Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 08 Joulu 2008 16:05

Ok.. No, ehkä jätän pakastuskokeilut sikseen, ja koitan vaan sinnillä vetää juuston ennen ko menee pilalle. Tai sitten testaan Kumkvatin raaste-menetelmää, lämppäreitä tulee kuitenkin aina joskus näin talviaikaan tehtyä.

Kiitos viisaudesta, näin pieni pääsee taas elämästään vähäsen helpommalla. :virne:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 09 Joulu 2008 00:13

Mäkin olen pakastanut juustoa nimenomaan raastettuna.
Kun sitä laittaa sopiviin noin pitsan tarpeen täyttäviin
annospusseihin, niin on hirmu kätevä ottaa tarvittava
määrä sulamaan. Jos sattuu jäämään joitain pussinpohjia
niin ne sitten lämppärin päälle tai spagetin seuraksi.
Ei ole vettymisonglelmaa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 09 Joulu 2008 09:37

Pvi kirjoitti:Mäkin olen pakastanut juustoa nimenomaan raastettuna.
Kun sitä laittaa sopiviin noin pitsan tarpeen täyttäviin
annospusseihin, niin on hirmu kätevä ottaa tarvittava
määrä sulamaan.

Raastejuustoa on pakkasessa nyt ensimmäistä kertaa, mutta mun mielestä prosessin myötä lähti kyllä maku, kun taannoin pitsaa tein.

Tutkimukset jatkuvat. Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Gluu » Ti 09 Joulu 2008 10:09

Galileo kirjoitti:
Pvi kirjoitti:Mäkin olen pakastanut juustoa nimenomaan raastettuna.
Kun sitä laittaa sopiviin noin pitsan tarpeen täyttäviin
annospusseihin, niin on hirmu kätevä ottaa tarvittava
määrä sulamaan.

Raastejuustoa on pakkasessa nyt ensimmäistä kertaa, mutta mun mielestä prosessin myötä lähti kyllä maku, kun taannoin pitsaa tein.


Ettei vika vaan olisi kokissa? :epäilevä:
Gali kun muutenkin on aika mauton tyyppi :gay:

Noin muuten mulla on samanlaisia kokemuksia juuston pakastamisesta kuin muillakin. Eli ei mitenkään positiivisia.
Avatar
Gluu
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 13:20
Paikkakunta: 33500

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 09 Joulu 2008 10:14

Taitaa mennä ooteeksi vähäsen, mutmut. Ihme sakkia, juustoa muka tarttisi pakastaa. :o: Itsellä kun ei juustot säily kaapissa paria päivää pidempään, juusto on ehdottomasti yksi mun paheistani - siksipä se onkin viime aikoina jäänyt kaupan hyllyyn teitä pakastajia varten odottelemaan, munsta on tullut jossain määrin säästeliäs. :virne: Kilon edamit ja muutkin kun tuppaavat hupenemaan alta aikayksikön, naaam.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ti 09 Joulu 2008 16:33

veripalvelu.fi kirjoitti:Astman ollessa oireeton on verenluovutus mahdollista hengitettävän lääkityksenkin aikana. Osa astmaan käytettävistä tablettimuotoisista lääkkeistä estää kuitenkin verenluovutuksen. Vaikea astma voi myös pahentua, kun veren hemoglobiinipitoisuus laskee verenluovutuksen aikana ja sen jälkeen useaksi viikoksi.


Ilmoituksissa oli hieman puhetta verenöuovutuksesta, mutta laitoin tämän nyt tänne, etteii han ot:ksi menisi.

[tyhmäkysymys]Mulla on astma. Mutta en ole käyttäny minkäänlaista lääkitystä ehkä viiteen tai kuuteen vuoteen. Eli voinko mä sitten luovuttaa verta, vai mitä tämä oikein tarkoitta? :O: [/tyhmäkysymys]
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 09 Joulu 2008 16:40

Kyllä mun käsittääkseni voit. Ja kyllä ne tädit siellä sitten kertoo tarkemmin noista.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja teuwo » Ti 09 Joulu 2008 16:48

Crazy_Clown kirjoitti:
veripalvelu.fi kirjoitti:Astman ollessa oireeton on verenluovutus mahdollista hengitettävän lääkityksenkin aikana. Osa astmaan käytettävistä tablettimuotoisista lääkkeistä estää kuitenkin verenluovutuksen. Vaikea astma voi myös pahentua, kun veren hemoglobiinipitoisuus laskee verenluovutuksen aikana ja sen jälkeen useaksi viikoksi.


Ilmoituksissa oli hieman puhetta verenöuovutuksesta, mutta laitoin tämän nyt tänne, etteii han ot:ksi menisi.

[tyhmäkysymys]Mulla on astma. Mutta en ole käyttäny minkäänlaista lääkitystä ehkä viiteen tai kuuteen vuoteen. Eli voinko mä sitten luovuttaa verta, vai mitä tämä oikein tarkoitta? :O: [/tyhmäkysymys]


Mulla astma ei oo estäny luovuttamista, joten kannattaa käydä siellä veripalvelussa ainakin kokeilemassa. Sittenhän sen näkee ;)
Kovin vaikealta astmalta tuo ei kuulosta, mutta kannattaa kaivella niiden omien lääkkeiden nimet varmuuden vuoksi mukaan, niin pääset helpommalla.
teuwo
 
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 15:57

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 10 Joulu 2008 16:33

[quote="Galileo"]Raastejuustoa on pakkasessa nyt ensimmäistä kertaa, mutta mun mielestä prosessin myötä lähti kyllä maku, kun taannoin pitsaa tein.
quote]

Koskas edam on jollekin maistunut?
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Joulu 2008 21:35

@gen.fi kirjoitti:
Galileo kirjoitti:Raastejuustoa on pakkasessa nyt ensimmäistä kertaa, mutta mun mielestä prosessin myötä lähti kyllä maku, kun taannoin pitsaa tein.


Koskas edam on jollekin maistunut?
Aina. :nirppa: Ja hyvää on. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 11 Joulu 2008 01:08

shaana kirjoitti:Ihme sakkia, juustoa muka tarttisi pakastaa. :o: Itsellä kun ei juustot säily kaapissa paria päivää pidempään, juusto on ehdottomasti yksi mun paheistani - siksipä se onkin viime aikoina jäänyt kaupan hyllyyn teitä pakastajia varten odottelemaan, munsta on tullut jossain määrin säästeliäs. :virne: Kilon edamit ja muutkin kun tuppaavat hupenemaan alta aikayksikön, naaam.


Eli jos näyttäisi siltä, että juustoa on jäämässä, on aika kutsua shaana kylään. :virne:

Itsellä on tuttavapiirissä kaveri, joka on mahoton syömään kakkua. Jos jostain juhlista jää ylitse (kun ihmiset eivät kehtaa ottaa kakkua kunnolla), niin täytyy soittaa hänet paikalle ja turauttaa kahvit.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » To 11 Joulu 2008 12:24

Helsinkiläiset ja/tai siellä intialaisessa ruokailleet hoi: jos haluaa syödä itsensä ähkyyn
hyvästä intialaisesta ruuasta, mihin kannattaa suunnata?

Olen aikaisemmin ruokaillut useastikin Johanneksenkirkkoa vastapäätä sijaitsevassa
Himalayassa ( :kuola: ), mutta välillä olisi kiva kokeilla jotain muutakin paikkaa. Kuulin,
että Kampin keskuksessa on joku intialainen - onko se mistään kotoisin?
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 11 Joulu 2008 12:47

Sippura kirjoitti:Helsinkiläiset ja/tai siellä intialaisessa ruokailleet hoi: jos haluaa syödä itsensä ähkyyn
hyvästä intialaisesta ruuasta, mihin kannattaa suunnata?

Olen aikaisemmin ruokaillut useastikin Johanneksenkirkkoa vastapäätä sijaitsevassa
Himalayassa ( :kuola: ), mutta välillä olisi kiva kokeilla jotain muutakin paikkaa. Kuulin,
että Kampin keskuksessa on joku intialainen - onko se mistään kotoisin?


Eikös Himalaya ole nepalilainen? Hyvä ravintola joka tapauksessa.

Olen ymmärtänyt, että Helsingin klassikko-intialainen olisi Namaskaar.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » To 11 Joulu 2008 12:57

LazyBastard kirjoitti:Eikös Himalaya ole nepalilainen? Hyvä ravintola joka tapauksessa.

Olen ymmärtänyt, että Helsingin klassikko-intialainen olisi Namaskaar.


Oikeassa olet, nepalilainenhan se on :läps:

Ja siis nepalilaista vaihtoehtoa haen, vaikka itseilmaisu on tänään luokkaa :keijo:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 11 Joulu 2008 19:58

Onko kellä ollut ongelmia Play.comin ja Sammon lasten Visan kanssa?

Tänään justiinsa laitoin Sammon tililleni rahaa dvd-boxin hankintaa varten, ja ajattelin tsekkailla play.comin ostoskorin kuntoon etukäteen (rahut siirretty OP:sta, kestää ainakin huomiseen). Enpäs sitten muistanutkaan Playn kanssa olleita ongelmia. Siellä se on taas "Your account has been declined". Ja että tarkista osoite- ja korttitietosi. Kaikki on oikein, useaan kertaan tarkistin kaikki. Yhä vaan "declined". Avasin siihen rinnalle vielä yhden toisen brittiläisen nettikaupan, jonka kanssa asioidessa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Tiedot molemmissa on täysin samoin, mutta Playssa vaan herjaa jostain kumman syystä.

Ja tätä Sammon korttia olen vielä useammassakin nettikaupassa vinguttanut normi-Visana ihan ongelmitta. Play.comissa pitäisi vielä erityisesti Electroninkin toimia. Ei ymmärrä pieni ihminen.

Kyselin vähän googlelta, ja näköjään ongelma on joillakin ratkennut vaatimalla Playta laittamaan accountin toimimaan tai tekee ostoksensa muualla.

Onko kellään muuten kokemuksia cdwow.comista? Siellä näkyy olevan samaa Trailer Park Boys boxia, ja vielä samaan hintaankin kuin Play.comissa. Paypal näköjään kelpaa maksamiseen myös.

Laitoin justiinsa mailia Playlle (sekä terms- että privacy-alkuisiin s-posteihin, varsinaista asiakaspalveluosoitetta ei tunnu olevan...), kohteliaasti pyytäen selvitystä ongelmaan. Jos ei ala tapahtua, pitää uhkailla cdwowilla. :virne:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » To 11 Joulu 2008 20:02

Emeritus kirjoitti:Onko kellään muuten kokemuksia cdwow.comista? Siellä näkyy olevan samaa Trailer Park Boys boxia, ja vielä samaan hintaankin kuin Play.comissa. Paypal näköjään kelpaa maksamiseen myös.

Ostin aikanaan paljonkin cd-wowsta, mutta sitten niillä tuli rahoitusongelmia joka heijastui toimituksiin jolloin jätin hankinnat. Nythän mesta on vaihtanut omistajaa jo jonkin aikaa sitten, joten sen luulisi olevan taas ihan ok.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Pe 12 Joulu 2008 10:42

Sippura kirjoitti:Ja siis nepalilaista vaihtoehtoa haen, vaikka itseilmaisu on tänään luokkaa :keijo:
Me käytiin synkkärinä Annapurnassa, Fredrikinkatu 23, jossa oli mun mielestä ihan sairaan hyvää ruokaa. Suosittelen! :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 12 Joulu 2008 13:01

Kiitos theia, Fredalle siis!

Muoks. Namaskaar näyttää olevan Kampissakin, eli valikoimaa
ketjun sisällä on.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 12 Joulu 2008 13:04

Katsos vain, nyt ei enää herjaa Play.comin accounttini declinedia...
Siitä ei taas sitten tiedä auttoivat yhteydenottoni tuossa suuntaan tai toiseen, privacy(at)play.comista on tähän mennessä tullut vain automatisoitu kuittausviesti ("Pyrimme vastaamaan 24 tunnin sisällä jne jne"). :raps:

Noh, kokeillaas nyt laittaa kulttuuripläjäystä tilaukseen. Jos vaikka ehtisi jouluksikin saapua.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Su 21 Joulu 2008 13:01

Kattelin tuosa eilen Hämis 2:n ja mua jäi vähän häiritsemään... Kun mun ymmärtääkseni hämiksellä
ei oo kunnon supervoimia siis sanan varsinaisessa merkityksessä eli sillä on hämisvaisto, liimanäpit
ja vähän normaalia enemmän voimaa (ja elokuvassa se teki itse seittinsä, eikä sillä ollu seittikapseleita),
mutta elokuvassa se paiskelee seiniä ja putoilee katoilta ilman mitään ongelmia, mikä aiheutti
mulle ainakin hieman epätodellisen tunnelman koko tyyppiin, kun se normaalisti on ollu melko
inhimillinen (ainakin piirretyissä, joita nuorempana katselin).

Siis voisko joku nörtenssöni selittää mulle, mikä on todellisen hämiksen supervoimien tila? Kiits. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 21 Joulu 2008 13:14

Shay kirjoitti:Kattelin tuosa eilen Hämis 2:n ja mua jäi vähän häiritsemään... Kun mun ymmärtääkseni hämiksellä
ei oo kunnon supervoimia siis sanan varsinaisessa merkityksessä eli sillä on hämisvaisto, liimanäpit
ja vähän normaalia enemmän voimaa (ja elokuvassa se teki itse seittinsä, eikä sillä ollu seittikapseleita),
mutta elokuvassa se paiskelee seiniä ja putoilee katoilta ilman mitään ongelmia, mikä aiheutti
mulle ainakin hieman epätodellisen tunnelman koko tyyppiin, kun se normaalisti on ollu melko
inhimillinen (ainakin piirretyissä, joita nuorempana katselin).

Siis voisko joku nörtenssöni selittää mulle, mikä on todellisen hämiksen supervoimien tila? Kiits. :tilt:

Eikös sillä ollu myös nopeampi paranemiskyky ja korkeampi iskunkesto/kipukynnys :p

En mää tosin oikeesti tierä, kuha heitin muistin hämäristä :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 21 Joulu 2008 15:18

Kuinka moni on pelannut sellaista lautapeliä, jossa muistaakseni piti ratkaista jokin murha. Muistan että pelilaudalla oli monta hahmoa, ja yhden kuva oli aina takan yläpuolella ja se vaihtui tietyssä tilanteessa. Laidalla oli myös mm. haarniska, kattokruunu (joka tippu alas) ja portaita. Pelin nimi saattoi olla Cluedo. En ole niin varma, koska olin silloin niin pieni. Oli tapana pelata sitä aina serkkujen kanssa.

Haluaisinkin nyt tietää, että onko ne nyt kaupoissa myytävät Cluedot se aivan sama peli. Tarkoitan, että onko sekin sellainen lavastemainen. Tai siis, kun siinä vanhassa Cluedossa ainakin oli erilliset seinät jotka pystytettiin jne. Niin onko tässä uudessakin Cluedossa? Kun haluaisin sen pelin ehkä, mutta jos ei ole pystytettäviä irtoseiniä yms. niin sitten en.
Kun nimittäin kaupassa katsoin pelilaatikon pohjasta, niin ainakin näytti siltä, että se on kaikki on vain kuvana laudalla ilman niitä ihania irtoseiniä ja härpäkkeitä sun muita ansoja joita sai sitten laukoa.
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Maija » Su 21 Joulu 2008 15:26

Mulla on joskus n. kymmenen vuotta sitten hankittu Cluedo, mutta ei siinä mitään irtoseiniä tai muita ole. Ainoat irtoesineet ovat murha-aseet ja pelihahmot. Kiva peli se silti on. Kiitos muistutuksesta, taidan ehdottaa, josko pelaisimme perheen kesken sitä tänään, kun siskokin tulee illemmalla kotiin. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 21 Joulu 2008 15:35

Maija kirjoitti:Mulla on joskus n. kymmenen vuotta sitten hankittu Cluedo, mutta ei siinä mitään irtoseiniä tai muita ole. Ainoat irtoesineet ovat murha-aseet ja pelihahmot. Kiva peli se silti on. Kiitos muistutuksesta, taidan ehdottaa, josko pelaisimme perheen kesken sitä tänään, kun siskokin tulee illemmalla kotiin. :D



Hmm. Ehkä mä vain sitten muistan väärin niiden seinien suhteen. Ei kyllä sinänsä olisi mikään ihme kun tosiaankin olin silloin sen verran pikkuinen. Ja jos tuo sun pelis on hankittu kymenisen vuotta sitten, niin voi hyvinkin olla. Koska kymmenisen vuotta sitten olin. n. 8-vuotias.

No mutta ei sitten kellään oli sitä uudempaa? Että erooko se alkuperaäisestä kuinka paljon vai erooko kuinkaan?
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 21 Joulu 2008 16:13

Kummituslinna? :keijo:

Sori ei löytynyt parempaa linkkiä :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron