Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 31 Tammi 2009 15:14

Aluksi tapahtui jotain kiinnostavaa, mutta valitettvasti olen unohtanut koko alun.

Sieltä lähdin kuitenkin bussilla sairaalaan katsomaan jotain tuttuani. En muista kuka se oli, mutta pahoin pelkään, että se oli veljeni.
Perillä selvisi, että hänellä oli paha aivotärähdys. Hänen vuoteeseensa oli kiinnitetty joulupaketin korttia muistuttavat "käyttöohjeet" aivotärähdystä varten:
"Ei saa bailata liian kovaa tai nauttia päihdyttäviä juomia." :p Ihan kuin sairaalassa se muka olisi mahdollista, ajattelin siinä vaiheessa.

Veljellä oli huonetoverina miespuolinen ihminen (tai ainakin se muistutti aluksi ihmistä), joka oli sairaalassa sen takia, koska kärsi yliaktiivisuudesta ja puheripurista. :virne: Juttelimme veljen kanssa pitkään ja huonetoveri yritti koko ajan tulla mukaan juttuihimme. Vihdoin päätin, että huonetoverin on aika nukkua ja nukutin sen laulamalla Matti Eskon Rekkamiehen :pepsodent: ja jonkun muun finnhitsin samalla kun silitin sen päätä. Siinä silittäessäni huonetoveri muuttui ihmisestä ihan joksikin muuksi. Näin valveilla ollessa ajatellessa se saattoi muistuttaa Lilon ja Stichin Stichiä. No joka tapauksessa jotain yhtä outoa se oli.

Tuli uusivuosi ja olimme kaikki vieläkin sairaalassa. Pidimme siellä pippalot, joihin oli kutsuttu ihmisiä, jotka ilmeisesti olivat mukana unen alussa. Osa porukka oli ihan kännissä vaikka meillä ei tainnut olla juomana kuin tätä. :p Lopuksi haukuin kaikkea vastustavat töölöläiset, koska mielestäni oli heidän vikansa, että Bruce Springsteen ei ole tullut tarpeeksi monta kertaa Suomeen. :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » La 07 Helmi 2009 18:00

Näin sitten taas viimeisenpäälle outoja unia. (Koiraihmisille ei ole tarkoitettu tätä unta.)
Yhdessä oli pieni koira, joka piti piti jostain syystä lopettaa. En kyllä tiedä yhtään miksi, vai oliko siihen mitään varsinaista syytä. Koiran ympärillä oli joitain roskia ja koira sytytettiin elävänä tuleen. :isosilmä: Eihän se tietenkään siihen kuollut ja jäi kärventyneenä ääntelemään. Etsin jotain kättäpidempää ja lopetin sen kärsimykset.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja friikkis » To 12 Helmi 2009 12:26

Minun tehtävä oli viime yönä valvoa, että Amy Winehouse pysyy erossa päihteistä. Jossain puistossa minä sitä varjostin, mutta eihän siitä mitään tullut. Irtisanouduin minulle annetusta tehtävästä sillä verukkeella, että olin itse ollut koko viikon kauheassa kaasussa. :friikki:

Seuraavaksi näin unta, jossa kiersin Suomea ala-asteen opettajani kanssa. En oikein tiedä, että mikä mahtoi olla matkan tarkoitus, hauskaa taisi olla.
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 13 Helmi 2009 13:28

Jäin yöllä melkein linja-auton alle. Olin ylittämässä vilkasta liikennevalotonta risteystä, kun huolimaton kuski meinasi ajaa päältäni. Linja-auto tuuppasi minut kumoon, mutta kuski sai auton pysäytettyä juuri ennen kuin olisin jäänyt renkaan alle. Yritin kömpiä pystyyn, sillä minuun ei sattunut. Jalat eivät kuitenkaan kantaneet ja meinasin pyörtyä. Avukseni saapui vanhempi mieshenkilö, joka ohjasi minut jalkakäytävälle seinän viereen istumaan ja kävi hakemassa minulle jäätelöä.

Syödessäni jäätelöä juttelin tapahtuneesta miehen kanssa ja vilkuilin onnettomuuspaikalle, joka olikin nyt korttelin päässä. Siellä hääräsi poliisipartio valot vilkkuen, mutta kukaan vieressäni istunutta miestä lukuunottamatta ei muistanut minun osuuttani. Tunsin hienoista syyllisyyttä, että olin osallisena vaaratilanteessa, mutta en sanonut siitä miehelle.

Katseeni kiinnittyi taivaalle, jossa ei paistanut enää aurinko. Sininen taivas oli peittynyt ruskeanharmaana vellovaan ukkospilvimassaan. Kerroin miehelle, että olimme edellisenä iltana aikoneet lähteä vanhempieni kanssa telttaretkelle, mutta retki oli onneksi peruutettu. Olisimme kastuneet ukkosmyrskyssä, jos olisimme lähteneet. Taisin kertoa myös sen, että syy retken peruuntumiseen oli minun liian pitkäksi venynyt hampaidenpesutuokio.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 15 Helmi 2009 15:41

Olin menossa katsomaan entistä työpaikkaani ja entinen pomoni ottikin minut vastaan. Hän aikoi näyttää mitä olivat saaneet aikaiseksi poissaollessani ja johdatti minua pitkin työmaata. Jotenkin siirryimme kauppakeskuksen tyyliselle alatasolle, josta matkamme johti latotanssilattialle. Lattialla oli harvakseltaan tanssioita, enimmäkseen ihmiset istuvat seinänviereillä juhannuskoivujen keskelle. Menin istumaan vapaalle paikalle, kunnes huomasin, että istuma toverini oli Juha Laitela. Laitela oli juuri aikomaisillaan esittämään vitsiä ja ojensi minulle vitsin käsikirjoituksen ja kehotti minua näyttelemään mukana. Olin aivan peloissani, että miten mä tähän nyt jouduin. Omat osuuteni esityksestä meni jäykästi ja änkyttäen, mutta yleisöllä oli ilmeisesti todella hauskaa. Juha kiitti lopuksi minua avustamisesta.

Poistuin paikalta ja kävelin ulkona pois työpaikaltani. Juha polki pyörällä ohitseni, mutta kääntyi takaisin ja alkoi taas esittämään showtaan nappaen minut kainaloonsa ja tansittamalla pitkin toria. Yleisöllä oli jälleen hauskaa ja Juha kiitti minua taas osallistumisesta. Hän myös kehui näyttelijänlahjojani :keijo: ja kehotti minua jatkamaan samalla tavalla.

Seuraavaksi olin jossain pienessä toimisto huoneessa, joka ilmeisesti oli näyttelijöiden harjoitustila. Harjoittelimme jotain näytöstä. Minulle ei kuitenkaan oltu annettu käsikirjoitusta, joten olettaa voi ettei kaikki mennyt ihan nappiin. :virne:

Yhtäkkiä olin sitten jossain lastentarhan tyyppisessä tilassa vaaleansininen trikoinen kissapuku päällä. Oli myös muita ihmisiä, joilla oli kissapuku päällä. Oli keltaisia, vaaleanvihreitä, sinisiä ja vaaleanpunaisia pukuja. Konttasimme keskellä lattiaa laulaen jotain kissa laulua. Yleisönä oli ilmeisesti lapsia ja niiden vanhempia. Joukossamme oli myös oikeita kissoja, joiden kanssa meidän piti improvisoida. Kissoja ei kuitenkaan jostain syystä saanut silittää, ja koko urani uhattiin menevän pilalle kissan silityksestä.

Illalla oli vuorossa suuri show oikein isossa urheiluhallissa, jonne oli tehty lava. Kaikkialla oli hämärää, niin lavalla kuin backstagella. Halli oli jaetteu verholla puoliksi pituussuunnassa, ja siinä toisella puolella oli juuri tämä backstage. Siellä oli tuoleja rivissä aivan samalla tavalla kuin yleisön puolella.
En edelleenkään ollut saanut käsikirjoitusta, joten jouduin toimimaan monien kuiskaajien varassa. Myös näyttelijät kuiskailivat minulle mitä piti tehdä. Ensin olin pieni peikko (kts. Lelu-keskustelu :virne: ) ja minun piti vipeltää niin huomaamattomasti kuin suinkin pitkin lavaa ja yleisön ympärillä niin, että vai varjon piti livahtaa. Ohjelmaan kuului, että Kari-Pekka Toivosen piti jahdata minua ja ottaa kiinni. No juoksin sitten yleisön taakse ja liun penkkien takaa pimeän backstagen puolelle. Kari-Pekka syöksyi perässäni ja saatuaan minut kiinni kuiskasi taas ohjeita. Meidän piti kuulemma esittää kiihkeää aidonoloista *köh* rakastelua. Ajattelin että mikäs siinä, kun se kuuluu ohjelmaan. :tilt: "Näytellessämme" hetkeä tunsin, että se oli paras roolisuoritukseni näyttelijän uralla. :virne: Ehdin myös ajattelemaan, etten ennen ollut välittänyt Toivosesta näyttelijänä, mutta ehkä mieleni muuttuu nyt.

Näytös lähestyi loppuaan ja olin Toivosen saadessa minut kiinni muttunut peikosta kärpäseksi, jonka piti mennä lavalle vastailemaan yleisön kysymyksiin. Istuin siis penkille kone edessäni ja kun yleisö huusi kysymyksiään näpyttelin vastaukset kuin tähän fordelle. En jostain syystä osannut kärpäsenä kirjoittaa kunnolla ja tulikin paljon kirjoitusvirheitä, mutta ajattelin sen olevan hupaisaa. Yleisö ei tosin nauranut. Kirjoittaessani nytkähtelin samalla kramppaavasti kuin kuoleva kärpänen, ja esitinkin hyvin kuolevaa kärpästä näytöksen päätyttyä.

Esityksen jälkeen poistimme maskeja backstagen puolella. Kari-Pekka tuli luokseni ja hänellä oli ilmeisesti asiaa, mutta oli sen verran häveliäs ettei kehdannut muiden läsnäollessa puhua. Olin jostain hommanut hänelle lahjan, sillä hän oli ilmeisesti juuri tullut isäksi. Lahja oli vauvanhoito-tanko. Samalla kun vauvalta vaihdetaan vaippaa, voi isä vetää tangolla leukoja.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 16 Helmi 2009 22:56

Näin pitkästä aikaa unta, että olin saanut sisaruksia. Jostain oli perheesemme tullut pienet kaksoset: tyttö ja poika. Ne olivat fyysisestikin pieniä ja ulkonäöltään muistuttivat vähän menninkäisiä. Ne kyllä kasvoivat ihan järkyttävää vauhtia parissa päivässä, mutta olivat silti kuitenkin vauvoja. Muistan vain, että olimme mökillä ja ne kakkivat keskelle pihaa. :pahis:

Sitten kävimme pienen "siskoni" kanssa henkevän keskustelun. Kaksoset siis oppivat näköjään puhumaankin tosi nopeasti. :riips: Olin siis laittamassa "siskoani" nukkumaan ja siinä jotain juttelimme, kun hän meni peiton alle ja sanoi: "Arvaa missä mun pylly on!" :keijo:

Eräs toinen uni on hiukan hämmentävä: Minä, äiti, mumma ja siskoni istuimme ulkomailla karaokebaarin terassilla ja poltimme tupakkaa kuin korsteenit. Kukaan meistä siis ei enää polta ja muutenkin röökin polttamisemme on kaikilla ollut kai aika vähäistä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 17 Helmi 2009 13:31

Suvi kirjoitti:Olin siis laittamassa "siskoani" nukkumaan ja siinä jotain juttelimme, kun hän meni peiton alle ja sanoi: "Arvaa missä mun pylly on!" :keijo:

Ja siis tää ei oo hämmentävää? :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 17 Helmi 2009 20:39

Kuolo kirjoitti:
Suvi kirjoitti:Olin siis laittamassa "siskoani" nukkumaan ja siinä jotain juttelimme, kun hän meni peiton alle ja sanoi: "Arvaa missä mun pylly on!" :keijo:

Ja siis tää ei oo hämmentävää? :friikki:


No ehkä vähän. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 18 Helmi 2009 09:00

Viime aikojen eri keikkojen varmistumiset (Madonna, Metallica) on nyt tulleet uniinkin.
Olin nimittäin tässä joku yö AC/DC:n keikalla :virne: En edes kuuntele ko. bändin musiikkia
saatika menisin keikalle, mutta unessani näin kävi.

Kyttäsin pitkään hyvää paikkaa lavan edestä, ja sainkin sellaisen. Keikkapaikka oli jon-
kinlainen iso auditorio tai vastaava, ja alkunauhan aikana kattoon tehtiin komea ukon-
ilma. Ei siis mikään heijastus, vaan sääkoneella aikaansaatu, autenttinen ukonilma uk-
kosineen, myrskypilvineen ja sateineen.

Oli komeannäköistä, milloinkohan vastaavat efektit tulevat olemaan todellisuutta? :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 19 Helmi 2009 15:03

Nugat kirjoitti:Menin istumaan vapaalle paikalle, kunnes huomasin, että istuma toverini oli Juha Laitela.
Tarkoitatko siis Juha Laitilaa, vai jotain "paikallista suuruutta"?

Mä nään ihan liian vähän unia julkkiksista ja yleensäkin unia, jotka muistan myöhempään. Nytkin muistan, että heräsin viime yönä nähtyäni jonkun tosi ihmeellisen unen ja mietin, että pitää kirjottaa Forden uni-ketjuun. Koska kello oli kuitenkin vasta vähän vajaa kuusi, kävin uudestaan nukkumaan. Nyt en sitten muista siitä enää mitään.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 20 Helmi 2009 18:51

Jorssi kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Menin istumaan vapaalle paikalle, kunnes huomasin, että istuma toverini oli Juha Laitela.
Tarkoitatko siis Juha Laitilaa, vai jotain "paikallista suuruutta"?


Juha Laitilaa tarkoitin oikeasti. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 23 Helmi 2009 11:52

Olin taas keskellä jotain leffaa, joka oli olevinaan "Piukat paikat -ohjaajan versio" tms., mutta se oli kyllä saanut enemmän vaikutteita "Me kaksi ja Irene" -leffasta (tai siitä trailerista). "Jack Lemmonilla" ja "Tony Curtisilla" oli siis kaksi eri persoonallisuutta. Myös tällä toisella persoonallisuudella oli ihan fyysinen olomuoto, eli heitä oli yhteensä neljä. Minäkin olin siis mukana vahvasti tässä leffassa, mutten tiedä, kuka olin.

Meillä oli kuitenkin meneillään tärkeä operaatio, jonka merkittävin vaihe oli siirtyä suurella porukalla (ja ilmeisesti suurella metelillä) kirkon takarivistä eturiviin kirkonmenojen aikana. :pepsodent: Taisimme onnistua hyvin, mutta operaatiomme seurauksena jouduin maanpakoon. :friikki: Tässä tapauksessa maanpako tarkoitti sitä, etten mennyt kotiini, vaan harhailin (keskellä päivää!) pitkin Helsingin katuja ja välttelin ihmisiä. Sain viestejä läheisiltäni siten, että aina kun sitä vähiten odotin, joku tuntematon tyrkkäsi minulle lapun kouraan. :p

Lopulta olin ilmeisesti kuitenkin lähdössä maasta. Saavuin syrjäiselle portille, joka muistutti Karibian risteilyn sisääntuloporttia, tai osittain myös jonkun huvipuistolaitteen porttia. Siellä oli kuitenkin pimeää. "En tiennytkään tällaisen olemassaolosta", mietiskelin. Portista alkoi tulla ulos kovaäänisiä itäeurooppalaisia ja turkkilaisia ihmisiä. Tämän seurauksena en itse uskaltanutkaan mennä portista sisään. :friikki:

Sitten näin unta, joka ehkä kuvastaa huolestumistani vanhempieni kissojen ruokailutottumuksia kohtaan. Olin kissavahtina ja oli aika ruokkia kissat. Otin uunista pellillisen erilaisia laatikoita ja muita herkkuaterioita, joita äiti oli valmistanut pelkästään kissoille. Pudistelin päätäni, kun ladoin ruokia kissojen kuppeihin: "Mitä ihmettä ne oikein syöttää kissoille? Vähempikin riittäisi." :ei:
:virne:

Eräässä unessa olin uudestaan omissa ylioppilasjuhlissani. Sinne ei tosin tullut yhtään vierasta. Istuimme vanhempani, sisko, minä ja (jostain kumman syystä) siskon exä pöydän päässä ja olimme hiljaa. Meillä oli sitä paitsi ahdasta, sillä yhteen pienehköön huoneeseen oli sijoitettu ainakin kolme pitkää pöytää, ja näiden ympärille tuolit. Ja tosiaan kaikki istuimme vain yhden pöydän päässä vieri vieressä. Ai niin, ja sitten yritin piilotella ylioppilastodistustani, sillä se oli niin huono. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 26 Helmi 2009 22:27

Tuli vissiin katsottua Heroesia liian suurella intensiteetillä, kun unikin oli väkivaltaisen sorttinen:

Olin unessa jostain syystä nainen. Oltiin jossain diskossa tai vastaavassa. Pyssymies alkoi ammuskella, joten menin henkivartijan kanssa turvaan takahuoneeseen ajatellen, että toivottavasti se ei tuu tänne. No hetken päästä se kuitenkin tuli, ampui henkivartijan ja minä tunsin kädessäni kivun. Ajattelin, että hyvä että osui vain käsivarteen.

Myöhemmin paikalle oli tullut omaisia (joita en tuntenut) ja pelastushenkilökuntaa. He olivat järkyttyneitä, joten minä heille, että käteen osui eihän tässä pahempia. Tuli hetken hiljaisuus, jonka jälkeen minulle selitettiin, että minua oli osunut myös suuhun ja luoti oli mennyt aivoihin ja tuhonnut hermoja niin, etten tuntenut kipua. Lisäksi ainakin toinen rintani jouduttaisiin poistamaan. "Että siksi me ollaan niin järkyttyneitä." :friikki:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » To 26 Helmi 2009 22:35

Pascal Lemoix kirjoitti:
Myöhemmin paikalle oli tullut omaisia (joita en tuntenut) ja pelastushenkilökuntaa. He olivat järkyttyneitä, joten minä heille, että käteen osui eihän tässä pahempia. Tuli hetken hiljaisuus, jonka jälkeen minulle selitettiin, että minua oli osunut myös suuhun ja luoti oli mennyt aivoihin ja tuhonnut hermoja niin, etten tuntenut kipua. Lisäksi ainakin toinen rintani jouduttaisiin poistamaan. "Että siksi me ollaan niin järkyttyneitä." :friikki:


Olisi aika hurjaa kokea tuo ihan todellisessa elämässä. :friikki: Toivottavasti ei koskaan tarvitse. :friikki:

Viime yöstä muistan vain sen, että siskoni kuoli. Sisko kuoli niin, että hän ja hänen miehensä loikkivat pienen kanaverkon päällä, joka kellui uimaaltaassa, jossa uiskenteli hauen kokoinen hai. Jostain syystä siskoni hyppy epäonnistui ja hän luiskahti kanaverkolta veteen ja kuoli. Oltiin kaikki aivan shokissa ja vielä aamulla herättyäni oli aivan kamala olo. Uni jatkui kuitenkin niin, että menimme äitini ja tätini kanssa siskoni taloon, ilmeisesti lapsia saatettiin sinne, ja sisko otti meidän vastaan ja esitteli uusia desing-tuolejansa. :friikki: Tässä vaiheessa en vielä ymmärtänyt, että sisko oli kuollut vasta äsken ja tuossa se nyt pistää tuoleja riviin. Tajusin sen vasta herättyäni.

Mutta tosiaan, aamulla oli aivan kamala olo. En ole ikinä oikeastaan ajatellutkaan, että siskoni voi kuolla joskus. Ymmärsin, kuinka suurta tuskaa ja surua se aiheuttaisi. :( Kamalaa.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 28 Helmi 2009 13:02

Näin taas paljon pikku-unia, joista olen unohtanut suurimman osan. No, mutta tässä pari:

Olin tulossa kotiin, tai luulin tulevani. Talo ei muistuttanut yhtään sitä taloa, jossa asun, mutta jotenkin vaan tiesin, että minun pitäisi asua siellä. Tulin asuntoni ovelle. Katselin ovinumeroa, ja se ei näyttänyt tutulta. Mietin vähän, että ei minun kodissani tällaista ovinumeroa ole, mutta ovessa luki kuitenkin sukunimeni, joten päätin mennä sisään. Kauhukseni ovi oli kuitenkin raollaan, ja sisältä kuului todella kovaäänistä heviä tai metallia. Uskalsin raottaa ovea enemmän ja kurkistin sisään. Seinällä oli joidenkin täysin vieraiden ihmisten kuvia. Tajusin, että ei tämä taida minun kotini ollakaan, mutta seuraavassa "kohtauksessa" olin kuitenkin kotona. :riips:

Eräässä toisessa unessa olimme kavereiden kanssa tulossa jostain. En muista yhtään mistä, mutta siellä olin vihaisena lapannut reppuni täyteen tavaraa. No, mutta joka tapauksessa päätimme poiketa matkalla syömään. Löysimmekin todella viihtyisän ja soman kahvila/ravintolan, joka kuitenkin taisi olla todella kallis. Ostin keiton, joka maksoi 14 euroa, eikä keittoa ollut kuin mukia pienemmän kupillisen verran. Jostain syystä istuimme kaverin ja hänen miehekkeensä kanssa nurkkapöydässä erillään muista. Huomasin kuitenkin isomman pöydän ja ehdotin että siirrymme sinne. Kukaan muu ei siirtynytkään, paitsi me. Kaveri ajautui väittelyyn jonkun vanhemman (sukulais)miehen kanssa, joka oli tullut ravintolaan. Tästä suivaantuneena kaveri alkoi nappailla drinkkejä. Minun loppuaikani ravintolassa meni siihen, että siirsin ruokiani pöydästä toiseen. Pieni keitto olikin muuttunut ihan kunnon ateriaksi, johon sisältyi mm. iso lautasellinen keittoa, pari sämpylää, lettuja hillolla, puuroa jne. :keijo: Kaikki muut olivat jo syöneet, kun edelleen siirtelin ruokiani pöydästä toiseen. Kaikilla oli hirveä kiire lähteä kotiin, joten jouduin ottamaan ruoat mukaan. :p Sitten istuimme kaverin kanssa bussissa ja hän ylpeili sillä, että juonut ne drinkit ravintolassa. Minä vastasin hänelle: "Et sä kyllä tossa kunnossa pysy iltaan asti." :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emilia » La 28 Helmi 2009 15:09

Mä näin unta, että oli tullut THE YT-PÄIVÄ ja pomo kertoi, kuka saa jatkaa. Se itki kovasti kertoessaan mulle, että saan jäädä vielä töihin ja sitten kerrottiin, että kaikki muutkin saa jäädä paitsi joku Sean ja Matt ja joku kolmas, jota en tuntenut ja joka ei ole ollut meillä koskaan töissä (ei myöskään Sean & Matt ole olleet meillä). Oltiin helpottuneita ja kaikki halaili toisiaan. Huomasin, että meidän työryhmästä tosi moni oli mun vanhoja ystäviä tai jotain ala-asteen koulukavereita. Hetken olin huolissani siitä, mihin nykyiset työkaverit ovat joutuneet mutta tunne kaikkosi aika pian.

Oli talvinen päivä, aurinko paistoi. Lopuksi mentiin terassille tupakalle.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 01 Maalis 2009 02:21

Hurjan jänniä unia teillä :o:

Mulla oli sellainen yksinkertaisempi. Vessanpöntössäni asui suunnilleen puolimetrinen kirkkaanvihreä lisko. Yritin ensin huuhdella sen alas, mutta se tuli aina vain takaisin. Lopulta yritin siivota pöntön - jos se vaikka viihtyi likaisessa vessassa paremmin - mutta ei auttanut: se lisko vaan pyrki ulos sieltä pöntöstä. Hyi, inhottava lisko oli se. Lopulta jouduin tallomaan sen kuoliaaksi.

Vieläkin vähän puistattaa, kun ajattelen tuota unta. :friikki:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Annis » Su 01 Maalis 2009 15:07

Näin viime yönä vaihteeksi taas kovin sekavaa unta, mistä ei sinäänsä muista mitään, mutta siinä mun pienenpi kissani oli muuttunut norsuksi. Lisäksi mulla oli käsilaukussa vauva, ja joku nainen selitti bussissa, että ne maksaa meille kymppitonnin meidän äitien professorien kautta sitten. Muistan olleeni tosi huolissani, että ei mun äidillä oo ikinä mitään professoria oo ollut :hullu:
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 02 Maalis 2009 08:55

Mulla oli viikonloppuna melkoisen railakkaat unet. Ensimmäisessä unessa tein
A.W. Yrjänälle sellaisia asioita, joista ei tohdi päiväsaikaan puhua ( :pahis: ), toi-
sessa unessa äiti ilmoitti siskon odottavan toista vauvaa. Vauva oli kuulemma
tämän ensimmäisen vauvan seurana kohdussa kehittymässä, ja se syntyy pari
kuukautta ekan synnytyksen jälkeen.

Vähän siinä unessa ihmettelin tilannetta, mutta pienen miettimisen jälkeen se
kuulosti ihan järkeenkäyvältä jutulta :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 02 Maalis 2009 20:48

Pelattiin viikonloppua lautapeliä ja se vaikutti uniinkin:

Pelasimme jonkun kaverini kanssa Monopolin tapaista peliä, joka alkoi ihan normaalina lautapelinä noppineen kaikkineen. Mitä pidemmälle peli eteni, sitä oudommaksi kaikki muuttui. Ensinnäkin, noppa olikin pyöreä valkoinen pallo, jota heitettiin ihan normaalisti. Nopan pompuista laskettiin, kuinka monta askelta pelaaja saa edetä. Siinä ei hirveästi ollut järkeä, sillä noppa saattoi pomppia kovinkin kauas ja se piti hakea ja edetä siitä kohdasta, jossa oli noppaa heittänyt.
Ai niin, unohdin mainita, että tässä vaiheessa olimme itse muuttuneet pelinappuloiksi. :pepsodent:

Pelin edetessä ympärillämme kasvoi kaupunki. Se muistutti väreiltään vähän Tim Burtonin Jali ja suklaatehdas -leffaa. En muista, kuka pelin voitti, mutta itse olin ainakin pitkään todella selvästi häviämässä. Ihan pelin lopussa joku nainen (kaverini?) itki kotonaan, sillä oli mennyt vararikkoon pelimme takia.

Muistan vielä hämärästi toisen unen, jossa olin baarissa ja halusin nopeasti sieltä pois, sillä olin tullut suoraan mökiltä ja päälläni oli mökkivaatteet. Olin todella vihainen, niin vihainen en ole oikeassa elämässä ikinä ollut. Lopulta jouduin hakemaan kännisen kaverini pöydän alta. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 03 Maalis 2009 00:30

Nyt mä näin semmoista unta, että sain potkut. :( Mä jouduin lähtee ja mun entinen luokkakaveri sai jäädä, vaikka olin sitä mieltä, että se on epäpätevä. Hmph. Jostain syystä mun potku-uniin sekoittuu entiset luokkatoverit. Johtuisko tulevasta luokkakokouksesta, ehkä. Mitenhän päin ens yönä...?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 03 Maalis 2009 11:32

Näin ihan sekavia unia. Yhdessä vaiheessa olin Miehen kanssa Irlannissa, jossa tutustuimme johonkin kaupunkiin ja asuimme metikössä pienessä majatalossa, jonka omisti joku tuttu, jota kuitenkaan emme missään vaiheessa nähneet. Siiiiitten, yht'äkkiä olimme aamiaisella ranskalaisessa ravintolassa ja toisen humpsauksen jälkeen veli kertoi mulle ja sukulaisille, että vaimo on löytänyt uuden ja kohta jo muuttaa uuden miehen poikakin sisään. Todella aidontuntuista, vaikkakin todella sekavaa. Huoh.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 09 Maalis 2009 10:46

Näin unta, että kaupunkiin levisi tauti. Tauti oli eräänlainen kopio jostakin kuuluisasta muotisuunnittelijasta tai ehkä useammastakin, joka otti olomuodokseen tummaihoisen miehen. Mies oli hyvin laitettu ja muutenkin :gay:. Tauti halusi muun muassa, että kaikki kaupungin lapset käyttävät samanlaisia kenkiä (muistaakseni mustat, ballerinamalliset lakerikengät) ja komensi minua ompelemaan kenkiin sopivia takkeja. :virne:

Tauti (mies) majaili kerrostalossa ja jakaantui aina halutessaan levittää koko kaupunkiin käytettäväksi jonkin muotiluomuksen. Takaisin palatessaan tauti sulautui taas yhdeksi ainoaksi mieheksi. Muiden kaupunkilaisten halutessa tuhota taudin minä vain ihmettelin, miten hirveitä rättejä tauti suunnitteli.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 09 Maalis 2009 17:13

Näin eilen sunnuntaina ensimmäisen aamuheräämisen jälkeisessä torkkutilassa mielenkiintoisia työunia :o: Mun työhuoneessa oli parvisänky, jonka vasemmalla puolella seinässä oli monitori, hiiri sidottuna sängyn tolppaan ja näppis ergonomisesti ylhäällä olevalla sängyllä. Itse istuin parvisängyn edessä pitkällä sivulla, en siellä alapuolella, missä olisi ollut työpöytä.

Meillä ei juuri koskaan käy asiakkaita kuin kutsusta, mutta tällä kertaa oli yksi mun oikeasta entisestä työharjoittelupaikasta tuttu tyyppi käymässä kyselemässä kummia. Asiakas puhui koko ajan, enkä saanut kunnolla selvää, mitä hän oikeastaan oli vailla. Yritin epätoivoisesti saada työohjelmia toimimaan, ja hermostuin, kun homma ei mennyt niin kuin piti. Koko ajan mulla oli niin väsy, etten meinannut pystyä pitämään silmiä auki. Jouduin toistamaan koko ajan asiakkaan sanat, enkä siltikään muistanut, mitä hän oli juuri kysynyt tai sanonut. Raapustelin asiakkaan sanomia sanoja paperille ja teippasin niitä parvisängyn laitaan, enkä siltikään muistanut kaikkea. Ahdisti. Välillä yritin tehdä koneella jotain, roikuin parvella ja naputtelin näppistä, kiipesin alas katsomaan monitorista, menikö homma oikein. Ei mennyt. Tein sitä monta kertaa, kunnes näppis meni rikki. Vaihdoin työhuonetta, otin jostain syystä rikkinäisen näppiksen mukaani, asiakas seurasi ja jatkoi jaaritteluaan. Yritin epätoivoisena edes pysyä hereillä, ja samalla saada edes vähän selvää, mitä asiakas puhuu.

Uudessa työhuoneessa koneen käynnistyminen kesti ihan tuhottoman kauan, ja asiakas alkoi jo hermostua. Kun sain vihdoin koneen auki, ja klikattua sylissä olevalla hiirellä työohjelman pikakuvaketta, niin koneelle aukesikin RollerCoaster Tycoon (jota en ole koskaan oikeassa elämässäni pelannut) :o: Yritin sillä tehdä töitä, mutta en jostain syystä onnistunut :keijo: Yritin selittää asiakkaalle, että ohjelmat ei nyt toimi, että ei kannata koskaan tulla käymään, kun voi käydä näin :keijo: On parempi soittaa. Asiakas lopulta hermoistui, haukkui minut ja firman ja lähti pois. Hänen poistuessaan pistin merkille, että asiakkaalla oli päällään tavallinen pitkähihainen paita, lasten talvikengät ja villakalsarit. Heräsin villakalsareihin.


Yrittääköhän mun alitajunta kertoa mulle jotain? :raps:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 15 Maalis 2009 13:43

Edellisenä yönä etsin itselleni harjoittelu- ja kesätyöpaikkaa. Mahdolliset paikat olivat olivat jossain lehtisessä, josta sitten valitsin itselleni työn. Helppoa ulko työtä ja käytännössä koko kesä löhöilyä rannalla. Työni oli siis eräässä saaressa siirtää lehmiä laitumelta toiselle. Koko kevät ja kesä siis yhden lauman siirtämiseen laitumelta toiselle. :keijo: Kunhan saa pari lehmää siirrettyä päivässä, vauhti on ihan hyvä. :tilt: Lopun aikaa voinkin sitten löhöillä.

Sitten aloitin työni. Heti ensimmäisenä päivänä sattui kuitenkin moka, sillä lehmien kanssa samassa aitauksessa ollut pieni poni pääsi vapaaksi ja suuntasi lapsijoukon luo. Lapset syöttivät ponille jäätelöä. Siellä oli myös muutamaa vuotta mua vanhempi tuttuni ja hän syötti ponille vaahtokarkkeja. Tästä olin hirmuisen vihainen hänelle. "Luulisi nyt tuon ikäisen tajuavan, ettei ponille voi antaa vaahtokarkkeja." Tähän työnantajani vain totesi: "Ei se mitään. Se poni on kovasti makean perään ja syö vaahtokarkkeja aika usein." :friikki: Jossain vaiheessa tuli mieleen, että mullahan pitäis pian alkaa harjoittelu toisessa paikassa. Jäin kuitenkin tuonne töihin. :virnu:
---------

Viime yönä odotin bussia jossain päästäkseni yliopistolle. Bussia ei kuulunut, joten lähdin kävellen matkaan. Löysin jonkin polun, jota pitkin lähdin kulkemaan ja matkan varrella oli pressuista tehty pitkä liukumäkiviritelmä. Mietin, että tuonne pitää kyllä joskus päästä laskemaan.

Saavuin yliopistolle ainejärjestömme huoneeseen. Siellä ihmiset pähkäilivät, mitä tehdä kirjaston kirjalle, jota aina tarvitaan, mutta jossa on liian lyhyt laina-aika. No, varastetaan se tietysti. :pahis: Otimme paloauton, jolla matkustimme kirjastolle. Siellä nostimme yhden jätkän tikkaiden avulla katolle, jossa hän sammutti valvontakamerat, pujahti sisälle kirjastoon ja varasti kirjan. Kaikki tämä vaiva siis yhden kirjan takia. :friikkipeukku:

Kun palasimme yliopistolle, huomasin, että Poika oli lähdössä kotikotiinsa harjoittelun ja kesätöiden ajaksi. Surkuhan siinä tuli puseroon ja lähdin saattamaan häntä bussipysäkille. Kuljimme samaa polkua, jota pitkin olin tullut yliopistolle. Välillä harrastimme ties mitä pusikossa. :nolo: Sitten matka jatkui bussipysäkille, josta hän lähti bussilla. Jäin surkeana vilkuttamaan pysäkille. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron