Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 11 Huhti 2009 17:59

:huoh: Eilen oli aivan uskomaton kevätsää illasta. Laitoin viestiä kaikille niille harvoille, joiden epäilin jääneen kaupunkiin pääsiäiseksi. Kukaan ei päässyt (tai halunnut) mun kanssa terassille. Tänään olin henkisesti valmistunut aloittamaan terassikauden yksin. Töistä katselinkin ikkunasta, kuinka aurinko porotti ja ulkona oli sellaiset 15 astetta lämmintä. Vaan mitäs kun työt loppui: Alkoi sataa vettä! Sääkin kettuilee mulle... :epäilevä:

(Alkoholia ei saanut kaupasta ostaa enää yhden jälkeen. Kauheaa, kun pitää säännöstellä kalsarikännejäkin. Voihan olla, että huomenna iskee vielä suurempi ketutus ja sitten ei olekaan enää yhtään olusta jäljellä)
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 12 Huhti 2009 00:12

Outolintu kirjoitti:(Alkoholia ei saanut kaupasta ostaa enää yhden jälkeen.

Ai että kaupat olivat auki, mutta mitään alkoholipitoista ei saanut ostaa? Kumma maa tuo Norja! :virne:

- - -

Innostuin vähän kävelemään koiran kanssa, kun oli niin hyvä ilma. Askelmittari kertoo mun kävelleen ihan vähän vajaat 7 kilometriä, mikä tarkoittaa sitä, että koira on kävellyt ainakin 10 kilsaa. Ei ihme, että oli loppupäivän rauhallinen. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 12 Huhti 2009 01:20

Lumikki75 kirjoitti:
Outolintu kirjoitti:(Alkoholia ei saanut kaupasta ostaa enää yhden jälkeen.

Ai että kaupat olivat auki, mutta mitään alkoholipitoista ei saanut ostaa?


Juurikin näin. Alkoholinmyynti loppuu arkena klo 20 ja "pyhänä" näköjään työssäkäyville ei myydä, kun ne ei ehdi ennen puoltapäivää kaupoille. Mä jotenkin kuvittelin, että olusta olisi saanut klo 16 asti tänään, mutta olin väärässä. Kaupat oli kyllä auki pääsääntöisesti neljään. Paikallisia Alkon korvikkeita tässä kylässä on yksi ja sekin sijaitsee kaukana ydinkeskustasta. Ehkä joku 15 min kävelymatka sinne, suunnilleen keskellä teollisuusaluetta. Eipähän tule heräteosteltua viiniä. Baareissa alkaa elämä siinä yhden jälkeen yöllä. Kenelläkään ei ole juuri varaa juoda ulkona (olut maksaa siinä 7e), joten baariin lähdetään vasta pitkien etkojen jälkeen. Ja baarit sulkevat kahdelta... :virne:

On tässä maassa tosiaan jotain vikaa.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja elegia » Su 12 Huhti 2009 02:00

Outolintu kirjoitti:On tässä maassa tosiaan jotain vikaa.


Siellä puuttuu alkoholistit katukuvasta? :keijo:
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Su 12 Huhti 2009 19:16

Nugat kirjoitti:*jatko hehkutusta keväisestä säästä*

:täpinä: :täpinä:

Saanko liittyä seuraanne? :täpinä:

Tosin kirkas auringonpaiste vielä talvisilta hangilta heijastuneena aiheuttaa
pientä jysäriä... Tosin saattaa aiheuttaa rusketustakin. :täpinä: Ihan niinku ois
kesäkesäkesä. :superhymy:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 12 Huhti 2009 20:33

Hmp. Tuntuu aivan hömelöltä, että huomennakin on vapaata. Taitaa olla lääkitys kohdallaan, kun kolme päivää ovat riittäneet. :virne: Olisi niin älytön into mennä kouluun opinnäytetyön pariin. Tässä parina päivän on tullut otettua etäisyyttä asiaan ja funtsittua toimintasuunnitelmaa. Toimintasuunnitelmani on että kimppuun vain! :D

Tänään noustessani autoon repesi farkkujen toinen lahje. :hullu: Mulla tuppaa farkkujen haaraväli kulumaan nopeassa tahdissa ja jälleen repeäminen yllätti. Nyt siis näin laajassa mittakaavassa. Mutta siitä sainkin idean. Farkkujen perseosa on niin istuva, että ei millään hotsittaisi heittää poiskaan, joten saumat auki ja hameen tekoon. :D Seurasi sarja leikkauksia kun pätkin lahkeet sopivaan mittaan. Olin vielä niin reipas, että kaappien kätköistä löysin lisäkangasta farkkukankaan jatkoksi. Sitten mä vasta muistin, että enhän mä osaa tehdä tälläistä. :hullu: Kutominen on vielä mun juttu, mutta kankaiden käsittely menee jo aivan ylitse. Jaksoin kuitenkin asetella lisäpalat paikoilleen nuppineuloilla ja nyt odotankin, että josko saisin apujoukkion tekemään työni loppuun. Onneksi suvussa on ompelija. :virne:

Yleensä on nuo farkkujen haarukset tullu korjattua ja vahvistettua, mutta tuppaa se korjaus aina näkymään. Kyllästyttää ainiainen haarojen korjaaminen, mutta minkäs teet kun mun jalat nyt vaan hinkkaa toisiaan vasten kangasta kuluttaen. :sori: Kuluu vuoden aikana niin monet farkut, että vaatteista tulee eniten ostettua juuri farkkuja.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 12 Huhti 2009 23:33

elegia kirjoitti:
Siellä puuttuu alkoholistit katukuvasta?


Totta. Mutta aina kun mainitsen paikallisille, että eihän täällä ole alkoholiongelmaisia, niin ne aina aloittaa virren, että kyllä on, ne vaan asuu vähän kaupungin ulkopuolella. Tiedä sitten... Huumehörhöjä tänne mahtuu ainakin saman verran kuin Suomeen. Täällä pikkukylässä on nyt "muotia" laiton hormonivalmiste, jolla saa mielettömän rusketuksen ja samalla hyvät lihaset. Myydään sitten injektioneuloja sellaisille kahvipavun värisille teineille.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 13 Huhti 2009 17:45

Tänään oli vähän järkyttävä päivä, heräsin aamulla 8 aikaan kun kaveri soitti, että meillä on jääny yks koulutehtävä kokonaan tekemättä, palautus huomenna. Että mitäkä? Koulua? Ei kai nyt sentään.. No, tuntia myöhemmin kaveri pyyhkäisi kämpille, olin just ehtinyt käydä suihkussa ja siivota enimmät pyykit sun muut piiloon. Päivä meni sitten yllättävän tehokkaasti, olin ajatellut että möllöttelen tämänkin päivän ihan rauhassa, käyn ehkä vähän lenkillä ja koitan jotenkin orientoitua alkamassa olevaan tappoviikkoon. Ei ihan, vaan tappoviikko alkokin jo tänään.

Ei siinä, pääsiäisloma oli ehkä huonoin ikinä. Kävin sukuloimassa kaikki pakolliset, tarkastin isän keittiörempan lopputuloksen, siskon vauvan, toisen siskon uuden vaatevaraston, pikkuveljien leikkikunnon ja äitin itämässä olevat kukkaviljelmät. Kaikkien muiden paitsi veljien kanssa sain kuulla tauottomasti vihjailuja siitä, että mun olis aika hankkia ukko ja mennä naimisiin, eikä lasten tekeminenkään mikään huono idea olisi. En jaksanu alkaa selostamaan omia tuntemuksiani (pahaa oloa, loputonta itkemistä ja sitä pikku yksityiskohtaa, että akka olis kivempi), vaan vaihdoin puheenaihetta aika livakasti. Yritä siinä sitten näyttää neutraalia naamaa, ko tututuskäyrä on menossa katosta läpi.

Kaverit houkutteli baariin, mut enpä tullut käyneeksi juuri missään. Lauantaina kävin Oulussa kattomassa Kotiteollisuutta, ko satuin olemaan lähistöllä ja sain lipun ilmatteeksi, mutta sielläkään en hirveästi viihtynyt, vaikka bändi onkin yksi kestosuosikeista.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 13 Huhti 2009 18:07

Eipä mulla mitään ilmoitettavaa, halusin sanoa, että kiva kun urakka tuli takas. :D
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 13 Huhti 2009 20:26

Jotenkin mennyt tämä pääsiäisen seutu ihan hölmösti. Tällä viikolla on erinäistäkin asiaa, joista osaan liittyy epäselvyyttä, mikä on aina huono asia. Tuntuu, että arki jyräyttää aika äkkiä päälle heti kun nämä pyhät hellittävät.

Epämääräistä koko elämä tällä hetkellä. Kun ei voi tietää, mitä tapahtuu ja mitä ei.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 13 Huhti 2009 20:58

Kaarina. :D On kyllä kiva olla takas. Forde. :hymyhali:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 13 Huhti 2009 22:43

Ihanaa olla taas kotona. :) Kotikotona oli toki mukavaa, mutta ei se enää oikein tunnu enää kodilta niin kuin kämppäni Helsingissä. Tosin täällä odotti tiskivuori, kun en jaksanut sitä ennen lähtöä tiskata. Enkä ole sitä vieläkään tiskannut. :nolo: Ehkä sitten huomenna.

Pääsiäinen meni lähinnä kotikotona hengaillessa, kavereita nähdessä ja sukuloimassa. Niin ja syödessä. Äiti teki taas tajuttoman hyvää pashaa. :sydän: Mämmiä söin muutaman lusikallisen verran. Ja leivonnaisiakin tuli syötyä aivan liikaa. Lisäksi suklaamunia ja muuta karkkia olen syönyt melko paljon. Nyt on kyllä sokerivarastot niin täynnä, ettei kyllä ihan heti tee mitään makeaa mieli. Sen sijaan tekisi mieli sipsiä. :p Terveellinen pääsiäinen mulla on siis ollut. :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 14 Huhti 2009 12:46

Koti. :sydän:

Palasin siis eilen Oulusta kotiin. Pääsiäinen kului remonttia pakoillessa sukulaisten luona pohjoisessa. :tilt:

Tänään edessä olisi siivousta ja toivottavasti näen Pojan, kun viime kerrasta on ehtinyt vierähtää kohta viikko. Pikkuinen ikävä on jo. Mutta ihan hyvää tekee välillä olla vähän erossakin toisesta. Aina mukavampi taas sitten nähdä pienen tauon jälkeen. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 14 Huhti 2009 15:32

Juuri tänään aamulla mietiskelin, että mihinkäs se Maija on kadonnut. Aloin olla (taas) vähän huolissani.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 14 Huhti 2009 15:54

Lumikki75 kirjoitti:
Outolintu kirjoitti:(Alkoholia ei saanut kaupasta ostaa enää yhden jälkeen.

Ai että kaupat olivat auki, mutta mitään alkoholipitoista ei saanut ostaa? Kumma maa tuo Norja! :virne:

Eikös Suomessakin ole myyntirajoituksia alkoholille? Ennen klo 9 ei ainakaan (kai) voi myydä, vaikka kauppa olisikin auki. Ja joskus illalla vai pyhinä vai emmämuista on ollut ABC:n aina auki olevassa pikkukaupassa kalterit ( :o: ) oluthyllyjen suojana, ettei niitä saa ostaa.


Oli taas mukava pidennetty viikkis, pääosin keskityin taas pollan nollaamiseen työasioista möhmöttämällä ja löhöämällä. Tällä tyylillä hommat etenee :keijo: Mitään ei tapahtunut, veljenmuksut olivat ainoat trullittelijat, johtuen luultavasti siitä, ettei ovikello ole paikoillaan :keijo: Pitäisi maalata käytävän seinät ensin, mutta :haukotus: Käytiin mun vanhempien kanssa illallisella ravintelissa ja kesärenkaat pyöräytettiin Rellun alle ja ja ja siinä ne suurimmat pääsiäisen saavutukset sitten olikin :superhymy:


Päivällä (tänään siis) käväisin eurooppalaistyylisellä lounaalla tyttöystävän kanssa, ilman viiniä tosin, meni sellaiset 2,5 h :superhymy: Oli ihanaa, joskin pomo on nyt vähän naama rutussa, kun olin niin kauan poissa. No, mulla oli tuntisaldot tapissa, "pakko" oli käyttää niitä pois :gay:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 14 Huhti 2009 23:50

Suvi. :hymyhali:

Kiva päästä taas Fordelle. :D
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 15 Huhti 2009 00:27

Aurora B. kirjoitti:
Lumikki75 kirjoitti:
Outolintu kirjoitti:(Alkoholia ei saanut kaupasta ostaa enää yhden jälkeen.

Ai että kaupat olivat auki, mutta mitään alkoholipitoista ei saanut ostaa? Kumma maa tuo Norja! :virne:

Eikös Suomessakin ole myyntirajoituksia alkoholille? Ennen klo 9 ei ainakaan (kai) voi myydä, vaikka kauppa olisikin auki. Ja joskus illalla vai pyhinä vai emmämuista on ollut ABC:n aina auki olevassa pikkukaupassa kalterit ( :o: ) oluthyllyjen suojana, ettei niitä saa ostaa.

Joo, onhan niitä, mutta jotenkin musta tuo yhden jälkeen kuulosti oudolta. Mikä ihmeen aika se on lopettaa alkoholin myynti? Tajuan kyllä että ei myydä kukonlaulun aikaan tai keskiyöllä, mutta että keskellä päivää.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 15 Huhti 2009 01:00

Sain moniin epäselviin asioihin nyt selvän marssijärjestyksen, mikä helpottaa heti järjestyshakuista mieltäni. :peukku:

Lisäksi saan veronpalautusta. :D

Nyt taas kohti tynkäviikon haasteita.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 15 Huhti 2009 06:20

Tästä taitaa olla aika hitosti aikaa kun mie oon viimeeks heränny aamulla :O:

No nyt kuitenkin heräsin. Tänään on nimittäin pitkästä aikaa töitä. Ekaks pitäs käydä hakemassa osia ja sit kokoonpanoa etänä :tilt:

Jännä juttu muuten miten parissa kuukaudessa onkin yhtäkkiä aamulla aika valosaa :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 15 Huhti 2009 09:49

Alkaa mennä överiks tää myöhästymisen pelko, kaks tuntia aikaa ultraan ja oon koko ajan sitä mieltä, että myöhästyn. Periaatteessa voisin vielä nukkuakin, koska kissa olis taas halunnut leikkiä mun kaa neljän aikaan yöllä. Hirveä hurina ja tunku peiton alle, missä se sitten kuitenkin näykkii mua.

Mut jee kohta on kesä, avattiin viikonloppuna grillauskausikin ja eilen korjasin talvivaatteetkin pois.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 15 Huhti 2009 13:31

Olen tänään liikkeellä paljain päin (kaupungin äänet mielessäin). Pitäisi parturissakin käydä. Varmaan huomenna menen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 15 Huhti 2009 15:22

Miksi aina kun on mahdollisimman väsynyt ja nihkeä olo, pitää hoitaa tuhat ja miljoona asiaa, jotka ei voi odottaa yhtään? Mistä niitä sikiää? Tämänkin päivän olen puoliunessa istunut koulussa ja näpelöinyt sähköpostia joka välissä. Miksei asioita voi hoitaa naamatusten tai puhelimessa, säästyisi paljon aikaa ja vaivaa?

Väsyttää. :haukotus:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ke 15 Huhti 2009 16:34

Aurora B. kirjoitti:Eikös Suomessakin ole myyntirajoituksia alkoholille? Ennen klo 9 ei ainakaan (kai) voi myydä, vaikka kauppa olisikin auki. Ja joskus illalla vai pyhinä vai emmämuista on ollut ABC:n aina auki olevassa pikkukaupassa kalterit ( :o: ) oluthyllyjen suojana, ettei niitä saa ostaa.
Suomessa alkoholia saa myydä kaupoissa/kiskoilla/jne 9-21 välisenä aikana aina, sama se oliko pyhä vai mikä. Ja ravitsemusliikkeissä sitten eri ajat toki.

Mulla ei muuten oo ilmoiteltavaa :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » To 16 Huhti 2009 18:17

Ostin Kevätpörriäisen! :superhymy:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 16 Huhti 2009 21:17

En ostanut Kevätpörriäistä, mutta suklaakeksejä ostin jonkun luokan leirikoulun hyväksi. Greenpeacen edustajakin kävi ovella pyörähtämässä yksi päivä. En jaksanut sen kanssa alkaa jauhamaan.

Huomenna työhaastattelu edessä. Sen jälkeen tekee kyllä mieli hengähtää. Sen verran hässäkkäviikko kuitenkin ollut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron