Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 29 Marras 2008 12:43

Minä taas en ole saanut vielä kuukuppia ostettua. Mutta suunnitelmissa on ja olen kovasti jo metsästellyt hyvää ostopaikkaa ja osoite on nyt tiedossa. Nyt ei puutu kuin se, että käyn sen ostamassa. Siinä tosin saattaa taas mennä jonkin aikaa ennen kuin uskallaudun kuukuppia ostamaan. :hullu:

Haluaisin (eikä hakuasasin kuten ensin kirjoitin :virne: ) leikkautta hiuksiaa. Latvat alkavat jo tuntua huonokuntoisilta ja kaksihaaraisiakin löytyy. Edellisestä hiustenleikkuusta onkin jo vierähtänyt 3,5 kuukautta. Ehkä pyydän erästä tuttuamme, joka on koulutukseltaan kampaaja, mutta ei tee niitä töitä, leikkaamaan hiukseni joululomalla. Ainakin pääsisin halvemmalla kuin kampaamossa. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Fantsu » La 29 Marras 2008 13:09

urakka kirjoitti:Isorintaisilla on vielä helppoa

Keskustelu kiertää säännöllisesti kehää, mutta... pashat se isorintaisilla helppoa on! ;) Totta on, että rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta ei sitä ihan mitä tahansa viitsisi maksaa yksistä rintsikoista. Olen katsonut tilannetta myös nettikaupoissa, mutta tuntuu, että hinnoissa ei ole juuri eroa, kun aakkosissa mennään tarpeeksi pitkälle. Kauppamiehet ovat oivaltaneet, että näiltä kannattaa nyyhtää, kun ei niillä ole vaihtoehtojakaan...
Jos vielä joskus parit mukulat onnistun pyöräyttämään, etäisenä haaveena on saada pienempi rintavarustus vaikka kirurgin toimesta. Olis sitten edes keski-ikäisenä helpompaa.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Sippura » La 29 Marras 2008 15:05

Olenkohan mä muistanut täällä raportoida sitä tärkeääkin tärkeämpää seikkaa,
että mulla on uusi tukka? No siis, mulla on uusi tukka. Reilu viikko sitten oli par-
turiaika, listalla oli tällä kertaa väri ja leikkuu. No leikkuu nyt oli saman muotin
mukaan mitä aikaisemminkin, ja päävärinä on edelleen kirkas vaalea, mutta hius-
ten etuosaan lisättiin suikale tummaa violettia. Mä oon nyt niin khuul :gay:

Ekat pari päivää säpsähdin peiliin katsomisen jälkeen, mutta nyt tummaan koh-
taan on ennättänyt jo tottua. Onhan se lopulta ihan kiva :D

Mun piti mennä tämän värjäyksen jälkeen ajokorttikuvaan, mutta taidan odottaa,
että letti on taas värjätty tasaisen vaaleaksi. En ehkä halua kuitenkaan tätä frisyy-
riä ajokorttiin pällistelemään seuraaviksi kymmeniksi vuosiksi :virne:

Muuta naisasiaa on se, että tämäniltaisten pikkujoulujen kunniaksi aion pynttäytyä
pitemmän kaavan mukaan. Piilarit silmiin, kunnon tumma silmämeikki ja jotain ki-
vaa päälle. Tyttöilyä, jee :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja surunmurhaaja » Su 30 Marras 2008 12:23

Sippuraa, kuvamateriaalia kehiin! :D

Nauratti tuo "tyttöily", kun just tuli Yleltä dokkari siitä maanviljelijämiehestä, joka tykkäs välillä tyttöillä eli pukeutua naiseksi.
En tiiä toimiiko se samalla tavalla molemmille sukupuolille... :raps:
(Tämä siis ihan pohdintana vaan, ei ollu tarkoitus ketään loukata..)

Lopetan offtopik-pohdintani tähän.
Kannetaan omenoita laavuun - siellä on tämän firman konttori.
surunmurhaaja

ViestiKirjoittaja ahkera » Su 30 Marras 2008 12:57

Lakkaakohan mun tyttökaverit tykkäämästä musta, jos ostan joululahjaksi kuukuppeja. Viime keskustelujen muistikuvat on, että käytössä ei ole, mutta ei nuo niin kovin innostuneitakaan ollu. Mutta ku itte hurahti niin paljon, että nyt oikeestaan ihan lievästi harmittaa, ettei menkkoja ole. Mutta siis. Onkohan korrektia hankkia lahjaksi tollasia intiimituotteita. Ku en mä kuitenkaan ikuna ostais kellekkään lahjaks tampoonipakettia.
ahkera

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 30 Marras 2008 13:01

Ehkä se olisi vähän epäkorrektia. Kyllä minäkin saattaisin ainakin aluksi pikkuisen loukkaantua tuollaisesta lahjasta, vaikka aionkin sellaisen itselleni ostaa. Eri asia toki olisi, jos asiasta olisi erikseen sovittu lahjan saajan kanssa...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Plei » Su 30 Marras 2008 13:32

marenkienkeli kirjoitti:Ehkä se olisi vähän epäkorrektia. Kyllä minäkin saattaisin ainakin aluksi pikkuisen loukkaantua tuollaisesta lahjasta, vaikka aionkin sellaisen itselleni ostaa. Eri asia toki olisi, jos asiasta olisi erikseen sovittu lahjan saajan kanssa...

Niin. Mie voisin ostaa ehkä sellaiselle, joka a) on tosi läheinen ja b) on kertonut haluavansa sellaisen ostaa. Muutoin en välttämättä, sillä voisi vaikuttaa tuputtamiselta.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 30 Marras 2008 14:37

Plein linjoilla olen. Ite ainakin pitäisin tuputuksena, jos tuommosen lahjan saisin. Tai vähintäänkin hyvin outona...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 30 Marras 2008 14:39

Vaivaannuttavaa joulua kaikille? :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 30 Marras 2008 16:42

surunmurhaaja kirjoitti:Nauratti tuo "tyttöily", kun just tuli Yleltä dokkari siitä maanviljelijämiehestä, joka tykkäs välillä tyttöillä eli pukeutua naiseksi.
En tiiä toimiiko se samalla tavalla molemmille sukupuolille...

No siis mä en ole ehkä kertonut teille ihan kaikkea... :virne:

Täytyy katsoa löytyykö uudesta tukasta jo kuvaa, palailen asiaan :tilt:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja heartless » Su 30 Marras 2008 17:04

Emilia kirjoitti:Plein linjoilla olen. Ite ainakin pitäisin tuputuksena, jos tuommosen lahjan saisin. Tai vähintäänkin hyvin outona...

Samoilla linjoilla minäkin, jos olisin kuppia hankkimassa niin haluaisin kyllä ostaa sen sit ihan itse. Tuntuisi jotenkin.. en tiiä, liian henkilökohtaiselta tai jotain. Eri asia tietenkin olisi, jos lahjan saaja olisi nimenomaan toivonut kyseistä lahjaa. :)

Värjäsin eilen hiukset pikkujouluja varten ja tulos oli oikein joulunpunainen. :sydän: Lisäksi oli kiva pitkästä aikaa tälläytyä oikein kunnolla ja oli ilo huomata, että en oo ainakaan lihonut kesästä kun vanha mekko mahtui edelleen päälle.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 30 Marras 2008 21:51

Joo, ei kuukuppeja lahjaksi... Vaikka joku sellaisen oikeasti haluaisikin, varmasti mieluiten hankkii sen itse. Mahdolliset genitaliaan liittyvät lahjat hankkii puoliso ;)
Fantsu

ViestiKirjoittaja Deni » Su 30 Marras 2008 22:48

No ei todellakaan kuukuppeja lahjaksi. :o: Ei kai kukaan tamponipakettiakaan joulukuusen alle ujuttaisi. Tai säärikarvanpoistolaitetta, että vetelepä tuolla.

Intiimituotteet ei vaan oikein ole joululahjamateriaalia, imo. Vaikka takana olisikin kaunis ajatus.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Shay » Su 30 Marras 2008 22:55

Jos on kunnon telaketjuituhippi niin voi ostaa kuukuppilahjoja, mutta muuten saattaa tuntua
hieman tuputtamiselta. :tilt: Olisihan se pienempi kynnys kokeilla, jos sellaista ei tarttis ihte
hankkia ja mistä sitä tietää, jos ne niihin ihastuiski. Omasta pokastahan se on kiinni. :pepsodent:
___

Mulla oli tänään good hair day. :tilt: Mää tykkään tällä hetkellä mun ylipitkistä hiuksista ja toivoisin, että
voisin pitää pitkiä hiuksia pitempäänkin. :pomppuhymy: On niin barbimainen olo pitkillä hienoilla hiuksilla. :pepsodent:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 30 Marras 2008 23:24

Plei kirjoitti:
Pvi kirjoitti:Opettelen ompelemaan ompelukoneellani.

Mie olen tässä viime aikoina pyöritellyt ajatusta, että ostaisin nyt viimein ompelukoneen itselleni. Joskus teininä tein aika paljon vaatteita itselleni, mutta kotoa muutettuani ei ole ollut mahdollisuutta ompelukoneeseen kuin satunnaisesti. Jostain kun löytyisi rahat koneeseen, olisi noin maailman parasta. Sitten voisi tuunailla ja tehdä ihan uuttakin. :sydän:

Mä ostin omani nettihuutokaupasta 15 euron hintaan. Lisäksi huollatin sen oikein kunnolla asiantuntevalla Joensuulaissedällä 60 euron hintaan. Näin sain hyvän, toimivan, metallirunkoisen ja ennenkaikkea huollettavan pelin himpun halvemmalla kuin tarjousopmelukoneen jostain marketista. Oikein hyvä ratkaisu minusta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 01 Joulu 2008 02:31

Mulla on äiteen vanha Singer Fashion Mate 237 - kuin uusi! :p No ei sentään... Vanha ja välillä takkuinen rakkine, mutta ajaa asiansa. Pitäisi vaan pistää palasiksi, putsata ja öljytä kunnolla. Netistä sain utsittua, että konetta valmistettiin noin aikavälillä 1968-1972. Pitänee järjestää 40v-juhlat!

Kuva

Alkuperäisessä ohjekirjassa mainostetaan: "[...]Teillä on aivan uudenlainen pehmeästi käyvä siksak ompelukone, joka trajoaa Teille runsain mitoin uutta ompelemisen iloa. [...] Ompelevalle naiselle kaikkea - SINGERin ompelupalvelu ratkaisee ompelupulmanne, olipa sitten kyse ompelutarvikkeista, neuvonnasta tai muusta opastuksesta. [...]" 70-luvun muotimainoksia käsittelevässä kirjasessa ompelukone on vaatimattomasti "The Independence Machine" :kauriinsilmät: "Stop depending on someone else to lend you her sewing machine. Discover the heady new freedom of having your own." Öööö... jep. (Just tänään lyhensin Miehen housunlahkeita Mun (!) koneella. Aaah... Tätä pohdinkin tulevana Itsenäisyyspäivänä.)
Fantsu

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 01 Joulu 2008 12:23

Oi, vanha Singer! :sydän:
Meidän äiteellä on samanmoinen! Se on aivan ihana ja olen haaveillut, koska saisin sen itselleni. Se ei ihan hetkeen taida tapahtua, kun ei äitikään taida tahtoa uutta konetta ostaa.
Joskus ala-asteella oli hiukka haastavaa, kun koulussa opeteltiin ompelemaan sellaisilla moderneilla koneilla, joissa langan pujottaminenkin oli superyksinkertaista. Vanhaan Singeriin pujotellessa sai tovin miettiä. :virne:
Mutta hyvin se asiansa ajaa!
elegia

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 01 Joulu 2008 13:36

Kouluaikoina minäkin haikailin uuden ompelukoneen perään, mutta sellainen hankittiin vasta, kun olin jo muuttanut pois kotoa. Vanhan sain jossain vaiheessa pois nurkista kuleksimasta. Uudessa koneessa on kyllä puolensa... Mutta jos nyt noin keskimäärin korjaan/lyhennän parit kolmet housut vuodessa, ei koneella ole niin väliä. Ainoa varsinaisesti harmillinen asia on, että Fashion Mate tuntuu painavan tonnin! Sitä ei ihan hentoinen tyttönen nostele, joten siirtäminen kaapista pöydälle on työn ja tuskan takana.
Fantsu

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Joulu 2008 18:13

Pakko olisi hankkia ompelukone lähiaikoina. Olen tämän syksyn aikana jo monesti kironnut sitä, että ei ole konetta ja pitää käydä siskon luona ompelemassa, tai sen kone on ollut minulla lainassa. Koulun takia olen joitain töitä joutunut ompelemaan ja olisi se kone kiva senkin takia, että tykkään muokkailla vaatteita ja pitäisi lyhentää housujen lahkeita, kun lahkeet on aina liian pitkiä. Kotikotona asuessa oli niin kätevää kun äitini on käsityönopettaja ja meillä on aina ollut kaikki käsityöhön liittyvät jutut hyvästä ompelukoneesta lähtien ja nyt toisella paikkakunnalla asuessa olen hätää kärsimässä, kun ei minulta ikinä mitään käsityöhön liittyviä tarvikkeita löydy, vaikka koulun takia se olisi aika suotavaa...

Pitäisi käydä katselemassa kenkiä kunhan tuet ja veronpalautukset tulee. Huomasin ettei minulla ole oikeastaan yksiäkään kunnollisia kenkiä talveksi, kaikki on liian kylmiä, lumet(tai vedet)tulee pohjista läpi tmv.
Kiinnostaisi myös alkaa etsiä juhlamekkoa. Olen vähän liiankin aikaisin liikenteessä, kun kyse on siskon häihin tulevasta mekosta ja häät on vasta kesällä, mutta en uskalla jättää sen etsimistä viime tippaan. Olen todella nirso mekkojen suhteen, puhumattakaan ongelmallisen mallisesta kropasta, joka ei vaan sovellu mekkoihin. Ylioppilasmekkoni on ihana ja just sopivan kokoinen, mutta en ehkä kehtaa laittaa sitä, koska olen pitänyt sitä muutamissa juhlissa, puhumattakaan siskostani, joka on lainannut mekkoani muutamiin juhliin, joten sekä meidän suku, kaverit ja siskon miehen suku on nähnyt sen vähän liian monesti. Itseänihän tämä ei edes hirveästi haittaisi, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan ettei samaa mekkoa voisi pitää monena vuotena joka ikisissä juhlissa :hämillään: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 01 Joulu 2008 21:08

damn kirjoitti:Ylioppilasmekkoni on ihana ja just sopivan kokoinen, mutta en ehkä kehtaa laittaa sitä, koska olen pitänyt sitä muutamissa juhlissa, puhumattakaan siskostani, joka on lainannut mekkoani muutamiin juhliin, joten sekä meidän suku, kaverit ja siskon miehen suku on nähnyt sen vähän liian monesti. Itseänihän tämä ei edes hirveästi haittaisi, mutta yleinen mielipide tuntuu olevan ettei samaa mekkoa voisi pitää monena vuotena joka ikisissä juhlissa

Höh ja pöh, ihan hyvin voit pitää "vanhaa" mekkoa juhlissa jos niin haluat. Itse
käytin omaa ylppärimekkoa tähän vuoteen asti, jolloin kirjoituksista oli kulunut
aikaa 8 vuotta.

Voisitko päivittää mekon esim. uusilla koruilla, hartiahuivilla tai kengillä?
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja damn » Ti 02 Joulu 2008 14:03

Sippura kirjoitti:Voisitko päivittää mekon esim. uusilla koruilla, hartiahuivilla tai kengillä?

Pitää yrittää jotain uutta keksiä. Vaikka korut ja kengät. Minulla on aina kaulassa suosikki Kalevala koruni, eli Talon sydän
Kuva. Ihana koru, mutta vaihtelu voisi virkistää asua.
Onneksi minulla on ensi kesänä niin pitkät hiukset, että ne saa kivasti laitettua :superhymy:. En muista milloinka viimeksi hiuksistani olisi saanut kunnon kampausta, koska minulla oli monta vuotta todella lyhyt tukka. Pitkän kasvatusoperaation jälkeen alan vihdoinkin olla tyytyväinen.
damn

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 02 Joulu 2008 22:56

damn, jos on taitoa hyppysissä eikä mekolla ole valtavaa tunnearvoa, niin voihan sitä vaikka vähän tuunata? Muuttaa vaikka olkaimia/ hihoja erilaisiksi, tehä toisesta kankaasta jonkun koristejutun siihen, laittaa vaikka tyllialushameen... Tai pätkäistä kahteen osaan, ja tehdä hame ja toppi? Ite olen juhlavaatteita joskus muokannut, saa käyttää vähän luovuutta, säästää uuden etsimisen vaivan ja tekee samalla ekoteon. :)
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja damn » Ti 02 Joulu 2008 23:16

urakka kirjoitti:damn, jos on taitoa hyppysissä eikä mekolla ole valtavaa tunnearvoa, niin voihan sitä vaikka vähän tuunata? Muuttaa vaikka olkaimia/ hihoja erilaisiksi, tehä toisesta kankaasta jonkun koristejutun siihen, laittaa vaikka tyllialushameen... Tai pätkäistä kahteen osaan, ja tehdä hame ja toppi? Ite olen juhlavaatteita joskus muokannut, saa käyttää vähän luovuutta, säästää uuden etsimisen vaivan ja tekee samalla ekoteon. :)

Tuo on kyllä totta. Mekko on parhaan mallinen mitä minulla on ikinä ollut, istuu loistavasti, joten en sitä kyllä ainakaan useampaan osaan laita, mutta jotain pieniä muokkauksia voisi kyllä ehkä tehdäkin. Pitää katsoa mihin luovuus ja taito riittää :virne: .
damn

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 03 Joulu 2008 17:11

damn: Se on yllättävän paljon, mitä saa aikaan esim. koristenauhoilla, helmillä tai muulla pikkukrääsällä. Mulla oli joskus yläosasta tyköistuva ja alaosasta kellomainen mekko, jolla olin kans käynyt kaikissa juhlissa. Laitoin siihen leveästä satiininauhasta vyön, alle vyön kanssa samanvärisen tyllialushameen ja muutin pääntien muotoa paremmaksi. Mekosta tuli ko uus, ja tällä hetkellä se olis ilmeisesti aika trendikäskin. :) Asusteethan on kans yks juttu, niinko Sippura sanoi. Kaulakorun sijasta vaikka näyttävä rintarossi, erilaiset sukkahousut ja kampaukset tekee paljon kans. Ja jos äitees on kässänmaikka, niin sehän varmasti auttaa mielellään ja auttaa ideoinnissa. ;)
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja damn » Ke 03 Joulu 2008 17:40

urakka kirjoitti:Ja jos äitees on kässänmaikka, niin sehän varmasti auttaa mielellään ja auttaa ideoinnissa. ;)

Niin ja mie itse opiskelen tekstiilimuotoilua, pitäisi ainakin ideointipuoli jotenkin toimia :nolo:.
Kuullostaa hyviltä nuo muutokset mitä mekkoosi olet tehnyt. Alkoi pikkuhiljaa kiinnostaa päästä muokkailemaan omaa mekkoa. Harmi, että se on tällä hetkellä porukoiden luona, mutta onhan tässä kyllä kamalasti aikaa tehdä asian eteen jotain.

Kiitoksia vinkeistä Sippuralle ja urakalle! :halitus:
damn

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa