Crazy_Clown kirjoitti:Mä olen aina halunnut käydä luovuttamassa verta. Se vain pelottaa niin. Jo verikokeisiin meno on kamalaa. Mutta osittain ehkä juuri sen takia haluisinkin käydä luovuttamassa.
Miltä se tuntuu? Miten se tapahtuu?
Mie olen käyny viidesti, eikä se lopulta mikään pelottava juttu ole. Sinne toimistolle ko menee, niin pitää tietysti antaa henkilötiedot (tai vilauttaa verenluovuttajakorttia), täyttää lomake missä selvitetään luovutuskelpoisuus, ja sitten mitataan hemoglobiini jonka pitää olla naisilla yli 125 ja mieluummin vielä reilusti korkeampi. Jos kaikki on tähän mennessä ok, niin mennään sellaiselle laverille pötköttämään, ja sairaanhoitaja laittaa letkun paikoilleen. Siis laitetaan neula suoneen ja teipataan koko höskä paikoilleen. Sitten vaan odotellaan että pussi valuu täyteen, paketoidaan käsi, makoillaan sen jälkeen vielä hetki ja juodaan lopuksi pullakahvit.

Tuon jälkeen pitää olla ainakin se päivä urheilematta ja saunomatta, ja koittaa juoda vähän enemmän. Ite olen joskus saanut rautalääkkeet sieltä mukaan, ko hemoglobiini on ollut jotain 130 luokkaa. Sieltä saa myös kaikkea hauskaa SPR-tavaraa mukaan, mullakin on ainakin pelikortit, kauppakassi, kärpäslätkä, takkatulitikut ja epälukuinen määrä tarroja ja pinssejä.

Ite en ole kyllä noissa merkeissä törmännyt yhteenkään ikävään tyyppiin, tiskin kummallakaan puolella.
Pitäiskö mun ilmoittaakin jotain? Voisin ilmoittaa liittyväni Pascalin ja marenkienkelin kerhoon, kello oli soimassa klo 7 ja nousinkin ylös jo ennen yhtätoista.

Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.