Juhannus

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Dnd » La 28 Kesä 2008 20:21

Galileo kirjoitti:
Dnd kirjoitti:666 oli lavashowneen aivan parhautta.

Siis tämäkö poppoo? Onko se vielä olemassa? Parhautta.


Samainen porukka. Tuli Kalajoelle esiintymään peruneen bändin tilalle. (Muistaakseni peruuttaja oli Haddaway.)
Lavashow tulella höystettynä oli hyvä, mutta ovathan nuo tuota useita vuosi varmasti hioneetkin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 10 Kesä 2009 15:19

Jee, kohta se taas tulee! :superhymy:

Muahaa, parannuksena edelliseen vuoteen, näillä näkymin lähtö veneellä saareen muiden veneilijöiden ja telttailijoiden keskuuteen näyttää varmalta! :superhymy: Juhannuksen alusviikko on perinteisesti mun lomaviikko (tänä vuonna se ainoa kesällä pidettävä viikko :keijo: ), ja tänä vuonna olen valmistautunut juhannukseen varaamalla Tallinnan matkankin tuolle viikolle, josko sieltä jonkun juoman toisi mukanaan, sitä kun saattaa tänä(kin) juhannuksena jokunen purtilo kulua. :superhymy:

Jee, vähänkö olen intona juhannuksesta, kun ei tarvitse lähiössä viettää, ihan sama tuleeko vettä ku aisaa vai porottaako arska, juhannusssssh! :inkkari:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 10 Kesä 2009 15:45

Minun juhannuksesta tulee melko rauhallinen. Koska parhaat ystäväni asuvat eri puolilla Suomea ja ei nykyään keretä nähdä porukalla kovinkaan usein, niin päätimme kokoontua yhdessä juhannusta viettämään. Koska kenenkään kerrostalokämppä ei ole paras mahdollinen paikka nähdä isolla(ja äänekkäällä)porukallamme, niin nähdään minun kotikotona. Tämä on nostalgista sitäpaitsi, sillä täällä meijän talossa on aika monet kesät tullut porukalla vietettyä, kun meillä on talo kesäisin usein tyhjänä, koska vanhempani lähestulkoon asuvat mökillä kesät. Niinpä koko talo on taas minun ja kavereiden käytössä. Todennäköisesti laitetaan ruokaa, juodaan hieman alkoholia ja nautitaan toistemme seurasta. Odotan todella, että olisi jo juhannus, minulla on aika kova ikävä meijän porukkaa :hymyhali:. Tosin minä kyllä nään osaa ystävistäni viikonloppunakin kun reissuun lähden, mutta mikään ei voita sitä, että voidaan kokoontua koko porukan voimin ja viettää aikaa yhdessä niinkuin ennen vanhaan.
:superhymy:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 10 Kesä 2009 15:58

Meillä on edessä ensimmäinen juhannus uudessa kodissa, joten lähteminen mihinkään ei ole edes käynyt mielessä. Aiotaan olla kotosalla, laittaa ovenpieleen juhannuskoivut, grillata ja tehdä mansikkakermakakkua. Siippa kuluttanee jonkun verran alkoholituotteita, mutta mä pysyn juhannuksenakin ihan limsalinjalla - tai sitten teen itselleni jotain kivaa alkoholitonta boolia, mikä on pitänyt tehdä monta kertaa, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi. Kuumaa ilmaa en toivo, mutta voi kun ei sataisi ainakaan koko aikaa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 10 Kesä 2009 16:55

Ihan perinteisesti mökillä vietetään juhannus. Sukulaisia lappaa kylässä todennäköisesti pitkin päivää, mutta vain oma porukka jää yöksi.

Siinä lyhykäisyydessään. :tilt: Ruokaa ja saunomista. Juomajuhlana en juhannustakaan ymmärä, mutta arvonsa kullakin.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja friikkis » Ke 10 Kesä 2009 17:10

Nyt tulee vietettyä ensimmäinen jussi festaroiden. Aiempina vuosina (paitsi viime) ollaan menty aina kaveriporukalla mökkeilemään, mutta työaikapulmat ja mökinsaantiongelmat ajoivat minut tällä kertaa festariratkaisuun. Oon aika täpinöissäni, toivottavasti ilmat suosii! En ole aiemmin joutunut telttailemaan Suomen festareilla, kaikki on jännää ja uutta! :D Kiinnostavia bändejä tuolla ei paljon ole, joten aion panostaa juhlimiseen. Täytyy varmaan asentaa autoon suksiboksi, että kaikki juomat mahtuu mukaan... :nolo:

Viime juhannus oli aika kaamea. Oltiin parin kaverin kanssa kaupungissa. Istuttiin terassilla, juotiin parit sidukat ja marmatettiin sitä, kun ei päästy mökille. Ehkä se asennekin saattoi tuossa tapauksessa ratkaista, mutta ei se kaupunkijuhannus minun juttu ole. Täytyy päästä pois kuvioista.
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja dena » Ke 10 Kesä 2009 17:27

Nyt on ensimmäinen juhannus vissiin kolmeen vuoteen joka ei mene töissä. Mutta eipä oo sen kummempia suunnitelmiakaan tullu tehtyä. No silloin torstaina Tampereelle kattomaan Pg.Lostia ja siitä eteenpäin en tiedä :D
Piece my häpiness Squirrels.
Avatar
dena
 
Viestit: 198
Liittynyt: Su 19 Huhti 2009 12:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Kesä 2009 20:35

Suunnitelmat auki juhannuksen suhteen. Luvassa joko mökkeilyä tai ystävien kodeissa hengailua tyttöporukalla. Hyvältä kuulostaa. :D Varsinkin jos vertaa viime juhannukseen, joka oli ihan kökkö.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Sippura » To 11 Kesä 2009 08:50

Tiedossa on huomattavasti viime vuosista poikkeava juhannus, tiedossa ei ole sen
enempää festareita kuin alkoholituotteitakaan :tilt:

Tälle vuodelle ei ole sen kummallisempia suunnitelmia, kaveripariskuntakin on ihan
kotosalla joten ilmeisesti aattona olisimme menossa heille grillailemaan. Ja mikäli
Mies tai kaverit haluavat lähteä käymään jossain, olen lupautunut kuskiksi. Lauan-
taina käymme mummulassani (tai nykyään se on enon koti) saunomassa ja oletetta-
vasti taas grillaamassa.

Eikä sen kelinkään ole niin väliksi, kunhan ei lunta tule niin mä oon tyytyväinen :viileä:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Kaarina » To 11 Kesä 2009 15:51

Kaarina kirjoitti:Kaksi vuotta sitten olimme juhannuksen mökillä Ivalossa kaveripariskunnan kanssa ja se oli kyllä ikimuistoinen reissu. Toivottavasti ollaan siellä vielä joskus samalla porukalla!


Ja tänä vuonna taas ollaan! Kaveripariskunta tulee tänne juhannukseksi ja mökille mennään. Jee!

Vähän poltteli Kalajoelle lähteä Saappaaseen töihin, mutta matka täältä sinne on liian pitkä, kun maanantaina pitäisi olla jo töissä. Katsotaan vuoden päästä, nyt ollaan mökillä. :D
Kaikki on hetken tässä.
Avatar
Kaarina
 
Viestit: 205
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 17:19

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 11 Kesä 2009 16:05

Mökille sitä pitäis lähteä. 20 litraa sahtia on tilattuna. :keijo: Ajateltiin tehdä uus dartsinheiton Guinnessin ennätys, ei tarttis kun 25 tuntia putkeen heitellä. Se ei kyllä olis paha, mutta mistä sais ne viralliset valvojat. :virne: Noh, dartsia heitellään joka tapauksessa ja välillä grillataan, syödään ja käydään saunassa ja uimassa. Syksyn aikana kertyneistä lehdistä vois tulla jonkinlainen kokkokin, mutta ehkä ne jää polttamatta kuiteskin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Sippura » To 11 Kesä 2009 20:05

Jorssi kirjoitti:Mökille sitä pitäis lähteä. 20 litraa sahtia on tilattuna --- Syksyn aikana kertyneistä lehdistä vois tulla jonkinlainen kokkokin, mutta ehkä ne jää polttamatta kuiteskin.


Juu ehkä parempi ettette polttele siellä mitään lehtiä :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja urakka » To 11 Kesä 2009 21:08

Ite olen ruukannut viettää juhannukset töissä, mutta tänä vuonna en. Mitään suunnitelmia ei ole, varmaan sitä mennään mutsilaan käymään, grillataan, saunotaan, juodaan sopivasti, riidellään vähän, heitellään tikkaa ja pelataan lautapelejä. Tuo muuan tyyppi menee kavereiden kanssa äijäilemään juhannukseksi jonkun muinaisen tradition mukaisesti, toivottavasti se ei huku tai kompastu kokkoon/kiukaaseen. Tilaisuutta silmällä pitäen sain opettaa sille miten oikeaoppinen vasta tehdään ilman mitään nippusiteitä tai naruja, aikoo kuulemma tehdä kavereihin vaikutuksen uudella erikoistaidolla. :virne:

Juhannus on kyllä yks turhimmista juhlista mun mielestä, jostain syystä se menee aina pieleen jos oon vapaalla. Aina joku vetää överit, loukkaa ittensä, suuttuu jollekin, säheltää tulen kanssa (kerran meinas palaa rantasauna maan tasalle) tai jotain muuta katastrofaalista. Saa nähä miten tänä vuonna käy. :tilt:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja skray » To 11 Kesä 2009 21:27

Viime vuosina juhannukset on vietetty porukoiden ja isovanhempien kanssa. Isovanhempien huvila on niin ihana ja meren rannalla ja kaikkea. Siellä grillaillen, uiden ja pelaillen on menny koko viikonloppu. Välillä vaan käydään kotona nukkumassa, matka kun on vaan noin 12km. :)

Tänä juhannuksena samat kuviot kuin aiemminki, lisäksi aion myös leipasta mansikkalimejuustokakun mukaan vietäväksi ja syötäväksi. Nams.

Nyt tulee myös vähä ekstraa juhannukseen, kun mummulla on kasikymppiset sitten sunnuntaina. Pitää mennä sinne tiskaamaan ja oleilemaan sukulaisten kanssa. Onneksi sinnekään ei ole pitkä matka sitten, niin pääsee ajoissa juhlistamaan mummua ja vielä kotiinkin sitte illaksi.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Dnd » To 11 Kesä 2009 22:19

Taitaapa mennä perinteisesti Juhannus Kalajoella.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Santalaceae » To 11 Kesä 2009 23:20

Ei vitti kun inhoan Juhannusta. Juhannus on pahempi kuin joulu, koska jouluna on sentään pimeätä ja kaikki ymmärtää, että joulu on joillekin perhehelvetti. Juhannus taas on parisuhdejuhla, joka pitäisi viettää jonkun mökillä tai jossain muualla puskassa. En tykkää :(. Sitä paitsi Juhannuksen jälkeen seuraava juhla on just se joulu, eli puoli vuotta menee sitä p*skaa odotellessa. Olisi jo ohi sekin. Enkä edes ikinä muista tavanneeni ketään muuta, joka myös inhoaisi Juhannusta. Joulua sentään inhoaa moni muu, mutta tämän kanssa taidan olla ihan yksin :(.

Juhannus varmaan menee kuten edellisvuosina, eli etsitään joku veden ääri, jossa grillataan ja jotain evästä nautitaan. Ihan OK, mutta ei mikään vuoden huippukohta, todellakaan.
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja dena » Pe 12 Kesä 2009 07:44

No miks sen pitäs ollakkaan mikään vuoden kohokohta? Tottakai se vituttaa jos asennoituu siihen että sen pitäis semmonen olla. Ite en oo varmaa ikinä viettäny juhannusta mökillä. Mulle se on vkl muitten joukossa. Paitsi jos on töissä ni saa parempaa liksaa :D Ja parisuhdejuhlana en sitä kyllä todellakaan pidä. Mutta ymmärrän kyllä jos se siltä jollekkin vaikuttaa.
Piece my häpiness Squirrels.
Avatar
dena
 
Viestit: 198
Liittynyt: Su 19 Huhti 2009 12:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 12 Kesä 2009 09:13

Santalaceae kirjoitti:Juhannus taas on parisuhdejuhla, joka pitäisi viettää jonkun mökillä tai jossain muualla puskassa. En tykkää :(

Mun kokemuksen mukaan juhlat on olleet raisummat, kun paikalla ei ollut vain parisuhteellisia. Kaverit ja muiden ihmisten kanssa yhdessä olo on kumminkin mulle se juttu juhannuksessa. Ja pusikossa istuminen jos joku kutsuu.

Ankein Juhannukseni oli yksin kaupungissa. Yksi baari auki ja siitäkin yläkerta kiinni. Yksin nojailua baaritiskiin paskan musiikin soidessa. Sitten vaellus läpi tyhjän betoniviidakon kotiin katsomaan tv:stä uusintoja.

Tänä vuonna kaveriporukan kanssa pusikkoon istumaan. Paikalla on pääosin parisuhdeihmisiä, mutta se ei estä minua juomasta 48 tölkkiä olutta ja käyttäytymästä tökerösti. :keijo:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja dena » Pe 12 Kesä 2009 10:01

Galileo kirjoitti:Tänä vuonna kaveriporukan kanssa pusikkoon istumaan. Paikalla on pääosin parisuhdeihmisiä, mutta se ei estä minua juomasta 48 tölkkiä olutta ja käyttäytymästä tökerösti. :keijo:


Ei se estä parisuhdekkaan :virne:
Piece my häpiness Squirrels.
Avatar
dena
 
Viestit: 198
Liittynyt: Su 19 Huhti 2009 12:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 12 Kesä 2009 10:14

Itseasiassa laskin oman parisuhteen jo mukaan tuohon. :aukku:

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja dena » Pe 12 Kesä 2009 11:22

No se on oikein! :palvoo:
Piece my häpiness Squirrels.
Avatar
dena
 
Viestit: 198
Liittynyt: Su 19 Huhti 2009 12:52

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 12 Kesä 2009 11:56

Santalaceae kirjoitti:Juhannus varmaan menee kuten edellisvuosina, eli etsitään joku veden ääri, jossa grillataan ja jotain evästä nautitaan. Ihan OK, mutta ei mikään vuoden huippukohta, todellakaan.

No käytännössä pidän juhannuksen ideasta ja ajankohdasta, ja sen pitäisi olla mulle vuoden huippukohta, mutta toteutustavat menee aina ihan vituralleen. Kuvailemasi illanvietto on se, jonka haluaisin kokea joskus. Viime vuosina olen kuitenkin päätynyt tappelemaan vanhempieni kanssa että saanko viettää juhlan itselleni tärkeiden ihmisten kanssa vaiko mieluummin sittenkin heidän kanssaan televisiota katsoen.

Että vähän kaksijakoinen suhtautuminen täällä päin.

Viime juhannus oli erilainen mutta kiva. Istuskelin Uudessa-Seelannissa Tyynen valtameren rannalla, otin valokuvia, seurailin koirien hulluilua ja tuijottelin aavaa kahvikuppi kädessä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 12 Kesä 2009 12:41

Galileo kirjoitti:Ankein Juhannukseni oli yksin kaupungissa. Yksi baari auki ja siitäkin yläkerta kiinni. Yksin nojailua baaritiskiin paskan musiikin soidessa. Sitten vaellus läpi tyhjän betoniviidakon kotiin katsomaan tv:stä uusintoja.

Mä olen aina tykännyt kaupunkijuhannuksista just sen takia, että missään ei ole ketään. Aivan absurdi tunnelma kävellä ihan yksin paikoissa, joissa normaalisti on paljon ihmisiä. Baarissakin olen joskus ollut yksin lähteneenä, ja kyllä silloinkin seuraa löytyi (tämä siis sinkkuaikoina tietty).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 12 Kesä 2009 12:54

:valistusmoodi on:
Lueskelin terveydeksi lehteä ja siellä oli isolla viesti, jossa luki "Suvi, suojaamaton seksi ja satunnainen kumppani. Kolmikon ikävänä kaverina voi seurata sukupuolitauti, jota moni kantaa tietämättään."
Tämä tietoisku ei ollut siis pelkästään Suville, vaikka näin saattaisi äkkiseltään lukea. :)
:valistusmoodi off:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Juhannus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 12 Kesä 2009 18:25

Päädyn jälleen vesistön ääreen juhlimaan keskikesää. Grillausta, saunomista, kaljanjuontia ja kokko. Ihan mukavaa päästä viettämään aikaa tutulla porukalla. Vois vaan tänä vuonna panostaa enemmän siihen ruokapuoleen kuin juomiseen. Pitänee etsiä jotain uusia grillireseptejä kokeiltavaksi.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa