Musiikkipeliketju pimpeli-pompeli

Re: Musiikkipeliketju pimpeli-pompeli

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Ti 28 Huhti 2009 01:56

Sippura kirjoitti:Mä oon nyt niin täpinöissäni siitä tulevasta Guitar Hero: Metallicasta, etten
tänne osaa muuta postatakaan :nolo:

Tätä on nyt kavereiden kanssa parin viikon ajan säännöllisen epäsäännöllisesti paukuteltu.

Vaikka en alkuperäisestä World Tourista aivan kauheasti välittänytkään, niin kyllähän tämä pelin Metallica-versio on siltikin melko rokkaavaa kamaa. Nuoruuden eräs suosikkibändi on siirtynyt oikein onnistuneesti videopelimuotoon ja tuttuja kappaleita kavereiden kanssa soitettaessa fiilis on vähintäänkin katossa.

Kappalelista on lähes kauttaaltaan onnistunut ja nuotituksen puolesta biisejä on oikeasti mukava soittaa. Vaikeustasoa löytyy ainakin tällaiselle sunnuntaisoittelijalle aivan tarpeeksi ja rumpuosiot tuplapedaalin kanssa näyttävät tällä hetkellä melko mahdottomilta.

Sanoisin että Metallican ystäville lähes pakko-ostos, paras Guitar Hero -peli tähän mennessä, mutta kappalevalikoiman Metallica- ja hevipainotteisuudesta johtuen ei välttämättä kaikkein paras valinta heterogeenisen illanviettoporukan jammailupeliksi.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 26 Touko 2009 10:01

Olin tulossa hehkuttamaan GH: Metallicaa, mutta ToyWiz tuossa yläpuolella kirjoitti
ilmaisi omatkin ajatukseni niin hyvin että tyydyn ainoastaan komppailemaan - aivan
huippu peli :täpinä:

Pienten alkuvaikeuksien (kröhöm, en ole koskaan ennen henkkoht laittanut pleikkaria toiminta-
kuntoon joten pelin alkutoimiin upposi hetki jos toinenkin kun kiinnitin X määrää piuhoja, ohjaimia,
kitaroita ja mikkejä kiinni telkkariin ja pleikkaan ja yritin saada vielä kuvankin näkymään telkun ruu-
dulla :virne: Onnistuin kuitenkin lopulta)
jälkeen pääsin valitsemaan mieluista soitettavaa, ja
sitä riitti! Hyvänen aika, ei siinä illan tunnit tuntuneet riittävän kun alkuun pääsi :O:

Ja kappaleet on aivan takuulla hankalampia soittaa jopa easy-tasolla mitä aikaisem-
missa GH-peleissä; en saanut en sitten millään All Nightmare Longia läpi vaikka kuin-
ka yritin. Se lohduttaa kuitenkin vähän, ettei Lars Ulrichkaan päässyt ko. biisiä ko-
vin helpolla läpi, näin kertoo uusin So What! -julkaisu. Mutta ehkä ahkeralla harjoit-
telulla...

Itselleni tuli yllätyksenä, että tältä uudelta levyltä Cyanide toimi melkeinpä parhaiten
pelissä vaikka en kappaleesta levyllä juurikaan pidä. Frantic on toinen mieluisa soitet-
tava, vaikkakin sen aikana vasen käsi oli sanomassa sopimuksensa irti. Lievää suo-
nenvetoa havaittavissa :virne:

Niitä vanhempia, itselleni tuntemattomampia Metallica-biisejä täytyy ehkä kuunnella
levyltä ennen niiden soittamista. Vaikka sanotaan että GH:n biisejä pystyy soittamaan
niitä tuntematta, niin kyllä se hemmetisti sitä urakkaa helpottaa jos tuntee ennestään
kappaleen rytmin ja temmon edes vähän sinnepäin.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja dena » Ti 26 Touko 2009 18:40

Kysymys tähän väliin. Pelaako joku noita guitar heroja yksinäänkin? Ymmärrän pelin tarkotuksen hauskana illanistujais seurapelinä varsin hyvin, mutta yksin pelaaminen menee vähän yli hilseen..
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 26 Touko 2009 20:04

dena kirjoitti:Kysymys tähän väliin. Pelaako joku noita guitar heroja yksinäänkin? Ymmärrän pelin tarkotuksen hauskana illanistujais seurapelinä varsin hyvin, mutta yksin pelaaminen menee vähän yli hilseen..

Kyllä minä olen pelannut. Oluttölkkejä seurana ja sitten tunteella laulamaan Motörheadia. Selvinpäinkin olen yksinpelimoodit läpi yleensä ainakin kerran pelannut. Jos musiikki on omaan makuun, niin mikäs sen viihdyttävämpää kuin näpytellä nappeja oikeassa tahdissa sitä kuunnellessa. Ehkä ajatuksessa tuntuu hämärältä näennäinen yksinkertaisuus, kun nyky-yksinpeleissä taitaa olla nykyään edes joten-kuten vahva juoni tai syvempi sisältö. Pitää kumminkin huomioida, että parikymmentä vuotta sitten Commodorella aika yleinen pelitapa oli tikun nopea vemputus tai parin napin räikeä rämpytys. Ja siinä oli vielä taustalla köpöinen piipitys. Ja ihan hyviä ihmisiä on niitäkin pelanneista kasvanut. :keijo:

Wiin julkaisu Rock Band 2:sta siirtyi kesäkuun lopulle. Sitä odotellessa on kyllä GH: World Tour kerännyt pölyä.

Rock Bandista on tulossa myös leppäkerttu-versio: http://www.thebeatlesrockband.com/
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja dena » Ti 26 Touko 2009 21:44

Oukei. Ja ei siinä, jos se on kivaa niin by all means :D Ite kun en oo ko. peliä kokeillut kun kerran ni en oo ihan fiilikseen päässy. Ja kun soittaa oikeastikkin ni jotenkin peli ei oikeen sytytä. Ehkä vähän "elitistinen" asenne, mutta mieluummin soitan sitä oikeaa soitinta. Mutta onhan tuo varmasti hyvää viihdettä. Kunhan se ei mene liian "todelliseks kuten joissain tapauksissa olen todistanu..
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 27 Touko 2009 09:16

dena kirjoitti:Kysymys tähän väliin. Pelaako joku noita guitar heroja yksinäänkin? Ymmärrän pelin tarkotuksen hauskana illanistujais seurapelinä varsin hyvin, mutta yksin pelaaminen menee vähän yli hilseen..

Voi kuule, ihan kevyesti meni eilenkin sellaiset 5 tuntia putkeen :virne: Olisin
jatkanut pitempään, mutta ilta alkoi kääntyä jo yöksi ja kädet lauloi jo
hoosiannaa eli oli parempi lopetella siltä erää.

Yksinpelaamisessa on se hyvä puoli, että saa pitää kitaran itsellään koko
ajan eikä tarvitse luovuttaa instrumenttiä kenellekään muulle. Saa tahko-
ta biisejä just niin kauan kun itse haluaa/jaksaa :juoni:

Laulaisinkin noita biisejä, mutta Singstarin mikki ei tunnu olevan yhteen-
sopiva GH: Metallican kanssa. No, onhan noita kappaleita vielä soitetta-
vaksi, eli vielä ei tekeminen käsiltä lopu :täpinä:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja damn » Ke 27 Touko 2009 15:57

dena kirjoitti: Pelaako joku noita guitar heroja yksinäänkin?

Minä en muuten noita pelaakaan kuin yksin. Oli kyse oikean kitaran soittamisesta tai tämmöisestä pelistä, niin minä en voi soittaa seurassa. Minua ärsyttää omat virheet, jos on muita kuuntelemassa. Itselläni ei kyseistä peliä ole, mutta kun menen siskon luona käymään niin ajan sen toiseen huoneeseen sillä aikaa kun soitan :hullu: . Se on viihdyttävää ja hyvää ajankulua etenkin muutaman kaljan kanssa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Su 31 Touko 2009 10:38

Meille tuli kanssa torstaina PS2:lle Guitar Hero III: Legends of Rock. Kerran olin aiemmin pelannut näitä soittopelejä firman saunaillassa joten hirveästi ei treeniä ollut takana.

Kaksi ekaa iltaa hinkattiin easy vaikkarilla uramoodia läpi sekä jotain bonus biisejä (In Flames 4tw). Eilen meni sitten jo Pearl Jamin Even Flow mediumilla viiden tähden arvoisesti, samana iltana löytyi tutoriaaleista hammerit ja pulloffit, eeks. No kai nekin pitää opetella jossain vaiheessa.

Yhteistyömoodi kitaralla ja padilla on myös ihan kivaa, ite soittelin basso ja rytmilinjoja padilla kun parempi puolisko hoiteli leadia kramerilla, ja tuosta bonuksena aukesi tietysti ihana Sabotage.

Ihan kivoja biisejähän tässäkin on, top5 ehkä muodostuu näistä; even flow, Number of the Beast, One, Barracuda & Black Magic Woman. Omia muita suosikkeja on Bulls on Parade, Metal & La Grange.

Tulevaisuuden ostoslistalla on jo guitar hero I & II sekä toinen langaton kitara :D toisen puoliskon suostuttelu alkakoon... :sydän:
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ti 02 Kesä 2009 19:25

Nyt on sitten vajaa viikko hinkattu keppisankaria ja easy vaikkarin biisejä menee jo täydellisesti läpi ja mediumilla rupee tippumaan viittä tähteä. Hard vaikkaria muutaman kerran kokeillut ja voi elämän kevät kuinka ei oikein meinaa käden motoriikka toimia niinkuin elokuvissa. No ehkäpä se tuosta paranee ku reenaa :D
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » La 06 Kesä 2009 16:08

Nyt on guitar hero II hommattu ja vaikka biisilistat lukikin etukäteen wikipediasta niin vähä jäi vaisu olo kokonaisuutena. Osaltaan vaikuttaa kyllä tuo coverien suuri määrä ja osaltaan huippibiisien vähyys.

No hangar 18 ja freebird kyllä kulutetaan vielä loppuun kun ne sain juuri avattua ja niissä ainakin haastetta riittää jopa medium vaikkarilla.
Emperor Pälpätipää

Edellinen

Paluu Multimedia