Ursula K. Le Guin: Toinen tuuli
Tykkään edelleen Le Guinin tavasta kirjoittaa, tai oikeastaan tarinankerrontatavasta. Ei ollut ehkä Maameri-sarjan parhaimpia, mutta hyvä että tuli luettua.
Juha Itkonen: Anna minun rakastaa enemmän
Tämä oli myös hyvä.
Mukaansatempaava. Voi olla myös, että jos tietää jotain pop/rock-musiikin historiasta, niin kirjasta saa enemmän irti, tai sitten ei. Kuitenkin tarinan pointti on se, että minkälaista on rakastaa julkisuuden henkilöä ja tuntea hänet. Teki mieli kuunnella Summer Maplen biisejä, mutta sitten muistin, että niitä ei oikeasti olekaan tehty. 
Umberto Eco: Foucaultin heiluri
Tuli tämäkin järkäle luettua yllättävän nopeasti. Ehkä liiankin nopeasti, sillä surkastuneet aivoni eivät kestäneet käsitellä kaikkia termejä ja teemoja, joita kirjassa vilisi. Ehdottomasti kuitenkin lukemisen arvoinen. Varmasti luen tämän vielä joskus uudestaan.
Vikas Swarup: Tyhjentävä vastaus eli kuka voittaa miljardin?
Tämä on siis se kirja johon elokuva Slummien miljonääri perustuu. Pidin tästäkin kirjasta tosi paljon. Heti kirjan lukemisen jälkeen teki mieli katsoa se leffa.
Katsoinkin ja petyin. Kirja on kuitenkin niin paljon monitasoisempi ja eikä sillä leffalla ole hirveästi tämän kanssa tekemistä. Kannatta ehdottomasti lukea tämä kirja, jos sen käsiinne saatte.
Charlie Chaplin: Oma elämäkertani
Kirjan nimi kertoo sisällön. Chaplinin uskomaton elämä lapsuudesta vanhuuteen. Miellyttävästi kirjoitettu. Lapsuusosiosta tuli mieleen, että se voisi olla jostain hänen leffastaan (vakavampi puoli). Mielenkiintoista oli myös lukea kaikista 1900-luvun kuuluisuuksista, joita Chaplin tapasi useita. Leffoista kerrottiin, mutta yllättävän vähän, tai niiden teosta. Muistettiin kuitenkin kertoa, kuinka paljon mikäkin leffa tuotti. Hassua. Tekee kuitenkin hirveästi mieli katsoa joku Chaplinin leffa tai vaikka kaikki.
Jared Cade: Agatha Christie katoaa
Keskitytään dekkarikirjailija Agatha Christien erikoiseen katoamiseen, mutta "samalla kerrotaan Agatha Christien elämä kehdosta hautaan" kuten takakansikin sanoo (tai noin jotenkin se meni). Oli se vaan aika erikoinen täti. Nyt iski myös innostus lukea Christien kirjoja, tai siis nimenomaan dekkareita.
Kesä onkin niiden lukuun parasta aikaa.

Luettavana:
J.R.R. Tolkien: The Hobbit or There and Back again
Tämän olen lukenut miljoona kertaa, mutten koskaan englanniksi. Ihana.

Luettavaksi:
J.R.R. Tolkien: Lord of the Rings, Emily Brontë: Humiseva harju, Stieg Larssonit jne.

Entiedä mistä johtuu, mutta en pitänyt siitä yhtään niin paljoa kuin Loen edellisistä teoksista.
Mutta tarina on kiinnostava. Eikä ole todellakaan mitään romanttista hömppää. 

). Kundera kirjoittaa kauniisti.
Mua vaivaa lähinnä tunne, että mun kirjajorinoita lukiessa ajatellaan, kuinka joku edes viitsii vaivautua kuluttamaan aikaa niin aivottoman hutun lukemiseen, ja kaiken lisäksi vielä kehuu sellaista
Pois minusta kirjaviisaus. Kansa vaatii suklaata ja sirkushuveja. Tai no, tämä kansanosa ainakin