Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 31 Maalis 2009 15:04

Ärsyttää, kun töihinsä kypsä työkaveri myrkyttää ilmapiirin ympärillään :viha:

Olen viime päivinä joutunut tekemään hänen kanssaan töitä ja voi luoja että
olen odottanut kotiinlähtöä jo monta tuntia ennen varsinaista työajan päätty-
mistä. Itseni ikäinen nainen käyttäytyy kuin kakara, kiukuttelee ja sättii kai-
kesta mahdollisesta eikä ota kuuleviin korviin muiden ehdotuksia. Ole siinä
sitten kunnon tiimityöskentelijä, kun tekisi mieli heittää vedet toisen naamal-
le ja sanoa että kasva aikuiseksi. Prrrkele.

Kaiken lisäksi mua itteetäni ärsyttää se, että mä annan sen vaikuttaa mun
omaan fiilikseen näin paljon :kieli:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 31 Maalis 2009 15:42

Fantsu kirjoitti:Jos edelleen puhutaan työnhakemisesta, niin en ainakaan itse ole havainnut mitään sorsimista sillä nojalla, että olen naimisissa ilman lapsia. Kukaan ei ole edes kysynyt aionko joskus yrittää lapsia.

Onnekas olet! Multa kysytään - suorastaan tivataan - jatkuvasti. Yksi tyyppi jopa alkoi taputella mahaa, kun en työillallisella juonut viiniä (ymmärrän toki, että tämänikäisen naisen kyseessä ollessa tulee mieleen että onkohan se raskaana kun ei juo, mutta se menee yli, että aletaan käpälöidä ihan vierasta ihmistä). Kaipa mä sitten olen niin pullantuoksuisen oloinen, että kaikki olettavat tämäntyyppisen ihmisen totta kai haluavan lapsia. Tai jotain.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 31 Maalis 2009 16:39

Kas näin. Pomo kävi äsken huikkaamassa, että paskanakkiin tulee muutoksia ja sen nyt tehnyt on lomalla ensi viikon, että mä sitten veivaan sen. Tuumasin, että ilmeisesti vaativuusryhmä ja sen mukainen palkkaus on sitten mennyt läpi. Ei ole. Reippaana tyttönä sanoin, että en mä sitten sitä tee. Pomon mielestä mä en voi kieltäytyä työnantajan mulle osoittamasta työstä. Yritin vikistä jotain takaisin, niin pomo otti ja lähti huoneesta pois, ja minuutin päästä koko konttorilta.

Heja.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 31 Maalis 2009 17:38

Aurora B. kirjoitti:Pomon mielestä mä en voi kieltäytyä työnantajan mulle osoittamasta työstä.

Esimerkiksi Erton Työsuhde-oppaan mukaan saa kieltäytyä, mutta ei kannata ilman hyviä perusteluja. Veikkaisin kuitenkin että tässä tapauksessa hyvät perustelut löytyvät.

Ei muuta kuin kova kovaa vasten, toveri työläisyydessä.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 01 Huhti 2009 09:56

Virma jakaa työntekijöilleen hyvästä työstä & tuloksesta johtuen bonuksia.

Tarkoittaako tämä että :woohoo:

Itse asiassa ei.

Virma jakaa VIRMAN työntekijöille bonuksia.
Me kurjat vuokra-orjat EMME ole virman työntekijöitä, vaan työsuhteessa vuokratyöfirmaamme, joka jakelee korkeintaan jouluna pastillirasioita.

Jippii, tunnen kuinka työmotivaationi taas nousee ja tahdon tehdä tulosta... :friikkipeukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 01 Huhti 2009 10:27

Smithers :hymyhali: Anteeksi nyt vaan, mutta tuo viimeisin viesti aiheutti odottamatonta hyvää oloa mun raastetulle työsielulle :keijo: Otan osaa noin muuten, mutta kiva, kun on kohtalotoveri...


Periaatteessa työnantaja ei muuta työsuhteen ehtoja. Ei mulla ole määriteltynä mun työn vaativuusryhmää työsopimuksessa. Paskanakki itsessään on periaatteessa samaa tehtävänkuvaa kuin muukin mun duuni, mutta vaativuustasoltaan asiantuntijatasoa, kun muu duuni (ja palkkaus) on normaalin assistentin hommia.

Eniten ehkä kyrsii, että aikoinaan, kun työ oli vielä kivaa ja sitä oli sopivassa määrin, eikä juurikaan mikään *tuttanut, niin opiskelin itsekseni, huvikseni, jotain tehdäkseni ja itseäni kehittääkseni noita vaativan tason juttuja. Ihan vaan silleen "ai kas, noinkin voi tehdä, mitenkäs se onnistuu käytännössä" -tyylillä kevyesti keskellä päivää. Utelias luonne ja halu oppia ymmärtämään, kuinka homma oikeasti toimii on aiheuttanut sen, että tiedän noista asioista enemmän kuin muut yhteensä (paitsi nakin nyt veivannut tietää vielä enemmän kuin minä). Tästä johtuu, että en voi sanoa, etten osaa, varsinkin kun olen niitä tässä tehnyt aiemminkin.


Lapset, opetus kuuluu: jos tehtäväsi on pakata tulitikkuja linjalla, älä ole kiinnostunut, mistä ne tulitikut sinne linjalle tulee. Tee sinulle osoitettu duuni ja lähde kotiin, kun tehtaan pilli soi.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 01 Huhti 2009 10:47

Tuopa on ihan totta. Kannattaa olla tarkkana siitä, että tekee töitä vain palkkansa edestä, eikä huvikseen. Ajatus on tyly, mutta valitettavan monet pomot ottavat työntekijästä viimeisetkin mehut irti, jos huomaavat, ettei työajoista ja vaativuuksista olla tarkkana. Varsinkaan palkattomaan ylityöhön ei pidä ryhtyä - se on loputon kierre.

Voisitko AB pyytää vaativammasta työstä jotain kertakorvausta?
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 01 Huhti 2009 11:32

Aurora B. kirjoitti:Smithers :hymyhali: Anteeksi nyt vaan, mutta tuo viimeisin viesti aiheutti odottamatonta hyvää oloa mun raastetulle työsielulle :keijo: Otan osaa noin muuten, mutta kiva, kun on kohtalotoveri...

Eikö olekin hienoa että palasin tänne ruotuun :virne:

Jaettu kärsimys on...noh, jaettu kärsimys :hymyhali:

Mutta näiden muiden (="oikeiden" työntekijöiden) täällä on nyt turha ainakaan minulle enää inistä kuinka "on vaikeaa" ja "koskaan ei arvosteta" :epäilevä:

Lapset, opetus kuuluu: jos tehtäväsi on pakata tulitikkuja linjalla, älä ole kiinnostunut, mistä ne tulitikut sinne linjalle tulee. Tee sinulle osoitettu duuni ja lähde kotiin, kun tehtaan pilli soi.


Älkääkä lähtekö KOSKAAN it-alalle, vaan antakaa aikuisviihteelle toinenkin mahdollisuus.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 01 Huhti 2009 12:51

Fantsu kirjoitti:Voisitko AB pyytää vaativammasta työstä jotain kertakorvausta?

Kai mä voisin, ja olen kyllä ajatellut sitäkin. Pomo tosin on antanut selkeän viestin, ettei asiasta keskustella enää. Ei edes huomenta sanonut mulle aamulla, vältteli koko aamupäivän ja nyt kun kävin lounaalla kaupungilla, niin on ottanut ja häipynyt konttorilta :keijo: On hänelle tunnusomaista silloin, kun pitäisi ottaa johonkin hankalaan asiaan kantaa. Sitä paitsi jos asian käsittely kestää yhtä kauan kuin tuon vaativuusryhmäjutun, niin olen lähempänä eläkeikää, kun se on selvitetty.

:sori:


Jaetulle kärsimykselle :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Huhti 2009 22:19

Ensimmäinen työpäivä harjoittelussa meni hyvin. Joitain kommelluksia oli, mutta niistä selvittiin. Välillä olin jopa ihan liekeissä. Tuli sellainen olo, että tää on oikeesti mun juttu.

Mitenköhän käy sitten, kun oon ollut siellä kauemmin ja asiat pitäis jo osatakin? No, hyvin se mennee.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 02 Huhti 2009 01:19

Sain sitten töistä viiniä. Nyt pitäisi saada alas kuusi pulloa. Tai vähän reilu viisi enää, kun yhdestä työkavereiden kanssa maistettiin. Nuo kestää kyllä aika kauan, kun en viiniä pahemmin juo. Olihan niitä valitessa valinnan vaikeus ja aika sekalainen valikoimahan siitä tulikin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja friikkis » To 02 Huhti 2009 06:57

Huh, aika suuri kesätyöstressi alkaa puskea päälle. Huhtikuuta käydään jo, eikä vieläkään ole tärpännyt. Entinen duunipaikka ilmoitti kylmästi, että tänä vuonna kesätyöläisiä ei oteta lainkaan. Hakemuksia olen laitellut ties kuinka paljon, mutta kun ei. Alkaa ahdistaa aika suuresti, nytkin yritän väsätä paria hakemustekstiä, mutta koko homma alkaa tuntua turhalta.

Juu, tosiaan stressiltäni en ole edes nukkunut koko yönä. Entäs jos töitä ei tulekaan? Miksei mulla voi olla niitä paljonpuhuttuja suhteita?
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 02 Huhti 2009 12:14

Isoissa kaupungeissa kannattaa kysyä vuokratyövirmoista, mutta tämä lienee selvää. Itse olin monta kesää Eilakaislan kautta duunissa.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Huhti 2009 12:26

friikkis kirjoitti:Huh, aika suuri kesätyöstressi alkaa puskea päälle. Huhtikuuta käydään jo, eikä vieläkään ole tärpännyt. Entinen duunipaikka ilmoitti kylmästi, että tänä vuonna kesätyöläisiä ei oteta lainkaan. Hakemuksia olen laitellut ties kuinka paljon, mutta kun ei. Alkaa ahdistaa aika suuresti, nytkin yritän väsätä paria hakemustekstiä, mutta koko homma alkaa tuntua turhalta.

Juu, tosiaan stressiltäni en ole edes nukkunut koko yönä. Entäs jos töitä ei tulekaan? Miksei mulla voi olla niitä paljonpuhuttuja suhteita?

:paijaus: Oon samassa tilanteessa. Hakenu tammikuusta alkaen eikä edes yhtään haastattelua. Mussa on varmaan jotain vikaa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 02 Huhti 2009 13:05

Kun talous kiristyy, tilapäisestä työvoimasta säästetään ekaksi. Voi olla, että monet ns. varmat paikat ovat päättäneet, että tänä vuonna lomitukset hoidetaan pelkästään omilla työntekijöillä.

Yks vinkki on kanssa vartiointiliikkeet. Niistä ainakin ennen on löytynyt kaikenlaisia kesähommia. Nimim. "Kokemusta paikallisvartijan hommista".

Itse odottelen vieläkin nimityspöytäkirjaa uudesta duunista... Pitää alkaa kyselemään, jos ei kohta ilmesty postilaatikkoon.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 02 Huhti 2009 13:23

Lyyra kirjoitti:Mussa on varmaan jotain vikaa.

Tää on se ajatus, joka helposti tulee päähän kummittelemaan. Totuus voi kuitenkin olla ihan päinvastainen. Työntekijöiden valinta kun tapahtuu todellisuudessa mitä ihmeellisimmin perustein. Tai harvemmin edes perustein, vaan mennään ihan mutulla.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » To 02 Huhti 2009 14:01

On ollut myös epävarmuutta siitä, voiko firmat kesätyöntekijöitä palkata jos ovat pistäneet ensin säästösyistä puolet kantaväestä pihalle.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja tiril » To 02 Huhti 2009 14:14

tiril kirjoitti:Työkuulumiset: Miulla on ehkä töitä! Mikään ei ole vielä 100% varmaa, mutta luultavasti vietän seuraavan vuoden yhdessä tosi la di da hotellissa Oxfordin lähellä siivoamassa huoneita :superhymy:


No niin, nyt on sitten sekin varmistunut. Jännittää ihan kamalasti, eka kerta kun miulla on oikeita töitä, pitikin vielä tehdä hankalammaksi menemällä jonnekin hitsin ulkomaille :virne: Ehkä mie selviän kuitenkin, enemmän huolettaa muut käytännön järjestelyt kuin se itse työn tekeminen. Siispä :jami:
Avatar
tiril
 
Viestit: 82
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 13:24

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 02 Huhti 2009 16:01

Mitenkään haluamatta hieroa suolaa kenenkään haavoihin, iloitsen siitä, että oma työhakemukseni poiki haastattelun :jami: Työhakemuksellahan ei sinänsä olekaan muuta tarkoitusta. Koskien siis syksyä.

Viime kerralla tuolta lähtiessäni jätin jalan oven väliin, ettei ovi mene lukkoon. Nyt olisi tarkoitus päästä ihan kutsutusti sisään taloon. Täytyy nyt yrittää olla haastattelussa tiputtamatta palloa. Haastattelu menee pääsiäisen tuolle puolen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Huhti 2009 16:04

Onnea Pascalille. Ei tässä nyt niin maassa vielä olla etteikö muiden menestyksestä voisi iloita! :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 02 Huhti 2009 17:41

Mun nimityspöytäkirja tuli tänään! :D Uusi duuni tuntuu todelta vasta nyt, kun näkee oman nimensä paperissa. Woop woop!
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Huhti 2009 21:59

Harjoitteluun kuuluu hyvää. Mukavasti on mennyt, vaikka välillä olen aika pihalla.

Mutta sitten opiskelu. :( Ei se yks iso tentti mennyt vieläkään läpi. :pillitys: Sitä alkaa pikkuhiljaa miettimään, onko musta edes tähän. Vaikka oikeasti kyllä tiedän, että on. Se vain vaatii ahkeraa opiskelua. Mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. :huoh: No, kesätentti odottaa. Tällä kertaa lupaan ja vannon, että opiskelen tenttiin kunnolla!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » La 04 Huhti 2009 11:16

Lyyra kirjoitti:Hakenu tammikuusta alkaen eikä edes yhtään haastattelua. Mussa on varmaan jotain vikaa.


Sama täällä. Ehkä en osaa tehdä tarpeeksi hyvää ja mielenkiintoista hakemusta kun ei pääse edes haastatteluun? :hämillään: .
Mutta onnea niille jotka ovat töihin tai haastatteluun päässeet, on kiva kuitenkin kuulla että joillain menee paremmin :) .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Huhti 2009 16:12

VAROITUS! Paljon kirosanoja...

<avautuminen> viime vuoden jeesaan, PALKATTA, duunissa mua "ylempiarvoisia" kun ne tarvitsee apua... ja se vaikuttaa negatiivisesti mun tulospalkkaan!! Sitä ei lasketa, koska se on "vapaaehtoista" ja "kyllä sä tiesit ettei siitä saa mitään kun puheaika ei kerry".... JA VITUT. Viimeksi kun tästä oon jutellut, sanottiin että ns. bäkkärihommia katsotaan myös. 12,9 % jäi puuttumaan, mutta sen edestä kuulemma EN ole loudannut/ollut back-office hommissa.... Mm. yhden kuukauden kokonaan suurimmaksi osaksi olin bäckuppina, mutta siitä en saa korvauksia, "kun ei se vaikuta".

VITTU.

Tää ei oo reilua!!1

ja sitten vielä esimies vittuilee päälle... tai alkaa korjaamaan mun käyttäytymistä. "kyllä sä tiedät mitä ollaan tästä sarkasmista puhuttu". Joo, tiedän että /sun/ mielestä mun kuuluis sitä hillitä, mun mielestä se on osa mun persoonaa. Vitut mä alan persoonaani duunin takia muuttamaan.

Ai vituttaa vai?!</avautuminen>

anteeksi vielä kirosanojen määrästä.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 06 Huhti 2009 22:51

Voi theia. :( :paijaus: Tuollainen ei ole reilua. Ei sitten yhtään. :kiroilu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron