Matkustaminen

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja DarkSide » La 15 Marras 2008 23:53

Shay kirjoitti:Jaa, sitäkö ei saa olla ylpeä, kun toinen on oppinu kirjoittamaan sanoja yhteen. :nirppa:

Minäkin joskus mielenkiinnolla seuraan edistymistä ja pohdiskelen miksi toinen sana (koulutuspainotteinen) menee oikein kun taas toinen vastaava (tehdas visiitti) ei. Vaikeaahan se on jos korva ei kerro.

Matkustamisesta ei ole sanottavaa. Reissaamiset ovat jääneet todella vähiin viime vuosina.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 16 Marras 2008 13:40

marenkienkeli kirjoitti:[OT]
Shay kirjoitti:3) Seuraava pysäkki Misterfinlandia! Tsadissa on kauhia joukko komioita miehiä. Silmänruoalta
ei voi välttyä, missä tahansa kulkeekaan. Ongelma kuitenkin on (jos sitä sellaiseksi voi kutsua),
että miehet ovat kauheita metroseksuaaleja, itsensä nätiksi laittaneita muodikkaisiin vaatteisiin
pukeutuneita geelipäitä. Jotenkin ajatuskin tuollaisesta miehestä saa maalaistytön pudistelemaan
päätään. Ei kai tuommosta miestä kunnon maalaisemäntä vois huolia. :ei:

:femmat: Kaunis mies on aivan eri asia kuin hyvännäköinen mies. Liian laitetun näköiset miehet on jotenkin pelottavia. Osittain kai mulla on jonkin sortin alemmuuskompleksi siitä, että kyseiset jätkät taitavat viettää huomattavasti enemmän aikaa peilin edessä kuin minä. Miten sellaisten seurassa voi edes tuntea olevansa nainen?

Mialuummin ottaasin sellaasen "ruman komian" kuin kaunihin miähen. :virnu: [/OT]

Hassua, että minä käytän sanoja kaunis ja hyvännäköinen aivan päinvastaisessa merkityksessä kuin Marenki.
Mulle hyvännäköinen on usein laitettu lähes muovinen tapaus. Usein niitä ennakkoluuloisesti vähän karttaa,
vaikka joukossa saattaa olla ihan hyviäkin tyyppejä. Vaan ei semmoset juuri muhun yritä tutustua, kun ite
oon usein enempi tota rönttäosastoa. Tukkaa tai meikkiä en juuri laittele... ja verkkarit on ihan hyvä
kaupunkivaate.

Mulle kauniit asiat sitten taas on semmosia, jotka miellyttää silmää ja sydäntä. Komea ja kaunis mies on eri
asioita, mutta molemmat adjektiivit voi mulle liittyä samaan ihmiseen. Musta on vähän epistä, että kauneus
on jotenkin liitettävissä vaan naisiin hyvällä tavalla. Taistelen tätä vastaan, sillä poikien ja miesten pitää saa-
da osansa kauneudesta!

---
Ja matkatiedotusta:
Mä varasin lennot! Ja äiti kauhisteli kotona... mutta sano kuitenkin, että joulupukki saattaa tuoda mulle ehkä
vähän rahaa lahjaksi. Jotta ei elämä matkan jälkeen olekaan niin tiukilla kun luulin. Paitsi, jos valuttakurssit
hyppäävät ihan pois tolaltaan ja tanssikurssin hinta nouseekin pilviin.

Kiitos Irvikissalle vinkeistä! :hymyhali:
Jos mä oikein katsoin, niin siinä ohjelmassa on kuin onkin pari vapaapäivää. Voi olla, että Tel Avivissakin riittää
katsottavaa niille päiville, mutta pidän vinkit mielessä. Ois noi Jeesus-mestat kiva käydä ihmettelemässä. Kunhan vaan on tarpeeksi aikaa, ettei tarvi juosta niitä läpi ihan vaan sikisi, että nähdä täytyy.
Mun pitää myös käydä uimassa ja ottaa vähän aurinkoa, että atopia pysyy kurissa tän talven eikä tarvis ihan hirveesti ton kortisonin kanssa pelata. Rankkaa tää sairastaminen välillä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Maalis 2009 00:52

Mä oon surkia pakkaamaan. Lähdetään tiistaina viikoksi Egyptiin, Sharm el Sheikhiin, ja oon nyt pakannu osittain laukkua valmiiksi, kun huomenna ei ehdi niin perusteellisesti. Ensin listasin tarvittavat kamat. Sitten huomasin, että lista on puutteellinen. Kun olin pakannut ja testannut että laukku menee vielä kiinni eikä ole ylipainoinen, jouduin ottamaan tavarat pois, koska osaa tarvitsee vielä. Suurin vaikeus on valita, mitä oikeasti tarvitsee ja mikä riittää. Kun lämpötilat on jotain 18-28 asteen välillä ja illat kylmiäkin, niin vaatetusta joutuu todella miettimään. :hullu: Puhumattakaan siitä, etten osaa valita esimerkiksi mukaanlähteviä sandaaleja. Tuskin kenkiäkään ihan kuutta paria tarvitsee. :nolo: Olen aika noviisi matkustelija ja siten myös pakkaaja. Olen myös ylipakkaaja, viikonloppureissuillakin on tavaraa viiden päivän tarpeiksi. :nolo:

HJÄLP!

Muutoin olen kyllä innoissani tuosta reissusta. Pääsee vähän pois näistä ympyröistä. :D Jei. Mennään parin muun tytön kanssa ja aateltiin harrastella ihan perinteistä löhöilyä, jonnin verran sukeltelua ja mahdollisesti käydään tutustumassa Pyhän Katariinan luostariin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Walker » Ma 09 Maalis 2009 08:11

Emilia kirjoitti:Mä oon surkia pakkaamaan. Olen myös ylipakkaaja
HJÄLP!

Mr.Bean - Packing :virne:
http://www.youtube.com/watch?v=ZdtzNutymHs
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 10 Maalis 2009 14:51

Tampere matkailukaupunkina.

Pitäisi joskus käydä läpi kaikki Juicen biiseissä mainittavat ravintolat kuten Messi, Tillikka ja Hämeensilta. En tiedä, onko ensimmäistä edes enää.

Viimeksi eilen ihailin niitä kuuluisia sorsia Tammerkosken pyörteissä. Koska nehän eivät uppoa. Yhtään korsia en kuitenkaan nähnyt, mikä oli pettymys.

Maistoin ensi kerran mustaamakkaraa puolukkasurvoksella. Vedellessäni makkaranpätkiä Hämeensillalla, tuntui että se lähenteli Tampereen väärinkäyttöä. Niin kliseistä, ettei kukaan tamperelainen varmaankaan niin toimi. Olin siellä ihan vadelmavenepakolaisena.

Kuninkaankatu 17:ssä olen muuten käynyt siksi, että se mainitaan Kummeli-sketsissä. :virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja mechan » To 19 Maalis 2009 22:19

Saksa on paska maa ?

Huippukohteita mitä ehdottomasti pitää katsastaa? Eka kerta Saksaan ja tällainen lyhyt riipaisu.
Junamatkustelu tuntuu olevan kallista. Harkinnassa on railipassi (VR). Onko kukaan tehnyt kustannusvertailua? Todennäköisesti päädyn ottamaan tuollasen passin, on kuitenkin kohtuu vaivaton. Vaikkakin yli 26 vuotiailta (aikuisilta??) tuntuu olevan melkoista rahastusta :( .

Lento varattu Bremeniin ja sitten kaikki on auki. Ajatuksena on kiertää 2 viikkoa ympäri maata kesäkuun alusta lähtien, (kesäloman ajan). Mukana reppu ja omat ajatukset. Varmaan ehtisi nähdä muutakin Eurooppaa, mutta ei innosta yhtään juosta aikataulujen mukaan.
Avatar
mechan
 
Viestit: 10
Liittynyt: To 05 Kesä 2008 19:37
Paikkakunta: Her Wood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 20 Maalis 2009 09:11

Emilia kirjoitti:Mä oon surkia pakkaamaan.

Tämä tulee ikävä kyllä liian myöhään tälle reissulle, mutta enai kertaa varten sitten: onebag.com.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 24 Maalis 2009 03:14

Myöhästyneenä vinkkinä kerrottakoon, että laukkuun kannattaa jättää tilaa ostoksille.
Itse pakkaan laukun huonosti menomatkalle vaikka ostoksia ei olisikaan tarkoitus tehdä,
sillä silitetyt ja pestyt vaatteet saa pakattua tiiviimin kuin viikon pari matkustaneet
rytkyt. On kiva kun ei ratvitse käyttää liikaa aikaa viimeisenä päivänä vaatteiden
viikkaamiseen ja laukun vetoketjujen kanssa kiroiluun.

Jos budjetti sallii, niin joskus olen tarkotuksella jättänyt matkapuvuston puutteelliseksi,
että voi lähteä kaupungille katselemaan vaatteita. Minusta on kiva ostaa jotain käytännöllistä
matkalta, kuten kivat kalastajan housut kesä- ja tanssikäyttöön.
jolla voi yrittää estää hartioiden palamista ransussa
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 26 Maalis 2009 10:55

Pvi kirjoitti:Minusta on kiva ostaa jotain käytännöllistä
matkalta, kuten kivat kalastajan housut kesä- ja tanssikäyttöön.
jolla voi yrittää estää hartioiden palamista ransussa

Ai siis housuilla estää hartioiden palamista? Eikös paita olisi kätevämpi? :riips:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja DarkSide » To 26 Maalis 2009 14:54

Lumikki75 kirjoitti:Ai siis housuilla estää hartioiden palamista? Eikös paita olisi kätevämpi? :riips:

Ehkäpä Pvi on kovin pienikokoinen? :tilt: Tuosta päätellen housut eivät normaalisti hartioita suojaa.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
Avatar
DarkSide
Tilastopappa
 
Viestit: 726
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:22

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 27 Maalis 2009 22:24

Kyllä mulla on ainakin yhdet housut, jotka voi tarvittaessa vetää hartioille. Tosin en ole testannut kuinka ne toimii rantsukäytössä. Saattaisi olla hyvinkin toimiva ratkaisu pötkötellä housun kaulukset lähellä korvia. Ei menisi hiekkaa peppuvakoon ja ehkä saisi olla myös rauhassa karvaisilta rantaleijonilta.

Jos törmäätte ensi kesänä hietsussa kallionkolossa mötköttäviin pöksyihin, niin tulkaahan moikkaamaan!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » To 23 Huhti 2009 03:01

Muailmaa on tullut nähtyä.



Seurasin sateita Venäjällä. Kauppaneidit olivat kiukkuisempia, sergeit juntimpia ja koko maa ankeampi kuin muistinkaan.

Kazakstanissa ihmettelin maailman suurudenhulluinta rakennusprojektia. Lasiseinäisiä tornitaloja, kullattuja pilareita, pulppuavia suihkulähteita - eikä yhtään ihmistä. Teloin kamerani, sairastin oksennustaudin ja sain kenkää paikallisesta baarista. Riitelin vuokraemännän kanssa.

Kirgistanissa jymähdin byrokratian rattaisiin. Juoksin päivät pitkät lähetystöissä täyttelemässä lippusia. Riitelin vuokraemännän kanssa.

Tajikistanissa ylitin maailman kauneimman vuoriston. Yhdessä päivässä elin loppukesän, syksyn ja talven.

Uzbekistanissa tapasin espanjalaisen matkaajan, juutalaiseksi pukeutuneen kristityn. Muista matkaajista espanjalaisen tekojuutalaisuus oli tavattoman mielenkiintoista ja ihailtavaakin. Minun tekonaiseuteni ei herättänyt samanlaista reaktiota.

Afganistanissa piilouduin huntuun. Vierailin naistenpuistossa ja järkytin satunnaista miestä istuutumalla tämän viereen bussissa. Kävin illallisella hotellivirkailijan varoituksista piittaamatta.

Iranissa totesin, että totuuksia on monenlaisia. Seurasin paikallisten tapoja ja tein syntiä kaikin mahdollisin tavoin. Asutin suurta taloa, jossa lämmittimet humisivat nurkissa ja sade ropisi ikkunoihin. Ulkona tuoksui kosteilta lehdiltä. Ihastuin, pienesti, kipinäsilmäiseen nuorukaiseen.

Bahrainissa nautin emansipaatiosta. Pukeuduin kauneimpiin vaatteisiini, maalasin kasvoni ja kuljin lantiot heiluen mieheltä toiselle.

Omanissa itku tuli pitkästä ilosta. Vältyin joululta putkassa, mutta jouduin allekirjoittamaan, vastentahtoisesti, lupauksen. Rikoin sen jo seuraavana päivänä.

Pakenin Jemeniin. Löysin meluisan, likaisen ja köyhän maan täynnä eksotiikkaa ja perinteitä. Kävin kolmissa häissä, osoitin kahdesti mieltä Gazan puolesta - ja tulin viidesti kivitetyksi. Kuin rakastettu olisi pettänyt.

Etiopiassa nielin kilokaupalla hiekkaa loppumattomilla teillä. Söin päivästä toiseen rukiille maistuvia lettuja. Yritin ymmärtää etiopialaisia: yhtenä päivänä he ylistivät maan kristillistä ylivertaisuutta ja toisena olivat valmiit huijaamaan rahasi. Sain elämäni kilarit.

Kenia palautti minut sivistyksen pariin. Kävin safarilla haukottelemassa kesyille leijonille. Otin kuvan prinsessa Carolinen talosta. Shoppailin läpi vuorokauden auki olevissa tavarataloissa.

Ugandasta löysin paratiisin. Pieni järvi oli kuin palanen kaukaista kotimaatani. Saaria, vehreitä kukkulanrinteitä, peltoja. Lehmät ammuivat vastarannalla, pyykki pestiin laiturilla, uinnin jälkeen tuli vilu.

Löysin Ugandasta myös miehet, mopeditaksikuskit. Painauduin kiinni miehiin, haistelin heidän vierasta tuoksuaan.

Tansaniassa sekosin lopullisesti öistä. Kuu loimotti taivaalla, hiekka hohti valkeana, vesi helmeili kristallinkirkaana. Musiikki hakkasi rytmiä, paita liimautui hiestä selkään. Ja miehet olivat yhtä kuumia kuin yökin.




Sen pituinen matka se.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 23 Huhti 2009 07:54

Tervetuloa takaisin (hymiö oli unohtua: :halitus: )
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja hookoo » Ma 11 Touko 2009 16:46

mechan kirjoitti:Saksa on paska maa ?

Huippukohteita mitä ehdottomasti pitää katsastaa? Eka kerta Saksaan ja tällainen lyhyt riipaisu.
Junamatkustelu tuntuu olevan kallista. Harkinnassa on railipassi (VR). Onko kukaan tehnyt kustannusvertailua? Todennäköisesti päädyn ottamaan tuollasen passin, on kuitenkin kohtuu vaivaton. Vaikkakin yli 26 vuotiailta (aikuisilta??) tuntuu olevan melkoista rahastusta :( .

Lento varattu Bremeniin ja sitten kaikki on auki. Ajatuksena on kiertää 2 viikkoa ympäri maata kesäkuun alusta lähtien, (kesäloman ajan). Mukana reppu ja omat ajatukset. Varmaan ehtisi nähdä muutakin Eurooppaa, mutta ei innosta yhtään juosta aikataulujen mukaan.


Dresden on ihan älyttömän kaunis kaupunki. Ja vaikka onkin yksi suurimmista Saksan kaupungeista (kai), niin silti siinä on sellasta pikkukaupungin fiilistä. Mitään käytännön vinkkejä en osaa antaa, mutta siis ihan tosi vihreä ja kaunis kaupunki. Elbe tulvi taasen tuossa joitain vuosia sitten ja aiheutti aikas paljon tuohoa. Se on aika vaikuttavaa käppäillä sen rannalla jos ensin katsoo niitä tulva-ajan kuvia.

Berliiniin jos matkaat, niin noiden perus turistinähtävyyksien lisäksi suosittelen kirppareita. Sunnuntaisin kaupunki on kauppojen osalta aika kiinni, mutta kadut täyttyy ihmisistä ja erilaisista pienistä performanssiporukoista ja häppeningeistä. Esmes Mauerparkista löytyy yksi aikas iso kirppis.
Potsdam on siinä Berliinin kyljessä jos vanhat linnat kiinnostaa.
hookoo
 
Viestit: 27
Liittynyt: To 17 Heinä 2008 22:05

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pvi » To 21 Touko 2009 00:04

Norja?
Ehkä.
Ensiviikolla, jos saan illan töistä vapaaksi.
Hippein kanssa laivalla ja autolla.

Ajatus ainakin tuntuu mukavalta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 22 Touko 2009 16:47

Start spreading the news, I'm leaving...next month. :kailotus:

Ihme ja kumma, meikäläinen on lähdössä ihan ulkomaille: kesäkuun kolmantena Nykkiin. US and A, nice! :peukut:
Kaverini isosisko, jo hyvän tovin siellä asunut, oli tuossa viime uudenvuoden tienoilla käymässä ja kutsui vierailulle, joten nyt sitä sitten mennään.
Oikein kiva kaikin puolin, pääsen kaverinsa luokse nukkumaan yöt, ja niiksi kahdeksi yöksi kun ei onnistunut, sai työnsä puolesta varattua hostellista huonetta sesonkihintaa halvemmalla.

Tämmöinen paikallissävytteinen ja lähtöinen lähestymistapa peittoaa selkeesti kaikenmaailman valmiiksipureksitut, juoksuttamalla johdetut pakettimatkat tai täysin itse huuli pyöreänä haahuilun. Kun on näin paikalliskontakteja, uskoisin ettei nähtävän, ihmeteltävän ja koettavan kanssa tarvitse suurta salapoliisin työtä tehdä.
Kuitenkin jos joku on käynyt ja tahtoisi jakaa kokemuksiaan, suositteluja, vinkkejä tai muuta NYC:ta koskien, niin kuulisin mielelläni.
:viileä:

Eikun olisihan minulla yksi kysymys, nimittäin Visa Electorin toiminnasta jenkeissä. Aion toki vaihtaa täällä osan matkakassan dollareiksi, ettei pelkällä kortilla arpomiseksi mene, mutta mitä olen etsiskellut netistä faktaa, tuo "lasten visa" kuuluu toimivan jenkeissä ongelmitta suuressa osassa kauppoja. Onko kellä ensikäden kokemusta?
Mites pankit, onko niitten välillä eroja? Kumpaa kannattaisi matkalla käyttää, OP:ta vai Sampoa?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja ceuro » Su 24 Touko 2009 18:08

Harrastettiin kotimaanmatkailua eilen, day trip Ranuan eläintarhaan. :D
Suosittelen kyllä. :peukku: Sai kokea Lapin eksotiikkaa (eli tien varrella toikkaroivia poroja) suht lähellä Oulua. Siellä Ranua zoossa oli jääkarhuja! :O: Tuliaisiksi mukaan lähti kassillinen karkkia ja paikallisia marjaviinejä. :pepsodent:
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
Avatar
ceuro
 
Viestit: 83
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:22

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 25 Touko 2009 13:24

Emeritus kirjoitti: Eikun olisihan minulla yksi kysymys, nimittäin Visa Electorin toiminnasta jenkeissä. Aion toki vaihtaa täällä osan matkakassan dollareiksi, ettei pelkällä kortilla arpomiseksi mene, mutta mitä olen etsiskellut netistä faktaa, tuo "lasten visa" kuuluu toimivan jenkeissä ongelmitta suuressa osassa kauppoja. Onko kellä ensikäden kokemusta?


Hauskaa matkaa :hehei:

Poimittu "ensimmäistä kertaa menossa Yhdysvaltoihin"-keskustelusta Suomi24.stä:

1. Visa Electron. Kuinka yleisesti käytössä maksuvälineenä ja onko rahan nostaminen helppoa?

EI KÄY MAKSUVÄLINEENÄ, MUTTA TOIMII JOKAISESSA AUTOMAATISSA (ATM), JOITA ON LÄHES JOKA KULMALLA. HUOMAA, ETTÄ ATM VELOITTAA $1.00 - $3.50 PER NOSTO. ISOJEN PANKKIEN VÄHEMMÄN, YKSITYISET ENEMÄN.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Touko 2009 13:30

Hmm, mulla oli frendit tässä ihan vasta Nykissä, ja sanoivat kyllä että elektruuni kävi ihan ok siellä, ainakin esmes Starbucksissa jne.. :raps: en kylläkään mitään varmaa voi sanoa kun saatoin olla lievän liikuttuneessa tilassa kun tästä keskusteltiin :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 26 Touko 2009 00:01

Kiitosta. :)

Tuo ketju onkin näköjään neljän vuoden takaa, mahtaako pitääkö paikkansa vielä?
Tuon lasten Visan toimivuuden (tai sen puutteen) tasoon vaikuttaa varmaankin se ettei Electronia ole tarjolla USA:ssa (eikä Kanadassa & Australiassa).

Tässä vastauksia odotellessa kyselin kaveriltani tästä, hän sanoi kortin toimivan suuressa osassa kaupoista ja muista. Taidan tehdä kompromissin ja ottaa ja vaihtaa about puolet matkakassasta jo tällä puolen rapakkoa dollareiksi, kaiken varalta.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ti 26 Touko 2009 00:34

Pallontallaajissa oli Visa Electron-ketju ja ainakin viimeisellä sivulla oli juttua kortin toimimisesta Yhdysvalloissa ja hyvin näytti toimineen. Tässä siis vielä lisävahvistusta.

Itsellä polttelee New York todella kovasti, olis huippua päästä reissuun. Syksymmällä ehkä.
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 02 Kesä 2009 18:01

Mies ja minä lähdetään torstaina viikoksi Roomaan :) Halpislennot, omatoimimatkailua ja majoitus kivassa B&B:ssä.

"Mun oli lähdettävä Roomaan...!"
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 02 Kesä 2009 19:09

Jeps, nyt alkaa olla kaikki valmistelut tehtynä, mitä nyt pakata pitäisi.

Mutta nyt tuli pikaista vastausta kaipaava kyssäri, nimittäin tuliaisviinasten vienti matkustamoon. Kaveri pyysi tuomaan pari salmaria, ja kertoi että kentän taxfreesta saa halvemmalla, ja että menevät käsimatkatavaroissa ongelmitta.
Nyt kun läksin asiaa tutkimaan, niin hulluksihan tässä tulee. Ainoa minkä omasta mielestäni sain selville varmasti, on se että välilaskullisilla lennoilla välilaskun turvatarkastuksessa ottavat viinat pois. Lentoni ovat molempiin suuntiin suorat, joten tuota ongelmaa ei ole.

Mutta nämä käsimatkatavarahässäköiden ristiriitaisuudet. :seko:
Yhdessä paikassa sanotaan että turvatarkastuksen jälkeen ostettuja taxfree-viinaksia (24-70%) saa ottaa matkustamoon, yli 70 volttisia ei lainkaan, alle 24 prossaiset ruumaan. Toisessa paikassa on taas että juomat pitäisi laittaa kaikki ruumaan.
Ja sitten taas esim. täällä sanotaan:
Helsinki-Vantaan lentoasemalla käsimatkatavarat tarkastetaan toisen kerran New Yorkin -lennon lähtöportilla. Täällä matkustajia kehotetaan olla ostamatta suurempia määriä nesteitä, geelejä ja aerosoleja, koska ne poistetaan lähtöportilla ja hävitetään, elleivät ne mahdu yllä mainittuun muovipussiin. New Yorkin John F Kennedyn lentoasemalla matkustajat saavat viedä koneeseen myös suurempia määriä, porttialueelta turvatarkastuksen jälkeen ostettuja nesteitä, geelejä ja vastaavia tuotteita.


[Matti Näsä] Eihän näistä ota pirukaan selvää. Mua ei huvita kohta enää mikään! [/Matti Näsä] :norsu:

Valtaosassa kuitenkin jauhetaan vaan niistä 100ml:n vetoisista läpinäkyvistä purkeista ja pussista.
Saako ne kaksi salmaripulloa siis ostaa syynin jälkeisestä taxfreesta ja viedä käsimatkatavaroina ilman ongelmia?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 02 Kesä 2009 19:45

Lyhyt vastaus: saa ottaa.

Samaan tapaan on sallittua ostaa vesipullo tarkastuksen jälkeen tai mitat ylittävä dödö. Ruumaan meneviin tavaroihinhan niitä ei enää siinä vaiheessa saa. Jos matkaan sisältyisi välilaskuja uusine turvatarkastuksineen, tavarat pitäisi silloin luovuttaa pois. Suorilla lennoilla ei pitäisi olla mitään ongelmia. Mutta: viksuna poikana menet ja kysyt turvatarkastuksessa tai taxfreessa saako vai eikö. Kyllä ne tietää miten pitää menetellä, ettet joudu noloihin tilanteisiin myöhemmin koneeseen noustessa. Kerro sitten palattuasi mitä sanoivat :) Tulomatkalla putelit menevät tietenkin ruumaan.

Viime kesänä USA:ssa käyneenä voin kyllä kertoa, ettei silloin ainakaan mitään käsimatkatavaroiden ekstratarkastuksia ollut. Matkassa ei muutenkaan ollut mitään jänniä yllätyksiä. Kunhan vaan pistät lomakkeisiin ruksit oikeisiin ruutuihin, hyvin menee! Laskeutumisen jälkeen americalainen setä/täti juttelee sulle leppoisasti ja nappaa kuvan ja digitaaliset sormenjäljet - ja siinä se.

Mukavaa lomaa!
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 03 Kesä 2009 08:33

Fantsu kirjoitti:Lyhyt vastaus: saa ottaa.
.
.
.
Matkassa ei muutenkaan ollut mitään jänniä yllätyksiä. Kunhan vaan pistät lomakkeisiin ruksit oikeisiin ruutuihin, hyvin menee! Laskeutumisen jälkeen americalainen setä/täti juttelee sulle leppoisasti ja nappaa kuvan ja digitaaliset sormenjäljet - ja siinä se.

Mukavaa lomaa!

Kiitos! :viileä:

Tästä se lähtee.

US & A, here I come. :peukut:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron