyi jotenki että "Tired of walking your dog?" tai jotain sellasta. Oon yrittänyt ettii videoo, mut ei tulosta. Jos joku guru löytää sen jostain niin ois ihan parasta!

:tilt:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Herkku » Ke 08 Loka 2008 08:32

pampula kirjoitti:Kattoiko kukaan sunnuntaina Subilta sellasta ohjelmaa kuin Hauskat mainospätkät (BBC:n tuottama, alkuperäiseltä nimeltään Commercial breakdown)? Siinä oli ihan "simohauska" mainos, joka mainosti dogsittereitä. Siinä joku tyyppi ravisteli kusevaa koiraa (ei tainnut olla ihan oikea koira) kerrostalon ylimmästä ikkunasta ja sitten ääni kysyi jotenki että "Tired of walking your dog?" tai jotain sellasta. Oon yrittänyt ettii videoo, mut ei tulosta. Jos joku guru löytää sen jostain niin ois ihan parasta!

:tilt:

Meillä on levyllä vielä katsomatta tuo jakso. Voin ehtiessäni koittaa katsoa tarkempia tietoja kyseisestä mainoksesta, jos se auttais!
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Avatar
Herkku
 
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 03 Kesä 2008 07:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 08 Loka 2008 09:10

pampula kirjoitti:Kattoiko kukaan sunnuntaina Subilta sellasta ohjelmaa kuin Hauskat mainospätkät (BBC:n tuottama, alkuperäiseltä nimeltään Commercial breakdown)? Siinä oli ihan "simohauska" mainos, joka mainosti dogsittereitä.


Mä naurahdin ääneen sitä "13, 13, 13, 13..." -mainosta, aivan loistava! :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ke 08 Loka 2008 09:47

Sippura kirjoitti:Mä naurahdin ääneen sitä "13, 13, 13, 13..." -mainosta, aivan loistava! :virne:
Mä niiiin arvasin sen jujun (varmaan joskus kuullut jonkun vitsin tms joka hyödyntää samaa ideaa), mutta naurahdin silloinkin :virne:

Kattoiko kukaan muuten ko. ohjelmaa pari viikkoa sitten, ohjelmatiedoissa luki että siinä olisi ollut suomalainen mainos, näkikö kukaan mikä mainos?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja pampula » Ke 08 Loka 2008 09:59

Herkku kirjoitti:Meillä on levyllä vielä katsomatta tuo jakso. Voin ehtiessäni koittaa katsoa tarkempia tietoja kyseisestä mainoksesta, jos se auttais!
Voi, se ois mahtii! :tilt:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ahkera » Ke 08 Loka 2008 10:08

theia kirjoitti:Kattoiko kukaan muuten ko. ohjelmaa pari viikkoa sitten, ohjelmatiedoissa luki että siinä olisi ollut suomalainen mainos, näkikö kukaan mikä mainos?

Mikäli oli just mun katsoma jakso, niin mainos oli vanha Radio Mafian mainos, jossa mies kokee ilmeisesti häpeää korvistaan (höröttää), kunnes käy leikkaamassa ne vielä isommiksi, että voi paremmin kuunnella radiota.
Tai ainakin jotain sinne päin. Itse en mainosta muistanut lainkaan.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Herkku » Ke 08 Loka 2008 10:36

ahkera kirjoitti:
theia kirjoitti:Kattoiko kukaan muuten ko. ohjelmaa pari viikkoa sitten, ohjelmatiedoissa luki että siinä olisi ollut suomalainen mainos, näkikö kukaan mikä mainos?

Mikäli oli just mun katsoma jakso, niin mainos oli vanha Radio Mafian mainos, jossa mies kokee ilmeisesti häpeää korvistaan (höröttää), kunnes käy leikkaamassa ne vielä isommiksi, että voi paremmin kuunnella radiota.
Tai ainakin jotain sinne päin. Itse en mainosta muistanut lainkaan.

Joo, se se oli! Olikohan se vielä niin, että sillä oli vain toinen korva sellainen valtava hörö ja olisi voinut kuvitella, että korjaa sen normaalin näköiseksi, mutta korjasikin normaalin höröksi. En muista ihan tarkkaan enää itsekään.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Avatar
Herkku
 
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 03 Kesä 2008 07:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 08 Loka 2008 12:03

Eilen pohdiskelin satunnaista asiaa. Pistorasian maadoituksen tehtävä on ilmeisesti estää laitteen käyttäjää saamasta sähköiskua mahdollisesti viallisesta laitteesta. Eilen makkari maalaillessani sitten pohdiskelin meidän talouden maadoittamattomia pistorasioita ja lähinnä KUOLENKSMÄNY???!!!11

Eli kannattaako ne vaihdattaa maadoitettuihin (maksaa kuitenkin ihan törkeesti), kuinka se onnistuu (mihin se sähkö maadoittuu, kun nykyiset pistorasiat on maadoittamattomia, emmä ymmärrä, mulla on kaupallinen koulutus) ja entä, jos ei vaihdata? Kevyesti paahdettua Aukkua appelsiinimarmeladin kera?
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 08 Loka 2008 12:17

Aurora B. kirjoitti:Eilen pohdiskelin satunnaista asiaa. Pistorasian maadoituksen tehtävä on ilmeisesti estää laitteen käyttäjää saamasta sähköiskua mahdollisesti viallisesta laitteesta. Eilen makkari maalaillessani sitten pohdiskelin meidän talouden maadoittamattomia pistorasioita ja lähinnä KUOLENKSMÄNY???!!!11

Eli kannattaako ne vaihdattaa maadoitettuihin (maksaa kuitenkin ihan törkeesti), kuinka se onnistuu (mihin se sähkö maadoittuu, kun nykyiset pistorasiat on maadoittamattomia, emmä ymmärrä, mulla on kaupallinen koulutus) ja entä, jos ei vaihdata? Kevyesti paahdettua Aukkua appelsiinimarmeladin kera?


Maadoittamattomien pistorasioiden asunnosta, päivää :tilt:

Mies on sähköasentaja ja oli pohtinut mielessään näitä asioita viime kesänä remontin aikana.
Asunnon kaikki pistorasiat on siis maadoittamattomia, ja sellaisiksi hän ne päätti myös jättää.
Kuulemma maadoitus vaatii jokaiseen pistorasiaan uuden johdon (tai kokonaan uudet kaapelit,
riippuen asennusratkaisuista) ja myös sähkökaappiin pitäisi tehdä joitain muutoksia jotta nii-
den pistorasioiden ylimääräiset uudet johdot saadaan asettumaan oikeille paikoilleen.

Maadoituksen voi siis tehdä, mutta ei se (ilmeisestikään) mitenkään pakollista ole.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron