Kemikaalicocktail

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 30 Syys 2008 06:11

Mutta kuka osaa vastata missä lämpötilassa vesi kiehuu?
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 30 Syys 2008 09:13

Kuolo kirjoitti:Mutta kuka osaa vastata missä lämpötilassa vesi kiehuu?

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 30 Syys 2008 22:55

100 astetta celciusta @ 1000hPa, mutta tästäpä päästäänkin kivasti siihen, että höyry ei välttämättä aiheuta palovammoja, jos se on vaikkapa 200hpa paineessa ja siten siis noin 20 celsiuksen astetta lämmintä. Ihmislihalle tosin näissä paineissa tai oikeestaan alipaineissa tapahtuu kaikkea muuta vekkulia :keijo:

Jatkoon kysymys: Voiko imuauton kanssa imeä 12 metriä syvän kaivon tyhjäksi?

Edit: lipsahti väärät pascalit.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 30 Syys 2008 23:03

Hä.. siis menikö multa jotain ohi? Eikös veden kiehumispiste opeteta ihan ekalla luokalla jo? :riips:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 01 Loka 2008 12:27

Crux kirjoitti:Hä.. siis menikö multa jotain ohi? Eikös veden kiehumispiste opeteta ihan ekalla luokalla jo? :riips:

Veden höyrystymislämpötila ( = kiehumispiste) on riippuvainen paineesta (samoin kuin kaikkien muidenkin aineiden - kait). Hyvä esimerkki tästä on se, että esmes Mount Everestin huipulla vesi kiehuu reilusti alemmassa lämpötilassa kuin merenpinnan tasolla (muistelen yläasteen fyssan kurssia) :keijo:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 05 Marras 2008 23:03

:sekopää:

Tuli ahdistus ja maailmantuska, kun kävin läpi kosteusvoiteen INCI-listaa. Puolessa välissä olin tutustunu jo ties mihin ihoa tukkiviin, ärsytystä ja jopa neurologisia ongelmia sekä syöpää aiheuttaviin ainesosiin. Iho on kyllä aivan p*skassa kunnossa muutenkin, mutta tulipa vaan mieleen, että pitäskö koettaa välillä jotain vähemmän latinaa ja enemmän kasvia sisältäviä mömmöjä. :hullu:

Ennen kyttäsin lähinnä silikoneja, mutta sulfaatit on kyllä pahuudesta kauneudenhoidossa. Seuraavaksi kyttäänkin niitä. Ei taida helpolla löytyä esim. shampoota, jossa ei olisi sulfaatteja. :hullu:

Tääkin menee tietty ohi, kunhan saa muuta ajateltavaa ja sitten ei oo taas niin väliä. Nyt vaan tuntuu pahalta aatella, että aamuinilloin verhoan naamani steariiniin ja silikoniin ja hampaatkin pesen suunnilleen ympäristömyrkyllä.

:sekopää:

Ni, ei tästä(kään) mun viestistä nyt ollut kellekään hyötyä mutta pääsinpä avautumaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 05 Marras 2008 23:52

Emilia kirjoitti:
Ennen kyttäsin lähinnä silikoneja


Kuva

Emilia kirjoitti:
Tääkin menee tietty ohi, kunhan saa muuta ajateltavaa ja sitten ei oo taas niin väliä.


Kuva






:aukku:

Sori, oon tänään väsynyt. Niin väsynyt.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Emilia » To 06 Marras 2008 00:56

Maija kirjoitti:
Sori, oon tänään väsynyt. Niin väsynyt.

Saat anteeksi. Mä olenkin aina jostain syystä tykännyt Pamsusta ja sen tisseistä. :p
Tätäkin väsyttää...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 06 Marras 2008 08:51

[OT]
Ei perhana, Maijan viesti sai oikeasti nauramaan ääneen työpaikalla :rotflmao:

Ei tällaista heti aamusta, lähtee työpäivä väärällä tavalla liikenteeseen :virne:
[/OT]
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja theia » To 06 Marras 2008 10:12

Mr. Smith kirjoitti:[OT]
Ei perhana, Maijan viesti sai oikeasti nauramaan ääneen työpaikalla :rotflmao:
[/OT]
:femmat:

Työkaveri katsoi vieressä vähän pitkään.. :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 06 Marras 2008 21:46

Emilia kirjoitti:Mä olenkin aina jostain syystä tykännyt Pamsusta ja sen tisseistä. :p

Ilmeisesti oot tykänny, kun tunnistit tosta kuvasta Pamelan :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja theia » Pe 07 Marras 2008 11:15

Kuolo kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Mä olenkin aina jostain syystä tykännyt Pamsusta ja sen tisseistä. :p

Ilmeisesti oot tykänny, kun tunnistit tosta kuvasta Pamelan :virne:
No tietty sen tunnistaa, jos ei tisseistä niin viimeistään vaaleista hiuksista ja rumasta tatskasta.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 07 Marras 2008 11:20

Pamsun barbie-hiuskuontalon kyllä tunnistaa ja kyllä mä ton tatskankin muistelin joskus ennenkin nähneeni. :tilt:

Onko muuten tuo hiusväri se kuuluisa platinanvaalea tai joku sen suuntainen?
Kysyy nimimerkki tietämätön :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 07 Marras 2008 12:14

OT jatkukoon.

Tämä olis ehkä se platinum blonde:

Kuva
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 31 Joulu 2008 13:03

Jospa potkaisen ketjun takaisin urilleen kertomalla, että ostin ja sain juuri luettua Rita Stiensin kirjan Totuus kosmetiikasta.

Erittäin mielenkiintoinen kirja, vaikka siinä käytetäänkin paljon (minulle) outoja määritteitä kuten epoksyloitu emulgaattori, hydrolipidikalvo, emulsion vesifaasi, ja vilisemällä INCI-listojen ainesosia, kuten Steareth-20 Methacrylate Copolymer :friikki: Jooh, pitänee lukea toisenkin kerran, ja ehkä kolmannenkin, että sisäistää kaiken. Toki kirjassa kaikki määritteet selitetään, mutta kouluajoista on ilmeisesti liian kauan aikaa, kun en osaa enää tuollaista lukea niin, että kerralla uppoaisi :tilt: Yksi osio kirjasta käsittelee kaikkia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, shampoista ja saippuoista hiusväreihin ja meikkeihin. Muita aiheita on iso tukku, käsitellään luonnonkosmetiikkasertifioinneista ihonhoitoon ja puidaan yleisesti kosmetiikan turvallisuutta ja niiden testaustapoja etc. Oikein monipuolinen kirja.

Hiukan ehkä liikaa hehkutettiin luonnon kosmetiikan erinomaisuutta, joskin plussaa tulee myös niiden mahdollisten haittojen kertomisesta. Suurin hyöty kirjasta on se, että nyt ymmärrän, mistä ne käyttämäni tuotteet oikeasti muodostuvat. Samoin paljon tuli uutta tietoa kosmetiikasta, ihon ja kropan toiminnasta ja yleisesti kosmetiikkateollisuudesta. Samoin nyt on paljon enemmän tietoa itselle ja ympäristölle haitallisista aineista, ja kirjan lopussa on n. 2000 INCI-nimikkeen lista pienen selostuksen kera. Ei, en aio opetella ulkoa, enkä opiskele kemistiksi ymmärtääkseni tarkalleen, mistä Pentasodium Ethylenediamine Tetramethylene Phospate muodostuu ja mitä se tekee. Jossain menee munkin raja :keijo:


Suurimmat hämmästykseni aiheuttivat Yves Rocherin ja Body Shopin tuotteiden ainesosat (jostain syystä olen mieltänyt ne normikosmetiikkaa luonnonmukaisemmiksi, vaikka Body Shopikin markkinoi vain eläinkokeiden vastustamisella) sekä kemiallisten UV-suojien haitallisuus ympäristölle. Suurimman pettymyksen aiheutti kirjan vähäinen käsittely hammastahnoista ja erityisesti fluorista.


Henkilökohtaisella saralla olen onnistunut muuttamaan meikkejä lukuun ottamatta (ne penteleet eivät kulu, kun en niitä juurikaan käytä -> ei voi ostaa uusiakaan :keijo: ) kaikkia käyttämiäni kemikaaleja ympäristöystävällisempään suuntaan. Ostin jopa fluorittoman ja muutenkin myrkyttömän(-mmän?) hammastahnan, mutta koska fluorista ei meinaa löytyä järkevää faktaa netistä, niin käytän n. kerran viikossa vielä Pepsodenttiakin :o: Kahtellaan, mitä hammaslääkäri tuumaa, aion pistää hänet koville kyselemällä tyhmiä fluorista kun tammikuussa on tarkastus :p
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 02 Tammi 2009 12:32

Kas kun sattui. :O: Mä olen juuri pohtinut itsekseni näitä meikkien koostumuksia. Kuten tuolla naistenketjussa manasin ihoani, ja kaikenlaista sontaa olen siihen levitellyt, rupesin miettimään, että jos meikeissä olevat ainesosat ovatkin suurin ongelma. Katsokaas ajatus siis lähti tästä, en voi syödä ulkomaalaisia tomaatteja, koska ne on käsitelty ties millä myrkyillä. Aftoja suu täysi ja kitalaesta rupeaa äkkiä nahka roikkumaan. Kotimaisia tomaatteja taas voin vetää mielinmäärin, ulkomaalaisia yksi tai korkeintaan kaksi, niin sitten olen jo pulassa.

Hmm...kadotin punaisen langan mutta jatkan silti. :virne: Monesti kun olen kokeilut eri puhdistus tuotteita, ne ovat hetken toimineet ja iho on ollut kuin pehmoinen ja ihana vauvan puhdas pylly, mutta jonkin ajan kuluttua käytön aloittamisesta alkaa iho rappeutumaan ja hilseilemään. Jospa siis, tässä pääsemme tomaatteihin, allergisoidun tällä ajalla? :hämillään: Usein olen olen käyttänyt normi markettien yleisesti myynnissä olevia ja Yves Rocherin tuotteita. Ehkäpä tosiaan pitäisi kokeilla täysin luonnollista kosmetiikkaa.

Jossain lehdessä, tyyliin Yhteishyvässä tai Pirkassa oli jonkin aikaa sitten juttu, että mikä ero on luonnon kosmetiikalla ja luonnonmukaisella kosmetiikalla. Jos oikein muistan, mahdollisesti muistan väärin, luonnonmukainen kosmetiikka apinoi luonnonmukaisia aineksia, lisäten koostumukseen mukaan tehoa lisääviä mömmöjä. Luonnonmukainen ei siis välttämättä ole luonnollista, vaan sinne päin.

----

Kuulkaas. Olen nyt niin sekaisin ja väsähtynyt, etten ymmärrä mitä yritin oikeasti selittää. :virne: Alustavasti yritin änkyttää Aukulle, että erittäin erittäin mielenkiintoista. :tilt: Jatkakaa aiheesta.
Sallin kaikki korjaukset höpötyksiini.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 02 Tammi 2009 23:11

Aurora B. kirjoitti:

Henkilökohtaisella saralla olen onnistunut muuttamaan meikkejä lukuun ottamatta (ne penteleet eivät kulu, kun en niitä juurikaan käytä -> ei voi ostaa uusiakaan :keijo: ) kaikkia käyttämiäni kemikaaleja ympäristöystävällisempään suuntaan. Ostin jopa fluorittoman ja muutenkin myrkyttömän(-mmän?) hammastahnan, mutta koska fluorista ei meinaa löytyä järkevää faktaa netistä, niin käytän n. kerran viikossa vielä Pepsodenttiakin :o: Kahtellaan, mitä hammaslääkäri tuumaa, aion pistää hänet koville kyselemällä tyhmiä fluorista kun tammikuussa on tarkastus :p


Onko tämä fluorikielteisyys nyt siis ympäristön kannalta vai oman terveyden kannalta? Suomen hammaslääkäriliittohan suosittaa fluorihammastahnan käyttöä. Tässä jutussahan mainitaan myös triklosaani, jonka sanotaan olevan kyseenalainen ympäristön kannalta, mutta fluoria ei kyseenalaisteta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja damn » Ma 05 Tammi 2009 20:31

Nugat kirjoitti:en voi syödä ulkomaalaisia tomaatteja, koska ne on käsitelty ties millä myrkyillä. Aftoja suu täysi ja kitalaesta rupeaa äkkiä nahka roikkumaan. Kotimaisia tomaatteja taas voin vetää mielinmäärin, ulkomaalaisia yksi tai korkeintaan kaksi, niin sitten olen jo pulassa.


Sama täällä. Luulin kauan, että olen allerginen tomaateille, mutta jossain vaiheessa tajusin, että kyse onkin vain myrkyistä joilla ne on käsitelty, sillä kotimaisista tomaateista allergiaa ei tule. Sama pätee monien muidenkin tuotteiden kohdalla, joten olen alkanut suosia paljon enemmän kotimaista ja luonnonmukaisesti tuotettuja tuotteita. Hammastahnoista esimerkiksi Pepsodenttia en voi käyttää ollenkaan, sillä seurauksena on välittömästi kutiava ja halkeileva kitalaki ja aftoja. Tällä hetkellä käytän Urtekramin luomuhammastahnaa jossa ei ole fluoria, mutta saatavana on myös mintunmakuinen hammastahna fluorilla. Seuraavaksi ostan tuota fluorillista, kun hammaslääkärit jaksaa aina suositella fluorin käyttöä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 05 Tammi 2009 22:44

damn kirjoitti:
Nugat kirjoitti:en voi syödä ulkomaalaisia tomaatteja, koska ne on käsitelty ties millä myrkyillä. Aftoja suu täysi ja kitalaesta rupeaa äkkiä nahka roikkumaan. Kotimaisia tomaatteja taas voin vetää mielinmäärin, ulkomaalaisia yksi tai korkeintaan kaksi, niin sitten olen jo pulassa.

Hammastahnoista esimerkiksi Pepsodenttia en voi käyttää ollenkaan, sillä seurauksena on välittömästi kutiava ja halkeileva kitalaki ja aftoja. Tällä hetkellä käytän Urtekramin luomuhammastahnaa jossa ei ole fluoria, mutta saatavana on myös mintunmakuinen hammastahna fluorilla. Seuraavaksi ostan tuota fluorillista, kun hammaslääkärit jaksaa aina suositella fluorin käyttöä.


Itse en voi käyttää Sensodynea hampaiden pesussa, sillä se aiheuttaa juuri tuota kitalaen halkeamista ja aftoja, jopa sillä seurauksella, että olen luullut monta kertaa kurkussani olevan angiina kun on niin täynnä aftoja. :friikki: Elmex oli pelastukseni hampaiden vihlonnassa aikoinaan.

Tomaateista vielä, että kun sunnittelin meneväni allergiakokeisiin tomaatin takia ja äkkiä hoksasinkin myrkkyjen olevan se ongelma, niin miten ihminen voi saada koulusta oman ruuan joka ei sisällä myrkkyjä... tai siis :pepsodent: ulkomaalaisia tomaatteja (niiden myrkkyjen takia)? :friikki: Äh, tieteski ne antaa tomaatitonta ruokaa. :lanppu:
Mutta kuinkas allergiatesteissä todetaan noita "erikoisempia" allergioita? Eläimet, siitepölyt ja ruoka-aineet ymmärrän vielä että miten homma toimii, kun ne ovat yleisempiä ja niitä lääkärit osaavat epäillä.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 05 Tammi 2009 23:43

Nuo yleisimmät allergiat (heinäpölyt, puupölyt, eläinpölyt) testataan ainakin verestä useamman "paketteina" (esim. puupölyistä samalla testillä leppä, koivu, paju ja joku neljäs). Ruoka-aineet testataan muistaakseni jokainen omalla testillään.
Se, miten lääkäri keksii mitäkin testata, riippuu lääkäristä. Yleensä kai potilaan omasta epäilystä, ainakin julkisella puolella. Eri asia on sitten, jos potilas ei itekään tiedä mistä oire voi johtua. Sitten yleensä kai määrätään nuo peruspaketit verikokeista, ja jos niistä ei löydy vastausta, niin neuvotaan tekemään ruokakokeiluja jättämällä jotain pois ja seuraamalla että jääkö oireetkin sitten pois. Kaikkia maailman allergiakokeitahan ei kannata alkaa kerralla tekemään, ellei sitten ole ihan määrättömästi rahaa käytettävissä (koska ainakin pikkupaikkakunnilta näytteet lähetetään Helsinkiin testattaviksi).

Jaa ja mistäkö tiedän? Olin töissä aikoinani terveyskeskuslabrassa, ja sen perusteella muistelen ja päättelen..
Ihoärsytystesteistä en tiedä, kun työssäni pyörittelin lähinnä verta.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 06 Tammi 2009 15:46

Kotimaisten tomsujen, ja vähän muidenkin, puhtaudesta: Juttu.

Jotenkin tulee sellainen olo, että eläminen mahdollisimman kemikaalittomasti (onko tuo edes sana?) on jatkuvaa tuulimyllyjä vastaan taistelemista. Koskaan ei voi tietää tarpeeksi ja jatkuvasti tulee toisaalta-toisaalta -tilanteita. Helpoimmalta tuntuisi vain luovuttaa. Ja siihen suuntaan minä olen ainakin hieman kallistumassa. En kovin ylpeänä siitä, mutta kuitenkin. :sori:

Hammastahnoista: Itse en voi käyttää Pepsodentia juurikin noiden aftojen ilmestymisen takia. En myöskään suurinta osaa Sensodynen tahnoista, paitsi yhtä, Sensodyne Gentle Whiteningia, joka ei sisällä natriumlauryylisulfaattia (sodium lauryl sulphate). Elmexissäkään tuota ikävää vaahtouttajaa ei ole. Olen kuitenkin myös huomannut tomaatin - sekä kotimaisen että ulkomaisen - aiheuttavan helposti aftoja ja muita limakalvojen vaurioita, jos syön sitä kypsentämättömänä. En kuitenkaan ole sille allerginen. Tiedä sitten siitäkin, mistä tuo johtuu.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 06 Tammi 2009 17:56

Maija kirjoitti:Kotimaisten tomsujen, ja vähän muidenkin, puhtaudesta: Juttu.


Ei tuo nyt ihan pidä paikkaansa. Käsittääkseni Suomessa sentään käytetään puhdasta vettä esimerkiksi tomaattien viljelyyn kun taas Espanjassa sama tehdään paskavedellä. Muistaakseni Aukulla oli tästä ihan jotain faktatietoakin joskus ja pitkä kirjoitus ex-fordella.

Minulla on ainakin ihan vahva luottamus suomalaiseen ruokaan.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Plei » Ti 06 Tammi 2009 20:26

Paskavesistä en tiedä, mutta mulla on sellainen tunne, että espanjoista tuoduissa tomskuissa ja paprikoissa on hitosti enemmän pinnalle suihkuteltuja säilöntäaineita sun muita, että kestävät paremmin. Tai luulisi ainakin, että ne jotain sellaista tarvitsevat kestääkseen, kun sieltä kaukaa tänne asti tulevat. Että kyllä miekin mieluummin niitä kotomaisia suuhuni pistän. Kotimaista luomua mieluiten.

On kyllä aikamoista tuulimyllytaistelua, jos meinaa kemikaaleja vastaan tapella. En kuitenkaan menisi ihan kokonaan luovuttamaan, vaikka niistä kokonaan ei pystyisikään luopumaan. Mie teen parhaani, ja se on huomattavasti parempi kuin ei mitään. :)
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 06 Tammi 2009 21:21

Plei kirjoitti:Paskavesistä en tiedä, mutta mulla on sellainen tunne, että espanjoista tuoduissa tomskuissa ja paprikoissa on hitosti enemmän pinnalle suihkuteltuja säilöntäaineita sun muita, että kestävät paremmin. Tai luulisi ainakin, että ne jotain sellaista tarvitsevat kestääkseen, kun sieltä kaukaa tänne asti tulevat. Että kyllä miekin mieluummin niitä kotomaisia suuhuni pistän. Kotimaista luomua mieluiten.

Tomaatteja on eri laatuja. Niistäkin voi jalostaa yksilöitä jotka kestävät paremmin kuljetusta, joka taas voi tuntua vaikka maussa sitten haljuutena. Mun mielestä olisi ainakin loogisempaa jalostaa lajike, joka on hyvä kuljettaa toisiin maihiin kuin joka satoon vetää hulluja määriä jotain hiuslakkakemikaalia päälle. Luulisi tulevan halvemmaksikin.


Mimmoinen se paskavesi juttu oli? Eikös paskalla muutenkin lannoiteta?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Kemikaalicocktail

ViestiKirjoittaja Crux » Ke 07 Tammi 2009 11:24

Galileo kirjoitti:Mimmoinen se paskavesi juttu oli? Eikös paskalla muutenkin lannoiteta?


Niin siis lannoitukseen juu, itse tarkoitin kastelua.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa