Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Vanilla » Pe 24 Loka 2008 22:43

Ikinä ei tietysti pitäisi asettaa syyslomalle mitään hirmuisen suuria odotuksia opiskelun suhteen. Nyt piti kuitenkin kaikki olla hyvin: tenttikirjat ovat oikeasti kiinnostavia ja uusien kielienkin oppiminen on mukavaa. Pomokin sanoi, että töissä on tulossa hiljainen viikko. Minä mielessäni riemuitsin, kun ajattelin kuinka tehokkaasti saankaan opiskeltua.

Sitten pomo ilmoitti, että oli kuitenkin saanut järjestettyä mulle töitä neljäksi päiväksi tällä viikolla. Kirosin mielessäni, mutta sanoin vaan että sehän on kiva :pepsodent: Pomo kertoi vielä, että päivät tulisivat luultavasti olemaan vähän tavallista lyhyempiä. Ja paskat. Tänään sentään pääsin tuntia aikaisemmin lähtemään, mutta muina päivinä on kyllä ollut ihan täysiä päiviä. Ja hirvittävän stressaavia ja kiireisiä päivä vieläpä. Eilen piti olla vapaapäivä, mutta yllättäen tarvitsivatkin mua siellä taas. Neljä työpäivää muuttuikin viideksi.

En mä iltaisin enää jaksa keskittyä minkään esseen kirjoittamiseen, kun on koko päivän mennyt puolijuoksua. Käsivarsia, selkää ja jalkoja särkee. Yhtä tenttikirjaa olen sentään saanut luettua 150 sivua, jäljellä olisi vielä noin 200 sivua. Ärsyttää, kun muutama opiskelukaveri valittaa ettei tenttiinluku kiinnosta, ja koko viikko on mennyt laiskotellessa. Ja mie lukisin ihan innoissani, jos vaan jaksaisin :hullu: Yritän lohduttautua sillä, että saanpahan edes rahaa.

Sunnuntain muistilista:
- lue sanakokeisiin ja tee kielten läksyt
- kirjoita kaksi esseetä
- lue keskiviikon tenttiin

:sekopää: Nytkin pitäisi olla jo nukkumassa, että jaksaa herätä huomenna töihin. Huomisesta tulee luultavasti viikon kiireisin päivä.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Su 26 Loka 2008 20:58

Huomiseksi pitäisi tehdä ihan julmetusti kouluhommia. Tai kyse on lähinnä yhdestä tehtävästä, mutta se on todella aikaavievä ja nyt ei millään jaksaisi keskittyä.
Koko tehtävä on muutenkin ankea. Pitäisi askarrella eri materiaalinäytteitä ja saada niistä mahdollisimman aidon näköisiä. Esimerkiksi niin, että jostain paperista pitäisi askarrella mahdollisimman kankaan näköinen tekele. Kun minä teen noita niin se paperi näyttää tasan tarkkaan paperilta, eikä miltään kankaalta. Turhauttaa kun tuo ei onnistu. Olen tapellut tuon yhdenkin näytteen kanssa nyt kamalan kauan ja saanut aikaan vain kamalan sotkun ja epämääräisen ruttuisen mytyn.
:gaah:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 30 Loka 2008 16:24

Mikään ei ole hienompaa kuin kiitos hyvin tehdystä työstä! :D

Sain suurella vaivalla vääntämistäni esseistä tosi hyvät arvosanat ja kehut kaupan päälle. Jee! :D

Nyt jaksaa taas ahertaa, kun on hyvä mieli ja motivaatio huipussaan. Kivaa. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » To 30 Loka 2008 19:15

Jännitin kovasti alkuviikkoa, että miten pää kestää. No maanantai oli paluu entiseen, kulkemista silmät sumeana aina valmiina parkumaan. Kuitenkin sain hillittyä itseni ja suorittamaan päivän kunnialla. Sain eräässä vaativassa koulutyössä ratkastua vaativan perspektiivisen ongelman. :D Ei siihen mennytkään montaa viikkoa. Pääsin siis siirtymään seuraavaan vaiheeseen, jossa oli luvassa se kiva osuus. :)
Tiistain meni vielä hieman huonossa hapessa, mutta terapia käynti piristi, vaikka tuntui että junnattiin vaan samassa asiassa eikä eteenpäin päästy. Nyt muutama päivä ovat olleet suorastaan normaalit pään osalta, ja olen siitä iloinen. :D Kiitos ymmärtäväisen koulukaverin.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 31 Loka 2008 01:15

Työasiat meinasivat hajottaa alkuviikosta, mutta tänään sain niin hyviä uutisia, että homma tuntui taas kaiken vaivan arvoiselta! :) Tällä jaksaa taas ensi viikkoon - enempää en viitsi luvata. Huomenna tuleva palkkapussi on kanssa kiitettävän muhkea, kun siihen rompsautettiin kk-palkan päälle yhden jobin lisät... :viileä: Säästöön menevät kuitenkin.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 31 Loka 2008 13:28

Sarjassamme "Mitä ei kannata tehdä pakollisella luennolla?"

Ei kannata unohtaa laittaa nimeään nimilistaan. :keijo: Saa nähdä, joudunko käymään luennon uudelleen ens viikolla. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 31 Loka 2008 22:36

Yhden homman piti olla jo tähän mennessä valmis, jotta saisin unohtaa pahimman stressauksen viikonlopuksi ja lueskella rauhassa laajemman työn materiaaleja. Arvatenkin tämä on kesken. Valvon siis kunnes on valmista. :epäilevä: Muistaakseni taannoin vannoin, etten enää ryhdy tähän, mutta tietenkin sitten taas ehdotettaessa innostuin, että voi vitsi miten mielenkiintoista. Onhan tässä ollutkin hetkensä, mutta voi vitsi tosiaan. En ilmeisesti ikinä opi.

Mutta olettaen että tämä joskus valmistuu, aion viettää huomenna rauhallista pyhäinpäivää. :) Sitä odotellessa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 31 Loka 2008 22:49

Jepskukkuu. Puljun johto tekee päätöksiä, joista ei voi kun päätellä, että meidän konttoria ollaan ajamassa alas. Vielä vuosi sitten mulle asioista vastaava sanoi yt-kokouksessa, että yksittäisasioita, ei voida vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Kun silloin jo epäilin. Nyt ei ota enää mitään kantaa, kun asiasta hänelle puhuu :keijo:

Odottelen siis ilmoitusta irtisanomisista. Kattellaan.

Odotellessa haen muita hommia, pari lupaavaa tuossa jo tänään tulikin vastaan. Ja sain myös työtarjouksen :o: En ole vain ihan varma, haluanko sinne töihin, mistä tarjottiin. Juttelen maanantaina ko. firman omistajan kanssa, sitten tietäis enemmän.

Vähän pukkaa stressiä, kun nykyisessä työssä on julmettu kiire, työt on kankusta, pomot vielä syvemmältä (lähin esimieskin *ttuili, kun luottamusmiehen ominaisuudessa keskustelin työntekijöiden kanssa em. tilanteesta), työntekijät panikoi ja itsellä useampi rauta jos ei nyt tulessa, niin ahjon suulla kuitenkin.

Käsiin leviää kuitenkin koko paska :keijo:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 03 Marras 2008 14:10

Aurora B. kirjoitti:Käsiin leviää kuitenkin koko paska :keijo:


Yhä kääntyen, kääntyen kehässä laajenevassa
haukka ei kuule haukkametsästäjää;
keskus on pettänyt, läsnä on hajaannus;
anarkia on kohdannut maailmaa,
verenhämyinen vuoksi nousee, ja kaikkialla
on hukkuva seremoniallinen viattomuus,
parhailta puuttuu usko, ja pahimmissa
on intohimoinen intensiivisyys.

- William Butler Yeats: Toinen tuleminen (suom. Aale Tynni) -

Sympatiaa :paijaus: ja tsemppiä työnhakuun täältä :peukku:

Eikä nyt millään pahalla, mutta pitempään juttujasi kuultuani ensimmäinen ajatukseni oli "yllättävän kauan se pulju kestikin".
Toinen ajatus oli: "Jaaha, Aurora B. sitten kesti pitempään kuin itse pulju".

Itselläni on taas luvassa uudelleenkoulutusta joko kotimaassa tai ulkomailla. Ilmeisesti viime reissun lopputulokset hävisivät tuliaisilleni, eli taas olisi reissua luvassa ja perillä "heikoin lenkki meets pelkokerroin"-koulutusta :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 03 Marras 2008 15:33

KOULUkuulumisia. Tää on niinkö opiskelija hetken aikaa.

Oli tentti, erilainen kuin ikinä mikään, koska se tehtiin verkossa. Tietyt asiat tulee tehdä, aika rajattu.

Tentin aikana kävin kaksi kertaa vessassa ja pari kertaa hain syötävää. Miten olen ikinä selvinnyt jostain luentosalissa suoritettavasta pitkästä tentistä jos nyt meinasi muutamassa tunnissa happi ja virtsarakko loppua? En tajua.

Seuraavaksi pitäisi väkertää essee. Eikö joku voisi? Eikö tällaisilla foorumeilla ole tapana ruinailla apua koulusuoritteisiin? Ei tartte olla mikään briljantti, läpi kun menee, se riittää. Ei näistä opinnoista palkankorotusta kuitenkaan tule.

Opiskelu on aivan huippua vuosien tauon jälkeen! Motivaatio on kova, siis jopa ilman sitä lisäliksaa.
Kanssanisäkäs seurasi yhtenä iltana lukemistani ja oli aivan äimän kökösenä, että alleviivaatko sinä. Minä että joo. Hänen mukaansa kukaan ei enää alleviivaa.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 03 Marras 2008 15:50

Kati kirjoitti:Hänen mukaansa kukaan ei enää alleviivaa.

Pöh. Miten niin? Itseni pitäisi kohta tarttua tuohon maassa avonaisena lojuvaan kirjaan ja alata alleviivaamaan. :)

Aamulla olisi pitänyt ennen 12.15 alkavaa luentoa opiskella, mutta en jaksanut. (Suunnitelma ei ollut edes mikään mahdoton - vain 15 sivua. Ja silti tuli aamu taas vain lusmuiltua.) Ehkä tänään päivällä/illalla sitten opiskelen aamunkin edestä. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 03 Marras 2008 21:25

Ääh, monta viikkoa on mennyt ilman kummempia napinoita kun on vaan tehnyt työnsä ja aamuhukit vieläpä menee niin nopeasti. Muttamutta.. tänään piti sitten vähän ottaa yhteen tulevan esimieskollegan kanssa. :epäilevä: Ärsyttää, kun jonkun kanssa keskustelee, esittää oman mielipiteensä johon toinen sitten yhtyy, ja seurauksena kauhea meteli ja yleinen selkkaus siitä mitä MINÄ olen taas ollut mieltä. :epäilevä:

Tää päivä sai mut ihan oikeasti kelaamaan koko esimiesduunia uudestaan, noi kuitenkin mua hieman vanhemmat mieshenkilöt kollegoina, ne kuitenkin tytöttelee mua ja mitä jos ne kävelee mun yli, mä en meinaan sitä varmaankaan kestä, eikä kuulukaan. Toisaalta aikataulu on avoin eikä pomo osaa laskea mun liksaa, tai sitten se vaan venyttää siitä keskustelemista, jos vaikka unohtaisin koko asian - mihinkään en kuitenkaan parista kympistä ryhdy, etenkin kun se tiimi on tommonen urpojen kerho.

:gaah: Junttiurpotfossiilitkaavoihinkangistyneetputkiaivot!

Muutosta ei ole kuulunut uutta, naapurikiinteistöä havittelevat, olisi kyllä loistohomma. Kallis se on, ylihuomenna on joku palaveri, jäämme odottamaan.

Aukulle muuten voimahali ja lykkyä pyttyyn. :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 03 Marras 2008 23:24

:gaah:
Tulostimesta loppui väri totta kai kesken koulutehtävän tekemisen. Alkaa paniikki iskeä, kun tehtävän pitäisi olla valmis huomenna.
En voi sanoin kuvailla tätä vitutuksen määrää. Olen koko päivä yrittänyt tsempata itseäni tekemään tuon työn ja loppuu muste juuri kun tehtävä on melkein valmis! Pitää varmaan yhtäkkiä muuttaa koko tehtävän sisältö ja tulostaa kaikki kuvakollaasin valokuvat mustavalkoisina.
Ei voi olla totta!
:gaah:

muoks. Niin ja tehtäväni idea oli juuri se, että käytän siinä värejä... Joten on aika tuhoontuomittua tehdä se mustavalkoisena.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 04 Marras 2008 02:29

Punakynä heilui ja immeisille napsahtivat vitoset. Ei ollut oikein yritystä näkyvissä... Meh. Muuten on duunissa kiva tekemisen meininki. Hommat rullaa perin ratevasti ja stressi on muistoja vain. Mikäpä tässä.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 04 Marras 2008 13:52

Keskittymiskyky ja kultainen keskitie on hukassa. Ennen otteen herpaantumista painalsin hommia eteenpäin ylikierroksilla ja nyt sitten en oo saanut mitään aikaiseksi. Jotain välivaihteita olis kiva löytää, ennen ku menee järki. :pahis:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 04 Marras 2008 14:38

Mr. Smith kirjoitti:Eikä nyt millään pahalla, mutta pitempään juttujasi kuultuani ensimmäinen ajatukseni oli "yllättävän kauan se pulju kestikin".
Toinen ajatus oli: "Jaaha, Aurora B. sitten kesti pitempään kuin itse pulju".

:p Mä ihmettelen aika usein itsekin, että paskaaks mä täällä vielä kärvistelen. Sen verran on kuitenkin korjattava, että puljuhan ei mihinkään ole kaatumassa, maailmanlaajuinen konserni, jolla menee kilpailijoihin nähden vielä verrattain hyvin. Odotettavissa on vain "tuotannollisia ja taloudellisia syitä", joiden perusteella tämä meikäläisen pikkukonttori täällä periferiassa, joka näyttää kärpäsenpaskalta maailman mittakaavassa, pistetään matalaksi. "Keskitetään osaamista", niin kuin yhdessä Helsingin herrojen kauniisti muotoillussa sähköpostissa luki, kun täältä siirrettiin hommia isommille konttoreille.

Osaamisen keskittämisellä haetaan "kustannustehokkuutta", asia, jolle me ollaan jo ehditty nauraa kyyneleet silmissä. Yksi "yksittäisasia", joka siirrettiin "kustannustehokkuuden" nimissä "keskitetysti osaavalle henkilökunnalle" Helsingissä, räjähti nimittäin puljun silmille. Kustannukset nousi 27 % kahden kuukauden sisällä "kustannustehokkaasta keskittämisestä", ja suunta on edelleen ylös päin :virne: Eikä nyt puhuta mistään nappikaupasta. Johto on sen verran jääräpäistä, että kun kerran "kustannustehokas keskittäminen" on se päivän sana, niin siitä ei voida luopua, vaikka kaikki menee just päin vastoin kuin suunnitelmissa lukee. No, seilatkoon he valitsemallaan valtamerellä, tämä rotta hylkää uppoavan laivan asap.

Paitsi että hylkäsin sen työtarjouksen :töktök:

Kiitos kuitenkin sympatiasta ja osanotosta Smithersille ja shaanalle :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 04 Marras 2008 15:05

Aurora B. kirjoitti:Osaamisen keskittämisellä haetaan "kustannustehokkuutta", asia, jolle me ollaan jo ehditty nauraa kyyneleet silmissä. Yksi "yksittäisasia", joka siirrettiin "kustannustehokkuuden" nimissä "keskitetysti osaavalle henkilökunnalle" Helsingissä, räjähti nimittäin puljun silmille. Kustannukset nousi 27 % kahden kuukauden sisällä "kustannustehokkaasta keskittämisestä", ja suunta on edelleen ylös päin :virne: Eikä nyt puhuta mistään nappikaupasta. Johto on sen verran jääräpäistä, että kun kerran "kustannustehokas keskittäminen" on se päivän sana, niin siitä ei voida luopua, vaikka kaikki menee just päin vastoin kuin suunnitelmissa lukee.

:femmat:

Aika monessa paikassa missä olen ollut hommissa olen ihmetellyt että miten ihmeessä tämäkin paatti vielä on laineiden paremmalla puolella, kun johto tuntuu vuoroviikoin keksivän uuden idean, ja sen mukaan sitten mennään, vaikka miten tulisi pyyhkeitä kehään kentältä, kustannukset lisääntyisivät ja rotat pukisivat päälle pelastusliivejä.

Paria näistä virmoista kun olen nyttemmin uutisissa nähnyt, uutiset ovat yleensä olleet negatiivis-sävyisiä. Silloin on ollut pakko todeta itsekseen että voi pojat kun tietäisitte... :virnu:

Tsemppiä edelleen työnhakuun :hehei:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja urakka » To 06 Marras 2008 17:37

Mie lykkään tämän nyt tänne, ko en oikein muutakaan paikkaa keksi.

Nimittäin, koin tänään valaistumisen, minkä jälkeen opiskelu ja elämä tuntuu paljon mielekkäämmältä. Selailin vähän nettiä, laskeskelin aikatauluja, ja tajusin että voin oikeasti toteuttaa suuren haaveeni mitä olen pitänyt vähän niinku alalaatikossa tähän asti. :D On ollut vähän hakusessa, että mihinkä päin sitä suuntautuu ja mitä sitä elämällään ylinpäänsä tekee, mutta aiemmin en ole vaivautunut ottamaan selvää oikeasti asioista. Tänään sitte tein tarvittavat laskelmat, ja tajusin että tässä nyt ollaan hitto soikoon ihan siinä hilkulla että kaikki menee just niinko pitääkin. :D Aikaa toki ottaa useamman vuoden, mutta eihän tässä nyt ole kiire mihinkään, ko tietää mihin ollaan menossa. :virnu:
Kummasti tuli lisää intoa tehä rästissä olevat tehtävät, että saa koulun kunnialla läpi ja pääsee ihan asiallisiin töihin eikä mihinkään hilipatipippaa-sijaisuuksiin johonkin Kärsämän kunnan terveyskeskuksen vuodeosastolle. Nyt pitää vaan pitää tuo päämäärä selkeänä mielessä, että siihen jaksaa tähdätä aivan tosissaan.

Toivottavasti tää mun yletön positiivisuus ei nyt ahista ketään, vaan saa vähän niinko virtaa kinttaisiin ja leukaa pystyyn jos sille on tarvetta. :D
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Gluu » Su 09 Marras 2008 21:47

LazyBastard kirjoitti:
Gluu kirjoitti: Ajattelin ehdottaa itselleni Barbadosta,
Tahitia ja Samoaa :virne:


Ja saat Afghanistanin, Pakistanin, Irakin ja Iranin? :tilt:


Ei tullut Pakistania eikä Irania. Muttei kyllä etelän merien kohteitakaan :(

No, ihan ok paikat mulle sattui. Ja jospa sitä joskus talven aikana pääsee myös jonnekin,
missä aurinkokin paistaa ja lämmittää :)
Avatar
Gluu
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 13:20
Paikkakunta: 33500

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 10 Marras 2008 04:30

Viimistä viikkoa viedään. Torstaina viimeinen koulupäivä, ja perjantain jälkeen ei oo enää edes opiskelijakorttia. Tai kortti varmaan on, mutta se ei kelpaa enää alennuksiin.
Vähän meinaa ressata. Perjantaina (7.11.) ois ollu dedis, mutta oon taas auttamattomasti myöhässä, toivottavasti ei tuu hylsyjä. Keskiviikkona (12.11.) on tentti, johon en oo vielä alottanut lukemaan. Torstaina on tentti, johon ei tarvi lukea.

Tuntuupa hullulta, että tämä oli nyt sitten tässä. Ja harmittaa, että eka lukukausi tuhlautui kursseihin, jotka eivät kiinnostaneet.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » Ma 10 Marras 2008 13:35

Mulla on kait sitten kaksi kuukautta lomaa - työharjoittelut taitaa olla pulkassa ja koulu jatkuu vasta tammikuussa :virne: Harjottelussa opin ehkä sen, että pitää vain luottaa enemmän kykyihinsä. Kai. Sain tosi hyvää palautetta ja mikä parasta, juttujani lehden sivuille. Ja niin, jatkan kyseiseen firmaan hommia freelancena :tilt: Parasta aikaa yritän yhtä juttua työstää. En tiiä, ei tästä varmaan elannoksi asti ole, koska en asu pääkaupunkiseudulla, mutta jos tästä nyt ihan jotain rahaakin jäisi käteenkin niin se olisi kiva. En kyllä vielkään tiedä mitä teen ison. Puolitoista vuotta aikaa miettiä ennen kuin koulu loppuu :riips:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 12 Marras 2008 17:28

Muutetaan tuohon naapurirakennukseen sitte. :tilt:
Remppa on jo alkanut, muuttopäivä on tosin vielä auki. Hehee, saadaan uudet uljaat tilat, vielä vähän lähempää kotiovea kuin nämä nykyiset. :virne: Uusissa tiloissa on punttis ja saunat sun muut. :tilt: Hieno juttu, jos vaikka jaksaisi sitten motivoitua vähän innostuneemmin kaikkeen skeidaan. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ke 12 Marras 2008 20:00

:pomppuhymy: Sain viitosen tentistä, jonka pelkäsin joutuvani uusimaan. Jippii!

Opiskelumotivaationi on sinänsä huipussaan, että jaksan istua luennoilla tylsistymättä. Itse asiassa olen aivan innoissani tämän jakson kursseista. En kuitenkaan jaksaisi kuluttaa enää iltojani tehtävien tai oppimispäiväkirjojen tekoon. Ristiriitaista? :hullu:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 13 Marras 2008 01:26

Vanilla kirjoitti: Sain viitosen tentistä, jonka pelkäsin joutuvani uusimaan. Jippii!


Onnittelut hyvästä tenttituloksesta, mutta vähän täytyy ihmetellä itsearviointikykysi tasoa. Minä olisin ainakin huolissani, jos näppituntuma ja todellisuus olisivat noin kaukana toisistaan. Varsinkin, jos odottelisi viitosta ja saisikin hylätyn :virne:

Jos taas kyseessä on itsensä vähättely, niin sitäkään ei kannattane ihan tuossa mittakaavassa harrastaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 13 Marras 2008 21:42

Pascal Lemoix kirjoitti:
Vanilla kirjoitti: Sain viitosen tentistä, jonka pelkäsin joutuvani uusimaan. Jippii!


Onnittelut hyvästä tenttituloksesta, mutta vähän täytyy ihmetellä itsearviointikykysi tasoa. Minä olisin ainakin huolissani, jos näppituntuma ja todellisuus olisivat noin kaukana toisistaan. Varsinkin, jos odottelisi viitosta ja saisikin hylätyn :virne:

Jos taas kyseessä on itsensä vähättely, niin sitäkään ei kannattane ihan tuossa mittakaavassa harrastaa.

No mie oisin uusinut sen, jos olisin saanut siitä nelosta huonomman. Miehän en mittään kolmosia kattele opintorekisterissäni. Pääaineeni opinnoista siis, muista on muutama kolmonenkin.

Joka tapauksessa luulin ihan tosissani, että tästä tentistä se kolmonen olisi voinutkin napsahtaa. Tämä lehtori on yleensä hyvin tiukka arvosteluissaan. Kun tentin jälkeen lueskelin muistiinpanojani, huomasin, että olin useaankin esseeseen kirjoittanut suoranaisia virheitä. Kysyin lehtorilta, oliko arvostelussa tapahtunut joku moka. Ei kuulemma ollut. Ilmeisesti yleinen tietous korjasi ne monet kauneusvirheet, ja lehtori oli ollut hyvällä tuulella tenttejä korjatessaan. :D
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa