Kunnallisvaalit '08

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Maija » Su 26 Loka 2008 18:26

Nukun näiden vaalien yli, ei voi mitään.

Mikään puolue ei sen erityisemmin tunnu omalta eivätkä ehdokkaatkaan säväytä. Kaikki ne, jotka tunnen/tiedän, ovat juuri sellaisia, joita en missään nimessä halua äänestää. Loput taas ovat jääneet minulle tuntemattomiksi.

Kun ei löydy, niin ei löydy. :sori:

Seuraavissa vaaleissa sitten.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 26 Loka 2008 18:52

Kävin äsken.

Oli kieltämättä vaikea löytää sopiva ehdokas, osittain sen takia etten ole ehtinyt perehtymään
ajankohtaisiin asioihin kunnolla, osittain taas sen takia, että valinnanvaraa on niin paljon.

Äänestin lopulta ehkä enemmänkin puoluetta. Valitsin kuitenkin fiksulta vaikuttavan ehdokkaan.
Olisihan se hölmöä äänestää tyhmää ehdokasta. :p
Luulen tehneeni oikean ratkaisun.

Nyt jännätään, miten käy. Pahoin pelkään, ettei hyvin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 26 Loka 2008 20:43

Määki kävin äänestämässä, en kyl tiiä auttoko se pätkääkään tätä kaupunkia mutta nooh, ainaki nyt on oikeus taas valittaa :virne: Ny pitää sitte kytätä ylen sivuilta tuloslaskentaa, vai onkos parempiaki lähteitä tarjolla :riips:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Loka 2008 20:52

Hyrrr, mikä sää pihalla. Uhmasin kuitenkin sadetta ja tuulta ja suunnistin vaaliuurnan äärelle. Jonoa oli todella vähän. Oletin, että olisin joutunut huomattavasti kauemmin jonottaa. Omassa jonossani oli mua ennen kaksi ihmista. Toisessa jonossa oli yksi...Äänestysprosentti jäänee Helsingissä melko pieneksi huonon sään vuoksi. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 26 Loka 2008 22:38

Nuuskamuikkunen jäi ilman miun ääntä. Vaalikoneen avulla löysin ehdokkaan, joka vaikutti ihan järkevän oloiselta ja oli iältäänkin sopiva. Minä en politiikasta juuri mitään tajua ja äänestyspaikalle mennessä tuli kovin nuori ja tietämätön olo. Ihan kuin puolikarkea 5 vee olisi pukeutunut äitinsä liian suuriin vaatteisiin ja leikkinyt aikuista.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 26 Loka 2008 22:44

Kävin äänestämässä tänään. Ensin mietin, että käynkö ollenkaan. Lopulta menin, selasin ehdokkaat läpi ja äänestin henkilöä joka on ollut kunnallispolitiikassa mukana jo jonkin aikaa ja jonka tiedän osaavan hoitaa asioita järkevällä tavalla. (Olis se nähtävästi sinne päässyt kyllä ilman minunkin ääntäni, mutta kävinpä kuitenkin.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 26 Loka 2008 23:07

Mun ehokas ei sitte päässy lävitte :( No enivei, ainakin mullon ny oikeus valittaa tulevista päätöksistä ja pelleilyistä :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 26 Loka 2008 23:27

Tarkistin nettisivulta. Kaikki kolme tyyppiä, jotka mielestäni siellä kuuluvat ollakkin, olivat päässeet läpi. (Jokainen näistä edustaa eri puoluetta.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 27 Loka 2008 00:15

Mulla oli pari vaihtoehtoa, joista mun ääneä ilman jääneetkin pääsivät läpi, joten ihan kiva. :tilt:
Ja eräs suuri inhokki ei päässyt. :muahaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 27 Loka 2008 00:26

Vihreiden puolesta olen iloinen. Toisen suosikin, vasemmiston, puolesta taas suruinen. Suruinen olen myös Joensuun säälittävästä äänestysprosentista, mikä jäi 54,1 prosenttiin.

Oma ehdokas ei mennyt läpi, mutta en olettanutkaan. Ääni meni enemmän puolueelle.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Avatar
Plei
 
Viestit: 309
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 20:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ma 27 Loka 2008 00:51

Persut tulivat ryminällä pääkaupunkiseudun valtuustoihin. Espoossa näyttäisi tulevan kahdeksan paikkaa, Vantaallakin ainakin kuusi ja Hesassakin muutama. Vantaalla myös Kokkelit onnistuivat kasvattamaan edustajamääriään keikauttaen perinteisesti punaisen kunnan siniseksi.

Myös Vihreät ovat selviä voittajia, vaikka asiaa ei telkkarissa juurikaan noteerattu. Hesassa ja Espoossa tuli lisäpaikkoja, Vantaalla ei.

Vihreiden menestys ilahdutta, persujen hirvittää. Kahdeksan paikkaa Espoossa - huh huh!

Möyh: Ei sentään. "Vain" seitsemän paikkaa Espoossa näyttäisi menneen soinilaisille.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 27 Loka 2008 01:07

Lyyra kirjoitti:Miten Kaarinalta muka ei pyydetty henkkareita ollenkaan? :O:


Ei ne vaan kysynyt. Mies meni ensin, antoi lappunsa ja vilautti henkkareita. Minä menin sitten, annoin oman lappuni ja oltiin miehen kanssa listassa allekkain, joten virkailija vain teki merkkauksen mun kohdalle ja antoi äänestyslapun. Oon vissiin niin luotettavan näköinen, etten vois olla huijari. :virne:

Olipas hauska käydä äänestämässä. Vaikka olen saanut äänestää useamman kerran, aina tulee tosi aikuinen olo. Äänestyskopissa arvoin vielä kahden välillä, mutta valitsin lopulta naisen. Ei päässyt läpi, mutta tulipa ääni annettua.
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 27 Loka 2008 01:16

Edelleen saa jännittää, pääseekö oma ehdokkaani läpi.

Paljon mielenkiintoisempaa oli kuitenkin katsoa, ketkä pääsivät läpi entisessä kotikunnassani. Pari entistä naapuria näytti ainakin listoilla olevan ja eräs tuttu. Olen erittäin iloinen, että toinen noista entisistä naapureistani on todella fiksu tyyppi. Vaikka puolue, sukupuoli ja ikä ovat vääriä, tuota tyyppiä olisin itsekin melkein voinut äänestää, jos asuisin vielä siellä. :virnu: Toisen ex-naapurin pääsy oli kuitenkin suuri yllätys - ainakin mulle. Kyseessä on kuitenkin todella nuori flikka. No, onneksi hän varmaan saa suunsa auki tarvittaessa. Hyvä, että tulee myös tuollaista nuorta näkökulmaa kunnan asioihin. Ja myös tuon tuttumme pääsystä olen iloinen. Todella fiksu tyyppi, jolla on hyviä mielipiteitä ja osaa olla jämäkkä, jos sitä vaaditaan.

Toisaalta mukaan oli päässyt taas muutamia tyyppejä, joista en pidä yhtään. Mukaanlukien eräs tyyppi, joka tällä kaudella sössi asioita välillä melko pahastikin. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ma 27 Loka 2008 01:52

Synkkää että Kokoomus on vaalivoittaja. Pientä lohduketta saa silti siitä, että kotikaupungissani puolueen kannatus laski, vaikka se onkin edelleen suurin puolue. Vihreiden kannatuksen nousu oli hieno asia, ja varsinkin Espoon ja Helsingin tulokset olivat loistavia. En ollut aikaisemmin tajunnut, että Vihreillä on noin vankka asema Helsingissä. Vihreiden vankka kannatus kyllä lisää Helsingin ja pääkaupunkiseudun vetovoimaisuutta silmissäni entisestään.
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 27 Loka 2008 02:06

Viimein saatiin tuo vaalitulos Helsinginkin osalta. Oma ehdokkaani ei päässyt läpi.

Äänestysprosentti oli Helsingissä vain 58.6%. Mutta äänestysprosentti oli kuitenkin noussut 1,5 prosenttiyksikköä edellisistä kunnallisvaaleista, mikä on toki hyvä asia. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 27 Loka 2008 03:21

Tuntuu jokaisissa vaaleissa olevan hyvää, sekä pahaa.
Iloitsen vihreiden ja Perussuomalaisten menestyksestä. Kokoomuksen suosion jatkuminen alkaa jo ihan pikkusen huolestuttamaan.
Vasemmistosta olisin odottanut että Vasemmistoliitto olisi kasvattanut. Demareiden laskua osasin odottaa.
Pikkusen alko säälittämään Keskustaa, mutta ei hirveästi kehtaa kepun laskua surra.

Oma ehdokas ei päässyt läpi, mutta puolue sai lisäpaikkoja.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja tiipetti » Ma 27 Loka 2008 10:40

Plei kirjoitti:Vihreiden puolesta olen iloinen. Toisen suosikin, vasemmiston, puolesta taas suruinen. Suruinen olen myös Joensuun säälittävästä äänestysprosentista, mikä jäi 54,1 prosenttiin.


Onko meillä sama ajatusmaailma? :salaliitto:

Minä olin sunnuntaiaamuna vielä kahden vaiheilla, jotta kumpaan suuntaan kallistun. Vaalikoneet,
ehdokassivujen selailu ja uraanikaivosvääntö ratkaisivat sitten pelin, ja ehdokaskin löytyi lopulta
kivuttomasti. Aamun lehtien mukaan hän oli monen muunkin suosikki, sillä paikka valtuustosta
on ns. lapasessa. Jee!

Siitäkin olen iloisella mielellä, että toisin kuin muualla Suomessa, täällä Kokoomus jäi pronssille. :superhymy:
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
Avatar
tiipetti
 
Viestit: 270
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 18:54

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja friikkis » Ma 27 Loka 2008 11:00

Ei tullut yllätyksenä tulos, mutta silti ottaa päähän aika kovin. Oma ehdokas ei päässyt läpi, mutta onneksi pari muuta suosikkia sitten pääsi sentään valtuustoon.

Noh, on ainakin oikeus valittaa. Ja tosiaan, sitä minä aionkin tehdä. Paljon. :piru:
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 27 Loka 2008 11:04

Oma ehdokas ei päässyt valtuustoon ja Kokoomus oli voittaja meidän(kin) kaupungissa :kieli:

No, jos tilanteesta hakee jotain hyviä puolia, niin äänestysprosentti nousi 56,3:sta 59,4:ään.
Parempikin tuo prosentti olisi voinut olla, mutta nousu se on pienikin nousu :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 27 Loka 2008 11:06

Kokoomuksen kannatus fordella näyttäs olevan vankka :virne: :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 27 Loka 2008 12:05

Ehdokkaani valitsin viime hetkillä, ja äänestämässäkin kävin vasta noin puoli tuntia ennen dead linea. Ehdokkaani ei päässyt valtuustoon, mutta se oli odotettavissa. Oli vaikea valita ehdokasta, koska en oikein vieläkään tunne täkäläistä kunnallispolitiikkaa saati ehdokkaita.

Perussuomalaisilla oli täälläkin suosio kasvanut hurjasti. :O: RKP säilytti suurimman puolueen asemansa :kieli:, SDP oli kakkosena ja Kokoomus kolmosena. Perussuomalaiset olikin sitten peräti nelosena.

Eniten harmittaa se, että valtuustoon ei päässyt yhtään alle 30-vuotiasta. Näinköhän ois suurin osa nuorista äänestäjistä kuulunut nukkuvien (tai darraisten... :epäilevä:) puolueeseen.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 27 Loka 2008 12:16

Tuo perussuomalaisten menestys on vähän kaksipiippuinen juttu. Persuista kun löytyy ihan järkeviä ihmisiä (ainakin täällä pohjoisessa), mutta toisaalta esimerkiksi Helsingissä menestystä saatiin selvästi ulkomaalaisvastaisuudella. Jos Soinia ei olisi, niin tuo porukka hajoaisi kyllä omaan mahdottomuuteensa.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 27 Loka 2008 12:38

tiipetti kirjoitti:
Plei kirjoitti:Vihreiden puolesta olen iloinen. Toisen suosikin, vasemmiston, puolesta taas suruinen. Suruinen olen myös Joensuun säälittävästä äänestysprosentista, mikä jäi 54,1 prosenttiin.


Onko meillä sama ajatusmaailma? :salaliitto:

Mullakin on. :salaliitto: Täällä Vasemmistoliitto jäi neljänneksi suurimmaksi puolueeksi, SDP vasta viidenneksi.

Oma ehdokkaani ei mennyt läpi, mutta sitä osasinkin odottaa. Menipähän sentään ääni hyvälle puolueelle.

Mua kyllä pelottaa tuo Kokoomuksen suosio täällä :o: Toivoin niin kovasti, että noin ei kävisi, vaikka toisaalta olihan se odotettavissa. Perussuomalaisista en osaa sanoa oikein juuta enkä jaata - täällä Persukset eivät tunnu ihan niin kouhkaajilta kuin etelässä. Vähän kuten Leiskakin jo mainitsi.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 27 Loka 2008 13:50

Kansa tietää, mutta Kansaa on vain 5,4 % suomalaisista. Vähän enemmän kuitenkin kuin RKP-läisiä (89,9-5,4-4,7!). Vaalivalvojaiset pidettiin ravintola Zetorissa, jossa Kike Elomaalla oli hyvä fiilis.

Turku luotti edelleen Ilkka Kanervaan ja Tampereella äänestettiin, kumpi on kovempi jätkä: Veltto Virtanen vai Mikko Alatalo. Veltto oli kovempi, vaikka kuulostaa paradoksilta... Helsingissä luottoa keräsivät Jaana Pelkonen ja persuista eniten ulkomaalaisvastainen tyyppi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kunnallisvaalit '08

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 27 Loka 2008 14:01

Kävimme sunnuntaina äänestämässä, kuten Kunnon Kansalaiset konsanaan.

Oli ihan hyvin porukkaa ja kovin ystävällisiä vaalivirkailijoita. Äänestysprosentti kohosi meidän kunnassa liki 70 prosenttiin, nousua melkein kolme prosenttiyksikköä. Hyvähyvä!

Valtaa pitävä kielipuolue menetti pari paikkaa (jei!), kokkelit ja demarit jakoivat em. menetetyt paikat. Toinen kielipuolue sai piirun verran enemmän kannatusta kuin aiemmin, mutta piti paikkamääränsä. Myös muut aiemmat valtuustopuolueet pitivät paikkansa. Moni jäi ilman paikkaa, eduskuntaryhmistä mainittakoon Keskusta, Perussuomalaiset (ei ollut edes ehdokkaita) ja Viheriät (pari luokattoman huonoa ehdokasta).


Oma ehdokas löytyi sitten kuitenkin melko kivuttomasti. Kielipuolueet ja täydellisessä virtuaalipimennossa olevat kun karsi (plus ne joiden mielestä vaaliMAINOS on jotain, mitä voi laittaa "EI MAINOKSIA" -lappusella varustettuun postilaatikkoon :epäilevä: ), niin jäi kourallinen ehdokkaita, jotka oli helppo selata läpi. Yksi ehdokas sieltä sitten jäi haaviin ja sen numeron ruksasin äänestyslappuun. Ehdokas ei päässyt valtuustoon, mutta olen silti kohtuullisen tyytyväinen vaalituloksiin.

Jonkun verran outo olo on, kun en olisi ikinä uskonut ko. puolueelle kannatusta antavani :o:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron