Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 11 Maalis 2009 21:37

Tuli lähetettyä taas (?) tekstiä proffalle. Alkoi löysässä hirressä olo. Joihinkin asioihin ei vain totu.

Oikeita hommiakin tuli sijaistettua maanantain verran. On se opetustoimi niin vekkuli ala, ettei aina uskoisi oikeiksi töiksi. Kinaat päivän teinien kanssa ja kysymystä sataa oikealta ja vasemmalta ja paperilennokit lentää. Ja kyseisestä sähellyksestä sitten maksetaan ihan oikeaa rahaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 11 Maalis 2009 21:51

Heh heh... Onneksi kaikki opetustyöt eivät ole kuvattua sähläystä ;)
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 12 Maalis 2009 14:50

VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA! VIRKA!

*räjähtää*
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 12 Maalis 2009 15:35

Fantsua! Onnittelut virasta :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 12 Maalis 2009 17:41

Onnea ponnea Fantsulle :D


Itselläkin olisi, pidelkää hatuistanne, positiivisia työuutimia :superhymy:

Muistatteko, kun olen marissut siitä, että olen tehnyt duuneja, jotka ylittävät reippaasti mun työn vaativuusryhmän ja sen mukaisen palkkauksen? Ai olette skipanneet ne valituspostaukset? Kummallista...

No enivei, niin hassusti on kuitenkin päässyt käymään. Yltiöoptimistinen esimieheni kuvitteli, että sama homma jatkuu edelleen, aiemmin kerrotusta kilahduksestani huolimatta. Yritti viime viikon lopulla tyrkyttää 3 viikossa tehtäväksi sellainen supervaivalloinen veivaus, josta olen saattanut joskus val... mainita :keijo: Minkä tekemisessä menee normaalisti 2-5 kk.

Tiedättekö kuulkaa, mitä mä tein? Mä pistin paluupostissa sille viestiä, että kas kun ei ole otettu kantaa mun työvaativuusryhmään ja sen mukaiseen palkkaukseen, en tee :superhymy:

Ensimmäinen riemuvoitto oli epävirallinen esal-keskustelu, jossa päästelin menemään, tällä kertaa hieman rauhallisemmin ja selkeämmin artikuloiden (=vähemmän vaahtoa). Sain syydettyä kaikki mieltä vaivaavat omat asiat, ja vähän muidenkin, hälle. Esimies valitteli myös omista ongelmistaan, mutta eipä tuo haittaa. Ainakin selvisi useampikin mieltä askarruttanut asia. Mun vaativuusryhmän ja palkan korotus ovat kuulemma olleet asialistalla jo pidempään, mutta sitten tuli this thing we call taantuma, ja palkankorotuskielto :p Eipä mitään, pahaltahan tuo olisikin tuntunut ottaa korotus vastaan kun työkavereita potkitaan pihalle.

Pomo kuitenkin sanoi puhuvansa vielä omalle esimiehelleen asiasta, mutta mitään ei ole kuulunut. Tarkoittaa, että koska ensi viikon olen lomalla (LOMA :woohoo: ), eikä edes yltiöoptimistinen esimieheni ole niin typerä, että kuvittelisi veivausväännön onnistuvan viikossa, vaikka tekisin 24 h vuorokaudessa töitä, niin paskanakki on valunut muualle :tipahdus: Ihanaa! Korotustakaan ei tietenkään tule, mutta parempi näin.

Olisi tietenkin ollut kiva, jos pomo olisi vaivautunut kertomaan, ettei se tulekaan mulle, mutta sehän olisi tarkoittanut työntekijän informoimista omista työtehtävistään, eikä meidän firmassa vain harrasteta moista. Ja olen niin tyytyväinen jo tuohon muuhun positiiviseen muutokseen, että ihan sama.


Ai joo, sitten vielä on oikeastaan ihan kiva, kun nyt saan palvella muitakin asiakkaita kuin omalta alueelta olevia. Kyllä tässä vielä kulttuurien yhteentörmäys tulee, mutta oli niin kivaa saada puhelu asiakkaalta, joka puhui silleen mie ja sie :ahihi: ...Puhui se paljon muutakin, ja jöröihin pohjalaisiin, joiden mielestä on lörpöttelyä kertoa edes tarpeelliset asiat, verrattuna aivan liikaa. Hauskaa se silti oli :D

:superhymy:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 13 Maalis 2009 00:32

Koin äsken kamalia kauhun hetkiä kouluhommien kanssa. Olin tehnyt niitä koko päivän, joten olin saanut aikaankin sen verran, että niiden töiden menettäminen olisi tuntunut jossain. Tallensin sitten niitä ja huomasin tallentaneeni keskeneräiset työt muotoon , jota en saa koneellani auki, mutta missä muodossa minun pitää ne opettajalle palauttaa. No panic-ajattelin, saan ne koulun koneella auki, vaikka vituttaakin, etten voi jatkaa niiden tekemistä kotikoneella.
Käväisin sitten leffassa ja kotiin tullessa ajattelin, että voisin jatkaa niitä, jos saisin asennettua oikean ohjelman, joka avaa tiedostot. Ihme kyllä sain asennettua sen ohjelman ihan kätevästi, mutta... ohjelma kertoi että tiedostoja ei saa auki kun ovat viallisia ja jotain. Tappelin tunnin niiden kanssa ja hyvä etten alkanut itkeä, kun luulin etten enää ikinä saa niitä tiedostoja auki missään ja kaikki tekemäni hommat pitää tehdä uudestaan. No lopulta sain ne äsken auki ja tallensin varmasti semmoisessa muodossa nyt, että saan tehtyä loppuun.

Jos en huomenna saa noita hommia valmiiksi niin varmaan sekoan. :seko:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 13 Maalis 2009 01:21

damn kirjoitti:ohjelma kertoi että tiedostoja ei saa auki kun ovat viallisia ja jotain. Tappelin tunnin niiden kanssa ja hyvä etten alkanut itkeä, kun luulin etten enää ikinä saa niitä tiedostoja auki missään ja kaikki tekemäni hommat pitää tehdä uudestaan. No lopulta sain ne äsken auki ja tallensin varmasti semmoisessa muodossa nyt, että saan tehtyä loppuun.


Aikoinaan jos tallensi Wordpadilla tai Notepadilla (en muista kummalla) tekstitiedoston ja yritti avata sen tuplaklikkaamalla työpöydältä, niin jos koneessa oli Word ja se yritti sillä tiedostoa avata, niin eihän se auennutkaan vaan valitteli viallisesta tiedostosta. Tällöin auttoi käynnistää ohjelma ensin ja käyttää ohjelman lataa toimintoa. Tällöin aukesivat.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 13 Maalis 2009 02:10

Dnd kirjoitti:Aikoinaan jos tallensi Wordpadilla tai Notepadilla (en muista kummalla) tekstitiedoston ja yritti avata sen tuplaklikkaamalla työpöydältä, niin jos koneessa oli Word ja se yritti sillä tiedostoa avata, niin eihän se auennutkaan vaan valitteli viallisesta tiedostosta. Tällöin auttoi käynnistää ohjelma ensin ja käyttää ohjelman lataa toimintoa. Tällöin aukesivat.


Itse en saanut sitä alkuperäistä tiedostoa auki sitten millään, vaikka mitä sille tein. Olin muistitikulle laittanut kopion samaisesta tiedostosta ja ihme kyllä se lopulta aukesi, vaikka koneella oleva oli siis ihan sama tiedosto ja samalla lailla tallennettu ja olisi luullut että sama virhe estäisi molempia aukeamasta. Outoa, mutta pääasia että aukesi jotenkin, olisin tosiaan ihan hukassa muuten :) .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 18 Maalis 2009 02:05

Nyt meidän työporukkaan on pesiytynyt mukaan yhteishenkeä tuhoava tapaus. Vähitellen se on käynyt hankalammaksi ja hankalammaksi. Nyt se on tehnyt sellaisia, että tämä tulee olemaan sen viimeinen projekti. Joko se lähtee tai kaikki muut lähtevät. Helppo päätös pomolle. :)
Kunhan sitä jaksetaan vielä hetki.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 18 Maalis 2009 21:44

En ole työtön.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 18 Maalis 2009 22:40

No hyvinhän se sit meni! :D
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 19 Maalis 2009 00:54

Sain sitten toissaviikolla tehtyä viimeinkin tehtyä ratkaisuni. Jätin sen tietojenkäsittelyn sikseen ja nyt luen englannin pääsykokeisiin. Englantilaista filologiaa HKI:n yliopistolle olen pyrkimässä lukemaan. Toivon että tämä ns. gut feelingin pohjalta tehty ratkaisu olisi oikeampi.
Pitäkääs peukkuja.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 19 Maalis 2009 11:18

Or rather, fingers crossed mate! :D
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 19 Maalis 2009 11:23

Emeritus kirjoitti:Pitäkääs peukkuja.


Pidetään. :D
:peukku:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 19 Maalis 2009 11:40

Jepjep :peukku:

*****
Mulla oli alkuviikosta ensimmäinen vuoden kahdesta kehitys-
keskustelusta. Tuntuu aina yhtä hämmentävältä kuulla kehu-
ja omasta työpanoksesta ja työnjäljestä :O: Aina sitä arvottaa
itse itsensä (turhan) matalille pisteille.

Tietty voishan sitä positiivista palautetta (tai palautetta ylipään-
sä) kuulla muutenkin kuin kaksi kertaa vuodessa, mutta parempi
kai tämäkin kuin ei mitään.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Marilla » To 19 Maalis 2009 19:26

Lycka till Emeritukselle! :peukku:

Huoh, onneksi ei itse tänä keväänä enää tarvitte pähkäillä hakujuttujen ja pääsykokeiden kanssa.

On niin kevyt olo, kun kävin tekemässä yhden suuren tentin, jota varten tuli pakerrettua melkein kaksi kuukautta. Luulen jopa osanneeni jotain, mikä on aina vain plussaa :D . Tänään tuli väkerrettyä myös lisää työhakemuksia kesää varten. Kirjoitin kyllä niin hiotun version, että on kumma jos en edes haastatteluun pääse. Mulle tuottaa aina vaikeuksia se "kehu itseäsi"- osio. En osaa kehua itteäni :hämillään:
"Dom små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord"
Marilla
 
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 03 Joulu 2008 00:25
Paikkakunta: Pohjoinen

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 19 Maalis 2009 19:31

Onnea vaan Emeritukselle täältäkin päin.

Itse naputtelin n. 4 työhakemusta tänään. Toivotaan että joku niistä tärppää.
Lisäksi kandiutuminen on kahta kurssimerkintää ja tutkintotodistusta vaille paketissa. Sen jälkeen sitten pitää mietiskellä että missäs se maisteri tehdäänkään..
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 19 Maalis 2009 23:51

Kiitoksia. :halirinki:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 20 Maalis 2009 15:30

Onnea vielä tältäkin suunnalta! :D

Kirjoitukset ovatkin sitten minun osaltani ohi. Tänään oli siis matikka, tuo ikuinen inhokkiaineeni. Kai minä nyt siitä silti läpi pääsin. Mieliala hyvä, sillä lukion oppimäärä on nyt melkein suoritettu. Enää pari kurssia puuttuu. :D

Nyt sitten pitäisi hakea jatko-opiskelupaikkaa ja ruveta henkisesti valmistautumaan pääsykokeisiin. Toivottavasti onnistaa. Ja jos ei, niin ei se mikään maailmanloppu minulle ole. Sitten haetaan myöhemmin uudestaan. Joka tapauksessa tuntuu yllättävän hyvältä, että tulevaisuus on nyt kovin avoinna. Mitä tahansa voi tapahtua.

Että tällaista mulle. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 20 Maalis 2009 20:47

Maija kirjoitti:Kirjoitukset ovatkin sitten minun osaltani ohi. Tänään oli siis matikka, tuo ikuinen inhokkiaineeni. Kai minä nyt siitä silti läpi pääsin.


Hienoa, onnea urakan päätöksestä! :D

Mihis aikaan olet ajatellut kahvittaa Forden porukan silloin 30.5.? :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Maalis 2009 20:49

Niin johan meillä on ajoreittiki valmiina! :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 20 Maalis 2009 20:54

Luulin jo, että päättötyö tyssäsi kokonaan vision puutteeseen. Olin jo aivan paniikissa, että mitenhän tässä mahtaa käydä. Puolessa välissä ollaan aikataulusta eikä enää olisi yhtään aikaa piirrellä uusia suunnitelmia. Onneksi viime perjantaina vietin kotona rokulipäivän levittämällä luonnoksia ympärilleni ja pidin pohdinta hetken. Tämä viikko on sitten mennyt älyttömän nopeasti, kun on kerrankin tiennyt mitä on tekemässä. :D Ensi viikolla pääsen tositoimiin. :tilt:

Mutta tämä aika menee tosi äkkiä. Ja kun työ on valmis, se on yhtä kuin koulu on päättynyt. Sen jälkeen sitä ollaan ihan tyhjän päällä. Se masentaa jo nyt. :huoh:

Tai siis se, että ei voi olla varma tulevasta. Se voi olla ihan mitä tahansa.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » La 21 Maalis 2009 00:13

Sippura kirjoitti:
Hienoa, onnea urakan päätöksestä! :D

Mihis aikaan olet ajatellut kahvittaa Forden porukan silloin 30.5.? :tilt:



:virne:

Jos käydään kahvilla/kaljalla sitten jonain toisena päivänä? Kesäkin siinä sopivasti kolkuttelee jo ovella. Niin että tervetuloa vaan. :virne:

Mutta tosiaan, kiitoksia paljon. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 23 Maalis 2009 14:40

Trallalaaa, sain lisähommaa duunissa - lisähommaa jonka perään kuolasin jo aiemminkin.

ei oo ihan reilukerhoa duuninantajan puolelta, kun paikka ei ees tullut hakuun vaan multa kysyttiin suoraan, mutta i care not.

Trallalaa, aurinko paistaa ja elämä hymyää. :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 26 Maalis 2009 17:48

Lyyra kirjoitti: :pomppuhymy: ja :jami:

Tänään selvisi jotain kivaa! Minusta tulee näillänäkymin (ellei ihan ihan superpaska säkä käy) tänä keväänä ihan oikea humanististen tieteiden kandidaatti!

Noniin, nyt se on jo tosi lähellä. Yksi pakollinen kurssimerkintä puuttuu, ja sitten voikin alkaa täyttelemään tutkintotodistushakemusta. :täpinä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron