Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 16 Helmi 2009 17:37

Mä sain töitä, jee! :D Ja aloitan jo huomenna. Kivaa!

Saas nähä miten tuskainen huomisaamusta tulee, kun on tässä reilun 3 kk:n työttömyyden aikana tuo unirytmi menny hiukka keturalleen... :p
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 16 Helmi 2009 22:22

Onnea lumikukalle työpaikan johdosta! :D

Minulla oli kiva viikonloppu. Pippalot olivat täynnä hyviä tyyppejä. Ja oli semmoinen hyvä fiilis -humppeli päällä koko ajan, mutta kuitenkaan aamulla ei ollut krapulaa. Vaikkei tapahtunut mitään sen kummempaa (ainakaan itselleni), niin jostain syystä kuitenkin vain naurattaa. Paitsi, että baarista lähtiessä oli niin kylmä, että halusin vain nopeasti kotiin.

Eilen vietettiin kissan nimppareita. (Se ei kyllä virallisesti ollut kahvittelun aihe.) Tuli syötyä hirveä määrä makeaa. :p

Oudon hyvä maanantai, vaikka meillä on töissä kaksi tyyppiä porukasta saikulla. Toinen jo kuudetta viikkoa, eikä tietoa koska hän ihan oikeasti tulee takaisin. Hänen esimiehensä toiminta raivostuttaa. Ai niin, ja hermostuin yhteen ihmiseen, mutta se ei ole mitään uuttaa ko. henkilön kohdalla. Sitten se hyvä osuus: Sain suurimman osan tehdyksi yhdestä paskasta hommasta, jota olen vääntänyt kolmatta viikkoa muiden töiden vain kasaantuessa. Huomenna sitten paluu maanpinnalle...

Ostin viime viikolla itselleni muuten uimapuvun. Nyt minulla ei ole enää mitään estettä aloittaa uintia tai hydrobiciä! :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Helmi 2009 22:53

Onnea työpaikasta! Minäkin saan semmoisen vielä kohta!
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 17 Helmi 2009 00:09

Onnittelut työllistymisestä! :D

Minäkin täyttelin tuossa työhakemuksia. Saas nyt nähdä, tärppääkö.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 17 Helmi 2009 00:50

Onnea kaikille työllistyneille, työllistyville ja työtä hakeville! :)

Kävin tänään jossain ammattiliiton infojutussa. Ei sieltä oikeastaan mitään uutta irronnu, paitsi että aloin tosissani miettiä, ehtiskö tässä vielä raskaaksi tahi äippälomalle, ni pääsisi edes tappelemaan, jos tulee potkut. :p No ei vain. Ahdistaa kyllä tilanne, kun toisaalta voisi hakea muuallekin, mutta toisaalta olis mielenkiintosta kattoa loppuun asti, jos tuolta uudesta organisaatiosta tarjoutuisi vaikka joku mielenkiintoinen homma.. Kun duunikaverit on ihania ja alakin ihan mielenkiintoinen ja haastava. Oma henkkoht uraputki on vaan aika jämähtäneessä tilassa... Tää on vähän kuin opinnäytetyön kanssa, että alkaa ahdistaa aina kun vaan erehtyy vähän enemmän ajattelemaan sen tekemistä. :hullu:

Toinen mitä pohdin tänään oli se, miten kirjoitan foorumille. Käytän aika paljon voimasanoja ja puhekieltä, mikä antaa varmaan aika lapsellisen kuvan musta. Kun aikaa kuitenkin olisi hioa tekstejä, mutta jotenkin on vain jäänyt päälle tämmöinen kirjoitustyyli. Kiroilen kyllä puhuessakin hirveästi, mutta sitä suuremmalla syyllä voisi tsempata tekstien kanssa. :hullu:

Oon muuten ollut viime aikoina paljon hyvällä tuulella. Töissä jengi nauraa mulle, kun tulen hymyillen töihin ja vielä iltapäivästäkin jaksan vitsailla. Enkä oo jaksanut edes valittaa töijutuista niin paljon kuin yleensä. :hullu:

Kävin tänään elämäni ensimmäisen kerran YTV:n Sortti-asemalla viemässä roinaa. Meni sängyn runko + patja, tv, imuri, stereot ja cdradiokasettimankka ja pari rikkinäistä lamppua. :D Klippan ei mahtunut kyytiin, täytyy keksiä sille joku toinen tilaisuus päästä sohvien hautuumaalle. Mahtava paikka tuo Sortti. Olin innoissani kuin pikkulapsi katsellessani, miten semmonen kone jauhoi mun sängyn tuusannuuskaksi. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 17 Helmi 2009 00:59

Emilia kirjoitti:Toinen mitä pohdin tänään oli se, miten kirjoitan foorumille. Käytän aika paljon voimasanoja ja puhekieltä, mikä antaa varmaan aika lapsellisen kuvan musta. Kun aikaa kuitenkin olisi hioa tekstejä, mutta jotenkin on vain jäänyt päälle tämmöinen kirjoitustyyli. Kiroilen kyllä puhuessakin hirveästi, mutta sitä suuremmalla syyllä voisi tsempata tekstien kanssa. :hullu:

Älä turhia huoli, en minä ainakaan ole huomannut että kirjoittaisit mitenkään erityisen lapsellisesti. Tai sitten olen jäävi sanomaan, kun itellä on kanssa kielenkäyttö aika "värikästä" joskus. :virne:
Minusta on vaan mukava, kun ihmiset kirjoittavat eri tavoilla. Itse ainakin saan siten paremmin kuvan eri persoonallisuuksistakin. Ei mitään itsesensuuria pöllöt. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 17 Helmi 2009 09:09

Lyyra kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Toinen mitä pohdin tänään oli se, miten kirjoitan foorumille. Käytän aika paljon voimasanoja ja puhekieltä, mikä antaa varmaan aika lapsellisen kuvan musta. Kun aikaa kuitenkin olisi hioa tekstejä, mutta jotenkin on vain jäänyt päälle tämmöinen kirjoitustyyli. Kiroilen kyllä puhuessakin hirveästi, mutta sitä suuremmalla syyllä voisi tsempata tekstien kanssa. :hullu:

Älä turhia huoli, en minä ainakaan ole huomannut että kirjoittaisit mitenkään erityisen lapsellisesti. Tai sitten olen jäävi sanomaan, kun itellä on kanssa kielenkäyttö aika "värikästä" joskus. :virne:
Minusta on vaan mukava, kun ihmiset kirjoittavat eri tavoilla. Itse ainakin saan siten paremmin kuvan eri persoonallisuuksistakin. Ei mitään itsesensuuria pöllöt. :hymyhali:


Mä olen samaa mieltä kuin Lyyra, en ole pannut merkille Emilian tekstissä mitenkään
erityisemmin voimasanoja tai puhekieltä enkä varsinkaan sitä, että hän kirjoittaisi
lapsellisesti. Fiksulta ja kieliopillisesti valistuneelta naishenkilöltä vaikuttaa hän :tilt:

Suurin osa tästä aktiiviporukasta osaa mun mielestä tosi hienosti ilmaista itseään teks-
tillisesti, nyt kun oikein tarkemmin ajattelee. Tosin välillä kun katson omia viestejäni
jälkikäteen, niin ihmettelen itsekin että mitäköhän hittoa olen mahtanut jollain viestillä
ajaa takaa :epäilevä: Tsemppaamista kyllä siis ainakin itseltä löytyy.

Mä oon niin tyytyväinen, ettei tää paikka ole kielellisesti (eikä sisällön puolesta) Suomi24-
tasoa :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 17 Helmi 2009 09:15

Kiitti keijot! :hymyhali:
Sippura kirjoitti:Suurin osa tästä aktiiviporukasta osaa mun mielestä tosi hienosti ilmaista itseään teks-
tillisesti, nyt kun oikein tarkemmin ajattelee. Tosin välillä kun katson omia viestejäni
jälkikäteen, niin ihmettelen itsekin että mitäköhän hittoa olen mahtanut jollain viestillä
ajaa takaa :epäilevä: Tsemppaamista kyllä siis ainakin itseltä löytyy.

Mä luulen, että tää on vähän jokaisella ongelma joskus. Kyllä mä ainakin oon saanut sun
jutuista ihan hyvin selvää aina. :) Eiköhän se niin mene, että itse on itsensä pahin
kriitikko.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ti 17 Helmi 2009 11:47

Ugh, mennyt ihan liian lujaa tässä lähiaikoina. :friikki:

Dokausreissuja, joissa tasapaino ei ole pitänyt ja suu ei ole pysynyt kiinni, blackoutteja enemmän kuin pitäisi. Kontrolli mennyt, enkä ymmärrä että miten näin. Jatkoja vietetty ja sekoiltu ja päästetty irti itsensä huolehtimisesta. Jos joskus siitä oonkaan kiinni pitänyt.

ANGST.

En tiedä miten saisin itseni taas kasaan.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 17 Helmi 2009 13:26

Sippura kirjoitti:Tosin välillä kun katson omia viestejäni
jälkikäteen, niin ihmettelen itsekin että mitäköhän hittoa olen mahtanut jollain viestillä
ajaa takaa

Mie en lue viestejäni. Ei vaan pysty.
Yleensä tulee esikatseltua hymiöt ja vastaavat, mut tekstiä ei vaan voi lukea.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 17 Helmi 2009 13:59

Mä olen Lyyran ja Sippuran kanssa ihan samoilla linjoilla. Sitä paitsi kaikilla täällä on oma persoonallinen tapansa ilmaista itseään, mikä on pelkästään positiivista. Mielestäni ns. värikäs kielenkäyttö on ihan ok, kunhan vain se ei ole loukkaavaa. Ja sellaista en pahemmin täällä ole havainnut. :tilt:

Itsesensuuria koitan minäkin vältellä, vaikka se yleensä iskee aika ajoin. Joskus se on hyvä asia, joskus taas ei. Aika usein tulee liikaakin mietittyä, mitä nyt tähänkin sanon, ja sitten tuleekin ahdistus siitä, etten löydä oikeita sanoja. Tällöin monet viestit jäävät kirjoittamatta ja sanomiset sanomatta.

Hohhoijaa, tulihan tästäkin tekstistä aika puuroa, mutta nyt en ainakaan rupea itseäni sensuroimaan. :virne:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 17 Helmi 2009 14:12

Mielestäni viestin lopusta voi jättää se loppukaneetin pois, joka on mallia:

"Olikohan tässäkään mitään järkeä?"
"Tulipa sekava viesti, mutta ehkä tästä jotain tajuaa."

Kun suuri osa viesteistä on sellaisia, ettei mikään pistä epäilemään niiden sekavuutta paitsi viimeinen lause. Sitten joutuu lukemaan viestin uudelleen, että miten niin sekava viesti. :virne:

Jos jää olo, että onpa sekava, niin silloinhan se viesti kannattaa lukea läpi ENNEN lähettämistä ja tehdä tarvittavat rakenteelliset korjaukset. Mutta ei sitä muille ole mitään tarvetta sanoa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 17 Helmi 2009 15:16

meidän pesukone on rikki :O: tai niin mä ainakin luulen. kaadoin äsken huuhteluainetta, ihan oikeeseen reikään ja oikealla tavalla (mies epäili että vika oli mussa :hullu: ) ja sitten se vaan valui sieltä pois. Uskottavasti siitä reiästä sen pitää sitten pesun aikana tullakin ulos, mutta ei mun käsittääkseni ennen kuin kone on ees päällä :hullu:
No, mä haluaisinkin uuden pesukoneen, mut ei toi oo varmaan vieläkään niin rikki, että saan sellaisen, pitää kai vaan lopettaa huuhteluaineen käyttö :(
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 17 Helmi 2009 16:35

Minä olen huomannut miettiväni liikaa mitä kirjoitan ja miten viestini mahdollisesti ymmärretään. Korjailen viestiä lukuisia kertoja ennen lähettämistä, jos nyt sitten lähetän kirjoitusta ollenkaan. Viestimääräni olisi reippaasti isompi, jos myös hylätyt viestit laskettaisiin.

Harvemmin täällä tulee vastaan viestejä, joista ei ota selkoa. Niissäkin on yleensä vika täällä päässä, eikä kirjoittajassa. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 17 Helmi 2009 18:25

Annis kirjoitti:meidän pesukone on rikki :O: tai niin mä ainakin luulen. kaadoin äsken huuhteluainetta, ihan oikeeseen reikään ja oikealla tavalla (mies epäili että vika oli mussa :hullu: ) ja sitten se vaan valui sieltä pois. Uskottavasti siitä reiästä sen pitää sitten pesun aikana tullakin ulos, mutta ei mun käsittääkseni ennen kuin kone on ees päällä :hullu:

Kannattaa pestä ja huuhdella sitä kaukaloa. Jos tosiaan aineet tulee pois vaikka ei pitäs tulla, on todennäkösesti siellä venttaali jumissa. Voi olla, että putsaaminen auttaa.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 17 Helmi 2009 19:36

Kuolo kirjoitti:
Annis kirjoitti:meidän pesukone on rikki :O: tai niin mä ainakin luulen. kaadoin äsken huuhteluainetta, ihan oikeeseen reikään ja oikealla tavalla (mies epäili että vika oli mussa :hullu: ) ja sitten se vaan valui sieltä pois. Uskottavasti siitä reiästä sen pitää sitten pesun aikana tullakin ulos, mutta ei mun käsittääkseni ennen kuin kone on ees päällä :hullu:

Kannattaa pestä ja huuhdella sitä kaukaloa. Jos tosiaan aineet tulee pois vaikka ei pitäs tulla, on todennäkösesti siellä venttaali jumissa. Voi olla, että putsaaminen auttaa.


Joo, heti kun mies tuli kotiin ja kokeiltiin laittaa sinne reikään vettä, niin tottakai se silloin toimi. Eli pesun aikana oli lähtenyt pois jotain, mikä sen oli jumittanut. Eli ei uutta pesukonetta :( Toi on muuten hyvä, mutta kun pesemisessä kesträä kolme tuntia. Olisi joskus kiva pestä päivässä useampikin koneellinen, mutta ei ikinä ehdi.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 17 Helmi 2009 20:32

:raivo:

Menetän järkeni kaiken teknisen pikku näpräämisen kanssa! Hermot menee ja mikään ei toimi!

Maija ja tietotekniikka - ei todellakaan match made in heaven. :ei:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 17 Helmi 2009 20:38

Pascal Lemoix kirjoitti:Mielestäni viestin lopusta voi jättää se loppukaneetin pois, joka on mallia:

"Olikohan tässäkään mitään järkeä?"
"Tulipa sekava viesti, mutta ehkä tästä jotain tajuaa."



Minä teen usein noin. :p Siis en jätä sitä loppukaneettia pois.

Joskus luin omaa viestihistoriaani, ja tuli niin tyhmä olo. :friikki: Ei ehkä kannata lukea omia viestejä jonkun keijottelupäivän jälkeen.

Muuten on kurkku kipeä ja päätä särkee. Kivakiva. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja lumikukka » La 21 Helmi 2009 13:55

Lyyra kirjoitti:Onnea työpaikasta! Minäkin saan semmoisen vielä kohta!


Kiitos Lyyralle ja muille onnitelleille. :hymyhali:

Ensimmäinen työviikko takana, oikein mukavaa on ollut. :) Työkaverit on mukavia ja mulla on oma valoisa työhuone. Ensi viikon jälkeen perehdyttäjäni vaihtaa työpaikkaa, joten sen jälkeen pitää selvitä yksin. Uskon selviäväni hyvin, sillä perehdytysohjelma on ollut tosi hyvä ja olen jo päässyt hyvin työhön käsiksi. :)

Kuten uumoilinkin, on ollut hankalaa totuttautua takaisin normaalirytmiin, mutta eiköhän sekin pikkuhiljaa luonnistu. Tänä aamunakin nousin jo 9 aikaan, vaikka on viikonloppu. :virne:
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » La 21 Helmi 2009 15:42

Johan on mukava päivä tuloillaan. :D

Viideltä pelille Vammalaan - tänään tosin yksin, kun en saanut ketään houkuteltua kaveriksi :virne: - ja illalla Sekelle juhlistamaan sitä, että aloitan viimeisen varsinaisen teinivuoteni huomenna. :D
Vanhenen siis taas niin että hirvittää. :virne:

Lentopalloa, viintä ja rakkaita ihmisiä. Siinä resepti mukavalle lauantaille. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Sippura » La 21 Helmi 2009 16:42

Maijalle mukavaa synttärin aattoa :D

*****
Kävin aamulla kylillä pyörähtämässä ja seuralaisen kanssa kahvilla paikassa,
josta saa takuulla tämän tienoon suurimmat korvapuustit (kuvassa ylhäällä
vasemmalla). Seuralainen söi pullasta suurimman osan, ja se tuntui täyttävän
ihan mukavasti... Kävin myös Turun uudehkossa pääkirjastossa ensimmäistä
kertaa, vaikka se on avattu jo vuonna 2006 :nolo: Komea paikkahan se oli.

Toivon myös että tämänhetkinen sää pysyy entisellään vielä huomenna, äitini
on järkännyt kotipuoleen lähisuvulle laskiaisriehan :D Luvassa on lohikeittoa,
makkaranpaistoa laavulla, kävelylenkki järvenjäällä ja laskiaispullat (vadelma-
hillolla ja kermavaahdolla, tietty). Kiva nähdä taas sellaisia sukulaisia, joita on
viimeksi nähnyt elokuussa häissä.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » La 21 Helmi 2009 23:36

Sippura. :hymyhali:
Kiitos!

Mukavatahan on. :D
Kohtapian Sekelle. Sitä ennen on höpötelty paljon siskon, siskon poikkiksen sekä äiskän kanssa. Lentopalloa en sen sijaan päässyt näkemään. :(
Mutta VaLePa voitti, jee! :superhymy:

Kohta Seke, nyt on kivvaa. Vielä kavereita pitäisi nähdä. Ihania ihmisiä luvassa siis.

Lentopallo ja viini ovat menneet, nyt jäljellä Seke. :viileä:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 22 Helmi 2009 02:00

Maijalle 600-kertaiset onnittelutponnittelut!
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja elegia » Su 22 Helmi 2009 12:57

Maijalle suuren suuret synttärionnittelut!
Kuva

--
Kaunis päivä tänään. Kouluhommelit ahdistaa ja muutenkin tuleva viikko, joka varmaan tulee olemaan tämän alkuvuoden kamalin viikko. Yh. Mutta pian voisin käydä rääkkäämässä hermot kasviksi matkaluisteluradalla. Ei väsyneenä jaksa niin huolehtia asioista. :D
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 22 Helmi 2009 14:12

Onnea Maija pieni! :hymyhali:

T: "tätimumnmokeijo"
:p :virne:

----
Mietiskelen tässä, jos uskaltautuisi vaikka ulos. :raps: Yskä ei ole vieläkään lähtenyt, mutta tänään lähtee jo ääntä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron