Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 20 Helmi 2009 22:44

sybe kirjoitti:paljon selitystä siitä miten asiallisen sähkärisijaisen palkkaaminen voi olla vaikeaa

Nämä ihan samat ongelmat ovat myös naisvaltaisilla aloilla. Vähän tulee sellainen teennäinen tärkeäksitekemisen maku kun kuuntelee niitä "erikoisongelmia", joita miesvaltaisilla aloilla on.

Palkallisen äitiysloman pituus vaihtelee aloittain. Tuo 3kk on se yleinen, myös minulla 72vrk on palkallista.
Koska kaikki eivät näiden vanhempainraha-asioiden kanssa tekemisissä ole, selvennykseksi se, että KELA korvaa palkallisen ajan työnantajalle.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 20 Helmi 2009 22:50

Teollisuuden projekteissa en ole törmännyt 15 hlön naisvaltaiseen yritykseen.Olen törmännyt useisiin 15 hlön asennusfirmoihin,kas ja ainakin 90 % heidän työväestään on miehiä.Ymmärän TJ:n murheet.Ammatilaiset tahkoaa sille mukavasti hilloa kassaan.Ammattimies vapaalla -> hillon määrä kassassa vähenee. Kova ressi ilmeisesti keksiä määräaikainen pätevä sijainen, eihän sijaista voi vakinaistaa koska henkilöstön määrä ja hillon määrä on åpidettävä balanssissa.Kaikki tämän tj:n sen työntekijät oli miehiä,jaa yksi tstola oli nainen.Tosin ei ne kaikki 15 nyt heti keralla isyykuukausille jäisi.Myönnän,asennekasvatusta miesvaltaisilla aloilla perhevapaista tarvittaisin.Tämän todisti se mun isäkuukausi hakemuskin, ei ne miesvaltaisella työpaikalla tiedetty isäkuukaudesta. Muutama vanhempi päällikkö minua opasti että minä jätin yhteen viikkoon sen isyysloman,vaikka enemmän olisi jo silloin voinut pitää.Joo, kyllä se oli selaista 70 luvulla.sisso.

Asian vierestä,meillä töissä päällikkö patuja roikkuu työelämässä päälle 65 vuotiaina,koska ei niillä ole muuta elämässä kuin tämä päällikkyys työpaikalla.Heillä on ikäisiään kolleegoita asikasfirmoissa ja yhdessä sitten firman piikkin levillä hiihdellään,oli lama tai ei. Auta armias kun tulee 40v keltanokka samoihin piireihin sotkemaan,asiakkaan orkesterissa taikka omassa firmassa. Paduilla ei ole muuta, kaikki on annettu elämässä työlle.Moni on ääneen tunnustunut että pelkää eläököitymistä ja nythän on hyvä syy,terve 65v tienaa lisää rahaa eläkepäivilleen kun töissä notkuu.Näille sitten isäkuukaudesta ja perhe-elämästä paasaamaan :)

Pikkufirmat on ihmeellisiä sitouttajia,jos työsi hyvin teet.Mulla meni pikkufirmassa polvi, 2kk saikkua.Mulla meni TJ:n kanssa välit,kun en uskaltanut ajaa saikulla työpalavereihin.Muistutin TJ:le että olen perheellinen,kuka korvaa jos kipeän polven takia en saa jarrutettua ja kolaroin liikenteessä.Särkylääkkeissänikin oli kolmio. TJ antoi minulle potkut, liitto olisi vbienyt käräjille mutta pääsin onneksi isoon firmaan patujen sekaan keltanokaksi normi duuniin.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 20 Helmi 2009 23:28

sybe kirjoitti:"Sybekin siis kovatuloisena inssinä "
Höpö höpö. Mun veronalainen kuukausi tulo on duunari tasoa.

No sehän on sitten vieläkin enemmän :virne:
Kun itse pääsisi edes joskus lähellekin keskiarvoa palkasta :epäilevä:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Sade » La 21 Helmi 2009 15:46

Ei hemmetti, meinasi taas mennä hermot tuota keskustelua kuunnellessa. Joo-o, onneksi tasa-arvo on jo saavutettu ja kaikenmaailman feminismi on vain turhaa höpötystä. Turha se on mistään sukupuolirooleista puhua, ja naisetkin vain itse valitsevat huonommin palkatut alat.

Erityisesti ärsytti Anu Sajavaara. "Ei meillä ole tässä mitään ongelmaa mitä pitäisi hoitaa." Enkä todellakaan ymmärtänyt sitä perustelua, että miesten "pakollinen" perhevapaa ei toimisi, koska tilanteet ja yksilöt ovat erilaisia ja miehille voi aina tulla niin mahtava työtarjous tai uralla etenemisen mahdollisuus vastaan, ettei vapaalle vain voi jäädä. Niin, juurihan Sajavaara oli kertonut, että oli itse palannut ensimmäisen lapsen jälkeen suht nopeasti työelämään, koska oli saanut "tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä". Kysehän on valinnoista. Miten ne miesten työt nyt yhtäkkiä ovat niin kauhean paljon tärkeämpiä, että ne tekevät miesten perhevapaasta ihan mahdottoman ajatuksen. Eihän miesten edelleenkään olisi mikään pakko sille vapaalle jäädä. Mutta miksi näiden ura ja perhe -valintojen pitäisi aina olla vain naisten asioita. Eikö sen perheen ja lapsien pitäisi olla yhteinen asia?

Ja Emilian tavoin minäkään en pysty käsittämään, miten nykyaikana vanhempainvapaiden kuluja ei tasata molempien vanhempien työnantajien kesken. Edelleen, eikö lapsi ole yhteinen asia.

Usein puhutaan siitä, miten avioerotilanteissa miehet ovat huoltajuuskiistoissa heikommassa asemassa. Jos vanhemmuus ksäitettäisiin yhteiseksi asiaksi, ja miesten rooli isinä käsitettäisiin alusta asti osallistuvana ja aktiivisena, voitaisiin ehkä päästä eroon myös siitä ajattelusta jossa äiti on se ensisijainen vanhempi ja isä on elättäjä.
Sade

ViestiKirjoittaja Annis » To 12 Maalis 2009 19:38

Ehkä mäkin astun ulos kaapista. Kesäkuussa pitäisi saada tyyppi ulos masusta :superhymy:

Mä oon ollu aina tosi huono siivoamaan, mutta nyt tuo pesänrakennusvietti on saanut mut siivoamaan menneiden kahdenkytä vuoden edestä. Mieskään ei keksi enää mitään siivottavaa mulle :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja Suvi » To 12 Maalis 2009 20:49

:superhymy:

Voi Annis. :D Onnittelut! :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kati » To 12 Maalis 2009 21:44

Mahtavan paljon onnea Annis! Ihana odotuksen kevät teillä edessä! Ja huikea kesä!
Ja usko vain, kyllä se siivousinto siitä laantuu. Itselläni se kesti vallan vaatekaapin puolikkaan verran.

Mitähän meille? Vähän on aloitettu seurusteluntynkää ja välillä äidille väläytetään maailman suloisin hymy. "Hää" on se suosituin seurustelumuoto ja me ihmeissämme, että mistä se karjalaa kun minä kaenuuta ja isänsä tätä karmeaa hämäläistä.
Silmät ovat ihan ymmyrkäisenä kun äiti pussaa varpaita. Ne ovat edelleenkin hurmaavat, kippurassa ja oikosenaan!
Kati

ViestiKirjoittaja Sippura » To 12 Maalis 2009 21:47

Onnea Annis & tuleva isä! :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 13 Maalis 2009 08:54

Onnea Annis. :D

Sitten tissiasiaa!
Mä olen hukassa tuon juniorin kanssa. Pikku-ukko on nyt 7kk ja hampaita löytyy suusta myöskin se
seitsemän (ensimmäiset tuli jo 3,5kk:n iässä toisin kuin isoveljellään, joka sai ekan hampaan "vasta"
8kk:n ikäisenä). Ja voi jumaliste ku se muksu puree!
Kahden ensimmäisen hampaan kanssa poika testaili välillä että mitä tapahtuu jos puree vähän samalla
ku imetän. No, äitin huuto tapahtui sillä se sattui. Sitten se pureskelu unohtui, kunnes palasi pari
viikkoa sitten ja nyt se sattuu todenteolla kun hampaita on sekä alhaalla että ylhäällä. Ja olen huomannut
että tuo pureskelee ihan vaan kiusallaan. Syö, puree, syö, puree. Ja nauraa päälle. Joka kerta. :epäilevä:
Nyt on vain pakko alkaa opettamaan poika tuttipullolle. Meikäläisen rinnanpäät rupeaa olemaan sen
verran hellät että huuto pääsee joka kerta kun joku edes hipaisee niihin. Joku raja se on lehmälläki! :hullu:

Ja ennen kuin joku ehtii sanomaan muuta niin ei kaikki lapset ole tuollaisia purijoita. Esikoinen ei purrut
koskaan. Pari kertaa taisi testata, mutta unohti kyllä sen samantien.

Äidin murheet on hassuja. :pepsodent:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kaarina » Pe 13 Maalis 2009 12:17

Voi, kovasti onnea Annis!! :sydän:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 13 Maalis 2009 16:45

Hurjan paljon onnea, Annis! :D :hymyhali:
Maija

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 13 Maalis 2009 17:36

Annikselle paljon onnea! :D :D

Wildis, mä sympatiseeraan sua. :virne: Ite odottelen kauhulla sitä koska pojalle alkaa tulla hampaita, nyt poika on 2 ½ kk.

Meille muuten kuuluu arkeen tällä hetkellä aika paljon kitinää ja itkua. Poika sai viime viikolla rotavirusrokotteen ja ilmeisesti sen seurauksena kamalat mahavaivat. Tuntuu ettei mikään auta siihen, kieltämättä alkaa vähän jo rasittaa. :kops: Ennen tuota rotavirusrokotetta poika hymyili ja oli niin ihanan hyväntuulinen enimmäkseen. :O: No onneksi kuitenkin yöt nukkuu suht hyvin, mutta päivisin ei hereillä ollessaan tee juuri muuta kuin itkee. :friikkipomppu:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 08 Huhti 2009 15:37

Nyt kerron varoittavan esimerkin vauva-elämästä.

Sitten kun on soseaika ja jos ajattelitte lämmittää sen soseen vesihauteessa mikron sijaan (siis
että laitetaan kiehuvaa vettä syvälle lautaselle ja sitten se itse ruoka laitetaan pienelle matalalle
lautaselle, ja se matala lautanen laitetaan sen syvän lautasen päälle jolloin ruoka rupeaa lämpeämään
näin...), laittakaa se kuumavesi-lautaskasa tarpeeksi kauas vauvasta niin ettei tapahdu mitään
vahinkoja.

Esikoisen aikana oltiin hyvin varovaisia tämän asian kanssa ja niin olin kuopuksenkin kanssa.
Mies taas oli jo asian unohtanut, ja alkoi syöttämään pojalle ruokaa. Käänsi sekunniksi pään ja
poika ehti vetästä sen vasta kiehuneen veden päälleen. Itkuhan siitä tuli. Ja palovamma pojan
oikeaan käteen. :(
Nyt ollaan viikko käyty sairaalassa joka toinen päivä vaihdattamassa siteet pojan käteen, ja näillä
näkymin nyt perjantaina pitäisi olla viimeinen kerta. Sen jälkeen pitäisi riittää kotihoito.
Mutta voi hitto kun se säikäytti! Koskaan ei näköjään voi olla tarpeeksi varovainen asian kanssa.
Pahemminkin olisi voinut käydä, mutta onneksi vaatteet suojasivat jalat ja vasemman käden (joille
myös kaatui sitä vettä). Oikeaa kättä se ei jostain syystä suojannut, ja sitä siis ollaan nyt hoivattu.
Mitään arpea siitä ei pitäisi jäädä sillä pienillä lapsilla iho uusiutuu koko ajan. Onneksi.

Että näin meillä. :seko:

Mutta on mulla iloisiakin uutisia. Ainakin itselleni iloisia. Poika oppi kuin oppikin tuttipullosta
juomisen taidon. Ihana poika. :pilvi: :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 17 Huhti 2009 23:44

Päivä pari takaperin oli vaavi sylissä.
Kakkavaippakokemsta ei sattunut osumaan kohdalle, mutta vähän syliteltiin ja oltiin vaan.
Ihana tyyppi! Ei itkenyt vähän vaan pienesti kitisi, kun oli joku huonosti. Ja niin pikkuinen.
Papunen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja ahkera » Su 03 Touko 2009 12:06

Meitsi olis sitten nyt äippä. 25.4. syntyi oman maailmani suloisin jäppinen mitoilla 53cm ja 4180g. Synnytys meni hyvin, vaikka lopulta jouduttiin leikkaukseen, kun poika ei suostunut tarjontaa parantamaan. Nyt ollaan oltu kotona tiistaista lähtien ja ihmetelty kaikkia ihme äänähdyksiä ja ilmeilyä. Tyyppi nukkuu paljon, syö hyvin, kunhan malttaa ja jaksaa jo jonkun verran seurustellakkin.
Kakkavaipat ovat erittäin tuttuja jo. Onneks mies vaihtaa ne useimmin, kun itse en oikein vielä saa pestyä pyllyä tän haavani kanssa. Harsot ja villapöksyt ovat pelittäneet hienosti. Kaikki paikat kylppärissä on myös onnistunut pissaamaan, kun pääsee lähes joka kerta yllättämään, kun pyllyn saa paljaaksi. Ehkä me kohta opitaan estämään pahimmat tuhot.
ahkera

ViestiKirjoittaja Kati » Su 03 Touko 2009 21:59

Suunnattomasti onnea jäppiselle ja jäppisestä! Jämäkän kokoinen poika.
Kylppärin kastelun puolesta kuulostaa juurikin niin poikaelolta kuin olla ja voi. Ja se ihmettely - se on ihanaa! Tuossa se nyt on. Mikä siitä tulee isona? Onkohan sillä kaikki hyvin? Voi kuinka hurmaava!
Tunnemyrskyjä on luvassa, paljon!

Meillä kestoilussa on tehty vasta muutama kokeilu. Tytön takamus on niin kapea, etten ole saanut mitään vaippaa tarpeeksi tiiviiksi paketiksi, vaan joka kerta on falskannut jostakin. Lisäksi paketista tulee niin iso, että se haittaa potkiskelua. Tyttäremme on ollut myös varsinainen kakkatykki, tähän 3kk ikään tavaraa on ollut useammassa kuin harvemmassa vaipassa ja siihen määrään olisi tarvittu järkyttävä arsenaali kestoja. Nyt kun vatsan toiminta alkaa rauhoittumaan, alkaa tuntua realistiselta se kestoilukin.

Tietysti voisi ajatella, että juuri tiheiden vaipanvaihtojen aikaan kestoilu olisi kaikkein järkevintä, mutta meillä loppuu tilat niin kuiville kuin märillekin vaipoille. Puklupyykkiäkin vatsapuruista kärsivältä tytöltä tulee ihan kiitettävästi. Yhdessä vaiheessa vaihdettiin samalla kertaa aina tytön, äidin ja sohvan päälliset.

Meilläkin päädyttiin leikkaukseen. Itse toivuin aivan suunnattoman nopeasti, tunsin haavan oikeastaan vain pari päivää. Kivuttomana sitä ei oikein tajua, miten suuresta operaatiosta on kyse, sektio on kuitenkin isoimpia avohaavaleikkauksia, niin paljon nykyään pelataan tähystyksellä.
Anna aikaa toipumiselle. Kuulostaa hienolta, että puoliso on ottanut vauvanhoidon hyvin omakseen.

Rauhallista toipumista ja onnellista kevättä!
Kati

ViestiKirjoittaja Kaarina » To 07 Touko 2009 19:02

Kovasti onnea koko ahkeran perheelle! :D
Taisikin sitten mennä teillä vappu tänä vuonna vähän erilaisissa tunnelmissa.
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 08 Touko 2009 11:55

Onnea ahkeralle ja perheelle jäppisestä! :D

Meillekin on tulossa jälkikasvua. Pitkään tulokasta toivottiin ja nyt viimein hän
on tuloillaan ja on jo nyt osannut laittaa vanhempiensa päät aivan pyörälle :virne:

Yllätyin siitä, miten täydellisesti ajatukset heittivät häränpyllyä siinä vaiheessa,
kun testi näytti kahta viivaa - vaikka tulokas ei ole mitenkään yllätys. Eipä sitä
kuitenkaan osannut etukäteen varautua sellaiseen tunteiden ja kaiken mahdolli-
sen myräkkään. Nyt vasta ymmärrän, että se 9 kuukauden odotusaika ei ole pel-
kästään vauvan kehityksen aikaa, vaan myös äidin ja isän kasvamista.

Silti aika mieletöntä ajatella, että minä ja Mies ollaan saatu aluille jotain näin
ihanaa ja ainutlaatuista :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 08 Touko 2009 12:25

Voi Sippura! Ihana kuulla! :D (Tai siis lukea.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 08 Touko 2009 13:00

:D

Suurensuuret onnittelut Sippuralle ja Miehelle! :hymyhali:
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 08 Touko 2009 17:03

Paljon, paljon onnea Sippuralle, Miehelle ja tietenkin sille masussa olevalle pikkuiselle! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 08 Touko 2009 18:07

Mä tulin kans onnittelemaan: tonnikaupalla onnea ahkeralle uudesta perheenjäsenestä ja Sippuran odotusajalle! :superhymy:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 08 Touko 2009 18:14

Hyviä uutisia, Sippura! :)
Fantsu

ViestiKirjoittaja Marilla » Pe 08 Touko 2009 20:36

Paljon onnea Sippuralle ja Miehelle :D
"Dom små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord"
Marilla

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 08 Touko 2009 20:56

Oi Sippura onnea! :D Teikäläisesta tulee varmasti hyvä äitee. :hymyhali:

Aivan liikutuin. :hullu: Kuinka onnellista!
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä