Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » To 26 Helmi 2009 15:33

Kävin vanhassa yöpaikassa jeesaamassa ja kaikki alkoi samalla tavalla, kuten aina kauan poissa ollessani. Taukotila työtavaroineen on siirtynyt vaihteeksi paikasta K paikkaan L. Ensimmäinen tunti meni siinä, että etsin jääkaapin eväille (se oli ovelasti piilotettu), tongin työkalupakkeja etsiessäni puukkoa (niitä oikeesti lojuu ihan joka paikassa. Paitsi silloin kun tarvitsee) ja muuta sellaista, ja laitoin ison levyn nojaamaan vessan lähettyville. (vessassa ei ole ovea, ei ole ollut ainakaan vuoteen. Siellä kuulemma tehdään jotain, että ovi ei voi olla siinä. (Miehillähän on helppoa, kun voivat mennä ulos aitan taakse kuseksimaan, mutta minä siveä neitonen joudun kykkimään ovettomassa vessassa, josta on näköala joka suuntaan. Eikä vessaa voi ees erikseen vetää. Pitää viskata ämpärillinen vettä satsin perään.)) (Tai ehkä pitää kuitenkin olla kiitollinen. Mun takia se vessa sinne asennettiin aikoinaan, vaikka huussi oli vielä kesken. :virne: Tai potkua antoi asiaan se, että yhdellä työkaverilla oli maha sekaisin muutamana päivänä.) Olin tänään tosin yksin töissä, mutta siellä tuppaa välillä käymään niin paljon turisteja, että aina saa olla varuillaan. Ja vaikka tuo valtava levy onkin suojana, tulee juostua joka ikkunaan varmistamaan, ettei varmasti yhtään autoa ole tulossa tännepäin. :virne:

Siinä oli Nugatin kertomus normaalista päivästä. :tilt:

No ei, oikeasti oli tosi innostavaa pitkästä aikaa puuhastella tuota projektia. Siitä on muutama kuukausi edellisestä käynnistä ja siellä onkin saatu paljon aikaiseksi. Ja tulipahan tienattua hitusen, pitäisi ostaa aidosta näädänkarvasta tehty kärkisivellin. Ei hinta pyri kun siinä 90 korvilla. :tilt: Tekokarvasiveltimet nyt ei vain toimi kertakaikkiaan. :p Kärki rupeaa hyvin pian sojottamaan minne sattuu, vaikka kuinka huoltaisi, eikä ne ime väriäkään koskaan tarpeeksi. Aito karva maksaisi itsensä takaisin, mutta kova hinta on yhtäkkiä ostaa sellainen.
Olen kyllä ajatellut, että kun noita karvaperseitä pyörii jaloissa, niin osaisikohan niiden karvoista tehdä itse siveltimen. :raps: Onks ohjeit? :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Vanilla » To 26 Helmi 2009 23:21

Talvi"loma" menee taas leppoisasti töitä tehden... Harmittaa hullun paljon, kun useimmat opiskelukaverit on lähdössä kotikoteihinsa viikoksi. Mie en. :hullu:

Nyt talvilomien aikaan meillä on ollut ihan älyttömiä työpäiviä. Yhdeksän ja puoli tuntia alkaa olla vähän liikaa, varsinkin, jos samaan aikaan pitäisi lukea tenttiin. (Jätin lopulta menemättä siihen tenttiin, kun en kerta kaikkiaan jaksanut edes aukaista kirjoja - sen verran poikki olin iltaisin.)

Turhautumistani lisää edessä häämöttävä kamala kesä. Mainitsin pomolle, että mullahan pitäisi olla täysi kesäloma, ja haluaisin ainakin osan pitää siitä. Pomo: "Niin no... Katotaan nyt. Sinähän voit vaikka sitten syksyllä pitää niitä lomapäiviä, kun silloin täällä on hiljaisempaa." Meinasin itkeä. Mitä hiton lomaa se sitten on? Mulla alkaa opetusharjoittelu syksyllä, ja kandintutkielmaakin pitäisi kai suunnitella. Musta tuntuu jo nyt aina sunnuntaisin, etten selviä seuraavasta viikosta. Niin että syksyyn asti tässä pitäisi kärvistellä.

Ärsyttää, kun mun pitää olla tämmöinen typerys, joka ei osaa puolustaa itseään. :friikki:

Muistuttakaa mua sitten heinäkuussa, että lupasin itselleni irtisanoutua tämän kesän jälkeen... Vois keskittyä ihan täysipainoisesti opiskeluun, vihdoinkin. En vaan vielä tänä kesänä oikein uskalla heittäytyä pelkän opintotuen varaan.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 27 Helmi 2009 15:02

Sybe oli niin oikeassa sanoessaan, että tästä hutusta selviää, kun tiedostaa omat rajansa.

Koin eilen valaistumisen. Tie valaistumiseen oli kivinen, niin kuin se usein on. Pitkittyneen epävarman tilanteen, huonojen/olemattomien ohjeistusten aiheuttamien ongelmien ja organisoinnin totaalinen puuttumisen aiheuttama paine pääkopassa aiheutti eilen erinnäisten lisäongelmien ja lisänakitusten jälkeen massiivisen räjähdyksen. Enpä ole ikinä ennen kiroillut pomoilleni :o: Nyt olisi satamajätkäkin punastellut. Annoin palaa, täydeltä laidalta. Hupsista.

Esimieheni toipui jonkun verran siitä tykityksestä, mutta ei helvetti uponnut mun sanoma edes voimasanojen avulla. Pomo yritti rauhoitella hokemalla, että jos tulee jotain vaikeaa työtehtävää, niin kyllä he auttaa. Voi vinetto. Pointtihan siis on, että olen sen verran älykäs, että selviän kyllä ongelmista. Siitä en selviä, että töitä olisi niin paljon, että tarvisin 4 lisäkättä ja 48 tuntia vuorokauteen.


Illalla asioita pähkäillessäni sain niin monta oivallusta, että vieläkin päässä humisee. Haluatteko kuulla? Ei se mitään, kerron kuitenkin.

:lanppu: Kun tulin firmaan töihin, mun työtehtäviin kuului lähinnä puhelimeen vastailu ja helppojen juttujen tekeminen, ja vaikeampien välittäminen pomoille. Ajan myötä esimies on antanut vaativampia hommia mulle, enkä ole pistänyt pahakseni, koska se on ollut ihan mielekästä, ja mulla oli silloin aikaakin sellaiseen. Nyt olen jo useamman vuoden tehnyt saman tason hommia kuin kaikki pomotkin, välilä jopa Helsingin isoherrojen hommia, plus ne helpot. Nyt yrityksen johto "nokkelilla" uudistuksillaan ja yhdistämisillään pistää mut takaisin tekemään sitä henkistä liukuhihnatyötä. Mun esimies ei tätä tajua. Mullakin meni eiliseen asti, ennen kuin hiffasin. Tätä tukee myös kuuroille korville kaikuneet palkankorotusvaatimukset työn vaativuuden mukaan. Turha mun palkkaa olisi ollut puoleksi vuodeksi korottaa, kun en siitä kuitenkaan olisi luopunut siinä vaiheessa, kun pistetään takaisin liukuhihnan ääreen helppoihin hommiin.

:lanppu: Koska yritysjohto selkeästi haluaa mut liukuhihnalle, niin oh, mullahan on ihan heidän siunauksensa siihen, että nakitan kaikki vähänkin vaikeammat pomoille! Eli meinaa sitä, ettei työtaakka nyt sitten välttämättä olekaan ihan niiiiiiin hirveä. Forwardia vaan heti, jos vähänkin näyttää siltä, että vaatii jotain selvitystyötä. "Ei kuulu mulle".

:lanppu: Eilen meuhkatessani suu vaahdossa yksi uusista pomoistani sanoi, että mikä ongelma se työn määrä on. Teet mitä ehdit, ja jos ei ehdi, niin, suora lainaus: "sitten pitää vain jättää tekemättä" :superhymy: Esimieheni katsoi kyllä vähän vinoon, mutta ei sanonut siihen mitään. Sehän tarkoittaa sitä, että mä tosiaan voin jättää hommia tekemättä, jos ei ehdi :superhymy:

:lanppu: Edellä oleva taasen tarkoittaa sitä, että munhan kannattaa ruveta pitämään työ-, ruoka- ja kahviajoista kiinni (doh?). 8-16 jäkitetään duunissa, 2x13 min kahvitauot taukohuoneessa ja ruokkis ½ tuntia ruokalassa. Kynä tippuu kädestä klo 15.54, että on leimauskoneella klo 15.59, jossa voi norkoilla sen minuutin vaikka nenää kaivaen. Asiakkaallekin voi sanoa, että voi voi, tänään en enää ehdi mitään, kun kello on varttia vaille neljä. Palataan huomenna asiaan.

:lanppu: Minä en ole koskaan saanut mitään lisäarvoa siitä, että olen pyrkinyt tekemään asioita yritykselle edullisella tavalla. Enkä myöskään siitä, että olen käyttänyt vapaa-aikaani työasioiden pohtimiseen ja joskus jopa tekemiseen, saati siitä, että olen joskus jopa vaivautunut tekemään parannusehdotuksia työtapoihin. Tästä lähtien hommat tehdään niin kuin on ohjeistettu, ja pyritään pitämään ideat vain oman pään sisällä.

:lanppu: Uusien ohjeistusten puutteellisuudesta johtuen joutuisin näkemään kovasti vaivaa jo pelkästään selvittääkseni, kuinka tietyt työtehtävät oikeasti tulisi tehdä. Koska tarkoitus nyt kuitenkin on tehdä liukuhihnatyötä, eikä selvitystyötä, niin ohjeistamatonta työtä ei tarvi tehdä ollenkaan.

:lanppu: Mitä vähemmän välittää, sen vähemmän särkee pollaa. Voi olla vaikea oppia välittämisestä pois, ainakin tällä työmoraalilla, mutta firma on jo oikein mainion pohjan tehnyt mun välinpitämättömyydelle. Hitto, olen joskus ihmetellyt, kun isommilla konttoreilla tuntuu olevan niin välinpitämätöntä, ja työkulttuurina lähinnä tuo "ei kuulu mulle". Alan ymmärtää heitä :o:


Heja! Kyllä on kuulkaa helpottanut. Pitää vielä maanantaina vääntää rautalangasta pomollekin, mikä yritysjohdon näkemys mun duunista on. Samoin pitää tehdä uusia työskentelytapoja, ettei ressi iske tekemättömien hommien takia. Vaatii pientä ponnistelua ja pähkäilyä, mutta onneksi nyt on aikaa, kun hommia voi jättää tekemättä. Vähän kyllä huolestuttaa, että jos en pian saa uutta duunia, niin totunko liiaksi tuohon aivan sama -mentaliteettiin, ja kohta huomaan olleeni 30 vuotta työssä, joka ei ole millään muotoa mielekästä, mutta aivan sama, kunhan vain palkka tulee säännöllisesti tilille.



Oman navan ympärillä pyöriminen sikseen, shaanalle oikein mehevät onnittelut työnkuvan kehityksestä :superhymy: Muutsikalle iso :hymyhali: rohkeasta vedosta. Kyllä se hyvin menee!
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 27 Helmi 2009 15:22

Edellä mainittu tullaan kai sitten tuntemaan jälkeenjäävässä ( :virne: ) kansanperinteessä nimellä "Aukun gonahdus". :virnu: Kannattaa opetella myös gonahtaneita sanontoja samalla:

Ei tod.
Aika väbä.
Ei nappaa (eikä napostele).
Aika hiljast' on. / Aika hiljasta.

Onnea työmotivaation hallittuun alasajoon. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 27 Helmi 2009 15:27

Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 27 Helmi 2009 15:47

Taisi Galilla osua vahingossa väärään nappiin c) Kanada :viileä: Ei se mitään, sattuu sitä joskus muillekin.


Mun nähdäkseni sain juurikin riisuttua marttyyrin raskaan viitan pois harteiltani. Hirveä valitus duuneista, enkä ole kuitenkaan saanut asiaan parannusta. Toki johtuu osittain mahdottomuudesta vaikuttaa omaan työhöni millään tavalla, toisaalta olisin voinut pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä. Työttömäksi ei vain ole oikein innostanut jättäytyä. Jos mä olen voimaton tekemään mitään muutoksia työtehtävissäni, niin ainut mahdollisuus on muuttaa asennetta. Ettei tarvi tulla tännekin aina valittamaan, kun työssä on niin paskaa. Nyt kun sain vihdoin itseni tajuamaan, että työ on vain työtä, ja mun palkalla mun ei tarvitse ottaa paineita siitä, mitä isot pomot päättää, niin se ja siitä valaistumisesta iloitseminen tuskin on marttyyriyttä :tilt:

Kiitos Pascalille, joskin oletan uuden asenteen jopa parantavan työmotivaatiota :D


Muokkistalisäys: ehkä tuosta mun edellisestä viestistä ei tarpeeksi hohkaa se, kuinka helvetin ahdistavaa mulla on ollut töissä viimeisen vuoden, puolitoista. Pitäisi hohkata kyllä aiemmista viesteistä, mutta väännetään nyt vielä rautalangasta. Koin eilen(kin) olevani niin mahdottomassa tilanteessa uusien hommien, pomon olettamuksien ja firman vaatimuksien välissä, että itkin moneen otteeseen. Töiden takia, jeesus sentään. Olen kuitenkin jo pidemmän aikaa asiasta yrittänyt puhua, etsiä ratkaisuja (vaikka kuten sybe sanoi, sehän on mun esimiehen tehtävä), pyytänyt muutoksia, anonut edes kunnon tehtäväkuvausta mun hommista, eikä mitään. Pomon vastine ollut tuo aiemmin mainitsemani "katsotaan sitten, kun siitä tulee ongelma". Kun on pidemmän aikaa hakannut päätä seinään saamatta muuta kuin päänsäryn, niin typerähän mä olisin, jos en jotain tekisi. Marttyyri olisi jatkanut hakkaamista, ja valittamista, kun on niin kipeä pää. Mä lopetin pään hakkaamisen.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 27 Helmi 2009 18:54

Meikäläinen joutuu ottamaan yhteyttä pääluottamusmieheen, ammattiyhdistykseen ja liittoon. Jee - ensi viikkoa odotellessa.... Taitais taas olla känni paikallaan.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 27 Helmi 2009 20:30

Aurora B. kirjoitti:Kun on pidemmän aikaa hakannut päätä seinään saamatta muuta kuin päänsäryn, niin typerähän mä olisin, jos en jotain tekisi. Marttyyri olisi jatkanut hakkaamista, ja valittamista, kun on niin kipeä pää. Mä lopetin pään hakkaamisen.

Mä viittasin lähinnä tuohon laajaan postaukseen, josta henki "olkapäilläni firmaa kantanut olen, nyt riitti uhrautuminen, katotaan miten pärjäävät ilman pyyteetöntä työpanostani" aika voimakkaasti. Se on vahvaa työmoraalia ja sisäistä yrittäjyyttä kun nähdään vaivaa firman parhaaksi, omista eduista tinkien. Ihailtavaa kyllä, mutta jos siitä ainoa kiitos on lisää painoa niskaan, niin itse en kyllä kovin kauaa viitsinyt yrittää. Mutta mulla nyt onkin valmiiksi huono työmoraali. :p

Nyt Aukku ottaa Aukun itsensä etusijalle siellä töissä. Ei pisnis-maailmassa harrasteta hyväntekeväisyyttä (ellei saa verohelpotuksia), joten ei Aukkukaan tee mitään ilmaan vastiketta. Tulisiko tuosta tekstistäsi myös rivien välistä ärtymys siitä, ettei panostasi arvosteta tai siitä ei tule kiitosta?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » La 28 Helmi 2009 11:46

Absu on kyllä kokenut valaistuksen :o: Taidan laittaa tuon viestin ihan omiin arkistoihini - tai kehystää työpisteen seinälle. :virne:

Äh, kuten ehkä joku on saattanut huomata, en ole foorumillekaan ehtinyt, vaikka mulla onkin kone kotona ollut käytössä. Porukat saigonilla ja musta on vähän tehty sillein tärkee, kun teen ensin päivän aikana apaut kahden ihmisen työt, niitä hommia, joita tein aikaisemmin, ja sitten iltapäivällä hyppään siihen uuteen hommaani. :pahis: Kellon ympäri on oltu töissä, vähän väsyttää, voin myöntää kyllä. Tilanne duunissa on täysin poikkeuksellinen, en muista koskaan tuollaista sairaslomien määrää sattuneen samalle ajalle. Päivä kerrallaan siellä on menty ja hommat on hoidettu, olen saanut kiitosta ja tuntenut itseni tärkeäksi. :hullu: Avaudun joskus tulevaisuudessa sitten tyhmistä jutuista, mutta kyllä tää toistaiseksi on kivaa ja ah, pieni paine ja se vastuu saa mut pirteenä töihin aamusin, lorviminen ei oo mun juttu. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 03 Maalis 2009 22:41

Galileo kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Kun on pidemmän aikaa hakannut päätä seinään saamatta muuta kuin päänsäryn, niin typerähän mä olisin, jos en jotain tekisi. Marttyyri olisi jatkanut hakkaamista, ja valittamista, kun on niin kipeä pää. Mä lopetin pään hakkaamisen.

Mä viittasin lähinnä tuohon laajaan postaukseen, josta henki "olkapäilläni firmaa kantanut olen, nyt riitti uhrautuminen, katotaan miten pärjäävät ilman pyyteetöntä työpanostani" aika voimakkaasti. Se on vahvaa työmoraalia ja sisäistä yrittäjyyttä kun nähdään vaivaa firman parhaaksi, omista eduista tinkien. Ihailtavaa kyllä, mutta jos siitä ainoa kiitos on lisää painoa niskaan, niin itse en kyllä kovin kauaa viitsinyt yrittää. Mutta mulla nyt onkin valmiiksi huono työmoraali. :p

Nyt Aukku ottaa Aukun itsensä etusijalle siellä töissä. Ei pisnis-maailmassa harrasteta hyväntekeväisyyttä (ellei saa verohelpotuksia), joten ei Aukkukaan tee mitään ilmaan vastiketta. Tulisiko tuosta tekstistäsi myös rivien välistä ärtymys siitä, ettei panostasi arvosteta tai siitä ei tule kiitosta?

Ai jaa. Jaha. No, mä myönnän olleeni totaalinen idiootti, kun olen järkähtämättömästi pitänyt liian vahvasta työmoraalistani väkisin kiinni. En katso olevani mitenkään korvaamaton, tai edes tärkeä yrityksen toiminnan kannalta, mutta lähimmille työkavereilleni (pomoille ja varsinaiselle esimiehelleni) olen kuvitellut olevani tärkeä tukihenkilö. Nyt yritysjohto systemaattisesti romuttaa mun harhaisia kuvitelmiani omasta tärkeydestäni, niin tottakai se kirpasee. Erityisesti, kun esimies sanoillaan ja teoillaan (tai sanomatta ja tekemättä jättämisillään) viestittää samaa. Oli aika järkyttävä hetki torstaina, kun alitajunnasta pulpahti esiin kysymys: "Minkä hiton takia mä olen täällä raatanut kuin raivohullu apina?". Varsinkin kun vastaus oli jämäkkä: "Ööö..." :tilt:
Postauksen pyrkimys ei kuitenkaan ollut tuoda esiin marttyyriyttäni siitä, että olen kaikkeni antanut ja tässäkö on kiitos, vaan oikeasti iloita siitä, että vihdoinkin ymmärsin päästää irti. Ehkä hitusen myös potkin itseäni siitä, että olen monta vuotta sietänyt tuota. Hyi minä.


Olen jatkanut aiheen pohdiskelua enemmänkin, ja valaistumisia tapahtuu ihan solkenaan, en pysty edes sanoin kertomaan kaikkea. Eikä enää puhuta pelkästään työasioista vaan ihan kaikista elämänalueista. Outo juttu :o: Töissä olen pystynyt pitäytymään zen-tyyppisessä olotilassani, eikä v-käyrä edes värähtänyt, kun tänään tuli lisää "iloisia" uutisia töissä :keijo: Lisää duunia pukkaisi. Juupa juu.

Tein myös kaavailemiani muutoksia työskentelytapoihini, ja sekin on helpottanut kivasti. Vielä on hommaa jäljellä, mutta alku on ollut erittäin lupaava. Ei ole pariin päivään tehnyt mieli juosta konttorilla ympyrää ja huutaa "uliuliuliuliuliuliuliuuuuu!" käsillä samalla viuhtoen, sen takia kun on ollut liikaa hommia eikä ole osannut päättää, mistä aloittaisi. Virkistävää.

Kuinkahan saisin pidettyä nämä tekemäni muutokset ja kokemani oivallukset niin, etten kohtapian taas luisu tuohon viheliäiseen "no mä teen vielä tämän, vaikka piti lähteä kotiin jo tunti sitten"?
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ke 04 Maalis 2009 19:37

Aukku, kuulostaa hyvältä :peukku:

Mulla työstressi lähinnä pahenee. Huomenna menen ensimmäiseen aamuvuorooni tässä työpaikassa, kuudeksi siis. Tehtäviini kuuluu yleisten tilojen siivous ja sellaiset jutut.

Ei siinä muuta, mutta kun yleensä näihin tehtäviin on tapana saada vähintään yhden päivän kunnollinen perehdytys, useimmiten ainakin kahden päivän... Ei mulle mitään sellaista annettu. Ilmeisesti pomo ajatteli, että päästään halvemmalla, kun ei näytetä työtehtäviä kädestä pitäen.

Kiersin vakituisen työntekijän kanssa kaikki siivottavat kohteet puolessa tunnissa ja kuuntelin "sitten teet tämän, tämän, tämän ja sitten juokset tänne" -tyyppisiä ohjeita. Tuo meidän hotelli sattuu vielä olemaan vähän sokkeloista sorttia, ja tämä oli eka kerta kun koskaan kävin osassa tiloja.

Kivaa tällainen säästäminen. :keijo: Nyt mulla on päässäni hyvin sekava kuva kaikista muistettavista asioista. Tai onhan mulla ohjelappukin, mutta sekin on aika epäselvä ja työtehtävät on siinä kuvattu väärässä järjestyksessä. Tuo vakituinen työntekijä ei ehtinyt opastaa pidempään. Sanoi vaan, että kyllä mie pärjään...

Mutta jospa en stressaa, vaan otan Aukku-asenteen! Jos a) eksyn johonkin kellariin enkä löydä koskaan pois, b) teen kaiken ihan tyhmässä järjestyksessä tai väärin, c) unohdan kokonaan tehdä jotain - SE EI (välttämättä) OLE MUN VIKA, vaan pomon. Joo? :keijo:

Kohta pitäis varmaan olla jo nukkumassa.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 04 Maalis 2009 23:22

Tunnistan itsestäni työstressin oireet.Eipä ihme, uudet myyntitavoitteet asiakaskäynti määrineen on mahdottomat toteuttaa. Olen kaksi viikkoa koittanut pysyä uudessa työtahdissa ja ei tule onnistumaan.Myyntitulosta ei sinänsä kytätä mutta käyntimääriä asiakkailla kuitenkin.Paha on parantaa lukumäärää, väsynyt omatuntoni sallisi vierailu lukumäärän noston vaikkapa laadun kustannuksella.Tilanne on asiakaskunnassa jo sellainen että kohta ei ole ketään kelle soittaa.Firmat kun lomauttaa,ei ole ketään kelle mennä kyläilemään. Olen pahoin väsynyt työhöni. Heitän pyyhkeen kehään tavoitteiden suhteen, koitan noudattaa vanhan järjestelmän tavoitteita.Olen puhki ja parempaan en pysty. Nyt on lama. Minua väsyttää eniten asiakkaiteni ahdinko, positiivistä myynti ilmapiiriä on aika perkeleen vaikeaa luoda.Väsymys alkaa loistaa omastakin naamasta.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 06 Maalis 2009 14:29

En sitten jaksanut tänään mennä töihin. Kellon soidessa sammutin sen ja tuumin, että menen vasta huomenna.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 06 Maalis 2009 14:31

Dnd kirjoitti:En sitten jaksanut tänään mennä töihin. Kellon soidessa sammutin sen ja tuumin, että menen vasta huomenna.

Eikö työnantaja vähän tykkää kyttyrää moisesta? :riips:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 06 Maalis 2009 14:35

Mun homma ei ole sidottu päiviin. Kunhan tekee oman osuutensa, vaikka viikonloppuna.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 06 Maalis 2009 15:20

Vaihteeksi näin päin: Tekstimassaa on.

Nyt siihen pitäisi vielä saada joku loogillinen tolkku.

Sitten on toinen, pienempi tekstimassa, jossa on lupaavasti itua, mutta se on taas kooltaan pienehkö.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 06 Maalis 2009 16:19

Sain kutsun työhaastatteluuuuuuun! :D
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 06 Maalis 2009 17:00

Onnea Fantsulle! :D

Kiva kuulla hyviä uutisia jonkun työrintamalta. Ne kun tuntuvat olevan aika harvassa.

Oma lukeminen on vähän niin ja näin. Aherrukseksi tätä ei voi millään muotoa kutsua. :p
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 06 Maalis 2009 17:34

Mä siirryin vähäksi aikaa ohjelmointi hommiin. Tää on kivaa. Tää koodailu Pascal tyyppisellä järjestelmätoimittajan kielellä on simppeliä ja kivaa.Parasta on että tämä simppeli koodailu projekti on herättänyt minussa tunteen omasta tarpeellisuudestani yhteiskunnassa :keijo: Tässä koodailu hommassa sitä tuntee olevansa insinööri josta on hyötyä, ainakin yhdelle asiakasfirmalle.

ihan keijoa! :keijo:
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe
 
Viestit: 403
Liittynyt: Ti 13 Touko 2008 00:02

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 06 Maalis 2009 17:59

Maija kirjoitti:Onnea Fantsulle! :D

Kiva kuulla hyviä uutisia jonkun työrintamalta. Ne kun tuntuvat olevan aika harvassa.

Thänks :) Vaikka eipä tuo vielä töitä takaa... On tuohon paikkaan hakenut 34 muutakin ja jokunen niistä tullee myös haastatteluun. Mutta minulle tuli todella hyvä mieli tuosta! Se tarkoittaa, etten ole ihan statisti työmarkkinoilla. Itsetunto tarvii välillä hieman hoivaamista...
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja ahkera » La 07 Maalis 2009 11:04

Töihin luultavasti (toivottavasti) vasta ens vuonna :woohoo: Mitä sitä tekis kaikella tällä vapaalla ajalla?
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 07 Maalis 2009 13:56

Millä ihmeen vapaalla ajalla? :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » La 07 Maalis 2009 19:45

Ehkä ahkeralla on semmoinen iisimpi tapaus hyppysissään. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja ahkera » Su 08 Maalis 2009 13:24

No ku ei mulla vielä oo mitään hyppysissä. Ehkä mä vielä hokaan sen älyttömän tarpeen pestä ja silittää vauvanvaatteita, mutta vielä se ei oo tullu.
ahkera
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 09 Maalis 2009 16:45

Tänään oli sitten äidinkielen yo-kokeen toinen osa, esseekoe. Aiheet eivät oikein inspiroineet, mutta kyllä se kirjoittaminen alkoi sujua pienten alkukangertelujen jälkeen. Otin tosin tietoisen riskin valitessani aiheen, joka todennäköisesti on kaikkien kokelaitten kesken aika suosittu. Toivottavasti onnistun erottumaan hyvällä tavalla joukosta edes jollain lailla. :p
Kyllä kuitenkin mielestäni sujuvaa tekstiä sain aikaan ja käsittelin aihetta monesta eri näkökulmasta. Saa nyt nähdä.

Ylihuomenna bilsa, sitä odotan kauhulla. :virne:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron