Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja kaneli » Ke 22 Loka 2008 20:48

No ehkä mulla on sit vähän armonaikaa...
Katsellaan nyt, miten käy. Kyl mä vielä ainaski oon ihan ookoo. :D

Mut silti, kuinka monen vuoden käytöstä te puhutte?
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 22 Loka 2008 21:54

kaneli kirjoitti:No ehkä mulla on sit vähän armonaikaa...
Katsellaan nyt, miten käy. Kyl mä vielä ainaski oon ihan ookoo. :D

Mut silti, kuinka monen vuoden käytöstä te puhutte?

9 vuotta tuli napsittua. :keijo:
Sanotaan, että huomattavia oireita tuli viimeisinä vuosina. Yhtenä oireena oli, että maha oli koko ajan aavistuksen kipeä, menska kipua, mutta että sen juuri ja juuri tunsi. Kun lopetin pillerit oli vaikea olla mitenkään päin, kun en tuntenut omaa mahaani. :tilt:
Niin ja siihen päälle itkusuutta, muistihäiriöitä, keskittymiskyvyttömyytä(? vaikea sana tähän aikaan illasta) . Ja älytön pelko, että saan jonkun rintasyövän. No enkös löytänyt kainalosta patin. :kauhistunut: Mutta se olikin vain rasitusvamma. :epäilevä: Hautasin jo pienessä mielessäni itseni.

Meni snadisti ot:ksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 22 Loka 2008 22:24

Vaimo käytti 4 v pillereitä. Muistuttelipa aika ajoin e-pillerin riskeistä ja asia kalvoi selvästi. Lopulta todettiin että pärjäähän sitä kondomillakin. Naisilla on rintäsyövät yleistyneet, vaimo on patologialla syöpäosastolla duunissa, luullakseni siksikin tuo e-pilleri aihe kalvoi mieltä. Eipä sitä kai tiedetä mikä rintasyövän lopulta aiheuttaa. Nyt ei tosin tarvi murehtiä moisia. Pistetäämpä reilusti ot linjalle. Mun vasektomia pikkasen tässä meitä huolettaa.Alavatsani on kipeä. En ole kokenut kipua ko. seudulla aimmin ja siksipä se kovin huolettaa. Olisikohan tämä ikään kuin verrattavissa kuukautiskipuun :) Viikon tauko piti pitää vasektomian jälkeen lenkkeilystä, mun oli ekalla lenkillä pakko keskeyttää.Tuntui tosi optimisteselta tuo viikon rehkintä rajoitus. Kipua tunnen varsinkin kun virtsarakko täyttyy, pissahätäkään ei tunnu normaalilta. Usein säntään kuselle kun hiffan että helsvetti kipu voi ilmaista pissahätääkin.Lorotankin kuin palokunnan hevonen.Tarvii soittaa lääkärille.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 22 Loka 2008 23:53

sybe kirjoitti:Olisikohan tämä ikään kuin verrattavissa kuukautiskipuun :)

Sitä liikutaan vaarallisilla vesillä, kun miehenä naisten ketjussa puhutaan menkkakivuista. :virne:

Huumori sikseen, huonokin sellainen. Jos itseäsi kovin kivut huolettavat, kannattaa käydä lääkärissä. Mutta senhän sinä jo itsekin tiedät.

Viestini sisältöarvo alitti juuri nollan. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 23 Loka 2008 00:33

kaneli kirjoitti:Mut silti, kuinka monen vuoden käytöstä te puhutte?

Näpyttelee kalkulaattoria... Yhdeksän vuotta sain mäkin tulokseksi. Lieneekö sitten se maaginen raja? :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 23 Loka 2008 00:34

sybe kirjoitti:Mun vasektomia pikkasen tässä meitä huolettaa.Alavatsani on kipeä. En ole kokenut kipua ko. seudulla aimmin ja siksipä se kovin huolettaa.

Netin perusteella ei näytä olevan kovinkaan epätavallista, että operaation jälkeen tulee pieniä vaivoja. Esim. Wikipedia kertoo näin. Lääkärille meno on varmasti ainoa asia mitä itse voi tehdä. Toivottavasti apu löytyy, eikä kipuja tarvitse sietää kauan! :)
Fantsu

ViestiKirjoittaja tiril » To 23 Loka 2008 00:35

Maija kirjoitti:Viestini sisältöarvo alitti juuri nollan. :tilt:

Katsoin eka, että tässä puhuttiin siittiöarvosta :virne: Ajattelin, että eihän sitä naisketjussa kovin suuri siittiöarvo tarvitse ollakaan!

:keijo:

Ja ihan aiheessa pysyäkseni voisin kertoa, että menkat on ihan tyhmät. On. Tänäänkin ne oli ihan kamalat ja ties kuinka monta päivää myöhässä, ja tietysti ne tulee joulukuussa sitten kun tyyppi on täällä. On miulla sillon parempaakin tekemistä kuin kärsiä jostain vatsakivusta ja pahoinvoinnista :nirppa: Pyh.
tiril

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 23 Loka 2008 00:40

Kyllä niitä kuukautisia voi siirtääkin, jos ajankohta on epäsopiva.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Sippura » To 23 Loka 2008 08:47

Mulla muutama kuukausi vajaa 10 vuotta, eli aika samoissa luvuissa
mitä Nugat ja Lumikki :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Kati » To 23 Loka 2008 09:32

Söin pillereitä liki tauotta liki 20 vuotta. Eikä tässä nyt ihan kuula sekaisin olla. Mulle ne sopi.
Sanon saman, minkä olen sanonut muissakin pillereihin liittyvissä asioissa: jos jotain häikkää on niin yhteys lääkäriin. Jos yhden diganoosi tuntuu olevan ristiriidassa omien tuntemusten kanssa, toiselle lekurille. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja jättää ne pois. Ehkäistä voi tarvittaessa muutenkin.

Tarttee mun vielä sanoa sekin, että hämmästelen vähän sitä, miten paljon pillereiden ongelmista puhutaan, kun kuitenkin edelleenkin suurin osa niiden käyttäjistä voi hyvin eikä ongelmia ole. Monen elämänlaatu jopa paranee.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Herkku » To 23 Loka 2008 10:48

ahkera kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Ja sitten on meitä, jotka toivovat että ne menkat myöhästyisivät tai mikä
parempaa: jäisi kokonaan pois juuri sen raskauden vuoksi...

Ja sit on meitä, jotka ei muista kokoaikaa kuinka onnekas onkaan ja valittaa vaan tästä monen kuukauden PMS:sta.
Sippuralle paljon uskomista menkkojen poisjääntiin.

En ole käynyt täällä Huuhaassa pitkään aikaan ja tätäkin ketjua luin harppoen.
Pakko kysyä, ymmärsinkö Ahkeran viestin oikein...? :kärryiltä tippunut:

Vaikken ole juurikaan joutunut menkoista kärsimään parin päivän pms:ää lukuun ottamatta, niin ei niitä kyllä vielä ikäväkään ole. Tosin tuntuu siltä, että olen jo parin kuukauden ajan saanut peeämässät, vaikkei menkkoja vielä kuulukaan. Aika reilua.

Sippuralle lykkyä! Täällä oli jotain puhetta jyväpussista. Suosittelen lämpimästi! Sitten sille vasta käyttöä onkin, kun tärppää!

Pillereitä en aio syödä enää ikinä. Aina kausittain olen niitä syönyt elämäni aikana, viimeksi joitain vuosia sitten. Ei oikein sovi, enkä ala enää elimistöäni niillä sekoittamaan niin kauan kuin tässä vielä mahdollisesti lisääntyy. Sen jälkeen voi ottaa pysyvämmät konstit käyttöön, kun ikäkin alkaa tulla vastaan ja lapsia on tarpeeksi. Vielä ei ole ihan selvää, mikä se tarpeeksi on, mutta ikä nyt kuitenkin tulee vastaan vääjäämättä ennen suurperhettä.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Loka 2008 11:55

About 15 vuotta, ilman oireita. Mua alkoi vain vistottaa se hormonimäärä, mitä itseeni lappasin, joten lopetin. Toki on muistettava, ettei kaikki hormonimäärät ole extraa, mitä ulkoisesti ottaa, vaan oma keho säätelee itse tuottamiaan määriä tarpeen mukaan. Osittain, siis.

Niin ja kun Kati tuolla sanoi, että monella pillerit ovat jopa parantaneet elämänlaatua, niin täällä yksi sellainen. Oi sitä kivun ja vitutuksen määrää aikana ennen pillereitä :bubbles: Puhumattakaan siitä, että kuukautiskierto saattoi olla ihan mitä tahansa 14 ja 34 päivän väliltä. Pillereillä nämä kaikki tasaantuivat, menkat tulivat kellontarkasti, kivut lievittyivät pieneksi nipistelyksi ja vitutus vaihtui pieneen kiukkuun silloin tällöin. Kylkyl, pillereistä oli suuri ilo mulle ja läheisilleni :keijo:

Voitte kuvitella, että pohdin "jonkun aikaa", luovunko pillereistä vain en :pahis: Ällistyksekseni pahin oire lopettamisesta oli pari finniä hiusrajassa. Nipistelykin tuntuu jopa vähentyneen. Kierto meni vähän sekaisin, mutta rauhoittui puolen vuoden sisään. Henkisiä oireita ei ole kuin helpotus siitä, että pääsin pillereistä eroon.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 23 Loka 2008 14:25

Aurora B. kirjoitti:Ällistyksekseni pahin oire lopettamisesta oli pari finniä hiusrajassa. Nipistelykin tuntuu jopa vähentyneen. Kierto meni vähän sekaisin, mutta rauhoittui puolen vuoden sisään. Henkisiä oireita ei ole kuin helpotus siitä, että pääsin pillereistä eroon.

What she said, paitsi että kipuja on paaaaaaljon enemmän kuin pillereitä syödessä. Olen kumminkin sitä mieltä, että on mulle parempi (ainakin pääkopalle), jos otan pari särkylääkettä kuukaudessa sen sijaan, että lappaisin itseeni koko ajan hormoneita. Myös mulla oli ennen pillereitä hirveän epäsäännöllinen kierto ja pelkäsin joutuvani palaamaan siihen, mutta en joutunutkaan. Joko pillerit tasoittivat sen tai sitten aika; meidän suvussa kun menkat alkavat tosi myöhään enkä usko, että mun kierto oli täysin tasaantunut vielä silloin, kun pillerien syömisen 18-vuotiaana aloitin.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja shaana » To 23 Loka 2008 19:24

Eihän tää nyt varsinaisesti naisasiaa ole, mutta shoppailua vähänku niin tänne siis. :jaaha:

Menin katsomaan jumppahousuja. Löysin kolmet. :keijo: Yhdet mustat pitkät, toiset mustat yli polven ja harmaat tanssihousut vähän yli polven. Aika nakinkuorimaisia, mutta semmosia noi fitnesskuteet kai ovat. :gay: Ostin sit kans upeat treenikengät, mustat joissa on turkoosi vuori ja pohjassa kans jotain turkoosia. Ostin myös kunnolliset urheluliivit ja turkoosin treenipaidan. :keijo: Ehe. Sitten kun mun podi on fitti niin verhoilen sen kireisiin tamineisiin, nää saa nyt tältä erää kelvata. :gay:

Puhuttiin äiskän kanssa koko urheiluliikkeissä nuohoamamme aika semmoisella käliforniamaisella, tekoruskettuneen makeilevalla äänellä ja naurettiin aivan hemmetisti omille jutuillemme. Oli parasta. Äiti :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 24 Loka 2008 07:43

Herkku kirjoitti:En ole käynyt täällä Huuhaassa pitkään aikaan ja tätäkin ketjua luin harppoen.
Pakko kysyä, ymmärsinkö Ahkeran viestin oikein...? :kärryiltä tippunut:

Etköhän sä oikein ymmärtänyt. Eikä siinä mitään, sillä se oli ensimmäinen viesti täällä, josta ehkä pystyisi nykyisen tilan ymmärtämään. Kriittiset kolme kuukautta on takana, joten kai se on pakko alkaa itsekkin uskomaan tähän.

Pilleireitä popsin minäkin aikoinaan. Pariin kertaan lopetin ja tunsin oloni paremmaksi, mutta sitten sen elämän ja ehkäisyn helppouden takia palasin vielä muutamaan yritykseen. Nyt kuitenkin ilman ollut useamman vuoden (tai ainakin yli vuoden). Kierto pidentyi vähäsen, mutta oli tasainen. Lumikin tavoin pelkäsin, että se saattaisi olla mitä vaan. Kivut oli kovemmat ilman pilleireitä, mutta kyllä niistä selvisi. Ainut mitä jäin kaipaamaan oli menkkojen siirtämisen helppous.
ahkera

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 24 Loka 2008 07:56

Ahkera, onnea ihan hirmuisesti! Toivottavasti myös loput raskauskuukaudet
menevät hyvin :superhymy: Ja nyt jos Eowynin ja ahkeran lisäksi on muita raskautu-
neita ja ekan kolmanneksen ohittaneita, niin rohkeasti tunnustamaan vaan :tilt:

Ja Herkulle :hymyhali: tsemppauksesta.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 08:38

Ahkera, onneksi olkoon! Ihan tuli kylmät väreet... se on niin ainutlaatuista aikaa!

Päätin taannoin, etten näistä jutuista Herkkuna kirjoittele riviäkään, mutta onkin aika vaikea kirjoittaa mistään, jos loputtomiin koittaa näin ison osan itsestään jemmata jonnekin rivien väliin. Tulenpa siis minäkin nyt ihan reilusti kaapista ulos - Sippuran kannustamana, vaikka se ensimmäinen kolmannes menikin jo ajat sitten.

Että moi vaan!
Tää on kuin jossain AA-kerhon kokoontumisessa. :virne:
Herkku

ViestiKirjoittaja theia » Pe 24 Loka 2008 08:49

Ohhoh, paljon onnea sekä ahkeralle että Herkulle! :hymyhali:

---

Aattelin tulla maallisempiin asioihin (?) ja kertoa mun natural code -meikkivoiteesta. I'm in love! käy mun nassulle just fint, peittää tarpeeksi olematta silti raskas. Puteli on aika pieni, mutta hinta on kohdillaan kokoon nähden. Ja ihanan selkeästi oli värivalinnat (jotka mulla tuntuu menevän aina ketuiks, kun ei niissä kaupan valoissa oikeasti tiedä miltä se näyttää oikeasti).

Suosittelen - ainakin mulle kävi!

Tänään mulla on ihana hame päällä :sydän: Farkkuhame about polveen, ja farkun alta puskee tylliä ihan simona. Ihana, ihana (laina)hame. :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 24 Loka 2008 09:55

Sippura kirjoitti:Ahkera, onnea ihan hirmuisesti! Toivottavasti myös loput raskauskuukaudet
menevät hyvin :superhymy:

Kiitoksia onnitteluista. Sippuralle sen verran, että itse toivoisin edes niitten loppujen kuukausien menevän hyvin. Tai siis hyvinhän on siinä mielessä mennyt, että ainakin tietääkseni tyyppi on masussa edelleen hengissä, mutta muuten tää on ollu kyllä mun elämän kurjinta aikaa. Oksennan päivittäin ja selkä on tullut niin kipeäksi, että se oikeesti tuo ongelmia jokapäiväsiin hommiin. Niinku siihen oksentamiseen. Ainoa asento, missä selkään ei satu, on lattialla selällään makaaminen ja se aiheuttaa taas sitä oksentamista. Ja oksentaminen saa selän särkemään entistä enemmän. Hormoonit ja väsymys on saanut mut ihan uupuneeks ja töitten jälkeen vaan itkeä pillitän vuoroin vessan ja vuoroin olkkarin lattialla. Kommunikointi on pelkkää tiuskimista ja ja mies parka on ihan pulassa mun kanssa. Lääkärin lohduttavat kommentit oli, että pitää vaan yrittää tehdä olo siedettäväksi. Noin niinku henkisesti käyn melkolailla oman kokemukseni pohjilla. Ja koska raskaushan on sitä maailman ihaninta aikaa ja kaiken pitäis olla yhtä hymyä, niin tulee vielä huono omatunto, että vaan valittaa. Onneks ens viikolla on neuvola, niin pääsee juttelemaan ja jos vaikka tajuaisi hetkeksi päästää saikulle kotiin lepäämään ja keräämään voimia elämistä varten.
Olen toki äärettömän onnellinen, että lapsi on tuloillaan, mutta en olisi ikinä uskonut, että tää voi olla näin henkisesti raskasta. Tekis mieli mennä talviunille ja herätä sit keväällä synnyttämään. Onneks tää ei kaikilla oo samanlaista. Vois muuten olla vaarallista kävellä tuolla kaupungilla, ku kaikki raskaana olevat olis yhtä räjähdysherkkiä.
ahkera

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 24 Loka 2008 10:13

ahkera kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Ahkera, onnea ihan hirmuisesti! Toivottavasti myös loput raskauskuukaudet
menevät hyvin :superhymy:

Kiitoksia onnitteluista. Sippuralle sen verran, että itse toivoisin edes niitten loppujen kuukausien menevän hyvin.

Olipas sitten mahdollisimman huonosti valitut sanat mulla :O: Tarkoitin siis sitä, että kun olet
päässyt yli niistä kolmesta ensimmäisestä, riskialttiista kuukaudesta, niin toivottavasti tulok-
kaalla on jatkossakin asiat hyvin.

Äidin olo sitten taitaakin olla asia erikseen, kuulostaa kurjalta :( Toivottavasti olosi paranee
ja tunnet olosi yhtä hyväksi (ja kauniiksi), miltä raskaanaolevat naiset näin sivustakatsojan
silmään näyttää. Tsemppiä :hymyhali:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 10:29

Voimia, Ahkera! Toivottavasti pääset pian nauttimaan olostasi.

Oksensin itse aamusta iltaan pari kuukautta ja olin pitkään pois töistä, mutta kun viimein hellitti, niin uskomattoman nopeasti sen kurjuuden pahimmat syöverit unohti. Siitäkin huolimatta, että pahoinvoinnin kuukausina vastaavasti unohti, millaista ylipäätään on olla, kun ei okseta. Vannoin tuolloin, että muistan sen ikuisesti, etten aja itseäni enää koskaan samaan jamaan. Yhtään ei auttanut siinä hetkessä ajatus ihanasta lopputuloksesta. Ei kyennyt ajattelmaan niin pitkälle tai niin ylevästi.

Toivottavasti voit karistaa kaikki syyllisyydentunnot siitä, ettet nyt jaksa kiljua riemusta. Vaikka lasta haluaa kuinka ja vaikka pohjimmiltaan tajuaa olevansa todella onnekas, että on niin halutessaan tullut raskaaksi, niin kuitenkin tässä ollaan vain ihmisiä. Se ei ole keltään pois, vaikka ylevien ajatusten sijaan nyt vain kiristelisi hampaitaan selvitäkseen hetkestä toiseen, kun ei muutakaan voi.

Se on sitten ihan uskomaton päivä, kun huomaa, että onkin hyvä olo! Oli vaikea uskoa, että sellainen päivä enää koskaan koittaa, mutta koitti se!
Herkku

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 24 Loka 2008 12:29

Olen ihan hukassa,väärässä ketjussta OT:ta suollan.Mutta kun nyt täällä aloitin,niin jatketaan sitten.Soitin hoitajalle.Ilmeisesti kassini on leikkauksen jälkeen karsittu kasaan tikkilangalla joka ei sula.Ehdottomasti piti tikata langalla jolka sulaa viikossa.Nyt siten hoitaja huolettaa että mites mun kassit on ylipäänsä kursittu kasaan.Siemenjohdin putken päät on sidottu pusseissa eri kerroksiin, mitäs lankaa siellä ihon alla on käytetty.Kääk. Pussiesta tulee ulos sentin pätkät tikkilankaa joka hiertää lenkkeilessä.
Tarkistivat päiväkirurgialla paprujaan, olen saanut ompeleet sulavasta langasta,mutta kroppani ei ilmeisestikän sulata sitä lankaa -> lähden poistattamaan tikit. Onkohan sillä merkitystä onko kassit ylhäällä vai alhaalla kun niistä tikkejä revitään? Mikäli minua jännittää, kassit on ylhäällä :keijo: sama ilmiö jos iskee stondis. Luullakseni minulla ei stondaa kun ajattelen tikkien poistoa. Tosin riisuminen sievän hoitajan edessä huolettaa
Jes! Pikkuisellamme on neuvolakäynti, hoitaja täti poistaa mun tikit neuvolassa samalla reissulla. Hoitaja täti on vaan aika sexy...
sybe

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 24 Loka 2008 12:47

Heheheh... Ainakaan sinua ei tunnu kipu enää vaivaavan, kun on muuta mielessä! :p
Fantsu

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 12:49

No ei se oo miehenä oleminenkaan näköjään aina niin helppoa. :O:
Kätevää kyllä, että hoituu neuvolareissulla tuokin.
Herkku

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 24 Loka 2008 12:54

Itseasiassa virtsarakon täyttymisestä aiheutuva kivun tunne alkaakin hellittää.Pissahätä tuntuu joltiseltaankin normilta.Vaimolta pyysin luvan testata pissaamista, lähden kamun kanssa baariretkelle olutta nauttimaan :keijo: On se kait normaalia että toipuminen ottaakin hieman pitempään. Lähdin heti suosituksien salliessa (yhden viikon tauko operaation jälkeen) rankempaan liikuntaharratukseen eli lenkille. Mun lenkit on 1-2h vetoja, puoli tuntia olen lenkkeillyt ilman kipuilua.Jospa tänään pääsisi tunnin juoksemaan.
sybe

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa