Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 01 Loka 2008 12:16

theia kirjoitti:Mua ei yhtään hävetä myöntää, että oon päässyt tänne duuniin ihan ainoastaan ja vain suhteiden nojalla. --
-- ei sekään että on tullut suhteilla aina tarkoita että ei kuulu sinne minne on päässyt.

Ei tietenkään tarkoita, eikä sitä pidä hävetä, jos on oikeasti duunissaan hyvä. En tarkoittanut kommentillani, että siinä olisi jotain vikaa. Sain itsekin ekan kesätyöni suhteilla. Nykyään mulla vaan ei tunnu sopivia suhteita olevan, kun ei mun sosiaalisilla taidoilla juuri ihmisiin tutustuta. Supliikimmilla ihmisillä lienee helpompi verkostoitua, tai mistäpä minä tiedän. Tuntuu ainakin olevan.

Mun alan koulutuksella ei oo mitään merkitystä, kun ei ole työpaikkoja, ainakaan Suomessa, ellei yliopistouralle halua. Pätevyyskommenttini nousi siitä ehkä harhautuneesta luulosta, että taannoin vaadittiin kaupan kassallekin vähintään merkonomin tutkinto -> ei kauheesti kannusta hakemaan, kun pohjakoulutuksena on yo (joka on tähänastisen opiskelu- ja työurani ehkä turhin paperi), ja työkokemusta ikääni nähden varsin vähän.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 01 Loka 2008 15:04

Mä märisen siinä kohtaa suhteilla töihin tulleista, kun kohtelu näitä kohtaan on rajusti eriarvoista muuhun työntekijäkuntaan verrattaessa, vähän niinku meillä. Ystäviä suositaan ja sallitaan erikoisia vapautuksia hankalimmista/epämieluisista työtehtävistä ja muutenkin lomat, vapaat ja muukin työaika on niin kivasti ja helposti sovittavissa työnantajan kanssa, kun tällainen ei-ystävä saa kitistä ja narista eikä siltikään välttämättä irtoa yhtä saatanan hikistä ja ANSAITTUA vapaapäivää.

Meille tulee lisää sakkia, ja jos paikat menevät yleiseen hakuun niin lupaan syödä jonkun hatuistani (ei lienee tarvetta, kun tuolla jo eilen huudeltiin että on jo lähtevän kavern tilalle joku palkattu). Toinen tärkeä duunikaveri jäi pään takia pois tän kuultuaan. Mäkään en jaksa - tänne ei saisi edes palkata ketään niin palkataan, ja samalla osaamattomia ystäviä nostetaan taas UUSIIN, HEITÄ VARTEN TEHTYIHIN esimiesvirkoihin?! Mä olen täysin turta, tää on yhden ämmän oma pikku leikkikenttä ja imperiumi. Liitostakin kehotettiin duunikaveria jäämään saikulle.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 01 Loka 2008 23:19

Apua, alkaa iskeä mieletön paniikki kouluhommien kanssa. Enää viikko aikaa tätä jaksoa ja monta isotöistä hommaa/projektia mitkä pitää tehdä valmiiksi.
Tänään sain onneksi viimeisteltyä huomenna palautettavat työt, alkoi niidenkin kanssa tulla pieni epätoivo, vaikka yritin tehdä ne hyvissä ajoin, enkä jättää viime tippaan.
Viikonlopuksi pitää mennä kotikotiin pakoon kaikkia houkutuksia mitä täällä on. Jos jään kämpille niin lähden kavereiden kanssa kuitenkin viihteelle ja työt jää tekemättä. Vanhempien luona sitä pelkoa ei tosiaankaan ole, kun se kaupunki on ihan kuollut ja jopa kouluhommien teko tuntuu ratkiriemukkaalta ajanvietteeltä :jaaha:.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 01 Loka 2008 23:43

Työkeikalla olen keski suomessa ja yöksi ajauduin korpihotellin mökkimajoitukseen, kaikki sivistyksen äärellä olevat hotellit oli buukattu täyteen.Tämä korpihotellikin on täynnä, onneksi tähän korpiparatiisin kylpylähotelliin kuului viihtyisiä saunamökkejä. Työpäivä alkoi klo 5 ja loppui klo 18. Unohdinpa syödä lämpimän aterian, tuli moinen mieleen kun lämmitin mökin saunaa. Saunoin ja tuli toistamiseen mieleen että sämpylällä on tosiaan pärjätty koko päivä. Korkkasin sauan päälle yhden olusen. Ketjureaktio käynnistyi oluen jälkeen välittömästi. Olutta janoon->karmea nälän tunne -> hotellille ruuan hankintaan. Perhana, niillä oli karaoke tanssit täysillä käynissä,rollaattori papat jonotti tiskillä kossua ja mummo veti karaokea. Kova meininki. Ja keittiö kiinni.Olen tottunut keskustan hotelleissa että keittiö on 23:30 saakka auki. Täällä ei saa lähistöltä ruokaa ja autolla en aio lähteä mihinkään.Minua hiukoo nyt niin että huimaa.Koitan selviytyä aamupalaan.Kaamea sisustus tuolla korpihotellin päärakennuksessa.Kaikki on harmaata betonia ja 70 lukua.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 02 Loka 2008 09:40

:woohoo: Nyt on harjoittelupaikka keväälle tiedossa. Mahtavaa! Ei tarvitse sitäkään enää stressata. :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 02 Loka 2008 10:03

En sitten saanut sitä duunia, johon kävin haastattelussa viime viikolla 2 kertaa. No, ei voi mitään. Onneksi kuitenkin ilmoittivat tosi nopeasti asiasta, niin ei tarvinut kauan turhaan jännittää. Nyt on jo uusi mato koukussa, haastattelua todennäköisesti ensi viikolla. Työt kyllä jatkuisi tässä nykyisessäkin paikassa (olen nyt määräaikaisena lokakuun loppuun), mutta ei huvittaisi tänne jäädä. Toivottavasti löytyy joku mielekkäämpi duuni.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 02 Loka 2008 10:23

lumikukka kirjoitti:En sitten saanut sitä duunia, johon kävin haastattelussa viime viikolla 2 kertaa. No, ei voi mitään. Onneksi kuitenkin ilmoittivat tosi nopeasti asiasta, niin ei tarvinut kauan turhaan jännittää. Nyt on jo uusi mato koukussa, haastattelua todennäköisesti ensi viikolla.

Toivottavasti saat hyvän työpaikan.

Toi on mukava, jos paikan saamisesta tai saamatta jäämisestä ilmoitetaan nopeasti. Mulle ilmoitettiin muistaakseni vajaassa kolmessa viikossa tuosta paikasta ja kyllä oli tuskallista odotella. Mietin jo kovasti, mistä muista paikoista hakisin harjoittelupaikkaa. Olin jo melko varma, että en saa paikkaa, vaikka haastattelu sujui hyvin, pomo kehui työkokemustani alalta (, vaikka sitä ei omasta mielestäni kovinkaan paljon olekaan) ja uusi pomo kuulemma tuntee kesätyöpomoni. Onneksi tänään soitettiin, että ottavat mut harjoitteluun. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 02 Loka 2008 12:10

Palaa niin käpy tän firman kanssa. Paskapalkalla saa vääntää paskahommia niska limassa ja sen kerran, kun olis mahdollisuus omalla ahkeruudellaan saada palkankorotus, työpanosta ei tunnuta arvostavan yhtään. Luulis, että on yritykselle helpompi ja halvempi nostaa työntekijän palkkaa tyydyttävästi ja pitää hyvä, osaava duunari täällä kuin jatkuvasti palkata uusia. Sen lisäks että palkkaus on hanurista, bonusohjelmakin on sellasta kusetusta, ettei mitään rajaa.

Mikään ei tällä hetkellä muutenka tunnu toimivan. Perseennuolennalla pääsee pitkälle, mutta muuten saat suunnilleen koiran kohtelua. Työvuorojakin muutetaan ihan mielivaltaisesti informoimatta työntekijöitä. Stana.

Kiitti, moi moi.

Sain työkaverilta äsken halin. :hullu: Auttoi vähän, mutta verenpaine on silti korkealla edelleen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » To 02 Loka 2008 20:24

Emilia kirjoitti:Sain työkaverilta äsken halin. :hullu:

Seksuaalista häirintää. :kauhistunut:


Millähän pääsis vakituisesta työnjohtajasta eroon? :epäilevä: Sijainen on niin pätevä, mukava
ja järkevä. :huoh: Ja kohta se lähtee pois...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 02 Loka 2008 20:35

Työvuoroistahan pitää ilmottaa 2 viikkoa etukäteen. Muutoksia jos sit tahtoo tehdä, pitää neuvotella asianosaisten kanssa.


Tällä viikolla näköjään jo 50 tuntia tehty tähän mennessä. Viime viikolla neljässä päivässä 45 ja toissa viikolla 64 tuntia. Pikkuhiljaa alkaa varsinkin jaloissa tuntua siltä, ettei näitä hommia voi enää kovin pitkään jatkaa. Joutuu kävelemään niin pirun paljon päivän aikana. Toivottavasti ei ois viikonlopulle töitä niin ei tarviis arpoa, että raaskiiko kieltäytyä käytännössä 1½ viikon palkasta vai vetääkö särkylääkkeitä ja irvistää.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 02 Loka 2008 21:24

Shay kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Sain työkaverilta äsken halin. :hullu:

Seksuaalista häirintää. :kauhistunut:

No sekin vielä! :virne:

Kuolo, meidän työvuorot siis tarkoittaa sitä, mitä sen 8-16 välisen ajan tehdään. Tehtäviä nyt vaihdellaan nykyään muutenkin alvariinsa. Pitäis oppia kattomaan ekana, kun tulee töihin, että mikä nakki on sille päivälle osunut. Pikkujuttu, mutta sapetti ja sapettaa vieläkin semmonen välinpitämättömyys, mikä tostakin huokui.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » To 02 Loka 2008 21:45

Koen pakottavaa tarvetta lämmittää yhtä helmeä elämäni ikävien asioiden arkistosta,näin Korhosen tapauksen innoittamana. Pitäsi varmaan perustaa avautumis ketju. Minut on edellisessä työpaikassani siirretty ensin toisiin tehtäviin ja sitten aloitettu savustus. Esitettyinä syinä oli persoonallisuuteni ja sopimattomuuteni työtehtävääni.Korhosella olisi ollut Almassa varmaan sama kohtalo, mikäli hänellä ei olisi ollut koeaika päällä. Lapin Kansasta eläköityvän päätoimittajan lausunto on aika katastrofaalinen, tuollaisiako siellä Lapin Kansassa pomoina työskentelee?

Olin ollut kaksi vuotta kolme kuukautta samalla työnantajalla ja samassa tehtävässä. Sitten yllättäen persoonallisuuteni ei sopinut tiimiin jossa työskentelin.Työnantajan edustaja,TJ, piti minulle suostettelu puhutteluja viisi kertaa, aihepiiri kahdenkeskisissä keskusteluissa oli aina sama, jotta joskos lähtisin. Minua moitittiin huolimattomaksi, mutta kun pyysin selitystä ja selkeää esimerkkiä missä olen ollut huolimaton,TJ mutisi ja ei kyennyt esimerkkiä antamaan,sitten oltiin hiljaa.Ikinä en sanonut mitään loukkaavaa TJ:stä ja hänen persoonastaan,katselin kiukuissani TJ:n rolexia ja 5 sarjan bemun avaimia pöydällä ja nielin kiukkuni. Ajattelin että pidetään TJ:lle nyt kasvojen säilytys mahdollisuus eikä hyökätä. Huomasin neljännessä savustuspalaverissa että himpskatti,keskusteluahan nauhoitetaan koko ajan. Minua kyrsi kun keskusteluja nauhoiteltiin ilman lupaani ja soitin liittoon.

Vaihdoin liiton lakimiehen pettymykseski lopulta työpaikkaa, 5 kk kesti että työpaikan löysin.Liiton lakimies oli ihan oma episodinsa.Liiton lakimiehen pääsy työnantajan tiloihin TJ:n toimesta evättiin.Lakimies ei päässyt TJ:n juttusille, hän teki samantien erinäisiä toimenpiteitä.Lakimies kysyi liitolta jonkin oikeustoimi luvan ja lähetti minulle kopion haasteesta oikeuteen joka oli suunnattu TJ:lle. Lakimiehen sähköposti viestissä luki että 60 000 eur korvausta haetaan ja varmaan joku 40 000 eur saadaan.Liiton lakimies oli rivakka ja vaikutti kiinnostuneelta, hänestä huokui sellainen ämerikkäläinen persoona, nyt kaadetaan yksi ilkeä TJ ja nostetaan kunnon kipurahat. Lakimies oli varma että kesälomani aikana TJ antaa minulle kirjallisesti potkut,jos en murru ennnen sitä itse irtisanoutumaan.Liito ei olisi antanut 3kk aikana minulle ansiosid. päivärahaa jos olisin itse irtisanoutunut.Tämä piti minut työntekijänä. Tuolloin ei vielä ollut työntekijän korvausvaatimukselle sovittua kattosummaa,mutta toki lukuisia ennakkotapauksia jne. Katselin kauhuissani lakimiehen laatimaa haastekirjettä siitä oikeastaan mitään tajuamatta, olin osin varmaan jonkinlaisessa shokissa.

Minua neuvottiin että enää ei mennä TJ:n kahdenkeskisiin palavereihin, vaan haen saikkua jos sellaista ehdotellaan.Minun pitäisi muutoinkin hakea kuulemma heti saikkua, varuiksi etten tee töissä virheitä,ettei mopo karkaisi käsistä taikka etten vaan totaalissti pimahtaisi. Jännitin niin kovin olemistani työpaikalla.Muistan kuinka silmissä pimeni ja hain saikkua ekan kerran työpaikka lääkäriltä henkiseen jaksamisen puutteeseen vedoten.Luottamusmiestä ei ollut vaikka firmassa oli 500 työntekijää. Perhe taustainen iso yritys.Olin heti ensimmäisestä TJ:n uhittelusta alkanut hakea uutta duunia. Päätin sinnitellä savustettavana. Kortistoon lähtö tulevana kahden lapsen isänä ja ok talo velallisena pelotti. Taisin olla aika masentunut, purin masennusta lenkkeillen, ainoa positiivinen asia oli että olin lopulta hyvässä maraton kunnossa.

Lääkäristä hain kahteen otteeseen kahden viikon saikun, mutta päätin että pillereitä en syö. Opin jäsentämään selkeästi aikani: työssä "savusukeltajana",suoritin tiettyjä selviytymisriittejä,päätin että aamukahvi on suuri palkinto jos sinne asti jaksan,toinen palkinto on ruokatunti ja lopulta iltapäivän kahvihetki on loppu palkinto. Sekunti sekunnilta, kyllä tämä tästä -sitä oli se oli työaika jakso. Sitten oli toinen aika jakso,kotona reipas perheen isä. Kahden aikajakson välissä oli onneksi vaimon myöntämä siirtymä riitti, joskus se oli jopa 20 km juoksulenkki. Niin se päänuppi kasassa pysyi. Opin toimimaan ystävällisesti kaikkia kohtaan vaikka tiesin että tiimini sisältä minua kytätään ja TJ:lle jokainen liikkeeni raportoidaan. Joku minua todella kiusaa, puukon tunsin selässä mutta suuntaa mistä isku tuli en tuolloin tiennyt.Kysyin ja varmistelin töissä että onhan työni hyvin tehty,onko jollakin sanottavaa.Porukka katsoi minua vähän kummissaan, joo on toi sun duunis ihan ok.Tiimini luuli että minut vain alennettiin työyhteisössä, en osannut kenellekkään puhua että minut alennettiin ja samalla "neuvotaan" siirtymään muualle töihin.

Jälkeenpäin kuulin että tiimissäni oli TJ:n suosikki jota persoonani ja työskentelytapani ei miellyttänyt.Hän oli ilmeisesti suurennellut persoonallisuuttani ikävässä valossa ja mitä ilmeisemmin sepittänyt minusta perättömiä. Minulle ei suoraan sanottu missä tein vierheitä ja missä mättää. n saanut yhtään suullista tai kirjallista varotusta, TJ halusi kerta rykäisyllä antaa potkut.En suostunut ja sitten hommaa viisi kertaa yhteisissä palaverissa vatvottiin.Lähtisit nyt..lähtisit nyt..ilman tulosta. Mikäli olisin kerrankin puolittaisen suostumukseni irtisanoutumiseen sanonut olisi se napsahtanut ilmeisesti nauhalle, ilmeisesti kaikki tilaisuudet salaa nauhoiteltiin. Jälkeen päin ajatellen tuo kasvatti ja paljon.Nykyisin osaan nauttia pienistä asioista kuten vapaasta työilmapiiristä ja rakentavasta palaute keskustelusta, puolin ja toisin.
Viimeksi muokannut sybe päivämäärä To 02 Loka 2008 22:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 02 Loka 2008 22:26

Anteeks, mut oisko seuraavaks aika opetella kappalejakoa. Aika raskasta luettavaa tuommonen pötkö.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 03 Loka 2008 07:46

Tahdon ilmoittaa henkisestä kasvustani (älkää surko, kyllä tämä töihin liittyy).

Puhelinvaihteessa yhtäaikaa kanssani työskennellyt (ja siihen myöhemmin tullut) kaverini meni pyytämään lisää palkkaa, vaikka me muut naureskelimme, että tuskin tippuu tässä lafkassa :virne:

Mutta kas, sitähän tuli :kauhistunut:

Nyt tulee se henkinen kasvu-osuus.

Vanha smitti olisi :( ja :O: ja :pillitys: koska itse ei ollut älynnyt pyytää palkankorotusta, ja tuskin sitä enää saa ja ja ja ja ja....

Nykyinen smitti oli onnellinen kaverinsa puolesta (tietenkin pikkaisen kade; luonnollinen miehinen reaktio kun toisella on isompi kuin itsellä) mutta smitti laittoi samantien vuokravirmalle postia, jossa pyysi audienssia että voitaisiin keskustella palk--- asioista näin yleensä, ja siitä kuinka nyt kun olen vaihtanut työpistettä ja -tehtäviä, voitaisiin keskustella palk--- työnimikkeeni muuttamisesta sekä palk--- muuten vaan nähdä.

Ai niin ja sitten voitaisiin myös keskustella palkasta ;)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Loka 2008 12:18

Onnea vain henkisestä kasvusta :D Toivottavasti tuottaa myös hedelmää.


Koska aina marisen työasioista (lähinnä, koska mun töissä ei ole nykyään enää mitään hyvää), haluaisin nyt kertoa positiivisen asian:

mulla on ihanat työkaverit :hymyhali:


Sain juuri ison kasan kehuja heiltä. Yksi ihana tyyppi aloitti sanomalla, että mun kanssa jutellessa tulee aina hyvälle tuulelle ja sit toinen jatkoi, että kun mä aina selvitän ongelmat ja autan, kun on hätä ja sit kolmas sanoi, että niijust ja kun he voivat aina luottaa siihen, että teen mitä sanonkin tekeväni ja että he arvostavat mua työkaverina, ja sit eka sanoi, että olen ihan korvaamaton, omg :tipahdus: :hymyhali:

Sit sain vielä aiemmin viikolla kehuja, kun hoidin kuulemma niin hyvin yhden henkilöstöpoliittisen ongelman, jota varsinainen luottamusmies ei ottanut tarpeeksi vakavissaan, eikä tehnyt tarvittavia toimenpiteitä sen selvittämiseksi.


Kyllä näillä jaksaa taas seuraavat puoli vuotta :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gaffa » Pe 03 Loka 2008 15:28

Just joo.

Saan mahdollisesti jälki-istuntoa, koska kävin koulun vieressä sijaitsevan uimahallin kahviossa ostamassa välipalaa.
Tähän asti siellä käyminen on ollut ihan okei kaikille opettajille, vaikka se oli periaatteessa kiellettyä, ja he kävivät siellä itsekin.
Nyt kuitenkin siellä oli kyttäämässä opettaja joka kirjasi kaikkien nimet ylös ja nyt kaikki siellä käyneet(eli lähes kaikki oppilaat) saavat ehkä jälkkää.
Että reilukerhosta päivää. :epäilevä:
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Janet » Pe 03 Loka 2008 16:29

Elämäni ensimmäisen kerran mä olen ollut millin päässä hermoromahduksesta. Tää työ ei vain ole mua varten, vaikka olen yrittänyt ajatella palkkaa (äärettömän huono palkka, mutta jostain sitä rahaa on saatava) ja työkokemusta. Mutta kun ahdistaa. (Olen siis perhepäivähoitaja, kaikille vaan tiedoks.)

Olen tehnyt sellaisen havainnon, että nykyajan lapsilla ei ole mitään kunnioitusta vanhempaa ihmistä kohtaan. Sitä ei tarvitse vain yksinkertaisesti totella, siinäpä saa sitten huutaa ja meuhkata ja istuttaa jäähypenkillä, who cares? Mikään sääntö tai rajotus ei yksinkertaisesti koske niitä, vaikka kuinka perustelee. Kotona kun saa tehdä mitä vaan. Ja osalle on jopa tammikuusta asti tankattu samoja sääntöjä, niin ei. Siinä sitten huudetaan keskellä kylää, että pitää ottaa rattaista kiinni eikä juosta missä sattuu.

Ja sitten se, että mä olen yksin. Mä olen niin saakelin yksin tässä työssä. Lähellä ei ole toista perhepäivähoitajaa, jota näkis ulkoilun yhteydessä. Siinäpä sitten norkoilet yksin koko päivän viiden lapsen kanssa. Aamulla heräät, sä olet töissä. Kun sä olet kotona, sä olet töissä. Illalla sä olet töissä, kun leluja on joka puolella. Mua ahdistaa.

Ja sitten on ylivaativia vanhempia. Pitää nukkua vähintään kaks tuntia, pitäisi saada salaattia joka päivä ja lähes kahden tunnin verran ulkoilua. Millä ajalla ja rahalla?? Saakeli. Jos mulle maksetaan ateriasta 1,50/lapsi, mä en saa neljälle lapselle ruokaa, vihreää salaattia, sämpylää, maitoa ja jälkkäriä. Kun sitä salaattia ei syö kuin maks. kaksi lasta ja sen jälkeen sitä periaatteessa ei saa uudestaan tarjota. "Pitääkö minun tuoda lapselleni omat kurkut?" "NO EI!!" Jumankauta.

Joten, otin sitten viikolla härkää sarvista ja ilmoitin pomolle, että hermot on tiukalla, ei kiinnosta. Joulun jälkeen sopimus ei jatku vaikka kuinka itkisitte. Mutta pomopa teki liikkeen ja ilmoitti, että voin lopettaa vaikka samantien, keksitään mulle muuta duunia. Kiitos ja ylistys. Enää viikko näiden kauhukakaroiden kanssa, sitten se loppuis. Huoh.
Avatar
Janet
 
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 07 Touko 2008 13:47

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » La 04 Loka 2008 02:41

Gaffa kirjoitti:Just joo.

Saan mahdollisesti jälki-istuntoa, koska kävin koulun vieressä sijaitsevan uimahallin kahviossa ostamassa välipalaa.
Tähän asti siellä käyminen on ollut ihan okei kaikille opettajille, vaikka se oli periaatteessa kiellettyä, ja he kävivät siellä itsekin.
Nyt kuitenkin siellä oli kyttäämässä opettaja joka kirjasi kaikkien nimet ylös ja nyt kaikki siellä käyneet(eli lähes kaikki oppilaat) saavat ehkä jälkkää.
Että reilukerhosta päivää. :epäilevä:

:paijaus: Aika perseestä.
Mut et sentään saanut jälki-istuntoa tupakoinnista tai lunttaamisesta.
Ja jos se on kiellettyä, niin ei kai voi oikein syyttää kuin itteään, jos jää kiinni. :sori:

Mun työ(paikka) on edelleen syvältä ja poikittain, mutta täytyy kyl sanoa, et työkaverit on ihania. :hymyhali: Ilman niitä olisin häipynyt jo aikoja sitten.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Loka 2008 10:37

AAAGGGH!

Nyt kun oon viiden tähden valittaja, annan sitten mennä koko laidalta :pepsodent:

... töissä niiiin ketuttaa kun meillä ei ihan kaikki osaa (eli lähinnä se yksi ihminen)
a) suomen kieltä (pisteet, pilkut, isot kirjaimet, yhdyssanat)
b) netikettiä
c) yleisiä kirjoitussääntöjä (kappalejako, pisteen jälkeen pilkku, neljä kysymysmerkkiä yhden asemesta, jne)

...antaa kyllä TOSI hyvän kuvan meidänkin yrityksestä kun viestit on täynnä kirjoitusvirheitä, CAPS LOCKia, yleisiä virheitä..

En oikein tiedä kenelle tästä pitäis sanoa vai pitäiskö kenellekään.

Oon muutenkin ihan skitso näitten s-postiasioitten kanssa, mulla on varmaan maine pian kun koko ajan nillitän näistä. :friikki:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 06 Loka 2008 11:27

theia kirjoitti:En oikein tiedä kenelle tästä pitäis sanoa vai pitäiskö kenellekään.

Oon muutenkin ihan skitso näitten s-postiasioitten kanssa, mulla on varmaan maine pian kun koko ajan nillitän näistä. :friikki:

Siis niitä virheitä on sähköpostiviesteissä vai tajusinko väärin? Jos näin, tuskin kannattaa sanoa kenellekään. On hirveän yleistä, että ihmisiä ei voisi vähempää kiinnostaa sähköpostiviestien tekstin ulkonäkö tai oikeakielisyys. Ehkä sitä pidetään sitten niin "puhumisen kaltaisena" viestintänä.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Loka 2008 12:05

Lumikki75 kirjoitti:Siis niitä virheitä on sähköpostiviesteissä vai tajusinko väärin? Jos näin, tuskin kannattaa sanoa kenellekään. On hirveän yleistä, että ihmisiä ei voisi vähempää kiinnostaa sähköpostiviestien tekstin ulkonäkö tai oikeakielisyys. Ehkä sitä pidetään sitten niin "puhumisen kaltaisena" viestintänä.
Joo, eli asiakkaan ja meidän välisessä sähköpostikeskustelussa. Kyllä mulle nousisi karvat pystyyn jos saisin tuollaista tekstiä yritykseltä itselleni...

KOPittajat on joo varmaankin katoava luonnonvara, eikä moni varmaan ulkonäöstä ja oikeakielisyydestä välitä niin kuin sanoitkin, mutta kyllä mä haluaisin että omasta työnantajasta muodostuisi osaava, asiallinen ja... hyvä kuva.

En mä tiiä :sori:

Pitäis kyllä välillä täälläkin esimiesten vähän seurailla mitä me työntekijät täällä oikeasti tehdään. Laadunvalvontaa tjsp.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 06 Loka 2008 12:57

theia kirjoitti:
Lumikki75 kirjoitti:Siis niitä virheitä on sähköpostiviesteissä vai tajusinko väärin? Jos näin, tuskin kannattaa sanoa kenellekään. On hirveän yleistä, että ihmisiä ei voisi vähempää kiinnostaa sähköpostiviestien tekstin ulkonäkö tai oikeakielisyys. Ehkä sitä pidetään sitten niin "puhumisen kaltaisena" viestintänä.
Joo, eli asiakkaan ja meidän välisessä sähköpostikeskustelussa. Kyllä mulle nousisi karvat pystyyn jos saisin tuollaista tekstiä yritykseltä itselleni...

Sano ihmeessä jollekin. Tai vihjasi tälle henkilölle, ettei hänen tarvitse enää vastailla sähköpostiin. "Sä saat tehdä nyt muuta hommaa, eiks oo siistii!? :D"

Mulla meni kerran totaalisesti hermot, kun huomasin, että meiltä oli lähetetty asiakkaalle ihan käsittämätön viesti. Siinä oli ISOJA KIRJAIMIA ja huutokysymysmerkkejä!!!???!??? ja tiesmitä... Siis voi v*u. Ei ole niin justiinsa, jos on vähän kirjotusvirhe silloin tällöin tai joku muu outo kop-juttu, mutta ymmärrettävää tekstiä pitää olla ja asiallisesti selitettynä.

Meillä on kaikkiin yleisimpiin kysymyksiin valmiit vastauspohjat. Se vähentää asiattomuuksia aika paljon. Ota theia itelle joku ton tyyppinen projekti. Tietty lisäpalkalla. :virnu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 06 Loka 2008 13:00

Toivottavaahan se olisi, että sähköpostit olisivat oikeakielisiä ja ymmärrettäviä, mutta kun ei ne sitä aina ole, virallisetkaan.
Mutta mukavaa tietty, että joku jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 06 Loka 2008 13:23

Lumikki75 kirjoitti:Toivottavaahan se olisi, että sähköpostit olisivat oikeakielisiä ja ymmärrettäviä, mutta kun ei ne sitä aina ole, virallisetkaan.
Mutta mukavaa tietty, että joku jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan. :)

:o: :o: :o:

No, jos se ei asiakkaitakaan haittaa, nii mitäs hittiä tässä sitten stressaamaan...

Outoa... :o: Mä oon kyllä niin tarkka siitä, et meiltä ei saa kuin Hyvää Palvelua riippumatta yhteydenottotavasta. (pikku-hitler tässä suhteessa.... :hullu: ) Onneks kaikki muutkin täällä on. :hymyhali: Vaikka välillä tuleekin mokia ja haukkujakin aika usein, niin silti sanoisin, että meiltä saa käsittämättömän hyvää palvelua. :hullu: : omakehu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Loka 2008 13:46

Emilia kirjoitti:Outoa... :o: Mä oon kyllä niin tarkka siitä, et meiltä ei saa kuin Hyvää Palvelua riippumatta yhteydenottotavasta. (pikku-hitler tässä suhteessa.... :hullu: ) Onneks kaikki muutkin täällä on. :hymyhali: Vaikka välillä tuleekin mokia ja haukkujakin aika usein, niin silti sanoisin, että meiltä saa käsittämättömän hyvää palvelua. :hullu: : omakehu:
Joo, tätä mä yritän sanoa! Paitsi että kaikki muutkin täällä ei ole... kai mun pitäisi "ymmärtää" sukupolvien välisiä kuiluja tjsp...

Ja harmi, kun pääasialliseksi työkseen toi urpo just vastaa niihin s-posteihin :epäilevä:

Mutta mä meen nalkuttamaan (TAAS) jollekin esimiehelle että ei tän ihan näin pitäis mennä.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron