Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 21 Joulu 2008 17:53

Kummituslinnaakin tuli pelattua. Mutta sen muistan aivan varmana, että kysessä on kuitenkin kaksi eri peliä.
Voi tietysti olla että ne pystytettävät seinät olen sekoittanut tuohon kummituslinnaan.

muoks.
Ehkä siinä ei tosiaan ollutkaan erillisiä seiniä. Koska tämä näyttää jopa aika tutulta.
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja dotha » Su 21 Joulu 2008 20:24

Crazy_Clown kirjoitti:Kuinka moni on pelannut sellaista lautapeliä, jossa muistaakseni piti ratkaista jokin murha. Muistan että pelilaudalla oli monta hahmoa, ja yhden kuva oli aina takan yläpuolella ja se vaihtui tietyssä tilanteessa. Laidalla oli myös mm. haarniska, kattokruunu (joka tippu alas) ja portaita. Pelin nimi saattoi olla Cluedo. En ole niin varma, koska olin silloin niin pieni. Oli tapana pelata sitä aina serkkujen kanssa.


Voisko kyseessä olla Kalmankuja 13? Siinä ainakin oli takan yläpuolella joku taulu jossa oli vaihtuva kuva ja tippuva kattokruunukin.

Tuolla taitaa olla pelin kuva http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=93562388. (Jos osasin linkittää :keijo: )
dotha
 
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 17:58


Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 22 Joulu 2008 00:45

Shay kirjoitti:Kattelin tuosa eilen Hämis 2:n ja mua jäi vähän häiritsemään... Kun mun ymmärtääkseni hämiksellä
ei oo kunnon supervoimia siis sanan varsinaisessa merkityksessä eli sillä on hämisvaisto, liimanäpit
ja vähän normaalia enemmän voimaa...

Siis voisko joku nörtenssöni selittää mulle, mikä on todellisen hämiksen supervoimien tila? Kiits. :tilt:


Klassisesti muotoiltuna: Hämähäkkimies nostaa noin 10 tonnia. Hämiksellä ei ole pelkästään liimanäpit, vaan hän voi tarttua pintoihin myös jalkapohjillaan. Puku on sen verran ohut, että se ei häiritse tarttumistoimia. Puvun huonot puolet ovat heikko lämmöneristys ja taskuttomuus. :tilt: Hämähäkkimies paranee vammoista normaalia ihmistä nopeammin, mutta paranemiskyky ei ole Wolverinen tai Hulkin luokkaa, joilla haavat kasvavat välittömästi umpeen.

Varsin uusissa lehdissä nähtiin sellainenkin ihme, että Hämähäkkimies oli jo käytännössä kuollut, mutta loi nahkansa uudelleen, kuten jotkut hämähäkkilajit kykenevät tekemään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 22 Joulu 2008 07:14

Kiits, herra nörtenssön. :tilt:

Ja juu, sisällytin varpaat liimanäppeihin. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » To 08 Tammi 2009 18:22

Kameli kemeli tässä taas terve!

Kuopion seudun immeisiltä (tai miksei muiltakin asiasta tietäviltä) kyselisin näin ensialkuun, että ei kai Matkahuollon busseille ole tapana viittoa, kun tahtoo kyytiin? En haluais, että illan vika bussi menee mun nenän edestä, kun en oo sille viittonu. Ja tuntuu hölmöltä viittoa, jos se ei ole yleinen tapa. Niiet tietääks kukaan? :hämillään:

Sitten on toinenkin kysymys verokorttiin vliittyen. Teen satunnaisesti töitä eräässä paikassa, jonne olen myös toimittanut "pää"verokorttini. Sivuverokorttini taas on eräässä toisessa paikassa, jossa teen töitä todella harvoin. Nyt kuitenkin aloitan työt kolmannessa paikassa, jossa teen töitä suunnilleen kerran viikossa.

Niinpä tässä nyt pähkäilen, miten minun pitää verokortin kanssa toimia? Voinko antaa sinne kolmanteen paikkaan ensialkuun sivutulokortin ja sitten maaliskuussa sen uuden, varsinaisen verokortin? Vai pitääkö minun tilata kokonaan uusi verokortti paria hassua kuukautta varten? Yritin Verohallinon sivuilta vähän vilkuilla apua, mutta paniikki iski, kun en tajunnut yhtään mitään. Auttakkee, olkaa hyvä! :hullu:
Viimeksi muokannut kaneli päivämäärä To 08 Tammi 2009 18:56, muokattu yhteensä 1 kerran
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » To 08 Tammi 2009 18:49

Kyllä pitkänmatkanlinkkureillekin saa viittoa. :virne: Ei kukaan siitä jalkapuuhun iske. Ainakin osa
kuljettajista on kuitenkin sen verran kohteliaita, että pysähtyvät huitomattakin, mutta parempi
on tosiaan huitoa, ettei jää kyydistä. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » To 08 Tammi 2009 19:16

kaneli kirjoitti:Sitten on toinenkin kysymys verokorttiin vliittyen. Teen satunnaisesti töitä eräässä paikassa, jonne olen myös toimittanut "pää"verokorttini. Sivuverokorttini taas on eräässä toisessa paikassa, jossa teen töitä todella harvoin. Nyt kuitenkin aloitan työt kolmannessa paikassa, jossa teen töitä suunnilleen kerran viikossa.

Niinpä tässä nyt pähkäilen, miten minun pitää verokortin kanssa toimia? Voinko antaa sinne kolmanteen paikkaan ensialkuun sivutulokortin ja sitten maaliskuussa sen uuden, varsinaisen verokortin? Vai pitääkö minun tilata kokonaan uusi verokortti paria hassua kuukautta varten? Yritin Verohallinon sivuilta vähän vilkuilla apua, mutta paniikki iski, kun en tajunnut yhtään mitään. Auttakkee, olkaa hyvä! :hullu:

Simppeleintä olisi jos kävisit tai soittaisit verottajalle ja esittäisit asiasi. Sun hommat kuulostaa vähän siltä, että sulle sopisi paremmin joku freelance-verokortti. Perusverokortti ja sivutulokortti on sillä logiikalla, että on yksi vakiotyöpaikka, jonka perusteella tiedetään suunnilleen vuoden verotettava tulo ja sivutulokortti on sitten johonkin satunnaisiin taloyhtiön hallituksen palkkioihin ja muihin ns. ylimääräisiin juttuihin. Jos ansiot tulevat tasaisemmin useammasta paikasta, ei normikortin ja sivutulokortin kanssa kannata pelleillä, luulisi ainakin verokertymän olevan joka vuosi ylisuuri.

Verokortteja on siis mahdollisuus saada erilaisia, eikä se muutenkaan ole mikään taikalappu. Ansiotulot verotetaan aina samassa klimpissä, vaikka ne kertyisivät tusinasta eri työpaikkoja. Verokortilla pyritään vaan saamaan ennakonpidätys suunnilleen +/- koko vuoden veroon nähden.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » To 08 Tammi 2009 19:26

Galileo kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Sitten on toinenkin kysymys verokorttiin vliittyen. Teen satunnaisesti töitä eräässä paikassa, jonne olen myös toimittanut "pää"verokorttini. Sivuverokorttini taas on eräässä toisessa paikassa, jossa teen töitä todella harvoin. Nyt kuitenkin aloitan työt kolmannessa paikassa, jossa teen töitä suunnilleen kerran viikossa.

Niinpä tässä nyt pähkäilen, miten minun pitää verokortin kanssa toimia? Voinko antaa sinne kolmanteen paikkaan ensialkuun sivutulokortin ja sitten maaliskuussa sen uuden, varsinaisen verokortin? Vai pitääkö minun tilata kokonaan uusi verokortti paria hassua kuukautta varten? Yritin Verohallinon sivuilta vähän vilkuilla apua, mutta paniikki iski, kun en tajunnut yhtään mitään. Auttakkee, olkaa hyvä! :hullu:

Simppeleintä olisi jos kävisit tai soittaisit verottajalle ja esittäisit asiasi. Sun hommat kuulostaa vähän siltä, että sulle sopisi paremmin joku freelance-verokortti. Perusverokortti ja sivutulokortti on sillä logiikalla, että on yksi vakiotyöpaikka, jonka perusteella tiedetään suunnilleen vuoden verotettava tulo ja sivutulokortti on sitten johonkin satunnaisiin taloyhtiön hallituksen palkkioihin ja muihin ns. ylimääräisiin juttuihin. Jos ansiot tulevat tasaisemmin useammasta paikasta, ei normikortin ja sivutulokortin kanssa kannata pelleillä, luulisi ainakin verokertymän olevan joka vuosi ylisuuri.

Verokortteja on siis mahdollisuus saada erilaisia, eikä se muutenkaan ole mikään taikalappu. Ansiotulot verotetaan aina samassa klimpissä, vaikka ne kertyisivät tusinasta eri työpaikkoja. Verokortilla pyritään vaan saamaan ennakonpidätys suunnilleen +/- koko vuoden veroon nähden.


Ehkäpä mun tosiaan kannattaa ottaa verottajaan yhteyttä. Tai sitten yksinkertaisesti pyydän ensin mainitsemastani työpaikasta verokorttini, kun en siellä ainakaan ennen kesää aio tehdä töitä. Jos silloinkaan.

Niija kiitos Shay! Ei kun huitomaan sitten vain! :D
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Pe 09 Tammi 2009 13:47

Energiansäästöä? :virne:
Philips mainostaa uusien EcoVision http://www.kaasujalka.fi/cms/pages/post ... 34.php?p=5 ajovalojen kuluttavan jopa 20% vähemmän energiaa tavalliseen lamppuun nähden.
Kuitenkin ainakin tuon kuvassa (ja muissa lehtimainoksissa vähän selvemmin) näkyvän lampun kannassa lukee 12v 55/60w, joka on siis tavallisen H4 ajovalon teho.
Miten siis 55wattinen lamppu voi kuluttaa vähemmän energiaa (eli watteja) kuin 55wattinen?
Avatar
Haahuilija
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 30 Huhti 2008 09:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » La 10 Tammi 2009 02:59

kaneli kirjoitti:
Galileo kirjoitti:
kaneli kirjoitti:...kysymys verokorttiin liittyen.


Kuulin tässä eräänä päivänä ohimennen, että nyt olisi tullut sellainen muutos ettei työnantajan tarvitsisi pantata alkuperäistä, vaan sille riittäisi myös verokortin kopio.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » La 10 Tammi 2009 13:17

Dnd kirjoitti:
kaneli kirjoitti:
Galileo kirjoitti:
kaneli kirjoitti:...kysymys verokorttiin liittyen.


Kuulin tässä eräänä päivänä ohimennen, että nyt olisi tullut sellainen muutos ettei työnantajan tarvitsisi pantata alkuperäistä, vaan sille riittäisi myös verokortin kopio.


Mun kaveri on näin toiminut jo pitemmän aikaa; antanut toiseen työpaikkaansa aina kopion verokortistaan. Kuulemma ongelmia ei ole ollut.
Ajattelin nyt odottaa, josko mun uusi verokorttini nyt maanantaina tulis ja katsoa sitten, miten tilanteen parhaiten selvitän. :)
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » La 10 Tammi 2009 13:49

kaneli kirjoitti:
Dnd kirjoitti:Kuulin tässä eräänä päivänä ohimennen, että nyt olisi tullut sellainen muutos ettei työnantajan tarvitsisi pantata alkuperäistä, vaan sille riittäisi myös verokortin kopio.

Mun kaveri on näin toiminut jo pitemmän aikaa; antanut toiseen työpaikkaansa aina kopion verokortistaan. Kuulemma ongelmia ei ole ollut.
Ajattelin nyt odottaa, josko mun uusi verokorttini nyt maanantaina tulis ja katsoa sitten, miten tilanteen parhaiten selvitän. :)

Puljaaminen ja säätö on mahdollista, mutta jos mennään pykälien mukaan:

http://www.vero.fi/nc/viewarticle.asp?d ... 3&index=#1

1.1. Yleistä verokorteista
Palkansaajan on annettava alkuperäinen verokortti työnantajalle. Työnantajan on säilytettävä verokortti itsellään koko verovuoden tai ennen verovuoden loppua päättyvän työsuhteen keston ajan. Työsuhteen päättyessä verokortti on palautettava palkansaajalle.

1.6. Ns. freelancer-verokortti
Tulonsaajat, joilla oman ilmoituksensa mukaan on useita palkan- tai palkkionmaksajia samanaikaisesti, saavat verohallinnosta ns. freelancer-verokortin.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 12 Tammi 2009 17:53

Tommosen kopioitavan verokortin saaminen ei ole hankalaa. Sen kuin
vain soittaa verokorttipalveluun ja kertoo tätille tai sedälle työtilanteen.
Mutta sitten pitää itse olla tarkkana ja laskea yhteen tulojaan, sillä jos
ylittää puhelimessa ilmoittamansa tuloarvion, niin veroprosenttia kannattaa
nostaa. Ellei sitten välttämättä halua maksaa mätkyjä tulevaisuudessa.

---
Muokkaus:
Mun oli tarkoitus itse kysyä, mutta hairahdun ajatuspoluilta niin helposti...
...liian helposti. Tarvittaisi lisää keskittymiskykyä.

Mutta kysymykseen.
Kun haluaisi lähettää kukkasen tai jotain vastaavaa huomionosoitukseksi
ja kädenojennukseksi ikävien tapahtumien keskelle, niin mitä se jotain
vastaavaa oikein voisi olla?Korttia en halua kirjoittaa, sillä en tunne
semmoisia sanoja, jotka millään tavalla voisivat istua tilanteeseen.
Onko kukkalähetys ainoa vaihtoehto?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 12 Tammi 2009 21:41

Pvi kirjoitti:Kun haluaisi lähettää kukkasen tai jotain vastaavaa huomionosoitukseksi
ja kädenojennukseksi ikävien tapahtumien keskelle, niin mitä se jotain
vastaavaa oikein voisi olla?Korttia en halua kirjoittaa, sillä en tunne
semmoisia sanoja, jotka millään tavalla voisivat istua tilanteeseen.
Onko kukkalähetys ainoa vaihtoehto?

Onko kyse surumuistamisesta eli kuolemantapauksesta? Adressihan on kukan ohella yleisin surumuistamisen muoto, niissä on valmiita tekstejäkin niin surullisia, että hyvä jos ei joskus tule tippa linssiin jo pelkästään adressia valitessa. Se tosin ehkä on hieman muodollinen, mutta kyllä niitä annetaan vähemmän muodollisissakin yhteyksissä. Tarkoitan siis ettei tarvitse olla iäkäs ja kaukainen sukulainen, vaan myös ystävien kesken.

Surumuistamiseen on myös kortteja valmiilla teksteillä, mut itsellä ainakin on joskus niitten kanssa ollut vaikeuksia löytää osuvaa tekstiä. Yksi vaihtoehto vaikeiden sanojen löytämiselle on tietysti etsiä sopiva runo, ja kirjoittaa se korttiin.

Äitillä on tapana suruvierailulle mennessä viedä kynttilöitä kukkien sijaan. Sanoo, että kukkia tulee niin paljon ja kynttilöitä usein siinä tilanteessa haluaa polttaa, tai voi polttaa myöhemmin ja muistella. Puhuit lähettämisestä, en tiedä sopivatko kynttilät lähettämiseen, ehkä paremmin itse mennessä käymään, joten ehkä siitä ei tässä tapauksessa ole apua.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 14 Tammi 2009 08:56

Olisiko kellään antaa vinkkiä mistä päin nettiä löytyisi cd-levyn kansia varten hyvä
pohja, johon voisi lisätä kuvan ja tekstiä kannen etu- ja takapuolelle?

Kuuklestahan noita osumia löytyy, mutta yhtäkään käyttökelpoista ei ole vielä tullut
vastaan :raps:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 14 Tammi 2009 09:46

Jos käytät Wordia, siihen voi ladata online-palvelun kautta CD:n kansipohjan. Eli Uusi Asiakirja -> Mallit (etsi online-tilassa) -> kirjoita CD ja lataa. Ehkä helpoin ratkaisu, jos mistään kotiohjelmasta ei löydy valmista editoria. Meillä erilaisia editoreita on varmaan kolme-neljä erilaisten ohjelmien kylkiäisinä...
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Tammi 2009 13:57

Purple kirjoitti:Äitillä on tapana suruvierailulle mennessä viedä kynttilöitä kukkien sijaan. Sanoo, että kukkia tulee niin paljon ja kynttilöitä usein siinä tilanteessa haluaa polttaa, tai voi polttaa myöhemmin ja muistella. Puhuit lähettämisestä, en tiedä sopivatko kynttilät lähettämiseen, ehkä paremmin itse mennessä käymään, joten ehkä siitä ei tässä tapauksessa ole apua.

Kyllä oli apua.
Kynttilät tuntuvat olevan oikein hyvä vaihtoehto. Kynttilät on jo kiedottu yhteen kultanauhalla ja odottavat pakettiin pääsemistä. Pitää mennä tänään postin kautta, kun en etukäteen tiedä kuinka paljon merkkejä pitäisi varata.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » To 15 Tammi 2009 22:42

Pvi kirjoitti:Tommosen kopioitavan verokortin saaminen ei ole hankalaa. Sen kuin
vain soittaa verokorttipalveluun ja kertoo tätille tai sedälle työtilanteen.
Mutta sitten pitää itse olla tarkkana ja laskea yhteen tulojaan, sillä jos
ylittää puhelimessa ilmoittamansa tuloarvion, niin veroprosenttia kannattaa
nostaa. Ellei sitten välttämättä halua maksaa mätkyjä tulevaisuudessa.


Mä en tietenkään oo ehtiny hoitaa tätä asiaa, kun uusi verokortti tuli muutenkin vasta eilen seikkailtuaan postissa tovin. Laskeskelin, etten mä kyllä mitenkään ehdi tienata vuoden aikana yli tulorajani, eli pitäneepä soittaa Verotoimistoon ja pyytää toista korttia. :)
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 16 Tammi 2009 14:49

Fantsu kirjoitti:Jos käytät Wordia, siihen voi ladata online-palvelun kautta CD:n kansipohjan. Eli Uusi Asiakirja -> Mallit (etsi online-tilassa) -> kirjoita CD ja lataa. Ehkä helpoin ratkaisu, jos mistään kotiohjelmasta ei löydy valmista editoria.


Kiitti Fantsu, valmista editoria ei siis siltä käytössä olleelta koneelta löytynyt eikä
minkään ohjelman lataamista olisi katsottu kovin hyvällä. Löysin lopulta netistä
pohjan jolla sain kuoret tehtyä. Alunperin tuon pohjan mitat vaan heittivät useilla
milleillä, mutta pienellä viilauksella siitä sai askarreltua ihan pätevän templaten :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja shaana » To 22 Tammi 2009 11:28

:hullu:

Missä Shay on?
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 22 Tammi 2009 11:33

Hei, menee nyt ehkä vähän väärään ketjuun, mutta olisiko jollakin haisua mistä saisi sermin kohtuuhintaan? Ei tekisi mieli maksaa ~200 e yhdestä sermistä. :p
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 22 Tammi 2009 11:43

Kodin Ykkösestä löytyy sermi 69,-, halvemmallakin varmasti saa, ainakin itse nikkaroimalla :tilt:

Kai noita muualtakin löytyy, oletko käynyt katsomassa huokeammissa huonekaluliikkeissä?
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » To 22 Tammi 2009 12:11

Voiko tavanomainen lyhyt sähkökatkos hajottaa sähkölaitteen? :o: Sen ymmärtäisin, jos olisi ollut ukkonen tai jotain, mutta ei. Meilläpäin oli ilmeisesti eilen joku muutaman minuutin katkos ollut, ja digitaalisesta mikroaaltouunista on nyt näyttö pimeänä. Kyllähän yleensä sähkökatkoksen jälkeen tuohon pitäisi tulla joku 0, vaikka kello olisikin nollaantunut, mutta ei näy mitään. Se kyllä periaatteessa lämmittää ruokaa, jos osaa painaa oikeita nappeja, mutta aikaa ja tehoa on vähän paha sokkona säätää. Kumma juttu. Mitenkähän takuukorjaus mahtaisi suhtautua...
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » To 22 Tammi 2009 12:21

L-S kirjoitti:Mitenkähän takuukorjaus mahtaisi suhtautua...

Kotivakuutus on näitä varten. Pitää kyllä olla aika hinnakas mikro.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron